definieer "rare capriolen"quote:Op vrijdag 10 november 2023 11:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Iemand die in een trekker rijdt en rare capriolen uithaalt is wel even wat gevaarlijker dan iemand die is vastgeplakt aan de snelweg natuurlijk.
Niet luisteren naar de aanwijzingen van oom agent en onvoorspelbaar gedrag vertonen door een politieblokkade proberen te omzeilen.quote:
Wat is de snelweg oplopen en daar jezelf vastlijmen dan precies?quote:Op vrijdag 10 november 2023 11:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Niet luisteren naar de aanwijzingen van oom agent en onvoorspelbaar gedrag vertonen door een politieblokkade proberen te omzeilen.
Of als 16 jarige met je trekker de snelweg oprijden?quote:Op vrijdag 10 november 2023 11:34 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Wat is de snelweg oplopen en daar jezelf vastlijmen dan precies?
Dus dan maar doodschietenquote:Op vrijdag 10 november 2023 11:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Of als 16 jarige met je trekker de snelweg oprijden?
Maar, we zijn in beide situaties al een stuk verder want beide demonstranten waren al op de snelweg aanwezig. Iemand die vastgeplakt is zal weinig onvoorspelbaar gedrag vertonen want die kan nou eenmaal nergens heen. Iemand die in een trekker op de snelweg rijdt op een leeftijd dat hij nog niet eens op de snelweg mag rijden kan stukken gemakkelijker onvoorspelbare dingen doen.
Dan had Jouke zich naar zijn leeftijd moeten gedragen en bij moeders thuis op de bank gaan zitten.quote:Op vrijdag 10 november 2023 11:16 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dan nog. agent was bang dat er op hem in werd gereden, maar hij schoot Jouke van achter bijna dood. Niet van voren
Denk om je hartquote:Op vrijdag 10 november 2023 19:37 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Dan had Jouke zich naar zijn leeftijd moeten gedragen en bij moeders thuis op de bank gaan zitten.
Hij heeft geluk dat ie zo vanaf gekomen is. Dit hele gezeik had niks meer met protesteren te maken, maar gewoon rellen en denken dat alles maar kan en mag.
En dan ben ik nog van mening dat de regering dit stikstof gelul gebruikt als mooi excuus om land te krijgen voor woonwijken. Maar hoe die boeren zich hebben gedragen heeft nou niet bepaald geholpen om draagvlak te krijgen.
Ze hadden wat mij betreft heel wat van die lui mogen oppakken en spullen in beslag genomen.
De eerste uitkoopregeling voor boeren om de stikstofuitstoot te verminderen, is nog geen groot succes. Zeker 750 bedrijven kwamen volgens de provincies in aanmerking voor een vrijwillige uitkoopregeling, maar sinds november 2020 is met slechts 20 boeren effectief een akkoord voor uitkopen gesloten.quote:Op zaterdag 11 november 2023 11:05 schreef michaelmoore het volgende:
Van der wal hoor je weinig meer van, die zien we niet meer terug
Van allelei regelingen hoor je niets meer ook is er geen enkele boer uitgekocht met die woest aantrekkelijk regeling
Ja woest aantrekkelijkquote:Op zaterdag 11 november 2023 11:09 schreef over_hedge het volgende:
[..]
De eerste uitkoopregeling voor boeren om de stikstofuitstoot te verminderen, is nog geen groot succes. Zeker 750 bedrijven kwamen volgens de provincies in aanmerking voor een vrijwillige uitkoopregeling, maar sinds november 2020 is met slechts 20 boeren effectief een akkoord voor uitkopen gesloten.
toch al mooi 20 hoor
Wat een verziekt land hebben we overgehouden aan Rutte en consortenquote:Landbouwminister Adema legt bom onder stikstofbeleid: 'Totaal doorgeslagen modelwerkelijkheid'
3 uur geledenin BINNENLAND
DEN HAAG - Demissionair landbouwminister Piet Adema (CU) legt een bom onder het eigen stikstofbeleid. Adema spreekt in gesprek met De Telegraaf over een 'totaal doorgeslagen modelwerkelijkheid'
Het huidige beleid is in de praktijk niet werkbaar", aldus Adema.
Hij hoopt ook voor boeren op termijn naar een ander stikstofbeleid toe te werken.
Vandaag veroordeeld voor poging doodslag. Maand voorwaardelijk + 80 uur taakstraf onvoorwaardelijk.quote:Op vrijdag 10 november 2023 18:45 schreef Aether het volgende:
OM eist maand voorwaardelijk tegen agent die op trekker schoot
https://nos.nl/l/2497338
Het Openbaar Ministerie eist een maand cel voorwaardelijk tegen de agent die vorig jaar tijdens een boerenprotest in Heerenveen op een trekker schoot. Die werd bestuurd door een 16-jarige jongen.
De agent had niet op het voertuig mogen schieten, zei de officier van justitie vandaag in de rechtbank in Utrecht. "Er werd niet op hem of anderen ingereden. Hij dacht het misschien wel, maar het was niet het geval."
2 maandjes werken. Voor het schieten zonder goede reden op een burger. Ik vind het weinigquote:Op vrijdag 1 december 2023 15:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vandaag veroordeeld voor poging doodslag. Maand voorwaardelijk + 80 uur taakstraf onvoorwaardelijk.
Ik vind het lastig daar een gefundeerd oordeel over te geven. Zo was het in dit geval bijvoorbeeld zo dat er al meerdere situaties eerder die dag waren geweest die als bedreigend voor de politie gezien konden worden. Ik vertrouw liever op het oordeel van de rechter dan daar zelf snel iets van te vinden.quote:Op vrijdag 1 december 2023 15:25 schreef over_hedge het volgende:
[..]
2 maandjes werken. Voor het schieten zonder goede reden op een burger. Ik vind het weinig
Jij werkt nog geen 10 uur per week?quote:Op vrijdag 1 december 2023 15:25 schreef over_hedge het volgende:
[..]
2 maandjes werken. Voor het schieten zonder goede reden op een burger. Ik vind het weinig
Oh er moet ook zeker een rechter er iets van vinden. En die weet het vast beter dan ik.quote:Op vrijdag 1 december 2023 15:30 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik vind het lastig daar een gefundeerd oordeel over te geven. Zo was het in dit geval bijvoorbeeld zo dat er al meerdere situaties eerder die dag waren geweest die als bedreigend voor de politie gezien konden worden. Ik vertrouw liever op het oordeel van de rechter dan daar zelf snel iets van te vinden.
ja mijn fout. Moet 2 weken zijn natuurlijk. Maar je snapt het punt.quote:Op vrijdag 1 december 2023 15:33 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Jij werkt nog geen 10 uur per week?
Een mening kan ook zijn dat je op de mening van de rechter vertrouwtquote:Op vrijdag 1 december 2023 15:33 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Oh er moet ook zeker een rechter er iets van vinden. En die weet het vast beter dan ik.
Maarja tis toch een discussie forum. Dus tis wel een beetje het idee dat je een mening geeft
En dan vind ik het weinig klinken
Wat ik vooral vind is dan wanneer je dit (poging doodslag) als burger flikt je moet rekenen op celstraffen oplopend tot enkele jaren. Zelfs als je het zonder (vuur)wapen doet.quote:Op vrijdag 1 december 2023 15:30 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik vind het lastig daar een gefundeerd oordeel over te geven. Zo was het in dit geval bijvoorbeeld zo dat er al meerdere situaties eerder die dag waren geweest die als bedreigend voor de politie gezien konden worden. Ik vertrouw liever op het oordeel van de rechter dan daar zelf snel iets van te vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |