Net als de oliebollen wegbezuinigd denk ik. Ze zaten ook niet bij het juichmagazine Dichtbij dit jaar zoals voorgaande jaren wel het geval was.quote:Op donderdag 26 januari 2023 14:18 schreef destillegetuige het volgende:
Bedankt. Misschien heeft geen enkel depot ze gekregen dit jaar.
Ja, eerder waren ze al van 10 maar 8x gegaan. Jammer voor PostNL, maar mijn rug is er maar wat blij mee.quote:Op maandag 13 februari 2023 23:01 schreef V__L_N het volgende:
Iedereen gelezen dat de kampioen van 8 keer naar 4 keer per jaar is gegaan? Dat kost de postnl een hoop geld. Dat was toch wel een mega grote verspreiding.
Je bedoeld Georoute? Beestje heeft gewoon een andere naam gekregen...quote:Op donderdag 23 februari 2023 01:22 schreef zevenmijlslaars het volgende:
We hebben de nieuwe "logische" routes kunnen inzien, wat een enorme berg stront heeft de computer er weer uit kunnen persen. Een van de straten hebben ze zelfs de even en oneven nummers beide aflopend gezet zodat je de staart vier keer op en neer kunt lopen in plaats van twee rondjes.
Weet ik, nieuwe wijn, oude zakken. Al had ik gehoopt dat, hoelang geleden was het ook al weer, tien jaar(?) enige verbetering had gebracht. In principe is het idee ook niet verkeerd, alleen de uitvoering is waardeloos.quote:Op donderdag 23 februari 2023 19:27 schreef the_X het volgende:
[..]
Je bedoeld Georoute? Beestje heeft gewoon een andere naam gekregen...
Precies wat ik al vreesde. Maar zo is PostNL. PostNL wil altijd vooruit en nooit achterom kijken, maar daardoor trekken ze nooit lering uit fouten uit het verleden. Zelfs een ezel stoot zich geen 3x aan dezelfde steen, maar PostNL geeft de steen gewoon een andere naam en doet vervolgens alsof het dan geen steen meer is.quote:Op donderdag 23 februari 2023 19:39 schreef zevenmijlslaars het volgende:
[..]
Weet ik, nieuwe wijn, oude zakken. Al had ik gehoopt dat, hoelang geleden was het ook al weer, tien jaar(?) enige verbetering had gebracht. In principe is het idee ook niet verkeerd, alleen de uitvoering is waardeloos.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Georoute werkte bij ons prima. De wijken zaten ook best logisch in elkaar.quote:Op donderdag 23 februari 2023 19:39 schreef zevenmijlslaars het volgende:
[..]
Weet ik, nieuwe wijn, oude zakken. Al had ik gehoopt dat, hoelang geleden was het ook al weer, tien jaar(?) enige verbetering had gebracht. In principe is het idee ook niet verkeerd, alleen de uitvoering is waardeloos.
Als ik op Mijn Werk lees wat er allemaal mis gaat met het invoeren van Georoute Efficiënt Bezorgen dan valt mij op dat het precies dezelfde dingen zijn die ook al mis gingen bij de vorige twee jammerlijk mislukte pogingen om Georoute in te voeren, in 2011 en eerder nog in ik meen 2007. Ik hoor en lees weer precies dezelfde verhalen. De software laat je over sloten springen, talloze keren drukke wegen oversteken, en staten die je eerst in een handig rondje liep van bijv 1-31 en 32-2 zitten nu ineens van 1-31 + 2-32. Appartementencomplexen zijn helemaal een drama, want Georoute weet wel waar de woningen zijn, maar niet welke volgorde de bussenfronten hebben. In buitengebieden speelt een soortgelijk probleem: Georoute weet waar de huizen zijn, maar niet waar de bussen staan. Die buitenbussen staan soms wel een km bij de woning zelf vandaan, en niet zelden op een volkomen andere plek dan wat je verwacht. Uiteraard krijgen de bezorgers wel eerst de nieuwe routes ter inzage, dus er kunnen nog wijzigingen worden aangebracht, maar de tijd hiervoor is zeer beperkt, ik hoorde van mijn TL een paar weken. En de looptijden zullen ook weer meer dan fors worden ingekort. Als klap op de vuurpijl hoorde ik ook nog eens dat er een goede kans is dat mijn depot toch dicht gaat en dat we naar zo'n groot NRP2-depot moeten. De beoogde locatie ligt echter dik 6 kilometer van het huidige depot af (en daarmee neemt de reistijd naar veel wijken ook met 6 km toe). Dus wijken die nu op 1 km fietsen van het depot liggen, liggen straks op 7 km. En je moet je elektrische (bak)fiets ook weer inleveren einde dag dus dan zit je op 14 km fietsen.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 23:08 schreef Bebop het volgende:
[..]
Georoute werkte bij ons prima. De wijken zaten ook best logisch in elkaar.
Georoute flopte vooral omdat het zo sterk afhankelijk was van parate kennis. Bij voorbereiden moesten mensen alle uitzonderingen op de postcodes uit hun hoofd kennen om de vroege-ochtendsortering en handsortering te kunnen doen. Dat ging eigenlijk het hele jaar prima, totdat het kerst werd en er ineens extra handjes zonder die benodigde kennis in de voorsortering terecht kwamen, waardoor de hele boel in het honderd liep.
Tegenwoordig is al die kennis in de codeerregel opgenomen, dus in principe is dat probleem nu niet meer aan de orde. Waar het nu nog aan schort is de handmatige controle om ervoor te zorgen dat theorie en praktijk op elkaar aansluiten. Het gebeurt nog wel eens dat er ergens een brug verzonnen wordt, of dat een drukke straat steeds overgestoken moet worden.
Uiteindelijk kan je als postbezorger een verzoek doen om je loop op een andere volgorde te laten zetten, maar eerlijk gezegd heb ik de afgelopen jaren meer gedoe gezien van onervaren postbezorgers die menen het wiel opnieuw uit te moeten vinden, dan van wat het systeem uitpoept.
ja met die fratsen zullen er wel een hoop weg gaan,het houdt een keer op.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 00:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als ik op Mijn Werk lees wat er allemaal mis gaat met het invoeren van Georoute Efficiënt Bezorgen dan valt mij op dat het precies dezelfde dingen zijn die ook al mis gingen bij de vorige twee jammerlijk mislukte pogingen om Georoute in te voeren, in 2011 en eerder nog in ik meen 2007. Ik hoor en lees weer precies dezelfde verhalen. De software laat je over sloten springen, talloze keren drukke wegen oversteken, en staten die je eerst in een handig rondje liep van bijv 1-31 en 32-2 zitten nu ineens van 1-31 + 2-32. Appartementencomplexen zijn helemaal een drama, want Georoute weet wel waar de woningen zijn, maar niet welke volgorde de bussenfronten hebben. In buitengebieden speelt een soortgelijk probleem: Georoute weet waar de huizen zijn, maar niet waar de bussen staan. Die buitenbussen staan soms wel een km bij de woning zelf vandaan, en niet zelden op een volkomen andere plek dan wat je verwacht. Uiteraard krijgen de bezorgers wel eerst de nieuwe routes ter inzage, dus er kunnen nog wijzigingen worden aangebracht, maar de tijd hiervoor is zeer beperkt, ik hoorde van mijn TL een paar weken. En de looptijden zullen ook weer meer dan fors worden ingekort. Als klap op de vuurpijl hoorde ik ook nog eens dat er een goede kans is dat mijn depot toch dicht gaat en dat we naar zo'n groot NRP2-depot moeten. De beoogde locatie ligt echter dik 6 kilometer van het huidige depot af (en daarmee neemt de reistijd naar veel wijken ook met 6 km toe). Dus wijken die nu op 1 km fietsen van het depot liggen, liggen straks op 7 km. En je moet je elektrische (bak)fiets ook weer inleveren einde dag dus dan zit je op 14 km fietsen.
quote:Beste collega,
We hebben een adviesaanvraag ingediend bij de OR Operations, omdat we vanaf maart 2024 de werkzaamheden van de teamleiders Bezorgen, Voorbereiden en Sorteren willen verdelen over twee nieuwe functies. Ook de functies van de andere leidinggevenden, zoals procesmanagers, worden aangepast. In dit bericht lees je wat dit voor jou betekent.
Wat betekent dit voor jou?
Vanaf begin volgend jaar heb je in plaats van een teamleider contact met:
een People Coach. Dit is je leidinggevende. De People Coach belt je om te horen hoe het gaat en is bereikbaar voor vragen. En neemt bijvoorbeeld contact met je op om te vragen hoe het met je gaat als je je hebt ziekgemeld.
een Logistiek Supervisor. De Logistiek Supervisor begeleidt het dagelijkse werkproces. Verder geeft de Logistiek Supervisor voor iedereen uitleg over werkwijzen en helpt bij vragen over het gebruik van hulpmiddelen, zoals fietstassen. De Logistiek Supervisor is regelmatig op het depot, het sorteercentrum of de voorbereidlocatie
Wanneer weet je wie je People Coach en Logistiek Supervisor zijn?
Voordat we de veranderingen invoeren komt er een advies van de OR en een besluit van het bedrijf. We verwachten dat de People Coach en Logistiek Supervisor zich begin 2024 aan je kunnen voorstellen. Zo weet je elkaar bij de start in maart 2024 meteen goed te vinden.
Wat betekent dit voor je teamleider?
Alle teamleiders krijgen in ieder geval een nieuwe baan als Logistiek Supervisor. Solliciteren voor een baan als People Coach kan ook. Het kan dus zijn dat je huidige teamleider straks je People Coach of Logistiek Supervisor is.
Waarom deze verandering?
Er is ieder jaar minder post. De post die er is, willen we bereikbaar, betrouwbaar en betaalbaar houden. Daar passen we ons postbedrijf op aan. Door de werkzaamheden anders te organiseren kunnen we met minder managers en teamleiders, goed werk bieden aan onze leidinggevenden en voldoende aandacht geven aan onze medewerkers en ons logistieke proces.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |