abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209625923
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 07:12 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik ga niets claimen en zeker niet met wie Oekrane/Rusland/de wereld beter af is, Poetin of Prigozjin, maar ik beschouw Poetin als iemand die, vervuld van een shitload aan woedend ressentiment, snel is uitgegroeid tot een nationalistische 'Groot-Rus' die droomt van een herstel van eeuwenoude verhoudingen. Zoiets als de Brexiteers in de UK. Alleen is Poetin volledig losgeraakt van de huidige wereld, en, gezien zijn persoonlijkheid en potentieel, veel gevaarlijker.
Ik zie Prigozjin eigenlijk als niets meer dan een levensgevaarlijke psychopaat. Zijn huidige gedrag toont ook aan dat hij bereid is om zowel vijanden en vrienden zonder pardon een mes in de rug te steken cq af te slachten.

Nogmaals, ik weet niet met wie Oekrane/Rusland/de wereld beter af is.

Misschien heb je gelijk, en krijgt Oekrane, samen met zijn bondgenoten, bij een coup van Prigozjin, de tijd om snel knopen door te hakken. Maar toetreding tot de NAVO, we hebben het vaker gezien, is geen appeltje-eitje. Dat is een uiterst gecompliceerd politiek spel. Als Prigozjin maandag het Kremlin in handen zou hebben, dan is het heus niet zo dat Oekrane op dinsdag al NAVO-lid is. En als het Russische leger op die maandag eieren voor zijn geld kiest en overloopt naar Prigozjin, en dat leger zit nog steeds in Oekrane, dan gaat Joe Biden niet zomaar zeggen: Zelensky, kom er meteen maar bij.

Mensen kunnen boos worden als je bepaalde namen uit het verleden erbij haalt, maar ik ben een beetje bang dat de optimistische/vrolijke reacties hier (en elders) er op lijkt alsof we blij zouden moeten zijn dat Hitler wordt vervangen door Gring o.i.d. ... en de vraag is: wordt het zoveel 'beter'?
Veranderingen hebben tijd nodig, de Russen zelf zijn er nog lang niet klaar voor.
Ikzelf blijf erbij dat de Westerse manier van leven op dit moment de enige juiste is al slaan wij hier ook een beetje door met klimaat en Lhbti gedoe.
Vrijheid en democratie dus.
pi_209625926
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 07:13 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
En het volk trapt daar weer in?
In die tweede? Volgens mij is dat een parodie account. Die hem belachelijk aan het maken is met zijn vorige leugens over militaire successen.
pi_209625929
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 06:48 schreef Sunri5e het volgende:
Binnen een paar uur een aanval op Moscow
Verwacht het eigenlijk niet. Rostov is genoeg leverage omdat vanaf daar zo'n beetje het hele Russische leger wordt bevoorraad.
pi_209625930
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 07:16 schreef Natte_BeriBeri het volgende:

[..]
jongen, ik heb werkelijk geen idee, voor mij is het alsof ik kijk hoe twee psychopaten elkaar aftuigen, het maakt me werkelijk geen zak uit als ze elkaar maar goed te grazen nemen.

Verder heb ik toch geen invloed, wat ik ook wil of denk. Ik heb ook totaal geen idee wat het beste is, geo politiek en weet ik het. Ik ben een domme kantoorslaaf die toevallig vroeg wakker werd om te pissen en dit spektakel mocht aanschouwen.

En nogmaals, liever dat ze elkaar in rusland slopen dan in de ukr, of waar dan ook. Interne onrust is volgens mij in elk opzicht sowieso een voordeel voor de Ukr, denk ik, met mijn beperkte inzicht in deze materie.

Ik zit hier voor de popcorn
Ok.
Gezien je eerdere reactie op mijn post (de kansen die er zouden liggen voor Oekrane en NAVO), dacht ik dat je (toch) bereid was tot een serieuzere discussie.

Los daarvan: ik vind de hele toestand in Oekrane niet 'popcorn'-waardig.
Maar laat het je niet weerhouden & smakelijk eten! ;)

(Ik houd niet eens van popcorn... alleen voor een beschuit kom ik eruit.)
Ik doe het ff rustig aan.
  zaterdag 24 juni 2023 @ 07:19:22 #155
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_209625932
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 06:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Hij is iig niet zo blij met hoe het nu daar gaat, en hij is pragmatisch ingesteld. Dus zie hem zomaar de stekker eruit trekken mocht hij het voor het zeggen hebben.
Nou nee die vent heeft meerdere malen opgeroepen tot totale escalatie.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zaterdag 24 juni 2023 @ 07:20:02 #156
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_209625936
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 07:17 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Veranderingen hebben tijd nodig, de Russen zelf zijn er nog lang niet klaar voor.
Ikzelf blijf erbij dat de Westerse manier van leven op dit moment de enige juiste is al slaan wij hier ook een beetje door met klimaat en Lhbti gedoe.
Vrijheid en democratie dus.
Maar vrijheid en democratie voor Ukraine gaat je dan weer te ver, hypocriete zak.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_209625942
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 07:19 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Los daarvan: ik vind de hele toestand in Oekrane niet 'popcorn'-waardig.

Kijk, de interpretatie dat ik het over de toestand in Ukraine heb geeft al aan dat inhoudelijke discussie met jou niet echt heel erg zinvol is. Ik had het over de toestand in Rusland, ligt er net naast. Maakt verder niet uit.

Sterkte verder hoor
pi_209625943
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_209625944
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 07:21 schreef Natte_BeriBeri het volgende:

[..]
Kijk, de interpretatie dat ik het over de Ukraine heb geeft al aan dat inhoudelijke discussie met jou niet echt heel erg zinvol is. Ik had het over de toestand in Rusland, ligt er net naast. Maakt verder niet uit.

Sterkte verder hoor
Laat ik dan zeggen: ik vind de hele toestand in Rusland en Oekrane totaal niet 'popcorn'-waardig.
pi_209625954

Als dat waar is zou het een goede zijn. Krijgen ze eindelijk eens wat echte actie. In plaats van alleen maar Tiktok filmpjes maken.

Maar deze is gemaakt aan het begin van de coup. Dus verwacht het niet. Zou wel mooi zijn als ze elkaar afmaken.
pi_209625956
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 07:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Waar zeg ik dat?
[..]
Maar vrijheid en democratie voor Ukraine gaat je dan weer te ver, hypocriete zak.
  zaterdag 24 juni 2023 @ 07:25:46 #162
pi_209625963
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 07:24 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]

Ga nou niet ontkennen dat je al weken pro-Russisch loopt te trollen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_209625970
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 07:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ga nou niet ontkennen dat je al weken pro-Russisch loopt te trollen.
H? Ik kom hier zelden.
  zaterdag 24 juni 2023 @ 07:26:23 #164
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209625971
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 07:24 schreef Delenlill het volgende:
[ afbeelding ]

Als dat waar is zou het een goede zijn. Krijgen ze eindelijk eens wat echte actie. In plaats van alleen maar Tiktok filmpjes maken.
RIP struiken van Moskou :'(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 24 juni 2023 @ 07:27:03 #165
318352 Raap
Maakt dingen mee
  zaterdag 24 juni 2023 @ 07:29:52 #166
pi_209625984
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 07:26 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
H? Ik kom hier zelden.
Dan had je nu ook weg kunnen blijven.
pi_209625993
Voorlopig ben ik nog niet bereid om al die 'bronnen' te vertrouwen.
Hooguit zou je kunnen zeggen: als de gek Prigozjin erin slaagt om de oorlog te verplaatsen naar Rusland zelf, dan zou dat (eindelijk) eens een trigger kunnen zijn voor de Russische bevolking zelf. (Hoewel ik mijn hart vasthoud over de mogelijke gevolgen daar dan weer van.... met name voor die Russische burgers.)

Maar momenteel blijft er nog veel te veel onduidelijk.
En weet ik niet goed wie, als de meeste berichten toch waar zijn, met de nieuwe situatie nou eigenlijk echt geholpen is.
pi_209625994
De NOS is ook wakker
pi_209625999
Zo'n lange colonne bij elkaar is voor Moskou toch heel makkelijk uit te schakelen?
pi_209626002
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 07:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dan had je nu ook weg kunnen blijven.
Ik geef toe: dit sektarische gedrag, wat nogal vaak voorkomt op FOK (op meerdere plaatsen), hangt me ver de strot uit. Waarom zou een lid van FOK zich niet mogen aansluiten bij discussies waar hij/zij eerder nog niet aan meedeed?
pi_209626003
Gedoe tussen generaals / warlords. Geen bedreiging voor Putin. Al maakt dit geen sterke indruk.
pi_209626006
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 07:32 schreef zoost het volgende:
Gedoe tussen generaals / warlords. Geen bedreiging voor Putin. Al maakt dit geen sterke indruk.
Het valt inderdaad niet uit te sluiten dat het slechts dit is.
  zaterdag 24 juni 2023 @ 07:34:47 #173
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209626009
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 07:32 schreef Breekfast het volgende:
Zo'n lange colonne bij elkaar is voor Moskou toch heel makkelijk uit te schakelen?
Met Bayraktars? :9
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 24 juni 2023 @ 07:34:48 #174
pi_209626010
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 07:32 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik geef toe: dit sektarische gedrag, wat nogal vaak voorkomt op FOK (op meerdere plaatsen), hangt me ver de strot uit. Waarom zou een lid van FOK zich niet mogen aansluiten bij discussies waar hij/zij eerder nog niet aan meedeed?
Omdat ie gewoon zit te liegen. Je mag zeggen wat je wil, maar wees dan een man en blijf daar achter staan. Of geef je ongelijk toe.
pi_209626015
quote:
Wtf. Het is trouwens nu officieel want het staat op teletekst. Ben een keer uiteten blijkt er een burgeroorlog te zijn gestart in Rusland. Wat een clusterfuck voor poetin. Die komt er in die gebieden straks nog bekaaider af dan Gorbachev. Dat terwijl hij dit begonnen is om de fout van laatstgenoemde recht te zetten en als redder der Russische natie de boeken in wilde gaan.

Wat een top dag voor de westerse inlichtingendiensten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_209626019
Jaaaaa opmars naar Moskou!!!
pi_209626021
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 07:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Omdat ie gewoon zit te liegen. Je mag zeggen wat je wil, maar wees dan een man en blijf daar achter staan.
Je ziet wel: ik ben ook maar een passant. Want ik houd alle bewegingen van mede-FOKkers niet zo nauwkeurig bij.

Wat betreft het tweede deel van je opmerking (in het algemeen): ik zeg altijd maar "beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald."
Mensen kunnen leren, en dus ook van mening veranderen. Dat heeft met 'mannelijkheid' helemaal niets te maken.
pi_209626022
Ik heb het hele gedoe van vannacht gemist.
Wat is er in het kort aan de hand?
Radio Espantoso
  zaterdag 24 juni 2023 @ 07:37:22 #179
pi_209626023
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 07:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Wtf. Het is trouwens nu officieel want het staat op teletekst. Ben een keer uiteten blijkt er een burgeroorlog te zijn gestart in Rusland. Wat een clusterfuck voor poetin. Die komt er in die gebieden straks nog bekaaider af dan Gorbachev. Dat terwijl hij dit begonnen is om de fout van laatstgenoemde recht te zetten en als redder der Russische natie de boeken in wilde gaan.

Wat een top dag voor de westerse inlichtingendiensten.
Het ging gisteravond dan ook wel heel snel :D
pi_209626027
Ben benieuwd of Poetin die Shoigu gaat opofferen of hem laat zitten om te dealen met Prigozhin.
  zaterdag 24 juni 2023 @ 07:38:10 #181
pi_209626028
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 07:36 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Je ziet wel: ik ben ook maar een passant. Want ik houd alle bewegingen van mede-FOKkers niet zo nauwkeurig bij.

Wat betreft het tweede deel van je opmerking (in het algemeen): ik zeg altijd maar "beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald."
Mensen kunnen leren, en dus ook van mening veranderen. Dat heeft met 'mannelijkheid' helemaal niets te maken.
Hij ontkent gewoon dat ie hier regelmatig post(te).
pi_209626033
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 07:37 schreef Peligrosso het volgende:
Lol.
Als je googelt op Prigozjin of Prigozhin kom je een heel eind.

De Wagner-groep is erg boos op de Russische legerleiding en lijkt in te willen grijpen... zoiets.
pi_209626037
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 07:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Hij ontkent gewoon dat ie hier regelmatig post(te).
Foei.
  zaterdag 24 juni 2023 @ 07:39:25 #184
pi_209626042
quote:
Het Russische MoD wilde Wagner kapot bombarderen. Prigozin ging door het lint, pakte zijn boeltje en is Rusland binnen gevallen. Hij zit nou in Rostov, schijnt ook onderweg te zijn naar Moscou. Morgen burgeroorlog?
pi_209626043
quote:
Vanaf gister avond rond 11 uur is het Russische leger het 3de sterkste leger in Rusland.

[ Bericht 0% gewijzigd door Delenlill op 24-06-2023 07:56:33 ]
pi_209626050
quote:
Prigozhin is met een (te) klein leger Rostov binnengevallen en probeert een burgeroorlog te ontketenen.
pi_209626053
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 07:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Het Russische MoD wilde Wagner kapot bombarderen. Prigozin ging door het lint, pakte zijn boeltje en is Rusland binnen gevallen. Hij zit nou in Rostov, schijnt ook onderweg te zijn naar Moscou. Morgen burgeroorlog?
Wow vet!
Thanks ^O^
Radio Espantoso
pi_209626056
twitter
pi_209626057
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 07:24 schreef Delenlill het volgende:
[ afbeelding ]

Maar deze is gemaakt aan het begin van de coup. Dus verwacht het niet. Zou wel mooi zijn als ze elkaar afmaken.
Als poetin Kadyrov op gaat bellen om te vragen of hij Wagner een lesje wil leren dan neemt Kadyrov niet op.
  zaterdag 24 juni 2023 @ 07:42:47 #190
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209626061
quote:
Idem ik word wakker en lees dat Wagner ruzie heeft met Russische generaals en nu onderweg is naar Moskou..

Pakt popcorn.
Heerlijk dat gebekvecht in Rusland.
Dit kon nog best positief uitpakken voor Oekrane.

Ik zou het groepje wat de Belgorod regio binnen viel ook nog eens op pad sturen, dan word het daar een nog grotere puinhoop.. :D
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_209626062
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 07:32 schreef zoost het volgende:
Hoeveel autoriteit heb je nog als je militaire apparaat onderling slaags raakt en jij alle controle kwijt bent?

Prigozhin heeft nu niet enkel over Shoigu. Hij trekt de hele rechtvaardiging van de oorlog in twijfel. En dan kom je toch ook bij Poetin zelf uit. Degene die deze zinloze oorlog is begonnen.
pi_209626066
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 07:36 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Jaaaaa opmars naar Moskou!!!
Wagner baasje die gaat doen wat Napoleon en Hitler niet lukte.
pi_209626068
Straks toespraak Putin
pi_209626069
quote:
Voor Oekrane zou het beter zijn als ze wel kapot worden geschoten. Ik denk niet dat prioghizin aan de macht van het MoD een vooruitgang is voor Oekrane.
pi_209626071
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 07:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Generaals met hun legers komen tegenover elkaar te staan. Burgers willen hier niets mee te maken hebben. Het gaat ook over niets. De oorlog in Ukraine gaat ook niet stoppen
pi_209626072
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 07:42 schreef theguyver het volgende:

[..]
Idem ik word wakker en lees dat Wagner ruzie heeft met Russische generaals en nu onderweg is naar Moskou..

Pakt popcorn.
Heerlijk dat gebekvecht in Rusland.
Dit kon nog best positief uitpakken voor Oekrane.

Ik zou het groepje wat de Belgorod regio binnen viel ook nog eens op pad sturen, dan word het daar een nog grotere puinhoop.. :D
Ja ongelooflijk.
Radio Espantoso
pi_209626078
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 07:43 schreef byah het volgende:
Straks toespraak Putin
linkje?
  zaterdag 24 juni 2023 @ 07:46:02 #198
pi_209626084
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 07:44 schreef zoost het volgende:

[..]
Generaals met hun legers komen tegenover elkaar te staan. Burgers willen hier niets mee te maken hebben. Het gaat ook over niets. De oorlog in Ukraine gaat ook niet stoppen
De oorlog in Ukraine stopt als alle Russen dat land uit zijn.
pi_209626085
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 07:43 schreef byah het volgende:
Straks toespraak Putin
Ah niks aan de hand dus
pi_209626087
Potverdrie, dat wordt popcorn als ontbijt ipv het gebruikelijke muesli.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')