abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209688293

quote:
Dit kun je vandaag verwachten van de boerenprotesten

Boeren die het niet eens zijn met het stikstofbeleid van het kabinet hebben voor vandaag acties door het hele land aangekondigd. Ze willen "Nederland platleggen", zo dreigen ze op sociale media. In ons liveblog lees je de stand van zaken, hieronder welke eventuele overlast die je kunt verwachten.

Om met de deur in huis te vallen: een deel van de verwachte chaos bestaat eruit dat niet precies bekend is wat er gaat gebeuren. En dus ook niet hoe groot de acties en overlast worden.

De boerenorganisatie Farmers Defence Force (FDF) zegt zelf geen cordinerende rol te spelen bij de actiedag. Hetzelfde geldt voor boerenactiegroep Agractie. De boeren worden opgeroepen de acties vanuit hun eigen regio's te organiseren.

Als de boeren hun dreigementen waarmaken, worden toegangswegen naar de luchthavens Schiphol, Eindhoven en Rotterdam geblokkeerd. Schiphol raadt reizigers aan om maandag met de trein naar het vliegveld te komen.

Volgens KLM kunnen de protesten mogelijk ook de vertrek- en aankomsttijden benvloeden. "Uw vlucht kan worden verstoord als u van, naar of via Schiphol reist", waarschuwt de luchtvaartmaatschappij.

Omdat boerenprotesten vaak bestaan uit het blokkeren van (snel)wegen, zullen maandag vermoedelijk ook automobilisten te maken krijgen met vertragingen, zo waarschuwt ook Rijkswaterstaat zondag. Het is nog niet bekend waar in Nederland maandag wegen afgesloten zullen zijn.

Boerenorganisaties hebben eerder opgeroepen om in ieder geval vluchtstroken vrij te laten. Mensen met haast voor bijvoorbeeld ziekenhuisbezoek zouden dan na overleg met de blokkerende boeren toch door kunnen rijden.

Als je boodschappen wilt doen of wacht op een pakketje, zou het kunnen dat je een leeg schap aantreft in de winkel of langer moet wachten op de bezorging. Er wordt namelijk opgeroepen distributiecentra voor levensmiddelen en de Rotterdamse haven als doelwit voor acties te kiezen. De oproep wordt gedaan via verschillende kanalen, waaronder op WhatsApp en Telegram.

Het grote logistiekbedrijf Jan de Rijk heeft klanten ervoor gewaarschuwd dat er maandag mogelijk sprake is van vertragingen bij ritten met vrachtwagens.

Albert Heijn, waarvoor dagelijks veel trucks in de weer zijn, betreurt de boerenacties waarvan klanten mogelijk hinder zullen ondervinden. De supermarktketen zegt er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat alle producten "en zeker ook die van de boeren en telers" te koop blijven.

De politie heeft maandag de mogelijkheid om met materieel van Defensie trekkers weg te slepen. De capaciteit is wel relatief beperkt.

"Bij een of twee trekkers lukt het wel", zegt een politiewoordvoerder tegen NU.nl. "Maar bij hele grote aantallen door het hele land heeft ook defensie te weinig materieel beschikbaar."

https://www.nu.nl/binnenl(...)boerenprotesten.html
twitter

Deel van de aanleiding:
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_209688348
twitter

Retteketet, wat een schijtkabinet.

Rijmt.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 29 juni 2023 @ 10:06:31 #3
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_209688394
twitter
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  Redactie Sport donderdag 29 juni 2023 @ 10:08:08 #4
274204 crew  Mexicanobakker
pi_209688406
Ah ja, vandaag hebben figuren als Geert en Thierry weer een leuk uitje *O*

Al gaat Geert nog liever naar de Efteling heb ik vernomen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_209688471
Trekkers hebben de snelweg verlaten, kentekens zijn genoteerd. Manmanman, wat een slap optreden weer. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  donderdag 29 juni 2023 @ 10:16:36 #6
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_209688513
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:12 schreef TweedeKlum het volgende:
Trekkers hebben de snelweg verlaten, kentekens zijn genoteerd. Manmanman, wat een slap optreden weer. :')
nou ja het is al beter dan voorheen; ze gewoon hun gang laten gaan

wat had je gewild dan?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_209688523
Die schijtboeren zijn dus weer bezig.. 0,0 sympathie voor. Pappen en nathouden werkt niet, beter hard aanpakken deze druktemakers.
pi_209688525
Bijzonder hoe de politie toch telkens met twee maten denkt te mogen meten. Waarom is dat trekkertuig nog niet opgepakt of weggespoten?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_209688545
Aha, dus de boeren blazen zelf het Landbouwakkoord op en gaan vervolgens weer lastig lopen doen. Vorig jaar kon ik nog wel enige sympathie opbrengen voor de boeren, maar het is nu wel een keertje klaar. Als je niet wil meebewegen, dan moet je gewoon lekker je bek houden als sector.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 29 juni 2023 @ 10:21:19 #10
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_209688562
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:19 schreef KoosVogels het volgende:
Aha, dus de boeren blazen zelf het Landbouwakkoord op en gaan vervolgens weer lastig lopen doen. Vorig jaar kon ik nog wel enige sympathie opbrengen voor de boeren, maar het is nu wel een keertje klaar. Als je niet wil meebewegen, dan moet je gewoon lekker je bek houden als sector.
Nou ja in hun (farmers) defense; het FDF is maar een klein radicaal clubje die ook niet goed valt bij LTO en Agriactie. Qua leden zijn ze het kleinste maar vallen ze door hun radicale acties het meeste op.
  donderdag 29 juni 2023 @ 10:22:11 #11
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209688573
quote:
10s.gif Op donderdag 29 juni 2023 09:45 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Een sterke inhoudelijke reactie zoals verwacht
:D
Ik zie alleen maar veronderstellingen en inhoudsloos teksten. En dan wil jij een sterke inhoudelijke reactie?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209688629
Is dit de fanclub van de boeren?

(ben een beetje melig)

Best een slechte fanclub, hoor.
  donderdag 29 juni 2023 @ 10:29:03 #13
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209688657
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:27 schreef tesssssssss het volgende:
Is dit de fanclub van de boeren?

(ben een beetje melig)

Best een slechte fanclub, hoor.
Het is prachtig iig :D

Laat de haat maar vloeien.
1947-2016
  Forum Admin donderdag 29 juni 2023 @ 10:29:14 #14
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209688660
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:19 schreef KoosVogels het volgende:
Ik kan alleen maar melden dat er ook een heleboel boeren zijn die zich hier niet mee willen associren en zich dood schamen, maar die hoor je amper. Niet alleen omdat dat niet scoort, ook omdat ze zich gedeisd houden omdat de halve zolen die we nu zien ook niet vies zijn van een potje intimideren.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_209688695
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Het is prachtig iig :D

Laat de haat maar vloeien.
" Alle haat verzameld in 1 topic."

Deel 99 ;)
  donderdag 29 juni 2023 @ 10:32:24 #16
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_209688697
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik zie alleen maar veronderstellingen en inhoudsloos teksten. En dan wil jij een sterke inhoudelijke reactie?
Dan heb je er echt niet zoveel verstand van.

Het is namelijk geen veronderstelling dat het overgrote deel van wat we eten uit het buitenland komt, zo'n 80%. Het is geen veronderstelling dat er miljarden landbouwsubsidie is, deels vanuit het Rijk, deels vanuit Europa. Het is geen veronderstelling dat de helft van ons landoppervlakte landbouwgrond is en dus in handen is van een klein groepje grootgrondbezitters en het is geen veronderstelling dat bijna de helft van de Nederlandse boeren miljonair is. En ik mag toch aannemen dat ik je niet hoef te vertellen dat ze door aanhoudende protesten wel rg doen alsof zij het slachtoffer zijn.

Dat zijn geen vooroordelen, geen veronderstellingen, dat zijn gewoon de feiten. Als je iets in te brengen hebt tegen de conclusies die ik daaraan verbind, is dat natuurlijk je goed recht. Sterker nog, dat is de bedoeling van dit forum. Maar als reactie op een mening onderbouwd met feiten zou het je wel sieren als je met meer komt dan oppervlakkige aanvallen.
Laffe huichelaar
  donderdag 29 juni 2023 @ 10:41:59 #17
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209688838
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:32 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het is namelijk geen veronderstelling dat het overgrote deel van wat we eten uit het buitenland komt, zo'n 80%. Het is geen veronderstelling dat er miljarden landbouwsubsidie is, deels vanuit het Rijk, deels vanuit Europa. Het is geen veronderstelling dat de helft van ons landoppervlakte landbouwgrond is en dus in handen is van een klein groepje grootgrondbezitters en het is geen veronderstelling dat bijna de helft van de Nederlandse boeren miljonair is. En ik mag toch aannemen dat ik je niet hoef te vertellen dat ze door aanhoudende protesten wel rg doen alsof zij het slachtoffer zijn.

Dat zijn geen vooroordelen, geen veronderstellingen, dat zijn gewoon de feiten. Als je iets in te brengen hebt tegen de conclusies die ik daaraan verbind, is dat natuurlijk je goed recht. Sterker nog, dat is de bedoeling van dit forum. Maar als reactie op een mening onderbouwd met feiten zou het je wel sieren als je met meer komt dan oppervlakkige aanvallen.
De haat richting de boeren hier is 1 grote oppervlakkige aanval. Dat 80% van ons eten uit het buitenland komt, terwijl we hier toch een van de beste productiegronden ter wereld hebben, daar mag jij je voor in de spiegel gaan kijken. Want eigenlijk is het grootste deel van die 80% dus helemaal niet nodig om hier naar binnen te halen. Maar hey, jij bent niet van plan om 10ct meer voor je uien te betalen. Dus moeten ze komen uit Nieuw Zeeland.

Wat wil je anders met dat land doen? Huizen bouwen? Of nog meer saaie blokkendozen? Ik zie liever het landschap van het noorden dan dat van de randstad.

En miljonair? Waar haal je toch die wijsheid vandaan? Inclusief huis, stal, gereedschappen, voorraden levende have ja. Miljonair op de balans. En dat ben je al snel als je eigen ondernemer bent van een bedrijf met grote gereedschappen en VOF als entiteit. Het is niet zo dat ze dat cash hebben liggen.

Maar blijf maar haten hoor voor de rest. Ieder z'n ding.
1947-2016
pi_209688868
quote:

[..]

De meeste mensen die hier de boeren aan het dissen zijn, hebben er volgens mij nog nooit eentje van dichtbij gezien.

Maar prettige voortzetting ;)

( en als je zo hoog van de toren blaast, zou het ook fijn zijn dat je de volgende keer een nieuw topic opent, als je het zelf afsluit)
pi_209688888
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:44 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
De meeste mensen die hier de boeren aan het dissen zijn, hebben er volgens mij nog nooit eentje van dichtbij gezien.

Maar prettige voortzetting ;)
:')
Wat een bijzonder rare veronderstelling is dat altijd.
pi_209688894
quote:
2s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat een bijzonder rare veronderstelling is dat altijd.
Do ermee wat je wilt :)
pi_209688908
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:45 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Do ermee wat je wilt :)
Het is vooral lachwekkend.
pi_209688917
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:17 schreef Pleun2011 het volgende:
Die schijtboeren zijn dus weer bezig.. 0,0 sympathie voor. Pappen en nathouden werkt niet, beter hard aanpakken deze druktemakers.
ME+het leger om ze van de wegen te houden/knuppelen.
pi_209688925
Als je een tractor hebt mag je alles maken in Nederland. :')
pi_209688937
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:47 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
ME+het leger om ze van de wegen te houden/knuppelen.
Fijn dat jullie wel een groep hele beschaafde mensen zijn. Wees er trots op.
pi_209688951
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:44 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ben de afgelopen vijftien jaar vaak bij boerenbedrijven op bezoek geweest, en het zijn over het algemeen vriendelijke lui. Maar dat betekent niet dat deze protesten terecht zijn.
pi_209688971
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:48 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Fijn dat jullie wel een groep hele beschaafde mensen zijn.
Uiteraard. De boeren moeten beseffen dat de maatschappij ze niet meer nodig heeft. Nederland heeft veel te veel boeren en landbouw/veegrond.

Dat moeten worden afgepakt en heringericht voor woningen. :Y Dat komt hoe dan ook er aan. Het is nu wel wel klaar met het ontzien van de boeren. Vergeet niet dat ze allemaal aan de subsidie kraan liggen en bakken met geld verdienen. Het is geen natuur en ze zijn niet zielig.
  donderdag 29 juni 2023 @ 10:52:19 #27
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209688982
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:47 schreef Duiveltja het volgende:
Als je een tractor hebt mag je alles maken in Nederland. :')
Beter komt ER de volgende keer ook met trekkers
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209688998
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ben de afgelopen vijftien jaar vaak bij boerenbedrijven op bezoek geweest, en het zijn over het algemeen vriendelijke lui. Maar dat betekent niet dat deze protesten terecht zijn.
Bjina onze hele voedselbank draait op de boeren. Laat de allerarmsten maar weer lijden.

Zo zal het gewoon wel altijd blijven.

Succes met jullie topic ;)
pi_209689026
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:53 schreef tesssssssss het volgende:
Bjina onze hele voedselbank draait op de boeren. Laat de allerarmsten maar weer lijden.
:') Nou nou poeh poeh.

Nee hou op als je dit als argument aandraagt is je wereld wel erg klein. Veel succes in de bijstand en stemmen op BBB. :')

En de armen in het land zitten daar nagenoeg voor het grootste gedeelte door zichzelf. ;)
pi_209689042
quote:
10s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:55 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
:') Nou nou poeh poeh.

Nee hou op als je dit als argument aandraagt is je wereld wel erg klein. Veel succes in de bijstand en stemmen op BBB. :')
Als ik jouw reakties lees ben ik echt blij dat ik aan de goede kant sta.

Ik ben daar namelijk vrijwillliger.

Maar jullie lijken me echt leuke mensen voor op een feestje ;)
pi_209689050
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:56 schreef tesssssssss het volgende:
Ik ben daar namelijk vrijwillliger.
Post het op LinkedIn en vraag om een lolly. Nobody cares.

Echt niet.
  FOK!fotograaf donderdag 29 juni 2023 @ 10:58:46 #32
364681 over_hedge
pi_209689061
quote:

[..]

Er zijn gewoon te veel boeren in dit kleine landje. Punt.

Als maatregelen dan betekenen dat de voedselbank in problemen komt. Dan moet daar een andere oplossing voor komen. Het 1 sluit het ander niet meteen uit he
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_209689090
quote:

[..]

Ook als de stikstofaanpak wordt doorgezet, blijven er na 2035 nog gewoon boeren over om jullie voedselbankje te steunen.
pi_209689100
Het enige waar ik de haters gelijk in geef zijn de megastallen en het aantal stuks vee per boer, dat mag allemaal wel een stuk minder.

Verder: #teamboer *O*
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_209689113
Aangezien 80% van de land- en tuinbouwproductie wordt gexporteerd hebben we aan 20% van die productie voldoende om in ons eigen onderhoud te voorzien. Kortom, wat mij betreft kunnen we makkelijk met 50 tot 80% minder productie toe.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 29 juni 2023 @ 11:04:13 #36
80382 manny
30 is best veel
pi_209689127
nog even wat telefoonnummers op internet donderen, en met voertuigen de snelweg op die daar helemaal niet mogen rijden. Lekker bezig!
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  donderdag 29 juni 2023 @ 11:05:21 #37
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_209689134
Waarom ben je hier gelijk een hater als je vraagtekens stelt bij de manier waarop ze hun protesten uiten?
  FOK!fotograaf donderdag 29 juni 2023 @ 11:05:24 #38
364681 over_hedge
pi_209689135
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 11:01 schreef Montagui het volgende:
Het enige waar ik de haters gelijk in geef zijn de megastallen en het aantal stuks vee per boer, dat mag allemaal wel een stuk minder.

Verder: #teamboer *O*
Zie hier het probleem: Iedereen lijkt maar een kamp te moeten kiezen ofzo. Oh je vind wat anders? Ben je meteen een hater!

En dan hashtags als teamboer of team weet ik veel wat. Nee dat gaat helpen als iedereen een kamp kiest en dan het andere kamp belachelijk gaan maken.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_209689139
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:51 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Uiteraard. De boeren moeten beseffen dat de maatschappij ze niet meer nodig heeft. Nederland heeft veel te veel boeren en landbouw/veegrond.

Dat moeten worden afgepakt en heringericht voor woningen. :Y Dat komt hoe dan ook er aan. Het is nu wel wel klaar met het ontzien van de boeren. Vergeet niet dat ze allemaal aan de subsidie kraan liggen en bakken met geld verdienen. Het is geen natuur en ze zijn niet zielig.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:51 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Het inkomen van boeren verschilt sterk per type bedrijf. Ik heb wat cijfers van 2019 bekeken en varkenshouders doen het met 250.000 erg goed. Daar staat tegenover dat akkerbouwers zo’n 37.000 per jaar verdienen. Dat ze bakken met geld verdienen klopt dus niet.
  donderdag 29 juni 2023 @ 11:08:30 #40
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209689157
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 11:02 schreef Tomatenboer het volgende:
Aangezien 80% van de land- en tuinbouwproductie wordt gexporteerd hebben we aan 20% van die productie voldoende om in ons eigen onderhoud te voorzien. Kortom, wat mij betreft kunnen we makkelijk met 50 tot 80% minder productie toe.
Maar jij bent niet van plan 10ct meer te betalen voor je bloemkool.
Die moet vervolgens uit spanje komen. En die hier groeien, sturen we dan weer naar frankrijk ofso.

Koekkoek.
1947-2016
pi_209689180
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 11:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Maar jij bent niet van plan 10ct meer te betalen voor je bloemkool.
Die moet vervolgens uit spanje komen. En die hier groeien, sturen we dan weer naar frankrijk ofso.

Koekkoek.
Ben ik best toe bereid hoor, en ik denk velen met mij.

Velen zijn daar inderdaad ook niet toe bereid, daar ben ik me bewust van.

Wat dat betreft mogen de winstmarges bij de supermarkten wel iets omlaag. Een eerlijkere prijs voor de boer kan prima samengaan met normale bedragen in de supermarkt. Maar dan moet er wel over de hele linie iets veranderen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 29 juni 2023 @ 11:12:37 #42
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_209689183

twitter

twitter
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  donderdag 29 juni 2023 @ 11:13:16 #43
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209689188
Het houdt niet op.
  donderdag 29 juni 2023 @ 11:13:44 #44
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209689195
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 11:12 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wat dat betreft mogen de winstmarges bij de supermarkten wel iets omlaag. Een eerlijkere prijs voor de boer kan prima samengaan met normale bedragen in de supermarkt. Maar dan moet er wel over de hele linie iets veranderen.
Ik ben er van overtuigd dat het kan zonder de consumentenprijzen omhoog te laten gaan.
1947-2016
  Eindredactie Games donderdag 29 juni 2023 @ 11:13:48 #45
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_209689197
quote:
Boerenorganisatie Farmers Defence Force heeft opgeroepen donderdag te demonstreren in Den Haag. FDF richt zich op sociale media al langer specifiek op het CDA, soms met dreigende taal. "Het CDA gaat de stekker uit het kabinet trekken. Ze weten het zelf nog niet, maar wij weten het wel", zei FDF-voorman Mark van den Oever in een recente video.

Volgens politici zijn de telefoonnummers gedeeld door Van den Oever zelf of zijn aanhangers. De FDF-voorman ontkent dit bij de NOS, maar zegt ook dat hij "geen medelijden" heeft met de belaagde politici. "Ik heb er niks mee te maken, maar ik ben er ook niet rouwig om. Ze mogen ze prima bellen, daar zijn telefoons voor."
:') wat een gast is dat ook
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  donderdag 29 juni 2023 @ 11:14:37 #46
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_209689206
Het is denk ik beter om Nederland op te splitsen in twee landen: Holland, Utrecht en Flevoland en de rest, dan is dit probleem ook direct opgelost.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 29 juni 2023 @ 11:14:44 #47
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_209689207
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]
De haat richting de boeren hier is 1 grote oppervlakkige aanval. Dat 80% van ons eten uit het buitenland komt, terwijl we hier toch een van de beste productiegronden ter wereld hebben, daar mag jij je voor in de spiegel gaan kijken. Want eigenlijk is het grootste deel van die 80% dus helemaal niet nodig om hier naar binnen te halen. Maar hey, jij bent niet van plan om 10ct meer voor je uien te betalen. Dus moeten ze komen uit Nieuw Zeeland.

Wat wil je anders met dat land doen? Huizen bouwen? Of nog meer saaie blokkendozen? Ik zie liever het landschap van het noorden dan dat van de randstad.

En miljonair? Waar haal je toch die wijsheid vandaan? Inclusief huis, stal, gereedschappen, voorraden levende have ja. Miljonair op de balans. En dat ben je al snel als je eigen ondernemer bent van een bedrijf met grote gereedschappen en VOF als entiteit. Het is niet zo dat ze dat cash hebben liggen.

Maar blijf maar haten hoor voor de rest. Ieder z'n ding.
De afname van bijvoorbeeld uien uit nieuw zeeland heeft niks met geld te maken maar met kwaliteit. De Nederlandse ui is goedkoper, men betaalt graag meer voor kwaliteit.

Dat in het achterhoofd hebbend, is het bijzonder te noemen dat we bijvoorbeeld zelfs varkensvlees, waar we zo'n 300% meer van produceren dan consumeren, importeren.

Goeie voorbeelden van waarom we geen grammetje minder eten als we de Nederlandse boer mijden, wat je eerder nog schetste als iets wat je niet moet willen.

Wat je anders moet doen met het land is een goeie vraag. Het zou al schelen als het in ieder geval niet gecultiveerd wordt, dan ligt de andere helft van het land niet stil waar we wl wat mee willen. Als je bedenkt dat nu 10-15% bebouwd is, zou ik niet geloven in de doemscenario's dat Nederland straks helemaal volgebouwd wordt, want dan zouden ze de hoeveelheid bebouwd land verviervoudigen. Zo hard hebben we ook weer geen huizen nodig, dat we er x4 tekort komen lijkt me.

En je mag het dan wel op papier miljonair vinden, omdat het allemaal vast zit in het bedrijf, maar als je dan bedenkt dat het gemiddelde inkomen van de boer ook tegen een ton geraamd wordt in 2022, heb ik er toch maar heel weinig medelijden mee.
Laffe huichelaar
  donderdag 29 juni 2023 @ 11:14:45 #48
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209689208
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 11:12 schreef Paul het volgende:

[ twitter ]

[ twitter ]
1947-2016
  donderdag 29 juni 2023 @ 11:19:24 #49
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_209689255
quote:
2s.gif Op donderdag 29 juni 2023 11:13 schreef 2dope het volgende:

[..]
Echt wat een idioot :') :')
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  donderdag 29 juni 2023 @ 11:21:33 #50
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_209689284
e
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 11:12 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Trap nou toch niet in zijn valse retoriek. Reden voor export uit spanje is omdat onze bloemkolen in de winter niet goed zijn, net als met die uien van hem uit nieuw zeeland. Dat heeft niet met geld te maken, de producten zijn duurder, maar met kwaliteit.

Je kan dan wel beargumenteren dat het helemaal niet nodig is om het hele jaar door alles te willen consumeren, maar met prijs heeft dat niks te maken. Het is juist ondanks de prijs.

Feit is dat het helemaal niet kan om alles zelf te produceren. Als Nederland alle export zou staken en enkel voor de eigen markt zou produceren, en we in ruil daarvoor niks meer importeren, zouden we omkomen van de honger. Nederland heeft niet genoeg land, zelfs niet als we nog meer inrichten voor de landbouw, om zelfvoorzienend te zijn.
Laffe huichelaar
pi_209689321
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 11:05 schreef grimselman het volgende:
Daar staat tegenover dat akkerbouwers zo’n 37.000 per jaar verdienen. Dat ze bakken met geld verdienen klopt dus niet.
Het gaat om de veeteelt
  donderdag 29 juni 2023 @ 11:29:10 #52
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209689393
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 11:14 schreef timmmmm het volgende:

[..]
De afname van bijvoorbeeld uien uit nieuw zeeland heeft niks met geld te maken maar met kwaliteit. De Nederlandse ui is goedkoper, men betaalt graag meer voor kwaliteit.
Flagrante onzin en kolder. NLse ui is prima van kwaliteit. Die dingen groeien hier massaal in de polder. Supermarkt wil de goedkoopste zijn omdat de consument niks meer wil betalen, dus liggen er goedkope NZ uien in de supermarkt.

Zelfde met het lamsvlees van hier. In de wereld zijn er 2 soorten die worden gezien als top van de top. NZ lamsvlees en Noord Hollands-Texels lamsvlees. Met vliegtuigladingen wordt het NZ'se lamsvlees gemporteerd en komt hier in de supermarkt. En ik kan je vertellen, het is een stuk minder van smaak dan dat je het daar eet.
En dat vlees van de Texelaar dan? Dat is iets duurder en wil in de supermarkt niet verkocht worden, dus wat doen we er mee?
Dat gaat naar Italie. En in de vrachtwagens die terug gaan, gaan goedkope tot gehakt gedraaide italiaanse lammeren weer terug.

Nog een ding: kokkels. Vanuit het Waddengebied gaan kokkels dagelijks naar Spanje. Een ware delicatesse daar. Jeweetwel, die schelpen waar je over struikelt over de NLse stranden. Wij draaien daar onze nek voor om dus exporteren we ze.
Maar wat er vervolgens wel bij de visboer ligt zijn 'vongole' in een netje uit Zuid Europa omdat ze goedkoper zijn.

Het heeft weinig met kwaliteit te maken, maar met $. In de NLse supermarkt ligt goedkoop, en niet kwaliteit. Want daarvoor ga de NLse consument, goedkoop.
quote:
Dat in het achterhoofd hebbend, is het bijzonder te noemen dat we bijvoorbeeld zelfs varkensvlees, waar we zo'n 300% meer van produceren dan consumeren, importeren.

Goeie voorbeelden van waarom we geen grammetje minder eten als we de Nederlandse boer mijden, wat je eerder nog schetste als iets wat je niet moet willen.

Wat je anders moet doen met het land is een goeie vraag. Het zou al schelen als het in ieder geval niet gecultiveerd wordt, dan ligt de andere helft van het land niet stil waar we wl wat mee willen. Als je bedenkt dat nu 10-15% bebouwd is, zou ik niet geloven in de doemscenario's dat Nederland straks helemaal volgebouwd wordt, want dan zouden ze de hoeveelheid bebouwd land verviervoudigen. Zo hard hebben we ook weer geen huizen nodig, dat we er x4 tekort komen lijkt me.

En je mag het dan wel op papier miljonair vinden, omdat het allemaal vast zit in het bedrijf, maar als je dan bedenkt dat het gemiddelde inkomen van de boer ook tegen een ton geraamd wordt in 2022, heb ik er toch maar heel weinig medelijden mee.
Om een eerdere post maar even aan te halen:

quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 11:05 schreef grimselman het volgende:

[..]
[..]
Het inkomen van boeren verschilt sterk per type bedrijf. Ik heb wat cijfers van 2019 bekeken en varkenshouders doen het met 250.000 erg goed. Daar staat tegenover dat akkerbouwers zo’n 37.000 per jaar verdienen. Dat ze bakken met geld verdienen klopt dus niet.
Die inkomsten liggen dus echt heel ver buiten elkaar. Gemiddelde =/= iedereen. Dus dat boeren bestaan is echt geen miljonairsvetpot voor al het werk + administratie wat ze daar bij moeten verrichten.
1947-2016
pi_209689409
quote:
2s.gif Op donderdag 29 juni 2023 11:13 schreef 2dope het volgende:

[..]
Het is een domme teringmongool die nog net zijn eigen reet kan afvegen. Dat hoor je toch. :)
pi_209689412
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 11:23 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Het gaat om de veeteelt
Melkveehouders verdienden nog minder dan akkerbouwers. 31.000 per jaar. Subsidies zijn op EU niveau gergeld dus nationaal kunnen we daar niet zoveel mee. Inkomen en subsidies zijn gelegenheidsargumenten die de discussie vertroebelen. Het gaat om de impact die veehouderij heeft op ons land
  donderdag 29 juni 2023 @ 11:31:20 #55
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209689414
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 11:21 schreef timmmmm het volgende:
e
[..]
Trap nou toch niet in zijn valse retoriek. Reden voor export uit spanje is omdat onze bloemkolen in de winter niet goed zijn, net als met die uien van hem uit nieuw zeeland. Dat heeft niet met geld te maken, de producten zijn duurder, maar met kwaliteit.

Je kan dan wel beargumenteren dat het helemaal niet nodig is om het hele jaar door alles te willen consumeren, maar met prijs heeft dat niks te maken. Het is juist ondanks de prijs.

Feit is dat het helemaal niet kan om alles zelf te produceren. Als Nederland alle export zou staken en enkel voor de eigen markt zou produceren, en we in ruil daarvoor niks meer importeren, zouden we omkomen van de honger. Nederland heeft niet genoeg land, zelfs niet als we nog meer inrichten voor de landbouw, om zelfvoorzienend te zijn.
Keuringsdienst van waarde.
Wouter Klootwijk

Zoek eens op dat soort docu's.

Valse retoriek. _O-
Hou je mond man met je persoonlijke stemmingmakerij. Je weet helemaal niks van de voedselketen en staat hier heel hoog van de toren te blazen.
1947-2016
  donderdag 29 juni 2023 @ 11:46:31 #56
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_209689603
Laat maar, ik ben het wel zat om elke keer onderbouwde posts te maken en vervolgens enkel een persoonlijke aanval terug te krijgen
Laffe huichelaar
  donderdag 29 juni 2023 @ 11:52:12 #57
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_209689651
quote:
‘Nieuw-Zeelandse ui verser en beter dan Nederlandse’
10 mei 2017Uienreageer

Terwijl veel Nederlandse schuren nog vol uien zitten, liggen bij de supermarkten de uien uit Nieuw-Zeeland in het schap. Doen de Nederlandse zaaiuien 60%> momenteel tussen de 2 en 4 cent uit de schuur. Voor 2 kilo Nieuw Zeelandse uien moet zelfs bij de discounter Aldi 1,99 euro worden neergeteld. Supermarkten kiezen voor een verser product, ook al komt dit van de andere kant van onze aardbol.
De import van Nieuw-Zeelandse uien is volgens Jaap de Ruijg van Van der Lans International uienhandel heel verklaarbaar: de Nieuw-Zeelandse ui is in maart geoogst en daardoor aanzienlijk verser en kwalitatief beter dan de Nederlandse ui die al zo’n acht maanden in de schuur ligt. Jaap de Ruijg: “Zeker als het de komende weken warmer wordt gaat de kwaliteit van de ui in de Nederlandse schuur verder achteruit.” De hogere prijs die de inkopers voor de Nieuw-Zeelandse uien moeten betalen deert hen niet. “De supermarkten willen graag mooie, blanken uien in het schap kunnen presenteren, wat zorgt voor een hogere marge”, aldus Jaap de Ruijg.

Versere ui
De belangrijkste afnemers van Nieuw-Zeelandse uien zijn traditioneel de Europese mark met in het bijzonder Duitsland, Frankrijk, en het Verenigd Koninkrijk, maar ook Maleisi, Indonesi en Japan zijn goede afnemers van de Nieuw-Zeelandse uien. Het importseizoen loopt vanaf begin maart tot half Juli, als er weer voldoende nieuwe oogst Europese uien beschikbaar zijn. De populariteit van de Nieuw-Zeelandse uien is toegenomen sinds het einde van de jaren tachtig. Niet door tekorten in Europa, maar eerder door een toenemende vraag naar een versere ui die verkocht kan worden als nieuwe oogst in de periode februari tot en met juni. Het betreft veelal de in Nederland gangbare rassen. De import van deze uien is in de laatste jaren gestaag toegenomen, waardoor deze een belangrijke plaats innemen op de Europese markt.

Verdubbeling export
De Nieuw-Zeelandse uien wordt een steeds grotere speler op de wereldmarkt. In 2016 bedroeg het Nieuw-Zeelandse uienareaal 5.235 ha. Hiervan ruim 4.600 ha bruine uien en 620 ha rode uien. De Nieuw-Zeelandse overheid mikt in 2025 op een verdubbeling van de uienexport ten opzichte van 2012. In 2012 had de uienexport een waarde van $ 62 miljoen. In 2025 zal dit $ 124 miljoen bedragen. Ze liggen heel goed op koers. Eind 2016 had de uienexport al een waarde van $ 116 miljoen. Het tweede doel is een export van 330.000 ton in 2023. De groei richt zich vooral op landen in Zuid-Oost Azi en Noord-Azi. Verder is deze afhankelijk van toegang tot de Chinese markt en een verlaging van de importheffingen in Korea. maar ook China

https://www.akkerwijzer.n(...)-dan-nederlandse-ui/
I am a black hole shitting into the void
pi_209689750
Joehoe Katja is live *O*

Straks komt Blckbx online *O*
  donderdag 29 juni 2023 @ 12:06:02 #59
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_209689811
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 11:52 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Flagrante onzin, die meneer van de internationale uienhandel weet niks van de voedselketen, die man moet niet zo hoog van de toren blazen
Laffe huichelaar
pi_209689847
quote:
9s.gif Op donderdag 29 juni 2023 12:06 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Flagrante onzin, die meneer van de internationale uienhandel weet niks van de voedselketen, die man moet niet zo hoog van de toren blazen
is 6 jaar oud dat artikel.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 juni 2023 @ 12:10:05 #61
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209689868
Oh, dit kansloze volk is weer bezig.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator donderdag 29 juni 2023 @ 12:13:08 #62
375570 crew  Cyan9
pi_209689919
Hopelijk geen vuurtjes zoals eerder, het is nog steeds hartstikke droog overal.
En sowieso, prehistorisch gedrag.
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
  donderdag 29 juni 2023 @ 12:13:25 #63
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_209689924
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 12:07 schreef Homey het volgende:

[..]
is 6 jaar oud dat artikel.
Je hoeft er toch niet voor doorgeleerd te hebben om te begrijpen dat wanneer uien in augustus geoogst worden, ze dan op hun best zijn en (internationaal) verkocht worden en in januari minder worden en dat uien die in NZ in januari geoogst worden dan op hun best zijn en internationaal verkocht worden? :?

Ik kan me niet voorstellen dat dit in 6 jaar veel veranderd is.
Laffe huichelaar
  FOK!fotograaf donderdag 29 juni 2023 @ 12:15:54 #64
364681 over_hedge
pi_209689962
quote:
15s.gif Op donderdag 29 juni 2023 12:13 schreef Cyan9 het volgende:
Hopelijk geen vuurtjes zoals eerder, het is nog steeds hartstikke droog overal.
En sowieso, prehistorisch gedrag.
Ze zouden jouw auto eens in de fik moeten zetten!!!

Oh wacht.
pi_209690198
Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barrires kennen we niet
Denk unlimited
  donderdag 29 juni 2023 @ 12:37:23 #66
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209690226
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 29 juni 2023 @ 12:39:21 #67
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_209690242
quote:
Veel boeren staan er dan ook niet op te wachten om onder de vlag van FDF te demonstreren.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_209690247
Ze draaien Normaal, maar Bennie Jolink is geen ally. Hij is fan van D66 en haat wappies en Poetin.
Denk unlimited
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 juni 2023 @ 12:47:15 #69
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209690320
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 12:39 schreef nils_22 het volgende:
Ze draaien Normaal, maar Bennie Jolink is geen ally. Hij is fan van D66 en haat wappies en Poetin.
Ik hoop voor dit wappievolk dat ze gewoon netjes de royalties hebben betaald.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  FOK!fotograaf donderdag 29 juni 2023 @ 12:56:22 #70
364681 over_hedge
pi_209690413
quote:
ff met die chat mee zitten lezen. Ik hoop dat de ggd ook mee leest.
pi_209690521
Total control over all humans
Denk unlimited
pi_209691362
twitter
pi_209691398
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 13:53 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Zal het wel verdiend hebben.
pi_209691494
Kunnen we die boeren terroristen niet gewoon opsluiten en geen aandacht meer geven?

Ze hebben toch geen gelijk en geen enkele poot om op te staan.
Weg ermee.
  donderdag 29 juni 2023 @ 14:04:45 #75
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209691548
quote:
[ twitter ]
Prachtig. En de sleutel weggooien aub.
Put these foolish ambitions to rest.
  donderdag 29 juni 2023 @ 14:07:41 #76
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209691583
quote:
[ twitter ]
Hardhandig? Valt best mee toch?

Dat blikje bier in zn handen :')
pi_209691595
Alle linkse rakkers reageren goedkeurend.
  donderdag 29 juni 2023 @ 14:12:42 #78
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209691644
quote:
14s.gif Op donderdag 29 juni 2023 13:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zal het wel verdiend hebben.
Zie nu niet echt een aanleiding.
Maar mooie quote wel voor de volgende er A12 blokkade.
1947-2016
  Moderator donderdag 29 juni 2023 @ 14:14:29 #79
5428 crew  miss_sly
pi_209691661
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 14:08 schreef Nober het volgende:
Afkeuren is ook lastig. We weten namelijk helemaal niet wat er aan de hand is. Dus vooralsnog heb ik er gewoon maar geen mening over.
  donderdag 29 juni 2023 @ 14:15:43 #80
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209691675
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 11:46 schreef timmmmm het volgende:
Laat maar, ik ben het wel zat om elke keer onderbouwde posts te maken en vervolgens enkel een persoonlijke aanval terug te krijgen
Zelf ben je ook niet vies van bij anderen mij weg te zetten als valse retoriek en nog even een insinuatie te plaatsen om een reactie uit te lokken, zie post #59.
1947-2016
  donderdag 29 juni 2023 @ 14:15:49 #81
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209691677
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 14:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zie nu niet echt een aanleiding.
Maar mooie quote wel voor de volgende er A12 blokkade.
Dat wat vooraf ging heeft ON weggeknipt.
Gokje: dronkelap weigert te luisteren naar de aanwijzingen van de politie.

Dat gejank hier. Het is niet alsof ze hem het busje in knuppelen he :')
  Moderator donderdag 29 juni 2023 @ 14:16:29 #82
5428 crew  miss_sly
pi_209691689
quote:
84s.gif Op donderdag 29 juni 2023 14:15 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat wat vooraf ging heeft ON weggeknipt.
Gokje: dronkelap weigert te luisteren naar de aanwijzingen van de politie.

Dat gejank hier. Het is niet alsof ze hem het busje in knuppelen he :')
Sterker nog, ze gaan met hem in gesprek bij het busje.
  donderdag 29 juni 2023 @ 14:17:47 #83
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209691702
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juni 2023 14:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Sterker nog, ze gaan met hem in gesprek bij het busje.
De verzetsheld!
  donderdag 29 juni 2023 @ 14:43:49 #84
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_209692063
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 12:39 schreef nils_22 het volgende:
Alexander Curly was beter geweest

quote:
Guus kom naar huus want de koeien staan op spring'n
De varkes mutt'n vret'n en 't hooi moet van 't land
Guus kom naar huus want daar 'beuren rare ding'n
Dit kan toch zo niet doorgaan Guus wat is er aan de hand

....
are we infinite or am I alone
  Moderator donderdag 29 juni 2023 @ 16:21:34 #85
375570 crew  Cyan9
pi_209693546
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 12:15 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ze zouden jouw auto eens in de fik moeten zetten!!!

Oh wacht.
|:)
pi_209693846
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 09:27 schreef Pizzakoppo het volgende:
‘Miljonairs boos dat zij geen dieren meer mogen mishandelen’
De burger moet niks hebben van plantaardige alternatieven en wil dat de miljonairs de beesten nog minder leefruimte geven zodat het vlees wel betaalbaar blijft. Meer voor minder en vraag en aanbod.
Go hard or go home
pi_209694698
Wybren van Haga zei op het podium dat hij maar al te graag telefoontjes ontvangt. Zijn telefoonnummer geeft hij niet, maar hij is van mening dat elke politicus telefonisch bereikbaar moet zijn.
godskolere zeg |:(
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 29 juni 2023 @ 18:24:51 #89
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_209694747
quote:
Nou, hier zullen ze echt vrienden mee maken. Kutlui.
  donderdag 29 juni 2023 @ 18:40:17 #90
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209694936
  donderdag 29 juni 2023 @ 18:42:48 #91
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209694977
De boeren rijden nu weg
pi_209695126
quote:
84s.gif Op donderdag 29 juni 2023 18:42 schreef Starhopper het volgende:
De boeren rijden nu weg
Dan zijn de meesten overmorgen weer thuis? Of ze moeten de trekker hebben opgevoerd.
  Overall beste user 2022 donderdag 29 juni 2023 @ 18:53:54 #93
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209695153
Ban de boer!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 29 juni 2023 @ 19:28:46 #94
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_209695770
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 14:08 schreef Nober het volgende:
Fascisme is het nieuwe normaal.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_209695901
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 19:28 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Fascisme is het nieuwe normaal.
Waar is het fascisme precies? Ook in democratien arresteert de politie wel eens iemand.
Цой жив
pi_209699808
Lijkt me voor een boer vrij kut dat het protest dat over je toekomst steeds meer gekaapt lijkt te worden door dit soort idioten
twitter
  vrijdag 30 juni 2023 @ 07:10:03 #97
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209699813
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 07:05 schreef Raw85 het volgende:
Lijkt me voor een boer vrij kut dat het protest dat over je toekomst steeds meer gekaapt lijkt te worden door dit soort idioten [ twitter ]
Wat is dit dan _O- _O-
pi_209699815
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 18:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
Wybren van Haga zei op het podium dat hij maar al te graag telefoontjes ontvangt. Zijn telefoonnummer geeft hij niet, maar hij is van mening dat elke politicus telefonisch bereikbaar moet zijn.
godskolere zeg |:(
Volgens sommigen zou dit de nieuwe golden boy in de politiek zijn _O-
pi_209699820
quote:
84s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 07:10 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Wat is dit dan _O- _O-
Een wonder :o
Hele scootmobiel is niet nodig.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 07:11:30 #100
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209699823
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 07:10 schreef Malavita het volgende:

[..]
Volgens sommigen zou dit de nieuwe golden boy in de politiek zijn _O-
Welke sommigen? BVNL is nu al op sterven na dood.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 07:21:10 #101
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209699862
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 07:11 schreef Aether het volgende:

[..]
Een wonder :o
Hele scootmobiel is niet nodig.
Het nieuwe Lourdes _O-
pi_209699866
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 07:11 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Welke sommigen? BVNL is nu al op sterven na dood.
niet zo lang geleden bij de fvd.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 07:37:38 #103
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209699955
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 07:22 schreef Malavita het volgende:

[..]
niet zo lang geleden bij de fvd.
Dat vind ik niet de meest representatieve groepering.
pi_209701117
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 07:37 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Dat vind ik niet de meest representatieve groepering.
Dat moge duidelijk zijn idd
pi_209704175
Ik krijg wel trek in een frikadelletje als ik dit zo hoor:
twitter
anonieme razernist
pi_209704370
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 13:21 schreef NoCigar het volgende:
[ twitter ]
pi_209704466
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 13:34 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ze lijkt knettergek: iedereen weet dat McDonalds geen frikandellen verkoopt. Voor de rest is ze gewoon een gematigde FvD-er.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 30-06-2023 14:46:26 ]
anonieme razernist
  vrijdag 30 juni 2023 @ 13:55:28 #108
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209704677
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 13:40 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Ze lijkt knettergek: iedereen weet dat McDonalds geen frikandellen verkoopt. Voor de rest lijkt ze een gematigde FvD-er.
maar zijn er wel frikandellen met baby vlees dan te koop ergens ? of alleen kroketten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209704725
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 13:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
maar zijn er wel frikandellen met baby vlees dan te koop ergens ? of alleen kroketten
Nee, alleen bitterballen. Daarom zijn die ook lekkerder dan kroketten.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_209704822
quote:
[ twitter ]
Maar zijn er dan boeren die babyvlees door de frikandellen doen? En is ze daar dan voor of tegen, aangezien ze bij een boerenprotest was?
PWBF
pi_209705460
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 14:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Maar zijn er dan boeren die babyvlees door de frikandellen doen? En is ze daar dan voor of tegen, aangezien ze bij een boerenprotest was?
Tegen lijkt me? Daar verdient een goede boer niks aan en verdrijft een eerlijk stukje kalfsvlees.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_209705506
quote:
[ twitter ]
Godskolere zeg 8)7 8)7 8)7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 3 juli 2023 @ 00:03:31 #113
323876 michaelmoore
pi_209741140
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 6 juli 2023 @ 18:57:25 #114
323876 michaelmoore
pi_209788433
bijna alle stikstof uit krachtvoer verdwijnt in de mest
https://longreads.cbs.nl/(...)eert-de-veehouderij/
quote:
Een relatief klein deel van ons grondgebied is bestemd voor bebouwing en wegen.

Van de totale oppervlakte van Nederland is 54 procent (2,2 miljoen hectare) in gebruik als landbouwterrein, en 13 procent (0,5 miljoen hectare) als bebouwingnoot1 en verkeersterrein
.

quote:
Van de totale 1,8 miljoen hectare landbouwgrond is nu 2170 hectare in gebruik voor het opwekken van zonne-energie bij boeren, stelt Van Hooff van de brancheclub.
  vrijdag 7 juli 2023 @ 07:30:23 #115
323876 michaelmoore
pi_209793053
quote:

[..]

De landbouwgrond in nederland is eigendom van Nederland

quote:
Wie is de grootste grondbezitter van Nederland?
Ten eerste valt op dat de overheid in brede zin het grootste aantal hectare grond bezit: zo is er Staatsbosbeheer met meer dan 220.000 hectare, de Staat met meer dan 200.000 hectare en de provincie Noord-Holland met meer dan 6.000 hectare.
quote:
Wie bezit de meeste grond?
De grootste grondeigenaar ter wereld is geen grote oliemagnaat of een vastgoedbelegger. Nee, het is de Rooms-Katholieke Kerk.
De kerk heeft volgens lovemoney.com ruim 70 miljoen hectare in bezit. Een gebied dat groter is dan Frankrijk.4 Mar 2019
pi_211250494
Agent die schoot op tractor in Heerenveen voor de rechter
https://nos.nl/l/2497282
pi_211250619
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 08:23 schreef Aether het volgende:
Op ad.nl (premium) stond een artikel over dat gebeuren. Agent heeft natuurlijk foutief gehandeld. Al geeft dat ad.nl artikel ook wel redelijk inzicht wat er mogelijk door het hoofd van die agent ging. Normaal heeft de politie genoeg mogelijkheden om protesten (uiteindelijk) neer te slaan.. Maar dit gedoe met die tractors is natuurlijk iets andere koek dan een vuurwerk gooiende hooligan..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_211250633
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 08:23 schreef Aether het volgende:
Wat voor ouders laten eigenlijk een 16 jarige met een trekker over de snelweg rijden?
  vrijdag 10 november 2023 @ 08:59:01 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211250688
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 november 2023 08:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat voor ouders laten eigenlijk een 16 jarige met een trekker over de snelweg rijden?
Een trekker mag sowieso niet op de snelweg :+
En met 16 kun je je trekkerrijbewijs halen en mag je met de trekker rijden waar een trekker wel mag komen.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211251239
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 08:48 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Op ad.nl (premium) stond een artikel over dat gebeuren. Agent heeft natuurlijk foutief gehandeld. Al geeft dat ad.nl artikel ook wel redelijk inzicht wat er mogelijk door het hoofd van die agent ging. Normaal heeft de politie genoeg mogelijkheden om protesten (uiteindelijk) neer te slaan.. Maar dit gedoe met die tractors is natuurlijk iets andere koek dan een vuurwerk gooiende hooligan..
Mwah kan me voorstellen dat bij diverse agenten de schrik er goed inzit nadat een jaar eerder een boertje weldegelijk met zn trekker op mensen van de mareschaussee was ingereden.

https://www.telegraaf.nl/(...)-in-op-marechaussees

En uiteraard het voorval waarbij een boertje het nodig vond om met z'n trekker een politiepaard (met agent erop) aan te rijden.

Ik hoop dat de rechter dat soort voorvallen meeneemt wanneer hij het handelen van de agent gaat beoordelen.

En laten we tot slot ook niet het voorval vergeten waarbij twee onschuldige fietsers bijna kapot werden gemaakt door een rondvliegend hek dat loskwam nadat een boertje (cq gevaarlijke gek) er expres met z'n trekker doorheen reed. (vanaf 1.16). Hoezo is dit geen poging tot doodslag?

[ Bericht 6% gewijzigd door Nielsch op 10-11-2023 10:21:24 ]
PWBF
pi_211251273
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 08:59 schreef Leandra het volgende:

[..]
Een trekker mag sowieso niet op de snelweg :+
En met 16 kun je je trekkerrijbewijs halen en mag je met de trekker rijden waar een trekker wel mag komen.
Ik heb net zitten googlen wat nu het echte verschil tussen een tractor en trekker is. Want ik noem alles op hoge banden (en uit een boerderij) tractor. Maar dat is echt onjuist. :@ :D
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_211251748
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 08:48 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Dan nog. agent was bang dat er op hem in werd gereden, maar hij schoot Jouke van achter bijna dood. Niet van voren
pi_211251786
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 11:16 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Dan nog. agent was bang dat er op hem in werd gereden, maar hij schoot Jouke van achter bijna dood. Niet van voren
Waarom luisterde deze jouke eigenlijk niet naar de aanwijzingen die de politie gaf? Waarom mag hij van zijn ouders met een trekker op de snelweg rijden?

vragen vragen...
pi_211251854
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 november 2023 11:19 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Waarom luisterde deze jouke eigenlijk niet naar de aanwijzingen die de politie gaf? Waarom mag hij van zijn ouders met een trekker op de snelweg rijden?

vragen vragen...
Terecht vragen. Mag je dan op iemand gericht schieten?

Of gaan ze dan vanaf nu ook XR afschieten. Die begeven zich ook op de snelweg en luisteren niet naar de aanwijzingen
pi_211251865
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 11:27 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Terecht vragen. Mag je dan op iemand gericht schieten?

Of gaan ze dan vanaf nu ook XR afschieten. Die begeven zich ook op de snelweg en luisteren niet naar de aanwijzingen
Iemand die in een trekker rijdt en rare capriolen uithaalt is wel even wat gevaarlijker dan iemand die is vastgeplakt aan de snelweg natuurlijk.
pi_211251867
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 november 2023 11:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Iemand die in een trekker rijdt en rare capriolen uithaalt is wel even wat gevaarlijker dan iemand die is vastgeplakt aan de snelweg natuurlijk.
definieer "rare capriolen"
pi_211251887
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 11:29 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Niet luisteren naar de aanwijzingen van oom agent en onvoorspelbaar gedrag vertonen door een politieblokkade proberen te omzeilen.
pi_211251898
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 november 2023 11:31 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Niet luisteren naar de aanwijzingen van oom agent en onvoorspelbaar gedrag vertonen door een politieblokkade proberen te omzeilen.
Wat is de snelweg oplopen en daar jezelf vastlijmen dan precies?
pi_211251934
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 11:34 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Wat is de snelweg oplopen en daar jezelf vastlijmen dan precies?
Of als 16 jarige met je trekker de snelweg oprijden?

Maar, we zijn in beide situaties al een stuk verder want beide demonstranten waren al op de snelweg aanwezig. Iemand die vastgeplakt is zal weinig onvoorspelbaar gedrag vertonen want die kan nou eenmaal nergens heen. Iemand die in een trekker op de snelweg rijdt op een leeftijd dat hij nog niet eens op de snelweg mag rijden kan stukken gemakkelijker onvoorspelbare dingen doen.
pi_211251940
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 november 2023 11:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Maar, we zijn in beide situaties al een stuk verder want beide demonstranten waren al op de snelweg aanwezig. Iemand die vastgeplakt is zal weinig onvoorspelbaar gedrag vertonen want die kan nou eenmaal nergens heen. Iemand die in een trekker op de snelweg rijdt op een leeftijd dat hij nog niet eens op de snelweg mag rijden kan stukken gemakkelijker onvoorspelbare dingen doen.
Dus dan maar doodschieten
pi_211254602
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 11:29 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Zie alle voorbeelden in post 120.
PWBF
pi_211254605
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 11:39 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Dus dan maar doodschieten
Wie is er dood?
PWBF
pi_211255360
OM eist maand voorwaardelijk tegen agent die op trekker schoot
https://nos.nl/l/2497338

Het Openbaar Ministerie eist een maand cel voorwaardelijk tegen de agent die vorig jaar tijdens een boerenprotest in Heerenveen op een trekker schoot. Die werd bestuurd door een 16-jarige jongen.

De agent had niet op het voertuig mogen schieten, zei de officier van justitie vandaag in de rechtbank in Utrecht. "Er werd niet op hem of anderen ingereden. Hij dacht het misschien wel, maar het was niet het geval."
pi_211255940
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 11:16 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Dan had Jouke zich naar zijn leeftijd moeten gedragen en bij moeders thuis op de bank gaan zitten.

Hij heeft geluk dat ie zo vanaf gekomen is. Dit hele gezeik had niks meer met protesteren te maken, maar gewoon rellen en denken dat alles maar kan en mag.

En dan ben ik nog van mening dat de regering dit stikstof gelul gebruikt als mooi excuus om land te krijgen voor woonwijken. Maar hoe die boeren zich hebben gedragen heeft nou niet bepaald geholpen om draagvlak te krijgen.
Ze hadden wat mij betreft heel wat van die lui mogen oppakken en spullen in beslag genomen.
pi_211257652
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 19:37 schreef Bouke-p het volgende:

[..]
Dan had Jouke zich naar zijn leeftijd moeten gedragen en bij moeders thuis op de bank gaan zitten.

Hij heeft geluk dat ie zo vanaf gekomen is. Dit hele gezeik had niks meer met protesteren te maken, maar gewoon rellen en denken dat alles maar kan en mag.

En dan ben ik nog van mening dat de regering dit stikstof gelul gebruikt als mooi excuus om land te krijgen voor woonwijken. Maar hoe die boeren zich hebben gedragen heeft nou niet bepaald geholpen om draagvlak te krijgen.
Ze hadden wat mij betreft heel wat van die lui mogen oppakken en spullen in beslag genomen.
Denk om je hart
  zaterdag 11 november 2023 @ 11:05:14 #136
323876 michaelmoore
pi_211260715
Van der wal hoor je weinig meer van, die zien we niet meer terug

Van allelei regelingen hoor je niets meer ook is er geen enkele boer uitgekocht met die woest aantrekkelijk regeling
pi_211260740
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:05 schreef michaelmoore het volgende:
Van der wal hoor je weinig meer van, die zien we niet meer terug

Van allelei regelingen hoor je niets meer ook is er geen enkele boer uitgekocht met die woest aantrekkelijk regeling
De eerste uitkoopregeling voor boeren om de stikstofuitstoot te verminderen, is nog geen groot succes. Zeker 750 bedrijven kwamen volgens de provincies in aanmerking voor een vrijwillige uitkoopregeling, maar sinds november 2020 is met slechts 20 boeren effectief een akkoord voor uitkopen gesloten.

toch al mooi 20 hoor
  zaterdag 11 november 2023 @ 11:16:50 #138
323876 michaelmoore
pi_211260800
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:09 schreef over_hedge het volgende:

[..]
De eerste uitkoopregeling voor boeren om de stikstofuitstoot te verminderen, is nog geen groot succes. Zeker 750 bedrijven kwamen volgens de provincies in aanmerking voor een vrijwillige uitkoopregeling, maar sinds november 2020 is met slechts 20 boeren effectief een akkoord voor uitkopen gesloten.

toch al mooi 20 hoor
Ja woest aantrekkelijk 8)7 Onteigeningswaarde voor landbouwgrond met staatsgeld
500 boeren hadden hun bedrijf aangeboden , :W
Nee die hadden informatie opgevraagd , om eens even flink te lachen

30 miljard budget voor landbouwgrond te kopen , ik ben benieuwd hoeveel miljard er al is uitgekeerd aan allerlei dure consultants en advies bureaus

quote:
Landbouwminister Adema legt bom onder stikstofbeleid: 'Totaal doorgeslagen modelwerkelijkheid'
3 uur geledenin BINNENLAND

DEN HAAG - Demissionair landbouwminister Piet Adema (CU) legt een bom onder het eigen stikstofbeleid. Adema spreekt in gesprek met De Telegraaf over een 'totaal doorgeslagen modelwerkelijkheid'

Het huidige beleid is in de praktijk niet werkbaar", aldus Adema.
Hij hoopt ook voor boeren op termijn naar een ander stikstofbeleid toe te werken.
Wat een verziekt land hebben we overgehouden aan Rutte en consorten
Hij roept een paar keer hypotheekrente aftrek en hij zit weer vier jaar met zijn Randstad en Krimpregios

[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 11-11-2023 11:43:52 ]
pi_211266074
minder dan 2 weken voor de verkiezingen doet Adema van Christenunie een populaire uitspraak en dat is dan door een overblijfsel van Rutte?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_211486821
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 18:45 schreef Aether het volgende:
OM eist maand voorwaardelijk tegen agent die op trekker schoot
https://nos.nl/l/2497338

Het Openbaar Ministerie eist een maand cel voorwaardelijk tegen de agent die vorig jaar tijdens een boerenprotest in Heerenveen op een trekker schoot. Die werd bestuurd door een 16-jarige jongen.

De agent had niet op het voertuig mogen schieten, zei de officier van justitie vandaag in de rechtbank in Utrecht. "Er werd niet op hem of anderen ingereden. Hij dacht het misschien wel, maar het was niet het geval."
Vandaag veroordeeld voor poging doodslag. Maand voorwaardelijk + 80 uur taakstraf onvoorwaardelijk.
zie email 27 oktober
  FOK!fotograaf vrijdag 1 december 2023 @ 15:25:12 #141
364681 over_hedge
pi_211486841
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 15:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Vandaag veroordeeld voor poging doodslag. Maand voorwaardelijk + 80 uur taakstraf onvoorwaardelijk.
2 maandjes werken. Voor het schieten zonder goede reden op een burger. Ik vind het weinig
pi_211486885
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 15:25 schreef over_hedge het volgende:

[..]
2 maandjes werken. Voor het schieten zonder goede reden op een burger. Ik vind het weinig
Ik vind het lastig daar een gefundeerd oordeel over te geven. Zo was het in dit geval bijvoorbeeld zo dat er al meerdere situaties eerder die dag waren geweest die als bedreigend voor de politie gezien konden worden. Ik vertrouw liever op het oordeel van de rechter dan daar zelf snel iets van te vinden.
pi_211486913
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 15:25 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Jij werkt nog geen 10 uur per week?
  FOK!fotograaf vrijdag 1 december 2023 @ 15:33:51 #144
364681 over_hedge
pi_211486925
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 15:30 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik vind het lastig daar een gefundeerd oordeel over te geven. Zo was het in dit geval bijvoorbeeld zo dat er al meerdere situaties eerder die dag waren geweest die als bedreigend voor de politie gezien konden worden. Ik vertrouw liever op het oordeel van de rechter dan daar zelf snel iets van te vinden.
Oh er moet ook zeker een rechter er iets van vinden. En die weet het vast beter dan ik.
Maarja tis toch een discussie forum. Dus tis wel een beetje het idee dat je een mening geeft :D

En dan vind ik het weinig klinken
  FOK!fotograaf vrijdag 1 december 2023 @ 15:35:24 #145
364681 over_hedge
pi_211486941
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 15:33 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Jij werkt nog geen 10 uur per week?
ja mijn fout. Moet 2 weken zijn natuurlijk. Maar je snapt het punt.
Mb
pi_211486943
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 15:33 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Oh er moet ook zeker een rechter er iets van vinden. En die weet het vast beter dan ik.
Maarja tis toch een discussie forum. Dus tis wel een beetje het idee dat je een mening geeft :D

En dan vind ik het weinig klinken
Een mening kan ook zijn dat je op de mening van de rechter vertrouwt :9
pi_211486997
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 15:30 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Wat ik vooral vind is dan wanneer je dit (poging doodslag) als burger flikt je moet rekenen op celstraffen oplopend tot enkele jaren. Zelfs als je het zonder (vuur)wapen doet.

Nu snap ik dat van de politie verwacht wordt dat zij een stap vooruit doen waar anderen een stap vooruit zetten. Daar staat tegenover dat je van een getrainde agent meer mag verwachten op het vlak van geweldsbeheersing dan van een willekeurige burger. Dat in aanmerking genomen vind ik het verschil wel groot.
zie email 27 oktober
pi_211487078
Dit had vrijspraak moeten zijn.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_211487745
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2023 15:49 schreef superniger het volgende:
Dit had vrijspraak moeten zijn.
Voor het bijna doodschieten van een onbewapende minderjarige?
pi_212255742
Ze gaan weer. Het duurde even. Copycats.

twitter

twitter

twitter
  donderdag 1 februari 2024 @ 21:36:49 #151
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212256188
Wat moeten die subsidietrekkers (haha trekkers :') ) nu weer?
twitter
pi_212256335
quote:
84s.gif Op donderdag 1 februari 2024 21:36 schreef Starhopper het volgende:
Wat moeten die subsidietrekkers (haha trekkers :') ) nu weer? [ twitter ]
Even de boel ophitsen, relletjes, alles voor de peilingen.
  donderdag 1 februari 2024 @ 21:52:09 #153
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212256428
twitter

Heel normaal allemaal
  donderdag 1 februari 2024 @ 22:04:15 #154
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212256569
:N :N :N

twitter
pi_212257190
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2024 21:13 schreef Nober het volgende:

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]
Nou feest. Parkeer de trekkers maar bij de BBB voor de deur.
pi_212257376
_O_ _O_ _O_
pi_212257480
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 21:52 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Heel normaal allemaal
Waar komen dan hun miljardensubsidies vandaan?
anonieme razernist
  donderdag 1 februari 2024 @ 22:44:46 #158
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212257552
quote:
11s.gif Op donderdag 1 februari 2024 22:42 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Waar komen dan hun miljardensubsidies vandaan?
Misschien een deal, geen milieuregels meer maar ook geen subsidies voor deze boeren?
  donderdag 1 februari 2024 @ 22:45:36 #159
323876 michaelmoore
pi_212257570
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2024 21:13 schreef Nober het volgende:

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]
noiu het is wel tijd dat de ambtenaren de boeren eens een jaar met rust laten , laat ze nu hun pijlen maar eens op de zware industrie gaan richten
  donderdag 1 februari 2024 @ 22:46:53 #160
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212257599
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 22:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
noiu het is wel tijd dat de ambtenaren de boeren eens een jaar met rust laten , laat ze nu hun pijlen maar eens op de zware industrie gaan richten
Goed idee. Ambtenaren die een jaar geen subsidie meer overmaken aan de boeren.
  donderdag 1 februari 2024 @ 22:47:54 #161
323876 michaelmoore
pi_212257616
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 22:44 schreef Momo het volgende:

[..]
Misschien een deal, geen milieuregels meer maar ook geen subsidies voor deze boeren?
Daar gaan ze onmiddelijk mee accoord

de meeste subsidie gaat naar onrendabele biologische boeren of boeren die alles fout doen en een soort bijstand
krijgen

De standaard veehouder met een gezond bedrijf die krijgt niets, alleen de bijzondere gevallen
https://www.rijksoverheid(...)oedsel%20in%20Europa.

quote:
Extra betaling jonge landbouwers
Jonge landbouwers kunnen een extra premie ontvangen. Zijn de landbouwers in het jaar van de eerste aanvraag jonger dan 41 jaar? Dan kunnen zij hun aanvraag doen bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO.nl). Met de premie kunnen jonge landbouwers investeren in grond, gebouwen, machines en verplaatsbare installaties.

Graasdierpremie
Laten landbouwers hun schapen of vrouwelijk vleesvee grazen op gronden die niet in aanmerking komen voor de basisbetaling? Dan kunnen zij een graasdierpremie aanvragen.

Borgstellingskrediet voor de landbouw (BL)
BL is voor landbouwbedrijven die de bank niet genoeg zekerheid kunnen bieden bij de afsluiting van een lening. De overheid staat met BL borg voor een deel van de bedrijfsfinanciering. Banken geven eerder een lening als de overheid voor een deel borg staat.

Vergoeding voor agrarisch natuurbeheer
Landbouwers die hun landbouwgrond natuurvriendelijk beheren, kunnen hiervoor een vergoeding aanvragen. Dit kan elk jaar van 15 november tot en met 31 december, via de regeling Agrarisch natuurbeheer (SNL).

Sommige boeren kunnen ook nog gebruikmaken van de regeling Kwaliteitsimpuls natuur en landschap (SKNL). Met deze regeling kunnen boeren hun landbouwgrond geschikt maken voor agrarisch natuurbeheer.

[ Bericht 13% gewijzigd door michaelmoore op 01-02-2024 22:55:00 ]
  donderdag 1 februari 2024 @ 23:02:44 #162
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_212257994
Waar blijven die boze lui uit het XR topic nou?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  donderdag 1 februari 2024 @ 23:14:02 #163
323876 michaelmoore
pi_212258224
https://www.telegraaf.nl/(...)protesterende-boeren
quote:
Parijs maakt met kostbaar maatregelenpakket knieval voor protesterende boeren
ANNELIES BOGAARDS

52 min geledenin BUITENLAND

PARIJS - In een poging de protesterende boeren te kalmeren, hebben premier Gabriel Attal en zijn ministersploeg 1 februari nieuwe maatregelen aangekondigd. Eerdere toezeggingen bleken onvoldoende om de protesten een halt toe te roepen
pi_212258345
quote:
Jouw link is slechts te lezen als men over teveel geld beschikt.
pi_212258493
De boeren verzieken het milieu.
Kijk eens naar het eentonige landschap. Vroeger had je nog wat bomen en bloemetjes in en tussen de weides. Nu is het een groene woestijn. Ook geen insecten meer.
  donderdag 1 februari 2024 @ 23:43:16 #166
323876 michaelmoore
pi_212258661
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 23:35 schreef grrrrg het volgende:
Kijk eens naar het eentonige landschap. Vroeger had je nog wat bomen en bloemetjes in en tussen de weides. Nu is het een groene woestijn. Ook geen insecten meer.
melkveehouders kunnen heel goed zonder weiland hun koeien houden ,
de politiek die wil het zo , die heeft de grondgebonden veehouderij verzonnen
  donderdag 1 februari 2024 @ 23:43:56 #167
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212258677
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 23:35 schreef grrrrg het volgende:
Wacht even tot de boeren wegzijn. Dan krijgen we (nog meer) een betonnen woestijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 1 februari 2024 @ 23:46:02 #168
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212258700
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 november 2023 11:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Typisch hoe dat XR altijd maar een vrijbrief krijgt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212258711
Je moet je als boeren niet neerzetten als aso en mensen die niets begrijpen van economie.
pi_212258863
Dat doet men wel en stemt BBB. Doe iets aan nadenken.
pi_212259574
twitter
pi_212259665
pi_212259839
Zijn ze boos dat Greet, Caro 69 en Pietertje hun goedkope arbeidsmigranten willen afpakken?
PWBF
pi_212259991
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 23:46 schreef Jaroon het volgende:
Je moet je als boeren niet neerzetten als aso en mensen die niets begrijpen van economie.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 00:04 schreef Jaroon het volgende:
Dat doet men wel en stemt BBB. Doe iets aan nadenken.
Kerrowlaajn schijnt er ook weinig van te begrijpen, dus op zich zitten ze dan goed bij de BBB.
pi_212260038
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 07:40 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Ja ik las het.
Werewolf
pi_212260040
quote:
[ twitter ]

Heel normaal allemaal
Dan verliezen ze hun EU subsidies en gaan ze failliet :')
pi_212260167
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 23:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wacht even tot de boeren wegzijn. Dan krijgen we (nog meer) een betonnen woestijn.
Allebei klopt het niet helemaal.

Een aanzienlijk deel van het agrarische land is gewoon een strak getrokken biljartlaken, bedrijfsgrond waar eigenlijk geen leven meer is...maar een deel van het boerenland heeft nog wel degelijk afwisseling en ecologische waarde.

Er is zo ontzettend veel agrarisch land, dat wordt echt niet allemaal beton wanneer wat boeren zouden verdwijnen. En als een deel beton wordt, maakt dat in veel gevallen ecologisch nauwelijks verschil met de huidige situatie.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 09:06:48 #178
323876 michaelmoore
pi_212260253
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 23:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
het weiland dat er nu is dat voegt niets toe dan als een verwerker van afval
  vrijdag 2 februari 2024 @ 09:34:36 #179
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_212260500
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 09:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
het weiland dat er nu is dat voegt niets toe dan als een verwerker van afval
Ze moeten het weer leefbaar maken voor wormpjes en ander grut, dan komen de vogels vanzelf terug.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 februari 2024 @ 09:44:04 #180
426493 crew  PippenScottie
pi_212260587
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 09:34 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ze moeten het weer leefbaar maken voor wormpjes en ander grut, dan komen de vogels vanzelf terug.
Dat gaat niet vanzelf.
Ik heb heel Noord-Holland doorgewandeld de afgelopen jaren. Er zijn wel plekken waar je nog grutto’s kan zien en als je heel veel geluk hebt een veldleeuwerik.
Maar dit zijn weilanden die beheerd worden door staatsbosbeheer of door boeren die een bewuste keuze hebben genaakt om aan natuurbescherming te doen. En die lijken mij zwaar in de minderheid.

Het gros van de weilanden is dood. Er leeft niets in de grond, er zijn geen vogels. Je hoort er niets.
Een nieuwbouwwijk heeft veel meer biodiversiteit dan een gemiddeld Nederlands weiland.
My friends all drive horses
  vrijdag 2 februari 2024 @ 09:45:03 #181
323876 michaelmoore
pi_212260593
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 09:34 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
het is een world wide probleem he, iets met klimaat verandering
https://theconversation.c(...)-to-grow-food-199826

https://www.theguardian.c(...)n-collapse-of-nature

quote:
The world's insects are hurtling down the path to extinction, threatening a "catastrophic collapse of nature's ecosystems", according to the first global scientific review.

More than 40% of insect species are declining and a third are endangered, the analysis found. The rate of extinction is eight times faster than that of mammals, birds and reptiles.

The total mass of insects is falling by a precipitous 2.5% a year, according to the best data available, suggesting they could vanish within a century.

The planet is at the start of a sixth mass extinction in its history, with huge losses already reported in larger animals that are easier to study. But insects are by far the most varied and abundant animals, outweighing humanity by 17 times. They are "essential" for the proper functioning of all ecosystems, the researchers say, as food for other creatures, pollinators and recyclers of nutrients.

Insect population collapses have recently been reported in Germany and Puerto Rico, but the review strongly indicates the crisis is global.
pi_212260855
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 23:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Typisch hoe dat XR altijd maar een vrijbrief krijgt.
Dat is niet de tendens op FOK!
pi_212260856
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 09:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Engels begrijpen is te moeilijk.

The most frequently named suspect is agricultural intensification

Men noemt in dat artikel klimaatverandering totaal niet als voornaamste reden voor de afnamen van insecten. :')
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:10:34 #184
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212260933
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 09:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

https://www.theguardian.c(...)n-collapse-of-nature
[..]

Jammer dat je dit weglaat:

The most frequently named suspect is agricultural intensification. This term covers a multitude of sins. Farm mechanisation, the eradication of hedges, crop monocultures, the increased use of chemical fertilisers and regular applications of pesticides are all intended to produce fields without weeds, pests or diseases. Only a reduced range of wild plants and animals can survive in the narrow field margins and neighbouring roadside verges that remain. Another way of putting it is that farmers have made fields unwelcoming to most insects.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:19:18 #185
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212261072
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 09:44 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Dat gaat niet vanzelf.
Ik heb heel Noord-Holland doorgewandeld de afgelopen jaren. Er zijn wel plekken waar je nog grutto’s kan zien en als je heel veel geluk hebt een veldleeuwerik.
Maar dit zijn weilanden die beheerd worden door staatsbosbeheer of door boeren die een bewuste keuze hebben genaakt om aan natuurbescherming te doen. En die lijken mij zwaar in de minderheid.

Het gros van de weilanden is dood. Er leeft niets in de grond, er zijn geen vogels. Je hoort er niets.
Een nieuwbouwwijk heeft veel meer biodiversiteit dan een gemiddeld Nederlands weiland.
"Weilanden" is nogal een breed begrip. Wat bedoel je nu? Akkerbouwland? Want daar groeit van alles en nog wat op: aardappelen, mas, suikerbiet etc.

Of bedoel je graslanden waar levende dieren grazen? Waar bijvoorbeeld kieviten verplicht worden beschermd en dergelijke?

Zo ongelooflijk dood allemaal.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_212261171
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:19 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
"Weilanden" is nogal een breed begrip. Wat bedoel je nu? Akkerbouwland? Want daar groeit van alles en nog wat op: aardappelen, mas, suikerbiet etc.

Of bedoel je graslanden waar levende dieren grazen? Waar bijvoorbeeld kieviten verplicht worden beschermd en dergelijke?

Hij heeft het over de raaigraswoestijnen.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:28:17 #187
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212261223
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:25 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hij heeft het over de raaigraswoestijnen.
Het klonk me al in de oren alsof iemand een flora- en fauna onderzoek had gedaan vanuit zijn stedelijke appartement.

Of hitsen we elkaar nu weer op met andere onzin om af te geven op de agrarische sector?
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:31:34 #188
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212261255
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:28 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het klonk me al in de oren alsof iemand een flora- en fauna onderzoek had gedaan vanuit zijn stedelijke appartement.

Of hitsen we elkaar nu weer op met andere onzin om af te geven op de agrarische sector?
Het is geen onzin.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_212261263
quote:
[ twitter ]

Heel normaal allemaal
Het zou tof zijn wanneer ze dan ook allemaal hun EU subsidies zouden terugbetalen.
Ergens zou ik als EU gewoon zeggen dat je geen subsidie meer krijgt tenzij je je conformeert.

Plus de ME er overheen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:34:54 #190
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212261275
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Het is geen onzin.
"Het gros van de weilanden is dood"

Dan weet je gewoon niet waar je over praat.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:35:33 #191
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212261287
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:34 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Dan weet je heel goed waar je over praat juist.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:36:08 #192
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212261293
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:06 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dat is niet de tendens op FOK!
Eerder in de samenleving
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:37:12 #193
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212261306
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dan weet je heel goed waar je over praat juist.
Nee, dan kots je misinformatie uit die goed bij je persoonlijke voorkeur en lobby past.
pi_212261316
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:19 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Monoculturen zijn funest voor biodiversiteit, dat jij zombievelden niet dood noemt is wel voorspelbaar voor mensen die in boeren leugens blijven trappen.. _O-
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:38:11 #195
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212261324
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:37 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Nee, dan kots je misinformatie uit die goed bij je persoonlijke voorkeur en lobby past.
Het is gn misinformatie. Hetgeen jij roept is misinformatie.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:38:47 #196
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212261327
quote:

[..]
Dat gaat niet vanzelf.

Wees gerust, die komen er genoeg, zoals ook nog wat industrieterreinen, bedrijvenparken en datacentra. Esthetisch gezien komt het dus helemaal goed.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:39:06 #197
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212261329
quote:

[..]

Simpel plaatje voor je:

vrijdag 2 februari 2024 @ 10:39:29 #198
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212261334
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Monoculturen zijn funest voor biodiversiteit, dat jij zombievelden niet dood noemt is wel voorspelbaar voor mensen die in boeren leugens blijven trappen.. _O-
Precies, de coloradokever bijvoorbeeld. Erg goed voor de biodiversiteit.

De natuur heeft schijt aan "biodiversiteit".
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:40:16 #199
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212261346
quote:
84s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:39 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Simpel plaatje voor je:

[ afbeelding ]
Onderste plaatje klopt niet, alles is toch dood begreep ik net?
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:41:55 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212261361
quote:
84s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:39 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Simpel plaatje voor je:

[ afbeelding ]
Dit idd.
Je hebt kleinere weilanden, met houtwallen ertussen en verschillende begroeing nodig voor de biodiversiteit.
Het onderste plaatje is puur grasfalt.
Wullie bin KOEL Soneal
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:43:06 #201
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212261379
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Het is gn misinformatie. Hetgeen jij roept is misinformatie.
"Alles is dood, meer biodiversiteit in een woonwijk"

Gelul van de bovenste plank. Dat het past in jouw straatje maakt het niet ineens waar.
pi_212261383
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:39 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Precies, de coloradokever bijvoorbeeld. Erg goed voor de biodiversiteit.

De natuur heeft schijt aan "biodiversiteit".
De natuur is juist ontstaan door diversiteit zonder diversiteit had er nooit evolutie plaats gevonden. :')

Boeren hebben schijt aan de natuur en vernietigen onze planeet.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:44:31 #203
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212261400
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:40 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Onderste plaatje klopt niet, alles is toch dood begreep ik net?
Nou, dat bedrijvenpark wat hier aan de eens groene rand der stad is gebouwd heeft wel een lullig hertenkampje erbij.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:44:35 #204
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212261401
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:43 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
"Alles is dood, meer biodiversiteit in een woonwijk"

Gelul van de bovenste plank. Dat het past in jouw straatje maakt het niet ineens waar.
Het is waar. Het past alleen niet in jouw straatje, dus betitel jij het maar als onzin. Dat verandert echter niets ad feiten.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:44:51 #205
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212261404
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De natuur is juist ontstaan door diversiteit zonder diversiteit had er nooit evolutie plaats gevonden. :')

Boeren hebben schijt aan de natuur en vernietigen onze planeet.
Kijk, nu komt de aap uit de mouw.

Nog een haas of buizerd gezien in je stedelijke omgeving?
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:45:00 #206
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212261407
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:41 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dit idd.
Je hebt kleinere weilanden, met houtwallen ertussen en verschillende begroeing nodig voor de biodiversiteit.
Het onderste plaatje is puur grasfalt.
Nog altijd duizenmaal liever dan asfalt, niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212261416
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:44 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Kijk, nu komt de aap uit de mouw.

Nog een haas of buizerd gezien in je stedelijke omgeving?
Jazeker. Die zie je hier regelmatig.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:45:55 #208
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212261420
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nou, dat bedrijvenpark wat hier aan de eens groene rand der stad is gebouwd heeft wel een lullig hertenkampje erbij.
Genieten toch. Heerlijke biodiversiteit, geitje, kippetje. Verrijking.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:46:02 #209
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212261423
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nog altijd duizenmaal liever dan asfalt, niet.
Nee. Het is om het even qua leven.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:46:09 #210
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212261426
Ik snap ook niet waarom de weilandenhaters zo boos zijn.

Geef het tijd: die gaan echt wel verdwijnen. Daar komt alleen geen 'meer natuur' voor terug. Integendeel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:46:40 #211
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212261432
quote:

[..]
Dat gaat niet vanzelf.

Tja, de realiteit is dat het weinig mensen iets kan schelen of ze nu wel of niet een grutto of een veldleeuwerik tegen zullen komen. De meeste mensen zullen die vogels niet eens kunnen herkennen.

En je argument dat er in een nieuwbouwwijk meer biodiversiteit is dan in een weiland is natuurlijk erg ongeloofwaardig. De meeste dieren trekken van nature naar plekken waar gn mensen zijn, niet richting waar juist wl en mensen zijn.
quote:

[..]

Het is dan ook wensdenken. Men denkt als er maar genoeg angstporno wordt verteld, dat mensen op den duur gaan vallen voor het gewenste narratief rondom het zogenaamde probleem dat boeren zouden vormen. Je moet het gewoon negeren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:46:42 #212
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212261433
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee. Het is om het even qua leven.
Ach zo, en ook in esthetisch opzicht is er geen verschil tussen weilanden en bedrijvenparken?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:47:44 #213
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212261445
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ach zo, en ook in esthetisch opzicht is er geen verschil tussen weilanden en bedrijvenparken?
Daar gaat de discussie niet over.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:47:48 #214
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_212261447
Ah ja leuk meer biodiversiteit. Wie weet komt de cholera en de pest weer terug
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:49:29 #215
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212261472
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, de realiteit is dat het weinig mensen iets kan schelen of ze nu wel of niet een grutto of een veldleeuwerik tegen zullen komen. De meeste mensen zullen die vogels niet eens kunnen herkennen.

En je argument dat er in een nieuwbouwwijk meer biodiversiteit is dan in een weiland is natuurlijk erg ongeloofwaardig. De meeste dieren trekken van nature naar plekken waar gn mensen zijn, niet richting waar juist wl en mensen zijn.
[..]
Het is dan ook wensdenken. Men denkt als er maar genoeg angstporno wordt verteld, dat mensen op den duur gaan vallen voor het gewenste narratief rondom het zogenaamde probleem dat boeren zouden vormen. Je moet het gewoon negeren.
Het is dezelfde enge sektarische beweging hier op FOK! inclusief de usual suspects. Lekker voor eigen parochie preken maakt niet uit dat het onzin is.

Het gewoon dood ja, groeten uit Almere. Die biodiversiteit is ook al vernield door de mens, zeesterren, mosselen enzo.
pi_212261480
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Jazeker. Die zie je hier regelmatig.
En valken die zich in hoogbouw vestigen om de vliegende ratten genaamd duiven in toom te houden. ^O^
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:50:50 #217
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212261492
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Daar gaat de discussie niet over.
Maar dat is wel wat er gaat gebeuren. Of denk je werkelijk dat een samenleving die eeuwige economische groei tot dogma heeft verheven al die weilanden fijntjes 'terug gaat geven' aan de natuur?

Natuurlijk niet. Het zijn potentile lege plekken om helemaal vol te bouwen in dienst van dat dogma. En dan werkt het wel mee dat voor de bhne er tekeer gegaan wordt tegen het volk dat die waardevolle grond thans 'bezet houdt'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:51:40 #218
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212261509
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]
En valken die zich in hoogbouw vestigen om de vliegende ratten genaamd duiven in toom te houden. ^O^
Daar kunnen die dode akkers niet tegenop hoor.

pi_212261514
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:49 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het is dezelfde enge sektarische beweging hier op FOK! inclusief de usual suspects. Lekker voor eigen parochie preken maakt niet uit dat het onzin is.

Het gewoon dood ja, groeten uit Almere. Die biodiversiteit is ook al vernield door de mens, zeesterren, mosselen enzo.
Die van de boerenlobby hier?
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:52:31 #220
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212261533
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Maar dat is wel wat er gaat gebeuren. Of denk je werkelijk dat een samenleving die eeuwige economische groei tot dogma heeft verheven al die weilanden fijntjes 'terug gaat geven' aan de natuur?

Natuurlijk niet. Het zijn potentile lege plekken om helemaal vol te bouwen in dienst van dat dogma. En dan werkt het wel mee dat voor de bhne er tekeer gegaan wordt tegen het volk dat die waardevolle grond thans 'bezet houdt'.
Ook daar gaat de discussie niet over.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:52:59 #221
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212261540
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:49 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Het betreft narratieven uit progressief linkse kringen, waar men zo hun eigen agenda heeft. Boeren zijn zogenaamd het grote probleem van Nederland, maar honderdduizenden migranten of een omvangrijk nieuw datacenter van Google of Microsoft niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:53:22 #222
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212261545
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ook daar gaat de discussie niet over.
Uiteindelijk wel natuurlijk.

Boeren moeten weg.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212261548
Wat een domme protesten weer. Dat bezetten van wegen slaat echt nergens op.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:53:52 #224
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212261552
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:53 schreef MoreDakka het volgende:
Wat een domme protesten weer. Dat bezetten van wegen slaat echt nergens op.
En ook dit is waarheid.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212261554
Hi hi de conservatieve webcare is ingeschakeld om maar te preken voor nog meer vernietiging van onze eigen leefomgeving. Het korte termijn zicht met totaal geen wetenschappelijke voorbeelden waarom er wel meer biodiversiteit in monocultuurbouw zou zijn is weer opvallend. _O-
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:54:29 #226
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212261566
quote:
5s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ga jij maar op safari in je biodiverse stadsdeel.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:55:05 #227
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212261570
quote:
5s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Nou, ik heb toevallig afgelopen november wel BBB gestemd.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:55:54 #228
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212261580
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:53 schreef Basp1 het volgende:
Hi hi de conservatieve webcare is ingeschakeld om maar te preken voor nog meer vernietiging van onze eigen leefomgeving. Het korte termijn zicht met totaal geen wetenschappelijke voorbeelden waarom er wel meer biodiversiteit in monocultuurbouw zou zijn is weer opvallend. _O-
Weet je wat ik geweldig zou vinden?

Dat al die weilanden inderdaad omgevormd worden tot robuuste natuurgebieden, verder onberoerd door menselijke activiteit. Hooguit wat wandelpaden. Stel je voor: hele lappen aan schitterende en rustieke natuur!

Dat gaat alleen niet gebeuren
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212261582
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:53 schreef Basp1 het volgende:
Zelfs het migratiegedram wordt weer van stal gehaald. _O-
pi_212261586
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[..]

Ik weet het eigenlijk wel zeker, kijk alleen al naar planten, in een woonwijk is dat veel diverser dan de hooguit 2 soorten gras die in zo'n weiland tegenkomt.
Цой жив
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:58:24 #231
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212261614
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Weet je wat ik geweldig zou vinden?

Dat al die weilanden inderdaad omgevormd worden tot robuuste natuurgebieden, verder onberoerd door menselijke activiteit. Hooguit wat wandelpaden. Stel je voor: hele lappen aan schitterende en rustieke natuur!

Dat gaat alleen niet gebeuren
Vrijgekomen weilanden gaan natuurlijk onder meer worden gebruikt voor bouwgrond. Maar ach, we moeten hier ook al lezen dat de gemiddelde woonwijk meer biodiversiteit kent dan weilanden, dus ach.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:58:42 #232
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212261618
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:56 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ik weet het eigenlijk wel zeker, kijk alleen al naar planten, in een woonwijk is dat veel diverser dan de hooguit 2 soorten gras die in zo'n weiland tegenkomt.
Ja? Bedoel je dan de verschillende soorten amfibien in de sloot? De vissen? De vogels zoals buizerds (graag gezien op een paal bij een weiland) ooievaars? Kieviten? Vossen en hazen?

Zeg het maar hoor.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:59:56 #233
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212261628
Wordt dit de nieuwe mythe?

'Natuur gedijt eigenlijk beter in een stedelijke omgeving'.

Logisch wel; je zult je groene idealen n economische verlangens (en bij sommigen een ongezonde afkeer van boeren en platteland) natuurlijk ergens moeten zien te koppelen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:00:19 #234
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212261630
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zelfs het migratiegedram wordt weer van stal gehaald. _O-
Oh jee, sorry. Ik was even vergeten hoe gevoelig dit onderwerp ligt bij jou.
pi_212261641
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Oh jee, sorry. Ik was even vergeten hoe gevoelig dit onderwerp ligt bij jou.
Leuk geprobeerd.
pi_212261656
''Vandaag ben ik in Brussel waar een groot boerenprotest plaatsvindt, want Forum voor Democratie steunt niet alleen de boeren in Nederland, maar natuurlijk ook de boeren in Belgi.''

Dapper hoor Gideon. Je staat gewoon voor een scherm. :')
  Forum Admin vrijdag 2 februari 2024 @ 11:04:49 #237
pi_212261683
Nederland heeft boeren nodig voor haar eigen voedselvoorziening. Nederland heeft niet zoveel boeren nodig dat we meer produceren (en dus ook exporteren)als een land als Duitsland. Compleet gestoord.

Zeker als je bedenkt dat het gros daarvan intensieve veeteelt is. Oftewel, Nederland wordt gebruikt als kliko door het grote geld. Goh, waar zien we dat nog meer in terug.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:05:24 #238
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212261690

Wachten is nu op de hazen en buizerds. Ik zit al klaar.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:05:31 #239
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212261691
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:02 schreef luxerobots het volgende:
''Vandaag ben ik in Brussel waar een groot boerenprotest plaatsvindt, want Forum voor Democratie steunt niet alleen de boeren in Nederland, maar natuurlijk ook de boeren in Belgi.''

Dapper hoor Gideon. Je staat gewoon voor een scherm. :')
:') _O-
  Forum Admin vrijdag 2 februari 2024 @ 11:07:58 #240
pi_212261731
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[ afbeelding ]

Tja, hier zit ik ook niet op te wachten.

De gemene deler hier is geld. Het gaat altijd om geld.
pi_212261732
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:58 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ja? Bedoel je dan de verschillende soorten amfibien in de sloot? De vissen? De vogels zoals buizerds (graag gezien op een paal bij een weiland) ooievaars? Kieviten? Vossen en hazen?

Zeg het maar hoor.
Dat zal je allemaal ook niet veel tegenkomen op de typische weilanden wat er in tuinen rondvliegt, insecten en vogels, is meer dan op intensief gebruikt landbouwgrond.
Цой жив
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:08:29 #242
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212261736
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:07 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Tja, hier zit ik ook niet op te wachten.

De gemene deler hier is geld. Het gaat altijd om geld.
Ja, daarom is die "de natuur gedijt beter in een stad" oprisping ook zo bespottelijk.

Vanuit hun aard zijn de meeste dieren mensenschuw. Hoe men dan toch weet te stellen dat ze juist op komen draven waar een hele hoop mensen bij elkaar zitten en bedrijvig zijn is me een raadsel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:09:00 #243
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212261747
quote:
[ afbeelding ]

De rand van dat bedrijventerrein ziet eruit als een plek waar diertjes, vogeltjes en insecten zich thuis voelen. Als boeren de grenzen van hun grond zo zouden inrichten, dan is dat al een flinke verbetering.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:09:05 #244
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212261748
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Leuk geprobeerd.
Dat heeft niets met proberen te maken. Zodra de twee 'M-woorden' vallen in een topic, ook al is het relevant voor de discussie, staat het schuim meteen rond jouw mond. Vraag jezelf eens af hoe dat komt?
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Nederland heeft boeren nodig voor haar eigen voedselvoorziening. Nederland heeft niet zoveel boeren nodig dat we meer produceren (en dus ook exporteren)als een land als Duitsland. Compleet gestoord.

Zeker als je bedenkt dat het gros daarvan intensieve veeteelt is. Oftewel, Nederland wordt gebruikt als kliko door het grote geld. Goh, waar zien we dat nog meer in terug.
Nederland importeert ook enorm veel vlees uit Duitsland. Ik zie het probleem dus niet. Produceren voor de export is juist een enorm belangrijk onderdeel van de economie.
pi_212261764
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, daarom is die "de natuur gedijt beter in een stad" oprisping ook zo bespottelijk.
Maar wat we wel zeker weten is dat zo'n dode raaigraswoestijn nog minder met natuur te maken heeft.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:10:22 #246
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212261780
quote:
84s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:09 schreef Starhopper het volgende:

[..]
De rand van dat bedrijventerrein ziet eruit als een plek waar diertjes, vogeltjes en insecten zich thuis voelen. Als boeren de grenzen van hun grond zo zouden inrichten, dan is dat al een flinke verbetering.

Ja, het wemelt ervan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212261794
quote:

[..]

Vanuit hun aard zijn de meeste dieren mensenschuw. Hoe men dan toch weet te stellen dat ze juist op komen draven waar een hele hoop mensen bij elkaar zitten en bedrijvig zijn is me een raadsel.
Simpel: daar vinden ze meer voedsel dan in een raaigraswoestijn.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:11:09 #248
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212261795
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Maar wat we wel zeker weten is dat zo'n dode raaigraswoestijn nog minder met natuur te maken heeft.
Nog minder dan een stad?

Dat durf ik te betwijfelen. Enorm.

Misschien is daar ook zo'n plaatje van voor nder dat plaatje van dat weiland.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:12:07 #249
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212261827
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:11 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Vandaar al die herten, reen, zwijnen en konijnen die hier door de straat marcheren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:12:09 #250
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212261828
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:11 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dit ja. Dieren zitten op plekken waar ze voedsel kunnen vinden. En dat is niet in een raaigraswoestijn.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:12:55 #251
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212261850
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:07 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Dat zal je allemaal ook niet veel tegenkomen op de typische weilanden wat er in tuinen rondvliegt, insecten en vogels, is meer dan op intensief gebruikt landbouwgrond.
Ja, dat is dus gelul.

quote:

[..]
Bijna ieder weiland is ingepast met boomsingels en/of struwelen. Met name uit de periode van de ruilverkaveling Laat maar eens te meer zien dat je helemaal niet gehinderd wordt door kennis van zaken.
pi_212261852
quote:
[ afbeelding ]

Grappig dat je een Buizerd aanhaalt.

Dat is een soort die tegenwoordig overal langs de snelweg te zien is, betonneriger kan het niet.

En met de Haas gaat het juist niet goed, de soort gaat achteruit en is in sommige provincies daarom beschermd.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:13:20 #253
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212261862
quote:

[..]
Ja hoor, dus de groenstroken rondom bijvoorbeeld Tata Steel trekken meer fauna dan een gemiddeld weiland. Dit geloof je toch hopelijk zelf niet echt?
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:13:50 #254
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212261879
quote:
84s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:12 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dit ja. Dieren zitten op plekken waar ze voedsel kunnen vinden. En dat is niet in een raaigraswoestijn.
Precies. Iedereen weet dat dat bij een bedrijvenpark is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:15:20 #255
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212261908
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:12 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Dat is een soort die tegenwoordig overal langs de snelweg te zien is, betonneriger kan het niet.

En met de Haas gaat het juist niet goed, de soort gaat achteruit en is in sommige provincies daarom beschermd.
Ja die werd ergens aangehaald, die buizerd.

En wat een fijne ontwikkeling; die vogel gedijt goed op beton. Nog een reden om weilanden niet om te vormen tot echte natuurgebieden maar te gebruiken als bouwgrond! Hoe meer beton, hoe meer natuur!
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212261913
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:12 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Dat is een soort die overal langs de snelweg te zien is, betonneriger kan het niet.

typisch geprojecteerde conservatie reactie:
Maar de haas staat op het biodiversiteitsplaatje wat een linkse usual suspect met een agenda gepost heeft dus dat kan toch niet. _O-
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:15:42 #257
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212261916
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:04 schreef Straatcommando. het volgende:

We hebben een van de meest efficinte en technologisch hoogontwikkelde landbouwsector van de wereld (zo niet, de meest)

Dat vind ik persoonlijk niet gestoord. Maar goed, het is de zeitgeist die via de onderbuikjes leegloopt hier. Als we massaal mortieren en granaten met drones aan het ontwikkelen waren liepen we de polonaise.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:16:17 #258
323876 michaelmoore
pi_212261925
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik snap ook niet waarom de weilandenhaters zo boos zijn.

Geef het tijd: die gaan echt wel verdwijnen. Daar komt alleen geen 'meer natuur' voor terug. Integendeel.
nou dat weet je niet , het is wel de bedoeling dat minstens een deel ervan omgezet gaat worden in echte natuur
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:16:17 #259
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212261926
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]
typisch geprojecteerde conservatie reactie:
Maar de haas staat op het biodiversiteitsplaatje wat een linkse usual suspect met een agenda gepost heeft dus dat kan toch niet. _O-
Ben je het niet met me eens dat die weilanden liever natuurgebieden worden?

Wat is daar conservatief aan?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:17:32 #260
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212261953
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:12 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ja, dat is dus gelul.
[..]
Bijna ieder weiland is ingepast met boomsingels en/of struwelen. Met name uit de periode van de ruilverkaveling Laat maar eens te meer zien dat je helemaal niet gehinderd wordt door kennis van zaken.
Je weet dat boeren dat allemaal weghalen? Want dat is alleen maar lastig. Alles moet strak en vlak zijn.

vrijdag 2 februari 2024 @ 11:17:36 #261
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212261957
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou dat weet je niet , het is wel de bedoeling dat minstens een deel ervan omgezet gaat worden in echte natuur
Het gros wordt gewoon volgeplempt met nieuwbouw.

Maar gelukkig schijnt echte natuur heel goed tussen staal, asfalt en beton te gedijen
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator vrijdag 2 februari 2024 @ 11:17:37 #262
375570 crew  Cyan9
pi_212261959
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vandaar al die herten, reen, zwijnen en konijnen die hier door de straat marcheren.
Grappig dat je nu vier diersoorten noemt die met name leven in/aan bossen/bosranden. Heeft weinig met (raaigras) weilanden te maken. :s)
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:18:21 #263
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212261971
quote:
84s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:17 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Je weet dat boeren dat allemaal weghalen? Want dat is alleen maar lastig. Alles moet strak en vlak zijn.

[ afbeelding ]
Dit zie ik duizendmaal liever dan een datacentrum of bedrijventerrein, maar dat is kennelijk heel oubollig.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Forum Admin vrijdag 2 februari 2024 @ 11:18:33 #264
pi_212261979
quote:

[..]

Je hebt wel cultuurvolgers. Je kunt beter spreken van een andere diversiteit, ik ben niet onderlegd genoeg om te stellen of het meer of minder is. Gevoelsmatig kan ik me niet voorstellen dat een verstedelijkte omgeving een hogere biodiversiteit heeft dan polderlandschap.

En nee, polderlandschap lijkt me nou ook niet echt het summum van biodiversiteit. Nederland is vrijwel compleet aangelegd, ook de natuur. Laten we dus niet doen alsof we onze hand omdraaien om dat nog eens te doen tbhv (natuur)herstel, maar dat moet wel pragmatisch gebeuren in plaats van nu alles af te willen schuiven op boeren want er speelt veel en veel meer.
pi_212261983
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat hangt er vanaf hoe een bedrijventerrein wordt ingericht, hetzelfde geldt voor agrarisch gebied.

Overigens broeden op de platte daken van bedrijven vaak vogels, waaronder ook bijvoorbeeld Scholeksters.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:18:49 #266
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212261984
quote:
84s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:17 schreef Starhopper het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hou alsjeblieft op met jezelf voor schut te zetten.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:19:04 #267
323876 michaelmoore
pi_212261990
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het gros wordt gewoon volgeplempt met nieuwbouw.

nee dat i sniet gezegd, dat is ook niet nodig

dat is weer teveel
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:19:05 #268
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212261991
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:17 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Grappig dat je nu vier diersoorten noemt die met name leven in/aan bossen/bosranden. Heeft weinig met (raaigras) weilanden te maken. :s)
Ja daarom pleit ik ook voor het omvormen van die weilanden tot natuurgebieden.

En hazen werden overigens al eerder aangehaald.

En dat een stad of bedrijventerrein geen natuurlijk habitat voor welk dier dan ook is lijkt me een gegeven

[ Bericht 6% gewijzigd door EttovanBelgie op 02-02-2024 11:25:23 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212261999
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Maar gelukkig schijnt echte natuur heel goed tussen staal, asfalt en beton te gedijen
Hou eens op met die bullshit, niemand zegt dat,
Цой жив
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:20:15 #270
323876 michaelmoore
pi_212262004
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En hazen werden overigens al eerder aangehaald.
een deel ervan zal zeker wel natuur worden , afgewisseld met mooie woningbouw
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:20:46 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212262012
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Uiteindelijk wel natuurlijk.

Boeren moeten weg.
Nee, boeren moeten weer kleinschalig, circulair en biologisch boeren.
We hoeven de halve wereld niet te voeden.
Zo'n varkensfabriek heeft niets met boeren te maken, is puur industrie, in feite is al dat mais dat alleen maar als veevoer verbouwd wordt dat ook.
Wullie bin KOEL Soneal
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:20:49 #272
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212262013
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:18 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Dat hangt er vanaf hoe een bedrijventerrein wordt ingericht, hetzelfde geldt voor agrarisch gebied.

Overigens broeden op de platte daken van bedrijven vaak vogels, waaronder ook bijvoorbeeld Scholeksters.
Ja, ik begrijp dat de nieuwe tendens is om de stad te presenteren als echte natuur.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212262017
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, ik begrijp dat de nieuwe tendens is om de stad te presenteren als echte natuur.
  Forum Admin vrijdag 2 februari 2024 @ 11:21:43 #274
pi_212262026
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat heeft niets met proberen te maken. Zodra de twee 'M-woorden' vallen in een topic, ook al is het relevant voor de discussie, staat het schuim meteen rond jouw mond. Vraag jezelf eens af hoe dat komt?
[..]
Nederland importeert ook enorm veel vlees uit Duitsland. Ik zie het probleem dus niet. Produceren voor de export is juist een enorm belangrijk onderdeel van de economie.
Niet als diezelfde export er voor zorgt dat er onevenredig veel vervuiling plaats vindt. Dat komt voornamelijk omdat we zo'n klein land zijn.

En dat wij importeren uit Duitsland is natuurlijk helemaal om te gieren. Dat doen we alleen maar omdat we veel van ons vlees (wat vaak van zeer hoge kwaliteit is)exporteren.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb geen moeite (exporterende) boeren. Wel met de hoeveelheid.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:22:12 #275
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212262036
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dit zie ik duizendmaal liever dan een datacentrum of bedrijventerrein, maar dat is kennelijk heel oubollig.
Het platteland is ook een bedrijventerrein. Maar dan niet natuurvriendelijk ingericht.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:22:57 #276
323876 michaelmoore
pi_212262047
quote:

[..]
als in het centrum van amsterdam of rotterdam , daar zie je echte natuur op de grond liggen , met ratten en voedselresten en mensen , nou ja mensen
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:23:04 #277
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212262049
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:19 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Hou eens op met die bullshit, niemand zegt dat,
Zulke argumenten worden hier dus wel degelijk gemaakt.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:23:29 #278
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212262057
quote:

[..]
In de tuin van mijn moeder, met veel wilde bloemen, zie ik meer insecten dan in een weiland.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:23:59 #279
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212262061
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:20 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, boeren moeten weer kleinschalig, circulair en biologisch boeren.
We hoeven de halve wereld niet te voeden.
Zo'n varkensfabriek heeft niets met boeren te maken, is puur industrie, in feite is al dat mais dat alleen maar als veevoer verbouwd wordt dat ook.
Ja, wat houdt dat nu dan eigenlijk in of wil je gewoon modewoordjes gebruiken?

De meeste bedrijven worden verplicht circulair te zijn. Mest afzetten op eigen grond, waarop weer voer verbouwd wordt voor de beesten.

Er zijn 1000 andere dingen die ook kleinschaliger mogen.
pi_212262062
quote:

[..]
Nee.

De tendens is om de stad zoveel mogelijk ruimte te geven aan wilde flora en fauna, natuurinclusief bouwen.Dat het geen ongerepte natuur is begrijpen de meeste mensen echt wel. Toch kan met relatief simpele ingrepen de ecologische waarde echt verhoogd worden.
pi_212262071
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat gebeurt ook, gelukkig 👍
pi_212262073
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ben je het niet met me eens dat die weilanden liever natuurgebieden worden?

Wat is daar conservatief aan?
Niet perse als de groenstroken tussen de weilanden wat groter worden en de slootjes minder drijfmest bevatten zal ook al stukken helpen.

Ook monocultuurteelt zoveel mogelijk voorkomen en aan rotatie teelt gaan doen om het leven in de grond weer te activeren.

Het is niet zo zwart wit als onze conservatieve vrienden in hun vijand mode ons hier willen doen geloven.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:27:03 #283
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212262100
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nog minder dan een stad?

Dat durf ik te betwijfelen. Enorm.

Misschien is daar ook zo'n plaatje van voor nder dat plaatje van dat weiland.
Veel minder dan in een stad.
Het is stuitend hoe weinig kennis hier is omtrent het gebrek aan leven op en onder raaigrasweilanden.
pi_212262108
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zulke argumenten worden hier dus wel degelijk gemaakt.
Nee helemaal niet, er wordt alleen gezegd dat de biodiversiteit in een stad nog hoger is dan op intensief gebruikt landbouwgrond. Het punt dat hier gemaakt wordt is dat landbouwgrond slecht is voor biodiversiteit en niet dat stedelijk gebied goed zou zijn.
Цой жив
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:28:12 #285
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212262119
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Niet perse als de groenstroken tussen de weilanden wat groter worden en de slootjes minder drijfmest bevatten zal ook al stukken helpen.

Ook monocultuurteelt zoveel mogelijk voorkomen en aan rotatie teelt gaan doen om het leven in de grond weer te activeren.

Het is niet zo zwart wit als onze conservatieve vrienden in hun vijand mode ons hier willen doen geloven.
Boeren zijn verplicht om aan crop rotation te doen. Moeten bepaalde afstanden hanteren tov de sloot, zitten gebonden aan broedseizoen met o.a. maaiverboden. En nog veel meer.

Merk al dat de kennisleemte niet meehelpt hier.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:28:41 #286
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212262124
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 [quote]0s.gif [b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2683892/1/999#p212261850]vrijdag 2 februari 2024 11:12 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ja, dat is dus gelul.
[..]
Dat is geen gelul.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:29:00 #287
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212262133
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:27 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Nee helemaal niet, er wordt alleen gezegd dat de biodiversiteit in een stad nog hoger is dan op intensief gebruikt landbouwgrond. Het punt dat hier gemaakt wordt is dat landbouwgrond slecht is voor biodiversiteit en niet dat stedelijk gebied goed zou zijn.
Ja, dit is aantoonbare onzin.

Maar ga vooral door.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:29:25 #288
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212262138
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:29 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Maar ga vooral door.
Toon maar aan dan. Ben buitengewoon benieuwd.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:29:37 #289
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212262140
quote:

[..]

Maar ga vooral door.
Toon het maar aan dan.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:30:16 #290
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212262148
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
HAha jij was eerder :D
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:30:17 #291
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212262149
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:21 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Niet als diezelfde export er voor zorgt dat er onevenredig veel vervuiling plaats vindt. Dat komt voornamelijk omdat we zo'n klein land zijn.

En dat wij importeren uit Duitsland is natuurlijk helemaal om te gieren. Dat doen we alleen maar omdat we veel van ons vlees (wat vaak van zeer hoge kwaliteit is)exporteren.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb geen moeite (exporterende) boeren. Wel met de hoeveelheid.
Fair enough, dat vind ik een redelijk punt. Ik denk ook zeker dat het wel wat minder zou kunnen, maar ik vind niet dat deze hele industrie maar min of meer weg zou moeten. Er mag wat mij betreft bijvoorbeeld een grotere nadruk komen op meer betaalbaar biologisch vlees. Boeren mogen blijven, maar hebben iets minder vee en produceren ook op een andere manier.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:30:44 #292
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212262154
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat is geen gelul.
Dat is wel gelul. Je hebt totaal geen benul. Alleen al hoeveel traditionele 'loopvogels' er voorkomen en foerageren tussen de seizoenen.
pi_212262161
quote:

[..]

Maar ga vooral door.
Kilometers liep ik vorig jaar door veenweidegebied voor vlinderinventarisaties.

Op sommige dagen zag ik letterlijk meer soorten n aantallen op mijn balkon in de binnenstad.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:31:54 #294
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212262166
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik had van jou toch wel verwacht dat je je huiswerk zou maken i.p.v. ongenformeerd nogal stellig te posten.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:32:02 #295
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212262169
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Fair enough, dat vind ik een redelijk punt. Ik denk ook zeker dat het wel wat minder zou kunnen, maar ik vind niet dat deze hele industrie maar min of meer weg zou moeten. Er mag wat mij betreft bijvoorbeeld een grotere nadruk komen op meer betaalbaar biologisch vlees. Boeren mogen blijven, maar hebben iets minder vee en produceren ook op een andere manier.
100k ipv 120k kippen?
7000 ipv 8000 varkens?

Is dat iets minder?
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:32:38 #296
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212262174
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik had van jou toch wel verwacht dat je je huiswerk zou maken i.p.v. ongenformeerd nogal stellig te posten.
Een bedrijventerrein als ecologisch, natuurlijk-divers hoogstandje gaat mij wat te ver ja.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:32:40 #297
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212262175
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
quote:
84s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:29 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Toon het maar aan dan.
Nee. Als je ongefundeerde onzin mag uitslaan als 'meer biodiversiteit in een woonwijk dan akkerland' dan ga ik niets aantonen. Dan ben je niet meer te redden.

De rat, duif en meeuw zeggen hallo.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:32:41 #298
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212262176
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:30 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat is wel gelul. Je hebt totaal geen benul. Alleen al hoeveel traditionele 'loopvogels' er voorkomen en foerageren tussen de seizoenen.
Toon nou maar aan dan. Je weet het toch zo zeker?
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:33:16 #299
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212262182
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:32 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
[..]
Nee. Als je ongefundeerde onzin mag uitslaan als 'meer biodiversiteit in een woonwijk dan akkerland' dan ga ik niets aantonen. Dan ben je niet meer te redden.

Lol! Dat antwoord had ik wel verwacht :') Je weet het dus niet.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:34:00 #300
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212262191
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:32 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
[..]

Nogal slap. Als het aantoonbaar is zoals jij beweert, dan toon het maar aan ook.
  Forum Admin vrijdag 2 februari 2024 @ 11:34:26 #301
pi_212262200
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:15 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
We hebben een van de meest efficinte en technologisch hoogontwikkelde landbouwsector van de wereld (zo niet, de meest)

Dat vind ik persoonlijk niet gestoord. Maar goed, het is de zeitgeist die via de onderbuikjes leegloopt hier. Als we massaal mortieren en granaten met drones aan het ontwikkelen waren liepen we de polonaise.
Je kan ook een andere invalshoek kiezen en dat is dat we zelfs met zo'n beetje de meest high tech agrarische sector ter wereld het niet voor elkaar krijgen de schade en vervuiling ongedaan te maken.

Het is niet zo lastig. De ruimte voor de huidige situatie is er eigenlijk niet. En ik besef me heel goed in welke situatie boeren zitten. Diezelfde boeren is namelijk verteld om aan schaalvergroting te doen, want efficient..en dan nu gillen dat ze te groot zijn gaat er bij veel boeren niet in en dat kan ik ze niet eens echt kwalijk nemen. Het is gewoon (weer) een uitloper van kansloos ad hoc beleid ipv een meerjarenplan. Bedank de vorige kabinetten maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')