abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 23 juni 2023 @ 12:19:53 #251
5428 crew  miss_sly
pi_209616005
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 12:12 schreef Elleska het volgende:
Wandelen voor het plezier daar snap ik dan weer niets van.
Fietsen O+
Dat vind ik ook erg leuk, wandelen O+

Ik ga ook wel eens met (een) vriendin(nen) wandelen. En met man ook. Georganiseerde wandeltochten, en ook mooie routes die ik op internet gevonden heb.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 23 juni 2023 @ 12:32:20 #252
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_209616127
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 11:41 schreef Adrian4 het volgende:
Wat vinden jullie er van als ouders niet aanwezig zijn bij het afzwemmen?
Opa’s en oma’s zijn wel present

Moreel dilemma
Ligt aan de situatie. Ik lag in het ziekenhuis toen de oudste ging afzwemmen, overmacht dus, dat vond mijn moederhart heeeeeell zwaar. Maar we hadden voor een online verbinding op de iPad gezorgd waardoor ik toch mee kon kijken en alles bij elkaar vond kind in kwestie het vooral heel leuk dat er veel andere mensen wel waren (opa en oma, ooms en tantes). Toevallig hadden we het er laatst over (hij is nu 15) en hij kon zich niet eens herinneren dat ik er niet bij was. :')
  vrijdag 23 juni 2023 @ 12:49:29 #253
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_209616300
Wat betreft clubjes: ik ben geen fan van de agenda van een kind heel vol gooien. Maar ik gok dat mijn idee van vol niet perse hetzelfde is als dat van andere ouders. :) Niet alleen omdat overprikkeling een gevolg kan zijn (in ons geval), maar vooral omdat ik het zo goed vind als een kind de tijd en ruimte heeft om niks te doen. Om zich te vervelen, om wat aan te lummelen, om zelf te bedenken wat ze nu gaan doen, etcetera. Dat is zo ontzettend waardevol wmb. Ik leer ze ook graag aan dat het gezond is om wat me-time in te bouwen in het kader van zelfzorg.

Sticker zit op boulderen (aanrader voor de kinderen die uitdaging zoeken!) eens per week en hij heeft een strippenkaart voor de skatehal waar hij dan samen met papa gaat skateboarden wanneer ze daar zin in hebben. Deze week even wat minder, want mijn skatende man heeft de ribben gekneusd vorige keer skateboarden. w/
  vrijdag 23 juni 2023 @ 12:52:03 #254
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_209616325
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 07:23 schreef Adrian4 het volgende:
Dat ligt aan het kind @:Tink89
Kevin heeft voetbal geprobeerd, maar dat was duidelijk nog te veel. Zwemles is meer dan genoeg voor die jongen

En muziekles bij kinderen die uitdagingen nodig hebben is echt een geweldig advies m.i. Ik heb van het weekend weer een minicollege muziek en het brein gehad. Zo interessant
Cool he? Ik ben ooit bij een symposium geweest over de invloed van muziek op het brein bij trauma. O+ Pluk nog dagelijks in mijn werk de vruchten van al die kennis. De invloed van bewegen op het brein is net zo boeiend wat mij betreft!
pi_209616350
Ik zou in ieder geval proberen te zorgen dat er een van de ouders aanwezig zou zijn. Maar ik denk dat je het met je kind moet overleggen wat die er van vind.

Aan de andere kant als het gewoon geen optie is om er bij te zijn omdat een afspraak lang staat en niet verplaatsbaar is en diplomazwemmen last minute tussendoor komt. Zou ik het ook op die manier uitleggen dat je het heel erg jammer vind dat je er niet bij kan zijn want ‘afspraak’. Maar dat je het wel super vind dat hij nu al op kan voor z’n diploma en je dat voor hem ook wil door laten gaan ook al kunnen papa en mama er niet bij zijn.

En dan afspreken er voor en/of er na te bellen en het vlak daarna samen te vieren. En opa/oma filmpjes laat maken zodat je het toch kan zien.

Ooit gaan dingen gewoon niet, en hoe vervelend het dan ook is, zou er het beste van maken voor iedereen!
pi_209616436
Nou, B ook maar thuishouden vanmiddag. Hij kwam net lijkbleek thuis en heel timide.
Het wordt echt hangen en wurgen de komende 2 weken.

Ik vind zwemmen heerlijk, niet baantjes trekken, maar duiken, over golven heenspringen etc. Ik ben echt nog een kind wat dat betreft (en met Lego en met pretparken }) )
En de sportschool 2x per week is niet leuk, maar ook niet stom. Ik doe vooral krachttraining en dat is vooral met PT afwisselend en uitdagend.

Onze vakanties zijn ook actief over het algemeen. Het was voor mij 1 van de redenen om eens fit te gaan worden. Zodat ik wel met alles mee kan doen.
  vrijdag 23 juni 2023 @ 13:09:08 #257
35189 Troel
scherp en bot
pi_209616518
Ik ga graag voor mijn plezier fietsen. Met name naar de kroeg. *)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209616929
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 11:41 schreef Adrian4 het volgende:
Wat vinden jullie er van als ouders niet aanwezig zijn bij het afzwemmen?
Opa’s en oma’s zijn wel present

Moreel dilemma
Bij ons zijn ze altijd streng, maximaal 2 mensen aanwezig per afzwemmend kind. Vorige keer was ik er met een van de opa's, want mijn man kon niet. Vond kind prima :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_209617049
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 12:52 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Cool he? Ik ben ooit bij een symposium geweest over de invloed van muziek op het brein bij trauma. O+ Pluk nog dagelijks in mijn werk de vruchten van al die kennis. De invloed van bewegen op het brein is net zo boeiend wat mij betreft!
Ja!
Dan heb je ook vast het filmpje van de dementerende balletdanseres gezien waarbij de notenkraker werd opgezet.
pi_209617111
Simon heeft op dit moment alleen zwemles. De overige schooldagen kan ie afspreken met vriendjes of lekker thuis (n)iets doen. Na de zwemles mag ie iets anders kiezen, maar hij is ook niet echt van het uitproberen, dus we zien het tegen die tijd wel. Wat we zeker weten niet gaan doen, is de hele week vol plannen met clubjes e.d. Daar houden wij zelf niet van, om alleen maar van hot naar her te rennen. Dus mocht ie dat wel willen, dan heeft ie mooi pech :)
  vrijdag 23 juni 2023 @ 15:25:47 #261
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_209618035
Wij zijn het andere uiteinde van het spectrum: Max heeft voetbal, judo, zwemles, bso, maar ook 3 dagen waarop hij ongepland kan afspreken of lummelen. Lummelen komt alleen helaas niet in zijn activiteitenpalet voor :{

Afijn, lekker doen wat goed voelt :)
pi_209618811
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 11:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat heeft de ergotherapeut wel geopperd, maar komop, hij is net 50! Hij wil nog geen ouwelullenfiets (pardon my French) maar gewoon op zijn sportieve fiets fietsen.

Is dit de eerste keer dat hij moet accepteren dat iets in zijn lichaam niet meer perfect werkt? Zo denk ik het te lezen.

Ik kreeg daarvan de eerste serieuze tik op mijn 33e. Super kut en altijd de moeite om te proberen er weer vanaf te komen, maar (en dat bedoel ik heus niet lullig), als het idd de eerste keer is, dan is 50 worden zonder die confrontatie imo best indrukwekkend.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_209618839
S is lid van 1 vereniging die verschillende sporten organiseert
In de lente/zomer skeelert ze 2x per week en 1x droogtraining
In de herfst/winter 2x schaatsen en 1x shorttrack per week
Als ze ouder is kan ze er ook nog gaan fietsen en hardlopen
Ideaal O+
pi_209619509
Clubjes, zoon van 8: zwemles en handboogschieten. Hij wil heel graag ook wedstrijdzwemmen, we hebben afgesproken eerst het nieuwe schooljaar te starten en dan eens te gaan kijken of dat erbij te doen is.

Afzwemmen zou ik proberen of 1 van de ouders kan en anders inderdaad opa en oma inschakelen. Kijkles (3x per jaar) doet mijn kind dan wel altijd zonder toeschouwer, aangezien ik zelf tegelijk lesgeef. Daar wordt-ie niet slechter van, daar ga ik niemand voor 'regelen'.
pi_209619573
Ik voel me schuldig. Mijn kind komt er dit einde-schooljaar zo bekaaid van af :@ :{ Er is zoveel wat er moet of wat gewenst is, en steeds buiten school- of opvang tijd natuurlijk.
Vandaag had hij studiedag. Vriend zou thuis werken, dan kon J thuis spelen en ik gewoon op lokatie werken. Moest-ie toch ineens naar kantoor, dus moest ik halverwege de dag J ophalen en meenemen naar mijn kantoor. Nou is J superbraaf (en nog blij ook als ik een schermpje meeneem) maar toch.
Laatst moest ik invallen op de school van J vanwege lerarentekort, dan zit J dus van 8 tot 15u op school tot ik klaar ben... En volgende week nog een keer.
Enz.
Hoe doen andere mensen dat?
  Moderator vrijdag 23 juni 2023 @ 17:32:02 #266
5428 crew  miss_sly
pi_209619610
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 16:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Is dit de eerste keer dat hij moet accepteren dat iets in zijn lichaam niet meer perfect werkt? Zo denk ik het te lezen.

Ik kreeg daarvan de eerste serieuze tik op mijn 33e. Super kut en altijd de moeite om te proberen er weer vanaf te komen, maar (en dat bedoel ik heus niet lullig), als het idd de eerste keer is, dan is 50 worden zonder die confrontatie imo best indrukwekkend.
Nee hoor. Hij was 18 toen hij een heel gecompliceerde breuk aan zijn been opliep waarvan hij een aantal weken in het ziekenhuis lag en waardoor het einde voetbal was voor hem. Heeft ie lang moeten revalideren.

Hij is nu beperkt met een arm die niet volledig strekt en buigt. Dat is verder geen ramp, want hij kan alle belangrijke dingen gelukkig weer zelf doen, maar ik snap best dat hij niet op een ouwelullenfiets-met-hoog-stuur wil fietsen. En dat heeft niet zoveel te maken met niet kunnen accepteren dat iets in zijn lichaam het niet meer perfect doet, want dat heeft hij al geaccepteerd. Moeten accepteren, want hij heeft al ruim anderhalf jaar een niet functionerende arm. Echter zolang er nog opties zijn dat het goed komt, gaat hij zich nog niet neerleggen bij een dergelijke aanpassing :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_209619640
Sportclubjes, mijn kinderen momenteel niet.
De jongste kwam van de week met paardrijden, bij de manege waar een klasgenoot zit. Een paar dorpen verderop.
Maar dat betekent dan wel dat we moeten brengen... ik heb liever iets waar ze zelf heen kan.

Over sport gesproken... ik heb hardloopschoenen gekocht.
Ik moet echt iets aan mijn conditie gaan doen, man loopt al hard en gaat me op sleeptouw nemen.
We gaan het zien, maar ik heb in elk geval mooie schoenen :+ *)
Fake it till you make it...
  vrijdag 23 juni 2023 @ 17:36:33 #268
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_209619660
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 17:29 schreef Hupje het volgende:
Ik voel me schuldig. Mijn kind komt er dit einde-schooljaar zo bekaaid van af :@ :{ Er is zoveel wat er moet of wat gewenst is, en steeds buiten school- of opvang tijd natuurlijk.
Vandaag had hij studiedag. Vriend zou thuis werken, dan kon J thuis spelen en ik gewoon op lokatie werken. Moest-ie toch ineens naar kantoor, dus moest ik halverwege de dag J ophalen en meenemen naar mijn kantoor. Nou is J superbraaf (en nog blij ook als ik een schermpje meeneem) maar toch.
Laatst moest ik invallen op de school van J vanwege lerarentekort, dan zit J dus van 8 tot 15u op school tot ik klaar ben... En volgende week nog een keer.
Enz.
Ongeveer zoals jullie dat ook doen: het proberen zo goed als mogelijk te regelen en als de praktijk weerbarstig blijkt danken we onze lieve heer voor de uitvinding van schermen. :+ De dagen dat ik vrij ben ben ik dan wel echt beschikbaar voor hem, dat compenseert mijn schuldgevoel wel iets. :')
pi_209621431
quote:
Enz.
Maar hij zit normaal toch ook al van 8:30 tot 14:30 ofzo op school? Dan is dat een uurtje langer. Daar zou ik me echt niet druk om maken. En mee naar werk zouden mijn kinderen ook alleen maar leuk vinden.

Maar mocht je het echt als probleem zien, probeer dan een afspraak met een vriendje te regelen voor direct uit school.
  vrijdag 23 juni 2023 @ 20:54:30 #270
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209622071
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 17:34 schreef Nijna het volgende:
Sportclubjes, mijn kinderen momenteel niet.
De jongste kwam van de week met paardrijden, bij de manege waar een klasgenoot zit. Een paar dorpen verderop.
Maar dat betekent dan wel dat we moeten brengen... ik heb liever iets waar ze zelf heen kan.

Over sport gesproken... ik heb hardloopschoenen gekocht.
Ik moet echt iets aan mijn conditie gaan doen, man loopt al hard en gaat me op sleeptouw nemen.
We gaan het zien, maar ik heb in elk geval mooie schoenen :+ *)
Niet alleen brengen he, houd ook rekening met poetsen, zadelen en ook weer afzadelen en poetsen. Of vraag iig even of dat van jullie verwacht wordt. Op veel maneges is dat - heel begrijpelijk - wel zo namelijk. Iig totdat ze groot en zelfstandig genoeg is om het zelf te doen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 23 juni 2023 @ 22:41:12 #271
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_209623690
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 20:54 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Niet alleen brengen he, houd ook rekening met poetsen, zadelen en ook weer afzadelen en poetsen. Of vraag iig even of dat van jullie verwacht wordt. Op veel maneges is dat - heel begrijpelijk - wel zo namelijk. Iig totdat ze groot en zelfstandig genoeg is om het zelf te doen.
Oh, echt? Ik heb vroeger op paardrijden gezeten en had mijn ouders nooit zo ver gekregen dat ze dat zouden doen. Die waren allebei als de dood voor paarden. Zelf hielp ik wel altijd mee. Ik was er de hele zaterdag, van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat en hielp dan de hele dag met uitmesten, voeren, zadelen, borstelen enz.

Eerlijk gezegd zou ik best wel weer op paardrijden willen. Ik heb wel eens gekeken naar de volwassenenles hier. Maar het idee dat ik dan al die klusjes moet gaan doen houdt me tegen. Ik ben de tijd van paardenmeisje wel een beetje ontgroeid en het zou me nu echt om het rijden gaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_209624061
Ik zat ook ooit op paardrijden en nu woon ik waar twee maneges vlakbij zijn maar durf ik niet meer vanwege heup :@ Hield niet van dressuur, wel veel van springen maar het rusico op vallen is nu gewoon te groot.
Mijn moeder is nooit naar de manege geweest, heeft me nooit zien rijden en nu pas, snap ik dat wel. Best een gevaarlijke sport :+

Edit: die versleten heup is vermoedelijk een nawee van een val die ik 39 jaar geleden maakte. Belandde in het ziekenhuis, per ambu, met een kapotte elleboog, heb er nog een prachtig litteken van. Maar kwam vol op de rechterkant terecht en omdat alleen die kant versleten is, is de rekensom zo gemaakt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mushanga71 op 23-06-2023 23:24:56 ]
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_209626106
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 20:54 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ze is 13, dus ik ga er vanuit dat ze dat op die leeftijd zelf wel moet kunnen al dan niet met behulp van andere meiden daar. En een klasgenoot van haar rijdt daar ook, maar het is natuurlijk maar de vraag of je dan met les in hetzelfde groepje komt. En als dat niet zo is, dan kan ze net zo goed hier in de buurt naar de manege, want daar kan ze overdag gewoon zelf heen op de fiets.

Het gaat hier in fases. Ze had het een paar maanden geleden over gym/turnen, dat kan hier in de wijk. Maar ze durft niet te gaan proberen. Dus ik vraag me af of het met manege anders zal zijn.

@livelink, misschien gewoon eens informeren/proberen?
Fake it till you make it...
  zaterdag 24 juni 2023 @ 09:02:36 #274
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209626504
Genoeg maneges met volwassen lessen. En uitmesten enzo hoef je echt niet te doen, alleen poetsen, zadelen en andersom. Ik heb als volwassene pas de start gemaakt en het is heerlijk! Gewoon gaan proberen hoor!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_209626634
quote:
Enz.
Voorheen hadden we mijn schoonouders als vangnet, maar door de ziekte van mijn schoonmoeder is dat vangnet er niet meer. Studiedagen zijn op voorhand bekend, dus we kunnen er vrije dagen voor opnemen. In geval van nood kan een van ons meestal wel iets op het werk regelen. Dat is natuurlijk anders als je in het onderwijs werkt. Lukt het echt niet om iets te regelen, dan vragen we of de ouder van een vriend(in) in kan springen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')