Wij hebben de Glis van Ikea:quote:Op zondag 18 juni 2023 11:18 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Smartgames is ook een idee.
En Lego natuurlijk (daar weet jij alles van). Hoe ruimen jullie de lego op? Alles bij elkaar? Of per set?
Nu ligt alles zo een beetje op zijn speelkleed, per doos gekocht en een aantal dingen bij elkaar.
Maar ik zoek nog een permanentere handige manier van opruimen.....
Ik heb die vraag even hierheen gehaald:quote:Op zondag 18 juni 2023 21:56 schreef -Bubseltje- het volgende:
Wij hebben de sets in ziplock zakken zitten. We proberen ze nu compleet te krijgen.
Hij heeft nu de grenen met een blanke lak, helaas staan die andere 2 kleuren daar totaal niet bij. En B wil echt geen andere kleur, die vindt de houtkleurquote:Op maandag 19 juni 2023 10:29 schreef hilliebillie het volgende:
Dat is wel belachelijk inderdaad, als zij de garantie geven dat er 5 jaar onderdelen in die kleur bij te bestellen zijn, dan moeten ze dat ook waar maken. Of anders met een andere oplossing komen (bijvoorbeeld het bed omruilen naar een andere kleur zodat er weer bij te bestellen is, al is dat ook niet top want je hebt destijds niet voor niets voor deze kleur gekozen).
Hier zo ik ook wel erg boos om kunnen worden inderdaad.
Wellicht dat er wel een contrasterende kleur te bestellen is die mooi combineert met de kleur die je hebt? Voor mochten ze echt niet met een oplossing komen (al zou ik ook geneigd zijn er dan maar helemaal niets meer te bestellen trouwens)
Dan is het inderdaad geen optie. Hopelijk gaan ze jullie nog wel tegemoet komen!quote:Op maandag 19 juni 2023 11:01 schreef exode het volgende:
[..]
Hij heeft nu de grenen met een blanke lak, helaas staan die andere 2 kleuren daar totaal niet bij. En B wil echt geen andere kleur, die vindt de houtkleur![]()
Ik heb nu een officiele klacht ingediend, kijken wat er gaat gebeuren.
Dat is ook balen ja, vooral laminaat!quote:Op maandag 19 juni 2023 11:59 schreef amaranta het volgende:
Dat is stom zeg Exode.
Ik snap dat je soms collecties vervangt…maar dit klopt gewoon niet.
Wij hebben dat ook weleens gehad. Een bepaald laminaat of kastenserie bij de Ikea.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas deden ze dat nooit hier, want dat leek me zo ongelooflijk gaaf! Nog steeds. Zou er ook zoiets voor volwassenen geregeld kunnen worden?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:21 schreef exode het volgende:
Kan die zon weer terug? Gadverdamme wat is het vies weer, B en ik zitten meteen weer aan de Ventolin vanwege benauwdheid.
Beide kinderen sliepen pas om 21:30, ze zijn allebei zo onrustig. (en MOE) Het is ook zoveel in de laatste weken. Al die activiteiten en bijbehorende spanning. Nog 2,5 week bikkelen en dan hebben ze vakantieeeeee.
Gisteren werd de loting bekend van het Timmerdorp, B hoefde niet te loten als Scouting lid mag hij automatisch mee doen. Zijn vriendjes met wie hij een groepje wil vormen zijn allemaal ingelootDie gaan een topweek hebben (laatste week van de zomervakantie)
Wij gaan als vrijwilliger helpenquote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:39 schreef Troel het volgende:
[..]
Helaas deden ze dat nooit hier, want dat leek me zo ongelooflijk gaaf! Nog steeds. Zou er ook zoiets voor volwassenen geregeld kunnen worden?
Mijn buren met co-ouderschap (week op week af) hebben het zo geregeld inderdaad.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:19 schreef Donna het volgende:
Heeft iemand hier ervaring mee?
Als je uit elkaar gaat kan je schijnbaar het ene kind bij de ex partner zetten bij de SVB voor kinderbijslag en het andere kind bij de vrouw. Je krijgt dan beide voor dat ene kind kinderbijslag én je krijgt dan ook beide kindgebonden budget. Hierdoor kan het kindgebonden budget (als je het zou optellen) hoger uitvallen dan wanneer de minst verdienende beide kinderen 'op naam' heeft.
Als ik op de site van de SVB en Belastingdienst kijk, klopt dit. Maar heeft iemand het ook zo?it geldt alleen als je co-ouders bent en dus ongeveer half half de verzorging van de kinderen deelt.
Je gaat toch niet scheiden?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:29 schreef Donna het volgende:
En sorry dat ik zo binnen kom vallen. A lot on my mind.
Klopt, als ik 2 of meer (minderjarige) kinderen had zou ik dat bij een scheiding zo doen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:19 schreef Donna het volgende:
Als je uit elkaar gaat kan je schijnbaar het ene kind bij de ex partner zetten bij de SVB voor kinderbijslag en het andere kind bij de vrouw. Je krijgt dan beide voor dat ene kind kinderbijslag én je krijgt dan ook beide kindgebonden budget. Hierdoor kan het kindgebonden budget (als je het zou optellen) hoger uitvallen dan wanneer de minst verdienende beide kinderen 'op naam' heeft.
Als ik op de site van de SVB en Belastingdienst kijk, klopt dit. Maar heeft iemand het ook zo?
* Dit geldt alleen als je co-ouders bent en dus ongeveer half half de verzorging van de kinderen deelt.
Het is niet mijn keuze en ik vecht met alles wat ik heb, maar als het trekken aan een dood paard wordt dan ben ik bang van wel.quote:
Dit klinkt zo niet fijn en heftigquote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:29 schreef Donna het volgende:
En sorry dat ik zo binnen kom vallen. A lot on my mind.
Oef.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:41 schreef Donna het volgende:
[..]
Het is niet mijn keuze en ik vecht met alles wat ik heb, maar als het trekken aan een dood paard wordt dan ben ik bang van wel.
Worst nightmare op het moment
Ja, dit is correct en ik ken meerdere mensen waarbij dit zo is.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:19 schreef Donna het volgende:
Als ik op de site van de SVB en Belastingdienst kijk, klopt dit. Maar heeft iemand het ook zo?
* Dit geldt alleen als je co-ouders bent en dus ongeveer half half de verzorging van de kinderen deelt.
Daarom wil ik dat ook niet als het daar op uit draait. Ik ben wel realistisch, maar ook echt enorm verdrietig.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oef.
Maar als het echt trekken aan een dood paard is dan verspil je daarmee vooral energie die je eigenlijk heel hard nodig hebt voor andere zaken
Wat het niet minder zwaar maakt uiteraard.
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:41 schreef Donna het volgende:
[..]
Het is niet mijn keuze en ik vecht met alles wat ik heb, maar als het trekken aan een dood paard wordt dan ben ik bang van wel.
Dat is het ook, maar zorg vooral voor jezelf maar ook voor de onderlinge verstandhouding dat het daar idd niet op uitdraait, dat maakt zoveel meer kapot.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:46 schreef Donna het volgende:
[..]
Daarom wil ik dat ook niet als het daar op uit draait. Ik ben wel realistisch, maar ook echt enorm verdrietig.
Dankjewel, heel lief.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:49 schreef Tink89 het volgende:
Heel veel sterkte Donna. Laat het weten als we iets voor je kunnen doen. Al is het maar een weekje onze caravan lenen om er even tussenuit te kunnen ofzo. Alles is bespreekbaar
Dat kan ik sowieso iedereen aanraden. Dat heeft mij 13 jaar geleden ook enorm geholpenquote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:55 schreef Donna het volgende:
[..]
Dankjewel, heel lief.
Ben ik even blij dat ik al 80000 jaar ingeschreven sta waarvoor iedereen me voor gek verklaarde.
Ik ook hoorquote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:55 schreef Donna het volgende:
[..]
Dankjewel, heel lief.
Ben ik even blij dat ik al 80000 jaar ingeschreven sta waarvoor iedereen me voor gek verklaarde.
Hier is helaas heel veel op loting en maakt inschrijfdatum dus geen fluit uit. Maar we zoeken rustig verderquote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ook hoor
Toen ik mijn huurwoning opgaf gelijk weer ingeschreven, je weet immers maar nooit en mijn inkomen is niet voldoende om te kopen.
Ik heb me jaren terug direct weer opnieuw ingeschreven nadat ik een appartementje kon bemachtigen toen mijn relatie strandde. Op dit moment zou ik qua inkomen niet in aanmerking komen, maar je weet nooit in welke situatie je terecht komt. Daarnaast is het inschrijven ook nog eens gratis hier, dus liever het zekere voor het onzekere!quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:30 schreef Nijna het volgende:
@:Donna sterkteslim van dat inschrijven bij de woningbouw.
Ik heb het jaren terug ook gedaan, advies van een vriendin (maatschappelijk werkster) die veel ellende zag.
Mijn man vond en vindt het nog steeds raar.
Maar hij kan een huis betalen als we uit elkaar gaan, ik niet... dus hij vindt maar wat hij vinden wil.
Wat verdrietig.. veel sterktequote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:41 schreef Donna het volgende:
[..]
Die inkomensgrens geldt meestal pas op het moment dat je op een woning reageert. Dan moet je inkomen onder die grens liggen en vaak wordt het pas gecontroleerd nadat je een woning hebt geaccepteerd.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:31 schreef exode het volgende:
De laatste keer dat ik het checkte, mocht ik me hier niet eens inschrijven vanwege te hoog inkomen.
Dan heb ik het vast verkeerd geinterpreteerd.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:58 schreef Elleska het volgende:
[..]
Die inkomensgrens geldt meestal pas op het moment dat je op een woning reageert. Dan moet je inkomen onder die grens liggen en vaak wordt het pas gecontroleerd nadat je een woning hebt geaccepteerd.
Sterkte Donna 😘quote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:41 schreef Donna het volgende:
[..]
Gelukkig staan de ramen niet meer open!quote:Op dinsdag 20 juni 2023 17:16 schreef exode het volgende:
De zondvloed is gekomen hoor, het is hier 1 grote wolkbreuk.....
Heerlijk! T stond te dansen in de tuin.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 17:19 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Gelukkig staan de ramen niet meer open!
Hier ook een enorme bui net. Kinderen hebben hun zwembroek aangetrokken en hebben even heen en weer gerend in de hoosbui
.
Ik ben lui. Vanwege de warmte. Het is hier echt heel vies. En nog steeds 31 graden.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:57 schreef Troel het volgende:
Hier nog gewoon pokketeringheet en waarschijnlijk gaan we dus ook niets krijgen en ondanks mijn verzoek alles dicht te doen zodra het warmer zou worden heeft de schuifpui de hele dag open gestaan en is de woonkamer heter dan ooit.
Jullie krijgen nu de bui die hier (midden NL) net voorbij is.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:40 schreef Nijna het volgende:
Zuid-oost Drenthe, het wordt steeds donkerder (kan de lampen bijna aan doen), maar het is nog steeds 27 graden buiten.
Mijn broertje woont in de buurt van Den Bosch, die hadden 2cm regen en daar was het lekker afgekoeld. Nu wij nog...
Het druppelt, een klein beetje.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jullie krijgen nu de bui die hier (midden NL) net voorbij is.
Hier nog niks te zien. Dus vrij plaatselijk dan nog.quote:
Hier stopt de laatste schoenmaker in het dorp per 1 juli. Helaas, want de vorige overleed met hemelvaartsdag.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:32 schreef amaranta het volgende:
Ik had net dus bijna ruzie met een schoenmaker.
Ik kwam mijn sandaaltje ophalen. En voor mij stond een mevr. en die wilde een gaatje voor de gesp van haar schoen.
Dus die mevrouw was aan het vertellen dat een collega had geopperd dat ze het ook wel zelf kon doen.
Zegt de schoenmaker: “Ha ha ja. Hoe wilde je dat dan doen? Met een schaar of met een mes? Is straks wel heel je schoenen kapot.”
Dus ik meng me uiteraard in een gesprek wat mij niks aangaat, en zeg.
“Of je hebt zelf zo’n tang thuis.”
Die man: “DAT KAN NIET!?!?!”
Ik: “uh, nou ik heb toch echt zo’n tang thuis”
“JA, MAAR DIE VAN JOU IS GEEN 100 EURO”
![]()
Dus ik dacht. Maar snel m’n sandaal terug vragen voordat ik straks een gratis piercing heb
Dit was een mcflek. Als deze dood gaat zetten ze er gewoon een andere René of Berry neer.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:05 schreef Troel het volgende:
[..]
Hier stopt de laatste schoenmaker in het dorp per 1 juli. Helaas, want de vorige overleed met hemelvaartsdag.
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:32 schreef amaranta het volgende:
Ik had net dus bijna ruzie met een schoenmaker.
Ik kwam mijn sandaaltje ophalen. En voor mij stond een mevr. en die wilde een gaatje voor de gesp van haar schoen.
Dus die mevrouw was aan het vertellen dat een collega had geopperd dat ze het ook wel zelf kon doen.
Zegt de schoenmaker: “Ha ha ja. Hoe wilde je dat dan doen? Met een schaar of met een mes? Is straks wel heel je schoenen kapot.”
Dus ik meng me uiteraard in een gesprek wat mij niks aangaat, en zeg.
“Of je hebt zelf zo’n tang thuis.”
Die man: “DAT KAN NIET!?!?!”
Ik: “uh, nou ik heb toch echt zo’n tang thuis”
“JA, MAAR DIE VAN JOU IS GEEN 100 EURO”
![]()
Dus ik dacht. Maar snel m’n sandaal terug vragen voordat ik straks een gratis piercing heb
De wind was gewoon nog steeds warm. Het is bij ons niks afgekoeld.quote:Op woensdag 21 juni 2023 06:27 schreef Nijna het volgende:
Ik was om 5 uur al wakker, ben maar beneden gaan zitten, schuifdeur open, ff wat afkoeling in huis.
Dat is wel een uitdaging twee locaties met dezelfde tijden. Qua dat betreft plannen ze dat hier altijd wel goed met een kwartier verschil in breng en ophaaltijd per locatie. En wordt er mee gewacht als het net niet haalbaar zou zijn. Al was het de laatste keer wel een uitdaging geweest als je het op de fiets had moeten doen trouwens.quote:Op woensdag 21 juni 2023 09:25 schreef exode het volgende:
Net 5 kleuters lopend naar school gebracht, ik was moeder de gans vandaag. Ze leven allemaal nog en er was er maar 1 in de hondenstront gestapt. Uitstekende score. Bont gezelschap van Luigi, Spiderman, Sneeuwwitje, Elsa en een voetballer.
Juul heeft vandaag juffendag en B sportdag. Zelfde tijd, hele andere locatie. Dus B is met de overbuurjongen mee in de auto en ik heb allerlei kleuters verzameld waarvan de oudere broers/zussen ook naar de sportdag moesten.
Ja, de sportdag is net te ver om te fietsen en vooral een doolhof dus B zelf laten gaan was geen optie.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:01 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dat is wel een uitdaging twee locaties met dezelfde tijden. Qua dat betreft plannen ze dat hier altijd wel goed met een kwartier verschil in breng en ophaaltijd per locatie. En wordt er mee gewacht als het net niet haalbaar zou zijn. Al was het de laatste keer wel een uitdaging geweest als je het op de fiets had moeten doen trouwens.
Maar goed, hier met midden- en bovenbouw geen issue meer mee omdat de locaties dan altijd het zelfde zijn. En anders zou er een alleen naar huis kunnen.
De oudste had gisteren z’n nieuwe klas door gekregen van de middelbare school. Zit in ieder geval bij 1 van z’n beste vrienden in de klas en bij 2 niet. Andere vriend wist hij nog niet want daar had hij geen telefoonnummer van, dus dat zal hij straks wel weten te vertellen.
Volgende week kennismaking met de rest van zijn klas.
Kleine kinderen worden grooteen paar weken terug nog foto’s opgezocht van hem, uit elk schooljaar 1. Voor het fotoboek dat we namens de ouders gaan aanbieden na de musical. Daar zat ook de foto van z’n eerste schooldag bij. Toch leuk om weer terug te zien
Hij had een gouden denk ikquote:Op dinsdag 20 juni 2023 23:36 schreef Mushanga71 het volgende:
Wij hadden vroeger al zo'n gaatjestang in huis, dus ik weet niet beter dan dat het zo werkt. Ik heb er zelfs 2 omdat ik er eentje in de graaibak bij praxis zag liggen voor 5 euro![]()
Bol heeft um al voor 7,21 euro.
Is die schoenmaker mooi opgelicht dat ie er 100 euro voor betaald heeft
Hoe dat dan?quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:45 schreef Hupje het volgende:
Ik had zojuist op de fiets bijna een botsing
![]()
Met een reiger![]()
We schrokken allebei enorm
Ik fietste op een klein straatje buiten de bebouwde kom met natuur en landbouw ernaast. Laat die vogel zich ineens uit een van de bomen 'vallen' richting de straat. En daar fietste ik dus. De reiger koos gelukkig de optie 'omhoog'...quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:49 schreef Nijna het volgende:
[..]
Hoe dat dan?
Gelukkig bijna en niet helemaal.
Ik heb ook een werkuitje vandaag. "wat we gaan doen is nog een verrassing, maar doe sportieve schoenen en een broek aan". Geen idee of dat dus buiten of binnen isquote:Op donderdag 22 juni 2023 08:02 schreef Tink89 het volgende:
Wat een bizar bijna-ongeluk... Al moest ik om de scene in m'n hoofd ook wel een beetje lachen.
Ik heb bedrijfsuitje vandaag. Zij die gaan schapendrijven en mergelcarven, groeten u!
In de regen dus. De hele dag buiten. Zonder plan B. Maar we gaan het gewoon gezellig maken en laten ons door een buitje van een uur of 6 niet wegjagen! Aldus het organiserend comité...
Klinkt als een bezoekje aan een valkenier.quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:19 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik heb ook een werkuitje vandaag. "wat we gaan doen is nog een verrassing, maar doe sportieve schoenen en een broek aan". Geen idee of dat dus buiten of binnen is![]()
- ik heb echt zo'n hekel aan "verrassingen" -
+1quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:19 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik heb ook een werkuitje vandaag. "wat we gaan doen is nog een verrassing, maar doe sportieve schoenen en een broek aan". Geen idee of dat dus buiten of binnen is![]()
- ik heb echt zo'n hekel aan "verrassingen" -
Ja, heb ook voor het eerst in mijn leven een officiële aantekening laten vastleggen dat ik het op dat punt niet eens was met mijn beoordeling.quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:48 schreef Leandra het volgende:
Bizar, je kon er niet eens voor 18.30 zijn, wat had dat dan nog voor nut gehad?
Ik zie het een soort van voor me, fijn dat dat beest omhoog ging weerquote:Op woensdag 21 juni 2023 22:28 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik fietste op een klein straatje buiten de bebouwde kom met natuur en landbouw ernaast. Laat die vogel zich ineens uit een van de bomen 'vallen' richting de straat. En daar fietste ik dus. De reiger koos gelukkig de optie 'omhoog'...
Ook om vooraf niet te krijgen ‘oh dat lijkt me niet leuk, dan ga ik niet mee’quote:Op donderdag 22 juni 2023 09:16 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik zie het een soort van voor me, fijn dat dat beest omhoog ging weer.
Veel succes me het werkuitje, hopelijk iets leuks. Ik snap nooit zo goed wat de lol is van een verrassing. Volgens mij is het vooral leuk voor degene die het organiseert/bekokstooft.
En door zo te reageren steunt het team jou niet. Is net zo veel voor te zeggen lijkt mequote:Op donderdag 22 juni 2023 09:30 schreef Ynske het volgende:
Tijdens mijn zwangerschap eerder afgehaakt bij teamuitje, want was alleen op de wc aan t overgeven ipv aan tafel bij het eten. Toen naar huis gegaan, werd niet in dank afgenomen want daarmee steunde ik het team niet
Nog hetzelfde. De ene dag goed, de andere wat minder. We bekijken het dag bij dag en praten veel.quote:Op donderdag 22 juni 2023 09:56 schreef exode het volgende:
Nou ja Ynske, wat bizar!
@:Donna, hoe gaat het bij jou? Mag ook in DM hoor, of gewoon negeren als je er geen zin in hebt.
quote:Op donderdag 22 juni 2023 09:30 schreef Ynske het volgende:
Tijdens mijn zwangerschap eerder afgehaakt bij teamuitje, want was alleen op de wc aan t overgeven ipv aan tafel bij het eten. Toen naar huis gegaan, werd niet in dank afgenomen want daarmee steunde ik het team niet
Hoe groot is jullie team?quote:Op donderdag 22 juni 2023 09:54 schreef F_r het volgende:
Wij hebben binnenkort ook teamdag is altijd een verrassing maar ik heb daar nooit zoveel moeite mee. Dit keer rij ik dus ik weet dat we een soort van autopuzzeltocht gaan doen. Helemaal leuk en gelukkig hoef ik niet te navigeren want ik word zo autoziek als ik iets moet lezen in de auto. Vorig jaar was ik er niet bij vanwege een verzet concert vond ik wel jammer. Ik vind het altijd wel gezellig maar goed wij hebben een relatief klein team.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Atletiek is zo leukquote:Op donderdag 22 juni 2023 08:29 schreef hilliebillie het volgende:
Dat is wel jammer @:tink89 weken lekker weer en dan net vandaag de hele dag regen. Dan maar goede schoenen aan en een goede regenjas en er inderdaad het beste van maken! Veel plezier ondanks de regen.
Vanmiddag even shoppen met de kinderen. Ze hebben beiden atletiek als nieuwe sport gekozen, dus even een verenigingsshirt aanschaffen.
En dan morgen even naar de decathlon voor schoenen voor de bostraining voor de jongste (de oudste was net iets eerder lid geworden dus daar was ik al voor aan het shoppen geweest).
Weer even aardig wat uitgaven, maar blij dat ze iets extra’s gevonden hebben om te gaan doen.
Met name voor de jongste is deze sport wel goed om haar conditie een beetje op te schroeven, want die is niet zo best. (Scoort altijd het laagst bij de piepjestest op school en is al snel ‘moe’ als we gaan wandelen/fietsen enz).
Dat is wel fijn als mensen het willen weten, dat het dan wel kan. Ik zou ook zo iemand zijn die het graag weet van tevoren. Gewoon omdat ik dan beter een idee heb van wat me te wachten staat en daar doe ik het een stuk beter op dan op "verrassing". Tenzij ik weet dat de verrassing binnen mijn kaders past. Mijn vrijgezellenfeest heb ik een vriendin voor gevraagd (vast niet gebruikelijk) waarvan ik wist dat ze absoluut geen dingen zou doen die ik niet leuk zou vinden. En ik heb ook vooraf gezegd dat als ze vervelende dingen gingen bedenken dat ik zou afhaken.quote:Op donderdag 22 juni 2023 09:28 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ook om vooraf niet te krijgen ‘oh dat lijkt me niet leuk, dan ga ik niet mee’
We hebben hier altijd wel geprobeerd iets te vinden wat voor zoveel mensen kan en leuk is. Maar is best lastig om iets te vinden wat en voor 17-jarigen leuk is maar ook voor iemand van 65. Plus nog wat blessures. Maar bij twijfel hebben we wel altijd overlegt.
Zo vraagt een deel van de groep ook al jaren om nog een keer naar een dinershow te gaan. Dit viel bij iedereen in de smaak, behalve bij 1 collega, die heeft zich de hele avond zitten ergeren. Daarom ook wel de reden geweest dit niet nog een keer te doen. Afgelopen jaar wel iets dat er raakvlakken mee had en dat hebben we toen wel met haar besproken. Zij heeft er toen voor gekozen in de avond niet mee te gaan. Tuurlijk jammer, maar vooral jammer als je weet dat iemand het zeker niet leuk gaat vinden. Maar vaak is het de gezelligheid die zorgt dat ook al vind je een activiteit iets minder leuk, je je toch wel vermaakt.
Maar daarom hier dus altijd de verrassing (en als je het echt wilde weten mocht je het altijd vragen, dat wordt ook altijd door 1 collega gedaan, onder het mom van ik wil dat de kinderen een telefoonnummer hebben van waar ik ben, ook nu iedereen al lang een mobiele telefoon heeft met een goed dekkend netwerk)
Bijna ook nog een combi. We hebben nu nog heel veel ft.quote:Op donderdag 22 juni 2023 13:01 schreef amaranta het volgende:
[..]
Van alle groepen 1? (Behalve de kleuters vermoed ik)
Mijn nieuwe duo is mijn huidige parallelcollega. Heel fijn. Zij is een aanpakker, het zoals ik. Niet afwachtend en heeft ook oog voor detail.quote:Op donderdag 22 juni 2023 15:20 schreef exode het volgende:
Hier regent het gewoon weer hoor en best veel ook. Heerlijk.
Dat wordt wennen Amaranta, maar fijn dat je tevreden bent over je duo, dat maakt een wereld van verschil volgens mij.
Wat bedoel je met we hebben veel ft? Dat er een groep bij komt?quote:Op donderdag 22 juni 2023 16:14 schreef F_r het volgende:
[..]
Bijna ook nog een combi. We hebben nu nog heel veel ft.
Blijf je wel in dezelfde groep? Geen idee welke groep je nu hebt. En dat is wel even wennen ja andere dagen.
Lijkt me leuk.quote:Op donderdag 22 juni 2023 16:33 schreef Adrian4 het volgende:
Wij gaan volgende week Hunted spelen in de stad met het team. Ik vind over het algemeen spelletjes met collega’s niet leuk. Ik word veel te fanatiek.
Sterker nog. Ze mogen eigenlijk ook geen herinnering sturen of actief hierop aanspreken.quote:Op donderdag 22 juni 2023 18:34 schreef Troel het volgende:
We hadden het hier pas toch over de duidelijkheid van de vrijwilligheid van de schoolbijdrage?
Hier komt het nu toevallig in de voorwaarden naar boven dat het vrijwillig is
Allebei gaan ze naar movie park. Jongste krijgt rekening van 35 euro. Oudste zie ik niets voorbij komen. Misschien komt dat nog, misschien ook niet. Maar als ik kijk wat ik dit jaar al afgerekend heb, vind ik het daar eigenlijk bij horenquote:Op donderdag 22 juni 2023 18:44 schreef amaranta het volgende:
[..]
Sterker nog. Ze mogen eigenlijk ook geen herinnering sturen of actief hierop aanspreken.
Fulltimersquote:Op donderdag 22 juni 2023 17:18 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wat bedoel je met we hebben veel ft? Dat er een groep bij komt?
Dan snap ik nog steeds niet wat je bedoelt met; bijna ook nog een combi. Een combinatieklas? Werken er zo weinig mensen dat ze groepen moeten samenvoegen tot een combinatieklas?quote:
We hebben 8 groepen plus een combi groep. Dus 9 groepen totaal. Wij hadden zelfs de luxe een extra collega te hebben. Die kan kan terug van wereldreis. Dat zegt alleen niks want inmiddels hebben we een uitval van 5 fulltimersquote:Op donderdag 22 juni 2023 19:55 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dan snap ik nog steeds niet wat je bedoelt met; bijna ook nog een combi. Een combinatieklas? Werken er zo weinig mensen dat ze groepen moeten samenvoegen tot een combinatieklas?
Ik snap nu al waarom ik het niet begreep. Jouw bericht mist een komma. En zo zie je maar weer hoe belangrijk interpunctie is.quote:Op donderdag 22 juni 2023 20:31 schreef F_r het volgende:
[..]
We hebben 8 groepen plus een combi groep. Dus 9 groepen totaal. Wij hadden zelfs de luxe een extra collega te hebben. Die kan kan terug van wereldreis. Dat zegt alleen niks want inmiddels hebben we een uitval van 5 fulltimers
Ja, maar ik had het nog gelezen voor je ging editten.quote:Op donderdag 22 juni 2023 20:39 schreef amaranta het volgende:
[..]
Oh, maar ik was ff aan het editten.
Oh echt, in welke provincie/regio?quote:Op donderdag 22 juni 2023 20:48 schreef Tink89 het volgende:
Ik ben levend thuisgekomen, maar heb van vijlen tot mijn afslag (zo'n drie kwartier) met dichtgeknepen billen en de ruitenwissers op maximaal naar huis gereden. Wat een ongelooflijke hoeveelheid water...
Niet omdat je nodig moest poepen? Dan is 45 minuten ook heel lang.quote:Op donderdag 22 juni 2023 20:48 schreef Tink89 het volgende:
Ik ben levend thuisgekomen, maar heb van vijlen tot mijn afslag (zo'n drie kwartier) met dichtgeknepen billen en de ruitenwissers op maximaal naar huis gereden. Wat een ongelooflijke hoeveelheid water...
Drie kwartier rondom Vijlenquote:Op donderdag 22 juni 2023 20:49 schreef livelink het volgende:
[..]
Oh echt, in welke provincie/regio?
Ah, niet goed gelezenquote:Op donderdag 22 juni 2023 20:52 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Drie kwartier rondom Vijlen![]()
Hier regent het wel maar niet idioot. Je wordt er wel nat van bij het sportenIk ben tevreden dat ik toch ging, ik hou niet zo van 's avonds sporten.
Zien we jou ook huilend op tik-tok straks?quote:Op donderdag 22 juni 2023 20:52 schreef amaranta het volgende:
Ik heb me aangemeld voor de wachtrij van de wachtrij (van de wachtrij????) voor kaartjes voor het concert van Taylor Swift.
Uiteraard. Ik ben immers een echte Swiftie.quote:Op donderdag 22 juni 2023 20:54 schreef livelink het volgende:
[..]
Zien we jou ook huilend op tik-tok straks?
That’s the spirit!quote:Op donderdag 22 juni 2023 20:56 schreef amaranta het volgende:
Maar ik ga die kaartjes “krijgen” want karma. Let maar op.
Leuk zo’n waterrat! Hier een dochter die na de diploma’s is gestopt maar sinds een jaar bij een super leuke zwem club zit. Twee keer per week traint, plus nog waterpolo èn ze zwemt wedstrijden. Die zijn ongeveer 1x per maand in het weekend. En ze is maandag voor t eerst gaan trainen in het kanaal hier. Bikkel!quote:Op donderdag 22 juni 2023 21:15 schreef exode het volgende:
Zo, Junior redder 2 is in tha pocket. B is megatrots. Was ook leuk om te kijken, want dat kan dus nooit. Hij twijfelt toch wel om toch nog door te gaan. Hij was er van overtuigd dat hij zou stoppen na dit diploma, maar vanaf 3 gaan ze echt leren redden en poppen opduiken etc.
Nog 2 lessen tot de zomervakantie en dan heeft ie 6 weken om erover na te denken. Want korfbal heeft ie uit zijn hoofd gezet, hij wil echt niet van Scouting af. Alle teamsporten hier zijn op zaterdag, 90% van de sporten vallen daardoor af. Het is echt een waterrat dus van mij mag ie lekker door zwemmen.
Het regent hier wederom non stop en het is heerlijk afgekoeld, zodanig dat B onder zijn dekbed ligt.
quote:Op donderdag 22 juni 2023 21:50 schreef Phaidra het volgende:
En nadat een collega overleed bij een ongeval met een tuktuk tijdens een bedrijfsuitje, was de lol er ook wel af, zeg maar.
Soo eej! Dat is ook goed voor je kracht en conditie!quote:Op donderdag 22 juni 2023 21:46 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Leuk zo’n waterrat! Hier een dochter die na de diploma’s is gestopt maar sinds een jaar bij een super leuke zwem club zit. Twee keer per week traint, plus nog waterpolo èn ze zwemt wedstrijden. Die zijn ongeveer 1x per maand in het weekend. En ze is maandag voor t eerst gaan trainen in het kanaal hier. Bikkel!
Maar wat ik wilde zeggen, behalve diploma zwemmen zijn er nog meer opties!
Korfbalquote:Op donderdag 22 juni 2023 22:10 schreef exode het volgende:
[..]
Soo eej! Dat is ook goed voor je kracht en conditie!
B zwemt bij de Reddingsbrigade, dus hij kan nog lang doorgaan. Vanaf 14 leren ze ook de boten besturen.
En als hij 11 is moet hij kiezen tussen landscouts en waterscouts. Wel duidelijk wat het wordt.
Wij hadden laatst twee gewonden na bowlenquote:Op donderdag 22 juni 2023 21:56 schreef Hupje het volgende:
[..]![]()
Wij gingen lasergamen. Maar 2 lichtgewondenWel een prima activiteit met de regen zo.
Drie clubjes lijkt me niet teveel, zeker als het deels op niet-schooldagen is. N zit tegenwoordig op 5 clubs en als kleuter ook op 3 of 4.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 07:04 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb schapen gedreven en mergel gecarvd (hoe schrijf je dit?). Boogschieten, klompen schilderen, een huifkartocht en boerengolf waren de andere opties. Ik heb echt plezier gehad, maar met dieeteisen konden ze helemaal niks. Da's niet erg, als ze dat dan maar eerlijk zeggen. Nu had ik geen gebak, in eerste instantie geen brood bij de lunch en bij de bbq alleen een speklap en kale komkommer. Beetje jammer, maar verder was het echt prima en gezellig enzo.
Vandaag een dagje geen plannen, ook heel fijn.
Hoeveel clubjes hebben jullie kinderen? Prul is 4,5 en zwemt op zaterdagochtend. Ze start binnenkort ook met pianoles (op advies van de hb-specialist). Met de gym waren we gestopt, maar nu komt er in onze gymzaal kleutergym en ze vond de peutergym altijd heel leuk. Dat was alleen tegelijk met zwemles...
Zou drie dingen per week te veel zijn? Gym is op dinsdag, pianoles op vrijdag (dan is er geen school) en zwemmen op za-ochtend dus...
De oudste heeft wel gevoetbald, toch?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 09:07 schreef Claudia_x het volgende:
Onze kinderen zitten op geen enkele club.
En dat naar huis fietsen ligt er ook aan waar. In ons slaperige dorp kon ze al wat eerder alleen, of met een vriendinnetje, naar huis fietsen dan in sommige andere plaatsen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 09:26 schreef Phaidra het volgende:
De oudste traint 4x per week op 10 minuten rijden of 20 min fietsen. Dat beperkt de mogelijkheden voor de jongste nogal. Zwemles was in ieder geval in hetzelfde gebouw en viel op zaterdag redelijk samen. Als hij voor atletiek zou kiezen, hebben we opeens op alle dagen van de week sportactiviteiten van de kinderen, behalve zondag![]()
. Zelf wil ik toch ook af en toe nog iets voor mezelf doen ofzo. Dus ja, heel fijn dat zwemles klaar is, vooral voor hemzelf, maar ik zie toch wel erg op tegen de logistiek van een andere sport. Voor ons is daarom 1 activiteit de max.
Moet ik er wel bij zeggen dat het waarschijnlijk nog maar 1 jaar echt schipperen is. Als de oudste naar de middelbare school gaat, dan ga ik ervan uit dat hij ook zelfstandig van en naar training kan. Nu vind ik om 20 uur 's avonds in zijn uppie naar huis fietsen nog een beetje te veel van het goede, maar vanaf de middelbare school moet dat toch wel lukken.
Ja, klopt! Best een tijd. Recentelijk stond z'n club nog in de krant omdat ze bij een toernooi in het buitenland hebben gezien hoe een andere jeugdspeler werd doodgeslagen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 09:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De oudste heeft wel gevoetbald, toch?
Dochter voetbalt nog steeds en gaat weer een jaartje door. Dat vindt ze nog steeds echt leuk. Ik ben wel blij dat ze meestal niet meer op de vroege zaterdagochtend hun wedstrijden spelen, maar wat later in de ochtend. Dit jaar waren ze kampioen, dat is ook wel eens leuk om mee te maken. En man doet coachen/trainen, dus zijn ze ook leuk samen bezig.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 09:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, klopt! Best een tijd. Recentelijk stond z'n club nog in de krant omdat ze bij een toernooi in het buitenland hebben gezien hoe een andere jeugdspeler werd doodgeslagen.De club zelf vond ik leuk, maar ik ben blij dat we van die voetbalwereld af zijn.
Dochter heeft nooit op een club gezeten. Die is een geboren autodidact en wil alles zelf leren. Zelf zat ik vroeger op paardrijden en muziek. Dat was erg zwaar, want die twee hobby's vielen niet goed met elkaar te combineren. Op een bepaald moment heb ik muziek laten vallen en stortte ik me op het paardrijden.
Ik zit me recentelijk af te vragen of ik het leuk zou vinden om weer lid te worden van een club, naar aanleiding van een collega die zei dat ze bij een bridgeclub zit.
Er zitten een paar wat onoverzichtelijke stukken in en een stuk met slechte verlichting (in de winter) langs een recreatieplas. Samen fietsen is tot nu toe helaas geen optie geweest, hij heeft maar 4 teamgenootjes en die wonen niet in de buurt. De komende tijd kan hij lekker overdag op zaterdag oefenen met zelfstandig fietsen. Samen heen, hij alleen terug. Dat scheelt ons ook al een hoop!quote:Op vrijdag 23 juni 2023 09:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dat naar huis fietsen ligt er ook aan waar. In ons slaperige dorp kon ze al wat eerder alleen, of met een vriendinnetje, naar huis fietsen dan in sommige andere plaatsen.
Mijn dochter heeft gisteren haar eerste zelfverdiende centjes mee naar huis gebracht: ze heeft voor het eerst opgepast. Mensen waren helemaal blij, en of ze volgende week nog een keer kan.
Dit oppasadres is in het naastgelegen dorp, dus daar kan ze voorlopig best op de fiets heen en terug zolang het licht is. En anders fietsen we haar voorlopig nog wel eventjes tegemoet als ze naar huis komt.
Hoe is de sfeer tijdens wedstrijden? Leuk dat man coacht!quote:Op vrijdag 23 juni 2023 09:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dochter voetbalt nog steeds en gaat weer een jaartje door. Dat vindt ze nog steeds echt leuk. Ik ben wel blij dat ze meestal niet meer op de vroege zaterdagochtend hun wedstrijden spelen, maar wat later in de ochtend. Dit jaar waren ze kampioen, dat is ook wel eens leuk om mee te maken. En man doet coachen/trainen, dus zijn ze ook leuk samen bezig.
Daarnaast danst ze sinds we hier wonen.
Er breekt voor ons wel een nieuwe fase aan nu de jongste na de zomer naar de middelbare school gaat. Beiden gaan straks zelfstandig naar school en naar vrienden, wat ons meer vrijheid geeft. Lief vindt het heerlijk dat hij meer rust heeft, maar ik zou zelf wel weer iets nieuws erbij willen doen, vrijwilligerswerk of zoiets als lid worden van een club. Ik heb m'n tuin natuurlijk, maar dat is (op dit moment) een solitaire hobby.quote:Bridge vond ik zoo leuk! Heb ik een tijdje gedaan, maar dat is wel alweer lang geleden. Het deed me wat aan rikken denken, wat we thuis veel deden en waar ik echt mee opgegroeid bent. Aanrader wel
De sfeer is doorgaans goed. Het team is leuk, de ouders ook prima, dus bij ons geen probleem. Er lopen soms wel minder prettige figuren bij de andere partij rond, maar nog niet echt last van gehad, gelukkig. Aankomend jaar gaat man ook weer coachen, samen met een andere vader. Ik vind het ook echt leuk dat dit iets is van hun samen, vader en dochter. Ze gaan ook wel eens samen naar Ajax op de seizoenskaart van een bekende als hij niet kan.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 09:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe is de sfeer tijdens wedstrijden? Leuk dat man coacht!
Niet meteen toen ze naar de middelbare school ging, maar wel gaandeweg. Misschien ook wel omdat ze natuurlijk nog midden in de coronatijd naar de middelbare school ging en er sowieso nog niet zoveel te doen was. We vinden het heel fijn dat ze gemakkelijk alleen thuis kan blijven, ook in de avond. Dus we hebben nu meer vrijheid om dingen te doen. Morgen gaan we een dagje samen op pad: shoppen, World Press Photo en 's avonds naar de Melkweg. Ze hoeft dan niets anders dan die afschuwelijke noodles voor het avondetenquote:[..]
Er breekt voor ons wel een nieuwe fase aan nu de jongste na de zomer naar de middelbare school gaat. Beiden gaan straks zelfstandig naar school en naar vrienden, wat ons meer vrijheid geeft. Lief vindt het heerlijk dat hij meer rust heeft, maar ik zou zelf wel weer iets nieuws erbij willen doen, vrijwilligerswerk of zoiets als lid worden van een club. Ik heb m'n tuin natuurlijk, maar dat is (op dit moment) een solitaire hobby.
Heb jij je leven anders ingericht nadat S. naar de middelbare school ging?
Wij fietsen ook graag, man en ik. Maar sinds zijn gebroken arm anderhalf jaar geleden zit dat er nog steeds niet in. Hij kan zijn ene arm nog steeds niet voldoende strekken en daardoor zijn stuur niet met twee handen vasthouden en dus niet relaxt fietsen. Dat is zoo ontzettend jammer.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 10:33 schreef Mushanga71 het volgende:
Wat zoon en ik wél regelmatig samen doen, is fietsen. Krijg we beweging en het is ook gewoon leuk.
Er is een gebied vlakbij waar ze Gasconne koeien hebben uitgezet, al moet je dan wel weer uitkijken als die midden op het fietspad gaan staan![]()
Maar op de fiets zie je zoveel meer van de natuur dan met de auto
Boh, dat lijkt me idd heel lastigquote:Op vrijdag 23 juni 2023 10:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij fietsen ook graag, man en ik. Maar sinds zijn gebroken arm anderhalf jaar geleden zit dat er nog steeds niet in. Hij kan zijn ene arm nog steeds niet voldoende strekken en daardoor zijn stuur niet met twee handen vasthouden en dus niet relaxt fietsen. Dat is zoo ontzettend jammer.
Als het goed is, volgt er in september/oktober een nieuwe operatie om dit weer in orde te krijgen. Ik hoop van harte dat die werkt.
Zo lekker he, stukje fietsenquote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:11 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Boh, dat lijkt me idd heel lastigHopelijk dat jullie na de operatie weer heerlijk kunnen fietsen
Al eens gekeken naar een ander soort stuur? Er zijn allerlei vormen en maten te krijgen. Was voor mijn schoonvader de oplossing.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 10:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij fietsen ook graag, man en ik. Maar sinds zijn gebroken arm anderhalf jaar geleden zit dat er nog steeds niet in. Hij kan zijn ene arm nog steeds niet voldoende strekken en daardoor zijn stuur niet met twee handen vasthouden en dus niet relaxt fietsen. Dat is zoo ontzettend jammer.
Als het goed is, volgt er in september/oktober een nieuwe operatie om dit weer in orde te krijgen. Ik hoop van harte dat die werkt.
Daar snap ik nog steeds niets van, fietsen voor je plezier.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 10:33 schreef Mushanga71 het volgende:
Wat zoon en ik wél regelmatig samen doen, is fietsen.
Dat heeft de ergotherapeut wel geopperd, maar komop, hij is net 50! Hij wil nog geen ouwelullenfiets (pardon my French) maar gewoon op zijn sportieve fiets fietsen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:32 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Al eens gekeken naar een ander soort stuur? Er zijn allerlei vormen en maten te krijgen. Was voor mijn schoonvader de oplossing.
Ben je bekend met de aangepaste sturen van Van Raam? Daarbij kan de gewone fiets worden aangepast zodat de arm niet volledig hoeft te strekken en eventueel alles bedienen met de goede arm.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 10:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat ziet er op zich nog niet heel onaardig uit. De ergotherapeut had het over een omhoogstaand stuur, maar dat ziet hij echt (nog) niet zitten, en dat snap ik goed.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:38 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ben je bekend met de aangepaste sturen van Van Raam? Daarbij kan de gewone fiets worden aangepast zodat de arm niet volledig hoeft te strekken en eventueel alles bedienen met de goede arm.
https://www.vanraam.com/nl-nl/opties/speciaal-stuur
Dat zou mijn dochter heel verdrietig gevonden hebben.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:41 schreef Adrian4 het volgende:
Wat vinden jullie er van als ouders niet aanwezig zijn bij het afzwemmen?
Hangt van de omstandigheden af, maar in principe zou ik zeggen dat je juist op dit soort momenten erbij moet zijn.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:41 schreef Adrian4 het volgende:
Opa’s en oma’s zijn wel present
Moreel dilemma
Dat snap ik ook en helemaal als hij van een sportieve fiets komt en de aangeboden optie een ouwelullenfiets is.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:43 schreef miss_sly het volgende:
Dat ziet er op zich nog niet heel onaardig uit. De ergotherapeut had het over een omhoogstaand stuur, maar dat ziet hij echt (nog) niet zitten, en dat snap ik goed.
Hij heeft nu zo'n hybride, net geen mountainbike, net geen racefiets, juist omdat we het zo fijn vinden om echt wel afstanden te fietsen. Maar zo'n stuur als dit op een sportieve fiets is stukken beter dan zo'n omhoogstaand stuur. Dat gaat ie echt niet doen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:55 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat snap ik ook en helemaal als hij van een sportieve fiets komt en de aangeboden optie een ouwelullenfiets is.
Ik had mijn vorige post nog aangepast maar bij Van Raam kan heel veel, ook voor de gewone sportieve fietsen.
#teamfunctioneelfietsenquote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar snap ik nog steeds niets van, fietsen voor je plezier.Ik fiets wel naar m'n werk. Dat komt neer op zo'n 1,5 uur per werkdag. Daar heb ik geen hekel aan, maar het is vooral functioneel en ik houd het draaglijk door naar interessante podcasts te luisteren.
Dochter gaat bijna elke dag in d'r eentje een stuk fietsen, gewoon voor de lol.
Echtquote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zo lekker he, stukje fietsen
Hier is de omgeving ook zo mooi. Lopen ook oerossen rond, die vind ik soms wel eng.
quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar snap ik nog steeds niets van, fietsen voor je plezier.Ik fiets wel naar m'n werk. Dat komt neer op zo'n 1,5 uur per werkdag. Daar heb ik geen hekel aan, maar het is vooral functioneel en ik houd het draaglijk door naar interessante podcasts te luisteren.
Dochter gaat bijna elke dag in d'r eentje een stuk fietsen, gewoon voor de lol.
Ik snap überhaupt niet dat mensen bewegen voor hun plezier.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 12:12 schreef Elleska het volgende:
Wandelen voor het plezier daar snap ik dan weer niets van.
Fietsen
Dat vind ik ook erg leuk, wandelenquote:Op vrijdag 23 juni 2023 12:12 schreef Elleska het volgende:
Wandelen voor het plezier daar snap ik dan weer niets van.
Fietsen
Ligt aan de situatie. Ik lag in het ziekenhuis toen de oudste ging afzwemmen, overmacht dus, dat vond mijn moederhart heeeeeell zwaar. Maar we hadden voor een online verbinding op de iPad gezorgd waardoor ik toch mee kon kijken en alles bij elkaar vond kind in kwestie het vooral heel leuk dat er veel andere mensen wel waren (opa en oma, ooms en tantes). Toevallig hadden we het er laatst over (hij is nu 15) en hij kon zich niet eens herinneren dat ik er niet bij was.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:41 schreef Adrian4 het volgende:
Moreel dilemma
Cool he? Ik ben ooit bij een symposium geweest over de invloed van muziek op het brein bij trauma.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 07:23 schreef Adrian4 het volgende:
Dat ligt aan het kind @:Tink89
Kevin heeft voetbal geprobeerd, maar dat was duidelijk nog te veel. Zwemles is meer dan genoeg voor die jongen
En muziekles bij kinderen die uitdagingen nodig hebben is echt een geweldig advies m.i. Ik heb van het weekend weer een minicollege muziek en het brein gehad. Zo interessant
Bij ons zijn ze altijd streng, maximaal 2 mensen aanwezig per afzwemmend kind. Vorige keer was ik er met een van de opa's, want mijn man kon niet. Vond kind primaquote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:41 schreef Adrian4 het volgende:
Moreel dilemma
Ja!quote:Op vrijdag 23 juni 2023 12:52 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Cool he? Ik ben ooit bij een symposium geweest over de invloed van muziek op het brein bij trauma.Pluk nog dagelijks in mijn werk de vruchten van al die kennis. De invloed van bewegen op het brein is net zo boeiend wat mij betreft!
Is dit de eerste keer dat hij moet accepteren dat iets in zijn lichaam niet meer perfect werkt? Zo denk ik het te lezen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat heeft de ergotherapeut wel geopperd, maar komop, hij is net 50! Hij wil nog geen ouwelullenfiets (pardon my French) maar gewoon op zijn sportieve fiets fietsen.
Nee hoor. Hij was 18 toen hij een heel gecompliceerde breuk aan zijn been opliep waarvan hij een aantal weken in het ziekenhuis lag en waardoor het einde voetbal was voor hem. Heeft ie lang moeten revalideren.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 16:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Is dit de eerste keer dat hij moet accepteren dat iets in zijn lichaam niet meer perfect werkt? Zo denk ik het te lezen.
Ik kreeg daarvan de eerste serieuze tik op mijn 33e. Super kut en altijd de moeite om te proberen er weer vanaf te komen, maar (en dat bedoel ik heus niet lullig), als het idd de eerste keer is, dan is 50 worden zonder die confrontatie imo best indrukwekkend.
Ongeveer zoals jullie dat ook doen: het proberen zo goed als mogelijk te regelen en als de praktijk weerbarstig blijkt danken we onze lieve heer voor de uitvinding van schermen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 17:29 schreef Hupje het volgende:
Ik voel me schuldig. Mijn kind komt er dit einde-schooljaar zo bekaaid van af![]()
Er is zoveel wat er moet of wat gewenst is, en steeds buiten school- of opvang tijd natuurlijk.
Vandaag had hij studiedag. Vriend zou thuis werken, dan kon J thuis spelen en ik gewoon op lokatie werken. Moest-ie toch ineens naar kantoor, dus moest ik halverwege de dag J ophalen en meenemen naar mijn kantoor. Nou is J superbraaf (en nog blij ook als ik een schermpje meeneem) maar toch.
Laatst moest ik invallen op de school van J vanwege lerarentekort, dan zit J dus van 8 tot 15u op school tot ik klaar ben... En volgende week nog een keer.
Enz.
Hoe doen andere mensen dat?
Maar hij zit normaal toch ook al van 8:30 tot 14:30 ofzo op school? Dan is dat een uurtje langer. Daar zou ik me echt niet druk om maken. En mee naar werk zouden mijn kinderen ook alleen maar leuk vinden.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 17:29 schreef Hupje het volgende:
Ik voel me schuldig. Mijn kind komt er dit einde-schooljaar zo bekaaid van af![]()
Er is zoveel wat er moet of wat gewenst is, en steeds buiten school- of opvang tijd natuurlijk.
Vandaag had hij studiedag. Vriend zou thuis werken, dan kon J thuis spelen en ik gewoon op lokatie werken. Moest-ie toch ineens naar kantoor, dus moest ik halverwege de dag J ophalen en meenemen naar mijn kantoor. Nou is J superbraaf (en nog blij ook als ik een schermpje meeneem) maar toch.
Laatst moest ik invallen op de school van J vanwege lerarentekort, dan zit J dus van 8 tot 15u op school tot ik klaar ben... En volgende week nog een keer.
Enz.
Niet alleen brengen he, houd ook rekening met poetsen, zadelen en ook weer afzadelen en poetsen. Of vraag iig even of dat van jullie verwacht wordt. Op veel maneges is dat - heel begrijpelijk - wel zo namelijk. Iig totdat ze groot en zelfstandig genoeg is om het zelf te doen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 17:34 schreef Nijna het volgende:
Sportclubjes, mijn kinderen momenteel niet.
De jongste kwam van de week met paardrijden, bij de manege waar een klasgenoot zit. Een paar dorpen verderop.
Maar dat betekent dan wel dat we moeten brengen... ik heb liever iets waar ze zelf heen kan.
Over sport gesproken... ik heb hardloopschoenen gekocht.
Ik moet echt iets aan mijn conditie gaan doen, man loopt al hard en gaat me op sleeptouw nemen.
We gaan het zien, maar ik heb in elk geval mooie schoenen![]()
Oh, echt? Ik heb vroeger op paardrijden gezeten en had mijn ouders nooit zo ver gekregen dat ze dat zouden doen. Die waren allebei als de dood voor paarden. Zelf hielp ik wel altijd mee. Ik was er de hele zaterdag, van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat en hielp dan de hele dag met uitmesten, voeren, zadelen, borstelen enz.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Niet alleen brengen he, houd ook rekening met poetsen, zadelen en ook weer afzadelen en poetsen. Of vraag iig even of dat van jullie verwacht wordt. Op veel maneges is dat - heel begrijpelijk - wel zo namelijk. Iig totdat ze groot en zelfstandig genoeg is om het zelf te doen.
Ze is 13, dus ik ga er vanuit dat ze dat op die leeftijd zelf wel moet kunnen al dan niet met behulp van andere meiden daar. En een klasgenoot van haar rijdt daar ook, maar het is natuurlijk maar de vraag of je dan met les in hetzelfde groepje komt. En als dat niet zo is, dan kan ze net zo goed hier in de buurt naar de manege, want daar kan ze overdag gewoon zelf heen op de fiets.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Niet alleen brengen he, houd ook rekening met poetsen, zadelen en ook weer afzadelen en poetsen. Of vraag iig even of dat van jullie verwacht wordt. Op veel maneges is dat - heel begrijpelijk - wel zo namelijk. Iig totdat ze groot en zelfstandig genoeg is om het zelf te doen.
Voorheen hadden we mijn schoonouders als vangnet, maar door de ziekte van mijn schoonmoeder is dat vangnet er niet meer. Studiedagen zijn op voorhand bekend, dus we kunnen er vrije dagen voor opnemen. In geval van nood kan een van ons meestal wel iets op het werk regelen. Dat is natuurlijk anders als je in het onderwijs werkt. Lukt het echt niet om iets te regelen, dan vragen we of de ouder van een vriend(in) in kan springen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 17:29 schreef Hupje het volgende:
Enz.
Mij staan vooral die groepslessen tegen. Ik zou graag mijn oude hobby oppakken en een paard kopen, maar dat kost veel geld en de verantwoordelijkheid is groot.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:41 schreef livelink het volgende:
Eerlijk gezegd zou ik best wel weer op paardrijden willen. Ik heb wel eens gekeken naar de volwassenenles hier. Maar het idee dat ik dan al die klusjes moet gaan doen houdt me tegen. Ik ben de tijd van paardenmeisje wel een beetje ontgroeid en het zou me nu echt om het rijden gaan.
Hier kan ik normaal de studiedagen ook goed vrij regelen en dan probeer ik ook altijd samen wat te doen. Dit jaar had ik aardig wat ziekenhuisverplichtingen. 1x operatie en nog een paar keer een controle afspraak precies die dag. Niks aan te doen maar heb echt wel gebaald, vooral voor de kinderen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 17:29 schreef Hupje het volgende:
Enz.
Dat hoopte ik ook, maar helaas....totnogtoe zijn er 2 opties aangeboden, volledig annuleren en geld terug of 2 dagen gratisch.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:49 schreef amaranta het volgende:
Dan neem ik aan dat zij dat moeten oplossen?
quote:Op zondag 25 juni 2023 07:55 schreef Donna het volgende:
Ik heb de knoop een beetje zelf doorgehakt, want de onzekerheid groeide me boven het hoofd en ik trok het niet meer. Dus ja, vreemd. Nu zijn we uit elkaar.
De druk is er af en we hebben het ineens heel leuk en gezellig en nu merk ik pas hoelang dat het al niet meer was.
Anyway, op naar een nieuw hoofdstuk.
Ik duim mijn duimen kapot voor je.quote:Op zondag 25 juni 2023 09:41 schreef Donna het volgende:
Dankje! Duimen jullie mee dat er snel een huisje vrij komt? Ik sta bovenaan op de wachtlijst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |