Het nieuwe Lourdesquote:Op vrijdag 30 juni 2023 07:11 schreef Aether het volgende:
[..]
Een wonder
Hele scootmobiel is niet nodig.
niet zo lang geleden bij de fvd.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 07:11 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Welke sommigen? BVNL is nu al op sterven na dood.
Dat moge duidelijk zijn iddquote:Op vrijdag 30 juni 2023 07:37 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dat vind ik niet de meest representatieve groepering.
quote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:21 schreef NoCigar het volgende:
Ik krijg wel trek in een frikadelletje als ik dit zo hoor:
[ twitter ]
Ze lijkt knettergek: iedereen weet dat McDonalds geen frikandellen verkoopt. Voor de rest is ze gewoon een gematigde FvD-er.quote:
maar zijn er wel frikandellen met baby vlees dan te koop ergens ? of alleen krokettenquote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:40 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ze lijkt knettergek: iedereen weet dat McDonalds geen frikandellen verkoopt. Voor de rest lijkt ze een gematigde FvD-er.
Nee, alleen bitterballen. Daarom zijn die ook lekkerder dan kroketten.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar zijn er wel frikandellen met baby vlees dan te koop ergens ? of alleen kroketten
Maar zijn er dan boeren die babyvlees door de frikandellen doen? En is ze daar dan voor of tegen, aangezien ze bij een boerenprotest was?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:21 schreef NoCigar het volgende:
[ twitter ]
Tegen lijkt me? Daar verdient een goede boer niks aan en verdrijft een eerlijk stukje kalfsvlees.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:05 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maar zijn er dan boeren die babyvlees door de frikandellen doen? En is ze daar dan voor of tegen, aangezien ze bij een boerenprotest was?
Godskolere zegquote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:21 schreef NoCigar het volgende:
[ twitter ]
.quote:Een relatief klein deel van ons grondgebied is bestemd voor bebouwing en wegen.
Van de totale oppervlakte van Nederland is 54 procent (2,2 miljoen hectare) in gebruik als landbouwterrein, en 13 procent (0,5 miljoen hectare) als bebouwingnoot1 en verkeersterrein
quote:Van de totale 1,8 miljoen hectare landbouwgrond is nu 2170 hectare in gebruik voor het opwekken van zonne-energie bij boeren, stelt Van Hooff van de brancheclub.
De landbouwgrond in nederland is eigendom van Nederlandquote:Op donderdag 29 juni 2023 10:32 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dan heb je er echt niet zoveel verstand van.
Het is namelijk geen veronderstelling dat het overgrote deel van wat we eten uit het buitenland komt, zo'n 80%. Het is geen veronderstelling dat er miljarden landbouwsubsidie is, deels vanuit het Rijk, deels vanuit Europa. Het is geen veronderstelling dat de helft van ons landoppervlakte landbouwgrond is en dus in handen is van een klein groepje grootgrondbezitters en het is geen veronderstelling dat bijna de helft van de Nederlandse boeren miljonair is. En ik mag toch aannemen dat ik je niet hoef te vertellen dat ze door aanhoudende protesten wel érg doen alsof zij het slachtoffer zijn.
Dat zijn geen vooroordelen, geen veronderstellingen, dat zijn gewoon de feiten. Als je iets in te brengen hebt tegen de conclusies die ik daaraan verbind, is dat natuurlijk je goed recht. Sterker nog, dat is de bedoeling van dit forum. Maar als reactie op een mening onderbouwd met feiten zou het je wel sieren als je met meer komt dan oppervlakkige aanvallen.
quote:Wie is de grootste grondbezitter van Nederland?
Ten eerste valt op dat de overheid in brede zin het grootste aantal hectare grond bezit: zo is er Staatsbosbeheer met meer dan 220.000 hectare, de Staat met meer dan 200.000 hectare en de provincie Noord-Holland met meer dan 6.000 hectare.
quote:Wie bezit de meeste grond?
De grootste grondeigenaar ter wereld is geen grote oliemagnaat of een vastgoedbelegger. Nee, het is de Rooms-Katholieke Kerk.
De kerk heeft volgens lovemoney.com ruim 70 miljoen hectare in bezit. Een gebied dat groter is dan Frankrijk.4 Mar 2019
Op ad.nl (premium) stond een artikel over dat gebeuren. Agent heeft natuurlijk foutief gehandeld. Al geeft dat ad.nl artikel ook wel redelijk inzicht wat er mogelijk door het hoofd van die agent ging. Normaal heeft de politie genoeg mogelijkheden om protesten (uiteindelijk) neer te slaan.. Maar dit gedoe met die tractors is natuurlijk iets andere koek dan een vuurwerk gooiende hooligan..quote:Op vrijdag 10 november 2023 08:23 schreef Aether het volgende:
Agent die schoot op tractor in Heerenveen voor de rechter
https://nos.nl/l/2497282
Wat voor ouders laten eigenlijk een 16 jarige met een trekker over de snelweg rijden?quote:Op vrijdag 10 november 2023 08:23 schreef Aether het volgende:
Agent die schoot op tractor in Heerenveen voor de rechter
https://nos.nl/l/2497282
Een trekker mag sowieso niet op de snelwegquote:Op vrijdag 10 november 2023 08:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat voor ouders laten eigenlijk een 16 jarige met een trekker over de snelweg rijden?
Mwah kan me voorstellen dat bij diverse agenten de schrik er goed inzit nadat een jaar eerder een boertje weldegelijk met zn trekker op mensen van de mareschaussee was ingereden.quote:Op vrijdag 10 november 2023 08:48 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Op ad.nl (premium) stond een artikel over dat gebeuren. Agent heeft natuurlijk foutief gehandeld. Al geeft dat ad.nl artikel ook wel redelijk inzicht wat er mogelijk door het hoofd van die agent ging. Normaal heeft de politie genoeg mogelijkheden om protesten (uiteindelijk) neer te slaan.. Maar dit gedoe met die tractors is natuurlijk iets andere koek dan een vuurwerk gooiende hooligan..
Ik heb net zitten googlen wat nu het echte verschil tussen een tractor en trekker is. Want ik noem alles op hoge banden (en uit een boerderij) tractor. Maar dat is echt onjuist.quote:Op vrijdag 10 november 2023 08:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een trekker mag sowieso niet op de snelweg
En met 16 kun je je trekkerrijbewijs halen en mag je met de trekker rijden waar een trekker wel mag komen.
Dan nog. agent was bang dat er op hem in werd gereden, maar hij schoot Jouke van achter bijna dood. Niet van vorenquote:Op vrijdag 10 november 2023 08:48 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Op ad.nl (premium) stond een artikel over dat gebeuren. Agent heeft natuurlijk foutief gehandeld. Al geeft dat ad.nl artikel ook wel redelijk inzicht wat er mogelijk door het hoofd van die agent ging. Normaal heeft de politie genoeg mogelijkheden om protesten (uiteindelijk) neer te slaan.. Maar dit gedoe met die tractors is natuurlijk iets andere koek dan een vuurwerk gooiende hooligan..
Waarom luisterde deze jouke eigenlijk niet naar de aanwijzingen die de politie gaf? Waarom mag hij van zijn ouders met een trekker op de snelweg rijden?quote:Op vrijdag 10 november 2023 11:16 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dan nog. agent was bang dat er op hem in werd gereden, maar hij schoot Jouke van achter bijna dood. Niet van voren
Terecht vragen. Mag je dan op iemand gericht schieten?quote:Op vrijdag 10 november 2023 11:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom luisterde deze jouke eigenlijk niet naar de aanwijzingen die de politie gaf? Waarom mag hij van zijn ouders met een trekker op de snelweg rijden?
vragen vragen...
Iemand die in een trekker rijdt en rare capriolen uithaalt is wel even wat gevaarlijker dan iemand die is vastgeplakt aan de snelweg natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 november 2023 11:27 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Terecht vragen. Mag je dan op iemand gericht schieten?
Of gaan ze dan vanaf nu ook XR afschieten. Die begeven zich ook op de snelweg en luisteren niet naar de aanwijzingen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |