Veranderingen hebben tijd nodig, de Russen zelf zijn er nog lang niet klaar voor.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:12 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik ga niets claimen en zeker niet met wie Oekrane/Rusland/de wereld beter af is, Poetin of Prigozjin, maar ik beschouw Poetin als iemand die, vervuld van een shitload aan woedend ressentiment, snel is uitgegroeid tot een nationalistische 'Groot-Rus' die droomt van een herstel van eeuwenoude verhoudingen. Zoiets als de Brexiteers in de UK. Alleen is Poetin volledig losgeraakt van de huidige wereld, en, gezien zijn persoonlijkheid en potentieel, veel gevaarlijker.
Ik zie Prigozjin eigenlijk als niets meer dan een levensgevaarlijke psychopaat. Zijn huidige gedrag toont ook aan dat hij bereid is om zowel vijanden en vrienden zonder pardon een mes in de rug te steken cq af te slachten.
Nogmaals, ik weet niet met wie Oekrane/Rusland/de wereld beter af is.
Misschien heb je gelijk, en krijgt Oekrane, samen met zijn bondgenoten, bij een coup van Prigozjin, de tijd om snel knopen door te hakken. Maar toetreding tot de NAVO, we hebben het vaker gezien, is geen appeltje-eitje. Dat is een uiterst gecompliceerd politiek spel. Als Prigozjin maandag het Kremlin in handen zou hebben, dan is het heus niet zo dat Oekrane op dinsdag al NAVO-lid is. En als het Russische leger op die maandag eieren voor zijn geld kiest en overloopt naar Prigozjin, en dat leger zit nog steeds in Oekrane, dan gaat Joe Biden niet zomaar zeggen: Zelensky, kom er meteen maar bij.
Mensen kunnen boos worden als je bepaalde namen uit het verleden erbij haalt, maar ik ben een beetje bang dat de optimistische/vrolijke reacties hier (en elders) er op lijkt alsof we blij zouden moeten zijn dat Hitler wordt vervangen door Gring o.i.d. ... en de vraag is: wordt het zoveel 'beter'?
In die tweede? Volgens mij is dat een parodie account. Die hem belachelijk aan het maken is met zijn vorige leugens over militaire successen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:13 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
En het volk trapt daar weer in?
Verwacht het eigenlijk niet. Rostov is genoeg leverage omdat vanaf daar zo'n beetje het hele Russische leger wordt bevoorraad.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 06:48 schreef Sunri5e het volgende:
Binnen een paar uur een aanval op Moscow
Ok.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:16 schreef Natte_BeriBeri het volgende:
[..]
jongen, ik heb werkelijk geen idee, voor mij is het alsof ik kijk hoe twee psychopaten elkaar aftuigen, het maakt me werkelijk geen zak uit als ze elkaar maar goed te grazen nemen.
Verder heb ik toch geen invloed, wat ik ook wil of denk. Ik heb ook totaal geen idee wat het beste is, geo politiek en weet ik het. Ik ben een domme kantoorslaaf die toevallig vroeg wakker werd om te pissen en dit spektakel mocht aanschouwen.
En nogmaals, liever dat ze elkaar in rusland slopen dan in de ukr, of waar dan ook. Interne onrust is volgens mij in elk opzicht sowieso een voordeel voor de Ukr, denk ik, met mijn beperkte inzicht in deze materie.
Ik zit hier voor de popcorn
Nou nee die vent heeft meerdere malen opgeroepen tot totale escalatie.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 06:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hij is iig niet zo blij met hoe het nu daar gaat, en hij is pragmatisch ingesteld. Dus zie hem zomaar de stekker eruit trekken mocht hij het voor het zeggen hebben.
Maar vrijheid en democratie voor Ukraine gaat je dan weer te ver, hypocriete zak.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:17 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Veranderingen hebben tijd nodig, de Russen zelf zijn er nog lang niet klaar voor.
Ikzelf blijf erbij dat de Westerse manier van leven op dit moment de enige juiste is al slaan wij hier ook een beetje door met klimaat en Lhbti gedoe.
Vrijheid en democratie dus.
Kijk, de interpretatie dat ik het over de toestand in Ukraine heb geeft al aan dat inhoudelijke discussie met jou niet echt heel erg zinvol is. Ik had het over de toestand in Rusland, ligt er net naast. Maakt verder niet uit.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:19 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Los daarvan: ik vind de hele toestand in Oekrane niet 'popcorn'-waardig.
Laat ik dan zeggen: ik vind de hele toestand in Rusland en Oekrane totaal niet 'popcorn'-waardig.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:21 schreef Natte_BeriBeri het volgende:
[..]
Kijk, de interpretatie dat ik het over de Ukraine heb geeft al aan dat inhoudelijke discussie met jou niet echt heel erg zinvol is. Ik had het over de toestand in Rusland, ligt er net naast. Maakt verder niet uit.
Sterkte verder hoor
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Waar zeg ik dat?
[..]
Maar vrijheid en democratie voor Ukraine gaat je dan weer te ver, hypocriete zak.
Ga nou niet ontkennen dat je al weken pro-Russisch loopt te trollen.quote:
H? Ik kom hier zelden.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ga nou niet ontkennen dat je al weken pro-Russisch loopt te trollen.
RIP struiken van Moskouquote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:24 schreef Delenlill het volgende:
[ afbeelding ]
Als dat waar is zou het een goede zijn. Krijgen ze eindelijk eens wat echte actie. In plaats van alleen maar Tiktok filmpjes maken.
Dan had je nu ook weg kunnen blijven.quote:
Ik geef toe: dit sektarische gedrag, wat nogal vaak voorkomt op FOK (op meerdere plaatsen), hangt me ver de strot uit. Waarom zou een lid van FOK zich niet mogen aansluiten bij discussies waar hij/zij eerder nog niet aan meedeed?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan had je nu ook weg kunnen blijven.
Het valt inderdaad niet uit te sluiten dat het slechts dit is.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:32 schreef zoost het volgende:
Gedoe tussen generaals / warlords. Geen bedreiging voor Putin. Al maakt dit geen sterke indruk.
Met Bayraktars?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:32 schreef Breekfast het volgende:
Zo'n lange colonne bij elkaar is voor Moskou toch heel makkelijk uit te schakelen?
Omdat ie gewoon zit te liegen. Je mag zeggen wat je wil, maar wees dan een man en blijf daar achter staan. Of geef je ongelijk toe.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:32 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik geef toe: dit sektarische gedrag, wat nogal vaak voorkomt op FOK (op meerdere plaatsen), hangt me ver de strot uit. Waarom zou een lid van FOK zich niet mogen aansluiten bij discussies waar hij/zij eerder nog niet aan meedeed?
Wtf. Het is trouwens nu officieel want het staat op teletekst. Ben een keer uiteten blijkt er een burgeroorlog te zijn gestart in Rusland. Wat een clusterfuck voor poetin. Die komt er in die gebieden straks nog bekaaider af dan Gorbachev. Dat terwijl hij dit begonnen is om de fout van laatstgenoemde recht te zetten en als redder der Russische natie de boeken in wilde gaan.quote:
Je ziet wel: ik ben ook maar een passant. Want ik houd alle bewegingen van mede-FOKkers niet zo nauwkeurig bij.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat ie gewoon zit te liegen. Je mag zeggen wat je wil, maar wees dan een man en blijf daar achter staan.
Het ging gisteravond dan ook wel heel snelquote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wtf. Het is trouwens nu officieel want het staat op teletekst. Ben een keer uiteten blijkt er een burgeroorlog te zijn gestart in Rusland. Wat een clusterfuck voor poetin. Die komt er in die gebieden straks nog bekaaider af dan Gorbachev. Dat terwijl hij dit begonnen is om de fout van laatstgenoemde recht te zetten en als redder der Russische natie de boeken in wilde gaan.
Wat een top dag voor de westerse inlichtingendiensten.
Hij ontkent gewoon dat ie hier regelmatig post(te).quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:36 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Je ziet wel: ik ben ook maar een passant. Want ik houd alle bewegingen van mede-FOKkers niet zo nauwkeurig bij.
Wat betreft het tweede deel van je opmerking (in het algemeen): ik zeg altijd maar "beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald."
Mensen kunnen leren, en dus ook van mening veranderen. Dat heeft met 'mannelijkheid' helemaal niets te maken.
Lol.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:37 schreef Peligrosso het volgende:
Ik heb het hele gedoe van vannacht gemist.
Wat is er in het kort aan de hand?
Foei.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hij ontkent gewoon dat ie hier regelmatig post(te).
Het Russische MoD wilde Wagner kapot bombarderen. Prigozin ging door het lint, pakte zijn boeltje en is Rusland binnen gevallen. Hij zit nou in Rostov, schijnt ook onderweg te zijn naar Moscou. Morgen burgeroorlog?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:37 schreef Peligrosso het volgende:
Vanaf gister avond rond 11 uur is het Russische leger het 3de sterkste leger in Rusland.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:37 schreef Peligrosso het volgende:
Prigozhin is met een (te) klein leger Rostov binnengevallen en probeert een burgeroorlog te ontketenen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:37 schreef Peligrosso het volgende:
Wow vet!quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het Russische MoD wilde Wagner kapot bombarderen. Prigozin ging door het lint, pakte zijn boeltje en is Rusland binnen gevallen. Hij zit nou in Rostov, schijnt ook onderweg te zijn naar Moscou. Morgen burgeroorlog?
Als poetin Kadyrov op gaat bellen om te vragen of hij Wagner een lesje wil leren dan neemt Kadyrov niet op.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:24 schreef Delenlill het volgende:
[ afbeelding ]
Als dat waar is zou het een goede zijn. Krijgen ze eindelijk eens wat echte actie. In plaats van alleen maar Tiktok filmpjes maken.
Maar deze is gemaakt aan het begin van de coup. Dus verwacht het niet. Zou wel mooi zijn als ze elkaar afmaken.
Idem ik word wakker en lees dat Wagner ruzie heeft met Russische generaals en nu onderweg is naar Moskou..quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:37 schreef Peligrosso het volgende:
Hoeveel autoriteit heb je nog als je militaire apparaat onderling slaags raakt en jij alle controle kwijt bent?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:32 schreef zoost het volgende:
Gedoe tussen generaals / warlords. Geen bedreiging voor Putin. Al maakt dit geen sterke indruk.
Voor Oekrane zou het beter zijn als ze wel kapot worden geschoten. Ik denk niet dat prioghizin aan de macht van het MoD een vooruitgang is voor Oekrane.quote:
Generaals met hun legers komen tegenover elkaar te staan. Burgers willen hier niets mee te maken hebben. Het gaat ook over niets. De oorlog in Ukraine gaat ook niet stoppenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het Russische MoD wilde Wagner kapot bombarderen. Prigozin ging door het lint, pakte zijn boeltje en is Rusland binnen gevallen. Hij zit nou in Rostov, schijnt ook onderweg te zijn naar Moscou. Morgen burgeroorlog?
Ja ongelooflijk.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:42 schreef theguyver het volgende:
[..]
Idem ik word wakker en lees dat Wagner ruzie heeft met Russische generaals en nu onderweg is naar Moskou..
Pakt popcorn.
Heerlijk dat gebekvecht in Rusland.
Dit kon nog best positief uitpakken voor Oekrane.
Ik zou het groepje wat de Belgorod regio binnen viel ook nog eens op pad sturen, dan word het daar een nog grotere puinhoop..
De oorlog in Ukraine stopt als alle Russen dat land uit zijn.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:44 schreef zoost het volgende:
[..]
Generaals met hun legers komen tegenover elkaar te staan. Burgers willen hier niets mee te maken hebben. Het gaat ook over niets. De oorlog in Ukraine gaat ook niet stoppen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |