abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 maart 2023 @ 14:04:36 #126
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_208435157
Volgens mij denkt iedereen hier het zelfde over toch _O-
We lekker ook die tenekrommende engels termen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_208485109
People Coach is wel echt erg _O- _O-
pi_208695585
er is weer een nieuwe editie,met weinig positief nieuws:
https://www.rodemorgen.nl(...)3%20april%202023.pdf

en wat een armoe dit jaar,met pasen.
pi_208822181
is iedereen ermee gestopt,gezien de weinige reactie's hier?
pi_208826860
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 08:46 schreef ophaling10 het volgende:
is iedereen ermee gestopt,gezien de weinige reactie's hier?
Ik ben er nog steeds, maar ik heb momenteel weinig te melden. All quiet on the postal front, zogezegd. Maar in juni gaan we hier naar het driebundelsysteem, en in oktober staat ons het gevreesde Georoute Efficient bezorgen te wachten, dus tegen die tijd heb ik wel meer dan voldoende gespreksstof.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_208826905
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 18:05 schreef ophaling10 het volgende:
er is weer een nieuwe editie,met weinig positief nieuws:
https://www.rodemorgen.nl(...)3%20april%202023.pdf

en wat een armoe dit jaar,met pasen.
Zeg dat. Zelfs dat armzalige zakje paaseitjes kon er dit jaar niet meer van af.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_208829131
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 16:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
gewoon een en al droevenis,ik zag dat ze nog 4jr doorgaan(a 1,5 milj per jaar)
pi_208831867
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 16:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ik ben zeer benieuwd of ze wel weer komen aanzetten met die zakjes dadels in het kader der diversiteit.
pi_208835078
Hier wel een zakje paaseieren gekregen :9
pi_208838116
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 22:22 schreef Rafierafie het volgende:

[..]
Ik ben zeer benieuwd of ze wel weer komen aanzetten met die zakjes dadels in het kader der diversiteit.
Oh, die verkapte islampropaganda. ;)
  donderdag 20 april 2023 @ 23:03:22 #136
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_208845551
We moeten hier ook over op dat 3 tassen bundel gebeuren. De datum was de 18de of de 25ste. Niemand weet precies wanneer, de 18de is geweest. Die dag was het in iedergeval niet. Het hele logisch bezorgen is hier in een soort waas van geheimzinnigheid gedompeld. Daar horen we niks van ander dan ergens eind 2de kwartaal.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Manager PR/Moderator vrijdag 28 april 2023 @ 11:14:22 #137
269689 crew  Viv
  vrijdag 28 april 2023 @ 22:57:57 #138
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_208938643
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 23:03 schreef V__L_N het volgende:
We moeten hier ook over op dat 3 tassen bundel gebeuren. De datum was de 18de of de 25ste. Niemand weet precies wanneer, de 18de is geweest. Die dag was het in iedergeval niet. Het hele logisch bezorgen is hier in een soort waas van geheimzinnigheid gedompeld. Daar horen we niks van ander dan ergens eind 2de kwartaal.
Hier ook. Er is gezegd begin oktober, en ik hoorde dat de nieuwe routes al af zijn, maar wij krijgen ze niet te zien, omdat PostNL ons niet te veel tijd wil geven om wijzigingen aan te brengen. Waarschijnlijk krijgen we ze niet eerder dan medio augustus te zien, zodat ze tegen ons kunnen zeggen dat er maar weinig tijd voor aanpassingen is.

Ik vrees met grote vreze voor wat er komen gaat. Ik zie ook steeds meer collega's, vooral de jongeren, hun biezen pakken om hun heil elders te zoeken.
  zaterdag 29 april 2023 @ 09:38:00 #139
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_208940186
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 22:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Hier ook. Er is gezegd begin oktober, en ik hoorde dat de nieuwe routes al af zijn, maar wij krijgen ze niet te zien, omdat PostNL ons niet te veel tijd wil geven om wijzigingen aan te brengen. Waarschijnlijk krijgen we ze niet eerder dan medio augustus te zien, zodat ze tegen ons kunnen zeggen dat er maar weinig tijd voor aanpassingen is.

Ik vrees met grote vreze voor wat er komen gaat. Ik zie ook steeds meer collega's, vooral de jongeren, hun biezen pakken om hun heil elders te zoeken.
Dat ze niks zeggen is volgens mij idd omdat ze bezwaren verwachten en omdat ze binnen compleet overbelast zijn door het maken van de extra wijken en roosters. Veel collega's zijn ook helemaal niet blij met dat 3 uur en 2 uur gebeuren. Best veel collega's die geen 3 uur per dag werken met reden.

Overigens hier nog geen nieuwe bundels. Nu hebben we het idee dat ze misschien week 18 tot 25 bedoelen. Maar het bericht is verdwenen uit de app. Dus geen idee wat ze nu verder precies willen. Voor logisch bezorgen hoorde ik in het werkoverleg zeggen dat ze minimaal 20 weken van te voren dat moeten zeggen. Omdat we daar nog niks over gehoord hebben kan dat dus niet voor Eind September zijn.

Op mijn eigen depot nog steeds overbezetting. Zou graag willen dat ze daar wat aan deden. Maar blijkbaar vinden ze het prima. Af en toe roosteren ze gewoon een collega met plusuren uit en dan dumpen ze dan een extra wijk op mijn rooster. Super klote want ik moet constant op flexible modus zijn.
Loesje
pi_208947285
Eerste week 3-tassensysteem zit erop. Eigenlijk maakt dat het niet echt ingewikkelder, de tassen grote post mogen niet te ver werden gevuld, daardoor is er genoeg ruimte om de machinepost mee te nemen. Daldagen zijn simpeler omdat je nog maar machinepost en grof hebt.
  maandag 1 mei 2023 @ 14:16:06 #142
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_208967294
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 21:34 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Eerste week 3-tassensysteem zit erop. Eigenlijk maakt dat het niet echt ingewikkelder, de tassen grote post mogen niet te ver werden gevuld, daardoor is er genoeg ruimte om de machinepost mee te nemen. Daldagen zijn simpeler omdat je nog maar machinepost en grof hebt.
Van wat ik las op Mijn Werk (toen de reactiemogelijkheid nog aan stond) begreep ik dat het bij mooi weer wel te doen is, maar dat het met name bij harde wind vervelend werkt. En laat het hier nou bijna altijd minstens windkracht 4 zijn.
pi_208975926
Deze komt van de site van de bvpp:
quote:
Stijging minimumloon en beloning Postbezorgers

Vakbonden zijn de afgelopen maanden met PostNL in gesprek geweest over de beloning. Zoals jullie weten is het minimumloon per 1 januari 2023 verhoogd met 10,15%. Dit heeft gevolgen voor de salaristabellen zoals deze zijn opgenomen in de cao Postbezorgers. Door de verhoging van het minimumloon gaan enerzijds een aantal postbezorgers meer verdienen, maar anderzijds komen schaaljaren hierdoor veel dichter bij elkaar te liggen dan eerder het geval was.

Vakbonden BVPP, CNV en FNV willen dat de salaristabellen worden aangepast en lonen worden verhoogd zodat er ook perspectief blijft voor diegene die langer in dienst zijn en zijn hierover de afgelopen maanden in gesprek gegaan met PostNL. Helaas moeten we vaststellen dat PostNL, op dit moment, helemaal niets wil doen onder het mom van ‘daar is geen geld voor’. Zij willen dit pas bespreken bij de volgende cao-onderhandelingen (de huidige cao loopt eind dit jaar af). Een teleurstellende reactie van PostNL waar we stevig van balen. Juist in deze tijd zou PostNL weleens mogen laten zien dat zij een goed werkgever is.
Een goed werkgever is namelijk een sociaal werkgever met waardering voor zijn mensen. Iedereen roept ‘lonen moeten omhoog!’ Inflatie bereikt recordhoogtes, maar er wordt niets extra’s gedaan voor de postbezorgers. Postbezorgers voelen zich in de steek gelaten.
Hoe wil PostNL de bezorgers binden en het werk aantrekkelijk houden voor haar bezorgers?

Bij de komende cao-onderhandelingen is het duidelijk wat ons te doen staat. Een sterke vakbond helpt om onze wensen binnen te halen. Dus bouw mee aan die sterke vakbond en ga in gesprek met je collega’s.
Alleen samen krijgen we het voor elkaar!
Wel fijn dat ze in elk geval vriendelijk hebben gevraagd aan PostNL of ze de lonen willen verhogen. Dat is al meer dan helemaal niets doen.
  dinsdag 2 mei 2023 @ 09:09:07 #145
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_208976122
Ze moeten het ook niet meer vriendelijk vragen maar gewoon melden dat ze de CAO open willen breken. Daar hebben ze redenen genoeg voor. Op 1 Juli stijgt het minimumloon nog een keer met 3,3%. Dat betekend dat elke bezorger in de postnl 12.08 verdiend. Dat is toch grof schandalig gewoon.

Zo veel ervaren krachten lopen hier voor weg en het enige wat je overhoudt is bezorgers die niet weten wat ze aan het doen zijn en het ook niks kan schelen.
Loesje
pi_208978399
Hoe verdienen voorbereiders nu eigenlijk tov postbezorgers? Een aantal jaar terug was hun uurloon nog meer dan een euro hoger.
pi_208978806
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 09:09 schreef V__L_N het volgende:
Ze moeten het ook niet meer vriendelijk vragen maar gewoon melden dat ze de CAO open willen breken. Daar hebben ze redenen genoeg voor. Op 1 Juli stijgt het minimumloon nog een keer met 3,3%. Dat betekend dat elke bezorger in de postnl 12.08 verdiend. Dat is toch grof schandalig gewoon.

Zo veel ervaren krachten lopen hier voor weg en het enige wat je overhoudt is bezorgers die niet weten wat ze aan het doen zijn en het ook niks kan schelen.
terwijl je her en der al gauw 14 of meer krijgt, onder betere conditie's, ook het minimum aan vakantiedagen staat gelijk aan een uitkeringsgerechtigde, gewoon een belediging als je aan het werk bent(en niet het lichtste werk)
pi_208978826
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 08:43 schreef Rafierafie het volgende:
Deze komt van de site van de bvpp:
[..]
Wel fijn dat ze in elk geval vriendelijk hebben gevraagd aan PostNL of ze de lonen willen verhogen. Dat is al meer dan helemaal niets doen.
met die verdwijning van 36/40uur gebaseerde wml moeten ze echt meer gaan betalen.
  dinsdag 2 mei 2023 @ 15:35:27 #149
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_208979761
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 13:56 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
terwijl je her en der al gauw 14 of meer krijgt, onder betere conditie's, ook het minimum aan vakantiedagen staat gelijk aan een uitkeringsgerechtigde, gewoon een belediging als je aan het werk bent(en niet het lichtste werk)
Als je in de hoogste schaal zou zitten en je neemt alleen al de 2 percentages die genomen zijn voor de verhoging van minimumloon zou je nu in de hoogste schaal op 13.30 zitten. Doe je de verhoging van 1 Juli daar nog eens bij zou je op iets van 13,75 zitten. Dan kom je erg dicht al bij die 14 euro.

Als idd op 1 januari 2024 de minimunlonen nog een keer omhoog gaan dan zullen ze voor de hoogste schalen echt wel een stuk over de 14 euro heen moeten. Dan is namelijk het minimumuurloon al minimaal 12,79. Nu is het verschil tussen de hoogste en laagste treden 94 cent bv.
Loesje
pi_208983016
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 13:14 schreef Bladblazer het volgende:
Hoe verdienen voorbereiders nu eigenlijk tov postbezorgers? Een aantal jaar terug was hun uurloon nog meer dan een euro hoger.
Als je nu begint als voorbereider krijg je 12,02 per uur tegenover 11,71 voor een postbezorger. Als het minimum niet omhoog was gegaan was het uurloon voor de bezorger slechts 11,14 geweest.
Ik had er niet bij stilgestaan dat het minimumloon straks weer toeneemt en we dan als bezorger allemaal minimumloon gaan verdienen. Gelukkig stijgt het loon van onze collega's in de grote cao nog wel een aantal keer voor het einde van het jaar zodat zij wel boven het minimum blijven én ze hebben begin dit jaar een eenmalige uitkering van 1,5% ontvangen omdat
quote:
Partijen erkennen dat het bijzonder lastige tijden zijn voor iedereen door de hoge inflatie.
aldus het cao akkoord.
Vanaf juni krijgt een beginnend voorbereider 12,26 per uur en vanaf september 12,51.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')