als in het centrum van amsterdam of rotterdam , daar zie je echte natuur op de grond liggen , met ratten en voedselresten en mensen , nou ja mensenquote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, ik begrijp dat de nieuwe tendens is om de stad te presenteren als echte natuur.
Zulke argumenten worden hier dus wel degelijk gemaakt.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:19 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Hou eens op met die bullshit, niemand zegt dat,
In de tuin van mijn moeder, met veel wilde bloemen, zie ik meer insecten dan in een weiland.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, ik begrijp dat de nieuwe tendens is om de stad te presenteren als echte natuur.
Ja, wat houdt dat nu dan eigenlijk in of wil je gewoon modewoordjes gebruiken?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, boeren moeten weer kleinschalig, circulair en biologisch boeren.
We hoeven de halve wereld niet te voeden.
Zo'n varkensfabriek heeft niets met boeren te maken, is puur industrie, in feite is al dat mais dat alleen maar als veevoer verbouwd wordt dat ook.
Nee.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook, gelukkig 👍quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja daarom pleit ik ook voor het omvormen van die weilanden tot natuurgebieden.
Niet perse als de groenstroken tussen de weilanden wat groter worden en de slootjes minder drijfmest bevatten zal ook al stukken helpen.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ben je het niet met me eens dat die weilanden liever natuurgebieden worden?
Wat is daar conservatief aan?
Veel minder dan in een stad.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nog minder dan een stad?
Dat durf ik te betwijfelen. Enorm.
Misschien is daar ook zo'n plaatje van voor ónder dat plaatje van dat weiland.
Nee helemaal niet, er wordt alleen gezegd dat de biodiversiteit in een stad nog hoger is dan op intensief gebruikt landbouwgrond. Het punt dat hier gemaakt wordt is dat landbouwgrond slecht is voor biodiversiteit en niet dat stedelijk gebied goed zou zijn.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zulke argumenten worden hier dus wel degelijk gemaakt.
Boeren zijn verplicht om aan crop rotation te doen. Moeten bepaalde afstanden hanteren tov de sloot, zitten gebonden aan broedseizoen met o.a. maaiverboden. En nog veel meer.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Niet perse als de groenstroken tussen de weilanden wat groter worden en de slootjes minder drijfmest bevatten zal ook al stukken helpen.
Ook monocultuurteelt zoveel mogelijk voorkomen en aan rotatie teelt gaan doen om het leven in de grond weer te activeren.
Het is niet zo zwart wit als onze conservatieve vrienden in hun vijand mode ons hier willen doen geloven.
Dat is geen gelul.quote:Op vrijdag 2 [quote]
[b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2683892/1/999#p212261850]vrijdag 2 februari 2024 11:12 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja, dat is dus gelul.
[..]
Bijna ieder weiland is ingepast met boomsingels en/of struwelen. Met name uit de periode van de ruilverkaveling Laat maar eens te meer zien dat je helemaal niet gehinderd wordt door kennis van zaken.
Ja, dit is aantoonbare onzin.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:27 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Nee helemaal niet, er wordt alleen gezegd dat de biodiversiteit in een stad nog hoger is dan op intensief gebruikt landbouwgrond. Het punt dat hier gemaakt wordt is dat landbouwgrond slecht is voor biodiversiteit en niet dat stedelijk gebied goed zou zijn.
Toon maar aan dan. Ben buitengewoon benieuwd.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:29 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja, dit is aantoonbare onzin.
Maar ga vooral door.
Toon het maar aan dan.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:29 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Maar ga vooral door.
HAha jij was eerderquote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Toon maar aan dan. Ben buitengewoon benieuwd.
Fair enough, dat vind ik een redelijk punt. Ik denk ook zeker dat het wel wat minder zou kunnen, maar ik vind niet dat deze hele industrie maar min of meer weg zou moeten. Er mag wat mij betreft bijvoorbeeld een grotere nadruk komen op meer betaalbaar biologisch vlees. Boeren mogen blijven, maar hebben iets minder vee en produceren ook op een andere manier.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niet als diezelfde export er voor zorgt dat er onevenredig veel vervuiling plaats vindt. Dat komt voornamelijk omdat we zo'n klein land zijn.
En dat wij importeren uit Duitsland is natuurlijk helemaal om te gieren. Dat doen we alleen maar omdat we veel van ons vlees (wat vaak van zeer hoge kwaliteit is)exporteren.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb geen moeite (exporterende) boeren. Wel met de hoeveelheid.
Dat is wel gelul. Je hebt totaal geen benul. Alleen al hoeveel traditionele 'loopvogels' er voorkomen en foerageren tussen de seizoenen.quote:
Kilometers liep ik vorig jaar door veenweidegebied voor vlinderinventarisaties.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:29 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Maar ga vooral door.
Ik had van jou toch wel verwacht dat je je huiswerk zou maken i.p.v. ongeïnformeerd nogal stellig te posten.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies. Iedereen weet dat dat bij een bedrijvenpark is.
100k ipv 120k kippen?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Fair enough, dat vind ik een redelijk punt. Ik denk ook zeker dat het wel wat minder zou kunnen, maar ik vind niet dat deze hele industrie maar min of meer weg zou moeten. Er mag wat mij betreft bijvoorbeeld een grotere nadruk komen op meer betaalbaar biologisch vlees. Boeren mogen blijven, maar hebben iets minder vee en produceren ook op een andere manier.
Een bedrijventerrein als ecologisch, natuurlijk-divers hoogstandje gaat mij wat te ver ja.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik had van jou toch wel verwacht dat je je huiswerk zou maken i.p.v. ongeïnformeerd nogal stellig te posten.
quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Toon maar aan dan. Ben buitengewoon benieuwd.
Nee. Als je ongefundeerde onzin mag uitslaan als 'meer biodiversiteit in een woonwijk dan akkerland' dan ga ik niets aantonen. Dan ben je niet meer te redden.quote:
Toon nou maar aan dan. Je weet het toch zo zeker?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat is wel gelul. Je hebt totaal geen benul. Alleen al hoeveel traditionele 'loopvogels' er voorkomen en foerageren tussen de seizoenen.
Lol! Dat antwoord had ik wel verwachtquote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
[..]
Nee. Als je ongefundeerde onzin mag uitslaan als 'meer biodiversiteit in een woonwijk dan akkerland' dan ga ik niets aantonen. Dan ben je niet meer te redden.
De rat, duif en meeuw zeggen hallo.
Nogal slap. Als het aantoonbaar is zoals jij beweert, dan toon het maar aan ook.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
[..]
Nee. Als je ongefundeerde onzin mag uitslaan als 'meer biodiversiteit in een woonwijk dan akkerland' dan ga ik niets aantonen. Dan ben je niet meer te redden.
De rat, duif en meeuw zeggen hallo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |