abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210614660
Bezorgen was leuk, maar zo niet meer. Ik denk eigenlijk dat het toch eens tijd is voor iets anders, maar zou niet weten wat.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 16:05 schreef V__L_N het volgende:
5 kwartier bijplussen op 2 en een kwartier uur... Goh met dat logisch bezorgen gaan we er mega op voorruit.
Enne de losse post tussen de pakketjes is weer terug.

Kramerica hoe is het bij jullie verlopen?
Ik moest vandaag ook 89 minuten bijplussen op een wijk van 2 uur en 54 minuten. Mijn andere wijk was vandaag niet geleverd. En wij zijn dan al wat langer over op Logisch Bezorgen. Echt drama is het…
pi_210616186
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 16:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ook hier chaos. Om te beginnen wist niemand (ook TC en admie niet) wat de aanvoertijden zouden zijn van de nieuwe wijken. Dat moesten we maar afwachten. Zoals verwacht bleek met de meeste door ons voorgestelde aanpassingen op de loopvolgorde NIETS gedaan. Maar vervolgens (dus op een later tijdstip) hebben de routemakers zelf wel nog extra wijzigingen aangebracht, waar dus helemaal niemand om gevraagd heeft Zoals een wijk die in straat A zou horen te beginnen en in Z eindigen, nu laten beginnen in Z en eindigen in A.Heel onhandig, want in straat A zit een verzorgingstehuis waar je altijd een hele tas vol post voor hebt, en die tas moet je nu dus je hele wijk door slepen ipv dat je 'm meteen in je eerste straat kwijt bent. En in mijn wijk hebben ze een groot bussenfront dat van 1 tot 99 loopt, nu ineens van 99 naar 1 gezet.

Als je ook naar die plattegronden kijkt die ze hebben gemaakt, het slaat ook nergens op. Dwars door sloten heen, zelfs als er een brug is laten ze mij 100 meter NAAST de brug oversteken, en er zijn ook plekken dat ik ineens kilometers moet omrijden omdat de software kennelijk niet weet dat ergens een weg loopt.

Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat er nu weer PRECIES dezelfde dingen mis gaan als bij de eerdere mislukte pogingen om Georoute in te voeren in 2006 en 2011. Nee, sterker nog, er gaat meer fout! In 2006 en 2011 werden de bezorgers tenminste nog actief betrokken bij het bouwen van de routes, nu mochten wij slechts na afloop commentaar geven, waar ook nog bijzonder weinig mee gedaan is.
Je moet het werk wel heel leuk vinden om dit te blijven doen. Beter gaat het niet worden de komende jaren. Kan je niet gewoon je wijk op je eigen manier lopen of kost dat te veel onbetaalde tijd?
pi_210618664
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 19:30 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Je moet het werk wel heel leuk vinden om dit te blijven doen. Beter gaat het niet worden de komende jaren. Kan je niet gewoon je wijk op je eigen manier lopen of kost dat te veel onbetaalde tijd?
Dat ga ik ook doen. Ik ga aan de TC doorgeven hoe ik de wijk wil hebben, en tot die tijd ga ik gewoon de tassen op het depot omkeren en alles opnieuw inpakken. Dat is sowieso wel nodig omdat sinds de invoering van OLK de oranje tassen blijkbaar maar tot de helft gevuld mogen worden, dus je moet het wel opnieuw inpakken, tenzij je meerdere keren wil terugfietsen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 12 september 2023 @ 23:59:32 #279
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_210619319
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 16:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat er nu weer PRECIES dezelfde dingen mis gaan als bij de eerdere mislukte pogingen om Georoute in te voeren in 2006 en 2011. Nee, sterker nog, er gaat meer fout! In 2006 en 2011 werden de bezorgers tenminste nog actief betrokken bij het bouwen van de routes, nu mochten wij slechts na afloop commentaar geven, waar ook nog bijzonder weinig mee gedaan is.
Ik moet zeggen. Ik heb mijn wijk wel precies gekregen zoals ik wilde. Naja, ze hebben wel zitten rommelen met de straten en opdeling. Dit omdat ze alle wijken rond die 350 adressen willen hebben. Maar de volgorde heb ik wel gekregen. Ik heb er ook wel flink op gedramd. Zie veel collega's die het niet gekregen hebben ook.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 17:05 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
wel makkelijk met 1 wijk per dag zit je al aan je contracturen :)
Ik had altijd al maar 1 wijk. Deze wijk zat altijd piekdag op 3,5 uur. Er zijn 40 adressen afgehaald, maar doordat ze nu veel vrijstaande huizen met grote voortuinen er in hebben gegooid scheelt het dus niks.

Dat verhaal van de bvpp had ik eerder gelezen idd. Maar vind dat vooral veel open deuren intrappen en vast even propaganda voeren voor de aankomende cao onderhandelingen. Laat ze het maar eens waar maken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 17:17 schreef wbwb het volgende:
Ik moest vandaag ook 89 minuten bijplussen op een wijk van 2 uur en 54 minuten. Mijn andere wijk was vandaag niet geleverd. En wij zijn dan al wat langer over op Logisch Bezorgen. Echt drama is het…
Zijn jullie de evaluatie periode al voorbij. Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd of dan daadwerkelijk alle wijken ook kloppen en of de tijden dan ook echt opgehoogd worden.

quote:

[..]
In principe mag je niet afwijken van je looproute... Het is ook niet zo dat je even gewoon wat poststukken omgooit. Je hebt 2 bundels, plus losse pakjes en post. Dat alles ligt dan op volgorde 1 en dan moet jij er volgorde 2 van maken. Het kan wel als je handig bent, maar er zijn er zat die er niks van bakken. Enne dan moet je nog een tl hebben die een oogje toeknijpt (en er zijn er die het niet doen).
Als je mazzel hebt kun je een wijk nu omgooien. Dan gaat ie met het volgende zlom mee. Dat duurt een paar weken.

Voor mij was echt het grote ding vandaag wel weer de kwaliteit. Constant volgorde fouten, stapels van andere wijken. Iets van 20 cm aan post tussen de pakketjes. Groot en klein trouwens. Want klein mag niet meer, maar groot lijkt gewoon te mogen.

Halve tassen met grote post heeft trouwens met het gewicht te maken. Arbo technisch mogen ze niet voller dan de helft. Ik vraag me af of ze niet doorhebben dat een bezorger er dan gewoon 2 in zijn buitentas gooit. Is het nog steeds zwaar.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_210619669
quote:

[..]
Hoezo onbetaalde tijd? Ik sorteer al sinds de combiblunder en plus gewoon alles bij.
pi_210620747
@Vln
Dat verhaal van de bvpp had ik eerder gelezen idd. Maar vind dat vooral veel open deuren intrappen en vast even propaganda voeren voor de aankomende cao onderhandelingen. Laat ze het maar eens waar maken.

Er moeten weer nieuwe leden komen zeker :),wat erin staat is wel waar,maar ja zeggen en het goed regelen zijn 2 verschillende dingen.Nieuwe bezorgers komen er niet,misschien onder dwang, voor12 euro kun je beter thuis blijven,heb je nog iets meer Vt.
pi_210623815
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 09:13 schreef ophaling10 het volgende:ar maken.

Er moeten weer nieuwe leden komen zeker :),wat erin staat is wel waar,maar ja zeggen en het goed regelen zijn 2 verschillende dingen.Nieuwe bezorgers komen er niet,misschien onder dwang, voor12 euro kun je beter thuis blijven,heb je nog iets meer Vt.
Ik heb begrepen dat er aardig wat leden bij ze weglopen. De fnv daar en tegen schijnt een aardige nieuwe aanwas te hebben... Iets met mensen hebben door dat ze niet waarmaken wat ze beloven.

Er zit ook aardig wat volk van hun in de or wat gewoon echt niet weet waar ze over praten. Niet genoeg ervaring op de vloer en persoonlijk ben ik daar ook wel zat van.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  woensdag 13 september 2023 @ 17:41:28 #283
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_210625372
Zijn er hier ook mensen van de pakketpost? WTF dat er de hele dag (tot 22.00) pakketjes bezorgd kunnen worden? Ik ben de halve dag op mijn werk, andere helft thuis. Kan wel een uurtje schuiven, maar als je er op rekent dat het overdag bezorgd wordt komt het 's-avonds en vv.
pi_210625469
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 17:41 schreef Fietsertje70 het volgende:
Zijn er hier ook mensen van de pakketpost? WTF dat er de hele dag (tot 22.00) pakketjes bezorgd kunnen worden? Ik ben de halve dag op mijn werk, andere helft thuis. Kan wel een uurtje schuiven, maar als je er op rekent dat het overdag bezorgd wordt komt het 's-avonds en vv.
Nee, alleen postbezorgers hier. Meeste mensen zijn trouwens wel blij met de avondbezorging, volgens mij. En de pakketbezorgers zelf ook, want 's avonds zijn er veel meer mensen thuis dan overdag.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  woensdag 13 september 2023 @ 18:58:17 #285
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_210626311
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 17:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Nee, alleen postbezorgers hier. Meeste mensen zijn trouwens wel blij met de avondbezorging, volgens mij. En de pakketbezorgers zelf ook, want 's avonds zijn er veel meer mensen thuis dan overdag.
Daarom laat ik pakketjes ook altijd op mijn werk bezorgen. Omdat ik daar dus ben overdag.
pi_210628638
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 15:04 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Ik heb begrepen dat er aardig wat leden bij ze weglopen. De fnv daar en tegen schijnt een aardige nieuwe aanwas te hebben... Iets met mensen hebben door dat ze niet waarmaken wat ze beloven.

Er zit ook aardig wat volk van hun in de or wat gewoon echt niet weet waar ze over praten. Niet genoeg ervaring op de vloer en persoonlijk ben ik daar ook wel zat van.
een groot succes vind ik het niet die ollekebolleke zooi.met de kerst wordt een drama,hier gaan echt mensen van weglopen.
pi_210629185
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 18:58 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]
Daarom laat ik pakketjes ook altijd op mijn werk bezorgen. Omdat ik daar dus ben overdag.
Snappen we. Maar we kunnen het niet iedereen naar het zin maken toch? De ene helft wil wel 's avonds, de andere helft niet. Sommige mensen willen het wel in hun container, andere niet... Best lastig hoor al die wensen in 1 proces moeten krijgen. Dat lukt gewoon echt niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 22:13 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
een groot succes vind ik het niet die ollekebolleke zooi.met de kerst wordt een drama,hier gaan echt mensen van weglopen.
Ik denk dat er aardig wat mensen voor de kerst al gaan weglopen. Maar ik denk dat de postnl vooral wijs moet zijn en in januari met een heel goed loonbod moet gaan komen. Ik hoor aardig wat geluid dat het daar voor wat mensen ook wel van afhangt.
Loesje
pi_210629411
Iemand hier een idee wat casemanager is voor functie bij de postnl?
Loesje
pi_210633644
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 23:47 schreef V__L_N het volgende:
Iemand hier een idee wat casemanager is voor functie bij de postnl?
quote:
Zorgen dat verschillende partijen en hun belangen worden gehoord. Je kunt balans houden tussen het organisatiebelang enerzijds en de wetgeving anderzijds. Dit vraagt om inhoudelijke kennis, creativiteit en een stevige persoonlijkheid.De Casemanager heeft als uitdaging om de juiste balans te houden tussen organisatiebelang en wetgeving enerzijds en onafhankelijke procesbewaking anderzijds zonder de menselijke kant uit het oog te verliezen. Je bent een centrale spil in verschillende processen, je adviseert managers op het gebied van verzuim. Kortom: een hele afwisselende baan waarin geen dag hetzelfde is!
Aldus https://www.postnl.nl/wer(...)ger-den-bosch-45507/
pi_210633712
quote:
Een balans vinden tussen organisatiebelang en wetgeving? Dat suggereert ten eerste dat organisatiebelang en wetgeving strijdig zijn, en ten tweede dat je blijkbaar de wetgeving niet hoeft te volgen als het niet in het belang van het bedrijf is. En dan vragen ze ook nog om creativiteit. Dit klinkt mij in de oren als een functie waarbij je creatief met wetgeving moet om gaan (speuren naar mazen en grijze gebieden) zodat PostNL door kan gaan met dubieuze praktijken. Ik denk niet dat ik hier op ga solliciteren ;)
pi_210637298
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 23:14 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Snappen we. Maar we kunnen het niet iedereen naar het zin maken toch? De ene helft wil wel 's avonds, de andere helft niet. Sommige mensen willen het wel in hun container, andere niet... Best lastig hoor al die wensen in 1 proces moeten krijgen. Dat lukt gewoon echt niet.
[..]
Ik denk dat er aardig wat mensen voor de kerst al gaan weglopen. Maar ik denk dat de postnl vooral wijs moet zijn en in januari met een heel goed loonbod moet gaan komen. Ik hoor aardig wat geluid dat het daar voor wat mensen ook wel van afhangt.
Dat gezemel met die pakketten is een drama(landelijk)aan het worden,als je ziet hoeveel huizen een brievenbus a la 1920 hebben,word je niet goed.Verder er wordt teveel verwacht,gisteren ook een die achter me aan kwam,dat ze 3 poststukken verachtte,ja die uitrol van de postapp(dat je alles ziet)is achteraf idd een drama.Verder wordt er heel veel "gekocht" en men is nver at home,ja dan zakt je broek af.
pi_210637326
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 14:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Een balans vinden tussen organisatiebelang en wetgeving? Dat suggereert ten eerste dat organisatiebelang en wetgeving strijdig zijn, en ten tweede dat je blijkbaar de wetgeving niet hoeft te volgen als het niet in het belang van het bedrijf is. En dan vragen ze ook nog om creativiteit. Dit klinkt mij in de oren als een functie waarbij je creatief met wetgeving moet om gaan (speuren naar mazen en grijze gebieden) zodat PostNL door kan gaan met dubieuze praktijken. Ik denk niet dat ik hier op ga solliciteren ;)
Je moet helemaal niets meer hier doen,uit ervaring weet je hoe het verloopt,zie de tl s na tig jaar kunnen ze als schrobber aan de gang,dat gaat hem niet worden.
pi_210637358
@Vln Ik denk dat er aardig wat mensen voor de kerst al gaan weglopen. Maar ik denk dat de postnl vooral wijs moet zijn en in januari met een heel goed loonbod moet gaan komen. Ik hoor aardig wat geluid dat het daar voor wat mensen ook wel van afhangt.

dat geloof ik graag, die hele logische gein hadden ze gewoon centraal in mrt a.s. moeten uitrollen,we hebben zo de kerst ,je gaat echt stuk,dat is nu al.
pi_210637835
Als het blijft zoals het nu is denk ik niet dat ik veel langer blijf, nee. Ik zie het met SKNJ ook nooit goed komen.

Ik heb alleen geen idee wat ik anders zou kunnen gaan doen qua baan. Heeft iemand suggesties?
pi_210638000
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 21:29 schreef wbwb het volgende:
Als het blijft zoals het nu is denk ik niet dat ik veel langer blijf, nee. Ik zie het met SKNJ ook nooit goed komen.

Ik heb alleen geen idee wat ik anders zou kunnen gaan doen qua baan. Heeft iemand suggesties?
ongeschoold is er genoeg,en betalen doet het ook beter,en vaak weekend vrij en niet van die rare gebroken tijden.
Heb je een opleiding(en) genoeten dan is er ook veel keuze,zeker nu.
pi_210638997
quote:
Die advertentie is precies wat ik las... Maar nog steeds geen idee wat dat nou inhoudt
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 20:39 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
Dat gezemel met die pakketten is een drama(landelijk)aan het worden,als je ziet hoeveel huizen een brievenbus a la 1920 hebben,word je niet goed.Verder er wordt teveel verwacht,gisteren ook een die achter me aan kwam,dat ze 3 poststukken verachtte,ja die uitrol van de postapp(dat je alles ziet)is achteraf idd een drama.Verder wordt er heel veel "gekocht" en men is nver at home,ja dan zakt je broek af.
De nieuwe hoos aan klachten hier heeft te maken met de verschuiving van straten van x naar y of andersom... Nu weten mensen niet meer wanneer hun vaste post komt.
Ik had verwacht dat het aantal pakketjes wel terug zou lopen nu alles zo duur is. Maar men blijft stug door bestellen, nergens gaan we meer voor naar de winkel. Alles online en dan hup met de chauffeur mee.

Je kan tonnen aan geld besparen als je alle pakketten van alle bezorgdiensten voor 1 adres of blok bij mekaar kan doen volgens mij.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 20:42 schreef ophaling10 het volgende:
dat geloof ik graag, die hele logische gein hadden ze gewoon centraal in mrt a.s. moeten uitrollen,we hebben zo de kerst ,je gaat echt stuk,dat is nu al.
Ze hadden dat hele logisch bezorgen niet moeten doen. Beter hadden ze per depot gewoon de bezorgers de wijken moeten laten bekijken en de slechte stukken er uit moeten laten halen. Had tonnen met geld gescheeld.
En dit is gewoon een kut tijd om uit te rollen. Onze evaluatieperiode loopt op 5 december af... Ik bedoel, hoe kom je er op.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 21:29 schreef wbwb het volgende:

https://beroepenvinder.nl/dmz/f?p=109:18:737199409220:
Werk zat voor de meeste mensen.

Ik heb in 3 dagen 3 uur bijgeplust op 5:35 roostertijd. Dat is meer dan 50%... Stelletje mafketels. En dan nog zeggen dat het volgende week drukker wordt omdat ze binnen een achterstand hebben. Gezegend blij dat ik vrij ben.
Loesje
pi_210639156
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 21:43 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ongeschoold is er genoeg,en betalen doet het ook beter,en vaak weekend vrij en niet van die rare gebroken tijden.
Heb je een opleiding(en) genoeten dan is er ook veel keuze,zeker nu.
Ik ben niet echt opgeleid, gezien ik niet eens de havo afgerond heb (alleen voor Nederlands gezakt in de coronaperiode). Ik ben 20 jaar en ik heb autisme, waardoor ik het ook heel lastig vind om iets anders te zoeken. Ik werk al ruim 5 jaar als postbezorger en heb het eigenlijk altijd met plezier gedaan, maar sinds Logisch Bezorgen is het echt niet meer leuk. Ik ben dus altijd postbezorger geweest en heb nog nooit iets anders gedaan en weet dus eigenlijk niet beter, dus daarom vind ik het ook lastig om te bedenken wat voor iets anders ik zou willen.
pi_210639161
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 23:24 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb in 3 dagen 3 uur bijgeplust op 5:35 roostertijd. Dat is meer dan 50%... Stelletje mafketels. En dan nog zeggen dat het volgende week drukker wordt omdat ze binnen een achterstand hebben. Gezegend blij dat ik vrij ben.
Verbaast me niks, ik heb vorige week zelfs een keer 122 minuten moeten plussen op 1 wijk. Dat is echt niet leuk meer.
pi_210640128
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 23:53 schreef wbwb het volgende:

[..]
Verbaast me niks, ik heb vorige week zelfs een keer 122 minuten moeten plussen op 1 wijk. Dat is echt niet leuk meer.
buiten dat het is ook niet goed voor je gezondheid,wat er nu speelt, zeker als je 2 of 3 piek op een dag hebt,dat ga je spoedig merken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')