Dat ben ik helemaal met je eens.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 17:11 schreef Bladblazer het volgende:
[..]
Dat iemand die langer bij een bedrijf werkt meer verdient dan iemand die er minder lang werkt vind ik op zich logisch.
Maar een minimum jeugdloon voor 18 jaar en ouder vind ik wel onzin. Iemand die op zijn 18e bij PostNL begint zou hetzelfde moeten verdienen als iemand die op zijn 30e bij PostNL begint.
Los van dat het ook nog eens in de hand werkt dat sommige bedrijven alleen jonger personeel aanneemt omdat die goedkoper zijn door het minimum jeugdloon. En daarna mogen ze niet blijven want worden ze te duur..
https://www.berekenhet.nl(...)o-netto-salaris.htmlquote:Op zaterdag 22 juli 2023 17:51 schreef Thomas-sama het volgende:
Weet iemand het netto bedrag van ¤4415 ?
Volgens mij heeft PostNL te veel loonheffing ingehouden. Moet ik weer wachten tot volgend jaar
Hoe kun je eigenlijk zo snel in je fietstas de brieven uit dezelfde straat vinden? Wordt dat voor jullie gesorteerd in de tas?quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:33 schreef wbwb het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens.
--------------------------------
De zaterdagen stellen tegenwoordig ook echt niks voor. Ik heb in 1 uur en 3 kwartier al 3 wijken gedaan.
Ik heb nog meegemaakt dat zaterdag alles piek was en dat we dan ook huis-aan-huisreclame bezorgden. Toen heb ik in drukkere periodes ook wel een paar keer gehad dat ik om 17:00 echt nog niet klaar was met 2 wijken.
Ja, het wordt min of meer gesorteerd aangeleverd. Deels handmatig gesorteerd, deels door een machine.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 18:17 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Hoe kun je eigenlijk zo snel in je fietstas de brieven uit dezelfde straat vinden? Wordt dat voor jullie gesorteerd in de tas?
Gelukkig. Scheelt veel zoekwerk.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 18:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, het wordt min of meer gesorteerd aangeleverd. Deels handmatig gesorteerd, deels door een machine.
Nee, er zitten twee kruislingse postelastieken omheen.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 18:25 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Gelukkig. Scheelt veel zoekwerk.
En dan zit in een pak plastic bv straat X, voorzien van een sticker?
Per straat?quote:Op zaterdag 22 juli 2023 18:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nee, er zitten twee kruislingse postelastieken omheen.
Per bundel. Sommige straten zijn zo klein dat er meerdere straten in een bundel zitten. Andere straten zijn zo groot dat dat meerdere bundels zijn.quote:
Dank.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 18:47 schreef wbwb het volgende:
[..]
Per bundel. Sommige straten zijn zo klein dat er meerdere straten in een bundel zitten. Andere straten zijn zo groot dat dat meerdere bundels zijn.
Je bedoelt zeker het postvest? Die gebruiken wij sinds de invoering van de combibundel. De combibundel houdt in dat we een bundel met kleine post en een aparte bundel met grote post hebben. In het postvest kan je makkelijk beide bundels stoppen en dan aan de andere kant nog de pakjes. Overigens zijn er 2 varianten van het postvest: het loopvest en het scootervest.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 19:18 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Dank.
Heb het me altijd afgevraagd.
Hier loopt de bezorger vaak met een houder op de buik waar hij dan door de straat komt. Ook wel eens een karretje gezien
Effe gekeken op google.quote:Op zondag 23 juli 2023 01:10 schreef wbwb het volgende:
[..]
Je bedoelt zeker het postvest? Die gebruiken wij sinds de invoering van de combibundel. De combibundel houdt in dat we een bundel met kleine post en een aparte bundel met grote post hebben. In het postvest kan je makkelijk beide bundels stoppen en dan aan de andere kant nog de pakjes. Overigens zijn er 2 varianten van het postvest: het loopvest en het scootervest.
ja regen is een drama zeker met dat gegrabbel,ben benieuwd of iemand hier nog iets ziet,wat niet in de haak is bij de rest:https://www.youngcapital.(...)-deliverer-at-postnlquote:Op woensdag 26 juli 2023 22:47 schreef wbwb het volgende:
Pff… morgen 17 mm en 5 bft, niet echt zin in dat weer, maar ja, we zullen wel moeten.
De smartphonevergoeding klopt niet. Die moet EUR 12 zijn ipv EUR 8. EUR 12 is nu de prijs van het goedkoopste Hollands Nieuwe abonnement voor PostNL-medewerkers.quote:Op donderdag 27 juli 2023 08:50 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja regen is een drama zeker met dat gegrabbel,ben benieuwd of iemand hier nog iets ziet,wat niet in de haak is bij de rest:https://www.youngcapital.(...)-deliverer-at-postnl
Het viel eigenlijk allemaal wel mee, zelfs met korte broek en een t-shirt.quote:Op woensdag 26 juli 2023 22:47 schreef wbwb het volgende:
Pff… morgen 17 mm en 5 bft, niet echt zin in dat weer, maar ja, we zullen wel moeten.
sterker nog het wml is 12,12 bij 38uur iedereen krijgt te weinigquote:Op donderdag 27 juli 2023 09:48 schreef V__L_N het volgende:
Blijkbaar krijg je daar 4,25 cent per uur meer.
ze zullen echt wel 14 eu aan de langszittenden moeten betalenquote:Op donderdag 27 juli 2023 22:25 schreef Rafierafie het volgende:
Loonontwikkeling postbezorgers bij fulltime, hoogste trede:
Jan '20: ¤ 74,99 / 4,53% boven minimumloon
Apr '20: ¤ 95,99 / 5,80% boven minimumloon
Mei '20: ¤ 117,86 / 7,13% boven minimumloon
Jul '20: ¤ 91,46 / 5,44% boven minimumloon
Sep '20: ¤ 109,18 / 6,50% boven minimumloon
Jan '21: ¤ 122,27 / 7,26% boven minimumloon
Apr '21: ¤ 140,34 / 8,33% boven minimumloon
Jul '21: ¤ 142,39 / 8,37% boven minimumloon
Jan '22: ¤ 118,39 / 6,86% boven minimumloon
Jul '22: ¤ 161,77 / 9,21% boven minimumloon
Jan '23: ¤ 59,56 / 3,08% boven minimumloon
Jul '23: ¤ -1,04 / -0.05% boven minimumloon
Ik was even nieuwsgierig en besloot de boel uit te rekenen.
Er was een stijgende lijn te zien tot begin dit jaar.
Ik ben zeer benieuwd naar de inzet van de bonden bij de cao-onderhandelingen (die waarschijnlijk pas mei volgend jaar van start gaan). Je zou toch mogen verwachten dat we op zijn allerminst weer richting het oude niveau van ruim 9 procent boven minimum moeten uitkomen.
Het wettelijk minimumloon voor 21 jaar en ouder is EUR 1995 bruto per maand. Uitgaande van een fulltime werkweek van 38 uur is dat (1995 x 12) : (365 : 7) = EUR 459,12 per week. Deel dit door 38 en je komt op EUR 12,08 per uur.quote:Op donderdag 27 juli 2023 20:36 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
sterker nog het wml is 12,12 bij 38uur iedereen krijgt te weinig
Postnl rekent met Maandbedrag/165,2.quote:Op donderdag 27 juli 2023 22:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het wettelijk minimumloon voor 21 jaar en ouder is EUR 1995 bruto per maand. Uitgaande van een fulltime werkweek van 38 uur is dat (1995 x 12) : (365 : 7) = EUR 459,12 per week. Deel dit door 38 en je komt op EUR 12,08 per uur.
Op de site van de Rijksoverheid zijn de maandbedragen leidend. De bedragen per uur zijn slechts een indicatie, en niet geheel juist, omdat daar gerekend is met een jaar van exact 52 weken (364 dagen). Maar een jaar telt uiteraard 365 dagen, en eens in de 4 jaar zelfs 366.
hier had ik het vandaan:https://www.rijksoverheid(...)gen-minimumloon-2023quote:Op donderdag 27 juli 2023 22:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het wettelijk minimumloon voor 21 jaar en ouder is EUR 1995 bruto per maand. Uitgaande van een fulltime werkweek van 38 uur is dat (1995 x 12) : (365 : 7) = EUR 459,12 per week. Deel dit door 38 en je komt op EUR 12,08 per uur.
Op de site van de Rijksoverheid zijn de maandbedragen leidend. De bedragen per uur zijn slechts een indicatie, en niet geheel juist, omdat daar gerekend is met een jaar van exact 52 weken (364 dagen). Maar een jaar telt uiteraard 365 dagen, en eens in de 4 jaar zelfs 366.
In de Cao is afgesproken maandbedrag gedeeld door 165,2. Daar komt net een iets ander getal uit. Geen idee waarom dat ooit is afgesproken. Gelukkig komt daar op 1 januari 2024 een eind aan. Dan krijgt iedereen een salaris gebaseerd op 36 uur. Wat een behoorlijke loonstijging betekend, dat is namelijk nu al 12.79...quote:Op vrijdag 28 juli 2023 18:50 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
hier had ik het vandaan:https://www.rijksoverheid(...)gen-minimumloon-2023
ja als je er meer dan 5jr werkt moeten ze echt wel op 14 gaan zitten,door tsjolk proberen ze de "kosten " nog een beetje te drukken,12,79 is natuurlijk ook peanuts een pak vla kost al bijna 3 euro en alles is te duur.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 22:38 schreef V__L_N het volgende:
[..]
In de Cao is afgesproken maandbedrag gedeeld door 165,2. Daar komt net een iets ander getal uit. Geen idee waarom dat ooit is afgesproken. Gelukkig komt daar op 1 januari 2024 een eind aan. Dan krijgt iedereen een salaris gebaseerd op 36 uur. Wat een behoorlijke loonstijging betekend, dat is namelijk nu al 12.79...
Ik heb er nog geen ervaring mee, maar wij gaan er (waarschijnlijk) in september mee beginnen. Van de TL heb ik begrepen dat er eerst een evaluatieperiode is van 3 maanden, en dat er pas NA die periode veranderingen in de loopvolgorde kunnen worden doorgevoerd. Dat kan dus pas vanaf 1 december, waarna het nog zeker 2 maanden duurt voordat het verwerkt is. Dus de eerste 5 maanden moet je het maar slikken, ben ik bang.quote:Op maandag 31 juli 2023 18:42 schreef wbwb het volgende:
Heeft iemand ervaring met het laten aanpassen van routes na invoering van Logisch Bezorgen?
Op ons depot wordt Logisch Bezorgen deze week ingevoerd en ik zou graag de onlogische dingen zo snel mogelijk laten aanpassen zodat deze nog bij de eerstvolgende ZLOM (dus 12 september en niet pas 24 oktober) aangepast zijn, echter is onze teamleider op vakantie.
Er schijnt inderdaad een evaluatieperiode te zijn na 12 weken.quote:Op maandag 31 juli 2023 23:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb er nog geen ervaring mee, maar wij gaan er (waarschijnlijk) in september mee beginnen. Van de TL heb ik begrepen dat er eerst een evaluatieperiode is van 3 maanden, en dat er pas NA die periode veranderingen in de loopvolgorde kunnen worden doorgevoerd. Dat kan dus pas vanaf 1 december, waarna het nog zeker 2 maanden duurt voordat het verwerkt is. Dus de eerste 5 maanden moet je het maar slikken, ben ik bang.
https://archive.is/UqAY9 zonder paywallquote:Op zondag 6 augustus 2023 21:16 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.destentor.nl/(...)aan-voorst~a01bc803/
ja makkelijk in het archiefquote:Op maandag 7 augustus 2023 02:14 schreef wbwb het volgende:
[..]
https://archive.is/UqAY9 zonder paywall
Ik vind dat toch wel triest. Wat gaat er om in je hoofd als je post zo dumpt?
sommige poststukken zien er niet uit meerquote:Op maandag 7 augustus 2023 10:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Op 1 van de foto's is het loopnummer zichtbaar, 7383A. Zo te zien is het dus een autobestelling. Die worden voor zover ik weet niet door postbezorgers gereden, maar meestal door "echte" postbodes.
In dit topic zitten vooral postbezorgers en postbodes, geen pakketbezorgers vrees ik.quote:Op maandag 7 augustus 2023 17:41 schreef Loll het volgende:
Ha allen,
Even een korte vraag: Is in de app voor pakketbezorgers goed te zien dat men bij niet thuis het pakketje (in mijn geval) bij het iets verderop gelegen PostNL punt mogen brengen? Het valt mij namelijk op dat sinds ik dat heb ingesteld in de PostNL app men de pakketjes maar op mijn deurmat in het portiek blijft zetten of bij de buren bezorgen.
Pakketjes worden in dat soort gevallen gescand als bezorgd en daardoor is het altijd een speurtocht om de juiste buurman/vrouw te vinden.
In dit topic zitten eigenlijk alleen postbezorgers, geen pakketbezorgers, dus ik zou het echt niet weten.quote:Op maandag 7 augustus 2023 17:41 schreef Loll het volgende:
Ha allen,
Even een korte vraag: Is in de app voor pakketbezorgers goed te zien dat men bij niet thuis het pakketje (in mijn geval) bij het iets verderop gelegen PostNL punt mogen brengen? Het valt mij namelijk op dat sinds ik dat heb ingesteld in de PostNL app men de pakketjes maar op mijn deurmat in het portiek blijft zetten of bij de buren bezorgen.
Pakketjes worden in dat soort gevallen gescand als bezorgd en daardoor is het altijd een speurtocht om de juiste buurman/vrouw te vinden.
hollandsnieuwe.nl/postnlquote:Op maandag 7 augustus 2023 21:25 schreef Thomas-sama het volgende:
Weet iemand de site waar ik een nieuwe telefoon krijgen? Ik will de abo verlengen namelijk.
"Goed werk" kunnen blijven bieden in een tijd van een overschot aan vacatures aan alle kanten.quote:We zien een forse verslechtering van de resultaten bij Mail NL, afgelopen kwartaal maar ook in de verwachting voor de komende periode. Dat is zorgelijk want we moeten financieel gezond zijn om de post betrouwbaar te houden voor klanten en goed werk te kunnen bieden aan onze mensen. Maar op bepaalde locaties hebben we een tekort aan medewerkers en is het verzuim door ziekte hoog. We kunnen dan de post niet zo goed bezorgen als klanten van ons mogen verwachten. We doen allemaal ons best om dat te verbeteren. Het blijft nodig om kosten te besparen en ons postbedrijf op een sociale manier aan te passen. Want de hoeveelheid post blijft dalen. Het afgelopen kwartaal was er 9% minder post.
thomas was toch weg?quote:Op maandag 7 augustus 2023 22:36 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
hollandsnieuwe.nl/postnl
Houd er wel rekening mee dat de (maar liefst) twee opties allebei 12 euro per maand kosten. Je zal een verzoek moeten indienen voor een verhoging van de maandelijkse vergoeding, zoals je dat natuurlijk mag verwachten bij elk normaal functionerend bedrijf.
uit het stuk:We doen allemaal ons best om dat te verbeteren,een groep doet dat (de rest strijkt er mee).Zolang ze niet willen betalen blijf je die problemen houden.Veel banen zitten al op 15-17eur/uur, dan kom je niet voor 11quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:48 schreef Rafierafie het volgende:
We doen allemaal ons best om dat te verbeteren
Voor oudere en minder valide klanten is dat een drama,en als leek zooek je nu al een ongeluk naar een.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 11:05 schreef IsItMeOrYou het volgende:
En PostNL gooit het politieke balletje weer op: postvolume weer omlaag, dus ook minder oranje brievenbussen nodig en liefst minder bezorgdagen. Want personeel is toch al niet meer te vinden. Nog even en je kan niet alleen pakjes ophalen bij een PostNL punt
Ik doe ook niet veel meer dan mijn basisrooster tegenwoordig. Ze vragen me zelden voor extra werk omdat ik ruim aan mijn uren kom, terwijl anderen door nieuwe roosters vaak tekort komen. En als ze me wel vragen ben ik nu ook een stuk minder geneigd om ja te zeggen vanwege het enorme gebrek aan waardering. Er is steeds minder motivatie om dat stapje extra te zetten en daar maak ik ook absoluut geen geheim van.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:59 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
uit het stuk:We doen allemaal ons best om dat te verbeteren,een groep doet dat (de rest strijkt er mee).Zolang ze niet willen betalen blijf je die problemen houden.Veel banen zitten al op 15-17eur/uur, dan kom je niet voor 11
nee de gewilligheid zal in den lande drastisch zijn afgenomenquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:09 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik doe ook niet veel meer dan mijn basisrooster tegenwoordig. Ze vragen me zelden voor extra werk omdat ik ruim aan mijn uren kom, terwijl anderen door nieuwe roosters vaak tekort komen. En als ze me wel vragen ben ik nu ook een stuk minder geneigd om ja te zeggen vanwege het enorme gebrek aan waardering. Er is steeds minder motivatie om dat stapje extra te zetten en daar maak ik ook absoluut geen geheim van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |