Ga jij maar op safari in je biodiverse stadsdeel.quote:
Nou, ik heb toevallig afgelopen november wel BBB gestemd.quote:
Weet je wat ik geweldig zou vinden?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:53 schreef Basp1 het volgende:
Hi hi de conservatieve webcare is ingeschakeld om maar te preken voor nog meer vernietiging van onze eigen leefomgeving. Het korte termijn zicht met totaal geen wetenschappelijke voorbeelden waarom er wel meer biodiversiteit in monocultuurbouw zou zijn is weer opvallend.
Zelfs het migratiegedram wordt weer van stal gehaald.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:53 schreef Basp1 het volgende:
Hi hi de conservatieve webcare is ingeschakeld om maar te preken voor nog meer vernietiging van onze eigen leefomgeving. Het korte termijn zicht met totaal geen wetenschappelijke voorbeelden waarom er wel meer biodiversiteit in monocultuurbouw zou zijn is weer opvallend.
Ik weet het eigenlijk wel zeker, kijk alleen al naar planten, in een woonwijk is dat veel diverser dan de hooguit 2 soorten gras die in zo'n weiland tegenkomt.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En je argument dat er in een nieuwbouwwijk meer biodiversiteit is dan in een weiland is natuurlijk erg ongeloofwaardig. De meeste dieren trekken van nature naar plekken waar géén mensen zijn, niet richting waar juist wél en mensen zijn.
[..]
Vrijgekomen weilanden gaan natuurlijk onder meer worden gebruikt voor bouwgrond. Maar ach, we moeten hier ook al lezen dat de gemiddelde woonwijk meer biodiversiteit kent dan weilanden, dus ach.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Weet je wat ik geweldig zou vinden?
Dat al die weilanden inderdaad omgevormd worden tot robuuste natuurgebieden, verder onberoerd door menselijke activiteit. Hooguit wat wandelpaden. Stel je voor: hele lappen aan schitterende en rustieke natuur!
Dat gaat alleen niet gebeuren
Ja? Bedoel je dan de verschillende soorten amfibieën in de sloot? De vissen? De vogels zoals buizerds (graag gezien op een paal bij een weiland) ooievaars? Kieviten? Vossen en hazen?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:56 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik weet het eigenlijk wel zeker, kijk alleen al naar planten, in een woonwijk is dat veel diverser dan de hooguit 2 soorten gras die in zo'n weiland tegenkomt.
Oh jee, sorry. Ik was even vergeten hoe gevoelig dit onderwerp ligt bij jou.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zelfs het migratiegedram wordt weer van stal gehaald.
Leuk geprobeerd.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oh jee, sorry. Ik was even vergeten hoe gevoelig dit onderwerp ligt bij jou.
quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:02 schreef luxerobots het volgende:
''Vandaag ben ik in Brussel waar een groot boerenprotest plaatsvindt, want Forum voor Democratie steunt niet alleen de boeren in Nederland, maar natuurlijk ook de boeren in België.''
Dapper hoor Gideon. Je staat gewoon voor een scherm.
Tja, hier zit ik ook niet op te wachten.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[ afbeelding ]
Wachten is nu op de hazen en buizerds. Ik zit al klaar.
Dat zal je allemaal ook niet veel tegenkomen op de typische weilanden wat er in tuinen rondvliegt, insecten en vogels, is meer dan op intensief gebruikt landbouwgrond.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja? Bedoel je dan de verschillende soorten amfibieën in de sloot? De vissen? De vogels zoals buizerds (graag gezien op een paal bij een weiland) ooievaars? Kieviten? Vossen en hazen?
Zeg het maar hoor.
Ja, daarom is die "de natuur gedijt beter in een stad" oprisping ook zo bespottelijk.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tja, hier zit ik ook niet op te wachten.
De gemene deler hier is geld. Het gaat altijd om geld.
De rand van dat bedrijventerrein ziet eruit als een plek waar diertjes, vogeltjes en insecten zich thuis voelen. Als boeren de grenzen van hun grond zo zouden inrichten, dan is dat al een flinke verbetering.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[ afbeelding ]
Wachten is nu op de hazen en buizerds. Ik zit al klaar.
Dat heeft niets met proberen te maken. Zodra de twee 'M-woorden' vallen in een topic, ook al is het relevant voor de discussie, staat het schuim meteen rond jouw mond. Vraag jezelf eens af hoe dat komt?quote:
Nederland importeert ook enorm veel vlees uit Duitsland. Ik zie het probleem dus niet. Produceren voor de export is juist een enorm belangrijk onderdeel van de economie.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Nederland heeft boeren nodig voor haar eigen voedselvoorziening. Nederland heeft niet zoveel boeren nodig dat we meer produceren (en dus ook exporteren)als een land als Duitsland. Compleet gestoord.
Zeker als je bedenkt dat het gros daarvan intensieve veeteelt is. Oftewel, Nederland wordt gebruikt als kliko door het grote geld. Goh, waar zien we dat nog meer in terug.
Maar wat we wel zeker weten is dat zo'n dode raaigraswoestijn nog minder met natuur te maken heeft.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, daarom is die "de natuur gedijt beter in een stad" oprisping ook zo bespottelijk.
quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De rand van dat bedrijventerrein ziet eruit als een plek waar diertjes, vogeltjes en insecten zich thuis voelen. Als boeren de grenzen van hun grond zo zouden inrichten, dan is dat al een flinke verbetering.
Simpel: daar vinden ze meer voedsel dan in een raaigraswoestijn.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, daarom is die "de natuur gedijt beter in een stad" oprisping ook zo bespottelijk.
Vanuit hun aard zijn de meeste dieren mensenschuw. Hoe men dan toch weet te stellen dat ze juist op komen draven waar een hele hoop mensen bij elkaar zitten en bedrijvig zijn is me een raadsel.
Nog minder dan een stad?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar wat we wel zeker weten is dat zo'n dode raaigraswoestijn nog minder met natuur te maken heeft.
Vandaar al die herten, reeën, zwijnen en konijnen die hier door de straat marcheren.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Simpel: daar vinden ze meer voedsel dan in een raaigraswoestijn.
Dit ja. Dieren zitten op plekken waar ze voedsel kunnen vinden. En dat is niet in een raaigraswoestijn.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Simpel: daar vinden ze meer voedsel dan in een raaigraswoestijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |