Precies, beter gaan ze allemaal door met het afmaken van Oekraners want stel je voor dat ze daar kritisch gaan worden op wat ze aan het doen zijn, dat moeten we niet willen met zijn allen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 06:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Waarom hopen op een coup?
Een van de grootste kernmachten ter wereld aan de grens van Europa die volledig desintegreert in en handen van gangsters als Prigozyn valt, inclusief de kernwapens. Daar wordt echt niemand beter van.
Zou wat zijn als hij nu juist dit gebeurd gaat slapen…quote:Op zaterdag 24 juni 2023 06:50 schreef BeriBeri het volgende:
Slaapt die Steve weleens, hij is nog steeds live
Zou Prigozjin willen stoppen met het afmaken van Oekraners?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 06:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Precies, beter gaan ze allemaal door met het afmaken van Oekraners want stel je voor dat ze daar kritisch gaan worden op wat ze aan het doen zijn, dat moeten we niet willen met zijn allen.
Goede wegen daar in Rusland.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 06:48 schreef Natte_BeriBeri het volgende:
[..]
Zit Max Verstappen zelf in die tanks, of wat?
Hij is iig niet zo blij met hoe het nu daar gaat, en hij is pragmatisch ingesteld. Dus zie hem zomaar de stekker eruit trekken mocht hij het voor het zeggen hebben.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 06:52 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zou Prigozjin willen stoppen met het afmaken van Oekraners?
aha, zo zit datquote:Op zaterdag 24 juni 2023 06:53 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Als oekraine dat ook had gehad waren ze binnen 3 dagen in Kiev.
Of hij gaat het Russische leger reorganiseren en gaat, misschien na een korte pauze, gewoon door.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 06:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hij is iig niet zo blij met hoe het nu daar gaat, en hij is pragmatisch ingesteld. Dus zie hem zomaar de stekker eruit trekken mocht hij het voor het zeggen hebben.
Ik denk dat het met een weekje wel klaar is daar.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 06:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hij is iig niet zo blij met hoe het nu daar gaat, en hij is pragmatisch ingesteld. Dus zie hem zomaar de stekker eruit trekken mocht hij het voor het zeggen hebben.
Het punt is denk ik dat wanneer de onrust in rusland zelf zo groot is dat de oorlog in Oekrane in een stroomversnelling komt en erin slaagt zichzelf te bvrijden de toetreding tot de NAVO vrij snel daarna plaats kan vinden. Daarmee is een nieuwe inval op zich een onmogelijkheid de komende decennia, welke gek daar ook aan de macht is.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 06:56 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Of hij gaat het Russische leger reorganiseren en gaat, misschien na een korte pauze, gewoon door.
Hij heeft zich tenslotte niet voor niets bij deze 'principile' oorlog aangesloten.
Ik heb een gloeiende hekel aan hufter Poetin, maar ik zie, als Prigozjin de 1e man in Rusland zou worden, voorlopig de verbetering niet.
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 06:48 schreef Sunri5e het volgende:
Binnen een paar uur een aanval op Moscow
No! Sleep! Till!quote:
quote:
Ik ga niets claimen en zeker niet met wie Oekrane/Rusland/de wereld beter af is, Poetin of Prigozjin, maar ik beschouw Poetin als iemand die, vervuld van een shitload aan woedend ressentiment, snel is uitgegroeid tot een nationalistische 'Groot-Rus' die droomt van een herstel van eeuwenoude verhoudingen. Zoiets als de Brexiteers in de UK. Alleen is Poetin volledig losgeraakt van de huidige wereld, en, gezien zijn persoonlijkheid en potentieel, veel gevaarlijker.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:01 schreef Natte_BeriBeri het volgende:
[..]
Het punt is denk ik dat wanneer de onrust in rusland zelf zo groot is dat de oorlog in Oekrane in een stroomversnelling komt en erin slaagt zichzelf te bvrijden de toetreding tot de NAVO vrij snel daarna plaats kan vinden. Daarmee is een nieuwe inval op zich een onmogelijkheid de komende decennia, welke gek daar ook aan de macht is.
Dat er daar een onbetrouwbare gek aan de macht is, is een gegeven, dat is een probleem dat ook opgelost moet worden, bij voorkeur van binnenuit, maar dat staat denk ik los van de voordelen voor de Oekrane wanneer rusland een paar maandjes met zichzelf bezig is. Laat ze elkaar maar kapot schieten, scheelt toch. Zoals mijn oma altijd zei, de regen die vandaag valt kan morgen niet vallen.
En het volk trapt daar weer in?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:06 schreef Delenlill het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_deputy_minister_of/
Zelfde filmpje als eerder, maar met Engelse ondertiteling.
[ twitter ]
En hoe betrouwbaar is deze 'bron'?quote:
Wat leuk om je vanochtend hier ze zien. Dat meen ik echt.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:13 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
En het volk trapt daar weer in?
jongen, ik heb werkelijk geen idee, voor mij is het alsof ik kijk hoe twee psychopaten elkaar aftuigen, het maakt me werkelijk geen zak uit als ze elkaar maar goed te grazen nemen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:12 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik ga niets claimen en zeker niet met wie Oekrane/Rusland/de wereld beter af is, Poetin of Prigozjin, maar ik beschouw Poetin als iemand die, vervuld van een shitload aan woedend ressentiment, snel is uitgegroeid tot een nationalistische 'Groot-Rus' die droomt van een herstel van eeuwenoude verhoudingen. Zoiets als de Brexiteers in de UK. Alleen is Poetin volledig losgeraakt van de huidige wereld, en, gezien zijn persoonlijkheid en potentieel, veel gevaarlijker.
Ik zie Prigozjin eigenlijk als niets meer dan een levensgevaarlijke psychopaat. Zijn huidige gedrag toont ook aan dat hij bereid is om zowel vijanden en vrienden zonder pardon een mes in de rug te steken cq af te slachten.
Nogmaals, ik weet niet met wie Oekrane/Rusland/de wereld beter af is.
Misschien heb je gelijk, en krijgt Oekrane, samen met zijn bondgenoten, bij een coup van Prigozjin, de tijd om snel knopen door te hakken. Maar toetreding tot de NAVO, we hebben het vaker gezien, is geen appeltje-eitje. Dat is een uiterst gecompliceerd politiek spel. Als Prigozjin maandag het Kremlin in handen zou hebben, dan is het heus niet zo dat Oekrane op dinsdag al NAVO-lid is. En als het Russische leger op die maandag eieren voor zijn geld kiest en overloopt naar Prigozjin, en dat leger zit nog steeds in Oekrane, dan gaat Joe Biden niet zomaar zeggen: Zelensky, kom er meteen maar bij.
Mensen kunnen boos worden als je bepaalde namen uit het verleden erbij haalt, maar ik ben een beetje bang dat de optimistische/vrolijke reacties hier (en elders) er op lijkt alsof we blij zouden moeten zijn dat Hitler wordt vervangen door Gring o.i.d. ... en de vraag is: wordt het zoveel 'beter'?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |