Je hebt veel geleerd van de vorige keer dat je de les werd gelezen. Ik ben trots op je.quote:Op zondag 25 juni 2023 19:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Welnee. De inflatie minus mijn CAO opslag is het percentage dat ik minder hard werk. Dat bevalt prima.
Geloof ik niet. De Amerikanen hebben fantastische informatiediensten en zijn de Russen vanaf het begin af aan drie stappen voor geweest.quote:Op zondag 25 juni 2023 18:51 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik had het specifiek over tegenwerking door de VS van Rusland, de twee voorbeelden die ik aanhaalde hadden daar dan ook betrekking op, daaruit blijkt namelijk nogal het tegendeel. Dat de beschuldigingen over Iraakse massavernietigingswapens dubieus waren zal niemand ontkennen, maar dat heeft weinig met dwarszitten van Rusland te maken.
Edit bij het dikgedrukte stuk: ik wil je er graag op wijzen dat Oekraïne een praktisch onbestaande lucht- en zeemacht had en daar totaal niet was opgewassen tegen het Russische leger. Het Iraakse leger was ook groter dan het Amerikaanse, maar doordat ze in de lucht compleet overrompeld werden waren de Irakezen vanaf het begin al vleugellam. Gezien de grote van de Russische luchtmacht vermoed ik dat de VS eenzelfde scenario in Oekraïne verwachtte, maar ze hebben vooral de incapabele Russen overschat. De aanname dat de Amerikanen ter kwader trouw waren lijkt me dan ook misplaatst.
Tja, daarover verschillen we dan van mening. Dat de Amerikanen de plannen wisten is één ding, maar zij konden ook niet weten dat ze door de Russen zo slecht uitgevoerd zouden worden. Met uitzondering van de landmacht hadden de Russen op papier een enorm overwicht over Oekraïne, en zelfs bij de landmacht hadden de Russen in tegenstelling tot de Oekraïeners de beschikking over schier eindeloze voorraden van materieel. Hoe hadden de Amerikanen de Russen dan ook moeten waarschuwen? Luister kameraden, jullie hebben dan wel een gigantisch overwicht in de lucht, op zee en wat materieel betreft, maar jullie zijn zo incapabel dat het toch niks wordt? De Amerikanen en de rest van de wereld inclusief Rusland zelf hebben de Russen gewoon enorm overschat.quote:Op zondag 25 juni 2023 19:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Geloof ik niet. De Amerikanen hebben fantastische informatiediensten en zijn de Russen vanaf het begin af aan drie stappen voor geweest.
Oh ja, dat is waar ook. We hebben de Russen op geniale wijze in de val gelokt.quote:Op zondag 25 juni 2023 19:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Geloof ik niet. De Amerikanen hebben fantastische informatiediensten en zijn de Russen vanaf het begin af aan drie stappen voor geweest.
Je bent op de hoogte dat de Westerse wereld ook enorm wordt gehaat. Als je dat relevant vindt…quote:Op zondag 25 juni 2023 18:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zeker.
Maar dan moet je niet raar staan gaan te kijken, hoe je buurlanden je op den duur gaan haten, en gaan boycotten, zodat je qua ontwikkeling terug mag naar de jaren 50,
Omdat jij wenst je schouders op te halen over het feit dat er altijd imperialistische oorlogzuchtige hufters op de troon eindigen.
En da's het meest gunstige scenario. Minder gunstig is dat bv oekraine gewoon een bom op je hoofd gooit.
quote:Op zondag 25 juni 2023 19:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je bent op de hoogte dat de Westerse wereld ook enorm wordt gehaat. Als je dat relevant vindt…
Ja, we doen het te goed, we zijn te vrij, iedereen ziet groen van jaloezie.quote:Op zondag 25 juni 2023 19:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je bent op de hoogte dat de Westerse wereld ook enorm wordt gehaat. Als je dat relevant vindt…
Two can play that game: ik begrijp dat je hiermee bedoelt dat je het met mij eens bent.quote:Op zondag 25 juni 2023 19:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is mij volkomen duidelijk wat je bedoeld, boefje.
Je loopt gewoon te trollen. Het zijn gewoon Kremlin talking points.quote:Op zondag 25 juni 2023 19:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Two can play that game: ik begrijp dat je hiermee bedoelt dat je het met mij eens bent.
quote:Op zondag 25 juni 2023 18:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De primaire splijtingsreacties zijn niet meer gaande, waar heb je het over?
Dat is weer wat anders dan in protest gaan en daarmee kiezen voor een gewisse dood.quote:Op zondag 25 juni 2023 19:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Zat mensen die zich druk maken om milieu en mensenrechten.
Maar dat maakt geen verschil. Na een paar maanden is de reactor nauwelijks minder gevaarlijk.quote:Op zondag 25 juni 2023 19:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waar ik het over heb is dat die centrale in full operation was toen die boem deed.
En inzake ZNPP de boel maximaal afgeschaald is.
Daar heb ik het over.
Jouw woorden. Niet de mijne. Opvallend dat je steeds om een punt te moeten maken mijn woorden moet verdraaien.quote:Op zondag 25 juni 2023 19:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Oh ja, dat is waar ook. We hebben de Russen op geniale wijze in de val gelokt.
Niet de reden. Kom eens buiten Europa zou ik zeggen.quote:Op zondag 25 juni 2023 19:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja, we doen het te goed, we zijn te vrij, iedereen ziet groen van jaloezie.
Dat betekend verder niets. Jij zegt dat iedereen tevreden is met alleen maar eten en dat is gewoon niet waar. Wat je nu zegt is dat Chinezen zich eigenlijk ook zorgen maken over milieu en mensenrechten, maar niet durven. Dus je saboteert je eigen punt.quote:Op zondag 25 juni 2023 19:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is weer wat anders dan in protest gaan en daarmee kiezen voor een gewisse dood.
XR loopt niet voor niets in Nederland een weg te blokkeren, in plaats van de pias uithangen in China.
Nee hoor, ik neem je punt serieus en dan trek jij je keutel in.quote:Op zondag 25 juni 2023 19:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jouw woorden. Niet de mijne. Opvallend dat je steeds om een punt te moeten maken mijn woorden moet verdraaien.
Liever niet, daar is alles kut.quote:Op zondag 25 juni 2023 19:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet de reden. Kom eens buiten Europa zou ik zeggen.
Oh gatver. Weer een lockdown?quote:Op zondag 25 juni 2023 18:58 schreef Misrer1972 het volgende:
Radioactief is ook nadelig voor je gezondheid, weten we ook wel. Als je besmet bent kan men ook erg ziek worden of baby's anders verminkt geboren. Het is niet anders als je in aanraking komt moet je afgezonderd worden in een isolatiekamer...
Nu zijn we allemaal nucleaire experts?quote:Op zondag 25 juni 2023 19:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar dat maakt geen verschil. Na een paar maanden is de reactor nauwelijks minder gevaarlijk.
Context, mijn waarde… context.quote:Op zondag 25 juni 2023 19:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat betekend verder niets. Jij zegt dat iedereen tevreden is met alleen maar eten en dat is gewoon niet waar. Wat je nu zegt is dat Chinezen zich eigenlijk ook zorgen maken over milieu en mensenrechten, maar niet durven. Dus je saboteert je eigen punt.
Ik ben niet allemaal. Ik ben Papierversnipperaar en ik heb grotere geesten dan jij de les gelezen over kerncentrales.quote:Op zondag 25 juni 2023 19:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nu zijn we allemaal nucleaire experts?
Racist!quote:Op zondag 25 juni 2023 19:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Context, mijn waarde… context.
Maar goed, ik ga even Thais eten.
Lijkt me sterk, maar goed, wat jij wilquote:Op zondag 25 juni 2023 19:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben niet allemaal. Ik ben Papierversnipperaar en ik heb grotere geesten dan jij de les gelezen over kerncentrales.
Ik weet waar ik het over heb, try me.quote:Op zondag 25 juni 2023 19:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, maar goed, wat jij wil
Nee niet nodig hoor, er wordt ook echt goed gezorgd als je in aanraking bent gekomen met radioactief materiaal of er mee besmet wordt, word je in een isolatie gezet en mag je geen contacten met anderen hebben. Dus het is bijna het zelfde als bij corona.quote:
Dat een groot deel van de wereldbevolking een teringhekel aan jou heeft hoef je niet te extrapoleren naar "ze haten het Westen!"quote:Op zondag 25 juni 2023 19:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus of een kerncentrale draait, of niet, boeit niet, allemaal even erg?quote:Op zondag 25 juni 2023 19:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar dat maakt geen verschil. Na een paar maanden is de reactor nauwelijks minder gevaarlijk.
En we moeten niet vergeten dat ze na WO2 half Oost-Europa hebben ingenomen en er een genocidaal schrikbewind op hebben losgelaten.quote:Op zondag 25 juni 2023 17:39 schreef BjG956 het volgende:
Rusland deed eerst mee met de nazi's. Pas toen de nazi's Rusland aanvielen deden ze wat terug. Maar verafgood de Russen maar..
Juist niet. Chornobyl draaide toen in low-powermodus wegens een test, en ontplofte doordat er na de test bij de shutdown van de reactor iets misging.quote:Op zondag 25 juni 2023 19:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waar ik het over heb is dat die centrale in full operation was toen die boem deed.
En inzake ZNPP de boel maximaal afgeschaald is.
Daar heb ik het over.
Als je het hebt over Zaporizhzhia centrale?quote:Op zondag 25 juni 2023 19:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik weet waar ik het over heb, try me.
https://www.globenewswire(...)0by%20an%20explosion.quote:The risks of a nuclear disaster are very real as fighting continues around Zaporizhzhia NPP. When Russian forces originally captured the plant back in March, the fighting triggered a blaze and a shell hit the wall of one of the reactors, which raised the first alarms of a nuclear disaster. Now, fighting around the plant has renewed- Ukranian officials said that last week 14 people were killed in one attack near the plant that damaged a pumping station and radiation sensors. Russia has been accused of deploying 500 soldiers and rocket launchers in the area- using the nuclear power plant as a shield.
Although the Zaporizhzhia plant has better nuclear containment than what Chernobyl had, it is located on a river which could spread the fallout far and wide. Zaporizhzhia also stores over 1,200 tons of nuclear fuel and waste, which could lead to widespread contamination of the air and water if damaged by an explosion. After the Chernobyl disaster, around 150,000 square kilometers in Belarus, Russia, and Ukraine were contaminated, stretching north of the plant as far as 500 km. Radioactive fallout scattered over much of the northern hemisphere via wind and storm patterns. If Zaporizhzhia were to explode, the fallout could be much worse and more widespread.
De mate van radioactiviteit daalt zeer langzaam, ja.quote:Op zondag 25 juni 2023 19:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus of een kerncentrale draait, of niet, boeit niet, allemaal even erg?
De nucleaire fuel zit gewoon in de reactoren. Het zou kunnen dat afgewerkte brandstof, die buiten de reactoren lag af te koelen in daarvoor bestemde waterbassins, is weggehaald (maar dat denk ik niet). Maar de reactoren zitten gewoon vol met brandstof staven en die zijn gewoon hoog radioactief.quote:Op zondag 25 juni 2023 19:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je het hebt over Zaporizhzhia centrale?
[..]
https://www.globenewswire(...)0by%20an%20explosion.
Als is de nuclaire fuel daar wel weggehaald vermoedt ik.
Nee, niet allemaal. Maar ik ben goed op de hoogte.quote:Op zondag 25 juni 2023 19:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar ben even kwijt wat de discussie is.
Maar laten we niet doen of we allemaal experts zijn.
Nee hoor, dat gaat zomaar niet. Wat waarschijnlijk is gedaan is dat ze alle regelstaven in de reactoren hebben laten zakken om de reactie van de nucleaire brandstofstaven zover mogelijk af te remmen.quote:Op zondag 25 juni 2023 19:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je het hebt over Zaporizhzhia centrale?
[..]
https://www.globenewswire(...)0by%20an%20explosion.
Als is de nuclaire fuel daar wel weggehaald vermoedt ik.
Ik ga ervanuit dat de reacties gestopt zijn. Maar de brandstofstaven blijven jarenlang hoog radioactief.quote:Op zondag 25 juni 2023 19:30 schreef J.B. het volgende:
[..]
Nee hoor, dat gaat zomaar niet. Wat waarschijnlijk is gedaan is dat ze alle regelstaven in de reactor hebben laten zakken om de reactie zover mogelijk te remmen.
Snap jij dat als een reactor in full blast is, die constant een stroom van zwaar radioactieve deeltjes aan het produceren is,quote:Op zondag 25 juni 2023 19:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De mate van radioactiviteit daalt zeer langzaam, ja.
Oh grote geest, lees ons de les over hoe dit vergelijkbaar gaat zijn met de stoomexplosie die de volledige actieve reactorkern en containment vessel wegblies in Tsjernobylquote:Op zondag 25 juni 2023 19:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben niet allemaal. Ik ben Papierversnipperaar en ik heb grotere geesten dan jij de les gelezen over kerncentrales.
We hebben het niet over uitlaatgassen. Het splijtingsmateriaal zelf is hoog radioactief, Dat verdwijnt niet als je de reacties stopt.quote:Op zondag 25 juni 2023 19:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Snap jij dat als een reactor in full blast is, die constant een stroom van zwaar radioactieve deeltjes aan het produceren is,
Je hebt altijd alleen met brandstof en splijtingsproducten te maken. Een actieve reactor produceert daarnaast een berg neutronen, maar die worden door het proces grotendeels opgebruikt, maakt weinig verschil.quote:Terwijl als dat niet zo is, je alleen met de splijtstof te maken hebt?
Er is niets anders dan de rotzooi in de kern.quote:Jij lijkt dit nogal 1 demensionaal te benaderen. De rotzooi die in de kern zit is makkelijk decennia zwaar radioactief, dat klopt. Of die nu draait of niet. De zogenaamde halfwaarde tijd (Half-Life).
Nou, ipv stoom zijn er nu bergen Russische explosieven. De rest is hetzelfde.quote:Op zondag 25 juni 2023 19:33 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Oh grote geest, lees ons de les over hoe dit vergelijkbaar gaat zijn met de stoomexplosie die de volledige actieve reactorkern en containment vessel wegblies in Tsjernobyl
Hoeveel megaton is daarvoor nodig, oh grote geest?quote:Op zondag 25 juni 2023 19:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou, ipv stoom zijn er nu bergen Russische explosieven. De rest is hetzelfde.
Hoe lang ga jij nog door hier om met nietszeggende opmerkingen als "lijkt mij..., ik denk dat...., ik geloof dat ... " etc. dit forum vol te baggeren?quote:Op zondag 25 juni 2023 19:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, maar goed, wat jij wil
quote:Op zondag 25 juni 2023 19:33 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Oh grote geest, lees ons de les over hoe dit vergelijkbaar gaat zijn met de stoomexplosie die de volledige actieve reactorkern en containment vessel wegblies in Tsjernobyl
quote:During a planned decrease of reactor power in preparation for the test, the operators accidentally dropped power output to near-zero, due partially to xenon poisoning. While recovering from the power drop and stabilizing the reactor, the operators removed a number of control rods which exceeded limits set by the operating procedures. Upon test completion, the operators triggered a reactor shutdown. Due to a design flaw, this action resulted in localized increases in reactivity within the reactor (i.e., "positive scram"). That brought about the rupture of fuel channels and a rapid drop in pressure, thereby prompting the coolant to flash to steam. Neutron absorption thus dropped, leading to an increase in reactor activity, which further increased coolant temperatures (a positive feedback loop). This process led to steam explosions and the melting of the reactor core.[4]
Dat weet ik toch niet? Ik heb verstand van kernreacties, ik ben geen sloop expert.quote:Op zondag 25 juni 2023 19:36 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Hoeveel megaton is daarvoor nodig, oh grote geest?
quote:Op zondag 25 juni 2023 19:33 schreef Caland het volgende:
Ik ben gisterenmiddag ergens afgehaakt, maar dat Wagnerlegertje heeft dus rechtsomkeert gemaakt voor saus?![]()
Sad
Ja, dirty bomb dus.quote:Op zondag 25 juni 2023 19:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Maar de brandstofstaven blijven jarenlang hoog radioactief.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |