Het nieuwe Lourdesquote:Op vrijdag 30 juni 2023 07:11 schreef Aether het volgende:
[..]
Een wonder
Hele scootmobiel is niet nodig.
niet zo lang geleden bij de fvd.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 07:11 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Welke sommigen? BVNL is nu al op sterven na dood.
Dat moge duidelijk zijn iddquote:Op vrijdag 30 juni 2023 07:37 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dat vind ik niet de meest representatieve groepering.
quote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:21 schreef NoCigar het volgende:
Ik krijg wel trek in een frikadelletje als ik dit zo hoor:
[ twitter ]
Ze lijkt knettergek: iedereen weet dat McDonalds geen frikandellen verkoopt. Voor de rest is ze gewoon een gematigde FvD-er.quote:
maar zijn er wel frikandellen met baby vlees dan te koop ergens ? of alleen krokettenquote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:40 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ze lijkt knettergek: iedereen weet dat McDonalds geen frikandellen verkoopt. Voor de rest lijkt ze een gematigde FvD-er.
Nee, alleen bitterballen. Daarom zijn die ook lekkerder dan kroketten.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar zijn er wel frikandellen met baby vlees dan te koop ergens ? of alleen kroketten
Maar zijn er dan boeren die babyvlees door de frikandellen doen? En is ze daar dan voor of tegen, aangezien ze bij een boerenprotest was?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:21 schreef NoCigar het volgende:
[ twitter ]
Tegen lijkt me? Daar verdient een goede boer niks aan en verdrijft een eerlijk stukje kalfsvlees.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:05 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maar zijn er dan boeren die babyvlees door de frikandellen doen? En is ze daar dan voor of tegen, aangezien ze bij een boerenprotest was?
Godskolere zegquote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:21 schreef NoCigar het volgende:
[ twitter ]
.quote:Een relatief klein deel van ons grondgebied is bestemd voor bebouwing en wegen.
Van de totale oppervlakte van Nederland is 54 procent (2,2 miljoen hectare) in gebruik als landbouwterrein, en 13 procent (0,5 miljoen hectare) als bebouwingnoot1 en verkeersterrein
quote:Van de totale 1,8 miljoen hectare landbouwgrond is nu 2170 hectare in gebruik voor het opwekken van zonne-energie bij boeren, stelt Van Hooff van de brancheclub.
De landbouwgrond in nederland is eigendom van Nederlandquote:Op donderdag 29 juni 2023 10:32 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dan heb je er echt niet zoveel verstand van.
Het is namelijk geen veronderstelling dat het overgrote deel van wat we eten uit het buitenland komt, zo'n 80%. Het is geen veronderstelling dat er miljarden landbouwsubsidie is, deels vanuit het Rijk, deels vanuit Europa. Het is geen veronderstelling dat de helft van ons landoppervlakte landbouwgrond is en dus in handen is van een klein groepje grootgrondbezitters en het is geen veronderstelling dat bijna de helft van de Nederlandse boeren miljonair is. En ik mag toch aannemen dat ik je niet hoef te vertellen dat ze door aanhoudende protesten wel rg doen alsof zij het slachtoffer zijn.
Dat zijn geen vooroordelen, geen veronderstellingen, dat zijn gewoon de feiten. Als je iets in te brengen hebt tegen de conclusies die ik daaraan verbind, is dat natuurlijk je goed recht. Sterker nog, dat is de bedoeling van dit forum. Maar als reactie op een mening onderbouwd met feiten zou het je wel sieren als je met meer komt dan oppervlakkige aanvallen.
quote:Wie is de grootste grondbezitter van Nederland?
Ten eerste valt op dat de overheid in brede zin het grootste aantal hectare grond bezit: zo is er Staatsbosbeheer met meer dan 220.000 hectare, de Staat met meer dan 200.000 hectare en de provincie Noord-Holland met meer dan 6.000 hectare.
quote:Wie bezit de meeste grond?
De grootste grondeigenaar ter wereld is geen grote oliemagnaat of een vastgoedbelegger. Nee, het is de Rooms-Katholieke Kerk.
De kerk heeft volgens lovemoney.com ruim 70 miljoen hectare in bezit. Een gebied dat groter is dan Frankrijk.4 Mar 2019
Op ad.nl (premium) stond een artikel over dat gebeuren. Agent heeft natuurlijk foutief gehandeld. Al geeft dat ad.nl artikel ook wel redelijk inzicht wat er mogelijk door het hoofd van die agent ging. Normaal heeft de politie genoeg mogelijkheden om protesten (uiteindelijk) neer te slaan.. Maar dit gedoe met die tractors is natuurlijk iets andere koek dan een vuurwerk gooiende hooligan..quote:Op vrijdag 10 november 2023 08:23 schreef Aether het volgende:
Agent die schoot op tractor in Heerenveen voor de rechter
https://nos.nl/l/2497282
Wat voor ouders laten eigenlijk een 16 jarige met een trekker over de snelweg rijden?quote:Op vrijdag 10 november 2023 08:23 schreef Aether het volgende:
Agent die schoot op tractor in Heerenveen voor de rechter
https://nos.nl/l/2497282
Een trekker mag sowieso niet op de snelwegquote:Op vrijdag 10 november 2023 08:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat voor ouders laten eigenlijk een 16 jarige met een trekker over de snelweg rijden?
Mwah kan me voorstellen dat bij diverse agenten de schrik er goed inzit nadat een jaar eerder een boertje weldegelijk met zn trekker op mensen van de mareschaussee was ingereden.quote:Op vrijdag 10 november 2023 08:48 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Op ad.nl (premium) stond een artikel over dat gebeuren. Agent heeft natuurlijk foutief gehandeld. Al geeft dat ad.nl artikel ook wel redelijk inzicht wat er mogelijk door het hoofd van die agent ging. Normaal heeft de politie genoeg mogelijkheden om protesten (uiteindelijk) neer te slaan.. Maar dit gedoe met die tractors is natuurlijk iets andere koek dan een vuurwerk gooiende hooligan..
Ik heb net zitten googlen wat nu het echte verschil tussen een tractor en trekker is. Want ik noem alles op hoge banden (en uit een boerderij) tractor. Maar dat is echt onjuist.quote:Op vrijdag 10 november 2023 08:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een trekker mag sowieso niet op de snelweg
En met 16 kun je je trekkerrijbewijs halen en mag je met de trekker rijden waar een trekker wel mag komen.
Dan nog. agent was bang dat er op hem in werd gereden, maar hij schoot Jouke van achter bijna dood. Niet van vorenquote:Op vrijdag 10 november 2023 08:48 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Op ad.nl (premium) stond een artikel over dat gebeuren. Agent heeft natuurlijk foutief gehandeld. Al geeft dat ad.nl artikel ook wel redelijk inzicht wat er mogelijk door het hoofd van die agent ging. Normaal heeft de politie genoeg mogelijkheden om protesten (uiteindelijk) neer te slaan.. Maar dit gedoe met die tractors is natuurlijk iets andere koek dan een vuurwerk gooiende hooligan..
Waarom luisterde deze jouke eigenlijk niet naar de aanwijzingen die de politie gaf? Waarom mag hij van zijn ouders met een trekker op de snelweg rijden?quote:Op vrijdag 10 november 2023 11:16 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dan nog. agent was bang dat er op hem in werd gereden, maar hij schoot Jouke van achter bijna dood. Niet van voren
Terecht vragen. Mag je dan op iemand gericht schieten?quote:Op vrijdag 10 november 2023 11:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom luisterde deze jouke eigenlijk niet naar de aanwijzingen die de politie gaf? Waarom mag hij van zijn ouders met een trekker op de snelweg rijden?
vragen vragen...
Iemand die in een trekker rijdt en rare capriolen uithaalt is wel even wat gevaarlijker dan iemand die is vastgeplakt aan de snelweg natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 november 2023 11:27 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Terecht vragen. Mag je dan op iemand gericht schieten?
Of gaan ze dan vanaf nu ook XR afschieten. Die begeven zich ook op de snelweg en luisteren niet naar de aanwijzingen
definieer "rare capriolen"quote:Op vrijdag 10 november 2023 11:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Iemand die in een trekker rijdt en rare capriolen uithaalt is wel even wat gevaarlijker dan iemand die is vastgeplakt aan de snelweg natuurlijk.
Niet luisteren naar de aanwijzingen van oom agent en onvoorspelbaar gedrag vertonen door een politieblokkade proberen te omzeilen.quote:
Wat is de snelweg oplopen en daar jezelf vastlijmen dan precies?quote:Op vrijdag 10 november 2023 11:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Niet luisteren naar de aanwijzingen van oom agent en onvoorspelbaar gedrag vertonen door een politieblokkade proberen te omzeilen.
Of als 16 jarige met je trekker de snelweg oprijden?quote:Op vrijdag 10 november 2023 11:34 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Wat is de snelweg oplopen en daar jezelf vastlijmen dan precies?
Dus dan maar doodschietenquote:Op vrijdag 10 november 2023 11:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Of als 16 jarige met je trekker de snelweg oprijden?
Maar, we zijn in beide situaties al een stuk verder want beide demonstranten waren al op de snelweg aanwezig. Iemand die vastgeplakt is zal weinig onvoorspelbaar gedrag vertonen want die kan nou eenmaal nergens heen. Iemand die in een trekker op de snelweg rijdt op een leeftijd dat hij nog niet eens op de snelweg mag rijden kan stukken gemakkelijker onvoorspelbare dingen doen.
Dan had Jouke zich naar zijn leeftijd moeten gedragen en bij moeders thuis op de bank gaan zitten.quote:Op vrijdag 10 november 2023 11:16 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dan nog. agent was bang dat er op hem in werd gereden, maar hij schoot Jouke van achter bijna dood. Niet van voren
Denk om je hartquote:Op vrijdag 10 november 2023 19:37 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Dan had Jouke zich naar zijn leeftijd moeten gedragen en bij moeders thuis op de bank gaan zitten.
Hij heeft geluk dat ie zo vanaf gekomen is. Dit hele gezeik had niks meer met protesteren te maken, maar gewoon rellen en denken dat alles maar kan en mag.
En dan ben ik nog van mening dat de regering dit stikstof gelul gebruikt als mooi excuus om land te krijgen voor woonwijken. Maar hoe die boeren zich hebben gedragen heeft nou niet bepaald geholpen om draagvlak te krijgen.
Ze hadden wat mij betreft heel wat van die lui mogen oppakken en spullen in beslag genomen.
De eerste uitkoopregeling voor boeren om de stikstofuitstoot te verminderen, is nog geen groot succes. Zeker 750 bedrijven kwamen volgens de provincies in aanmerking voor een vrijwillige uitkoopregeling, maar sinds november 2020 is met slechts 20 boeren effectief een akkoord voor uitkopen gesloten.quote:Op zaterdag 11 november 2023 11:05 schreef michaelmoore het volgende:
Van der wal hoor je weinig meer van, die zien we niet meer terug
Van allelei regelingen hoor je niets meer ook is er geen enkele boer uitgekocht met die woest aantrekkelijk regeling
Ja woest aantrekkelijkquote:Op zaterdag 11 november 2023 11:09 schreef over_hedge het volgende:
[..]
De eerste uitkoopregeling voor boeren om de stikstofuitstoot te verminderen, is nog geen groot succes. Zeker 750 bedrijven kwamen volgens de provincies in aanmerking voor een vrijwillige uitkoopregeling, maar sinds november 2020 is met slechts 20 boeren effectief een akkoord voor uitkopen gesloten.
toch al mooi 20 hoor
Wat een verziekt land hebben we overgehouden aan Rutte en consortenquote:Landbouwminister Adema legt bom onder stikstofbeleid: 'Totaal doorgeslagen modelwerkelijkheid'
3 uur geledenin BINNENLAND
DEN HAAG - Demissionair landbouwminister Piet Adema (CU) legt een bom onder het eigen stikstofbeleid. Adema spreekt in gesprek met De Telegraaf over een 'totaal doorgeslagen modelwerkelijkheid'
Het huidige beleid is in de praktijk niet werkbaar", aldus Adema.
Hij hoopt ook voor boeren op termijn naar een ander stikstofbeleid toe te werken.
Vandaag veroordeeld voor poging doodslag. Maand voorwaardelijk + 80 uur taakstraf onvoorwaardelijk.quote:Op vrijdag 10 november 2023 18:45 schreef Aether het volgende:
OM eist maand voorwaardelijk tegen agent die op trekker schoot
https://nos.nl/l/2497338
Het Openbaar Ministerie eist een maand cel voorwaardelijk tegen de agent die vorig jaar tijdens een boerenprotest in Heerenveen op een trekker schoot. Die werd bestuurd door een 16-jarige jongen.
De agent had niet op het voertuig mogen schieten, zei de officier van justitie vandaag in de rechtbank in Utrecht. "Er werd niet op hem of anderen ingereden. Hij dacht het misschien wel, maar het was niet het geval."
2 maandjes werken. Voor het schieten zonder goede reden op een burger. Ik vind het weinigquote:Op vrijdag 1 december 2023 15:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vandaag veroordeeld voor poging doodslag. Maand voorwaardelijk + 80 uur taakstraf onvoorwaardelijk.
Ik vind het lastig daar een gefundeerd oordeel over te geven. Zo was het in dit geval bijvoorbeeld zo dat er al meerdere situaties eerder die dag waren geweest die als bedreigend voor de politie gezien konden worden. Ik vertrouw liever op het oordeel van de rechter dan daar zelf snel iets van te vinden.quote:Op vrijdag 1 december 2023 15:25 schreef over_hedge het volgende:
[..]
2 maandjes werken. Voor het schieten zonder goede reden op een burger. Ik vind het weinig
Jij werkt nog geen 10 uur per week?quote:Op vrijdag 1 december 2023 15:25 schreef over_hedge het volgende:
[..]
2 maandjes werken. Voor het schieten zonder goede reden op een burger. Ik vind het weinig
Oh er moet ook zeker een rechter er iets van vinden. En die weet het vast beter dan ik.quote:Op vrijdag 1 december 2023 15:30 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik vind het lastig daar een gefundeerd oordeel over te geven. Zo was het in dit geval bijvoorbeeld zo dat er al meerdere situaties eerder die dag waren geweest die als bedreigend voor de politie gezien konden worden. Ik vertrouw liever op het oordeel van de rechter dan daar zelf snel iets van te vinden.
ja mijn fout. Moet 2 weken zijn natuurlijk. Maar je snapt het punt.quote:Op vrijdag 1 december 2023 15:33 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Jij werkt nog geen 10 uur per week?
Een mening kan ook zijn dat je op de mening van de rechter vertrouwtquote:Op vrijdag 1 december 2023 15:33 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Oh er moet ook zeker een rechter er iets van vinden. En die weet het vast beter dan ik.
Maarja tis toch een discussie forum. Dus tis wel een beetje het idee dat je een mening geeft
En dan vind ik het weinig klinken
Wat ik vooral vind is dan wanneer je dit (poging doodslag) als burger flikt je moet rekenen op celstraffen oplopend tot enkele jaren. Zelfs als je het zonder (vuur)wapen doet.quote:Op vrijdag 1 december 2023 15:30 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik vind het lastig daar een gefundeerd oordeel over te geven. Zo was het in dit geval bijvoorbeeld zo dat er al meerdere situaties eerder die dag waren geweest die als bedreigend voor de politie gezien konden worden. Ik vertrouw liever op het oordeel van de rechter dan daar zelf snel iets van te vinden.
Even de boel ophitsen, relletjes, alles voor de peilingen.quote:Op donderdag 1 februari 2024 21:36 schreef Starhopper het volgende:
Wat moeten die subsidietrekkers (haha trekkers) nu weer? [ twitter ]
Nou feest. Parkeer de trekkers maar bij de BBB voor de deur.quote:Op donderdag 1 februari 2024 21:13 schreef Nober het volgende:
Ze gaan weer. Het duurde even. Copycats.
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Misschien een deal, geen milieuregels meer maar ook geen subsidies voor deze boeren?quote:Op donderdag 1 februari 2024 22:42 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Waar komen dan hun miljardensubsidies vandaan?
noiu het is wel tijd dat de ambtenaren de boeren eens een jaar met rust laten , laat ze nu hun pijlen maar eens op de zware industrie gaan richtenquote:Op donderdag 1 februari 2024 21:13 schreef Nober het volgende:
Ze gaan weer. Het duurde even. Copycats.
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Goed idee. Ambtenaren die een jaar geen subsidie meer overmaken aan de boeren.quote:Op donderdag 1 februari 2024 22:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
noiu het is wel tijd dat de ambtenaren de boeren eens een jaar met rust laten , laat ze nu hun pijlen maar eens op de zware industrie gaan richten
Daar gaan ze onmiddelijk mee accoordquote:Op donderdag 1 februari 2024 22:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien een deal, geen milieuregels meer maar ook geen subsidies voor deze boeren?
quote:Extra betaling jonge landbouwers
Jonge landbouwers kunnen een extra premie ontvangen. Zijn de landbouwers in het jaar van de eerste aanvraag jonger dan 41 jaar? Dan kunnen zij hun aanvraag doen bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO.nl). Met de premie kunnen jonge landbouwers investeren in grond, gebouwen, machines en verplaatsbare installaties.
Graasdierpremie
Laten landbouwers hun schapen of vrouwelijk vleesvee grazen op gronden die niet in aanmerking komen voor de basisbetaling? Dan kunnen zij een graasdierpremie aanvragen.
Borgstellingskrediet voor de landbouw (BL)
BL is voor landbouwbedrijven die de bank niet genoeg zekerheid kunnen bieden bij de afsluiting van een lening. De overheid staat met BL borg voor een deel van de bedrijfsfinanciering. Banken geven eerder een lening als de overheid voor een deel borg staat.
Vergoeding voor agrarisch natuurbeheer
Landbouwers die hun landbouwgrond natuurvriendelijk beheren, kunnen hiervoor een vergoeding aanvragen. Dit kan elk jaar van 15 november tot en met 31 december, via de regeling Agrarisch natuurbeheer (SNL).
Sommige boeren kunnen ook nog gebruikmaken van de regeling Kwaliteitsimpuls natuur en landschap (SKNL). Met deze regeling kunnen boeren hun landbouwgrond geschikt maken voor agrarisch natuurbeheer.
quote:Parijs maakt met kostbaar maatregelenpakket knieval voor protesterende boeren
ANNELIES BOGAARDS
52 min geledenin BUITENLAND
PARIJS - In een poging de protesterende boeren te kalmeren, hebben premier Gabriel Attal en zijn ministersploeg 1 februari nieuwe maatregelen aangekondigd. Eerdere toezeggingen bleken onvoldoende om de protesten een halt toe te roepen
Jouw link is slechts te lezen als men over teveel geld beschikt.quote:Op donderdag 1 februari 2024 23:14 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)protesterende-boeren
[..]
melkveehouders kunnen heel goed zonder weiland hun koeien houden ,quote:Op donderdag 1 februari 2024 23:35 schreef grrrrg het volgende:
De boeren verzieken het milieu.
Kijk eens naar het eentonige landschap. Vroeger had je nog wat bomen en bloemetjes in en tussen de weides. Nu is het een groene woestijn. Ook geen insecten meer.
Wacht even tot de boeren wegzijn. Dan krijgen we (nog meer) een betonnen woestijn.quote:Op donderdag 1 februari 2024 23:35 schreef grrrrg het volgende:
De boeren verzieken het milieu.
Kijk eens naar het eentonige landschap. Vroeger had je nog wat bomen en bloemetjes in en tussen de weides. Nu is het een groene woestijn. Ook geen insecten meer.
Typisch hoe dat XR altijd maar een vrijbrief krijgt.quote:Op vrijdag 10 november 2023 11:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Of als 16 jarige met je trekker de snelweg oprijden?
Maar, we zijn in beide situaties al een stuk verder want beide demonstranten waren al op de snelweg aanwezig. Iemand die vastgeplakt is zal weinig onvoorspelbaar gedrag vertonen want die kan nou eenmaal nergens heen. Iemand die in een trekker op de snelweg rijdt op een leeftijd dat hij nog niet eens op de snelweg mag rijden kan stukken gemakkelijker onvoorspelbare dingen doen.
quote:Op donderdag 1 februari 2024 23:46 schreef Jaroon het volgende:
Je moet je als boeren niet neerzetten als aso en mensen die niets begrijpen van economie.
Kerrowlaajn schijnt er ook weinig van te begrijpen, dus op zich zitten ze dan goed bij de BBB.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 00:04 schreef Jaroon het volgende:
Dat doet men wel en stemt BBB. Doe iets aan nadenken.
Allebei klopt het niet helemaal.quote:Op donderdag 1 februari 2024 23:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wacht even tot de boeren wegzijn. Dan krijgen we (nog meer) een betonnen woestijn.
het weiland dat er nu is dat voegt niets toe dan als een verwerker van afvalquote:Op donderdag 1 februari 2024 23:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wacht even tot de boeren wegzijn. Dan krijgen we (nog meer) een betonnen woestijn.
Ze moeten het weer leefbaar maken voor wormpjes en ander grut, dan komen de vogels vanzelf terug.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 09:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het weiland dat er nu is dat voegt niets toe dan als een verwerker van afval
Dat gaat niet vanzelf.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 09:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze moeten het weer leefbaar maken voor wormpjes en ander grut, dan komen de vogels vanzelf terug.
het is een world wide probleem he, iets met klimaat veranderingquote:Op vrijdag 2 februari 2024 09:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze moeten het weer leefbaar maken voor wormpjes en ander grut, dan komen de vogels vanzelf terug.
quote:The world's insects are hurtling down the path to extinction, threatening a "catastrophic collapse of nature's ecosystems", according to the first global scientific review.
More than 40% of insect species are declining and a third are endangered, the analysis found. The rate of extinction is eight times faster than that of mammals, birds and reptiles.
The total mass of insects is falling by a precipitous 2.5% a year, according to the best data available, suggesting they could vanish within a century.
The planet is at the start of a sixth mass extinction in its history, with huge losses already reported in larger animals that are easier to study. But insects are by far the most varied and abundant animals, outweighing humanity by 17 times. They are "essential" for the proper functioning of all ecosystems, the researchers say, as food for other creatures, pollinators and recyclers of nutrients.
Insect population collapses have recently been reported in Germany and Puerto Rico, but the review strongly indicates the crisis is global.
Dat is niet de tendens op FOK!quote:Op donderdag 1 februari 2024 23:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Typisch hoe dat XR altijd maar een vrijbrief krijgt.
Engels begrijpen is te moeilijk.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 09:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het is een world wide probleem he, iets met klimaat verandering
https://theconversation.c(...)-to-grow-food-199826
Jammer dat je dit weglaat:quote:Op vrijdag 2 februari 2024 09:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het is een world wide probleem he, iets met klimaat verandering
https://theconversation.c(...)-to-grow-food-199826
https://www.theguardian.c(...)n-collapse-of-nature
[..]
"Weilanden" is nogal een breed begrip. Wat bedoel je nu? Akkerbouwland? Want daar groeit van alles en nog wat op: aardappelen, mas, suikerbiet etc.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 09:44 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dat gaat niet vanzelf.
Ik heb heel Noord-Holland doorgewandeld de afgelopen jaren. Er zijn wel plekken waar je nog grutto’s kan zien en als je heel veel geluk hebt een veldleeuwerik.
Maar dit zijn weilanden die beheerd worden door staatsbosbeheer of door boeren die een bewuste keuze hebben genaakt om aan natuurbescherming te doen. En die lijken mij zwaar in de minderheid.
Het gros van de weilanden is dood. Er leeft niets in de grond, er zijn geen vogels. Je hoort er niets.
Een nieuwbouwwijk heeft veel meer biodiversiteit dan een gemiddeld Nederlands weiland.
Hij heeft het over de raaigraswoestijnen.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:19 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
"Weilanden" is nogal een breed begrip. Wat bedoel je nu? Akkerbouwland? Want daar groeit van alles en nog wat op: aardappelen, mas, suikerbiet etc.
Of bedoel je graslanden waar levende dieren grazen? Waar bijvoorbeeld kieviten verplicht worden beschermd en dergelijke?
Zo ongelooflijk dood allemaal.
Het klonk me al in de oren alsof iemand een flora- en fauna onderzoek had gedaan vanuit zijn stedelijke appartement.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hij heeft het over de raaigraswoestijnen.
Het is geen onzin.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het klonk me al in de oren alsof iemand een flora- en fauna onderzoek had gedaan vanuit zijn stedelijke appartement.
Of hitsen we elkaar nu weer op met andere onzin om af te geven op de agrarische sector?
Het zou tof zijn wanneer ze dan ook allemaal hun EU subsidies zouden terugbetalen.quote:
"Het gros van de weilanden is dood"quote:
Dan weet je heel goed waar je over praat juist.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
"Het gros van de weilanden is dood"
Dan weet je gewoon niet waar je over praat.
Nee, dan kots je misinformatie uit die goed bij je persoonlijke voorkeur en lobby past.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan weet je heel goed waar je over praat juist.
Monoculturen zijn funest voor biodiversiteit, dat jij zombievelden niet dood noemt is wel voorspelbaar voor mensen die in boeren leugens blijven trappen..quote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:19 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
"Weilanden" is nogal een breed begrip. Wat bedoel je nu? Akkerbouwland? Want daar groeit van alles en nog wat op: aardappelen, mas, suikerbiet etc.
Of bedoel je graslanden waar levende dieren grazen? Waar bijvoorbeeld kieviten verplicht worden beschermd en dergelijke?
Zo ongelooflijk dood allemaal.
Het is gn misinformatie. Hetgeen jij roept is misinformatie.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee, dan kots je misinformatie uit die goed bij je persoonlijke voorkeur en lobby past.
Wees gerust, die komen er genoeg, zoals ook nog wat industrieterreinen, bedrijvenparken en datacentra. Esthetisch gezien komt het dus helemaal goed.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 09:44 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dat gaat niet vanzelf.
Ik heb heel Noord-Holland doorgewandeld de afgelopen jaren. Er zijn wel plekken waar je nog grutto’s kan zien en als je heel veel geluk hebt een veldleeuwerik.
Maar dit zijn weilanden die beheerd worden door staatsbosbeheer of door boeren die een bewuste keuze hebben genaakt om aan natuurbescherming te doen. En die lijken mij zwaar in de minderheid.
Het gros van de weilanden is dood. Er leeft niets in de grond, er zijn geen vogels. Je hoort er niets.
Een nieuwbouwwijk heeft veel meer biodiversiteit dan een gemiddeld Nederlands weiland.
Simpel plaatje voor je:quote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
"Het gros van de weilanden is dood"
Dan weet je gewoon niet waar je over praat.
Precies, de coloradokever bijvoorbeeld. Erg goed voor de biodiversiteit.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Monoculturen zijn funest voor biodiversiteit, dat jij zombievelden niet dood noemt is wel voorspelbaar voor mensen die in boeren leugens blijven trappen..
Onderste plaatje klopt niet, alles is toch dood begreep ik net?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Simpel plaatje voor je:
[ afbeelding ]
Dit idd.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Simpel plaatje voor je:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |