abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209556627

pi_209556638
Totaal inspiratieloos voor een TT.

Maaruh, hier leek het op regen vanmiddag maar het was al verdampt voordat het de grond raakte.
pi_209560247
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 11:18 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Smartgames is ook een idee.

En Lego natuurlijk (daar weet jij alles van ;) ). Hoe ruimen jullie de lego op? Alles bij elkaar? Of per set?
Nu ligt alles zo een beetje op zijn speelkleed, per doos gekocht en een aantal dingen bij elkaar.
Maar ik zoek nog een permanentere handige manier van opruimen.....
Wij hebben de Glis van Ikea:

Alles is hierin gesorteerd op kleur. We begonnen met 8 bakken, maar inmiddels hebben we er 15 ofzo :@. Maar ik merk dat de kinderen nu veel enthousiaster bouwen dan toen alles op 1 hoop door elkaar lag.

De oudste heeft nog wel sets gebouwd op zijn kamer staan. Maar de jongste wil na het bouwen toch alles slopen en aanpassen, dus al zijn spullen liggen door elkaar, inclusief de los gekocht Lego :).
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 18 juni 2023 @ 21:56:32 #4
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_209560964
Wij hebben de sets in ziplock zakken zitten. We proberen ze nu compleet te krijgen.
  zondag 18 juni 2023 @ 21:59:30 #5
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209561018
Voor de echte diehards is er overigens ook een apart lego topic, daar zijn vast ook nog tips te krijgen.

En het regende hier heel even, maar dat water verdampte meteen en nu is het stikbenauwd. Stom weer... Ik ben de lente en herfst en winter, maar zo geen fan van de zomer. Ik hoop maar op een graad of 22 als we in eigen land op vakantie zijn straks.

Voor nu welterusten!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Manager PR/Moderator zondag 18 juni 2023 @ 21:59:53 #6
269689 crew  Viv
pi_209561025
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 21:56 schreef -Bubseltje- het volgende:
Wij hebben de sets in ziplock zakken zitten. We proberen ze nu compleet te krijgen.
Ik heb die vraag even hierheen gehaald:
OUD / Het grote LEGO-topic voor jong en OUD! #3
*O*
  maandag 19 juni 2023 @ 08:48:55 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_209563933
Wij hebben een paar van die giga Samla's waar alles in zit. Ik probeer het altijd wel weer te sorteren, maar de jongens zijn daar niet zo van. Wat ook altijd wel goed hielp was een grote verhuisdoos en daarin lege afgeknipte melkpakken. Simpel, goedkoop maar doeltreffend.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209564774
Is een blaasontsteking besmettelijk via dit topic?
Al zeker 15/20 jaar geen last meer van gehad en sinds donderdag ineens weer pijn bij het plassen. Cranberry sap leek even te helpen maar zaterdag bij de run bij elke stap die ik hard liep had ik flinke aandrang. Vandaag dus maar een plasje ingeleverd en ja hoor. Dus hoor in de loop van de dag welke antibiotica ik ga krijgen.

Met betrekking tot Lego, wij hadden hier een trofast kast van Ikea en in de bakken wat gesorteerd op soort (maar de kinderen waren zelf niet zo van het sorteren dus dat duurde niet lang). Met op het kastje twee bouwplaten gelijmd zodat ze daar makkelijk op konden bouwen.
pi_209564832
Beterschap @hilliebillie.

Wij hebben de lego op kleur in bakjes van action en de kleine onderdelen in van die sorteerbakken.
Ik heb ze ook een tijdje per set in van die zakjes gedaan, maar toen wilden ze weer alles door elkaar bouwen. Misschien ga ik het nog maar eens sorteren per set. Wellicht valt er nog iets te verkopen tzt.
Ik vind het wel lekker, sorteren :s)
Fake it till you make it...
pi_209564856
We hadden voor de lego een paar oude ladekastjes op de kop getikt. Formaat lade een groot A4-tje. Maar de jongens spelen er steeds minder mee. Dus ik heb nu alles in 2 grote bakken gemikt. Als ze bouwen, bouwen ze toch chaotisch en werkt zo'n chaotische bak ook prima.

Alleen de mindstorms een een 4x4 auto van papa zijn wel los gesorteerd. Maar dat is ook handig ivm de bijzondere onderdelen die je niet wil zoeken in zo'n grote bak.
pi_209564966
Ik heb een leuke discussie met Flexa, niet die van de verf maar van de meubels. In oktober 2018 een halfhoogslaper bij ze gekocht voor B. In 2020 na veel gedoe en maanden wachten de uitbreidingset ontvangen om er een hoogslaper van te maken. En nu wil ik een bankje en klein bureautje eronder bestellen. Niet meer leverbaar.

Zeggen doodleuk: wordt niet meer verkocht in die kleur. Maar we hebben juist dit dure merk gekocht omdat je het bed steeds kan aanpassen, dat is hun ding zeg maar dat het bed meegroeit. Ik heb ook 5 jaar garantie dat je onderdelen kan bestellen. Die garantie is nog 4 maanden geldig, maar nee is nee, is het nu eigenlijk.

Ik zoek al op Marktplaats maar nog niet gevonden. Dus heb ze nu maar een boze mail gestuurd. Hun oplossing is totnogtoe het hele bed nieuw kopen in een andere kleur, ja joh, ik haal wel even 1300 Euro uit mijn achterzak.

Het gaat om het bureautje en bankje maar dan blank gelakt en dus niet whitewash of grijs wat ze alleen nog verkopen.
pi_209565028
Dat is wel belachelijk inderdaad, als zij de garantie geven dat er 5 jaar onderdelen in die kleur bij te bestellen zijn, dan moeten ze dat ook waar maken. Of anders met een andere oplossing komen (bijvoorbeeld het bed omruilen naar een andere kleur zodat er weer bij te bestellen is, al is dat ook niet top want je hebt destijds niet voor niets voor deze kleur gekozen).

Hier zo ik ook wel erg boos om kunnen worden inderdaad.

Wellicht dat er wel een contrasterende kleur te bestellen is die mooi combineert met de kleur die je hebt? Voor mochten ze echt niet met een oplossing komen (al zou ik ook geneigd zijn er dan maar helemaal niets meer te bestellen trouwens)
pi_209565273
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 10:29 schreef hilliebillie het volgende:
Dat is wel belachelijk inderdaad, als zij de garantie geven dat er 5 jaar onderdelen in die kleur bij te bestellen zijn, dan moeten ze dat ook waar maken. Of anders met een andere oplossing komen (bijvoorbeeld het bed omruilen naar een andere kleur zodat er weer bij te bestellen is, al is dat ook niet top want je hebt destijds niet voor niets voor deze kleur gekozen).

Hier zo ik ook wel erg boos om kunnen worden inderdaad.

Wellicht dat er wel een contrasterende kleur te bestellen is die mooi combineert met de kleur die je hebt? Voor mochten ze echt niet met een oplossing komen (al zou ik ook geneigd zijn er dan maar helemaal niets meer te bestellen trouwens)
Hij heeft nu de grenen met een blanke lak, helaas staan die andere 2 kleuren daar totaal niet bij. En B wil echt geen andere kleur, die vindt de houtkleur O+

Ik heb nu een officiele klacht ingediend, kijken wat er gaat gebeuren.
pi_209565413
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 11:01 schreef exode het volgende:

[..]
Hij heeft nu de grenen met een blanke lak, helaas staan die andere 2 kleuren daar totaal niet bij. En B wil echt geen andere kleur, die vindt de houtkleur O+

Ik heb nu een officiele klacht ingediend, kijken wat er gaat gebeuren.
Dan is het inderdaad geen optie. Hopelijk gaan ze jullie nog wel tegemoet komen!
  maandag 19 juni 2023 @ 11:59:03 #15
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_209565856
Dat is stom zeg Exode.
Ik snap dat je soms collecties vervangt…maar dit klopt gewoon niet.

Wij hebben dat ook weleens gehad. Een bepaald laminaat of kastenserie bij de Ikea.
pi_209565858
Hillie, ik weet niet hoe jouw lichaam reageert op antibiotica maar mijn darmen vonden het niet leuk. Ik ben er probiotica naast gaan slikken en dat werkte goed. Dus tipje wellicht.

En beterschap!
pi_209565915
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 11:59 schreef amaranta het volgende:
Dat is stom zeg Exode.
Ik snap dat je soms collecties vervangt…maar dit klopt gewoon niet.

Wij hebben dat ook weleens gehad. Een bepaald laminaat of kastenserie bij de Ikea.
Dat is ook balen ja, vooral laminaat!

We hadden dit bed niet gekocht destijds als we dit geweten hadden. Het is zo'n ideaal concept, je koopt de basis en past steeds aan als je kind groter wordt. Het staat ook nog steeds op de website bij deze serie 'We groeien mee'.

Bluh, maar nu samen lunchen want de vrouw die ooit met me gaat trouwen is jarig vandaag *O*
pi_209566346
Yay @exode gefeliciteerd met verloofde *O*

En kut van dat bed. Ik zou hetzelfde hebben gedaan: klacht en nu even afwachten. Balen, maar dit klopt echt níet.

Sterkte @hilliebillie :*

Lego: zoon maakt de sets, Harry Potter, Star Wars, weet ik veel en die staan op planken in zn kamer. Het hp kasteel staat onder de trap in de woonkamer en de trein van hp bij de tv O+
Dan hebben we een bak nieuwe lego en een bak ouwe lego die nog van mij is geweest met véél fabuland dieren. Maar hij doet met beide bakken niks. Misschien kleinzoon over een paar jaar :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  maandag 19 juni 2023 @ 12:46:59 #19
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_209566452
Gefeliciteerd Exode
pi_209566532
Gefeliciteerd met verloofde @exode!
Wat balen van het bed, ik heb hier in het wit nog wel 2x de ombouw tot half hoogslaper liggen. Jongste wilde eigenlijk wel naar hoogslaper, maar nu is het een gewoon bed. En ik hoor haar er niet meer over ;).
Hopelijk doet Flexa er iets mee, behalve zeggen dat het er gewoon niet meer is...
Fake it till you make it...
pi_209566756
Gefeliciteerd Exode! En wat prut van het bed..

Hillie, sterkte met de blaasontsteking :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 19 juni 2023 @ 13:14:55 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209566828
Gefeliciteerd @exode :*

Beterschap @hilliebillie :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209567527
Thnx allen, gelukkig voel ik me er niet ziek bij, alleen pijn bij het plassen.
Dank voor de tip van de probiotica. Gelukkig lang geleden dat ik antibiotica heb gehad, geen idee meer hoe ik er toen op reageerde. Maar beter om het gewoon voor te zijn.
pi_209568448
@exode welke probiotica heb jij erbij geslikt?
Ik zit ook aan de antibiotica, sinds gisteravond, ivm blaasontsteking en vermoeden nierbekkenontsteking. Tot nu toe gaat t aardig oke met mn darmen, maar ik heb PDS dus het kan geen kwaad om er even wat extra goede bacteriën bij te gooien voor de wederopbouw nu alles toch doodgemaakt wordt.
@hilliebillie beterschap. Ik merk nu al verschil na iets minder dan een dag, de koorts is al weg en ik heb veel minder buik en rugpijn dan gisteren. Hopelijk heeft het bij jou ook zo snel effect! Fijn ook dat meteen kweekje gedaan is zodat je gericht antibiotica kan krijgen. Dat hebben ze bij mij helaas niet gedaan (maar op de HAP, dus snap dat ergens ook wel - alleen kan het nu ook niet alsnog bij eigen ha omdat ik gisteravond al een dosis ab had gehad).

[ Bericht 5% gewijzigd door vlindertje89 op 19-06-2023 15:55:05 ]
pi_209568516
@vlindertje89 jij ook beterschap!
Hier inderdaad op kweek voor de juiste antibiotica. Nu 5 dagen slikken. Hopelijk morgen inderdaad al wat minder pijn.

Ik heb hier lucovital pre&pro biotica. Stond nog in de kast omdat man ooit bedacht had dat dat wel goed was om te slikken (en dat dan 5 keer gedaan heeft of zo)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')