Dat heet utopisch idealistisch, maar zoals Thucydides al schreef is gerechtigheid het pleit van hen die te zwak zijn om hun belang te verdedigen.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:55 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Misschien ben ik naïef, maar ik denk dat het gerechtshof niet aan deze constructie kan meewerken, dát zou pas de doodsteek zijn voor de geloofwaardigheid.
Ja, maar Willem 2 kon evengoed mooit meer vrij reizen anders zou hij direct gepakt zijn.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het ICC is redelijk machteloos waar het staatshoofden met enige internationale macht betreft. Het golden parachute concept dateert al van ver voor het Strafhof en zo heeft Wilhelm II zijn oude dag kunnen slijten in Doorn.
Grappig dat je dit negeert:quote:Op maandag 3 juli 2023 11:53 schreef -XOR- het volgende:
gaat het ICC dusdanig nat dat ze gewoon gehoor geven aan de oproep om dat bevel in te trekken.
quote:Op maandag 3 juli 2023 11:49 schreef ExTec het volgende:
Realiseer je je dat op commando van wat vermeende politieke meesters een arrestatiebevel maar doen verdwijnen, echt de ultieme doodsteek is?
Dan is er instant geen spat van je onafhankelijkheid meer over.
Het ICC opereert niet onafhankelijk van de werkelijkheid en daar is iedereen zich van bewust.quote:
Wat zeg je nou gastquote:Op maandag 3 juli 2023 12:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het ICC opereert niet onafhankelijk van de werkelijkheid en daar is iedereen zich van bewust.
Erg detailistisch, zoveel geef ik toe, maar dan acht ik de kans groter dat ICC arrestatiebevel gewoon laat staan,quote:Op maandag 3 juli 2023 12:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het ICC opereert niet onafhankelijk van de werkelijkheid en daar is iedereen zich van bewust.
Dat is geen antwoord op de volgende, nog altijd prangende, vraag:quote:Op maandag 3 juli 2023 12:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je bent een leugenaar. Een land heeft helemaal geen enkel recht om een ander land binnen te vallen omdat de regering niet bevalt of "jamaar Amerika". Bovendien is het de pro russische Yanukovich die onnodig een serie beslissingen heeft genomen die de boel lieten ontploffen, zoals het weigeren aansluiten te zoeken bij Europa, en het gewelddadig ondrukken van vreedzame protesten.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:07 schreef Peppert het volgende:
[..]
Ja, dat is het risico als je een coup pleegt en een vijandelijke regering voor de deur van bepaalde landen plaats. De VS heeft zwaar huisgehouden in Zuid-Amerika en Azië de afgelopen 70 jaar om onvriendelijke regeringen te wippen. Ze hebben zelfs een Monroe doctrine (onvriendelijke regering weg houden uit het Noord- en Zuid-Amerikaanse content). Het zou wel heel naïef zijn om te denken dat Rusland helemaal niks zou doen terwijl bepaalde sponsors een coup sponsorden in 2014.
Dat laatste zou inderdaad kunnen, maar dan moet er in Rusland zelf een revolutie hebben plaatsgevonden of in ieder geval moet Poetin een verkiezing hebben verloren van iemand die fundamenteel schoon schip wil maken (type Navalny/Kasparov).quote:Op maandag 3 juli 2023 12:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Erg detailistisch, zoveel geef ik toe, maar dan acht ik de kans groter dat ICC arrestatiebevel gewoon laat staan,
Want dan houden ze hun onafhankelijkheid overeind, ipv dat ze zelf denken: niemand wil het handhaven, laat maar dan.
Want bij die 2de optie zetten ze zelf hun onafhankelijkheid bij het oud vuil, in geval het eerste kunnen ze met opgeheven hoofd zeggen: niemand wenste het te enforcen.
Dat arrestatie bevel intrekken zou je doen voor gezichtsverlies beperken voor alle landen die het niet willen handhaven - waarom zouden ze dat doen?
En dan blijft onherroepelijk het gevaar bestaan dat er ooit een situatie ontstaat waarin het land het toch doet. Als putin prez af is ofzo. Niet helemaal vergelijkbaar maar het heeft er wat parallelen mee: de arrestatie van pinochet in '98 in london.
POLLquote:Op maandag 3 juli 2023 12:12 schreef oheng het volgende:
[..]
Je bent een leugenaar. Een land
Toch heb ik een vraag voor je: Welk land is de afgelopen 30 jaar 4 landen binnengevallen en (gedeeltes van) die landen geannexeerd?
Omdat het ICC niet buiten de wereld staat waarin zij operereert en iedereen dat wel weet. Waarom denk je dat er geen arrestatiebevel bestaat voor Xi Jinping wegens het massaal interneren van de Oeigoeren?quote:Op maandag 3 juli 2023 12:11 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de volgende, nog altijd prangende, vraag:
Waarom zou het ICC zich wel zorgen maken om haar reputatie en een arrestatiebevel intrekken als de lidstaten om politieke redenen Poetin een uitweg willen geven en het arrestatiebevel toch niet uitvoeren en waarom zou het ICC zich niet zorgen maken om haar onafhankelijke reputatie als ze haar arrestatiebevel in zou trekken?
Dat is tegenstrijdig mijn inziens
Alhoewel redelijk interessant, is het erg academisch.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat laatste zou inderdaad kunnen, maar dan moet er in Rusland zelf een revolutie hebben plaatsgevonden of in ieder geval moet Poetin een verkiezing hebben verloren van iemand die fundamenteel schoon schip wil maken (type Navalny/Kasparov).
Uitvaardigen en opvolgen zijn twee verschillende dingenquote:Op maandag 3 juli 2023 12:04 schreef -XOR- het volgende:
Op maandag 3 juli 2023 12:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Omdat het ICC niet onafhankelijk van de werkelijkheid operereert en iedereen dat wel weet. Waarom denk je dat er geen arrestatiebevel bestaat voor Xi Jinping wegens het massaal interneren van de Oeigoeren?
Het staat nog altijd beter om niet totaal onafhankelijk te zijn van de werkelijkheid van dat je je gezag niet kunt laten gelden over zaken die je wel wilt winnen.
Duidelijk antwoord, hier zie ik het anders dan jij, we gaan het zien.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Omdat het ICC niet buiten de wereld staat waarin zij operereert en iedereen dat wel weet. Waarom denk je dat er geen arrestatiebevel bestaat voor Xi Jinping wegens het massaal interneren van de Oeigoeren?
Het staat nog altijd beter om niet totaal onafhankelijk te zijn van de werkelijkheid van dat je je gezag niet kunt laten gelden over zaken die je wel wilt winnen.
De Donbas = Luhanks en Donetskquote:Op maandag 3 juli 2023 11:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Laat ik je een scenario schetsen: Poetin zegt in de nabije toekomst " Wij Luhansk, jullie de Donbas en de Krim maar wel met verregaande autonomie en Russisch toezicht daarop en wij zijn pleite uit Oekraine" en Zelensky hapt toe dan zullen de betrekkingen normaliseren en Poetin zal eisen dat het ICC arrestatiebevel niet wordt opgevolgd (Alle literatuur mbt confictstudies rept over een golden parachute, daar is niets controversieels aan). Dan kan Rutte wel zeggen "Daar doen wij niet aan mee, wij pakken Vlad gewoon op zodra hij voet zet op Nederlands grondgebied en we gaan lobbyen bij andere landen om datzelfde te doen" dan zegt Biden: "Doe dat maar niet, Mark".
Hij kan een beetje pendelen tussen Rusland, China en wat bananenrepublieken. Ik denk overigens ook niet dat hij bij leven de macht zal afdragen. Als staatshoofd zal hij redelijk onaantastbaar zijn, zodra hij met pensioen gaat wordt hij inderdaad een prooi voor geheime diensten.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Alhoewel redelijk interessant, is het erg academisch.
Putin gaat nooit meer rusland uit, en hij gaat daar gewoon dood. Wanneer, is TBD.
Of denk jij dat hij de illusie heeft dat hij op z'n miljoenen jacht nog lekker rond de wereld kan gaan varen?
Politiek valt er wellicht wat af te tikken, dat sluit ik niet uit.
Maar als oekraine, zoals ze zelf zeggen; de mossad gaat emuleren mbt achteraf het menselijke vuilnis van deze oorlog opruimen, zal putin nergens op deze planeet veilig zijn. En dan neem ik geeneens mee dat bv. andere alfabet organisaties ook zoiets gaan ondernemen.
Klopt inderdaad, waar ik de Donbas scheef bedoelde ik Donetsk, de verdeling is uiteraard hypothetisch, maar dat er een dergelijk bestand gaat komen is de algemene verwachting.quote:
En waarom zou die dat willen. Omdat hij de sleur wil doorbreken? Shit holes heeft die thuis al hé.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:26 schreef -XOR- het volgende:
Hij kan een beetje pendelen tussen Rusland, China en wat bananenrepublieken.
quote:Russia says it has thwarted a Ukrainian assassination attempt on the Russian-backed head of Crimea, arresting a Ukrainian agent before he was able to blow up the official's car.
Verwachting van wie?quote:Op maandag 3 juli 2023 12:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, waar ik de Donbas scheef bedoelde ik Donetsk, de verdeling is uiteraard hypothetisch, maar dat er een dergelijk bestand gaat komen is de algemene verwachting.
quote:Op maandag 3 juli 2023 12:12 schreef oheng het volgende:
Toch heb ik een vraag voor je: Welk land is de afgelopen 30 jaar 4 landen binnengevallen en (gedeeltes van) die landen geannexeerd?
Dat soort figuren (self proclaimed kritische denkers) zullen antwoorden ''de VS''.quote:
Waarom zou je dit soort dingen delen? Blij dat je het erbij zette. Hoef ik niet te klikken.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:56 schreef ExTec het volgende:
Oef. Op 2:50 een executie. Mss voortaan maar luisteren naar wat de oekrainers zeggen.
https://twitter.com/JayinKyiv/status/1675817739946975234
Waarom zou je dat niet doen?quote:Op maandag 3 juli 2023 13:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Waarom zou je dit soort dingen delen? Blij dat je het erbij zette. Hoef ik niet te klikken.
Eerlijk is eerlijk, hij gaf een hypotetisch voorbeeld om een verder punt te maken. Ikzelf zou dat niet vertalen naar dat hij dat een goed idee vind.quote:
Je hoeft ook niet te klikkenquote:Op maandag 3 juli 2023 13:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Waarom zou je dit soort dingen delen? Blij dat je het erbij zette. Hoef ik niet te klikken.
Executies delen? Heb jij er behoefte aan dat te zien?quote:
Nou, ik kan het niet zien vanwege dat verrekte twitter, dus het is een beetje gissen.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het zijn gevechtshandelingen. Dat dat soort nare dingen er deel van uit maken, such is life.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:05 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Executies delen? Heb jij er behoefte aan dat te zien?
Ah, we hebben een jurist in ons middenquote:Op maandag 3 juli 2023 13:06 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Nou, ik kan het niet zien vanwege dat verrekte twitter, dus het is een beetje gissen.
Maar als het daadwerkelijk een executie is, dan begrijp ik het zelfs. Het filmpje toont dan, hoe gruwelijk ook, een oorlogsmisdaad. Dat mag de wereld wel zien.
mwoah. De "executie" was het beëindigen van iemands leven die zich niet over wilde geven. Hij lag op een granaat te wachten tot iemand hem omdraaide.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:06 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Nou, ik kan het niet zien vanwege dat verrekte twitter, dus het is een beetje gissen.
Maar als het daadwerkelijk een executie is, dan begrijp ik het zelfs. Het filmpje toont dan, hoe gruwelijk ook, een oorlogsmisdaad. Dat mag de wereld wel zien.
Edit, geen executie dus en dan ook geen oorlogsmisdaadquote:Op maandag 3 juli 2023 13:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ah, we hebben een jurist in ons midden. Vertel eens, waarom is dit specifiek een oorlogsmisdaad?
Dank voor de toelichting. Ik lees dit liever dan dat ik het zie.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:06 schreef ExTec het volgende:
Overigens, het lijkt er in dat filmpje op dat oekrainers doodsbang zijn voor russen die op het laatste moment zichzelf opblazen met een granaat.
Dus moet je als ze dat vragen je gewoon omdraaien. Doe je dat niet, dan nemen ze geen risico en krijg je accute loodvergiftiging.
Het was alleen geen executie. Verder blijkt oorlog door de eeuwen heen (helaas) toch een vrij normale staat van het menselijk ras te zijn, dus ik zal er mijn ogen ook niet voor sluiten.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:05 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Nee, dit was een russische soldaat gewapend met een handgranaat. Dus geen "ongewapende combatant".quote:Op maandag 3 juli 2023 13:06 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Met executie bedoel je dat de soldaat reageert op een granaat dat de Rus die deed alsof hij zich overgaf had verholen?quote:Op maandag 3 juli 2023 12:56 schreef ExTec het volgende:
Oef. Op 2:50 een executie. Mss voortaan maar luisteren naar wat de oekrainers zeggen.
https://twitter.com/JayinKyiv/status/1675817739946975234
Die zogenaamde aanvallen van de russen zijn gebaseerd op gebakken lucht, als ik naar de kaart kijk. Ze zitten op een aantal kilometers afstand van die plaatsen.quote:In the Zaporizhia direction, the Armed Forces of Ukraine, with the support of artillery, carried out offensive operations near Rabotin. There is some progress. To the east, Ukrainian units attacked at Lugovskoy and managed to take a number of positions. Russian troops attacked the Armed Forces of Ukraine in Kamyshevakh, Novoandreevka, Orekhovo and Novodanilovka.
Het heeft je politieke standpunt in general te maken. Niet zo zeer met rationaliteit.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:59 schreef Grishenko_ het volgende:
Dan vraag ik mij af hoe het komt dat er sommige users achter een boevenstaat als Rusland blijven staan. Komt dat door frustratie over de gang van zaken in Nederland? Komt dat door een algemene teleurstelling in het leven?
Oprecht, ik snap echt niet waarom sommige users deze oorlogsmisdaden willen verdedigen. Rationeel en objectief kan dat gewoonweg niet, dus ik vermoed een behoorlijke tekortkoming in hun privéleven. Kunnen de Rusland-trollen mij hier een inzicht in verschaffen?
Ja. In dat licht heb je gelijk, de orc was niet onbewapend.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:12 schreef Slayage het volgende:
[..]
Met executie bedoel je dat de soldaat reageert op een granaat dat de Rus die deed alsof hij zich overgaf had verholen?
Het is een toffe combat video. Vind het vooral heel mooi hoe de Oekraïners uit de pantser stappen en meteen weten wat ze moeten doen.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Waarom zou je dit soort dingen delen?
Het is geen executie. Daarom deelt die oekrinse soldaat ook de beelden.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:05 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Dat was ook zo mooi om te zien/horenquote:Op maandag 3 juli 2023 13:11 schreef ExTec het volgende:
Ow, en op 4:46 snel even de patch van een dooie orc afrippen. Bizar dat dat trophy hunting zo diep zit, dat ze dat zelfs in dit soort situaties doen.
Hier:quote:Op maandag 3 juli 2023 13:06 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
De granaat is helaas niet te zien, alleen hoor je hem afgaan nadat die Oekraïener was weggerendquote:Op maandag 3 juli 2023 13:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja. In dat licht heb je gelijk, de orc was niet onbewapend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |