Is dat niet normaal dan?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:44 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Er zijn collega's die jaarlijks veel geld toeleggen op de werkzaamheden.
De aanschaf van een "deugdelijke" fiets is geheel voor eigen rekening. Je krijgt elke maand een vergoeding voor het gebruik van deze fiets. De bedragen zijn als volgt:quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:46 schreef stropdaz het volgende:
Maar als ik zoiets lees: https://www.postbike.nl/postbike-pro-one/a3526
Dan moet je dat als postbode dus (grotendeels) zelf betalen?
Postnl zorgt niet voor zo'n fiets?
Als je binnen een jaar kosten aan je fiets hebt die hoger zijn dan 12 keer je maandelijkse vergoeding (in de meeste gevallen dus 126 euro) kun je een verzoek indienen om het verschil terug te krijgen van postnl.quote:Daadwerkelijk gewerkte uren per week / Netto fietsvergoeding per maand
tot en met 6 uren / ¤ 4,00
meer dan 6 uur tot en met 9 uren / ¤ 6,00
meer dan 9 uur tot en met 12 uren / ¤ 8,00
meer dan 12 uur tot en met 16 uren / ¤ 9,25
meer dan 16 uur / ¤ 10,50
Je voelt je niet geroepen begrijp ik? Leuk als bijbaantje misschienquote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:52 schreef stropdaz het volgende:
Helder. Schrik er keer op keer weer van.
Geen wonder die tekorten
Heerlijk weer joh, lekker uitwaaien. En heb 4 dalwijken, die vallen tegenwoordig goed te doen. Dat het in lijkt te storten kan ik alleen maar bevestigen. Al spreken managers nog steeds van geslaagde " efficientie slagen". Keer meelopen zou ze goed op de neus laten kijken..quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:18 schreef wbwb het volgende:
Ik heb echt zo weinig zin om te werken vandaag met dit weer, pff…
Sterkte, glad vergeten dat post gewoon doorgaat. Niet normaal dit.quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:18 schreef wbwb het volgende:
Ik heb echt zo weinig zin om te werken vandaag met dit weer, pff…
In principe kunnen ze alles. Maar wordt het meestal niet gedaan. Het is dan aan de bezorgers zelf om het op te lossen. In mijn geval blijf ik dus nu gewoon binnen en wacht tot 12 uur of 1 uur. Gelukkig is mijn andere werk flexibel en mag en kan ik dat doorschuiven naar een andere dag.quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:28 schreef Drxx het volgende:
[..]
Sterkte, glad vergeten dat post gewoon doorgaat. Niet normaal dit.
Post komt toch al een tijdje niet meer iedere dag dacht ik? Kunnen ze schema's niet een dagje verplaataen i.v.m levensgevaarlijke situaties?
Ondergewaardeerde helden.
Wij bezorgen wel nog elke dag 24-uurspost, waaronder postzegelpost en de meeste brievenbuspakjes. Niet-24-uurspost wordt in X-wijken alleen op dinsdag en donderdag bezorgd en in Y-wijken alleen op woensdag en vrijdag.quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:28 schreef Drxx het volgende:
[..]
Sterkte, glad vergeten dat post gewoon doorgaat. Niet normaal dit.
Post komt toch al een tijdje niet meer iedere dag dacht ik? Kunnen ze schema's niet een dagje verplaataen i.v.m levensgevaarlijke situaties?
Ondergewaardeerde helden.
quote:Aanvullende maatregel(en):
Jouw veiligheid staat voorop. Daarom gaan we in onderstaande gebieden pas vanaf een later moment bezorgen vanwege code rood en heb je de mogelijkheid om (vrijwillig) tot 21.00 uur te bezorgen:
In Noord-Holland mag je pas vanaf 13:00 uur gaan bezorgen
In Flevoland mag je pas vanaf 14:00 uur gaan bezorgen
In Friesland mag je pas vanaf 15:00 uur gaan bezorgen
Om 12:00 hebben we de situatie opnieuw bekeken voor deze provincies en als er iets is veranderd, ontvang je een update.
In de overige provincies is het geen code rood en nemen we geen extra maatregelen. Als dit verandert, informeren we je daarover.
ja stel je voor dat ze thuisblijven en morgen moeten plussen dat kost geld,en dan komt de zomerdiefstal in het gedrang.quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:07 schreef V__L_N het volgende:
Aah we zijn wakker geworden na een hele stapel alerts:
[..]
Had gekund ja. Maar dan had ik alsnog terug moeten gaan door de storm naar het depot en vervolgens naar huis. Dat is in mijn geval niet bepaald om de hoek en dan had ik later op de dag alsnog die wijk moeten doen. Ik was toch al buiten en kon net zo goed het werk afmaken. En ik weet nog hoe het een aantal jaren geleden tijdens een megastorm ging toen ik na aankomst op het depot besloot dat het niet veilig was en weer terug naar huis ben gegaan. Dat heeft uiteindelijk mij en een aantal collega's een bak gezeik opgeleverd en dat wilde ik niet deze keer voorkomen. Feit blijft staan dat ze veel te laat met "aanvullende maatregelen" kwamen. Ik moet als een van de eersten op het depot zijn om uit te laden. Ze weten hoe laat dat is en als ik voor die tijd niets hoor, ga ik er gewoon heen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:34 schreef V__L_N het volgende:
De sortering was al begonnen voordat de code rood kwam. Maar jij had natuurlijk ook slim kunnen zijn en de boel terug kunnen zetten en tegen je tl zeggen, ik red dit vandaag niet meer.
momenteel lijkt het meer op Tjolk(voor wie het nog kent)quote:Op dinsdag 4 juli 2023 23:32 schreef V__L_N het volgende:
Het is tijd voor een update van de OP denk ik.
Is het trouwens niet van de rails met OLK? Ik geloof echt dat dit een gevalletje titanic is. Vandaag miste ik de helft van mijn grote post en ook veel pakjes. Binnen dus weer afgebroken. Dat schuift dus naar de donderdag. Zo fijn om mensen oude spullen te brengen.
na al die tijd weet je het nu wel toch? het draait om geld niet om ons.quote:Op donderdag 6 juli 2023 00:15 schreef zevenmijlslaars het volgende:
De melding van het KNMI kreeg ik al om acht uur, gewoon bizar hoelang het duurde voordat PostNL dat oppakte.
Ik heb het niet precies nagerekend, maar als het goed is gaat het kortingspercentage alleen van de kale looptijd af, dus niet van de fietstijd van depot naar wijk. Maar van mij mogen ze er af halen wat ze willen, ik plus alle tijd die ik tekort kom toch gewoon weer bij.quote:Op donderdag 6 juli 2023 23:21 schreef V__L_N het volgende:
Rekenen jullie je zomerdaltijden door? Het valt me op dat voor volgende week er elke dag een paar minuten verschil zit met de percentages die ze opgeven.
Begin maar alvast met bezorgen gezien de huidige personeelskrapte... En ik heb zo'n idee dat de volgende verkiezingen daarop ook niet meer zo lang durenquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En in oktober weer stempassen en kieslijsten bezorgen
Dat zag ik ook al gebeuren idd. Zo fijn dat ze zelf niet meer weten waar ze het over hebben. Straks hebben we dus een PC en een LSquote:Op woensdag 12 juli 2023 21:38 schreef wbwb het volgende:
En logistiek supervisor… Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk wie dan wat precies gaat doen en in het laatste bericht kregen ze het niet eens voor elkaar om consistent dezelfde naam ervoor te gebruiken
ja het is zo erg dat we het beter kunnen vergeten,zijn ze gek geworden.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 22:46 schreef V__L_N het volgende:
Ik dacht niet dat het erger kon... Kleine post tussen de pakketjes
hier was onder de reaguurders ook tc: Dudor nooit meer gezien.quote:Op woensdag 12 juli 2023 08:53 schreef V__L_N het volgende:
Heb jij nog een zichtbare Tc. Heb de mijne al zeker 1 keer gezien dit jaar.
ja die namen slaan nergens op,met hun onderbetaalde baantjes.gewoon normaal betalen en normaal nederlandse taal gebruiken,we zijn een nederlands bedrijf.quote:Op woensdag 12 juli 2023 21:38 schreef wbwb het volgende:
En logistiek supervisor… Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk wie dan wat precies gaat doen en in het laatste bericht kregen ze het niet eens voor elkaar om consistent dezelfde naam ervoor te gebruiken
thks,gelukkig zijn er een hoop klanten die het begrijpen hoe de vork in de steel zit.quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:47 schreef Ponsai het volgende:
Iedere keer als ik wat bestel bij een webshop krijg je de tekst: "De zending kan vertraagd zijn door dat postnl het druk heeft" . Maar eigenlijk komen brievenbuspakketjes en gewone pakketjes normaliter de volgende dag of uiterlijk de dag erna aan. Dat is toch gewoon prima? Laten we wat respect hebben voor jullie als postnl medewerker want jullie doen het ontzettend goed werk
Ja, inderdaad, net zoals de aanpassing van Productie naar Operations, van Administratie naar Service Center Operations, etc. En nu heb je ook bijvoorbeeld geen Pakketten & Logistiek meer, maar dingen als E-Commerce Operations en E-Commerce Commerce.quote:Op donderdag 13 juli 2023 17:48 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja die namen slaan nergens op,met hun onderbetaalde baantjes.gewoon normaal betalen en normaal nederlandse taal gebruiken,we zijn een nederlands bedrijf.
heb liever dat ze de zaken on rails hebbenquote:Op donderdag 13 juli 2023 17:53 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, net zoals de aanpassing van Productie naar Operations, van Administratie naar Service Center Operations, etc. En nu heb je ook bijvoorbeeld geen Pakketten & Logistiek meer, maar dingen als E-Commerce Operations en E-Commerce Commerce.
deze vond ik gisteren incl. film,waar ook de "superdeluxe" vergoeding genoemd wordt.https://www.omroepzeeland(...)even-nu-op-tijd-zijnquote:Op donderdag 13 juli 2023 21:44 schreef Rafierafie het volgende:
Ik vind het heel vreemd dat ze op de vacaturesite nog steeds een uurloon van 11,71 hebben staan voor de functie van postbezorger en 11,91 voor voorbereiders. Beide bedragen zijn onder het minimumloon. Hoe verwachten ze dan dat er iemand zo gestoord is om zich te melden voor dit werk?
Ze proberen niet eens meer om het nog enigszins aantrekkelijk te laten lijken om voor postnl te werken.
Voor pakketbezorgers staat een uurloon van 12,58 vermeld.
Hoe langer ze een loonsverhoging kunnen uitstellen, hoe beter het voor ze is natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 09:47 schreef V__L_N het volgende:
Dat salaris is ook echt een ding waar het bedrijf compleet blind voor is. Als of ze er straks nog aan gaan ontkomen om een aantal schalen een 20% loonsverhoging te gaan geven.
ja belachelijk idee dat ze het niet goed regelen,erg aantrekkelijk is het niet als je werk zoekt,met die giga aanbieding van 11 en een beetje.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 14:55 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Hoe langer ze een loonsverhoging kunnen uitstellen, hoe beter het voor ze is natuurlijk.
Ik vermoed dat we niet veel meer dan enkele procenten boven minimum hoeven te verwachten. De FNV heeft niet genoeg leden om echt druk te kunnen zetten en de BVPP vindt elke loonsverhoging eigenlijk wel prima, zolang het maar een loonsverhoging is. De CNV hoef ik niet eens te benoemen, die alleen mee voor de vorm.
Ik vraag me af hoe lang ze weer willen gaan wachten met de start van de onderhandelingen. Het lijkt me vooral in deze tijd wenselijk dat er een akkoord ligt vóórdat de lopende cao eindigt.
Ik moet zeggen dat ik nooit had verwacht dat de hoogte van mijn uurloon ooit zou worden ingehaald door het minimumloon.
Klopt hoor. Vooral omdat ze nu al zeggen dat er geen geld is voor loonsverhogingen. Maar zelfs als ze elke trede 0,15 euro verschil maken, dan nog stijgt het loon voor iemand in de hoogste trede bijna 10%. En dat is er vanuit gaande dat het minimumloon alleen gelijk getrokken wordt en niet verhoogd. De kans is vrij groot dat het wel degelijk 2 a 3% verhoogd wordt. En ze zullen wel iets meer willen doen dan het minimum. Men is zo ontevreden dat ze dat anders wel zullen voelen. 15% is helemaal niet onrealistisch ver weg.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 14:55 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Hoe langer ze een loonsverhoging kunnen uitstellen, hoe beter het voor ze is natuurlijk.
Ik vermoed dat we niet veel meer dan enkele procenten boven minimum hoeven te verwachten. De FNV heeft niet genoeg leden om echt druk te kunnen zetten en de BVPP vindt elke loonsverhoging eigenlijk wel prima, zolang het maar een loonsverhoging is. De CNV hoef ik niet eens te benoemen, die alleen mee voor de vorm.
Ik vraag me af hoe lang ze weer willen gaan wachten met de start van de onderhandelingen. Het lijkt me vooral in deze tijd wenselijk dat er een akkoord ligt vóórdat de lopende cao eindigt.
Ik moet zeggen dat ik nooit had verwacht dat de hoogte van mijn uurloon ooit zou worden ingehaald door het minimumloon.
het beste zijn bovenladers,die hebben alleen als hij niet goed dicht gaat/gedaan wordt,dat er regen in komt.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:59 schreef Ponsai het volgende:
Postbodes, een vraag:
Stel je hebt een brievenbuspakket. Je moet dat deponeren in een brievenbus box die aan de muur is bevestigd.
Moet je er dan voor zorgen dat die deksel nog dicht kan vallen, of mag je een brievenbuspakket/envelop ook 10 cm uit de box laten steken?
Hier laat de postbode het vaak uitsteken.
Ik denk dan: hoort dit zo? heb ik de foute box?
Waarschijnlijk is je brievenbus dan te klein. Het is wettelijk verplicht dat deze aan de eisen op https://www.consuwijzer.n(...)or/regels-brievenbus voldoen, echter zijn er helaas veel en veel te veel brievenbussen die hier niet aan voldoen.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:59 schreef Ponsai het volgende:
Postbodes, een vraag:
Stel je hebt een brievenbuspakket. Je moet dat deponeren in een brievenbus box die aan de muur is bevestigd.
Moet je er dan voor zorgen dat die deksel nog dicht kan vallen, of mag je een brievenbuspakket/envelop ook 10 cm uit de box laten steken?
Hier laat de postbode het vaak uitsteken.
Ik denk dan: hoort dit zo? heb ik de foute box?
Heb je precies zo'n bus als op de foto staat? die hebben namelijk in de inwerpopening een schuin stuk zitten, wat denk ik bedoeld is om er voor te zorgen dat niemand z'n hand er in kan steken om post er uit te halen. Het nadeel daar van is dat brievenbuspakjes daardoor niet meer goed door de opening passen. Dus als je zo'n bus hebt, dan is het antwoord simpel: je bus is het probleem.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:33 schreef Ponsai het volgende:
Ik heb een bovenlader: https://www.bol.com/nl/nl(...)00000083913773/?s2a=
Maar als er dan een te grote envelop in komt, of vooral brievenbuspakket, dan mag hij uit de box steken?
Of moet eigenlijk de bezorger er altijd voor zorgen dat de box goed gesloten kan worden?
Hangt van de situatie af. Ik heb jarenlang in een jaren '30 wijk gelopen met brievenbussen die niet meer waren dan een gedecoreerde steen met een smalle gleuf. Alles groter dan een ansichtkaart past daar niet doorheen, tenzij (meermaals) dubbelgevouwen. Als ik daar steeds had moeten aanbellen had nu nog buiten gelopen. Mensen hebben zelf ook een verantwoordelijkheid om voor een goede bus te zorgen. Daar gaat PostNL immers ook vanuit, en dat is de reden dat brievenbuspakjes goedkoper zijn in de verzending dan belpakjes. Als je voor buspakjes ook steeds moet gaan bellen doe je in feite werk waar niet voor betaald is.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:51 schreef wbwb het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is je brievenbus dan te klein. Het is wettelijk verplicht dat deze aan de eisen op https://www.consuwijzer.n(...)or/regels-brievenbus voldoen, echter zijn er helaas veel en veel te veel brievenbussen die hier niet aan voldoen.
Als het pakje niet in je brievenbus past, omdat je brievenbus te klein is of het pakje te groot is, dan hoort de bezorger aan te bellen. Als je niet thuis bent, dan hoort de bezorger bij 2 buren aan te bellen. Als deze ook niet thuis zijn of je pakje niet aan willen nemen, dan hoort de bezorger het naar de retailer te brengen.
Dus nee, dat hoort niet, maar je waarschijnlijk te kleine brievenbus hoort ook niet en op zich snap ik wel dat sommige bezorgers dat dan zo doen, maar zelf zou ik dat nooit zo doen.
Ik ben wel een postbezorger en ik werk zeker ook keihard. Ik word elke dag op 3 wijken ingepland en zaterdag (en ook wel eens als er iemand vrij heeft of ziek is) zelfs op 4 wijken.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:27 schreef ophaling10 het volgende:
Postbodes ja die zijn er niet veel meer,ik ben er wel een.Wat je het meeste ziet rondlopen zijn postbezorgers,in de media wordt dit ook vaak verkeerd gebruikt,neemt niet weg dat die ook keihard werken.
Ja, klopt, maar wat dan zou moeten gebeuren is dat PostNL besluit op die adressen helemaal niet meer te bezorgen totdat ze wel een brievenbus hebben die aan de wet voldoet. Het is niet aan jou als postbezorger om dan zomaar te besluiten af te wijken van de regels, je wordt immers door PostNL betaald om dat werk volgens hun werkwijze te bezorgen en krijgt daarvoor dan ook voor elke gewerkte minuut betaald.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hangt van de situatie af. Ik heb jarenlang in een jaren '30 wijk gelopen met brievenbussen die niet meer waren dan een gedecoreerde steen met een smalle gleuf. Alles groter dan een ansichtkaart past daar niet doorheen, tenzij (meermaals) dubbelgevouwen. Als ik daar steeds had moeten aanbellen had nu nog buiten gelopen. Mensen hebben zelf ook een verantwoordelijkheid om voor een goede bus te zorgen. Daar gaat PostNL immers ook vanuit, en dat is de reden dat brievenbuspakjes goedkoper zijn in de verzending dan belpakjes. Als je voor buspakjes ook steeds moet gaan bellen doe je in feite werk waar niet voor betaald is.
Helder.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Heb je precies zo'n bus als op de foto staat? die hebben namelijk in de inwerpopening een schuin stuk zitten, wat denk ik bedoeld is om er voor te zorgen dat niemand z'n hand er in kan steken om post er uit te halen. Het nadeel daar van is dat brievenbuspakjes daardoor niet meer goed door de opening passen. Dus als je zo'n bus hebt, dan is het antwoord simpel: je bus is het probleem.
Ik wijk vaak genoeg af van de regels, dat doet PostNL ook. Bijv. de regel dat 95% van de brievenbuspost de volgende werkdag bezorgd moet zijn. Of de regel dat aanleveringstijden van wijken niet zomaar zonder overleg of zelfs maar communicatie een uur of meer verlaat mag worden. Of de regel dat je als postbezorger nooit meer dan 5.30 uur per dag hoeft te lopen en zeker niet na 17.00 uur.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:16 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ja, klopt, maar wat dan zou moeten gebeuren is dat PostNL besluit op die adressen helemaal niet meer te bezorgen totdat ze wel een brievenbus hebben die aan de wet voldoet. Het is niet aan jou als postbezorger om dan zomaar te besluiten af te wijken van de regels, je wordt immers door PostNL betaald om dat werk volgens hun werkwijze te bezorgen en krijgt daarvoor dan ook voor elke gewerkte minuut betaald.
Ten gevolge van allerlei lopende reorganisaties, zoals OLK (Optimalisatie Logistieke Keten) is het nogal een zooitje momenteel. En waar PostNL vroeger tegen ons kon zeggen "voor jou tien anderen" kunnen wij dat nu tegen PostNL zeggen: "Voor PostNL 10 andere werkgevers". Dus we zitten ook slecht in de mensen, met fikse vertragingen tot gevolg. Wat voor soort poststuk is, maakt niet uit. Een buspakje heeft net zoveel kans op vertraging als een ansichtkaart.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:27 schreef Ponsai het volgende:
Oja, nu ik jullie bezorgers/bodes toch bevraag (sorry voor de vragen haha).
Woensdag bestelling gedaan, brievenbuspakket.
Donderdag wordt het verzonden. Vandaag en gisteren het pakket niet ontvangen.
Wel andere poststukken.
Blijft een brievenbuspakket langer liggen in het sorteercentrum?
Is overigens een dun iets in een plastic "tas envelop". Geen karton oid.
Is momenteel echt een drama inderdaad. Laatst had ik een poststuk waar ik een herstelsticker op geplakt had en die verscheen pas 2 weken later weer…quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ten gevolge van allerlei lopende reorganisaties, zoals OLK (Optimalisatie Logistieke Keten) is het nogal een zooitje momenteel. En waar PostNL vroeger tegen ons kon zeggen "voor jou tien anderen" kunnen wij dat nu tegen PostNL zeggen: "Voor PostNL 10 andere werkgevers". Dus we zitten ook slecht in de mensen, met fikse vertragingen tot gevolg. Wat voor soort poststuk is, maakt niet uit. Een buspakje heeft net zoveel kans op vertraging als een ansichtkaart.
De reject van de kleine post daarentegen loopt wel flink wat vertraging op. Dat moeten de voorbereiders op de juiste plek tussen de machinepost steken. Als het code-100 post betreft moet dit ook nog eens handmatig gecodeerd worden, omdat voorbereiders alleen nog maar op codeerregel kunnen werken, omdat ze haat geen wijkenkennis meer hebben. Zo had ik de hele afgelopen week nog de Gall & Gall folders van 2 weken (!) geleden er tussen zitten. Eigenlijk te gźnant om nog te bezorgen, met aanbiedingen die nog maar 1 dag geldig waren.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:11 schreef wbwb het volgende:
[..]
Is momenteel echt een drama inderdaad. Laatst had ik een poststuk waar ik een herstelsticker op geplakt had en die verscheen pas 2 weken later weer…
Overigens heeft kleine post geloof ik juist bijna geen vertragingen, gezien die helemaal gesorteerd uit de machine komen en de problemen vooral bij Voorbereiden spelen.
Dat klopt, vandaar ook dat ze nu tijdelijk die reject niet tussen de bundel machinepost stoppen, maar echt fijn is kleine post in een andere bundel natuurlijk niet voor ons als bezorgers.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 23:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De reject van de kleine post daarentegen loopt wel flink wat vertraging op. Dat moeten de voorbereiders op de juiste plek tussen de machinepost steken. Als het code-100 post betreft moet dit ook nog eens handmatig gecodeerd worden, omdat voorbereiders alleen nog maar op codeerregel kunnen werken, omdat ze haat geen wijkenkennis meer hebben. Zo had ik de hele afgelopen week nog de Gall & Gall folders van 2 weken (!) geleden er tussen zitten. Eigenlijk te gźnant om nog te bezorgen, met aanbiedingen die nog maar 1 dag geldig waren.
Wij krijgen tegenwoordig aparte bundels aangeleverd voor kleine post, grote post en pakjes. Kleine post zijn poststukken van maximaal C5-formaat (en maximaal 5 mm dik), dat is zeg maar een envelop waar een dubbelgevouwen A4'tje in past.quote:
In het verleden heeft een collega dit gedaan. Smalle gleuf waar ook tijdschriften te groot voor waren en dubbelgevouwen waren ze te dik. Aan de bewoners uitgelegd maar die wilden geen nieuwe brievenbus kopen. Na overleg met teamleider mocht alles wat niet in de gleuf pastte naar de retailer tot er een nieuwe brievenbus kwam.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:16 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ja, klopt, maar wat dan zou moeten gebeuren is dat PostNL besluit op die adressen helemaal niet meer te bezorgen totdat ze wel een brievenbus hebben die aan de wet voldoet. Het is niet aan jou als postbezorger om dan zomaar te besluiten af te wijken van de regels, je wordt immers door PostNL betaald om dat werk volgens hun werkwijze te bezorgen en krijgt daarvoor dan ook voor elke gewerkte minuut betaald.
ja hier zie je dat afschuifsysteem weer,ipv dat ze het goed vinden dat je het naar een ratailer stuurt,moeten ze gewoon een blokkade op dat adres zetten(regels handhaven,en niet op bezorgers afschuiven),moet je eens kijken hoe snel er een andere bus is.quote:Op zondag 16 juli 2023 09:12 schreef Bladblazer het volgende:
[..]
In het verleden heeft een collega dit gedaan. Smalle gleuf waar ook tijdschriften te groot voor waren en dubbelgevouwen waren ze te dik. Aan de bewoners uitgelegd maar die wilden geen nieuwe brievenbus kopen. Na overleg met teamleider mocht alles wat niet in de gleuf pastte naar de retailer tot er een nieuwe brievenbus kwam.
Met een hele wijk van die dingen vraag ik me af hoe ze dat dan zouden doen, als ze dat uberhaupt al zouden doen met een hele wijk.
ja daar zullen ze wel van geschrokken zijn,plus al die positieve reclame in de media.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ten gevolge van allerlei lopende reorganisaties, zoals OLK (Optimalisatie Logistieke Keten) is het nogal een zooitje momenteel. En waar PostNL vroeger tegen ons kon zeggen "voor jou tien anderen" kunnen wij dat nu tegen PostNL zeggen: "Voor PostNL 10 andere werkgevers". Dus we zitten ook slecht in de mensen, met fikse vertragingen tot gevolg. Wat voor soort poststuk is, maakt niet uit. Een buspakje heeft net zoveel kans op vertraging als een ansichtkaart.
Ja, inderdaad, precies dat. Ze zouden dat echt veel vaker moeten doen i.p.v. het maar weer eens op de bezorger afschuiven…quote:Op zondag 16 juli 2023 12:11 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja hier zie je dat afschuifsysteem weer,ipv dat ze het goed vinden dat je het naar een ratailer stuurt,moeten ze gewoon een blokkade op dat adres zetten(regels handhaven,en niet op bezorgers afschuiven),moet je eens kijken hoe snel er een andere bus is.
Bovendien ben je er dan nog steeds druk mee als er elke dag voor naar de retailer moet. Hier hebben ze ook nog die ongein dat bezorgers voor meerdere wijken vanaf hetzelfde depot voor elke wijk naar een andere retailer zouden moeten. Overigens ga ik dan toch maar naar 1 retailer (de eerste waar ik iets voor heb), net als de meeste hier, we blijven niet bezig.quote:Op zondag 16 juli 2023 12:21 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, precies dat. Ze zouden dat echt veel vaker moeten doen i.p.v. het maar weer eens op de bezorger afschuiven…
Met Logisch Bezorgen hadden ze hier ook bedacht dat we verschillende wijken bij 3 verschillende retailers moeten zijn. Bij sommige wijken hadden ze zelfs bedacht dat we naar een retailer een paar km verderop in een ander dorp zouden moeten gaan, echt compleet onlogisch. Sowieso hebben wij niet eens stickers van die andere 2 retailers en brengen we nu ook alles naar 1 specifieke retailer. Daar hebben we dus wel iets van gezegd en het gaat nu gewoon bij die ene retailer blijven, maar echt, hoe verzinnen ze het?quote:Op zondag 16 juli 2023 13:36 schreef zerebus het volgende:
[..]
Bovendien ben je er dan nog steeds druk mee als er elke dag voor naar de retailer moet. Hier hebben ze ook nog die ongein dat bezorgers voor meerdere wijken vanaf hetzelfde depot voor elke wijk naar een andere retailer zouden moeten. Overigens ga ik dan toch maar naar 1 retailer (de eerste waar ik iets voor heb), net als de meeste hier, we blijven niet bezig.
Ik miste bij mijn piekwijken vandaag juist veel grote post. Geen enkele TV Gids, geen Makro, geen Linda, geen folderpakketten van Folderkiezer. Zijn ze eindelijk klaar met het wegwerken van de achterstanden van de afgelopen weken, gaan ze weer nieuwe achterstanden opbouwen.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 15:28 schreef wbwb het volgende:
Vandaag miste ik bij een piekwijk de pakjes. Bij mijn andere wijken had ik daarentegen echt veel pakjes. Ik ben dus benieuwd wat ik morgen dan krijg qua pakjes.
Ik had wel een tv-gids gezien, maar daar stond achterop groot een bericht van PostNL dat het door "een technische storing" (yeah, right…) kan zijn dat die later bezorgd is dan normaal.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 16:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik miste bij mijn piekwijken vandaag juist veel grote post. Geen enkele TV Gids, geen Makro, geen Linda, geen folderpakketten van Folderkiezer. Zijn ze eindelijk klaar met het wegwerken van de achterstanden van de afgelopen weken, gaan ze weer nieuwe achterstanden opbouwen.
Er was wel een paar weken terug een storing waardoor veel post foute codeerregels had. Maar ik dacht dat dit inmiddels was opgelost?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 16:19 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ik had wel een tv-gids gezien, maar daar stond achterop groot een bericht van PostNL dat het door "een technische storing" (yeah, right…) kan zijn dat die later bezorgd is dan normaal.
Dat klopt, maar ze spreken natuurlijk liever van een technische storing dan van wanbeleid (met het sluiten van VBL's, OLK en personeelstekort enzo) denk ik zo.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 16:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Er was wel een paar weken terug een storing waardoor veel post foute codeerregels had. Maar ik dacht dat dit inmiddels was opgelost?
https://www.hln.be/essen/(...)-pakketjes~a14b75cf/quote:Op dinsdag 18 juli 2023 16:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Er was wel een paar weken terug een storing waardoor veel post foute codeerregels had. Maar ik dacht dat dit inmiddels was opgelost?
Dat zou inderdaad een stuk beter geweest zijn ja.quote:Op zondag 16 juli 2023 12:11 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja hier zie je dat afschuifsysteem weer,ipv dat ze het goed vinden dat je het naar een ratailer stuurt,moeten ze gewoon een blokkade op dat adres zetten(regels handhaven,en niet op bezorgers afschuiven),moet je eens kijken hoe snel er een andere bus is.
Ik vraag me af in hoeverre dat nou nut gaat hebben…quote:Als postbezorger zijn weinig dingen vervelender dan een niet goed voorbereide tas. In de app maak je hier melding van. Vanaf aanstaande dinsdag is het nog belangrijker dat je dit altijd doet. We hebben namelijk een nieuwe afspraak gemaakt met Voorbereiden: van alle interne meldingen wordt de betreffende tas binnen enkele werkdagen gecontroleerd en er wordt een controlebriefje in de tas gedaan. Een voorbeeld zie je in de afbeelding. We beginnen hier net mee, dus het zal nog niet overal vlekkeloos gaan. Heb jij een melding gemaakt, maar zie je binnen enkele werkdagen geen controlebriefje in de tas? Geef dit dan aan bij je teamleider.
ja met de input van buiten wordt echt niets gedaan,dat moet een keer mis gaan.quote:Op donderdag 20 juli 2023 16:25 schreef Bezorgertje het volgende:
Nu de machinepost erbij zit trek ik het ook niet meer. Als er wat fout gaat volg ik maar het or advies. Harde kant een kant op is hier ook afgeschaft, het is echt een zootje.
En precies zoals verwacht krijg ik die aanvulling niet…quote:Op donderdag 20 juli 2023 22:36 schreef Rafierafie het volgende:
[ afbeelding ]
Precies zoals verwacht blijft het uurloon onder het minimum en wordt het aangevuld. Wat een treurnis.
Buiten is het gewoon een vette drama. Ik mis ook constant stukken. Ook vooral omdat we hier nogal veel weg opbrekingen hebben waardoor je ineens straten vanaf de andere kant moet lopen (en dan in het midden een paar adressen afschrijven omdat er een hek voor staat). Daardoor is het echt nog veel complexer.quote:Op woensdag 19 juli 2023 22:42 schreef Rafierafie het volgende:
Ik had vandaag bij mijn piekwijk steeds meer post in de derde bundel dan in de bundel groot zitten. Dat werkt heel prettig![]()
Het verbaast me sowieso hoeveel post ik nu dagelijks in die derde bundel aantref. En ik merk ook dat ik veel vaker terug moet lopen naar adressen omdat ik iets over het hoofd heb gezien of vergeet sinds we met drie bundels werken. Werkelijk strontvervelend. Mijn brein kan geen continu veranderend aantal cijfers met de lengte van bijna een compleet telefoonnummer opslaan. Klein voor 14, 18 en 20, groot voor 14 en 16, pakje en overig voor 16 en 20.
Ik ben zeer benieuwd hoeveel tijd deze nieuwe werkwijze binnen nu daadwerkelijk bespaart. Buiten werkt het wat mij betreft echt voor geen meter.
Niet. Ik had vorige week een halve meltdown over een wijk die gewoon niet goed blijft gaan (en een tl die denkt dat ie zich als een ei moet gedragen). Die werd dus voor me gecontroleerd. Ze trekken er een paar bundels uit. Die zijn gefikst En in de rest zitten gewoon nog fouten. Gewoon mega irritant.quote:Op donderdag 20 juli 2023 16:58 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ik vraag me af in hoeverre dat nou nut gaat hebben…
Echt die 1 cent voelde al zo triest. Maar nu zie ik staan 46 cent aanvulling voor een contract van 63,04 per maand. Dat is 0,73 cent per uur... Als je als bedrijf zo sneu bent!quote:Op donderdag 20 juli 2023 22:36 schreef Rafierafie het volgende:
[ afbeelding ]
Precies zoals verwacht blijft het uurloon onder het minimum en wordt het aangevuld. Wat een treurnis.
Ik pak uberhaupt om. Ik leg idd meerdere grote tassen post bij elkaar en leg daar ook nog een stapel kleine boven op. Nu pak ik de pakjes tassen ook uit. De losse post trek ik er uit, die gaan onder elastiek. Die gooi ik steeds bovenop mijn tassen. Herstelpost steek ik daar ook in. Pakjes op volgorde in mijn tas. Als ik die in elastiek met rommelpost er tussen zo in mijn tas steek kan ik er ook veel te weinig mee nemen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 22:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wij zitten nu een paar weken met het 3-bundelsysteem. In september gaan we over op Logisch Bezorgen, zo is het plan, maar het is maar de vraag of het doorgaat. Bij de OR is het inmiddels ook doorgedrongen wat voor puinhoop het is geworden, dus die willen geen nieuwe WTR meer accorderen totdat alles weer goed loopt. Dus ik hoop vurig dat september niet door gaat. Helemaal afblazen gaat vast niet gebeuren, maar laat ze het uitstellen tot februari volgend jaar. Niet een nieuwe reorganisatie doorvoeren terwijl de vorige verandering nog niet eens goed loopt. En al helemaal niet op het moment dat de scholen beginnen en het weer druk wordt. Voorbereiden kan het nu al niet aan, er zijn nu al achterstanden, terwijl we nota bene in het zomerdal zitten. Hoe moet dat dan in september of, erger nog, met de SKNJ? Dat wordt een drama!
Het werken met drie bundels is nog tot daaraan toe. Het grote probleem in mijn ogen is dat die zogenaamde pakjestas al lang geen pakjestas meer is. Het is gewoon een tas waar ze alles in flikkeren wat ze niet meer in de tassen met grote en kleine post konden doen. Ik heb geregeld meer post in die pakjestas zitten dan daadwerkelijke pakjes.
Je wordt feitelijk gedwongen om op het depot al je tassen om te keren en opnieuw in te pakken. Ook omdat ze tegenwoordig vaak niet meer dan 4 of 5 bundels grote post in een tas doen. Kom je op het depot en heb je 8 tassen in totaal, die nadat je ze opnieuw hebt ingepakt makkelijk in 2 of 3 tassen blijken te kunnen.
Bij Voorbereiding is de tijdsdruk inmiddels zo groot dat mensen steeds meer fouten gaan maken. Talloze sorteerfouten in je wijk, wijken die zoek raken omdat er verkeerde labels op zitten. Tegenwoordig raakt er bijna elke week wel een wijk van mij geheel of gedeeltelijk kwijt.
Dan verdien jij al boven het minimumloon dus. Werk je als inhuur?quote:Op donderdag 20 juli 2023 23:18 schreef wbwb het volgende:
[..]
En precies zoals verwacht krijg ik die aanvulling niet…
Nee, ik ben 20 en gebruik die regeling om volwassen schaal 1 te krijgen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 23:32 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dan verdien jij al boven het minimumloon dus. Werk je als inhuur?
Ik doe altijd alle grote post samenvoegen tot 1 tas en dan daar de kleine post bovenop leggen. Als het te veel grote post is splits ik het in 2 tassen op een punt waar het handig is om terug te gaan naar het depot. Soms als de kleine post er net niet bij past stop ik die bij de pakjes. De pakjes stop ik allemaal in 1 tas of splits ik soms op hetzelfde punt als de post. Ik heb ook alleen 2 fietstassen achterop en dus niks voorop, maar 3 wijken die ik doe zijn relatief klein, slechts bij 1 is het regelmatig op piekdagen nodig om te splitsen en dan terug te gaan naar het depot. Als ik onderweg herstelpost ofzo heb stop ik die achter het laatste pakje in mijn pakjestas.quote:Op donderdag 20 juli 2023 23:26 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik pak uberhaupt om. Ik leg idd meerdere grote tassen post bij elkaar en leg daar ook nog een stapel kleine boven op. Nu pak ik de pakjes tassen ook uit. De losse post trek ik er uit, die gaan onder elastiek. Die gooi ik steeds bovenop mijn tassen. Herstelpost steek ik daar ook in. Pakjes op volgorde in mijn tas. Als ik die in elastiek met rommelpost er tussen zo in mijn tas steek kan ik er ook veel te weinig mee nemen.
Als ik loop zet ik begin van elke bundel de rommelpost tussen de grote of kleine post. Losse pakjes die op de bundels post liggen stop ik dan weer bij de pakjes. Het kost tijd, maar gaat wel makkelijker dan alles lopen zoals het voorbereid is.
Tja, dat voelt misschien niet eerlijk. Maar de meeste volwassen hebben ook niet de zelfde vaste lasten als jij. Daarnaast verdien je al 2 euro en 10 cent meer dan je leeftijdgenoten. En in verhouding verdien je dus ook al een behoorlijke smak meer dan je collega's. Dat zouden die ook oneerlijk kunnen vinden.quote:Op donderdag 20 juli 2023 23:58 schreef wbwb het volgende:
[..]
Nee, ik ben 20 en gebruik die regeling om volwassen schaal 1 te krijgen.
Ik vind het niet helemaal eerlijk dat ik al 5 jaar postbezorger ben en dan alleen maar vanwege mijn leeftijd zo dan minder betaald krijg dan een volwassene die net nieuw is.
Dat is echt compleet irrelevant. Je wordt betaald voor het werk dat je doet. Iemand die exact hetzelfde doet hoort ook gewoon hetzelfde betaald te worden. Of vind jij ook dat het minimumloon van een postbezorger die graag in een villa wil wonen hoger hoort te zijn dan van een die in een rijtjeshuis wil wonen omdat dan je vaste lasten hoger zijn?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 01:12 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Tja, dat voelt misschien niet eerlijk. Maar de meeste volwassen hebben ook niet de zelfde vaste lasten als jij. Daarnaast verdien je al 2 euro en 10 cent meer dan je leeftijdgenoten. En in verhouding verdien je dus ook al een behoorlijke smak meer dan je collega's. Dat zouden die ook oneerlijk kunnen vinden.
Bovendien, denk je dat het zelfde gevoel niet telt voor 100den andere collegas? Ik werk al bijna12 jaar in het bedrijf, denk je echt dat ik het zelfde zou moeten verdienen als een collega die net begint? Of als jij? Maar helaas pindakaas t/m 31 december zullen we het er mee moeten doen... En ik vermoed zomaar dat de onderhandelingen wel even duren. Dus misschien dat we volgend jaar pasen eindelijk een fijn salaris hebben. En misschien bestaat die regeling dan nog, maar misschien ook niet meer.
Jij vind het irrelevant. Maar dat is niet zoals de wet het zegt. Overigens gaat het dan ook om hoe zelfstandig je werk kan uitvoeren en of je er compleet van zou moeten kunnen leven. Ik ben persoonlijk van mening dat 15/16/17 jarige helemaal niet bij de postnl zou moeten werken. Daarvoor is het werk te zwaar en er te weinig toezicht.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 08:29 schreef wbwb het volgende:
[..]
Dat is echt compleet irrelevant. Je wordt betaald voor het werk dat je doet. Iemand die exact hetzelfde doet hoort ook gewoon hetzelfde betaald te worden. Of vind jij ook dat het minimumloon van een postbezorger die graag in een villa wil wonen hoger hoort te zijn dan van een die in een rijtjeshuis wil wonen omdat dan je vaste lasten hoger zijn?
Dat is helemaal niet wat ik zeg. Het is prima dat ervaren postbezorgers meer verdienen dan postbezorgers die net begonnen zijn. Wat echter nergens op slaat is dat ik met 5 jaar ervaring minder verdien dan collega's met minder ervaring.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:20 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Jij vind het irrelevant. Maar dat is niet zoals de wet het zegt. Overigens gaat het dan ook om hoe zelfstandig je werk kan uitvoeren en of je er compleet van zou moeten kunnen leven. Ik ben persoonlijk van mening dat 15/16/17 jarige helemaal niet bij de postnl zou moeten werken. Daarvoor is het werk te zwaar en er te weinig toezicht.
Je advocateert nu voor je werkgever die 1 salarisschaal principe hanteert nu. En hoewel de postnl dat nu best leuk vind gaat dat nooit zo blijven. Ervaren bezorgers zullen uiteindelijk altijd meerdere schalen hebben, anders lopen er te veel weg na een aantal jaar (wat precies nu gebeurd)
ja door dit gaan ze heel veel goeden kwijtraken en het gaat dan nog slechter worden(de bezorging,etc..)quote:Op vrijdag 21 juli 2023 01:12 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Tja, dat voelt misschien niet eerlijk. Maar de meeste volwassen hebben ook niet de zelfde vaste lasten als jij. Daarnaast verdien je al 2 euro en 10 cent meer dan je leeftijdgenoten. En in verhouding verdien je dus ook al een behoorlijke smak meer dan je collega's. Dat zouden die ook oneerlijk kunnen vinden.
Bovendien, denk je dat het zelfde gevoel niet telt voor 100den andere collegas? Ik werk al bijna12 jaar in het bedrijf, denk je echt dat ik het zelfde zou moeten verdienen als een collega die net begint? Of als jij? Maar helaas pindakaas t/m 31 december zullen we het er mee moeten doen... En ik vermoed zomaar dat de onderhandelingen wel even duren. Dus misschien dat we volgend jaar pasen eindelijk een fijn salaris hebben. En misschien bestaat die regeling dan nog, maar misschien ook niet meer.
de afstand tussen een max jeugdloon en een volwassenenloon,in de laagste laag is te klein dan krijg je dit.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:56 schreef wbwb het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet wat ik zeg. Het is prima dat ervaren postbezorgers meer verdienen dan postbezorgers die net begonnen zijn. Wat echter nergens op slaat is dat ik met 5 jaar ervaring minder verdien dan collega's met minder ervaring.
Mijn collega's zijn het ook met mij eens dat dat nergens op slaat. Ik doe mijn werk als 20-jarige echt prima zelfstandig, werk er al ruim 5 jaar, loop elke dag 3 of 4 wijken, doe ook nooit moeilijk als ik een keer iets extra moet doen, collega's komen met vragen meestal ook bij mij omdat ik het vaak wel weet, etc.
Dat iemand die langer bij een bedrijf werkt meer verdient dan iemand die er minder lang werkt vind ik op zich logisch.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 08:29 schreef wbwb het volgende:
[..]
Dat is echt compleet irrelevant. Je wordt betaald voor het werk dat je doet. Iemand die exact hetzelfde doet hoort ook gewoon hetzelfde betaald te worden. Of vind jij ook dat het minimumloon van een postbezorger die graag in een villa wil wonen hoger hoort te zijn dan van een die in een rijtjeshuis wil wonen omdat dan je vaste lasten hoger zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |