Dat vind ik ook erg leuk, wandelenquote:Op vrijdag 23 juni 2023 12:12 schreef Elleska het volgende:
Wandelen voor het plezier daar snap ik dan weer niets van.
Fietsen
Ligt aan de situatie. Ik lag in het ziekenhuis toen de oudste ging afzwemmen, overmacht dus, dat vond mijn moederhart heeeeeell zwaar. Maar we hadden voor een online verbinding op de iPad gezorgd waardoor ik toch mee kon kijken en alles bij elkaar vond kind in kwestie het vooral heel leuk dat er veel andere mensen wel waren (opa en oma, ooms en tantes). Toevallig hadden we het er laatst over (hij is nu 15) en hij kon zich niet eens herinneren dat ik er niet bij was.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:41 schreef Adrian4 het volgende:
Wat vinden jullie er van als ouders niet aanwezig zijn bij het afzwemmen?
Opa’s en oma’s zijn wel present
Moreel dilemma
Cool he? Ik ben ooit bij een symposium geweest over de invloed van muziek op het brein bij trauma.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 07:23 schreef Adrian4 het volgende:
Dat ligt aan het kind @:Tink89
Kevin heeft voetbal geprobeerd, maar dat was duidelijk nog te veel. Zwemles is meer dan genoeg voor die jongen
En muziekles bij kinderen die uitdagingen nodig hebben is echt een geweldig advies m.i. Ik heb van het weekend weer een minicollege muziek en het brein gehad. Zo interessant
Bij ons zijn ze altijd streng, maximaal 2 mensen aanwezig per afzwemmend kind. Vorige keer was ik er met een van de opa's, want mijn man kon niet. Vond kind primaquote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:41 schreef Adrian4 het volgende:
Wat vinden jullie er van als ouders niet aanwezig zijn bij het afzwemmen?
Opa’s en oma’s zijn wel present
Moreel dilemma
Ja!quote:Op vrijdag 23 juni 2023 12:52 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Cool he? Ik ben ooit bij een symposium geweest over de invloed van muziek op het brein bij trauma.Pluk nog dagelijks in mijn werk de vruchten van al die kennis. De invloed van bewegen op het brein is net zo boeiend wat mij betreft!
Is dit de eerste keer dat hij moet accepteren dat iets in zijn lichaam niet meer perfect werkt? Zo denk ik het te lezen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat heeft de ergotherapeut wel geopperd, maar komop, hij is net 50! Hij wil nog geen ouwelullenfiets (pardon my French) maar gewoon op zijn sportieve fiets fietsen.
Nee hoor. Hij was 18 toen hij een heel gecompliceerde breuk aan zijn been opliep waarvan hij een aantal weken in het ziekenhuis lag en waardoor het einde voetbal was voor hem. Heeft ie lang moeten revalideren.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 16:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Is dit de eerste keer dat hij moet accepteren dat iets in zijn lichaam niet meer perfect werkt? Zo denk ik het te lezen.
Ik kreeg daarvan de eerste serieuze tik op mijn 33e. Super kut en altijd de moeite om te proberen er weer vanaf te komen, maar (en dat bedoel ik heus niet lullig), als het idd de eerste keer is, dan is 50 worden zonder die confrontatie imo best indrukwekkend.
Ongeveer zoals jullie dat ook doen: het proberen zo goed als mogelijk te regelen en als de praktijk weerbarstig blijkt danken we onze lieve heer voor de uitvinding van schermen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 17:29 schreef Hupje het volgende:
Ik voel me schuldig. Mijn kind komt er dit einde-schooljaar zo bekaaid van af![]()
Er is zoveel wat er moet of wat gewenst is, en steeds buiten school- of opvang tijd natuurlijk.
Vandaag had hij studiedag. Vriend zou thuis werken, dan kon J thuis spelen en ik gewoon op lokatie werken. Moest-ie toch ineens naar kantoor, dus moest ik halverwege de dag J ophalen en meenemen naar mijn kantoor. Nou is J superbraaf (en nog blij ook als ik een schermpje meeneem) maar toch.
Laatst moest ik invallen op de school van J vanwege lerarentekort, dan zit J dus van 8 tot 15u op school tot ik klaar ben... En volgende week nog een keer.
Enz.
Hoe doen andere mensen dat?
Maar hij zit normaal toch ook al van 8:30 tot 14:30 ofzo op school? Dan is dat een uurtje langer. Daar zou ik me echt niet druk om maken. En mee naar werk zouden mijn kinderen ook alleen maar leuk vinden.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 17:29 schreef Hupje het volgende:
Ik voel me schuldig. Mijn kind komt er dit einde-schooljaar zo bekaaid van af![]()
Er is zoveel wat er moet of wat gewenst is, en steeds buiten school- of opvang tijd natuurlijk.
Vandaag had hij studiedag. Vriend zou thuis werken, dan kon J thuis spelen en ik gewoon op lokatie werken. Moest-ie toch ineens naar kantoor, dus moest ik halverwege de dag J ophalen en meenemen naar mijn kantoor. Nou is J superbraaf (en nog blij ook als ik een schermpje meeneem) maar toch.
Laatst moest ik invallen op de school van J vanwege lerarentekort, dan zit J dus van 8 tot 15u op school tot ik klaar ben... En volgende week nog een keer.
Enz.
Niet alleen brengen he, houd ook rekening met poetsen, zadelen en ook weer afzadelen en poetsen. Of vraag iig even of dat van jullie verwacht wordt. Op veel maneges is dat - heel begrijpelijk - wel zo namelijk. Iig totdat ze groot en zelfstandig genoeg is om het zelf te doen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 17:34 schreef Nijna het volgende:
Sportclubjes, mijn kinderen momenteel niet.
De jongste kwam van de week met paardrijden, bij de manege waar een klasgenoot zit. Een paar dorpen verderop.
Maar dat betekent dan wel dat we moeten brengen... ik heb liever iets waar ze zelf heen kan.
Over sport gesproken... ik heb hardloopschoenen gekocht.
Ik moet echt iets aan mijn conditie gaan doen, man loopt al hard en gaat me op sleeptouw nemen.
We gaan het zien, maar ik heb in elk geval mooie schoenen![]()
Oh, echt? Ik heb vroeger op paardrijden gezeten en had mijn ouders nooit zo ver gekregen dat ze dat zouden doen. Die waren allebei als de dood voor paarden. Zelf hielp ik wel altijd mee. Ik was er de hele zaterdag, van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat en hielp dan de hele dag met uitmesten, voeren, zadelen, borstelen enz.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Niet alleen brengen he, houd ook rekening met poetsen, zadelen en ook weer afzadelen en poetsen. Of vraag iig even of dat van jullie verwacht wordt. Op veel maneges is dat - heel begrijpelijk - wel zo namelijk. Iig totdat ze groot en zelfstandig genoeg is om het zelf te doen.
Ze is 13, dus ik ga er vanuit dat ze dat op die leeftijd zelf wel moet kunnen al dan niet met behulp van andere meiden daar. En een klasgenoot van haar rijdt daar ook, maar het is natuurlijk maar de vraag of je dan met les in hetzelfde groepje komt. En als dat niet zo is, dan kan ze net zo goed hier in de buurt naar de manege, want daar kan ze overdag gewoon zelf heen op de fiets.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Niet alleen brengen he, houd ook rekening met poetsen, zadelen en ook weer afzadelen en poetsen. Of vraag iig even of dat van jullie verwacht wordt. Op veel maneges is dat - heel begrijpelijk - wel zo namelijk. Iig totdat ze groot en zelfstandig genoeg is om het zelf te doen.
Voorheen hadden we mijn schoonouders als vangnet, maar door de ziekte van mijn schoonmoeder is dat vangnet er niet meer. Studiedagen zijn op voorhand bekend, dus we kunnen er vrije dagen voor opnemen. In geval van nood kan een van ons meestal wel iets op het werk regelen. Dat is natuurlijk anders als je in het onderwijs werkt. Lukt het echt niet om iets te regelen, dan vragen we of de ouder van een vriend(in) in kan springen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 17:29 schreef Hupje het volgende:
Enz.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |