SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:46 schreef cosmosis het volgende:
[..]
2 dagen na de langste zomerdag in Europa en dan een heel stuk Noorderlijker dan Nederland....Dan is het om 23:00 uur nog schemerig, iets noordelijker en het wordt de hele nacht niet donker gedurende de zomer (als je ooit eens in de zomer in Scandinavië bent geweest)
quote:
Hier zie je ook wel dat Rusland gewoon duidelijk wat anders was dan Amerika in de koude oorlog. Het westen van Rusland (waar echte Russen wonen en vandaan komen, itt bijv Vladivostok) is gewoon Polen of Oekraïne maar verder in t oosten qua gebied. Is gewoon Europa in alles.quote:
De Russen zeggen dat het fake is dus 't is waarquote:Op zaterdag 24 juni 2023 03:51 schreef skysherrif het volgende:
Oke mogelijk heeft Wagner dus straks Rostov aan don in handen wtf?
ik hou nog wel 100 slagen om de arm hoor , we weten ook nog niet 100% zeker dat het echt is, dat dit wagner is in die videos.
Wat is het dar licht buiten.. al is 't daar wel 2 uur eerder dan hierquote:Op zaterdag 24 juni 2023 04:00 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
ehm jongens
ik geloof dat wagner rostov aan don in handen heeft.
wat de
FUCK
zon kwam daar 2 uur geleden al op vgmquote:Op zaterdag 24 juni 2023 04:04 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Wat is het dar licht buiten.. al is 't daar wel 2 uur eerder dan hier
Ik was ooit in de zomer in Polen. Daar was het om 4 uur al compleet licht.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 04:04 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Wat is het dar licht buiten.. al is 't daar wel 2 uur eerder dan hier
Van daaruit kan ie prima de rest aansturen, daarvoor hoeft hij zelf niet aan het front te staan.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 04:05 schreef Nielsch het volgende:
Ik geloof er helemaal niets van. Die Prigozhin zit gewoon in Oekraine.
Wagner neemt je stad over en je vraagt je af waarom ze buiten staan ?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 04:28 schreef mascara-klodder het volgende:
Wat doen al die mensen zo vroeg op straat?![]()
Ik hoop zo erg dat dit echt is, wie weet is het een begin van een verandering.
Aan de andere kant: wat is het doel van Wagner? Ze kunnen toch niet zomaar straks Rusland overnemen? Niemand neemt die lui serieus.
Ahwell, eerst maar zien of dit echt is.
Ja sorry hoor, maar ik ga niet op mijn badslippers buiten staan te filmen danquote:Op zaterdag 24 juni 2023 04:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wagner neemt je stad over en je vraagt je af waarom ze buiten staan ?
Wraak nemen op de MoD die opdracht gegeven heeft om Wagner te bombarderen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 04:28 schreef mascara-klodder het volgende:
Wat doen al die mensen zo vroeg op straat?![]()
Ik hoop zo erg dat dit echt is, wie weet is het een begin van een verandering.
Aan de andere kant: wat is het doel van Wagner? Ze kunnen toch niet zomaar straks Rusland overnemen? Niemand neemt die lui serieus.
Ahwell, eerst maar zien of dit echt is.
haha slim is het inderdaad nietquote:Op zaterdag 24 juni 2023 04:32 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ja sorry hoor, maar ik ga niet op mijn badslippers buiten staan te filmen dan
/heldopsokken
't zijn professionals, zwaar gemotiveerde professionals..quote:Op zaterdag 24 juni 2023 04:35 schreef skysherrif het volgende:
Prigozhin 10 minuutjes geleden weer wat van zich laten horen, zegt dat ze nog een helikopter hebben neer geschoten.
Daarnaast zijn ze ook nog een walgelijk stuk vretenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 04:37 schreef SiGNe het volgende:
[..]
't zijn professionals, zwaar gemotiveerde professionals..
Ik heb dat gemist, bijna een week geen nieuws gevolgdquote:Op zaterdag 24 juni 2023 04:34 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Wraak nemen op de MoD die opdracht gegeven heeft om Wagner te bombarderen.
En aan Putin laten zien dat Prigozhin een betere MoD is.
Prigozhin heeft gezegd dat het geen coup was.
"Battle hardened" noemen ze dat in het leger.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 04:39 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Daarnaast zijn ze ook nog een walgelijk stuk vreten
Als dat klopt dan heeft Prigozhin zijn zin, dan wordt die de nieuwe MoD of generaal in het Russische leger en krijgt de macht die hij wilde.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 04:41 schreef Delenlill het volgende:
Goed filmpje over wat er zoal gaande is. Volgens hem is de main colonne op weg naar Moskou. En is het mogelijk een samenwerking met Putin en Wagner om de schuld van de mislukte oorlog in de schoenen van het MoD te schuiven (ben hun naam kwijt, die twee heren daar). Een manier voor hun om dan zich terug te kunnen trekken uit alle gebieden die ze niet in bezit hadden voor februari vorig jaar (De krim enzo dus nog wel). En dan proberen om vrede te maken.
Natuurlijk is dit slechts een theorie van hem.
Opzich een aannemelijke theorie.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 04:41 schreef Delenlill het volgende:
Goed filmpje over wat er zoal gaande is. Volgens hem is de main colonne op weg naar Moskou. En is het mogelijk een samenwerking met Putin en Wagner om de schuld van de mislukte oorlog in de schoenen van het MoD te schuiven (ben hun naam kwijt, die twee heren daar). Een manier voor hun om dan zich terug te kunnen trekken uit alle gebieden die ze niet in bezit hadden voor februari vorig jaar (De krim enzo dus nog wel). En dan proberen om vrede te maken.
Natuurlijk is dit slechts een theorie van hem.
Is het niet handiger om Prigozhin de schuld te geven van het falen?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 05:02 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Opzich een aannemelijke theorie.
Volgens Wagner is Rostov nu van hun.quote:Wagner PMC is reporting to have completely captured Rostov. FSB officers are fleeing from neighbouring oblasts to Moscow
Nee want dan moet het leger alsnog zelf de klus gaan klaren.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 05:05 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Is het niet handiger om Prigozhin de schuld te geven van het falen?
Dan treft het Russische leger en het ministerie geen blaam en ligt alles aan een prive leger die rogue is gegaan.
Kunnen ze zeggen dat Wagner het leger gesaboteerd heeft of een nieuwe aanval onmogelijk gemaakt heeft toen ze die dam opgeblazen hadden.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 05:11 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nee want dan moet het leger alsnog zelf de klus gaan klaren.
Wat zij niet kunnen.
Zonder toestemming van Poetin kan Wagner ook niet functioneren.
Betaal je huurlingen maar als het Kremlin stopt met betalen en je bankrekening bevriest.
Van Rostov naar Moskou is iets van 1400km.. als ze nu al bij Moskou zijn dan moeten er al heel wat troepen in Rusland aanwezig zijn geweest.quote:
Van wat ik begrijp zijn ze ongeveer halverwege nu.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 05:19 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Van Rostov naar Moskou is iets van 1400km.. als ze nu al bij Moskou zijn dan moeten er al heel wat troepen in Rusland aanwezig zijn geweest.
Uurtje of 10 voor ze er zijnquote:Op zaterdag 24 juni 2023 05:21 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Van wat ik begrijp zijn ze ongeveer halverwege nu.
[ twitter ]
Meer iets van 1/3 zie ik. Hemelsbreed is het ongeveer 1100 kilometer. De M4 gaat er rechtstreeks naartoe zo ongeveer zie ik.
bronquote:Moscow’s mayor announces ‘anti-terror’ measures in capital
Moscow’s mayor Sergey Sobyanin said that anti-terrorist measures were being taken in the Russian capital, including additional checks on roads to reinforce security, Reuters has reported.
The increased security measures in Russia’s capital come amid claims by Wagner mercenary force chief Prigozhin that his fighters had entered Russia to remove senior military leaders in Moscow.
Dit zal gezien worden als een coup poging, no way dat Prigozhin daarmee weg gaat komenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 05:20 schreef TheJanitor het volgende:
Allemaal nog 4D schaken van Putin volgens de Putin-lovers?
Wanneer het bij een poging blijft, en anders wel... wat we daar mee opschieten weet ik niet.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 05:40 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dit zal gezien worden als een coup poging, no way dat Prigozhin daarmee weg gaat komen
Poetin durft al lange tijd amper z'n bunker uit, angst om vermoord te worden.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 05:45 schreef Natte_BeriBeri het volgende:
[..]
Wanneer het bij een poging blijft, en anders wel... wat we daar mee opschieten weet ik niet.
Volgens bronnen is hij beide aan het doen. Hij heeft volgens Wagner Rostov al veroverd, en heeft tegelijk een groot aantal troepen richting Moskou gestuurd. Die nu 1/3 van de weg onderweg zijn. (zo'n 350-400km)quote:
Deze zegt al halverwege ...quote:Op zaterdag 24 juni 2023 05:58 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Volgens bronnen is hij beide aan het doen. Hij heeft volgens Wagner Rostov al veroverd, en heeft tegelijk een groot aantal troepen richting Moskou gestuurd. Die nu 1/3 van de weg onderweg zijn. (zo'n 350-400km)
Aaah, inderdaad. Dacht dat Voronezh op ongeveer 1/3 lag inplaats van 1/2. Zijn al mooi onderweg dan.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 06:01 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Deze zegt al halverwege ...
[ twitter ]
Huidige situatie is ook niets, en volgens mij is er in dit topic meer sprake van opwinding over het verloop van de geschiedenis dan enige duiding of voorspellingen, ik heb geen idee zelf wat ik er van moet vinden, of voor wie ik moet zijn, neemt echter niet weg dat het een spectaculaire plottwist is, in ieder geval voor mij.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 06:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Waarom hopen op een coup?
Een van de grootste kernmachten ter wereld aan de grens van Europa die volledig desintegreert in en handen van gangsters als Prigozyn valt, inclusief de kernwapens. Daar wordt echt niemand beter van.
Goedemorgen, deze morgen.quote:
Welnee.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 06:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als U rechts kijkt ziet U het begin van een Russische Burgeroorlog 2023.
Welnee, hij zijn reguliere oefeningen van het MoD.quote:
Kunnen meerdere redenen voor zijn:quote:Op zaterdag 24 juni 2023 06:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Een van de grootste kernmachten ter wereld aan de grens van Europa die volledig desintegreert in en handen van gangsters als Prigozyn valt, inclusief de kernwapens. Daar wordt echt niemand beter van.
Nah ja de hoop is natuurlijk dat de Russen zelf orde op zaken gaan stellen zonder dat de rest van de wereld daar verder last van heeft maar dat is geen gegeven uiteraard. Niemand hoopt op escalatie natuurlijk.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 06:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het is een cuop of een full-on burgeroorlog. Kies maar, je hebt 2 dagen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 06:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ach voor jou is het toch ook leuk dat het tot nu toe voorspoediger dan de inname van Kiev verloopt, snappen we jouw trots ook een beetjequote:
Coup dan, Prigozhin heeft een hoop soldaten achter zich staan, iedereen is de elite daar zat.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 06:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is een cuop of een full-on burgeroorlog. Kies maar, je hebt 2 dagen.
Ik wil even benadrukken dat ik hier geheel buiten sta. Evenmin heb ik iets te maken met door miljardairs bemande duikboten richting Titanic en de all inclusive Pride vlaggen overal, welke ik in voorgaande twee kwesties btw gemist heb.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 06:20 schreef Natte_BeriBeri het volgende:
Ach voor jou is het toch ook leuk dat het tot nu toe voorspoediger dan de inname van Kiev verloopt, snappen we jouw trots ook een beetje
Trek er nog 1 open, het is immers alweer lichtquote:Op zaterdag 24 juni 2023 06:28 schreef Za het volgende:
[..]
Ik wil even benadrukken dat ik hier geheel buiten sta. Evenmin heb ik iets te maken met door miljardairs bemande duikboten richting Titanic en de all inclusive Pride vlaggen overal, welke ik in voorgaande twee kwesties btw gemist heb.
En dat terwijl Tony Chocolonely wel een regenboog uitgave in de schappen heeft.
ijkt me wel verstandig voor hem , niet zoveel flatgebouwen met open ramen daarquote:Op zaterdag 24 juni 2023 04:05 schreef Delenlill het volgende:
https://www.radarbox.com/registration/EW-301PJ
Lukashenko's vliegtuig is nu bijna voorbij Turkije gevlogen. Is hij onderweg naar Afrika?
Refreshen werkt ook niet echt.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 06:38 schreef falling_away het volgende:
Ik wil alleen even melden dat in dit soort situaties het Fok forum zo veel fijner is om te volgen dan Reddit met hun onlogische ordenen van comments op basis van likes.
Ik pak even wat meer popcorn..
Dat wordt spannend.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 06:44 schreef slashdotter3 het volgende:
There's a 15km long Wagner column refueling outside of Moscow, expect the attack to begin within hours.
[ twitter ]
Precies, beter gaan ze allemaal door met het afmaken van Oekraïners want stel je voor dat ze daar kritisch gaan worden op wat ze aan het doen zijn, dat moeten we niet willen met zijn allen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 06:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Zou wat zijn als hij nu juist dit gebeurd gaat slapen…quote:Op zaterdag 24 juni 2023 06:50 schreef BeriBeri het volgende:
Slaapt die Steve weleens, hij is nog steeds live
Zou Prigozjin willen stoppen met het afmaken van Oekraïners?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 06:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Precies, beter gaan ze allemaal door met het afmaken van Oekraïners want stel je voor dat ze daar kritisch gaan worden op wat ze aan het doen zijn, dat moeten we niet willen met zijn allen.
Goede wegen daar in Rusland.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 06:48 schreef Natte_BeriBeri het volgende:
[..]
Zit Max Verstappen zelf in die tanks, of wat?
Hij is iig niet zo blij met hoe het nu daar gaat, en hij is pragmatisch ingesteld. Dus zie hem zomaar de stekker eruit trekken mocht hij het voor het zeggen hebben.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 06:52 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zou Prigozjin willen stoppen met het afmaken van Oekraïners?
aha, zo zit datquote:Op zaterdag 24 juni 2023 06:53 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Als oekraine dat ook had gehad waren ze binnen 3 dagen in Kiev.
Of hij gaat het Russische leger reorganiseren en gaat, misschien na een korte pauze, gewoon door.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 06:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hij is iig niet zo blij met hoe het nu daar gaat, en hij is pragmatisch ingesteld. Dus zie hem zomaar de stekker eruit trekken mocht hij het voor het zeggen hebben.
Ik denk dat het met een weekje wel klaar is daar.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 06:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hij is iig niet zo blij met hoe het nu daar gaat, en hij is pragmatisch ingesteld. Dus zie hem zomaar de stekker eruit trekken mocht hij het voor het zeggen hebben.
Het punt is denk ik dat wanneer de onrust in rusland zelf zo groot is dat de oorlog in Oekraïne in een stroomversnelling komt en erin slaagt zichzelf te bvrijden de toetreding tot de NAVO vrij snel daarna plaats kan vinden. Daarmee is een nieuwe inval op zich een onmogelijkheid de komende decennia, welke gek daar ook aan de macht is.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 06:56 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Of hij gaat het Russische leger reorganiseren en gaat, misschien na een korte pauze, gewoon door.
Hij heeft zich tenslotte niet voor niets bij deze 'principiële' oorlog aangesloten.
Ik heb een gloeiende hekel aan hufter Poetin, maar ik zie, als Prigozjin de 1e man in Rusland zou worden, voorlopig de verbetering niet.
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 06:48 schreef Sunri5e het volgende:
Binnen een paar uur een aanval op Moscow
No! Sleep! Till!quote:
quote:
Ik ga niets claimen en zeker niet met wie Oekraïne/Rusland/de wereld beter af is, Poetin of Prigozjin, maar ik beschouw Poetin als iemand die, vervuld van een shitload aan woedend ressentiment, snel is uitgegroeid tot een nationalistische 'Groot-Rus' die droomt van een herstel van eeuwenoude verhoudingen. Zoiets als de Brexiteers in de UK. Alleen is Poetin volledig losgeraakt van de huidige wereld, en, gezien zijn persoonlijkheid en potentieel, veel gevaarlijker.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:01 schreef Natte_BeriBeri het volgende:
[..]
Het punt is denk ik dat wanneer de onrust in rusland zelf zo groot is dat de oorlog in Oekraïne in een stroomversnelling komt en erin slaagt zichzelf te bvrijden de toetreding tot de NAVO vrij snel daarna plaats kan vinden. Daarmee is een nieuwe inval op zich een onmogelijkheid de komende decennia, welke gek daar ook aan de macht is.
Dat er daar een onbetrouwbare gek aan de macht is, is een gegeven, dat is een probleem dat ook opgelost moet worden, bij voorkeur van binnenuit, maar dat staat denk ik los van de voordelen voor de Oekraïne wanneer rusland een paar maandjes met zichzelf bezig is. Laat ze elkaar maar kapot schieten, scheelt toch. Zoals mijn oma altijd zei, de regen die vandaag valt kan morgen niet vallen.
En het volk trapt daar weer in?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:06 schreef Delenlill het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_deputy_minister_of/
Zelfde filmpje als eerder, maar met Engelse ondertiteling.
[ twitter ]
En hoe betrouwbaar is deze 'bron'?quote:
Wat leuk om je vanochtend hier ze zien. Dat meen ik echt.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:13 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
En het volk trapt daar weer in?
jongen, ik heb werkelijk geen idee, voor mij is het alsof ik kijk hoe twee psychopaten elkaar aftuigen, het maakt me werkelijk geen zak uit als ze elkaar maar goed te grazen nemen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:12 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik ga niets claimen en zeker niet met wie Oekraïne/Rusland/de wereld beter af is, Poetin of Prigozjin, maar ik beschouw Poetin als iemand die, vervuld van een shitload aan woedend ressentiment, snel is uitgegroeid tot een nationalistische 'Groot-Rus' die droomt van een herstel van eeuwenoude verhoudingen. Zoiets als de Brexiteers in de UK. Alleen is Poetin volledig losgeraakt van de huidige wereld, en, gezien zijn persoonlijkheid en potentieel, veel gevaarlijker.
Ik zie Prigozjin eigenlijk als niets meer dan een levensgevaarlijke psychopaat. Zijn huidige gedrag toont ook aan dat hij bereid is om zowel vijanden en vrienden zonder pardon een mes in de rug te steken cq af te slachten.
Nogmaals, ik weet niet met wie Oekraïne/Rusland/de wereld beter af is.
Misschien heb je gelijk, en krijgt Oekraïne, samen met zijn bondgenoten, bij een coup van Prigozjin, de tijd om snel knopen door te hakken. Maar toetreding tot de NAVO, we hebben het vaker gezien, is geen appeltje-eitje. Dat is een uiterst gecompliceerd politiek spel. Als Prigozjin maandag het Kremlin in handen zou hebben, dan is het heus niet zo dat Oekraïne op dinsdag al NAVO-lid is. En als het Russische leger op die maandag eieren voor zijn geld kiest en overloopt naar Prigozjin, en dat leger zit nog steeds in Oekraïne, dan gaat Joe Biden niet zomaar zeggen: Zelensky, kom er meteen maar bij.
Mensen kunnen boos worden als je bepaalde namen uit het verleden erbij haalt, maar ik ben een beetje bang dat de optimistische/vrolijke reacties hier (en elders) er op lijkt alsof we blij zouden moeten zijn dat Hitler wordt vervangen door Göring o.i.d. ... en de vraag is: wordt het zoveel 'beter'?
Veranderingen hebben tijd nodig, de Russen zelf zijn er nog lang niet klaar voor.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:12 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik ga niets claimen en zeker niet met wie Oekraïne/Rusland/de wereld beter af is, Poetin of Prigozjin, maar ik beschouw Poetin als iemand die, vervuld van een shitload aan woedend ressentiment, snel is uitgegroeid tot een nationalistische 'Groot-Rus' die droomt van een herstel van eeuwenoude verhoudingen. Zoiets als de Brexiteers in de UK. Alleen is Poetin volledig losgeraakt van de huidige wereld, en, gezien zijn persoonlijkheid en potentieel, veel gevaarlijker.
Ik zie Prigozjin eigenlijk als niets meer dan een levensgevaarlijke psychopaat. Zijn huidige gedrag toont ook aan dat hij bereid is om zowel vijanden en vrienden zonder pardon een mes in de rug te steken cq af te slachten.
Nogmaals, ik weet niet met wie Oekraïne/Rusland/de wereld beter af is.
Misschien heb je gelijk, en krijgt Oekraïne, samen met zijn bondgenoten, bij een coup van Prigozjin, de tijd om snel knopen door te hakken. Maar toetreding tot de NAVO, we hebben het vaker gezien, is geen appeltje-eitje. Dat is een uiterst gecompliceerd politiek spel. Als Prigozjin maandag het Kremlin in handen zou hebben, dan is het heus niet zo dat Oekraïne op dinsdag al NAVO-lid is. En als het Russische leger op die maandag eieren voor zijn geld kiest en overloopt naar Prigozjin, en dat leger zit nog steeds in Oekraïne, dan gaat Joe Biden niet zomaar zeggen: Zelensky, kom er meteen maar bij.
Mensen kunnen boos worden als je bepaalde namen uit het verleden erbij haalt, maar ik ben een beetje bang dat de optimistische/vrolijke reacties hier (en elders) er op lijkt alsof we blij zouden moeten zijn dat Hitler wordt vervangen door Göring o.i.d. ... en de vraag is: wordt het zoveel 'beter'?
In die tweede? Volgens mij is dat een parodie account. Die hem belachelijk aan het maken is met zijn vorige leugens over militaire successen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:13 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
En het volk trapt daar weer in?
Verwacht het eigenlijk niet. Rostov is genoeg leverage omdat vanaf daar zo'n beetje het hele Russische leger wordt bevoorraad.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 06:48 schreef Sunri5e het volgende:
Binnen een paar uur een aanval op Moscow
Ok.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:16 schreef Natte_BeriBeri het volgende:
[..]
jongen, ik heb werkelijk geen idee, voor mij is het alsof ik kijk hoe twee psychopaten elkaar aftuigen, het maakt me werkelijk geen zak uit als ze elkaar maar goed te grazen nemen.
Verder heb ik toch geen invloed, wat ik ook wil of denk. Ik heb ook totaal geen idee wat het beste is, geo politiek en weet ik het. Ik ben een domme kantoorslaaf die toevallig vroeg wakker werd om te pissen en dit spektakel mocht aanschouwen.
En nogmaals, liever dat ze elkaar in rusland slopen dan in de ukr, of waar dan ook. Interne onrust is volgens mij in elk opzicht sowieso een voordeel voor de Ukr, denk ik, met mijn beperkte inzicht in deze materie.
Ik zit hier voor de popcorn
Nou nee die vent heeft meerdere malen opgeroepen tot totale escalatie.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 06:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar vrijheid en democratie voor Ukraine gaat je dan weer te ver, hypocriete zak.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:17 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Veranderingen hebben tijd nodig, de Russen zelf zijn er nog lang niet klaar voor.
Ikzelf blijf erbij dat de Westerse manier van leven op dit moment de enige juiste is al slaan wij hier ook een beetje door met klimaat en Lhbti gedoe.
Vrijheid en democratie dus.
Kijk, de interpretatie dat ik het over de toestand in Ukraine heb geeft al aan dat inhoudelijke discussie met jou niet echt heel erg zinvol is. Ik had het over de toestand in Rusland, ligt er net naast. Maakt verder niet uit.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:19 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Los daarvan: ik vind de hele toestand in Oekraïne niet 'popcorn'-waardig.
Laat ik dan zeggen: ik vind de hele toestand in Rusland en Oekraïne totaal niet 'popcorn'-waardig.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:21 schreef Natte_BeriBeri het volgende:
[..]
Kijk, de interpretatie dat ik het over de Ukraine heb geeft al aan dat inhoudelijke discussie met jou niet echt heel erg zinvol is. Ik had het over de toestand in Rusland, ligt er net naast. Maakt verder niet uit.
Sterkte verder hoor
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Waar zeg ik dat?
[..]
Maar vrijheid en democratie voor Ukraine gaat je dan weer te ver, hypocriete zak.
Ga nou niet ontkennen dat je al weken pro-Russisch loopt te trollen.quote:
Hè? Ik kom hier zelden.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ga nou niet ontkennen dat je al weken pro-Russisch loopt te trollen.
RIP struiken van Moskouquote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:24 schreef Delenlill het volgende:
[ afbeelding ]
Als dat waar is zou het een goede zijn. Krijgen ze eindelijk eens wat echte actie. In plaats van alleen maar Tiktok filmpjes maken.
Dan had je nu ook weg kunnen blijven.quote:
Ik geef toe: dit sektarische gedrag, wat nogal vaak voorkomt op FOK (op meerdere plaatsen), hangt me ver de strot uit. Waarom zou een lid van FOK zich niet mogen aansluiten bij discussies waar hij/zij eerder nog niet aan meedeed?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan had je nu ook weg kunnen blijven.
Het valt inderdaad niet uit te sluiten dat het slechts dit is.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:32 schreef zoost het volgende:
Gedoe tussen generaals / warlords. Geen bedreiging voor Putin. Al maakt dit geen sterke indruk.
Met Bayraktars?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:32 schreef Breekfast het volgende:
Zo'n lange colonne bij elkaar is voor Moskou toch heel makkelijk uit te schakelen?
Omdat ie gewoon zit te liegen. Je mag zeggen wat je wil, maar wees dan een man en blijf daar achter staan. Of geef je ongelijk toe.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:32 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik geef toe: dit sektarische gedrag, wat nogal vaak voorkomt op FOK (op meerdere plaatsen), hangt me ver de strot uit. Waarom zou een lid van FOK zich niet mogen aansluiten bij discussies waar hij/zij eerder nog niet aan meedeed?
Wtf. Het is trouwens nu officieel want het staat op teletekst. Ben een keer uiteten blijkt er een burgeroorlog te zijn gestart in Rusland. Wat een clusterfuck voor poetin. Die komt er in die gebieden straks nog bekaaider af dan Gorbachev. Dat terwijl hij dit begonnen is om de fout van laatstgenoemde recht te zetten en als redder der Russische natie de boeken in wilde gaan.quote:
Je ziet wel: ik ben ook maar een passant. Want ik houd alle bewegingen van mede-FOKkers niet zo nauwkeurig bij.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat ie gewoon zit te liegen. Je mag zeggen wat je wil, maar wees dan een man en blijf daar achter staan.
Het ging gisteravond dan ook wel heel snelquote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wtf. Het is trouwens nu officieel want het staat op teletekst. Ben een keer uiteten blijkt er een burgeroorlog te zijn gestart in Rusland. Wat een clusterfuck voor poetin. Die komt er in die gebieden straks nog bekaaider af dan Gorbachev. Dat terwijl hij dit begonnen is om de fout van laatstgenoemde recht te zetten en als redder der Russische natie de boeken in wilde gaan.
Wat een top dag voor de westerse inlichtingendiensten.
Hij ontkent gewoon dat ie hier regelmatig post(te).quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:36 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Je ziet wel: ik ben ook maar een passant. Want ik houd alle bewegingen van mede-FOKkers niet zo nauwkeurig bij.
Wat betreft het tweede deel van je opmerking (in het algemeen): ik zeg altijd maar "beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald."
Mensen kunnen leren, en dus ook van mening veranderen. Dat heeft met 'mannelijkheid' helemaal niets te maken.
Lol.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:37 schreef Peligrosso het volgende:
Ik heb het hele gedoe van vannacht gemist.
Wat is er in het kort aan de hand?
Foei.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hij ontkent gewoon dat ie hier regelmatig post(te).
Het Russische MoD wilde Wagner kapot bombarderen. Prigozin ging door het lint, pakte zijn boeltje en is Rusland binnen gevallen. Hij zit nou in Rostov, schijnt ook onderweg te zijn naar Moscou. Morgen burgeroorlog?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:37 schreef Peligrosso het volgende:
Vanaf gister avond rond 11 uur is het Russische leger het 3de sterkste leger in Rusland.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:37 schreef Peligrosso het volgende:
Prigozhin is met een (te) klein leger Rostov binnengevallen en probeert een burgeroorlog te ontketenen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:37 schreef Peligrosso het volgende:
Wow vet!quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het Russische MoD wilde Wagner kapot bombarderen. Prigozin ging door het lint, pakte zijn boeltje en is Rusland binnen gevallen. Hij zit nou in Rostov, schijnt ook onderweg te zijn naar Moscou. Morgen burgeroorlog?
Als poetin Kadyrov op gaat bellen om te vragen of hij Wagner een lesje wil leren dan neemt Kadyrov niet op.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:24 schreef Delenlill het volgende:
[ afbeelding ]
Als dat waar is zou het een goede zijn. Krijgen ze eindelijk eens wat echte actie. In plaats van alleen maar Tiktok filmpjes maken.
Maar deze is gemaakt aan het begin van de coup. Dus verwacht het niet. Zou wel mooi zijn als ze elkaar afmaken.
Idem ik word wakker en lees dat Wagner ruzie heeft met Russische generaals en nu onderweg is naar Moskou..quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:37 schreef Peligrosso het volgende:
Hoeveel autoriteit heb je nog als je militaire apparaat onderling slaags raakt en jij alle controle kwijt bent?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:32 schreef zoost het volgende:
Gedoe tussen generaals / warlords. Geen bedreiging voor Putin. Al maakt dit geen sterke indruk.
Voor Oekraïne zou het beter zijn als ze wel kapot worden geschoten. Ik denk niet dat prioghizin aan de macht van het MoD een vooruitgang is voor Oekraïne.quote:
Generaals met hun legers komen tegenover elkaar te staan. Burgers willen hier niets mee te maken hebben. Het gaat ook over niets. De oorlog in Ukraine gaat ook niet stoppenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het Russische MoD wilde Wagner kapot bombarderen. Prigozin ging door het lint, pakte zijn boeltje en is Rusland binnen gevallen. Hij zit nou in Rostov, schijnt ook onderweg te zijn naar Moscou. Morgen burgeroorlog?
Ja ongelooflijk.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:42 schreef theguyver het volgende:
[..]
Idem ik word wakker en lees dat Wagner ruzie heeft met Russische generaals en nu onderweg is naar Moskou..
Pakt popcorn.
Heerlijk dat gebekvecht in Rusland.
Dit kon nog best positief uitpakken voor Oekraïne.
Ik zou het groepje wat de Belgorod regio binnen viel ook nog eens op pad sturen, dan word het daar een nog grotere puinhoop..
De oorlog in Ukraine stopt als alle Russen dat land uit zijn.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:44 schreef zoost het volgende:
[..]
Generaals met hun legers komen tegenover elkaar te staan. Burgers willen hier niets mee te maken hebben. Het gaat ook over niets. De oorlog in Ukraine gaat ook niet stoppen
Nah, interne speciale operatiequote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:46 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Ah niks aan de hand dus
Als je niet snapt wat de impact van een legeronderdeel dat zich tegen de rest keert is, zeg dan gewoon niks.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:44 schreef zoost het volgende:
[..]
Generaals met hun legers komen tegenover elkaar te staan. Burgers willen hier niets mee te maken hebben. Het gaat ook over niets. De oorlog in Ukraine gaat ook niet stoppen
Muesli als vervanging van popcornquote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:46 schreef xpompompomx het volgende:
Potverdrie, dat wordt popcorn als ontbijt ipv het gebruikelijke muesli.
Eerder schreef ik nog, als een mogelijk scenario voor Prigozjin: wie een kuil graaft voor een ander...quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wtf. Het is trouwens nu officieel want het staat op teletekst. Ben een keer uiteten blijkt er een burgeroorlog te zijn gestart in Rusland. Wat een clusterfuck voor poetin. Die komt er in die gebieden straks nog bekaaider af dan Gorbachev. Dat terwijl hij dit begonnen is om de fout van laatstgenoemde recht te zetten en als redder der Russische natie de boeken in wilde gaan.
Wat een top dag voor de westerse inlichtingendiensten.
Zijn punt is met de MoD, niet zozeer met Putin. Maar we gaan het zien. Bizar sowiesoquote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:42 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Hoeveel autoriteit heb je nog als je militaire apparaat onderling slaags raakt en jij alle controle kwijt bent?
Prigozhin heeft nu niet enkel over Shoigu. Hij trekt de hele rechtvaardiging van de oorlog in twijfel. En dan kom je toch ook bij Poetin zelf uit. Degene die deze zinloze oorlog is begonnen.
Leg het even uit andersquote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je niet snapt wat de impact van een legeronderdeel dat zich tegen de rest keert is, zeg dan gewoon niks.
Nee jij mag zelf met bewijs komen dat ik pro Russisch ben en anders je grote smoel houden. Verder ben ik met andere nuttigere dingen bezig dus ik lees het volgende week ofzo wel weer eens.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat ie gewoon zit te liegen. Je mag zeggen wat je wil, maar wees dan een man en blijf daar achter staan. Of geef je ongelijk toe.
Popcorncerealquote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:46 schreef xpompompomx het volgende:
Potverdrie, dat wordt popcorn als ontbijt ipv het gebruikelijke muesli.
Als ik Zelensky was, zou ik sowieso geen overhaaste actie ondernemen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[ twitter ]
Overigens denk ik dat er bij de oekrainers ook chaos is nu. Dit is wel een erg onverwachte wending en hoe ga je hier op reageren. Ze het uit laten vechten zodat ze sterk verzwakt zijn of nu als een malle erin gaan en gebruik maken van de chaos aan de andere kant?
WW3 incomingquote:
of zoals in fascime vaker gebeurt om stap omhoog te maken: hij verovert MoD van Rusland, neemt de stoel en integreert Russische leger onder Wagner, en gaat weer te keer in Oekraine en Poetin blijft zitten.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 06:18 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Kunnen meerdere redenen voor zijn:
- Prigozhin is zat van de hele oorlog. Zijn huursoldaten bestaan was veel lucratiever en lang niet zo gevaarlijk. Bij een succesvolle coup gaat hij een manier vinden om de oorlog te stoppen. Wat een van de beste uitkomsten zou kunnen zijn voor Oekraine/zelenski.
- Prigozhin stopt de oorlog, en dankzij zijn populariteit (die nog groter wordt wanneer hij de oorlog stopt) Wordt hij president. En hij gaat zijn gangetje zonder all die oorlogen.
- Hij stopt de oorlog, heeft geen zin om zelf te gaan regeren dus hij zorgt voor democratische verkiezingen. Wat hem immens populair zal maken. Zo populair dat hij mogelijk vergeven zou kunnen worden voor all zijn zonden in deze oorlog. (zou hij over kunnen onderhandelen met het westen)
- Hij verliest deze coup en er blijft niks over van hem/Wagner. Wat weer een hoofdpijn minder is
Natuurlijk is er altijd ook nog de optie dat hij president wordt en alles erger maakt. Dat de oorlog door blijft gaan. En dat hij door blijft gaan met het onderdrukken van Rusland. Wat hem gehaat maakt. Of dat hij inderdaad op volle kracht voor de oorlog gaat.
En natuurlijk zijn er nog veel meer opties. Maar in mijn mening zal deze coup voordelig zijn voor de oorlog/het westen. Vooral als hij slaagt.
Oekraine moet haar eigen plan trekken. Nu als een kip zonder kop doorstoten is nog steeds een domme actie.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:50 schreef plesner het volgende:
Oekraïne moet nu doorstoten en gretig gebruik maken van deze situatie
Eerst dat ze in Rusland elkaar afmaken. Oekraine kan beter hun troepen rust geven.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Oekraine moet haar eigen plan trekken. Nu als een kip zonder kop doorstoten is nog steeds een domme actie.
Echt hou op. Je zat tot gisteren bijna dagelijks pro Russische troep te spammen en vragen te stellen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:51 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Nee jij mag zelf met bewijs komen dat ik pro Russisch ben en anders je grote smoel houden. Verder ben ik met andere nuttigere dingen bezig dus ik lees het volgende week ofzo wel weer eens.
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:55 schreef Haags het volgende:
Kan de navo zich niet lekker gaan bemoeien nu. De Russen hebben het druk zat momenteel. Ze wankelen dus toeslaan!
Z: What should I do?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:54 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Als ik Zelensky was, zou ik sowieso geen overhaaste actie ondernemen.
Mochten (pro-) Russische troepen uit zichzelf Oekraïne gaan verlaten, dan is dat beter dan ze geforceerd proberen eruit te jagen.
Maar het valt niet mee om in de toekomst te kijken. Zeker niet met de huidige chaos. Wel staat denk ik wel vast dat hij en Biden momenteel een 'hot line' continu open houden.
Jij moet echt minder gaan drinken.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:02 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Z: What should I do?
B: I have hairy legs. There are kids on the moon. Why am I holding a phone?
Er zijn wel berichten die dit toch lijken te bevestigen:quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:56 schreef Nielsch het volgende:
Het is voor Oekraine te hopen dat er Russische legeronderdelen zijn die zeggen: 'fuck dit hier, we sluiten ons aan bij Wagner' en vervolgend hun boeltje pakken. Maar die kans acht ik erg klein.
Z: could you please put me through to your nearby advisor?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:02 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Z: What should I do?
B: I have hairy legs. There are kids on the moon. Why am I holding a phone?
maar heeft wel alle signalen dat dit het is. ruzzie tussen warlords, maar poetin blijft buiten spel.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:33 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het valt inderdaad niet uit te sluiten dat het slechts dit is.
Schengen-avant-la-lettre.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Tijd voor een tweede operatie Faustschlag!
Voor de mensen die dit niet kennen: In 1918 profiteerden de Duitsers van de Russische onrust en rukten ze zonder enige weerstand duizenden kilometers op, tot Rostov ongeveer. Ze konden gewoon op de trein stappen en zich laten vervoeren naar de volgende stad.
Het is een wirwar aan berichten, maar dat is inderdaad best mogelijk.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:08 schreef Korenfok het volgende:
[..]
maar heeft wel alle signalen dat dit het is. ruzzie tussen warlords, maar poetin blijft buiten spel.
Om thematisch te blijven zou ik het Paukschlag noemen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Tijd voor een tweede operatie Faustschlag!
Voor de mensen die dit niet kennen: In 1918 profiteerden de Duitsers van de Russische onrust en rukten ze zonder enige weerstand duizenden kilometers op, tot Rostov ongeveer. Ze konden gewoon op de trein stappen en zich laten vervoeren naar de volgende stad.
Ik zag dit in de reacties... deze Russische generaal is of volkomen lazarus, of zit onder de verdovende middelen (het eerste lijkt me het meest waarschijnlijke):quote:
Poetin zal wel moeten, anders hangt zijn macht aan een zijden draadje.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:27 schreef Nielsch het volgende:
Vooralsnog verwacht ik dat het Kremlin deze opstand gaat onderdrukken. Dat lijkt me de meest logische uitkomst.
Alternatief is dat Shoigu binnenkort uit een open raam valt mocht dit te lang duren.
Opmerkelijk dat die kerel ook een pipa vast heeft.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:28 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik zag dit in de reacties... deze Russische generaal is of volkomen lazarus, of zit onder de verdovende middelen (het eerste lijkt me het meest waarschijnlijke):
[ twitter ]
Dat is er één van Tempoteamquote:
Hoelaat zou dat zijn dan?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:30 schreef Delenlill het volgende:
Putin is laat met zijn toespraak. Zit vast nog 7 kleuren te schijten.
Zijn hotelkamer in Peking was nog niet geprepareerd?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:30 schreef Delenlill het volgende:
Putin is laat met zijn toespraak. Zit vast nog 7 kleuren te schijten.
Hier?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:32 schreef Sunri5e het volgende:
Ergens live die persconferentie te volgen?
Opvallend is dat er nog geen enkel woord van de President is geweest. Zoals goed fascist doet: zelf laten uit vechten en hopen dat de winnaar jou trouw blijft.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:28 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik zag dit in de reacties... deze Russische generaal is of volkomen lazarus, of zit onder de verdovende middelen (het eerste lijkt me het meest waarschijnlijke):
[ twitter ]
Kortom destabilisatie van een van de grootste kernmachten ter wereld.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 06:18 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Kunnen meerdere redenen voor zijn:
- Prigozhin is zat van de hele oorlog. Zijn huursoldaten bestaan was veel lucratiever en lang niet zo gevaarlijk. Bij een succesvolle coup gaat hij een manier vinden om de oorlog te stoppen. Wat een van de beste uitkomsten zou kunnen zijn voor Oekraine/zelenski.
- Prigozhin stopt de oorlog, en dankzij zijn populariteit (die nog groter wordt wanneer hij de oorlog stopt) Wordt hij president. En hij gaat zijn gangetje zonder all die oorlogen.
- Hij stopt de oorlog, heeft geen zin om zelf te gaan regeren dus hij zorgt voor democratische verkiezingen. Wat hem immens populair zal maken. Zo populair dat hij mogelijk vergeven zou kunnen worden voor all zijn zonden in deze oorlog. (zou hij over kunnen onderhandelen met het westen)
- Hij verliest deze coup en er blijft niks over van hem/Wagner. Wat weer een hoofdpijn minder is
Natuurlijk is er altijd ook nog de optie dat hij president wordt en alles erger maakt. Dat de oorlog door blijft gaan. En dat hij door blijft gaan met het onderdrukken van Rusland. Wat hem gehaat maakt. Of dat hij inderdaad op volle kracht voor de oorlog gaat.
En natuurlijk zijn er nog veel meer opties. Maar in mijn mening zal deze coup voordelig zijn voor de oorlog/het westen. Vooral als hij slaagt.
Hij zal toch daadwerkelijke gevechten koste wat kost willen voorkomen lijkt me. Al is het alleen maar omdat de uitkomst ongewis is.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:27 schreef Nielsch het volgende:
Vooralsnog verwacht ik dat het Kremlin deze opstand gaat onderdrukken. Dat lijkt me de meest logische uitkomst.
Alternatief is dat Shoigu binnenkort uit een open raam valt mocht dit te lang duren.
Een half uur geleden. Maar goed hij is altijd te laat.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoelaat zou dat zijn dan?
Ben ook heel benieuwd of dit nou een coup tegen hem moet voorstellen. Het lijkt er eerder op dat het met de generaals te maken heeft.
Dat is wel wat Poetin vaak doet ja. Gewoon afwachten en dan rustig uitleggen hoe het allemaal volgens zijn plan ging.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:32 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Opvallend is dat er nog geen enkel woord van de President is geweest. Zoals goed fascist doet: zelf laten uit vechten en hopen dat de winnaar jou trouw blijft.
32 minuten geledenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ben ook heel benieuwd of dit nou een coup tegen hem moet voorstellen. Het lijkt er eerder op dat het met de generaals te maken heeft.
Het is inderdaad een coup tegen zijn generaals. Maar daar hij de leiding heeft over deze generaals is het indirect ook een coup tegen hem. Tenzij het met toestemming van Putin gebeurd natuurlijk.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
"Mijn goede vrind Prigozjin is momenteel bezig het koren van het kaf te scheiden, en dan gaan we samen de oorlog tegen de Nazi's winnen!"quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat is wel wat Poetin vaak doet ja. Gewoon afwachten en dan rustig uitleggen hoe het allemaal volgens zijn plan ging.
waarom richten ze geen liberaal democratische staat op. Dit is het rustigers en gunstigst voor de inwoners, buren en de wereld. Alleen ultra conservatieven, nazi's en natio nalisten lopen dan te janken. rest van de wereld blij?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Kortom destabilisatie van een van de grootste kernmachten ter wereld.
Geruststellend vooruitzicht wel ja.
Het is altijd het beste scenario geweest: destabilisatie van binnenuit.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Kortom destabilisatie van een van de grootste kernmachten ter wereld.
Geruststellend vooruitzicht wel ja.
Beetje het Lybië scenario, maar dan met 80.000 kernwapens in het middenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is altijd het beste scenario geweest: destabilisatie van binnenuit.
Precies. Poetin heeft deze generaals aangesteld en laten zitten. Ondanks alle kritiek van Prigozhin.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:34 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Het is inderdaad een coup tegen zijn generaals. Maar daar hij de leiding heeft over deze generaals is het indirect ook een coup tegen hem. Tenzij het met toestemming van Putin gebeurd natuurlijk.
Het zou een half uur geleden beginnen.
Ik zou liever een ander dan Prigozjin het verzet zien leiden.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is altijd het beste scenario geweest: destabilisatie van binnenuit.
Waar lees je dat?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:38 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Precies. Poetin heeft deze generaals aangesteld en laten zitten. Ondanks alle kritiek van Prigozhin.
Daarnaast trekt hij nu ook de rechtvaardiging voor de oorlog in twijfel.
Dit raakt gewoon het gezag van Poetin.
Wat voor de Russische elite geldt, geldt gegarandeerd ook voor hun vijfde colonne in de westerse wereld; die grijpt massaal naar de fles.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Jij moet echt minder gaan drinken.
In de filmpjes die de leider van Wagner gepost heeft aan het begin van deze coup.quote:
Ben benieuwd wat voor instructies ze nu krijgen van hun troll-farms.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:41 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Wat voor de Russische elite geldt, geldt gegarandeerd ook voor hun vijfde colonne in de westerse wereld; die grijpt massaal naar de fles.
Yep.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:41 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Wat voor de Russische elite geldt, geldt gegarandeerd ook voor hun vijfde colonne in de westerse wereld; die grijpt massaal naar de fles.
Blijft vaag dat het zo makkelijk gaat. Waar is de luchtmacht bijvoorbeeld. Of is iedereen al overgelopen intussen. Of waren die 3 neergeschoten helicopters een poging van de luchtmacht?quote:
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Blijft vaag dat het zo makkelijk gaat. Waar is de luchtmacht bijvoorbeeld. Of is iedereen al overgelopen intussen. Of waren die 3 neergeschoten helicopters een poging van de luchtmacht?
[...]
Volgens mij zijn er ook aardig wat vliegtuigen/heli's uit de lucht komen zetten omdat piloot slecht getraind was of gewoon door slecht onderhoud..quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Blijft vaag dat het zo makkelijk gaat. Waar is de luchtmacht bijvoorbeeld. Of is iedereen al overgelopen intussen. Of waren die 3 neergeschoten helicopters een poging van de luchtmacht?
Heb toch het idee dat we cruciale informatie missen.
Kut. Net zin in een feestje.quote:
Deze bedoel ik inderdaadquote:
Ja.. niemand weet de daadwerkelijke staat van het Russische leger natuurlijk. Misschien is het zo ontzettend uitgehold door de oorlog en corruptie dat er alleen maar een flinterdunne schil over was die nu gewoon in elkaar klapt.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:45 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er ook aardig wat vliegtuigen/heli's uit de lucht komen zetten omdat piloot slecht getraind was of gewoon door slecht onderhoud..
Blijkbaar was dat machtige leger alleen in staat om in een reeds kapotgeschoten en apathisch land als Syrië 'orde op zaken' te stellen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja.. niemand weet de daadwerkelijke staat van het Russische leger natuurlijk. Misschien is het zo ontzettend uitgehold door de oorlog en corruptie dat er alleen maar een flinterdunne schil over was die nu gewoon in elkaar klapt.
Hmm zulke uitspraken zagen wel aan de stoelpoten van die hele operatie.quote:
Het zou zomaar kunnen. En dat dit land snel uiteen zal gaan vallen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja.. niemand weet de daadwerkelijke staat van het Russische leger natuurlijk. Misschien is het zo ontzettend uitgehold door de oorlog en corruptie dat er alleen maar een flinterdunne schil over was die nu gewoon in elkaar klapt.
Soms voelt het als een flashback naar Vilnius-Gorbatsjov-ontvoering-coup-verzet-Jeltsin... helaas bleef die Russische Lente niet zo lang duren.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het zou zomaar kunnen. En dat dit land snel uiteen zal gaan vallen.
Prigozhin doet hier met name een appeal aan een aanzienlijk deel van de publieke opinie die de oorlog niet meer ziet zitten en niet meer gelooft in winst. En ook de elite gelooft niet meer in een goede afloop. Kappen dus, iemand de schuld geven en proberen in die afloop Rusland bij elkaar te houden. Men weet allemaal dat als ze doorgaan voortbestaan van hele Federatie ernstig op spel staat voor Poetin’s persoonlijke avontuurtje in het buurland.quote:
Aan de andere kant, dat ie een speech geeft betekend nog wel dat hij in controle is (in het kremlin). En dat is denk ik ook het eerste doel van de speech.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:50 schreef Confetti het volgende:
CNN meldt ook dat Poetin gaat spreken dus dat lijkt geen totale onzin te zijn.
Die melding hangt al ruim een uur... het is ongetwijfeld geen onzin, maar de man heeft zich nog niet vertoond.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:50 schreef Confetti het volgende:
Wat moet hij in godsnaam gaan zeggen. Volgens mij twijfelt hij daar zelf nu ook nog overquote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:53 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Die melding hangt al ruim een uur... het is ongetwijfeld geen onzin, maar de man heeft zich nog niet vertoond.
Wat Poetin uitkraamt zal dan gegarandeerd wél weer totale onzin zijn.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:50 schreef Confetti het volgende:
Ik begin te denken dat de militaire parade Dit jaar een hele goede samenvatting is van de staat van het russische leger. En dat Wagner nu de primaire aanvallende eenheid is, en 'federale' leger vooral uit aanvullende eenheden nog bestaat dus supply chain en wat bombardementen kan uitvoeren.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Heb toch het idee dat we cruciale informatie missen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |