Wij fietsen ook graag, man en ik. Maar sinds zijn gebroken arm anderhalf jaar geleden zit dat er nog steeds niet in. Hij kan zijn ene arm nog steeds niet voldoende strekken en daardoor zijn stuur niet met twee handen vasthouden en dus niet relaxt fietsen. Dat is zoo ontzettend jammer.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 10:33 schreef Mushanga71 het volgende:
Wat zoon en ik wél regelmatig samen doen, is fietsen. Krijg we beweging en het is ook gewoon leuk.
Er is een gebied vlakbij waar ze Gasconne koeien hebben uitgezet, al moet je dan wel weer uitkijken als die midden op het fietspad gaan staan![]()
Maar op de fiets zie je zoveel meer van de natuur dan met de auto
Boh, dat lijkt me idd heel lastigquote:Op vrijdag 23 juni 2023 10:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij fietsen ook graag, man en ik. Maar sinds zijn gebroken arm anderhalf jaar geleden zit dat er nog steeds niet in. Hij kan zijn ene arm nog steeds niet voldoende strekken en daardoor zijn stuur niet met twee handen vasthouden en dus niet relaxt fietsen. Dat is zoo ontzettend jammer.
Als het goed is, volgt er in september/oktober een nieuwe operatie om dit weer in orde te krijgen. Ik hoop van harte dat die werkt.
Zo lekker he, stukje fietsenquote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:11 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Boh, dat lijkt me idd heel lastigHopelijk dat jullie na de operatie weer heerlijk kunnen fietsen
Al eens gekeken naar een ander soort stuur? Er zijn allerlei vormen en maten te krijgen. Was voor mijn schoonvader de oplossing.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 10:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij fietsen ook graag, man en ik. Maar sinds zijn gebroken arm anderhalf jaar geleden zit dat er nog steeds niet in. Hij kan zijn ene arm nog steeds niet voldoende strekken en daardoor zijn stuur niet met twee handen vasthouden en dus niet relaxt fietsen. Dat is zoo ontzettend jammer.
Als het goed is, volgt er in september/oktober een nieuwe operatie om dit weer in orde te krijgen. Ik hoop van harte dat die werkt.
Daar snap ik nog steeds niets van, fietsen voor je plezier.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 10:33 schreef Mushanga71 het volgende:
Wat zoon en ik wél regelmatig samen doen, is fietsen.
Dat heeft de ergotherapeut wel geopperd, maar komop, hij is net 50! Hij wil nog geen ouwelullenfiets (pardon my French) maar gewoon op zijn sportieve fiets fietsen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:32 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Al eens gekeken naar een ander soort stuur? Er zijn allerlei vormen en maten te krijgen. Was voor mijn schoonvader de oplossing.
Ben je bekend met de aangepaste sturen van Van Raam? Daarbij kan de gewone fiets worden aangepast zodat de arm niet volledig hoeft te strekken en eventueel alles bedienen met de goede arm.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 10:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat ziet er op zich nog niet heel onaardig uit. De ergotherapeut had het over een omhoogstaand stuur, maar dat ziet hij echt (nog) niet zitten, en dat snap ik goed.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:38 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ben je bekend met de aangepaste sturen van Van Raam? Daarbij kan de gewone fiets worden aangepast zodat de arm niet volledig hoeft te strekken en eventueel alles bedienen met de goede arm.
https://www.vanraam.com/nl-nl/opties/speciaal-stuur
Dat zou mijn dochter heel verdrietig gevonden hebben.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:41 schreef Adrian4 het volgende:
Wat vinden jullie er van als ouders niet aanwezig zijn bij het afzwemmen?
Hangt van de omstandigheden af, maar in principe zou ik zeggen dat je juist op dit soort momenten erbij moet zijn.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:41 schreef Adrian4 het volgende:
Wat vinden jullie er van als ouders niet aanwezig zijn bij het afzwemmen?
Opa’s en oma’s zijn wel present
Moreel dilemma
Dat snap ik ook en helemaal als hij van een sportieve fiets komt en de aangeboden optie een ouwelullenfiets is.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:43 schreef miss_sly het volgende:
Dat ziet er op zich nog niet heel onaardig uit. De ergotherapeut had het over een omhoogstaand stuur, maar dat ziet hij echt (nog) niet zitten, en dat snap ik goed.
Hij heeft nu zo'n hybride, net geen mountainbike, net geen racefiets, juist omdat we het zo fijn vinden om echt wel afstanden te fietsen. Maar zo'n stuur als dit op een sportieve fiets is stukken beter dan zo'n omhoogstaand stuur. Dat gaat ie echt niet doen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:55 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat snap ik ook en helemaal als hij van een sportieve fiets komt en de aangeboden optie een ouwelullenfiets is.
Ik had mijn vorige post nog aangepast maar bij Van Raam kan heel veel, ook voor de gewone sportieve fietsen.
#teamfunctioneelfietsenquote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar snap ik nog steeds niets van, fietsen voor je plezier.Ik fiets wel naar m'n werk. Dat komt neer op zo'n 1,5 uur per werkdag. Daar heb ik geen hekel aan, maar het is vooral functioneel en ik houd het draaglijk door naar interessante podcasts te luisteren.
Dochter gaat bijna elke dag in d'r eentje een stuk fietsen, gewoon voor de lol.
Echtquote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zo lekker he, stukje fietsen
Hier is de omgeving ook zo mooi. Lopen ook oerossen rond, die vind ik soms wel eng.
quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar snap ik nog steeds niets van, fietsen voor je plezier.Ik fiets wel naar m'n werk. Dat komt neer op zo'n 1,5 uur per werkdag. Daar heb ik geen hekel aan, maar het is vooral functioneel en ik houd het draaglijk door naar interessante podcasts te luisteren.
Dochter gaat bijna elke dag in d'r eentje een stuk fietsen, gewoon voor de lol.
Ik snap überhaupt niet dat mensen bewegen voor hun plezier.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 12:12 schreef Elleska het volgende:
Wandelen voor het plezier daar snap ik dan weer niets van.
Fietsen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |