SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
Waar het Servi vooral om gaat is dat het erkennen van de onafhankelijkheid en annexatie van Donbass een precedent schept voor het erkennen van de onafhankelijkheid van Kosovo.quote:
Een dak en thuisloze is opgepakt kennelijkquote:Op zondag 2 juli 2023 11:04 schreef Aether het volgende:
Ambassade van Belarus in Den Haag beklad en ruiten vernield
https://nos.nl/l/2481112
In Den Haag is vannacht de ambassade van Belarus beklad. Op het pand zijn met graffiti leuzen geschreven en er zijn drie ruiten ingegooid. Een man van 31 is aangehouden.
Op foto's en videobeelden is te zien dat er met rode en zwarte graffiti teksten staan als 'Luka Terrorist'. Dat slaat op de Belarussische president Loekasjenko. Ook zijn er in het Belarussisch teksten op het gebouw gekalkt, onder meer de tekst 'Leve Belarus'.
Dat klopt absoluut waar het de betrokken gebieden betreft, maar de positie van Servie over de oorlog als geheel was zeker in het begin ambivalenter (en is dat nu nog steeds wel) en wordt 'bijgestuurd' door de EU. De Palestijnse gebieden hebben natuurlijk ook een andere externe statehood dan Oekraine, dus in die zin zijn die situaties ook niet geheel met elkaar op een lijn te plaatsen.quote:Op zondag 2 juli 2023 11:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waar het Servi vooral om gaat is dat het erkennen van de onafhankelijkheid en annexatie van Donbass een precedent schept voor het erkennen van de onafhankelijkheid van Kosovo.
We gaan sowieso eerder dood door klimaatsverandering, dus: neequote:Op zondag 2 juli 2023 12:09 schreef capricia het volgende:
Iemand al jodiumtabletten in huis gehaald?
Die oude van de regering zijn over datum.
Ik doe wel extra zout over mijn aardappels.quote:Op zondag 2 juli 2023 12:09 schreef capricia het volgende:
Dat is altijd lekker.quote:Op zondag 2 juli 2023 12:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik doe wel extra zout over mijn aardappels.
Opdat die 14 min airfryer maar niet te lang zijn voor die zoute patatten dan !quote:Op zondag 2 juli 2023 12:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik doe wel extra zout over mijn aardappels.
Servi is kandidaat-lid van de EU. Het zou me niet verbazen als er is gedreigd met het dichtdraaien van de subsidiekraan of het uit de wachtkamer schoppen van Servi als ze met Rusland zouden blijven heulen.quote:Op zondag 2 juli 2023 11:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat klopt absoluut waar het de betrokken gebieden betreft, maar de positie van Servie over de oorlog als geheel was zeker in het begin ambivalenter (en is dat nu nog steeds wel) en wordt 'bijgestuurd' door de EU. De Palestijnse gebieden hebben natuurlijk ook een andere externe statehood dan Oekraine, dus in die zin zijn die situaties ook niet geheel met elkaar op een lijn te plaatsen.
Overigens is de bron voor de adhesiebetuiging het Kremlin zelf, dus dat moet je ook niet al te serieus nemen.
Ik denk dat je een grapje maakt? Dat ding is al afgekoeld en wordt hooguit met conventionele explosieven opgeblazen. Daar gaan wij niets van meekrijgen. Het is een hele grote vuile bom en lokaal een drama, maar nee, als chernobyl gaat het echt niet worden.quote:Op zondag 2 juli 2023 12:09 schreef capricia het volgende:
Interessant filmpje. Wmb verplichte kost voor "oprukkende NAVO" tankies.quote:Op zondag 2 juli 2023 13:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Deze ooit al eens langsgekomen? Plausibel verhaal.
Overigens bestaat het uit veel delen maar die zijn niet echt lekker genummerd.
Dus de opvolgende video moet ik nog vinden.
Tevens de vraag of op zijn minst het onderwerp van een tweet gepost kan worden want hier nog steeds een ebrg foutmeldingen bij alle twitter links.
Die discussie is al gevoerd.quote:Op zondag 2 juli 2023 13:43 schreef Natte_BeriBeri het volgende:
[..]
Ik denk dat je een grapje maakt? Dat ding is al afgekoeld en wordt hooguit met conventionele explosieven opgeblazen. Daar gaan wij niets van meekrijgen. Het is een hele grote vuile bom en lokaal een drama, maar nee, als chernobyl gaat het echt niet worden.
quote:Op zondag 25 juni 2023 19:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Voor zover ik weet is het onmogelijk om een reactor van een kerncentrale nucleair te laten detoneren alsof het een atoombom is.
Een explosie kan een stoom explosie zijn, als bij een meltdown de reactor kern door de centrale en de grond heen smelt en grondwater tegenkomt. Of een waterstof explosie, als het water in de reactor extreem heet word door slecht gekoelde brandstofstaven. Of een explosie van het reactorvat als de druk te hoog op loopt.
Ik stel voor dat jullie zelf uitzoeken hoe de Tsjernobyl centrale precies explodeerde.
quote:Op zondag 25 juni 2023 19:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, dirty bomb dus.
Als je splijtstof opblaast, krijg je gewoon deeltjes/poeder van whatever je splijtsof was. Een simpele explosie is niet genoeg om het te destabiliseren en het kernreactie proces af te kicken.
Als de boel volledig operational was, krijg je ontelbare zwaar radioactieve isotopen. Met daarbij doorgaans de "added bonus" dat je controle middelen zoals cadmium staven naar de maan zijn, en je het proces dus niet meer kan beinvloeden.
Maar je houd nog vol dat volledig in operatie of in cold-shutdown mode, totaal niet uitmaakt?
quote:Op zondag 25 juni 2023 21:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je het precies wilt weten, moet je zowel de mate van radioactiviteit als de toxiciteit van alle isotopen bepalen. En vervolgens bepalen in welke verhoudingen die isotopen in de brandstofstaven voorkomen. En dan kom je er waarschijnlijk achter dat plutonium zo schadelijk is dat de aanwezigheid van die andere isotopen nauwelijks iets uit maakt.
Het kan uitmaken als een reactor alleen een beetje lekt. Dan blijven de vaste stoffen (waaronder plutonium) binnen en moet je kijken wat voor gassen er ontsnappen. Maar we hebben het hier over een exploderende reactor. En dan maakt het naar mijn mening helemaal niets uit of de reactor ten tijde van de explosie actief was, of was stilgelegd.
Blaas het dak van de reactorvaten en de wind blaast radioactief stof ergens naartoe. En ergens slaat dat neer.quote:Op zondag 2 juli 2023 13:43 schreef Natte_BeriBeri het volgende:
[..]
Ik denk dat je een grapje maakt? Dat ding is al afgekoeld en wordt hooguit met conventionele explosieven opgeblazen. Daar gaan wij niets van meekrijgen. Het is een hele grote vuile bom en lokaal een drama, maar nee, als chernobyl gaat het echt niet worden.
Het zit dan niet in de stratosfeer, dat ergens is lokaal.quote:Op zondag 2 juli 2023 15:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Blaas het dak van de reactorvaten en de wind blaast radioactief stof ergens naartoe. En ergens slaat dat neer.
Is er wel eens zand uit de Sahara naar Nederland gewaaid?quote:Op zondag 2 juli 2023 15:35 schreef Natte_BeriBeri het volgende:
[..]
Het zit dan niet in de stratosfeer, dat ergens is lokaal.
Het is ook een verkenningsvoertuig. Ik vraag me af of het pantser van de Leopard 1 een directe inslag van zo'n granaat weet te weerstaan.quote:
Meer geschikt voor verkenning dan voor "tankje spelen"?quote:
Klopt. Dit klinkt meer als verkeerd gebruik dan slechte kwaliteit. Of gewoon pech, dat kan ook. Het pantser van dat ding zou 14.5mm moeten kunnen weerstaan, of 25 mm vanaf 500m. Maar een 152mm granaat er vlak naast? Auw. Dat kaliber gebruikt men ook wel in IEDs. Daar kunnen ze ook niet tegen.quote:Op zondag 2 juli 2023 15:57 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Meer geschikt voor verkenning dan voor "tankje spelen"?
Er is niet zo gruwelijk veel radioactief stof meer.quote:Op zondag 2 juli 2023 15:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Blaas het dak van de reactorvaten en de wind blaast radioactief stof ergens naartoe. En ergens slaat dat neer.
Oh, het worden stofvrije explosies?quote:Op zondag 2 juli 2023 16:09 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Er is niet zo gruwelijk veel radioactief stof meer.
Nee. Ik maak geen grapje.quote:Op zondag 2 juli 2023 13:43 schreef Natte_BeriBeri het volgende:
[..]
Zucht... het minimale wat zo'n voertuig moet kunnen is bestand zijn tegen artillery shell fragments.quote:Op zondag 2 juli 2023 15:48 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Ukrainian battalion commander Major Spartanets in an interview with AFP:
French AMX-10 RCs are not suitable for the offensive because of their thin armor.
152mm artillery shell fragments penetrated through the armor.
On one such occasion, the entire crew of 4 were killed.
De vraag zal wel meevallen, De wappies gaan het niet slikken. Want Soros - Jood -Jodium.quote:Op zondag 2 juli 2023 16:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Ik maak geen grapje.
Die paar euro (5euro) voor een potje jodiumtabletten kan ik wel missen. En als het het straks mis gaat, kun je het nergens meer krijgen of mag je de hoofdprijs betalen.
De overheid zegt 'niets aan de hand, geen reden tot bezorgdheid, het waait echt niet hier naartoe'. Laten we hopen dat ze gelijk krijgen. Toch neem ik het zekere voor het onzekere, zeker voor mijn kind.
https://www.radboudumc.nl(...)eve%20stoffen%20vrij.quote:Moet de overheid nu al jodiumpillen beschikbaar stellen voor alle Nederlanders, zoals in Belgi?
‘Nee dat is volgens mij niet nodig. Mocht het mis gaan in Oekrane, dan zijn de radioactieve stoffen niet direct in Nederland. Oekrane ligt op meer dan 2000 kilometer afstand. De radioactieve stoffen komen via de lucht naar ons toe, en zullen afhankelijk van de weersomstandigheden en de windrichting minimaal een paar dagen reistijd hebben. Dat geeft ons als het mis gaat voldoende tijd voor de verspreiding van jodiumpillen. Deze pillen zijn voldoende op voorraad. Vooraf uitdelen is daarom niet nodig.’
Ik denk dat jij even een time-out moet nemen van deze oorlog.quote:Op zondag 2 juli 2023 16:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Die paar euro (5euro) voor een potje jodiumtabletten kan ik wel missen. En als het het straks mis gaat, kun je het nergens meer krijgen of mag je de hoofdprijs betalen.
De overheid zegt 'niets aan de hand, geen reden tot bezorgdheid, het waait echt niet hier naartoe'. Laten we hopen dat ze gelijk krijgen. Toch neem ik het zekere voor het onzekere, zeker voor mijn kind.
Hoezo?quote:Op zondag 2 juli 2023 16:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk dat jij even een time-out moet nemen van deze oorlog.
Wappies nemen Ivermectine met HCQ. Werkt overal tegen.quote:Op zondag 2 juli 2023 16:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
De vraag zal wel meevallen, De wappies gaan het niet slikken. Want Soros - Jood -Jodium.
quote:Op zondag 2 juli 2023 16:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
De vraag zal wel meevallen, De wappies gaan het niet slikken. Want Soros - Jood -Jodium.
Heb je die pillen nodig als je gewoon binnen blijft die hele week dat het arriveert?quote:Op zondag 2 juli 2023 16:23 schreef capricia het volgende:
Moet de overheid nu al jodiumpillen beschikbaar stellen voor alle Nederlanders, zoals in Belgi?
‘Nee dat is volgens mij niet nodig. Mocht het mis gaan in Oekrane, dan zijn de radioactieve stoffen niet direct in Nederland. Oekrane ligt op meer dan 2000 kilometer afstand. De radioactieve stoffen komen via de lucht naar ons toe, en zullen afhankelijk van de weersomstandigheden en de windrichting minimaal een paar dagen reistijd hebben. Dat geeft ons als het mis gaat voldoende tijd voor de verspreiding van jodiumpillen. Deze pillen zijn voldoende op voorraad. Vooraf uitdelen is daarom niet nodig.’
Nja, je koopt ze alleen voor je kind, of je moet zwanger zijn, volgens mij doet het niet zoveel voor volgroeide mensen. Maar dan nog, de kans dat er hier significante, meetbare, hoeveelheden radioactieve neerslag neerkomt is gewoon nihil, de zorgen hierom zijn mogelijk kwalijker.quote:Op zondag 2 juli 2023 16:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit leest als het begin van covid.quote:Op zondag 2 juli 2023 16:23 schreef capricia het volgende:
Radbout UMC:
[..]
https://www.radboudumc.nl(...)eve%20stoffen%20vrij.
Ah, de overheid heeft voldoende tijd om ze rustig uit te delen, mocht dat ding de lucht in vliegen.
Ik voorzie dat een groot deel van de Fok!kers dit dan gaat overleven.quote:Op zondag 2 juli 2023 16:51 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Heb je die pillen nodig als je gewoon binnen blijft die hele week dat het arriveert?
quote:Op zondag 2 juli 2023 16:55 schreef Peligrosso het volgende:
[..]
Ik voorzie dat een groot deel van de Fok!kers dit dan gaat overleven.
Jodium schijnt een bijproduct van de adrenochrome-oogst te zijn. Dat lees je niet in de MSM, dat maakt het al verdacht.quote:
Ik heb begrepen dat jodium gesynthetiseerd wordt in geheime laboratoria van de mossad en je protene's spikedquote:Op zondag 2 juli 2023 17:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Jodium schijnt een bijproduct van de adrenochrome-oogst te zijn. Dat lees je niet in de MSM, dat maakt het al verdacht.
En als je die pillen neemt, ben je gewoon getagged, en voor je het weet beginnen de Jewish Space Lasers op je te schieten.quote:Op zondag 2 juli 2023 17:16 schreef Natte_BeriBeri het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat jodium gesynthetiseerd wordt in geheime laboratoria van de mossad en je protene's spiked
als je goed nadenkt en gewoon de naam van het element langzaam uitspreekt zie je al een verband met Israel!
Ogen Je Open
Ik denk dat het "verkennen" als in voorbij je eigen linie gaan zonder gezien te worden een stuk lastiger is met al die drones. Voertuigen zijn makkelijker te zien en komen denk ik gewoon eerder al onder artillerie vuur te liggen.quote:Op zondag 2 juli 2023 16:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Klopt. Dit klinkt meer als verkeerd gebruik dan slechte kwaliteit. Of gewoon pech, dat kan ook. Het pantser van dat ding zou 14.5mm moeten kunnen weerstaan, of 25 mm vanaf 500m. Maar een 152mm granaat er vlak naast? Auw. Dat kaliber gebruikt men ook wel in IEDs. Daar kunnen ze ook niet tegen.
Maar als je het niet neemt, ga je licht geven. Wat moeten we doen? Oh noes!!quote:Op zondag 2 juli 2023 17:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
En als je die pillen neemt, ben je gewoon getagged, en voor je het weet beginnen de Jewish Space Lasers op je te schieten.
Verkennen kan simpelweg niet omdat er overal mijnen liggen. Je moet stapje voor stapje vooruit komen.quote:Op zondag 2 juli 2023 17:27 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Ik denk dat het "verkennen" als in voorbij je eigen linie gaan zonder gezien te worden een stuk lastiger is met al die drones. Voertuigen zijn makkelijker te zien en komen denk ik gewoon eerder al onder artillerie vuur te liggen.
Zijn het haaien met lasers?quote:Op zondag 2 juli 2023 17:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
En als je die pillen neemt, ben je gewoon getagged, en voor je het weet beginnen de Jewish Space Lasers op je te schieten.
Blijkbaar niet tegen gekheid gezien de staat van de wappies.quote:Op zondag 2 juli 2023 16:39 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Wappies nemen Ivermectine met HCQ. Werkt overal tegen.
Iedereen weet dat haaien alleen interdimensioneel opereren.quote:Op zondag 2 juli 2023 17:33 schreef Natte_BeriBeri het volgende:
oh spaceeen space haai lijkt me wel heel dubbelop
Wel genoeg pantser tegen een horde asielzoekende relafrikanen.quote:
Dat zeg ik niet.quote:
Nee, ei, dat zijn witte muizenquote:Op zondag 2 juli 2023 17:52 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Iedereen weet dat haaien alleen interdimensioneel opereren.
Nee, dat is niet waar. De brandstofstaven blijven nog tientallen jaren hoogradioactief.quote:Op zondag 2 juli 2023 17:58 schreef BlackLining het volgende:
Het meeste van het hoogradioactieve materiaal is al lang vervallen.
Jup en zo is het. Het blijft maar hardnekkig dooretteren dat we best wel die kerncentrale kunnen laten exploderen zonder enorme gevolgen.quote:Op zondag 2 juli 2023 18:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, dat is niet waar. De brandstofstaven blijven nog tientallen jaren hoogradioactief.
Enorme ellende voor de omgeving. Ook echt een actie wat je niet moet accepteren als wereld.quote:Op zondag 2 juli 2023 18:08 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Jup en zo is het. Het blijft maar hardnekkig dooretteren dat we best wel die kerncentrale kunnen laten exploderen zonder enorme gevolgen.
Naar aanleiding van jouw post heb ik even gekeken naar onze Jodiumtabletten. Onze zijn nog tot 2026 houdbaar, zag ik netquote:Op zondag 2 juli 2023 17:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar als je het niet neemt, ga je licht geven. Wat moeten we doen? Oh noes!!
Bewaar ze maar. Zijn straks geld waard.quote:Op zondag 2 juli 2023 18:51 schreef Arizona het volgende:
[..]
Naar aanleiding van jouw post heb ik even gekeken naar onze Jodiumtabletten. Onze zijn nog tot 2026 houdbaar, zag ik netMaar ik ben al over de 40 en dan schijnen ze geen zin meer te hebben
Goei filmpjenquote:Op zondag 2 juli 2023 18:59 schreef theguyver het volgende:
Filmpje van de 47the brigade.
...
Kijk even het filmpje en dan snap je wel waarom het verdomd lastig is.
quote:
Klopt, maar hij staat nu zo ongeveer op pre-oorlogsniveau.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:17 schreef Perrin het volgende:
De roebel verliest in rap tempo aan waarde.
https://www.google.com/fi(...)0JegQIBhAc&window=1Y
Ja tuurlijk.....quote:Op zondag 2 juli 2023 16:23 schreef capricia het volgende:
Radbout UMC:
[..]
https://www.radboudumc.nl(...)eve%20stoffen%20vrij.
Ah, de overheid heeft voldoende tijd om ze rustig uit te delen, mocht dat ding de lucht in vliegen.
Ja. Nu kost het geen drol. Maar ben benieuwd hoe lang het goedkoop blijft.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:22 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Ja tuurlijk.....ik ga er ook maar een paar inslaan.
Dat waren toch geen vrienden, eerder soort van rivalen?quote:Op zondag 2 juli 2023 21:07 schreef Perrin het volgende:
Misschien was ie toch te close met Prigozjin?
We zijn nuchter en hebben voldoende spullen.quote:Op zondag 2 juli 2023 16:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit leest als het begin van covid.
“Geen directe vluchten naar Wuhan, niks aan de hand jongons!”
Nee er waren al eerder speculaties over zijn gezondheidquote:Op zondag 2 juli 2023 21:07 schreef Perrin het volgende:
Misschien was ie toch te close met Prigozjin?
Kloptquote:Op zondag 2 juli 2023 21:10 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat waren toch geen vrienden, eerder soort van rivalen?
Die zal een innercircle hebben lijkt me.quote:Op zondag 2 juli 2023 21:40 schreef Discombobulate het volgende:
Als het zo zou zijn dat Kadyrov vergiftigd is dan moet Prigozin wel een ontzettend goede beveiliging hebben, anders hadden ze hem ook linea recta vermoord.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)anhang-in-eigen-landquote:Estland worstelt met pro-Poetinaanhang in eigen land
In Narva, een stadje in Estland op de grens met Rusland, is het niet mogelijk openlijk tegen Poetin te demonstreren. Hoewel het formeel ook strafbaar is openlijk vr Poetin te zijn, worden vooral anti-Poetindemonstranten streng aangepakt. Een jonge lerares die afgelopen 9 mei een T-shirt droeg met daarop in het Russisch de tekst 'Poetin is een eikel' werd gevraagd ontslag te nemen.
quote:
quote:From Wikipedia, the free encyclopedia
Max Blumenthal (born December 18, 1977) is an American author and blogger.
He was a writer for The Nation, AlterNet,[2] The Daily Beast, Al Akhbar, and Media Matters for America,[3][4] and has contributed to Al Jazeera English, The New York Times and the Los Angeles Times.[3] He has been a writing fellow of the Nation Institute.[5] He is a regular contributor to Russian state-owned Sputnik and RT, and has frequently used his various platforms to spread Russian propaganda.[6][7][8]
Blumenthal is the editor of The Grayzone website, which is known for its apologetic coverage of authoritarian regimes such as the Chinese, Russian, Syrian, and Venezuelan governments, including its denial of chemical attacks by the Syrian government and of human rights abuses against Uyghurs.[9][10][11][12][13]
Blumenthal has written four books. His first, Republican Gomorrah: Inside the Movement That Shattered the Party (2009), made the Los Angeles Times and New York Times bestsellers lists.[14] He was awarded the 2014 Lannan Foundation Cultural Freedom Award for an Especially Notable Book for Goliath: Life and Loathing in Greater Israel, which was published in 2013.[15][16]
Wat een onzin zit die gast te verkondigen. Hij zit gewoon Russische propaganda te verkondigen. Je kan wel zien aan welke kant hij staat. En nee dat is niet de gewone burger.quote:
Bron dat het onzin is? Waar gaat dat geld heen?quote:Op maandag 3 juli 2023 00:25 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Wat een onzin zit die gast te verkondigen. Hij zit gewoon Russische propaganda te verkondigen. Je kan wel zien aan welke kant hij staat. En nee dat is niet de gewone burger.
https://en.wikipedia.org/wiki/Max_Blumenthalquote:Op maandag 3 juli 2023 03:52 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Bron dat het onzin is? Waar gaat dat geld heen?
Zou goed kunnen laatste week was het vooral loopgraaf oorlog maar zal me weinig verbazen als ze een Blitzkrieg proberenquote:
Dat is geen bron waar het geld heen gaat gewoon een grafiek van een lobby club. Even kijken wie we moeten geloven een journalist die verslag doet bij de VN of fokkers die in de Oekrane fuik zijn gezwommen.quote:Op maandag 3 juli 2023 04:29 schreef Delenlill het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Max_Blumenthal
https://ms.detector.media(...)ussian-propagandist/
https://mosaicmagazine.co(...)ater-to-putin-shill/
Hij is al verschillende keren op propaganda kanalen van Rusland geweest. Hij was zelfs uitgenodigd door het Kremlin bij de 10 jarig bestaan van RT, de propaganda zender van het Kremlin, de reis werd volledig vergoed door het kremlin.
Het geld is grotendeels uitgegeven aan wapens en training voor Oekrane. En natuurlijk ook humanitarian hulp.
https://www.cfr.org/artic(...)id%20has,the%20world's%20most%20powerful%20militaries.
Die druif doet net alsof het geld zomaar verdwenen is. Maar het is breed uitgemeten waar alles aan besteed is. Welke wapen systemen er naar toe gestuurd zijn. Wat er nog meer heen gestuurd is.
En we zien dagelijks wat de Oekraners met al die wapens en zo doen.
Die gast hoort in BNW thuis, niet hier.
Hoe heeft NATO dat land als pion gebruikt?quote:Op maandag 3 juli 2023 07:54 schreef Peppert het volgende:
Alle NATO en Russische leiders mogen van mij echt branden in hel. Het zijn de veroorzakers van deze oorlog. Jarenlang het land gebruikt als pion in smerige politieke spelletjes voor macht en uitbreiding van de politieke invloedssfeer.
Hij heeft genoeg bewijzen aangeleverd waarom deze Russische shill nul geloofwaardigheid heeft.quote:Op maandag 3 juli 2023 07:56 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Dat is geen bron waar het geld heen gaat gewoon een grafiek van een lobby club. Even kijken wie we moeten geloven een journalist die verslag doet bij de VN of fokkers die in de Oekrane fuik zijn gezwommen.
Van de meest schimmige websites.quote:Op maandag 3 juli 2023 07:59 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hij heeft genoeg bewijzen aangeleverd waarom deze Russische shill nul geloofwaardigheid heeft.
Staat ook gewoon een lijst bij met wat al zoal aan Oekraine geleverd is door de US.quote:Op maandag 3 juli 2023 07:56 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Dat is geen bron waar het geld heen gaat gewoon een grafiek van een lobby club. Even kijken wie we moeten geloven een journalist die verslag doet bij de VN of fokkers die in de Oekrane fuik zijn gezwommen.
Iemand die geld aannneemt van het Kremlin is geen journalistquote:Op maandag 3 juli 2023 07:56 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Vandaar dat hij bij de VN wordt uitgenodigd. Elke afwijkende mening is hier Russische propaganda dus dat zegt niet zoveel.quote:Op maandag 3 juli 2023 08:07 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Iemand die geld aannneemt van het Kremlin is geen journalist
wikipedia is in Rusland benoend tot terroristen site,quote:Op maandag 3 juli 2023 07:56 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Je bent heel onnozel. Niet op de persoon maar meer als het gaat om internationale politiek. Anders stel je deze vraag niet. Ik vraag mij echt af hoe blind mensen kunnen zijn. Wat wil je dat ik nu doe? Een roman ga schrijven wat allemaal is voorgevallen waardoor het zover heeft kunnen komen. Neequote:Op maandag 3 juli 2023 07:57 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Hoe heeft NATO dat land als pion gebruikt?
Verdomme ook altijd op mijn auto!quote:Op zondag 2 juli 2023 15:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Is er wel eens zand uit de Sahara naar Nederland gewaaid?
Doe toch maar uitleggen. Verhelder het voor mij. Want anders kan ik niet anders dan concluderen dat jij geen idee hebt en maar wat roept.quote:Op maandag 3 juli 2023 08:18 schreef Peppert het volgende:
[..]
Je bent heel onnozel. Niet op de persoon maar meer als het gaat om internationale politiek. Anders stel je deze vraag niet. Ik vraag mij echt af hoe blind mensen kunnen zijn. Wat wil je dat ik nu doe? Een roman ga schrijven wat allemaal is voorgevallen waardoor het zover heeft kunnen komen. Nee
Iemand die geld krijgt van het Kremlin, die door het Kremlin uitgenodigd wordt om voor de VN Kremlin-propaganda te spuien. Heel gek idd.quote:Op maandag 3 juli 2023 08:12 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Vandaar dat hij bij de VN wordt uitgenodigd. Elke afwijkende mening is hier Russische propaganda dus dat zegt niet zoveel.
Goh, zou het??quote:Op maandag 3 juli 2023 08:24 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Doe toch maar uitleggen. Verhelder het voor mij. Want anders kan ik niet anders dan concluderen dat jij geen idee hebt en maar wat roept.
Er zou nog steeds oorlog zijn. Want Rusland wil het oude Russische rijk herstellen. En heeft de afgelopen 20+ jaar de ene na de andere oorlog gevoerd in de regio. Die landen willen bij de NAVO voor hun eigen veiligheid. Iets wat Rusland niet kan garanderen. Daar ze keer op keer hun afspraken/verdragen/beloften niet nakomen.quote:Op maandag 3 juli 2023 08:34 schreef Peppert het volgende:
Er zou nu geen oorlog zijn als de NAVO-landen zich tien jaar geleden niet in de Oekraense politiek hadden gemengd. De Oekraners betalen hiervoor met hun bloed. Een land met een extreem laag geboortecijfer. Je kunt alleen maar hopen dat als de leiders van de NAVO-landen en Rusland sterven, ook hun rekeningen betaald zullen worden.
In hel.
Bedankt voor je bijdrage.quote:Op maandag 3 juli 2023 08:34 schreef Peppert het volgende:
Er zou nu geen oorlog zijn als de NAVO-landen zich tien jaar geleden niet in de Oekraense politiek hadden gemengd met als doel om hun politieke en militaire invloedssfeer uit te breiden. De Oekraners betalen hiervoor met hun bloed. Een land met een extreem laag geboortecijfer en een zeer negatieve demographische piramide voordat deze oorlog berhaupt begon. Je kunt alleen maar hopen dat als de leiders van de NAVO-landen en Rusland sterven, ook hun rekeningen betaald zullen worden.
In hel.
Ga toch weg man. De enige schuldige hierin is Rusland die het niet kan verkroppen dat ze steeds meer aan politieke invloed verliezen en daarom maar als agressor een bloedig conflict zijn gestart. Ook snap je duidelijk niet hoe de NAVO werkt. Landen worden niet uitgenodigd, maar vragen _vrijwillig_ lidmaatschap aan. Vooral om onder het juk van die schurkenstaat vandaan te kunnen komen. Dat valt die landen gezien hun geschiedenis met Rusland niet kwalijk te nemen.quote:Op maandag 3 juli 2023 08:34 schreef Peppert het volgende:
Er zou nu geen oorlog zijn als de NAVO-landen zich tien jaar geleden niet in de Oekraense politiek hadden gemengd met als doel om hun politieke en militaire invloedssfeer uit te breiden. De Oekraners betalen hiervoor met hun bloed. Een land met een extreem laag geboortecijfer en een zeer negatieve demographische piramide voordat deze oorlog berhaupt begon. Je kunt alleen maar hopen dat als de leiders van de NAVO-landen en Rusland sterven, ook hun rekeningen betaald zullen worden.
In hel.
met vrije verkiezingen heeft de Ukraine voor deze president gekozen. Belarus had ook een andere president gekozen dan degen die er nu zit , helaas kwam Putin met soldaten om de president Lukashenko op de plek te houdenquote:Op maandag 3 juli 2023 08:34 schreef Peppert het volgende:
Er zou nu geen oorlog zijn als de NAVO-landen zich tien jaar geleden niet in de Oekraense politiek hadden gemengd met als doel om hun politieke en militaire invloedssfeer uit te breiden. De Oekraners betalen hiervoor met hun bloed. Een land met een extreem laag geboortecijfer en een zeer negatieve demografische piramide voordat deze oorlog berhaupt begon. Je kunt alleen maar hopen dat als de leiders van de NAVO-landen en Rusland sterven, ook hun rekeningen betaald zullen worden.
Tevens zat Rusland dieper in de politiek van Oekrane in die tijd dan het westen. Uiteindelijk heeft de rest van de regering tegen de toenmalige president gestemd en is de daar op volgende president democratisch gekozen.quote:Op maandag 3 juli 2023 08:34 schreef Peppert het volgende:
Er zou nu geen oorlog zijn als de NAVO-landen zich tien jaar geleden niet in de Oekraense politiek hadden gemengd met als doel om hun politieke en militaire invloedssfeer uit te breiden. De Oekraners betalen hiervoor met hun bloed. Een land met een extreem laag geboortecijfer en een zeer negatieve demografische piramide voordat deze oorlog berhaupt begon. Je kunt alleen maar hopen dat als de leiders van de NAVO-landen en Rusland sterven, ook hun rekeningen betaald zullen worden.
In hel.
Maak je geen illusies Oekrane is net zo corrupt als Rusland.quote:Op maandag 3 juli 2023 08:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
met vrije verkiezingen heeft de Ukraine voor deze president gekozen. Belarus had ook een andere president gekozen dan degen die er nu zit , helaas kwam Putin met soldaten om de president Lukashenko op de plek te houden
Zou er eerlijke verkiezingen in Rusland zijn, dan was Putin ook weg
Al s het westen niet wapens had gekeverd dan was Putin ook De Baltische staten en Polen gaan pakkenquote:Op maandag 3 juli 2023 08:47 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Tevens zat Rusland dieper in de politiek van Oekrane in die tijd dan het westen. Uiteindelijk heeft de rest van de regering tegen de toenmalige president gestemd en is de daar op volgende president democratisch gekozen.
Putin ging staan stampen als een klein kind toen hij zijn invloed in Oekrane zag verdampen. En is toen Oekrane binnen gevallen (De Krim) En heeft de zogenaamde separatisten gesteund en opgezet.
Het westen heeft daar verder niet echt op gereageerd waardoor Putin dacht dat hij wel even heel Oekrane kon overnemen zonder een slag of stoot. Omdat het westen toch niks zou doen/verdeeld zou raken.
Dat twijfel ik niet aan , , Dat doet niets af aaan vrije verkiezingenquote:Op maandag 3 juli 2023 08:48 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Maak je geen illusies Oekrane is net zo corrupt als Rusland.
Rusland was corrupter dan Oekrane, en is dat nog steeds. En Oekrane is juist hard aan het werk om minder corrupt te worden. Wat je van Rusland niet kan zeggen.quote:Op maandag 3 juli 2023 08:48 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Owjee, tankie troll wil net doen alsof op audientie mogen bij de VN, ongetwijfeld op verzoek van een van de vele corrupte landen die daar zit, ineens gewicht geeft aan de argumenten ofzo.quote:Op maandag 3 juli 2023 08:12 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Vandaar dat hij bij de VN wordt uitgenodigd.
Men wist al jaren dat het mis kon gaan in West Europa en Noord Amerika maar uitbreiding van de politieke en militaire invloedssfeer had een hogere prioriteit in de agenda's van de nationale leiders van het bondgenootschap. Niet alles in het leven is te voorzien maar veel ook wel. Denk daarvan wat je wilt.quote:Op maandag 3 juli 2023 08:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
met vrije verkiezingen heeft de Ukraine voor deze president gekozen.
Oh wauw, dit ijzersterke alles veranderende argument heb ik toch wel zeker een week of 2 gemist in dit topic. Hoe vaak hebben jij en je collega's dit wel niet herhaald hiero in deze reeks? Een keer of 600?quote:Op maandag 3 juli 2023 08:48 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ik denk dat je bedoelt dat ze een betere marketing machine hebben (NOS, BBC etc).quote:Op maandag 3 juli 2023 08:50 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Rusland was corrupter dan Oekrane, en is dat nog steeds. En Oekrane is juist hard aan het werk om minder corrupt te worden. Wat je van Rusland niet kan zeggen.
wat is er mis gegaan in het westen ??quote:Op maandag 3 juli 2023 08:56 schreef Peppert het volgende:
[..]
Men wist al jaren dat het mis kon gaan in West Europa en Noord Amerika
Wikipediaquote:
Misschien moet je de filmpjes in #17 eens bekijken.quote:Op maandag 3 juli 2023 08:56 schreef Peppert het volgende:
[..]
Men wist al jaren dat het mis kon gaan in West Europa en Noord Amerika maar uitbreiding van de politieke en militaire invloedssfeer had een hogere prioriteit in de agenda's van de nationale leiders van het bondgenootschap. Niet alles in het leven is te voorzien maar veel ook wel. Denk daarvan wat je wilt.
het zou fijn zijn als je eens de waarheid zou vertellen ondersteund met bronnen.quote:Op maandag 3 juli 2023 08:18 schreef Peppert het volgende:
[..]
Je bent heel onnozel. Niet op de persoon maar meer als het gaat om internationale politiek. Anders stel je deze vraag niet. Ik vraag mij echt af hoe blind mensen kunnen zijn. Wat wil je dat ik nu doe? Een roman ga schrijven wat allemaal is voorgevallen waardoor het zover heeft kunnen komen. Nee
Je weet dat de navo toetreding al decennia geblokkeerd werd door het westen.quote:Op maandag 3 juli 2023 08:56 schreef Peppert het volgende:
[..]
Men wist al jaren dat het mis kon gaan in West Europa en Noord Amerika maar uitbreiding van de politieke en militaire invloedssfeer had een hogere prioriteit in de agenda's van de nationale leiders van het bondgenootschap. Niet alles in het leven is te voorzien maar veel ook wel. Denk daarvan wat je wilt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_invasion_of_Ukrainequote:Op maandag 3 juli 2023 08:18 schreef Peppert het volgende:
[..]
Ja, schrijf dat boek maar.quote:Op maandag 3 juli 2023 08:18 schreef Peppert het volgende:
[..]
Zelfs Rusland zit nog bij de VN.quote:Op maandag 3 juli 2023 08:12 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Vandaar dat hij bij de VN wordt uitgenodigd. Elke afwijkende mening is hier Russische propaganda dus dat zegt niet zoveel.
En mijn post #14.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien moet je de filmpjes in #17 eens bekijken.
Op de wereldwijde corruptie index van transparancy int (maar dat zal vast een "schimmige website" zijn, want het is immer niet russia today,) op nummer 116 en stijgend, rusland 137 en dalend.quote:Op maandag 3 juli 2023 08:59 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ik denk dat je bedoelt dat ze een betere marketing machine hebben (NOS, BBC etc).
De marketing machine van Rusland is propaganda net zoals jij staat te verkondigen. Jij bent er dus ingetrapt net zoals zo velen helaas.quote:Op maandag 3 juli 2023 08:59 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ik denk dat je bedoelt dat ze een betere marketing machine hebben (NOS, BBC etc).
Feit: rusland is al eeuwen vrijwel non stop bezig de buurlanden te veroveren.quote:Op maandag 3 juli 2023 08:56 schreef Peppert het volgende:
[..]
Ok 116 gewoon een shit hole country waar je niet hoeft te verwachten dat de verkiezingen er eerlijk aan toe gaan.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Op de wereldwijde corruptie index van transparancy int (maar dat zal vast een "schimmige website" zijn, want het is immer niet russia today,) op nummer 116 en stijgend, rusland 137 en dalend.
rusland is dus corrupter dan oekraine.
https://www.transparency.org/en/cpi/2022
U N F U C K I N G H E R D N E W Squote:
Wie zegt dat?quote:Op maandag 3 juli 2023 09:12 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ok 116 gewoon een shit hole country waar je niet hoeft te verwachten dat de verkiezingen er eerlijk aan toe gaan.
Sterker nog ze hebben Bill Clinton gechanteerd om er in te komen zo graag wilde ze het.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:11 schreef oheng het volgende:
[..]
Feit: rusland is al eeuwen vrijwel non stop bezig de buurlanden te veroveren.
Feit: Het hele voormalige Warschpact wist niet hoe snel ze -vrijwillig- bij de NAVO moesten komen.
/ Of ben je onder behandeling?/quote:Op maandag 3 juli 2023 07:54 schreef Peppert het volgende:
Alle NATO en Russische leiders mogen van mij echt branden in hel. .
Ik zie Servie ook aansluiting zoeken nu bij de EU en bij de NATO, dat was voorheen niet zoquote:Op maandag 3 juli 2023 09:12 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ok 116 gewoon een shit hole country waar je niet hoeft te verwachten dat de verkiezingen er eerlijk aan toe gaan.
quote:Op maandag 3 juli 2023 07:54 schreef Peppert het volgende:
Alle NATO en Russische leiders mogen van mij echt branden in hel. Het zijn de veroorzakers van deze oorlog. Jarenlang het land gebruikt als pion in smerige politieke spelletjes voor macht en uitbreiding van de politieke invloedssfeer.
Nee, gewoon nee.quote:Op maandag 3 juli 2023 08:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Al s het westen niet wapens had gekeverd dan was Putin ook De Baltische staten en Polen gaan pakken
Niemand zal ook ontkennen dat er in Oekrane ook grote problemen zijn met corruptie. Een belangrijk verschil is echter wel zoals je hier ook aangeeft dat in Oekraine op het moment in ieder geval de wil is om er wat aan te doen en stappen worden gezet, waar onder Poetin het verdeel-en-heers nepotisme alleen maar meer voet aan de grond krijgt. Wat dat betreft toont dit conflict ook weer goed aan dat de mythe van de sterke leider volkomen hol is.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Op de wereldwijde corruptie index van transparancy int (maar dat zal vast een "schimmige website" zijn, want het is immer niet russia today,) op nummer 116 en stijgend, rusland 137 en dalend.
rusland is dus corrupter dan oekraine.
https://www.transparency.org/en/cpi/2022
Als die knakker deel 4 maakt, zou dan een goed idee zijn jaquote:Op maandag 3 juli 2023 09:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En mijn post #14.
Die kunnen eigenlijk wel in de OP.
Vragen, vragen, vragen..quote:Op maandag 3 juli 2023 08:34 schreef Peppert het volgende:
In hel.
heb jij twee accounts ??quote:
quote:Op maandag 3 juli 2023 07:56 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Troost je, als Rusland uit Ukraine is dan is de oorlog voorbijquote:Op maandag 3 juli 2023 08:34 schreef Peppert het volgende:
Je kunt alleen maar hopen dat als de leiders van de NAVO-landen en Rusland sterven, ook hun rekeningen betaald zullen worden.
In hel.
of driequote:Op maandag 3 juli 2023 07:54 schreef Peppert het volgende:
Alle NATO en Russische leiders mogen van mij echt branden in hel.
Het zijn de veroorzakers van deze oorlog. Jarenlang het land gebruikt als pion in smerige politieke spelletjes voor macht en uitbreiding van de politieke invloedssfeer.
worden we geregeert door reptielen denk je?/quote:Op maandag 3 juli 2023 08:56 schreef Peppert het volgende:
[..]
Volgens mij hoor ik niet in dit rijtje thuis.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
heb jij twee accounts ??
[..]
[..]
of drie
[..]
worden we geregeert door reptielen denk je?/
Oh de bedenker van Wikipedia snapt er niks van. Bedankt hansquote:Op maandag 3 juli 2023 09:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
U N F U C K I N G H E R D N E W S
Dit kan niet vaak genoeg herhaald worden ja.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:11 schreef oheng het volgende:
[..]
Feit: rusland is al eeuwen vrijwel non stop bezig de buurlanden te veroveren.
Feit: Het hele voormalige Warschpact wist niet hoe snel ze -vrijwillig- bij de NAVO moesten komen.
Feit: er is geen enkele reden of kutsmoes wat het binnenvallen, annexeren en het plegen van massale oorlogsmisdaden van/in een buurland ook maar enigszins goed kan praten.
Maar leg eens uit waarom het artikel van je favo BFF tankie dan niet klopt?quote:Op maandag 3 juli 2023 09:26 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Oh de bedenker van Wikipedia snapt er niks van. Bedankt hans
Hij is iets van 20 jaar geleden bij Wikipedia weggegaan. Hij is al lang geen insider meer dus.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:26 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Mag wmb in de OPquote:Op maandag 3 juli 2023 09:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dit kan niet vaak genoeg herhaald worden ja.
Beter in een Nederlandse echokamer, waar de meeste mensen normaal na kunnen denken dan in een Russische echokamer zoals jij.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:40 schreef Peppert het volgende:
Mensen, ik werk. Jullie zitten in een Nederlandse echokamer. Heel comfortabel met allemaal gelijkgestemden maar niet echt bevorderlijk zo'n omgeving.
Ja nee ok, dan verdien je het wel om binnengevallen te worden idd. Goed punt. Zo had ik het eerder nog niet bekenen. Ik ben om.quote:Op maandag 3 juli 2023 08:48 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
moet iedereen dood ?quote:Op maandag 3 juli 2023 08:34 schreef Peppert het volgende:
Je kunt alleen maar hopen dat als de leiders van de NAVO-landen en Rusland sterven, ook hun rekeningen betaald zullen worden.
In hel.
wat vind jij ervan dat Servie nu ook aansluiting zoekt bij de EU en NATO ??quote:Op maandag 3 juli 2023 09:40 schreef Peppert het volgende:
Mensen, ik ben op het werk. Jullie zitten in een Nederlandse echokamer. Heel comfortabel met allemaal gelijkgestemden die elkaar veren in de reet steken en en elkaar nablten maar niet echt bevorderlijk voor de rest zo'n omgeving. Het zorgt voor extremisme in de politieke overtuigingen en andere ellende zoals het buitensluiten van andere opvattingen.
Gefeliciteerd.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:40 schreef Peppert het volgende:
Mensen, ik ben op het werk. Jullie zitten in een Nederlandse echokamer. Heel comfortabel met allemaal gelijkgestemden die elkaar veren in de reet steken en en elkaar nablten maar niet echt bevorderlijk voor de rest zo'n omgeving. Het zorgt voor extremisme in de politieke overtuigingen en andere ellende zoals het buitensluiten van andere opvattingen.
Lijkt me heerlijk om zo'n hoogbegaafde onafhankelijke geest te hebben.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:40 schreef Peppert het volgende:
Mensen, ik ben op het werk. Jullie zitten in een Nederlandse echokamer. Heel comfortabel met allemaal gelijkgestemden die elkaar veren in de reet steken en elkaar nablaten maar niet echt bevorderlijk voor de rest zo'n omgeving. Het zorgt voor extremisme in de politieke overtuigingen en andere ellende zoals het buitensluiten van andere opvattingen.
We kunnen niet allemaal hardwerkende kritische denkers zijn helaas. Wel fijn dat jij al verlicht bent. We zijn jaloers.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:40 schreef Peppert het volgende:
Mensen, ik ben op het werk. Jullie zitten in een Nederlandse echokamer. Heel comfortabel met allemaal gelijkgestemden die elkaar veren in de reet steken en elkaar nablaten maar niet echt bevorderlijk voor de rest zo'n omgeving. Het zorgt voor extremisme in de politieke overtuigingen en andere ellende zoals het buitensluiten van andere opvattingen.
Reageer dan inhoudelijk en ga de discussie aan in plaats van dit soort kansloze posts.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:40 schreef Peppert het volgende:
De enigen die juichen voor de bloeddorstige Russische invasie zijn jij en die paar overige Poetinpijpers.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:53 schreef Peppert het volgende:
Uiteindelijk zal men om tafel moeten gaan om tot een soort van wapenstilstand te komen. Allemaal juichen voor bloed als een stel bloeddorstige mongrellen. Verlichte zielen of bloeddorstige neocons in spe?
Nee, dat oekraine maar gewoon land weg gaat tekenen omdat jij hier graag wil doen alsof je bloedvergieten zo erg vind gaat hem niet worden.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:53 schreef Peppert het volgende:
Uiteindelijk zal men om tafel moeten gaan om tot een soort van wapenstilstand te komen. Allemaal juichen voor bloed als een stel bloeddorstige mongrellen. Verlichte zielen of bloeddorstige neocons in spe?
Dat zijn er eigenlijk 5 teveel ja.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
Het valt me een beetje van jullie tegen dat elk bericht van peppert 5 reacties krijgt.
Is Oekrane een soevereine staat ja of nee?quote:Op maandag 3 juli 2023 08:56 schreef Peppert het volgende:
[..]
Je post zelf op een schimmige website.quote:
Trollen is jouw werk, ja?quote:Op maandag 3 juli 2023 09:40 schreef Peppert het volgende:
Ja, dat is het risico als je een coup pleegt en een vijandelijke regering voor de deur van bepaalde landen plaats. De VS heeft zwaar huisgehouden in Zuid-Amerika en Azi de afgelopen 70 jaar om onvriendelijke regeringen te wippen. Ze hebben zelfs een Monroe doctrine (onvriendelijke regering weg houden uit het Noord- en Zuid-Amerikaanse content). Het zou wel heel naef zijn om te denken dat Rusland helemaal niks zou doen terwijl bepaalde sponsors een coup sponsorden in 2014.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, dat oekraine maar gewoon land weg gaat tekenen omdat jij hier graag wil doen alsof je bloedvergieten zo erg vind gaat hem niet worden.
Daar zitten namelijk nogal erge randjes aan, als dat er dan oekrainers martelkamers in verdwijnen, nog meer bloedvergieten, maar dan maakt het blijkbaar niet uit, en dat je de agressor putin beloont, want hij heeft dan immers winst uit z'n avontuurtje, en dat zal hem alleen maar sterken om het nog een keer te proberen, bij bv georgie.
Kan je dit soort dingen uitklappen, copy/pasten, screenshotten of wat het handigst is? Het is niet te lezen voor mij (en vast nog meer mensenquote:
Gewoon klikken dude.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:07 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Kan je dit soort dingen uitklappen, copy/pasten, screenshotten of wat het handigst is? Het is niet te lezen voor mij (en vast nog meer mensen)
Coup? In 2014? Waar?quote:Op maandag 3 juli 2023 10:07 schreef Peppert het volgende:
[..]
Ja, dat is het risico als je een coup pleegt en een vijandelijke regering voor de deur van bepaalde landen plaats. De VS heeft zwaar huisgehouden in Zuid-Amerika en Azi de afgelopen 70 jaar om onvriendelijke regeringen te wippen. Ze hebben zelfs een Monroe doctrine (onvriendelijke regering weg houden uit het Noord- en Zuid-Amerikaanse content). Het zou wel heel naef zijn om te denken dat Rusland helemaal niks zou doen terwijl bepaalde sponsors een coup sponsorden in 2014.
quote:Op maandag 3 juli 2023 10:07 schreef Peppert het volgende:
Ja, dat is het risico als je een coup pleegt en een vijandelijke regering voor de deur van bepaalde landen plaats.
En je zuigende whataboutismen over de VS ga ik niet eens op in, open er een aparte topic over, zou ik zeggen.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien moet je de filmpjes in #17 eens bekijken.
Absoluut, maar internationale politiek is een heel lelijke beest. Je moet ook rekening houden met andere statelijke actoren. Neem een kijkje naar de ontelbare verschrikkingen van de 20ste eeuw als dat niet gebeurt. Het enige land dat heel dichtbij absolute soevereiniteit komt in 2023 is de VS omdat het veruit de machtigste land ter wereld is en met afstand kan doen en laten wat het wilt. De meeste landen en zeker Oekrane vallen daar niet onder.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Is Oekrane een soevereine staat ja of nee?
U N F U C K I N G H E R D N E W Squote:Op maandag 3 juli 2023 09:26 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
werk jij op de Russiche ambassade ??quote:Op maandag 3 juli 2023 09:40 schreef Peppert het volgende:
Criminelen zijn ook hele lelijke beesten, toch laten we doorgaans individuen die daar slachtoffer van worden niet aan hun lot over.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:13 schreef Peppert het volgende:
[..]
Absoluut, maar internationale politiek is een heel lelijke beest. Je moet ook rekening houden met andere actoren.
De verschrikkingen van Buscha, bedoel je.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:13 schreef Peppert het volgende:
[..]
Absoluut, maar internationale politiek is een heel lelijke beest. Je moet ook rekening houden met andere actoren. Neem een kijkje naar de ontelbare verschrikkingen van de 20ste eeuw als dat niet gebeurt.
quote:Op maandag 3 juli 2023 10:13 schreef Peppert het volgende:
[..]
Absoluut, maar internationale politiek is een heel lelijke beest. Je moet ook rekening houden met andere actoren. Neem een kijkje naar de ontelbare verschrikkingen van de 20ste eeuw als dat niet gebeurt.
Vele verschrikkingen op conto van Rusland en voorganger USSR. Gek he dat al die landen die daar het slachtoffer van zijn geweest bij de NAVO willen...quote:Op maandag 3 juli 2023 10:13 schreef Peppert het volgende:
[..]
Absoluut, maar internationale politiek is een heel lelijke beest. Je moet ook rekening houden met andere statelijke actoren. Neem een kijkje naar de ontelbare verschrikkingen van de 20ste eeuw als dat niet gebeurt. Het enige land dat heel dichtbij absolute soevereiniteit komt in 2023 is de VS omdat het veruit de machtigste land ter wereld is en met afstand kan doen en laten wat het wilt. De meeste landen en zeker Oekrane vallen daar niet onder.
De USSR en VS waren de twee hypermachten van de tweede helft van de 20ste eeuw. De zijn vreselijk tekeer gegaan tegen vele landen en volkeren. De rest van de aardbol was meer of minder een grote toeschouwer. Hoewel in Europa bleef de Koude oorlog gelukkig koud. In Azi werd het meermaals heel warm met de Koreaanse en Vietnamoorlog en bloedbaden in Indonesi, Cambodia, Laos, Bangladesh en Afghanistan. Zuid-Amerika had het ook zwaarder te verduren met zeer bloederige coups en moordpartijen.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:23 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Vele verschrikkingen op conto van Rusland en voorganger USSR. Gek he dat al die landen die daar het slachtoffer van zijn geweest bij de NAVO willen...
"Everything before the but is bullshit" is de originele saying. Kennelijk vinden de makers dat ze een Westeros er een variatie op moesten hebben.quote:
Poetin kan het maar niet verkroppen dat Rusland van hypermacht naar hoogstens een regionale macht is afgezakt. Zie daar de reden van de inval van Oekrane en het feit dat alle bijna ex USSR staten veiligheid en bescherming hebben gezocht onder de paraplu van de NAVO.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:27 schreef Peppert het volgende:
[..]
De USSR en VS waren de twee hypermachten van de tweede helft van de 20ste eeuw. De zijn vreselijk tekeer gegaan tegen vele landen en volkeren. De rest van de aardbol was meer of minder een grote toeschouwer. Hoewel in Europa bleef de Koude oorlog gelukkig koud. In Azi werd het meermaals heel warm met de Koreaanse en Vietnamoorlog en bloedbaden in Indonesi, Cambodia, Laos, Bangladesh en Afghanistan. Zuid-Amerika had het ook zwaarder te verduren met zeer bloederige coups en moordpartijen.
Wat een gelul.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
heb jij twee accounts ??
[..]
of drie
[..]
worden we geregeert door reptielen denk je?/
De VS was en is een supermacht, het heeft hun alleen in totaal 24miljoen doden gekost dat is de prijs daarvan.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:27 schreef Peppert het volgende:
[..]
De USSR en VS waren de twee hypermachten van de tweede helft van de 20ste eeuw. De zijn vreselijk tekeer gegaan tegen vele landen en volkeren. De rest van de aardbol was meer of minder een grote toeschouwer. Hoewel in Europa bleef de Koude oorlog gelukkig koud. In Azi werd het meermaals heel warm met de Koreaanse en Vietnamoorlog en bloedbaden in Indonesi, Cambodia, Laos, Bangladesh en Afghanistan. Zuid-Amerika had het ook zwaarder te verduren met zeer bloederige coups en moordpartijen.
Bron?quote:Op maandag 3 juli 2023 10:46 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
De VS was en is een supermacht, het heeft hun alleen in totaal 24miljoen doden gekost dat is de prijs daarvan.
ik denk niet dat men op om de tafel gaat , dat doet Putin niet , die wacht op de volgende kans, Rusland is een land dat altijd in oorlog zal zijn, tot men Putin zat is daarquote:Op maandag 3 juli 2023 09:53 schreef Peppert het volgende:
Dat zal het wel worden , en zwaar verdedigen , zoals de Baltische staten nu doenquote:Op maandag 3 juli 2023 10:05 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik begrijp dat het weer tijd is voor onderhandelen? Helemaal mee eens. Hoogste tijd dat Rusland zich terugtrekt uit geheel Oekraine en in onderhandeling gaat over hoe ze de kosten van schadeherstel gaat vergoeden en de (nabestaanden van) de vele tienduizenden slachtoffers gaat compenseren. Oekraine kan dan in onderhandeling met EU en NATO over het voorkomen van een vergelijkbaar conflict in de toekomst.
Ik neem tenminste aan dat onze anti-echokamer adepten iets dergelijks bedoeld?
Die gaat iid niet aan tafel zitten, dat blijkt wel aan het telkens nutteloos drones op Kiev af sturen. Lager kun je niet zinken behalve natuurlijk met het ultieme wapen.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denk niet dat men op om de tafel gaat , dat doet Putin niet , die wacht op de volgende kans, Rusland is een land dat altijd in oorlog zal zijn, tot men Putin zat is daar
Interessant. Niet echt bewijs voor de stelling die je poneert, maar desalniettemin interessant.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:50 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
NWS / Plan voor grootste vlaggenmast ter wereld
ja dan gaat Moscow eraan en gaat ie zelf ook dood , dat wil ie nietquote:Op maandag 3 juli 2023 10:53 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Die gaat iid niet aan tafel zitten, dat blijkt wel aan het telkens nutteloos drones op Kiev af sturen. Lager kun je niet zinken behalve natuurlijk met het ultieme wapen.
Vergelijk het met de geestelijke gesteldheid van iemand die zelfmoord pleegt.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja dan gaat Moscow eraan en gaat ie zelf ook dood , dat wil ie niet
Poetin gaat daar niet weg en ik denk niet dat hij de rest van zijn ambtstermijn bezig wil zijn met deze grootschalige oorlog. Die dacht gewoon makkelijk Oekraine in te kunnen nemen en om te kunnen toveren in Belarus 2 en dat is faliekant mislukt. Het liefst zal die nu een uitweg hebben zonder gezichtsverlies te lijden.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denk niet dat men op om de tafel gaat , dat doet Putin niet , die wacht op de volgende kans, Rusland is een land dat altijd in oorlog zal zijn, tot men Putin zat is daar
Ze zijn in Rusland nu al in het stadium "Welke Wagner opstand?" dus hoezo wil hij gezichtsverlies vermijden? Hij verklaart gewoon de overwinning.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:57 schreef -XOR- het volgende:
Het liefst zal die nu een uitweg hebben zonder gezichtsverlies te lijden.
Kind toch, wat vreselijk! En ook zo ongelofelijk relevant wanneer het gaat over de huidige oorlog in Oekrainequote:Op maandag 3 juli 2023 10:27 schreef Peppert het volgende:
[..]
Goed bezig die Musk.quote:
Het ligt niet aan Poetin. Grote misvatting. Het altijd in oorlog zijn en die expansiedrift ligt diep verankerd in het Russische denken. Heel diep. Niet raar voor een volk dat nooit hun eigen verleden vol in de ogen heeft gekeken. Zonder dat te doen gaat de expansie-drift echt niet gestopt worden, daarvoor zit het te diep in het bewustzijn, tenzij ze niet meer kunnen militair en economisch. Dus laten we de kans verder uitbuiten om ze voor eens en hopelijk altijd maximaal tot een mini-dwerg te decimeren. Dat ze in de toekomst niet eens Georgie of Ossetie kunnen heroveren zonder grote verliezen.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:49 schreef michaelmoore het volgende:
ik denk niet dat men op om de tafel gaat , dat doet Putin niet , die wacht op de volgende kans, Rusland is een land dat altijd in oorlog zal zijn, tot men Putin zat is daar tot men militair zo gedecimeerd is dat het niet meer kan en ze het vanwege de belabberde economie na jaren sancties ook niet meer gaan kunnen opbouwen
Intern wel, maar Xi is stiekem aan het gniffelen, Modi ziet dat hij naakt staat, in Iran krabben ze zich achter de oren.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze zijn in Rusland nu al in het stadium "Welke Wagner opstand?" dus hoezo wil hij gezichtsverlies vermijden? Hij verklaart gewoon de overwinning.
Er is geen mogelijkheid dat Poetin enig internationaal aanzien zal behouden. Er loopt een arrestatiebevel tegen hem. In Rusland kan hij misschien nog een beetje de meneer uithangen, maar op het wereldtoneel is het over en sluiten voor hem.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Intern wel, maar Xi is stiekem aan het gniffelen, Modi ziet dat hij naakt staat, in Iran krabben ze zich achter de oren.
Dat arrestatiebevel gaat worden ingetrokken zodra hij zich terugtrekt uit Oekraine.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Er is geen mogelijkheid dat Poetin enig internationaal aanzien zal behouden. Er loopt een arrestatiebevel tegen hem. In Rusland kan hij misschien nog een beetje de meneer uithangen, maar op het wereldtoneel is het over en sluiten voor hem.
Wie zegt dat?quote:Op maandag 3 juli 2023 11:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat arrestatiebevel gaat worden ingetrokken zodra hij zich terugtrekt uit Oekraine.
Ik.quote:
Nee natuurlijk niet.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat arrestatiebevel gaat worden ingetrokken zodra hij zich terugtrekt uit Oekraine.
Welk bestand? Er komt helemaal niets. Het is gewoon opzouten daar.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik.
Als dat in de weg zou staan van een bestand dan gaat dat gewoon gebeuren.
quote:Op maandag 3 juli 2023 11:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Kun je uiteenzetten hoe dat dan in z'n werk gaat?quote:Op maandag 3 juli 2023 11:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Worden we allemaal glow in the dark.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:31 schreef oppiedoppie het volgende:
Wat is het gevolg als die kerncentrale wordt opgeblazen voor de rest van de wereld eigenlijk?
Dat kan niet.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ga je hem ook nog asiel aanbieden hier?quote:Op maandag 3 juli 2023 11:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hopelijk dat een coalitie van westerse landen direct laat zien dat dat onacceptabel is in Europa en dat westerse militairen dan direct alles wat Russisch is in heel Oekrane kapot schieten, vanaf land en vanuit de lucht.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:31 schreef oppiedoppie het volgende:
Wat is het gevolg als die kerncentrale wordt opgeblazen voor de rest van de wereld eigenlijk?
Daar gaat gewoon druk op komen en als daar geen gehoor aan wordt gegeven snijdt het ICC zichzelf in de vingers. Een uitstaand arrestatiebevel waar geen land zich aan houdt is namelijk de doodsteek voor het ICC, dan wordt het strafhof een papieren tijger.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kun je uiteenzetten hoe dat dan in z'n werk gaat?
En ik denk dat we good ol' VS kunnen wegstrepen, want die erkennen het ICC niet eens.
Dus, wie? Hoe?
Het arrestatiebevel heeft alleen weinig van doen met de oorlog zelf maar des te meer met de genocide die gepleegd wordt door het deporteren van Oekraense kinderen. Zolang die na een eventuele Russische terugtrekking in Rusland blijven lijkt me de kans op intrekking van het arrestatiebevel nihil.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Daar gaat gewoon druk op komen en als daar geen gehoor aan wordt gegeven snijdt het ICC zichzelf in de vingers. Een uitstaand arrestatiebevel waar geen land zich aan houdt is namelijk de doodsteek voor het ICC, dan wordt het strafhof een papieren tijger.
Waar baseer je "waar geen land zich aan houdt" op?quote:Op maandag 3 juli 2023 11:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Daar gaat gewoon druk op komen en als daar geen gehoor aan wordt gegeven snijdt het ICC zichzelf in de vingers. Een uitstaand arrestatiebevel waar geen land zich aan houdt is namelijk de doodsteek voor het ICC, dan wordt het strafhof een papieren tijger.
Dan is je antwoord: ICC gaat arrestatie bevel niet intrekken, maar landen die aangesloten zijn gaan het arrestatiebevel niet meer honoreren.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Laat ik je een scenario schetsen: Poetin zegt in de nabije toekomst " Wij Luhansk, jullie de Donbas en de Krim maar wel met verregaande autonomie en Russisch toezicht daarop en wij zijn pleite uit Oekraine" en Zelensky hapt toe dan zullen de betrekkingen normaliseren en Poetin zal eisen dat het ICC arrestatiebevel niet wordt opgevolgd (Alle literatuur mbt confictstudies rept over een golden parachute, daar is niets controversieels aan). Dan kan Rutte wel zeggen "Daar doen wij niet aan mee, wij pakken Vlad gewoon op zodra hij voet zet op Nederlands grondgebied en we gaan lobbyen bij andere landen om datzelfde te doen" dan zegt Biden: "Doe dat maar niet, Mark".quote:Op maandag 3 juli 2023 11:43 schreef Kidjuh het volgende:
[..]
Waar baseer je "waar geen land zich aan houdt" op?
Alleen Rutte en Biden zijn niet de baas van het internationaal Strafhof. In Nederland wordt hij gewoon gearresteerd.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Laat ik je een scenario schetsen: Poetin zegt in de nabije toekomst " Wij Luhansk, jullie de Donbas en de Krim maar wel met verregaande autonomie en Russisch toezicht daarop en wij zijn pleite uit Oekraine" en Zelensky hapt toe dan zullen de betrekkingen normaliseren en Poetin zal eisen dat het ICC arrestatiebevel niet wordt opgevolgd (Alle literatuur mbt confictstudies rept over een golden parachute, daar is niets controversieels aan). Dan kan Rutte wel zeggen "Daar doen wij niet aan mee, wij pakken Vlad gewoon op zodra hij voet zet op Nederlands grondgebied en we gaan lobbyen bij andere landen om datzelfde te doen" dan zegt Biden: "Doe dat maar niet, Mark".
Klopt, maar de regeringen van landen moeten Poetin oppakken, het ICC heeft zelf geen politieagenten. Als niemand dat doet dan staat terwijl het arrestatiebevel blijft bestaan gaat het ICC dusdanig nat dat ze gewoon gehoor geven aan de oproep om dat bevel in te trekken.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:51 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Alleen Rutte en Biden zijn niet de baas van het internationaal Strafhof.
In hoeverre is dat relevant voor het gepleegde misdrijf? Hij wordt niet verdacht van het illegaal binnenvallen van Oekrane maar van het deporteren van kinderen. Wanneer als onderdeel van de afspraak die kinderen terugkomen is het natuurlijk een ander verhaal, maar daar refereer je niet naar.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Laat ik je een scenario schetsen: Poetin zegt in de nabije toekomst " Wij Luhansk, jullie de Donbas en de Krim maar wel met verregaande autonomie en Russisch toezicht daarop en wij zijn pleite uit Oekraine" en Zelensky hapt toe dan zullen de betrekkingen normaliseren en Poetin zal eisen dat het ICC arrestatiebevel niet wordt opgevolgd (Alle literatuur mbt confictstudies rept over een golden parachute, daar is niets controversieels aan). Dan kan Rutte wel zeggen "Daar doen wij niet aan mee, wij pakken Vlad gewoon op zodra hij voet zet op Nederlands grondgebied en we gaan lobbyen bij andere landen om datzelfde te doen" dan zegt Biden: "Doe dat maar niet, Mark".
Zie de betrekkingen vooralsnog niet 'normaliseren'.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Misschien ben ik naef, maar ik denk dat het gerechtshof niet aan deze constructie kan meewerken, dt zou pas de doodsteek zijn voor de geloofwaardigheid.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, maar de regeringen van landen moeten Poetin oppakken, het ICC heeft zelf geen politieagenten. Als niemand dat doet dan staat terwijl het arrestatiebevel blijft bestaan gaat het ICC dusdanig nat dat ze gewoon gehoor geven aan de oproep om dat bevel in te trekken.
Dat golden parachute principe is vooral een ding in Afrika om dictators af te schrijven. Waartegen ook geen internationaal bevel lag/ligt bij het ICC. Er zijn, naar mijn weten, geen voorbeelden dat een verdachte volgens het ICC met golden parachute/handcuffs weg is gekomen.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niet, maar dat doet er niet toe. Als de oorlog beeindigd kan worden naar tevredenheid van zowel Oekraine als Rusland is het met het arrestatiebevel gedaan.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:55 schreef J.B. het volgende:
[..]
In hoeverre is dat relevant voor het gepleegde misdrijf? Hij wordt niet verdacht van het illegaal binnenvallen van Oekrane maar van het deporteren van kinderen. Wanneer als onderdeel van de afspraak die kinderen terugkomen is het natuurlijk een ander verhaal.
Het zal natuurlijk nooit naar Oekraense tevredenheid beindigd worden zonder dat die kinderen erbij betrokken worden, al was het maar omdat het ze politiek uitstekend uitkomt. Wat je nu stelt is gewoon hypothetische onzin.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niet, maar dat doet er niet toe. Als de oorlog beeindigd kan worden naar tevredenheid van zowel Oekraine als Rusland is het met het arrestatiebevel gedaan.
Het ICC is redelijk machteloos waar het staatshoofden met enige internationale macht betreft. Het golden parachute concept dateert al van ver voor het Strafhof en zo heeft Wilhelm II zijn oude dag kunnen slijten in Doorn.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:56 schreef Kidjuh het volgende:
[..]
Dat golden parachute principe is vooral een ding in Afrika om dictators af te schrijven. Waartegen ook geen internationaal bevel lag/ligt bij het ICC. Er zijn, naar mijn weten, geen voorbeelden dat een verdachte volgens het ICC met golden parachute/handcuffs weg is gekomen.
Dat heet utopisch idealistisch, maar zoals Thucydides al schreef is gerechtigheid het pleit van hen die te zwak zijn om hun belang te verdedigen.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:55 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Misschien ben ik naef, maar ik denk dat het gerechtshof niet aan deze constructie kan meewerken, dt zou pas de doodsteek zijn voor de geloofwaardigheid.
Ja, maar Willem 2 kon evengoed mooit meer vrij reizen anders zou hij direct gepakt zijn.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het ICC is redelijk machteloos waar het staatshoofden met enige internationale macht betreft. Het golden parachute concept dateert al van ver voor het Strafhof en zo heeft Wilhelm II zijn oude dag kunnen slijten in Doorn.
Grappig dat je dit negeert:quote:Op maandag 3 juli 2023 11:53 schreef -XOR- het volgende:
gaat het ICC dusdanig nat dat ze gewoon gehoor geven aan de oproep om dat bevel in te trekken.
quote:Op maandag 3 juli 2023 11:49 schreef ExTec het volgende:
Realiseer je je dat op commando van wat vermeende politieke meesters een arrestatiebevel maar doen verdwijnen, echt de ultieme doodsteek is?
Dan is er instant geen spat van je onafhankelijkheid meer over.
Het ICC opereert niet onafhankelijk van de werkelijkheid en daar is iedereen zich van bewust.quote:
Wat zeg je nou gastquote:Op maandag 3 juli 2023 12:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het ICC opereert niet onafhankelijk van de werkelijkheid en daar is iedereen zich van bewust.
Erg detailistisch, zoveel geef ik toe, maar dan acht ik de kans groter dat ICC arrestatiebevel gewoon laat staan,quote:Op maandag 3 juli 2023 12:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het ICC opereert niet onafhankelijk van de werkelijkheid en daar is iedereen zich van bewust.
Dat is geen antwoord op de volgende, nog altijd prangende, vraag:quote:Op maandag 3 juli 2023 12:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je bent een leugenaar. Een land heeft helemaal geen enkel recht om een ander land binnen te vallen omdat de regering niet bevalt of "jamaar Amerika". Bovendien is het de pro russische Yanukovich die onnodig een serie beslissingen heeft genomen die de boel lieten ontploffen, zoals het weigeren aansluiten te zoeken bij Europa, en het gewelddadig ondrukken van vreedzame protesten.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:07 schreef Peppert het volgende:
[..]
Ja, dat is het risico als je een coup pleegt en een vijandelijke regering voor de deur van bepaalde landen plaats. De VS heeft zwaar huisgehouden in Zuid-Amerika en Azi de afgelopen 70 jaar om onvriendelijke regeringen te wippen. Ze hebben zelfs een Monroe doctrine (onvriendelijke regering weg houden uit het Noord- en Zuid-Amerikaanse content). Het zou wel heel naef zijn om te denken dat Rusland helemaal niks zou doen terwijl bepaalde sponsors een coup sponsorden in 2014.
Dat laatste zou inderdaad kunnen, maar dan moet er in Rusland zelf een revolutie hebben plaatsgevonden of in ieder geval moet Poetin een verkiezing hebben verloren van iemand die fundamenteel schoon schip wil maken (type Navalny/Kasparov).quote:Op maandag 3 juli 2023 12:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Erg detailistisch, zoveel geef ik toe, maar dan acht ik de kans groter dat ICC arrestatiebevel gewoon laat staan,
Want dan houden ze hun onafhankelijkheid overeind, ipv dat ze zelf denken: niemand wil het handhaven, laat maar dan.
Want bij die 2de optie zetten ze zelf hun onafhankelijkheid bij het oud vuil, in geval het eerste kunnen ze met opgeheven hoofd zeggen: niemand wenste het te enforcen.
Dat arrestatie bevel intrekken zou je doen voor gezichtsverlies beperken voor alle landen die het niet willen handhaven - waarom zouden ze dat doen?
En dan blijft onherroepelijk het gevaar bestaan dat er ooit een situatie ontstaat waarin het land het toch doet. Als putin prez af is ofzo. Niet helemaal vergelijkbaar maar het heeft er wat parallelen mee: de arrestatie van pinochet in '98 in london.
POLLquote:Op maandag 3 juli 2023 12:12 schreef oheng het volgende:
[..]
Je bent een leugenaar. Een land
Toch heb ik een vraag voor je: Welk land is de afgelopen 30 jaar 4 landen binnengevallen en (gedeeltes van) die landen geannexeerd?
Omdat het ICC niet buiten de wereld staat waarin zij operereert en iedereen dat wel weet. Waarom denk je dat er geen arrestatiebevel bestaat voor Xi Jinping wegens het massaal interneren van de Oeigoeren?quote:Op maandag 3 juli 2023 12:11 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de volgende, nog altijd prangende, vraag:
Waarom zou het ICC zich wel zorgen maken om haar reputatie en een arrestatiebevel intrekken als de lidstaten om politieke redenen Poetin een uitweg willen geven en het arrestatiebevel toch niet uitvoeren en waarom zou het ICC zich niet zorgen maken om haar onafhankelijke reputatie als ze haar arrestatiebevel in zou trekken?
Dat is tegenstrijdig mijn inziens
Alhoewel redelijk interessant, is het erg academisch.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat laatste zou inderdaad kunnen, maar dan moet er in Rusland zelf een revolutie hebben plaatsgevonden of in ieder geval moet Poetin een verkiezing hebben verloren van iemand die fundamenteel schoon schip wil maken (type Navalny/Kasparov).
Uitvaardigen en opvolgen zijn twee verschillende dingenquote:Op maandag 3 juli 2023 12:04 schreef -XOR- het volgende:
Op maandag 3 juli 2023 12:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Omdat het ICC niet onafhankelijk van de werkelijkheid operereert en iedereen dat wel weet. Waarom denk je dat er geen arrestatiebevel bestaat voor Xi Jinping wegens het massaal interneren van de Oeigoeren?
Het staat nog altijd beter om niet totaal onafhankelijk te zijn van de werkelijkheid van dat je je gezag niet kunt laten gelden over zaken die je wel wilt winnen.
Duidelijk antwoord, hier zie ik het anders dan jij, we gaan het zien.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Omdat het ICC niet buiten de wereld staat waarin zij operereert en iedereen dat wel weet. Waarom denk je dat er geen arrestatiebevel bestaat voor Xi Jinping wegens het massaal interneren van de Oeigoeren?
Het staat nog altijd beter om niet totaal onafhankelijk te zijn van de werkelijkheid van dat je je gezag niet kunt laten gelden over zaken die je wel wilt winnen.
De Donbas = Luhanks en Donetskquote:Op maandag 3 juli 2023 11:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hij kan een beetje pendelen tussen Rusland, China en wat bananenrepublieken. Ik denk overigens ook niet dat hij bij leven de macht zal afdragen. Als staatshoofd zal hij redelijk onaantastbaar zijn, zodra hij met pensioen gaat wordt hij inderdaad een prooi voor geheime diensten.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Alhoewel redelijk interessant, is het erg academisch.
Putin gaat nooit meer rusland uit, en hij gaat daar gewoon dood. Wanneer, is TBD.
Of denk jij dat hij de illusie heeft dat hij op z'n miljoenen jacht nog lekker rond de wereld kan gaan varen?
Politiek valt er wellicht wat af te tikken, dat sluit ik niet uit.
Maar als oekraine, zoals ze zelf zeggen; de mossad gaat emuleren mbt achteraf het menselijke vuilnis van deze oorlog opruimen, zal putin nergens op deze planeet veilig zijn. En dan neem ik geeneens mee dat bv. andere alfabet organisaties ook zoiets gaan ondernemen.
Klopt inderdaad, waar ik de Donbas scheef bedoelde ik Donetsk, de verdeling is uiteraard hypothetisch, maar dat er een dergelijk bestand gaat komen is de algemene verwachting.quote:
En waarom zou die dat willen. Omdat hij de sleur wil doorbreken? Shit holes heeft die thuis al h.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:26 schreef -XOR- het volgende:
Hij kan een beetje pendelen tussen Rusland, China en wat bananenrepublieken.
quote:Russia says it has thwarted a Ukrainian assassination attempt on the Russian-backed head of Crimea, arresting a Ukrainian agent before he was able to blow up the official's car.
Verwachting van wie?quote:Op maandag 3 juli 2023 12:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, waar ik de Donbas scheef bedoelde ik Donetsk, de verdeling is uiteraard hypothetisch, maar dat er een dergelijk bestand gaat komen is de algemene verwachting.
quote:Op maandag 3 juli 2023 12:12 schreef oheng het volgende:
Toch heb ik een vraag voor je: Welk land is de afgelopen 30 jaar 4 landen binnengevallen en (gedeeltes van) die landen geannexeerd?
Dat soort figuren (self proclaimed kritische denkers) zullen antwoorden ''de VS''.quote:
Waarom zou je dit soort dingen delen? Blij dat je het erbij zette. Hoef ik niet te klikken.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:56 schreef ExTec het volgende:
Oef. Op 2:50 een executie. Mss voortaan maar luisteren naar wat de oekrainers zeggen.
https://twitter.com/JayinKyiv/status/1675817739946975234
Waarom zou je dat niet doen?quote:Op maandag 3 juli 2023 13:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Waarom zou je dit soort dingen delen? Blij dat je het erbij zette. Hoef ik niet te klikken.
Eerlijk is eerlijk, hij gaf een hypotetisch voorbeeld om een verder punt te maken. Ikzelf zou dat niet vertalen naar dat hij dat een goed idee vind.quote:
Je hoeft ook niet te klikkenquote:Op maandag 3 juli 2023 13:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Waarom zou je dit soort dingen delen? Blij dat je het erbij zette. Hoef ik niet te klikken.
Executies delen? Heb jij er behoefte aan dat te zien?quote:
Nou, ik kan het niet zien vanwege dat verrekte twitter, dus het is een beetje gissen.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het zijn gevechtshandelingen. Dat dat soort nare dingen er deel van uit maken, such is life.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:05 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Executies delen? Heb jij er behoefte aan dat te zien?
Ah, we hebben een jurist in ons middenquote:Op maandag 3 juli 2023 13:06 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Nou, ik kan het niet zien vanwege dat verrekte twitter, dus het is een beetje gissen.
Maar als het daadwerkelijk een executie is, dan begrijp ik het zelfs. Het filmpje toont dan, hoe gruwelijk ook, een oorlogsmisdaad. Dat mag de wereld wel zien.
mwoah. De "executie" was het beindigen van iemands leven die zich niet over wilde geven. Hij lag op een granaat te wachten tot iemand hem omdraaide.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:06 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Nou, ik kan het niet zien vanwege dat verrekte twitter, dus het is een beetje gissen.
Maar als het daadwerkelijk een executie is, dan begrijp ik het zelfs. Het filmpje toont dan, hoe gruwelijk ook, een oorlogsmisdaad. Dat mag de wereld wel zien.
Edit, geen executie dus en dan ook geen oorlogsmisdaadquote:Op maandag 3 juli 2023 13:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ah, we hebben een jurist in ons midden. Vertel eens, waarom is dit specifiek een oorlogsmisdaad?
Dank voor de toelichting. Ik lees dit liever dan dat ik het zie.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:06 schreef ExTec het volgende:
Overigens, het lijkt er in dat filmpje op dat oekrainers doodsbang zijn voor russen die op het laatste moment zichzelf opblazen met een granaat.
Dus moet je als ze dat vragen je gewoon omdraaien. Doe je dat niet, dan nemen ze geen risico en krijg je accute loodvergiftiging.
Het was alleen geen executie. Verder blijkt oorlog door de eeuwen heen (helaas) toch een vrij normale staat van het menselijk ras te zijn, dus ik zal er mijn ogen ook niet voor sluiten.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:05 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Nee, dit was een russische soldaat gewapend met een handgranaat. Dus geen "ongewapende combatant".quote:Op maandag 3 juli 2023 13:06 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Met executie bedoel je dat de soldaat reageert op een granaat dat de Rus die deed alsof hij zich overgaf had verholen?quote:Op maandag 3 juli 2023 12:56 schreef ExTec het volgende:
Oef. Op 2:50 een executie. Mss voortaan maar luisteren naar wat de oekrainers zeggen.
https://twitter.com/JayinKyiv/status/1675817739946975234
Die zogenaamde aanvallen van de russen zijn gebaseerd op gebakken lucht, als ik naar de kaart kijk. Ze zitten op een aantal kilometers afstand van die plaatsen.quote:In the Zaporizhia direction, the Armed Forces of Ukraine, with the support of artillery, carried out offensive operations near Rabotin. There is some progress. To the east, Ukrainian units attacked at Lugovskoy and managed to take a number of positions. Russian troops attacked the Armed Forces of Ukraine in Kamyshevakh, Novoandreevka, Orekhovo and Novodanilovka.
Het heeft je politieke standpunt in general te maken. Niet zo zeer met rationaliteit.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:59 schreef Grishenko_ het volgende:
Dan vraag ik mij af hoe het komt dat er sommige users achter een boevenstaat als Rusland blijven staan. Komt dat door frustratie over de gang van zaken in Nederland? Komt dat door een algemene teleurstelling in het leven?
Oprecht, ik snap echt niet waarom sommige users deze oorlogsmisdaden willen verdedigen. Rationeel en objectief kan dat gewoonweg niet, dus ik vermoed een behoorlijke tekortkoming in hun privleven. Kunnen de Rusland-trollen mij hier een inzicht in verschaffen?
Ja. In dat licht heb je gelijk, de orc was niet onbewapend.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:12 schreef Slayage het volgende:
[..]
Met executie bedoel je dat de soldaat reageert op een granaat dat de Rus die deed alsof hij zich overgaf had verholen?
Het is een toffe combat video. Vind het vooral heel mooi hoe de Oekraners uit de pantser stappen en meteen weten wat ze moeten doen.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Waarom zou je dit soort dingen delen?
Het is geen executie. Daarom deelt die oekrinse soldaat ook de beelden.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:05 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Dat was ook zo mooi om te zien/horenquote:Op maandag 3 juli 2023 13:11 schreef ExTec het volgende:
Ow, en op 4:46 snel even de patch van een dooie orc afrippen. Bizar dat dat trophy hunting zo diep zit, dat ze dat zelfs in dit soort situaties doen.
Hier:quote:Op maandag 3 juli 2023 13:06 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
De granaat is helaas niet te zien, alleen hoor je hem afgaan nadat die Oekraener was weggerendquote:Op maandag 3 juli 2023 13:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja. In dat licht heb je gelijk, de orc was niet onbewapend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |