SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij lijkt me sowieso niet meer up to date, zover ie dat al was.quote:Op donderdag 15 juni 2023 07:45 schreef mascara-klodder het volgende:
Geen idee waarom dit plaatje uit de OP is gehaald eigenlijk.
Waarom?quote:Op donderdag 15 juni 2023 07:46 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Hij lijkt me sowieso niet meer up to date, zover ie dat al was.
We gaan toch niet serieus die annexatie van alle Oekraense oblasten overwegen?quote:Op donderdag 15 juni 2023 07:46 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Hij lijkt me sowieso niet meer up to date, zover ie dat al was.
Ziek hoor. Met al die drones ben je je leven niet zeker, hoe risico avers je ook bent en hoe goed je de procedures ook volgt.quote:Op donderdag 15 juni 2023 08:53 schreef theguyver het volgende:
[ twitter ]
nsfw
Geeft wel weer hoe accuraat de oekraieners zijn.
zelfs ff een ontbijtje kan fataal zijn!
Ik snap dat mensen blij zijn wanneer Russen aan flarden geschoten worden in plaats van Oekraners, liever dat dan andersom.quote:Op donderdag 15 juni 2023 08:53 schreef theguyver het volgende:
[ twitter ]
nsfw
Jup dat is oorlog!quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:02 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik snap dat mensen blij zijn wanneer Russen aan flarden geschoten worden in plaats van Oekraners, liever dat dan andersom.
Maar het blijft een verschrikking om een mensenleven zo makkelijk beindigd te zien worden...
Wat had je verwacht?quote:
Sorryquote:Op donderdag 15 juni 2023 07:30 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik wacht op @:starhopper om dit topic dicht te biemen.
Dan zal het wel waar zijn!quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:39 schreef Haags het volgende:
Ik las her en der ergens berichten over een grote hack op Europese banken de komende 48 uur, vanuit Rusland.
Klinkt meer als iets wat je Tante je doorstuurt op WhatsAppquote:Op donderdag 15 juni 2023 09:39 schreef Haags het volgende:
Ik las her en der ergens berichten over een grote hack op Europese banken de komende 48 uur, vanuit Rusland.
Heeft de hond van buurvrouw Miep van nichtje van oom van lerares van je betovergrootmoeder dat gestuurd?quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:39 schreef Haags het volgende:
Als het in een welles nietes gebeuren veranderd, denk ik dat de meeste het wel zat zijn.quote:Op donderdag 15 juni 2023 07:25 schreef mascara-klodder het volgende: [..] Zolang deze oorlog aan de gang is blijft herhaling van de voor en tegens bestaan. Als de discussie ok verloopt is het toch prima? En dat mag wat mij betreft ook de kant opgaan waar ik niet voor sta. Kom maar op met je argumenten
![]()
Maar dat gebeurt dan op je 80e, niet op je 22e.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:06 schreef theguyver het volgende:
Maar alsnog ik heb liever dat ik op zoń manier in 1 klap dood ben dan dat ik jaren pijn en ziekbed sterf door kanker.
Voor de genteresseerden: https://www.hln.be/tech/r(...)nen-48-uur~a027b80b/quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:39 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Rusland loskoppelen van het internet.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:47 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Voor de genteresseerden: https://www.hln.be/tech/r(...)nen-48-uur~a027b80b/
Dat zou ik ook zeggen in de hoop dat koersen crashen of mensen in paniek geld gaan opnemenquote:Op donderdag 15 juni 2023 09:39 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Helaas ken ik er veel die de 60 nog niet eens gehaald hebben.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:46 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Maar dat gebeurt dan op je 80e, niet op je 22e.
Russische jongeren loskoppelen van steam is al een goed begin.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Rusland loskoppelen van het internet.
quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:39 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Er is een manier om de kans te vergroten om de gemiddelde 66,5 jaar (quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:55 schreef theguyver het volgende:
[..]
Helaas ken ik er veel die de 60 nog niet eens gehaald hebben.
Maar dat inderdaad.
Na de energie chantage gaan we het Europese financile systeem platleggen. Maar laten we Putin vooral niet provoceren.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:39 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Dat is toch ook gewoon een aanval op Navo landen dan?quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Na de energie chantage gaan we het Europese financile systeem platleggen. Maar laten we Putin vooral niet provoceren.
Wat schattig als ze denken dat dit ook echt gaat lukken. "Het hele Europese bankensysteem platleggen!!!!11!". Uhuh.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:39 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Tegenwoordig erg lastig.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:02 schreef Peligrosso het volgende:
[..]
Er is een manier om de kans te vergroten om de gemiddelde 66,5 jaar () voor de Russische man te bereiken, gewoon lekker niet dat pauperleger in gaan.
Absoluut geen medelijden met Russische soldaten in Oekrane.
Ik heb alleen maar schulden, ik zeg: platleggen die handel!quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:50 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat zou ik ook zeggen in de hoop dat koersen crashen of mensen in paniek geld gaan opnemen
Als ze FOK! maar niet gaan platleggen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:39 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Je hebt gelijk, ik stem voor!quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is toch ook gewoon een aanval op Navo landen dan?
ING gebruikers: Oh, was is het verschil met nu?quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat schattig als ze denken dat dit ook echt gaat lukken. "Het hele Europese bankensysteem platleggen!!!!11!". Uhuh.
Ah en Ian Miles Cheong is er om 'objectief het nieuws te brengen'.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:39 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Dan maar Russische bots op FOK!quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als ze FOK! maar niet gaan platleggen.
He he hequote:Op donderdag 15 juni 2023 10:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
ING gebruikers: Oh, was is het verschil met nu?
Sunne grote vuurbalquote:
Bij ING zal het niet zo moeilijk zijn heb ik het idee. Die liggen de laatste tijd er constant uit.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat schattig als ze denken dat dit ook echt gaat lukken. "Het hele Europese bankensysteem platleggen!!!!11!". Uhuh.
Laatst hebben ze toch diverse grote havens platgegooid. Bleek dat ze alleen de websites hebben platgegooid met ddosquote:Op donderdag 15 juni 2023 10:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
ING "Vanwege een aangekondigde Russische DDOS attack gaan we de komende 7 dagen onderhoud uitvoeren aan onze servers. Voor u verandert er niets, het werkte toch al niet naar behoren."quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:43 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Bij ING zal het niet zo moeilijk zijn heb ik het idee. Die liggen de laatste tijd er constant uit.
Maar verder zijn we niet in oorlog met de Russen ofzo...quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Na de energie chantage gaan we het Europese financile systeem platleggen. Maar laten we Putin vooral niet provoceren.
quote:We zijn momenteel aan het onderhandelen over een aantal zeer grote orders: tanks, munitie, binnenkort luchtafweer - en vliegtuigen. Het gaat om lange looptijden en vele miljarden euro's.
quote:Als het om tankmunitie gaat, hebben we de grootste productiecapaciteit ter wereld. Er is geen probleem. De situatie is anders voor artilleriemunitie met een kaliber van 155 millimeter. We kunnen er momenteel 450.000 shots per jaar van maken, maar Oekrane alleen al heeft tot een miljoen shots nodig. Met de Spaanse fabrikant Expal, die we in de loop van de zomer willen overnemen, willen we onze gezamenlijke capaciteit uitbreiden tot 600.000 shots. Andere fabrikanten moeten de rest leveren.
En over het openen van een panther-tankfabriek in Oekrane:quote:Feedback van Oekraners op Duitse wapens is zeer positief. Neem de zelfrijdende houwitser PzH2000, waarvan het chassis en de wapensystemen werden geleverd door Rheinmetall. We zeggen eigenlijk dat de loop na ongeveer 4500 schoten moet worden vervangen. De Oekraners schieten echter tot 20.000 schoten - eigenlijk onmogelijk. Andere pijpen zouden al lang geleden geknikt zijn.
https://www.rnd.de/wirtsc(...)eQl6HnsLnqydIEctxFo0quote:We zijn momenteel bezig om de Panther klaar te maken voor serieproductie en gaan ervan uit dat we over 15 tot 20 maanden klaar zijn voor gebruik.
Is een tankfabriek in Oekrane geen gemakkelijk doelwit voor Russische raketten?
Er zijn tegenwoordig ook wapenfabrieken in Oekrane. Dergelijke voorzieningen kunnen worden beschermd. Stel dat Oekraners weten hoe het moet.
Mooi hoe de inslag synchroon loopt met de muziekquote:Op donderdag 15 juni 2023 08:53 schreef theguyver het volgende:
[ twitter ]
nsfw
Ongetwijfeld weet hij dat. Is geen mooi moment in de Amerikaanse geschiedenis. Maar helaas snap ik zijn punt wel.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:30 schreef Slayage het volgende:
Owkaaaay. Weet Pavel wat er feitelijk is gebeurd met de Japanners in de VS?
[ twitter ]
Tussen extra focus op eventuele Russische saboteurs/spionnen en interneringskampen optuigen zit gelukkig nog een groot gat. Maar idd, wel belangrijk om er van bewust te zijn en dat niet te herhalen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:30 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Zou me niet verbazen als hij zelf ook richting die oplossing leunt, en ik kan het hem niet kwalijk nemen ook.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:46 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ongetwijfeld weet hij dat. Is geen mooi moment in de Amerikaanse geschiedenis. Maar helaas snap ik zijn punt wel.
Getuige het feit dat maar weinig mensen weten dat de VS Japanners heeft genterneerd tijdens wo2 is dat wel een goed ideequote:Op donderdag 15 juni 2023 12:53 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Tussen extra focus op eventuele Russische saboteurs/spionnen en interneringskampen optuigen zit gelukkig nog een groot gat. Maar idd, wel belangrijk om er van bewust te zijn en dat niet te herhalen.
Voormalige NAVO bevelhebber en een behoorlijke hardliner tav Rusland. Maar interneringskampen voor Russen in Europa zie ik nog niet zo snel gebeuren.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:56 schreef nixxx het volgende:
[..]
Zou me niet verbazen als hij zelf ook richting die oplossing leunt, en ik kan het hem niet kwalijk nemen ook.
wow..quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:57 schreef xpompompomx het volgende:
Dit is ook om te kotsen:
[ twitter ]
Is gewoon een showproces. De dagen van Stalin zijn terug.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:10 schreef theguyver het volgende:
[..]
wow..
Terrorisme nog wel.
Weten de russen uberhaupt wel wat het betekend.
kijk hoe die lui er uit zien![]()
Positief, maar toch andere verhalen dan “Die Russen zijn de lul, als de Leo’s ze niet neuken, dan de Brads wel..”quote:
Ja, geef de Russische propagandisten maar weer munitie. Worden we weer van Russofobie beticht. Je kan je inlichtingendiensten ook gewoon opdracht geven om Russische staatsburgers te monitoren zonder het aan de grote klok te hangen, lijkt mij.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:30 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Ik zie ook eerder “gewoon” russen tot ongewenste personen verklaard en massaal gedeporteerd worden. Dat zou me zeker in Oost-Europa niet verbazen. Asielaanvragen ook meteen maar afwijzen. Interneringskampen lijkt me alleen mogelijk als Rusland zo stom is om een navo land aan te vallen, en dan escaleert het denk ik zo snel dat je niet eens de kans krijgt om een kamp neer te zetten.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:04 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Voormalige NAVO bevelhebber en een behoorlijke hardliner tav Rusland. Maar interneringskampen voor Russen in Europa zie ik nog niet zo snel gebeuren.
Dit inderdaad.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:20 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Ja, geef de Russische propagandisten maar weer munitie. Worden we weer van Russofobie beticht. Je kan je inlichtingendiensten ook gewoon opdracht geven om Russische staatsburgers te monitoren zonder het aan de grote klok te hangen, lijkt mij.
Kregen Russen die nu officieel asiel aanvroegen niet al een keihard njet te horen? Ik dacht dat ze alleen maar een tijdelijk visa konden krijgen voor de EU, bv voor studenten?quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:21 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik zie ook eerder “gewoon” russen tot ongewenste personen verklaard en massaal gedeporteerd worden. Dat zou me zeker in Oost-Europa niet verbazen. Asielaanvragen ook meteen maar afwijzen. Interneringskampen lijkt me alleen mogelijk als Rusland zo stom is om een navo land aan te vallen, en dan escaleert het denk ik zo snel dat je niet eens de kans krijgt om een kamp neer te zetten.
Goed zo. Want daar is dus een serieus tekort aan. Aan die 155 mm shells.quote:
Dat staat er helemaal niet.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:26 schreef capricia het volgende:
En over het openen van een panther-tankfabriek in Oekrane:
Fr Ihren in Eigenregie entwickelten Kampfpanzer Panther wollen Sie ein eigenes Werk in der Ukraine aufbauen. Nehmen Sie den Mund da nicht ein bisschen voll?quote:
Niet dat een interneringskamp een geod idee is maar dat is wel praktischer dan Russen laten volgen door de geheime dienst. We hebben al niet eens genoeg om alle jihadisten te volgen, laat staan andere groepen.quote:
over de grens pleuren bij Kaliningrad en wit-ruslandquote:Op donderdag 15 juni 2023 13:41 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Niet dat een interneringskamp een geod idee is maar dat is wel praktischer dan Russen laten volgen door de geheime dienst. We hebben al niet eens genoeg om alle jihadisten te volgen, laat staan andere groepen.
Dat het alternatieve nieuwswereldje op social media in paniek is hierover, daar is het om te doen. Daar krijgen die Russische hackertjes een harde van. Een kortstondige LARP om zich toch even dat grote machtige Rusland te voelen. Wanneer dat kortstondige gevoel weer is uitgewerkt zitten ze weer schijtbang in hun zolderkamer om opgeroepen te worden voor het leger door die kleine potentaat daar in het Kremlin.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:42 schreef Nielsch het volgende:
Net nog geld gepind. Het schiet nog niet echt op met dat lamleggen van Europese banken.
Drones die torpedos kunnen droppen? Damnquote:
Ik vroeg me eerder al af waarom die onbemande boten geen torpedo’s kunnen schieten. Die dingen komen dichtbij genoeg om er 1 te lanceren niet?quote:
Heb je daar ergens leesvoer/bron bij?quote:Op donderdag 15 juni 2023 14:32 schreef oheng het volgende:
D'r worden wel hl erg veel russische POW's buitgemaakt.
Lol weet niet waar ik moet beginnen. Je zou eens op specifiek deze subreddit kunnen kijken:quote:Op donderdag 15 juni 2023 14:39 schreef Bieselke het volgende:
[..]
Heb je daar ergens leesvoer/bron bij?
In het westen levende Russen met aantoonbare banden met de fsb en het regime preventief in interneringskampen opsluiten zou echter wel verstandig zijn.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:04 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Voormalige NAVO bevelhebber en een behoorlijke hardliner tav Rusland. Maar interneringskampen voor Russen in Europa zie ik nog niet zo snel gebeuren.
Thanks. Veel zielige hoopjes mens.quote:Op donderdag 15 juni 2023 14:40 schreef oheng het volgende:
[..]
Lol weet niet waar ik moet beginnen. Je zou eens op specifiek deze subreddit kunnen kijken:
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/
Niet meer dan logisch lijkt me. Maar hoeveel zijn er dat?quote:Op donderdag 15 juni 2023 14:42 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
In het westen levende Russen met aantoonbare banden met de fsb en het regime preventief in interneringskampen opsluiten zou echter wel verstandig zijn.
Wapens van FN?quote:Op donderdag 15 juni 2023 15:03 schreef 3rr0r het volgende:
Die Freedom of Russia blurred nu hun wapens maar in hun filmpjes zag ik, zodat ze geen problemen krijgen met Belgie (?)
Eerste filmpje doet me beetje denken aan een verhaal uit de eerste Golfoorlog waarbij een peleton soldat zich overgaf aan een journalist voor wat snacks in de vorm van koekjes.quote:Op donderdag 15 juni 2023 14:40 schreef oheng het volgende:
[..]
Lol weet niet waar ik moet beginnen. Je zou eens op specifiek deze subreddit kunnen kijken:
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/
Mensen met aantoonbare banden met de fsb is 1 ding. Een gehele bevolkingsgroep zoals gesuggereerd is totaal iets anders. Het eerste kan ik me alles bij voorstellen. Los van het juridische aspect. Maar het tweede is idioot om als proefballon te lanceren zoals die Pavel het heeft gedaan. Vindt het schokkend dat er users ook hier zijn die het geen enkele probleem vinden om hele bevolkingsgroepen op te sluiten alleen maar omdat ze behoren tot een bepaalde groep.quote:Op donderdag 15 juni 2023 14:42 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
In het westen levende Russen met aantoonbare banden met de fsb en het regime preventief in interneringskampen opsluiten zou echter wel verstandig zijn.
quote:Op donderdag 15 juni 2023 15:23 schreef 3rr0r het volgende:
Prighozin geeft de familie van een dooie Wagner soldaat een auto. Zegt die man 'Not a Mercedes?'
https://old.reddit.com/r/(...)_head_of_the_wagner/
Heb nog even gekeken en voorop staat Haval. Dat is een Chinees merk.quote:Op donderdag 15 juni 2023 15:30 schreef theguyver het volgende:
[..]
Kon het merk niet zien wat voor auto was het wat ze kregen?
Kia Ceedquote:Op donderdag 15 juni 2023 15:30 schreef theguyver het volgende:
[..]
Kon het merk niet zien wat voor auto was het wat ze kregen?
Dan snap ik de familie wel.quote:Op donderdag 15 juni 2023 15:35 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Heb nog even gekeken en voorop staat Haval. Dat is een Chinees merk.
Die SUV.quote:Op donderdag 15 juni 2023 15:35 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Heb nog even gekeken en voorop staat Haval. Dat is een Chinees merk.
Het ging om de SUV.quote:Op donderdag 15 juni 2023 15:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die SUV.
Maar ik weet niet of ze die kregen, of die Kia die op het eind weg rijdt.
(Vrijwel) iedere ambassademedewerker en vertegenwoordiger van de Russisch-ortodoxe kerk is in dienst van de fsb, daarnaast leven er nogal wat vrouwen, kinderen en minaressen van de Russische elite in het westen. Met die laatste groep tref je het regime dan ook in het hart. Om welke aantallen het precies gaat zou ik echter niet weten.quote:Op donderdag 15 juni 2023 15:06 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Niet meer dan logisch lijkt me. Maar hoeveel zijn er dat?
SUV, die andere is de taxi waarmee Prighozin weggaat.quote:Op donderdag 15 juni 2023 15:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die SUV.
Een kia voor een killed in actionquote:Op donderdag 15 juni 2023 15:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die SUV.
Ik ga er van uit dat dit komt omdat ze bronnen moeten checken enz. Wij zien een filmpje, en mogen onze mening spuien zonder enige basis. (Serieuze) nieuwsmedia mogen dat niet zomaar, of wordt er op een bepaald moment door bestraft omdat steeds minder mensen hun serieus nemen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 16:24 schreef 3rr0r het volgende:
Wel 'grappig' om te zien hoe lang nadat iets gebeurt sommige media het oppikken. Die Rus die zich overgeeft en via een drone briefje krijgt om te volgen is opeens nieuws in Amerika bij CNN en WSJ maar dat zagen we weken geleden voorbij komen hier. Van begin mei is het meen ik.
Ja dat is inderdaad zo opzich als ze een artikel schrijven. Van andere dingen melden ze het ook gewoon dagelijks en zeggen er dan bij 'Die en die zegt zus en zo.' 'We konden het zelf niet verifieren'. Als ze alles moeten nagaan, als dat uberhaupt al mogelijk is, dan blijft het aardig leeg op hun nieuwswebsites anders dan een samenvatting achteraf.quote:Op donderdag 15 juni 2023 16:32 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Ik ga er van uit dat dit komt omdat ze bronnen moeten checken enz. Wij zien een filmpje, en mogen onze mening spuien zonder enige basis. (Serieuze) nieuwsmedia mogen dat niet zomaar, of wordt er op een bepaald moment door bestraft omdat steeds minder mensen hun serieus nemen.
quote:AMSTERDAM - De Russische legertop had het al zwaar te verduren, maar nu gaat Wagnerbaas Jevgeni Prigozjin zelfs de confrontatie aan met opperbevelhebber Vladimir Poetin.
De 'scheidsrechter' in het Kremlin lijkt nu kant te kiezen in de slepende strijd tussen Prigozjin en de reguliere legerleiding.
Er is maar n vraag: waar is Poetin?
quote:Maar Prigozjin weigert zijn manschappen aan het reguliere leger te verbinden. ,,Toen wij aan deze oorlog begonnen mee te doen, heeft niemand ons gezegd dat we contracten moesten afsluiten met het ministerie van Defensie", antwoordde de huurlingenbaas. ,,
Niemand van de Wagnerstrijders gaat zich nog eens te schande maken. En daarom gaat niemand een contract ondertekenen."
'Flikkers en beesten'
Het waren eigenlijk nog milde woorden voor Prigozjin, die defensieminister Sjojgoe en zijn stafchef Gerasimov eerder onder meer voor flikkers, beesten en champagneslurpende bureaucraten uitmaakte.
Maar zelden ging de Wagnerbaas zo direct tegen Poetin in.
Huurlingen meer betalen om hun voormalige broodheer aan te vallen. Waarom ook niet?quote:Op donderdag 15 juni 2023 16:50 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-aan-met-het-kremlin
Ik zie hierde hand van de NATO in die Prigozjin de hand boven het hoofd gaat houden als ie tegen Poetin in durft gaan
[..]
Nee volgens mij komen deze van Rheinmetalquote:Op donderdag 15 juni 2023 16:52 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Moesten degenen die Nederland wilde financieren niet uit Zwitserland komen? Niet duidelijk of het daarom gaat.
Tuurlijk een Prigoiegossie een rijk leven beloven, als baas van Ruslandquote:Op donderdag 15 juni 2023 16:54 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Huurlingen meer betalen om hun voormalige broodheer aan te vallen. Waarom ook niet?
Zo danquote:Op donderdag 15 juni 2023 16:55 schreef Anton91 het volgende:
* Een Europees land, maar alsnog mogelijk interessant.
[ twitter ]
Denk dat de CIA maar al te graag met Prigozjin in contact wil komen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 16:50 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-aan-met-het-kremlin
Ik zie hierde hand van de NATO in die Prigozjin de hand boven het hoofd gaat houden als ie tegen Poetin in durft gaan
[..]
[..]
Van wie?quote:Op donderdag 15 juni 2023 17:29 schreef skysherrif het volgende:
Of bulgarije misschien zelfs we gaan het zien.
Niet te vroeg juichen maar het lijkt er op dat oekraine honderden T-72s gaat krijgen
Ja, want dat zal de CIA echt niet kunnen, ze hebben immers geen telefoonboek uit moskou.quote:Op donderdag 15 juni 2023 18:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Denk dat de CIA maar al te graag met Prigozjin in contact wil komen.
quote:Op donderdag 15 juni 2023 18:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zat eigenlijk meer te wachten op deze:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 15 juni 2023 18:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Denk dat de CIA maar al te graag met Prigozjin in contact wil komen.
De CIA kan toch een tocht organiseren met een boodschapper via Alaska ?quote:Op donderdag 15 juni 2023 18:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, want dat zal de CIA echt niet kunnen, ze hebben immers geen telefoonboek uit moskou.
Als je dit bericht doorstuurt aan 10 personen komt je wens uitquote:Op donderdag 15 juni 2023 09:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Heeft de hond van buurvrouw Miep van nichtje van oom van lerares van je betovergrootmoeder dat gestuurd?
quote:
Van artikeltje op NOS. Wisten we dat al lang en breed, dat China veel drones stuurt? Ik heb er maar weinig over gelezen.quote:Rusland is goed voorbereid, zegt een van de piloten. Dat kunnen ze zien in de opnames die ze maken. "In het begin van de oorlog dachten we dat ze zwak waren. Maar ze worden sterker. Ze hebben nu veel meer Chinese drones", zegt hij. Voor hem bestaat er geen twijfel over: de komende maanden gaan heel belangrijk worden.
klinkt weinig efficient eigenlijkquote:
Dit is niet nieuw, China lijkt steeds meer te gaan leveren aan Rusland.quote:Op donderdag 15 juni 2023 19:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Van artikeltje op NOS. Wisten we dat al lang en breed, dat China veel drones stuurt? Ik heb er maar weinig over gelezen.
https://www.theguardian.c(...)in-warehouse-ukrainequote:Extreem felle' gevechten terwijl Russische troepen zich verzetten tegen Oekraens tegenoffensief
Kiev en westerse bronnen geven een sombere beoordeling terwijl Moskou de aanvoerlijnen in Odessa aanvalt met een dodelijke kruisraketaanval
Oorlog tussen Rusland en Oekrane - laatste nieuwsupdates
Daniel Boffey in Kiev
wo 14 juni 2023 18.01 BST
Kiev heeft gezegd dat zijn troepen strijden onder Russische "lucht- en artilleriesuperioriteit", aangezien kruisraketten gericht op de aanvoerlijnen van het Oekraense tegenoffensief drie mensen hebben gedood die een nachtploeg werkten in een magazijn in de zuidelijke stad Odessa.
De plaatsvervangend minister van Defensie van het land, Hanna Maliar, zei dat ze slechts gedeeltelijk succes kon melden in de afgelopen 24 uur, waarin de voortgang van de Oekraense strijdkrachten slechts in honderden meters was gemeten terwijl ze probeerden op te rukken in het oosten en het zuiden.
Westerse functionarissen droegen bij aan de sombere toon toen ze informeerden dat Oekrane aanzienlijke verliezen leed en langzaam vooruitgang boekte in de richting van de belangrijkste verdedigingslinie van Rusland, in een van de eerste beoordelingen van het westen van het Oekraense tegenoffensief dat op 4 juni werd gelanceerd.
De mislukte aanval van Mala Tokmachka in Oekrane legt uitdagingen voor het tegenoffensief bloot
Lees verder
"De Russische manoeuvre- en verdedigingsaanpak blijkt een uitdaging voor Oekrane en kostbaar voor aanvallende troepen, vandaar dat de opmars op dit moment traag is", zei een functionaris. Ze voegden eraan toe dat "slijtage, kostbare oorlogvoering" waarschijnlijk nog vele maanden zou duren.
"Dit is ongelooflijk moeilijk", zei de ambtenaar. "Ze gaan in tegen een goed voorbereide lijn die de Russen maanden hebben gehad om voor te bereiden."
De sombere beoordelingen kwamen toen wat werd beschreven als extreem hevige gevechten weer oversloeg naar de stedelijke centra van Oekrane. Kalibr-raketten troffen Odessa woensdag om 02.40 uur en zetten een magazijn, een zakencentrum, een onderwijsinstelling, restaurants en winkels in brand.
Het was een van de vele aanslagen in het hele land op woensdag waarbij 13 burgers om het leven kwamen en 24 gewond raakten. Het dodental van een staking in een pakhuis en flatgebouw in Kryvyi Rih werd ook verhoogd tot 12 na de dood van een 67-jarige man die 's nachts in het ziekenhuis lag.
Natalia Humeniuk, een woordvoerder van de zuidelijke strijdkrachten van Oekrane, zei dat er een patroon zat in de recente aanvallen.
"De raketaanval op de regio van Odessa was blijkbaar gericht op de objecten die de vijand zocht op het gebied van logistieke ondersteuning van de strijdkrachten", zei ze. “Ze zijn al begonnen met actieve operaties aan het front. Dezelfde aanval vond eerder plaats in Kryvyi Rih.
“Dit is een gebied dat de Russen interpreteren als een gebied met middelen voor de strijdkrachten. Ze vielen ook Odessa aan. Ze vielen een pakhuis aan met water en consumptiegoederen. Ook raakten ze een zakencentrum aan. De Russen zeggen: 'We raken beslissingscentra', dus blijkbaar is het voor hen een zakelijk beslissingscentrum.'
Andriy Yermak, het hoofd van het kantoor van het Oekraense presidentschap, zei dat Moskou's liberale gebruik van kruisraketten de noodzaak aantoonde van een verscherping van de economische sancties tegen Rusland.
Pro-Russische troepen besturen tanks in de buurt van Marioepol in april
Brits onderzoek 'om vast te stellen of Britse componenten in Russische wapens worden gebruikt'
Lees verder
“De Russen beschoten de stad met Kalibr-kruisraketten. Burgers stierven. Elk van deze raketten heeft minstens 40 buitenlandse componenten”, zei hij. “Zonder micro-elektronica kan Rusland ze niet produceren. De sancties moeten worden aangescherpt, met name tegen degenen die het terroristische land helpen aan onderdelen voor wapens te komen.”
Rusland is erin geslaagd de westerse sancties op belangrijke wapencomponenten te omzeilen door gebruik te maken van derde landen.
De in het VK gevestigde Conflict Armament Research-organisatie identificeerde vorig jaar 144 Europese, Aziatische en Amerikaanse fabrikanten waarvan de componenten terechtkwamen in geavanceerde wapens zoals Kalibr-kruisraketten.
Opruimen van een beschadigde kerk
Een man verwijdert woensdag puin bij een beschadigde kerk na een raketaanval in Odessa, Zuid-Oekrane. Foto: Igor Tkachenko/EPA
Kiev heeft gesuggereerd dat er de afgelopen dagen vooruitgang is geboekt in zijn langverwachte tegenoffensief , waarbij naar verluidt de afgelopen dagen 100 vierkante kilometer is bevrijd. Vladimir Poetin heeft echter gezegd dat zijn troepen het Oekraense leger "catastrofale" verliezen hebben toegebracht .
In een bericht op Telegram zei Maliar dat Oekraense troepen woensdag 200 tot 500 meter waren opgeschoven in de regio rond Bakhmut en 300 tot 350 meter zuidoostelijk in de oblast Zaporizja.
"Onze troepen bewegen zich in de omstandigheden van extreem felle veldslagen, luchtvaart- en artilleriesuperioriteit van de vijand", zei ze, eraan toevoegend dat Rusland ook zware materile verliezen leed. Bronnen suggereerden dat slechts 10% van de Oekraense reserve die was vergaard voor het hernieuwde offensief nog in het spel was.
Rafael Grossi, de directeur-generaal van het Internationaal Atoomenergieagentschap, die dinsdag de president van Oekrane, Volodymyr Zelenskiy, ontmoette, werd gedwongen een gepland bezoek aan de Zaporizhzhia-kerncentrale op woensdag uit te stellen als gevolg van de hevige gevechten in de oblast.
Grossi had eerder gezegd "zeer bezorgd" te zijn dat de kerncentrale verwikkeld zou kunnen raken in het tegenoffensief, met bijzondere bezorgdheid vanwege de recente schade aan de Kakhovka-dam , die heeft geleid tot een verlaging van het waterpeil van een reservoir dat werd gebruikt om koel de faciliteit.
In Odessa vertelde een man, alleen Volodymyr genoemd, aan lokale media dat hij bij zijn vrouw en drie weken oude dochter was geweest toen een Kalibr-raket insloeg in de buurt van hun appartement in de vroege uren van woensdag.
"We sliepen in onze slaapkamer toen we een explosie hoorden, alle ramen werden verbrijzeld en we hoorden een luid gierend geluid uit het hele gebouw", zei hij. “Toen grepen we de baby en renden naar de badkamer om achter twee muren te zijn. Pas daarna realiseerden we ons dat er geen ramen waren, geen deuren, geen idee wat er aan de hand was.”
De Wit-Russische president, Alexander Loekasjenko, zei dat zijn land was begonnen met het in ontvangst nemen van Russische tactische kernwapens, waarvan hij opschepte dat sommige drie keer krachtiger waren dan de atoombommen die de VS in 1945 op Japan lieten vallen.
Loekasjenko, die zei dat hij zou cordineren met Poetin als het nodig zou zijn om kernwapens te gebruiken, zei dat de kernkoppen "binnen enkele dagen" op Wit-Russisch grondgebied zouden zijn, hoewel er geen onafhankelijke verificatie van zijn opmerkingen is geweest.
Hij zei: “We zijn altijd een doelwit geweest. Ze [het westen] willen ons sinds 2020 aan stukken scheuren. Niemand heeft tot nu toe gevochten tegen een nucleair land, een land dat kernwapens heeft.”
kunnen ook TATA slopen en daar mensen opvangenquote:Op donderdag 15 juni 2023 20:04 schreef Starhopper het volgende:
Hotel Nassau in Bergen aan Zee in beeld als opvanglocatie voor Oekraense vluchtelingen
Een hele mooie plek voor de vluchtelingen, fijn aan het strand
een enkele wolk ,quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:03 schreef Scjvb het volgende:
> Greenpeace werkt aan kunstmatige intelligentie om giftige uitstoot bij Tata Steel te herkennen
Beste volgers,
Het wordt steeds gekker met de hysterie bij deze bewegingen.
Er hangen immers al camera's die wettelijk toegestaan zijn omdat TATA het geding om de privacy van medewerkers te waarborgen had verloren.
Zij doet daar ook niet moeilijk over.Verder had n heeft het bedrijf vooralsnog niets te verbergen, en nu wil Greenpeace nog eens op de proppen komen met dubieuze 'kunstmatige ontwikkelingen' om het bedrijf te kunnen spotten.
![]()
Verder zal het bedrijf niet buiten de lijntjes gaan van reeds bestaande vergunningen, is mij bekend. Als hooguit een enkele keer zo'n wolk vrijkomt,
Aan de chauffeur valt niet veel meer te cremeren of begraven.quote:Op donderdag 15 juni 2023 20:01 schreef Slayage het volgende:
De laatste tijd zie je inderdaad van die enorme explosies bij de Russische voertuigen
[ twitter ]
[ twitter ]
Extreem rechts valt door de mand.quote:
Iedereen in die regio is zich tot de tanden toe aan het bewapenen. Goh....hoe zou dat toch komen?quote:Op donderdag 15 juni 2023 21:03 schreef slashdotter3 het volgende:
Estonia geeft dekomende 10 jaar 15 miljard uit aan wapens. Misschien zijn de Merkava’s voor hun aangezien ze ook veel andere Israelische wapens zoals Harpy en Spike hebben gekocht
https://www.reddit.com/r/(...)ar_russias_nextdoor/
Even snel gegoogled, maar volgens mij is het al een vrij oude uitspraak. Dit artikel is van maart dit jaar:quote:
Nou weet ik niet wat de publieke opinie in Frankrijk is rond deze oorlog, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze zich populair maakt met Poetin's anus te likken.quote:Op donderdag 15 juni 2023 22:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Even snel gegoogled, maar volgens mij is het al een vrij oude uitspraak. Dit artikel is van maart dit jaar:
https://www.euractiv.com/(...)s-crimea-is-russian/
Volgens mij heeft Tass alleen vandaag het artikel gerecycled (het artikel lijkt verdacht veel op dat van een paar maanden terug) om de publieke opinie te benvloeden.
https://tass.com/world/1622429
Als je uit die richting financiele steun krijgt (meen ik gelezen te hebben) zal je af en toe wel moetenquote:Op donderdag 15 juni 2023 22:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou weet ik niet wat de publieke opinie in Frankrijk is rond deze oorlog, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze zich populair maakt met Poetin's anus te likken.
Poetin steunt zo'n beetje alles wat rechts is in Europa lijkt het wel, Baudet zit ook al in zijn kont.quote:Op donderdag 15 juni 2023 22:16 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als je uit die richting financiele steun krijgt (meen ik gelezen te hebben) zal je af en toe wel moeten
Ja ze verkopen hun ziel aan de duivel omdat ze centjes nodig hebben/zelf rijk willen worden.quote:Op donderdag 15 juni 2023 22:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Poetin steunt zo'n beetje alles wat rechts is in Europa lijkt het wel, Baudet zit ook al in zijn kont.
In 2017 al.quote:Op donderdag 15 juni 2023 22:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Even snel gegoogled, maar volgens mij is het al een vrij oude uitspraak. Dit artikel is van maart dit jaar:
https://www.euractiv.com/(...)s-crimea-is-russian/
Volgens mij heeft Tass alleen vandaag het artikel gerecycled (het artikel lijkt verdacht veel op dat van een paar maanden terug) om de publieke opinie te benvloeden.
https://tass.com/world/1622429
Ik zie die gasten al patches ruilen alsof het Pokemon kaarten zijn. Na het omleggen van een ruski: "Ah shit man, die heb ik allemaal al"quote:
CNNquote:Two residents evacuated from a Russian village that borders Ukraine in the Belgorod region have alleged to authorities that Russian soldiers looted their homes.
In public comments to regional Gov. Vyacheslav Gladkov, the two residents said that the Russian military sent to guard their village of Novaya Tavolzhanka had instead robbed their houses.
Several thousand people were evacuated from the area when Russian volunteers opposed to the rule of President Vladimir Putin launched cross-border raids late in May.
One of the residents, Natalya Chemerchenko, told the governor in a post Thursday on the VK social media site: "Military personnel of the Russian Federation break into many houses (although the state of emergency has not been introduced and they do not have the right to enter private homes)."
"They live in our homes, lead an ugly lifestyle, alcohol and other things remain in the form of garbage and dirt, toilets and houses are polluted, personal belongings and property are stolen," she wrote.
"We do not want our houses, which have already suffered from the actions of the Armed Forces of Ukraine, to be now still a haven for the outrages of our defenders!" she added.
Vladimir Zhdanov, the head of the administration of the Shebekino district, told Chemerchenko in a reply that her "appeal has been forwarded to the Security Council."
Another comment, which was written Wednesday, claimed that Russian soldiers were living in a home that a family had fled.
“Two houses were broken into, one door was broken with a crowbar, windows were broken," according to a comment from local resident Danil Bilych.
"All things were turned over, they were looking for small precious things, some of them were stolen, there were acts of vandalism in one of the houses, TVs were broken, furniture was ripped up. Soldiers obviously live in the house," he added.
Alle instructeurs voor die 65 verschillende trainers eerst bi elkaar zetten heeft meer nut want...?quote:
CNNquote:A Ukrainian military commander has detailed how he says his brigade shot down one of Russia’s most modern ballistic missiles using a US Patriot air defense system.
Ukraine says its defenses successfully intercepted six of the Russian Kinzhal missiles on May 16.
Commander Serhii Yaremenko and his 96th Anti-Aircraft Missile Brigade of the Air Command Center were at the heart of the defense, though they didn't realize until later they had defeated one of Russia's toughest weapons, he said in an interview Thursday.
“Frankly speaking, I realized that we had shot down the Kinzhal only after expert analysts examined the wreckage," Yaremenko told Army Inform, a Ukrainian defense ministry website.
When Russia launched its assault, "Sixteen ballistic targets flew from different directions, most of them aimed at the Patriot system,” the commander said, referring to the powerful US-provided missile defense system.
“They did not panic for a second, acted in a coordinated and organized manner, shared targets across sectors, and ensured their destruction at a minimum range, high enough to reduce the likelihood of damage to infrastructure."
Yaremenko said the Ukrainian fighters were emotional when all the targets had finally been destroyed and the airspace declared clear. Later they learned there were six Kinzhals among the assault.
The grueling defense proves the Patriot system's value to Ukraine, holding its own even against weapons Moscow has positioned as impossible to combat, Yaremenko said.
Bloemen, ham en een vis als vergoeding voor het sneuvelen van een familielid. En dan een filmpje moeten maken als bedankjequote:
quote:
Ik weet niet hoe die dingen werken maar waarom zou je ze langzamer laten vliegen dan dat ze kunnen met de kans dat ze onderschept worden?quote:Op donderdag 15 juni 2023 22:49 schreef Discombobulate het volgende:
Je hoort momenteel vrij weinig over dat die Khinzals de lucht uit worden geschoten. Was het niet gewoon een lucky shot? En ze hoeven niet altijd hypersonisch te vliegen natuurlijk. Kan ook gewoon conventionele snelheid zijn.
Daar heb je vorige maand ook naar gevraagdquote:Op donderdag 15 juni 2023 22:49 schreef Discombobulate het volgende:
Je hoort momenteel vrij weinig over dat die Khinzals de lucht uit worden geschoten. Was het niet gewoon een lucky shot? En ze hoeven niet altijd hypersonisch te vliegen natuurlijk. Kan ook gewoon conventionele snelheid zijn.
Die dingen vliegen alleen in de boostfase hypersonisch, zie ook de reactie van AchJa:quote:Op maandag 22 mei 2023 17:44 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Waar is de data dat die dingen ook werkelijk hypersonisch vlogen toen ze uit de lucht werden geschoten door patriots?
quote:Op maandag 22 mei 2023 20:32 schreef AchJa het volgende:
Het bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
Het is natuurlijk wel zo dat ze in de laatste fase van de vlucht een stuk langzamer gaan omdat ze alleen bij de boostfase hypersonisch gaan.
[..]
https://theconversation.c(...)neer-explains-180836
Een paar biertjes en borrelplankje is beter dan een blok ijsquote:
ik denk dat het realiteit is, voor heel veel Russische vrouwen,. ze heeft bloemen gehad en ze is weer vrijgezelquote:Op donderdag 15 juni 2023 23:11 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat dit echt is. Doet moet wel satire zijn, toch?
Hoezo? Die mensen hebben het toch voor elkaar. Kijk die rijkdom. Flatscreen TV, 4 biertjes, worst en een makreel en een bosje bloemen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 23:11 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat dit echt is. Doet moet wel satire zijn, toch?
Zo is gewoon die cultuur.quote:Op donderdag 15 juni 2023 22:50 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Bloemen, ham en een vis als vergoeding voor het sneuvelen van een familielid. En dan een filmpje moeten maken als bedankje
Waarom hoor je er nu niks meer over dan? Was het niet gewoon een lucky shot?quote:
Ik hoor er ook niks meer van dat ze afgeschoten worden. Misschien is Rusland wel door hun voorraad heen. En kunnen ze geen nieuwe meer maken omdat ze de benodigde technology niet kunnen importeren.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 00:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Waarom hoor je er nu niks meer over dan? Was het niet gewoon een lucky shot?
Volgens mij heeft Oekraine er vier onderschept bij het proberen de Patriots uit te schakelen. Zou kunnen dat Rusland ze nadien niet meer ingezet heeft? Ze zijn nogal schaars/duur ook dacht ik..quote:Op vrijdag 16 juni 2023 00:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Waarom hoor je er nu niks meer over dan? Was het niet gewoon een lucky shot?
En wij in het Westen eten hamster a.s. Kerstquote:Op donderdag 15 juni 2023 23:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoezo? Die mensen hebben het toch voor elkaar. Kijk die rijkdom. Flatscreen TV, 4 biertjes, worst en een makreel en een bosje bloemen.
Ja heel veel vreten en alles koud , koude kip , koude vis , koude slade , veel te veel vretenquote:
Aan je bijdragen hier op FOK! te zien ben je zelf ook niet vies van een drankje toch, ouwe struikrover?quote:Op vrijdag 16 juni 2023 03:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja heel veel vreten en alles koud , koude kip , koude vis , koude slade , veel te veel vreten
en wodka , flessen op tafel
ik was er gauw klaar mee , als je geen russisch spreekt dan is t lol er snel af, met al die dronken russen
ik drink niets ,ouwe crimineelquote:Op vrijdag 16 juni 2023 04:10 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Aan je bijdragen hier op FOK! te zien ben je zelf ook niet vies van een drankje toch, ouwe struikrover?
Gebrekkig taalgebruik moet je niet altijd relateren aan alcohol.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 04:10 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Aan je bijdragen hier op FOK! te zien ben je zelf ook niet vies van een drankje toch, ouwe struikrover?
Tja, oude wijn in nieuwe zakken. Overigens zit het FN er wel wat mee in z'n maag, de partij had geist dat er een parlementair onderzoek zou komen naar banden met Rusland omdat ze er voortdurend over bekritiseerd werden, de conclusie daarvan is niet helemaal naar wens:quote:
quote:Dogged by accusations of proximity to the Kremlin, Marine Le Pen’s far-right National Rally party had hoped to clear its name by setting up a parliamentary inquiry to investigate foreign interference in French politics. But a draft report on the committee’s findings, which was leaked to the press this week, shows the move backfired spectacularly, finding instead that Le Pen’s policy stances sometimes echo the “official language of Putin’s regime”.
Nee, wel de Turkse harten.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 07:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Goedemorgen![]()
Heeft Putin Ukraine al verovert?
Bron?quote:Op vrijdag 16 juni 2023 08:30 schreef theguyver het volgende:
📌The most Russophobic newspaper in the Netherlands NRC devoted a whole spread to an attempt to analyze the Ukrainian counteroffensive. And of course, by serving the Ukrainian regime this newspaper is trying to convince the readers that the offensive itself has not even begun yet, now there is only a defenses probing
Zijn ze dat niet allemaal.
Telegram All important military and social events in Ukrainequote:
Die arme Russen, waarom pesten we ze zo?quote:Op vrijdag 16 juni 2023 08:30 schreef theguyver het volgende:
📌The most Russophobic newspaper in the Netherlands NRC devoted a whole spread to an attempt to analyze the Ukrainian counteroffensive. And of course, by serving the Ukrainian regime this newspaper is trying to convince the readers that the offensive itself has not even begun yet, now there is only a defenses probing
Zijn ze dat niet allemaal.
Heeft dat woord nog enige waarde?quote:
Tuurlijk.quote:
NRC is een van de meest neutrale spelers in nederland, en bericht relatief erg weinig over oekraine.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:03 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Tuurlijk.
Als een Telegram kanaal dat woord gebruikt, weet je gelijk wat voor vlees je in de kuip hebt
Precies, het gaat echt helemaal nergens over om NRC als russophobe krant weg te zetten.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:04 schreef Korenfok het volgende:
[..]
NRC is een van de meest neutrale spelers in nederland, en bericht relatief erg weinig over oekraine.
Sowieso is een Russofoob zijn niets anders dan normaal en fatsoenlijk. Iemand in 1944 verwijten dat ie van de nazi's walgte zou ook nergens op slaan.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:06 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Precies, het gaat echt helemaal nergens over om NRC als russophobe krant weg te zetten.
Dat gebeurde indertijd in de DDR ook; in geval van een burenruzie gaf je je buren gewoon bij de Stasi aan omdat je had gemerkt dat ze naar west-Duitse televisiezenders keken ofzo.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 07:09 schreef Hathor het volgende:
Zag een stukje in de Washington Post dat sinds de start van de oorlog in Oekraine al bijna 20.000 Russen zijn gearresteerd vanwege aangiftes door buren, collega's, klasgenoten, etc....Russen lopen massaal te snitchen.
Aangenomen dat ze zelf niet zo dom zijn om te denken dat dit wat uithaalt, wat zou de echte reden voor dit zijn? Ervoor zorgen dat graan geleverd blijft worden?quote:Op vrijdag 16 juni 2023 07:37 schreef Aether het volgende:
Afrikaanse vredesmissie naar Oekrane en Rusland
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-70056512
Vandaag beginnen Afrikaanse leiders aan wat zij zelf een vredesmissie noemen naar Oekrane en Rusland. De Zuid-Afrikaanse president Ramaphosa voert de delegatie van zes landen aan. De voorstellen om een eind aan de oorlog te maken zouden onder meer gaan over een terugtrekking van Russische troepen en het opheffen van sancties tegen Rusland. Ramaphosa heeft warme banden met Rusland, reden waarom Oekrane sceptisch is over het initiatief.
Of omdat je dan een plaats opschoof op de Trabbi- wachtlijst.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:42 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dat gebeurde indertijd in de DDR ook; in geval van een burenruzie gaf je je buren gewoon bij de Stasi aan omdat je had gemerkt dat ze naar west-Duitse televisiezenders keken ofzo.
Alleen staat nazi niet gelijk aan Duitser. Ik heb geen problemen met Russen zolang ze afstand nemen van Putin.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:15 schreef Confetti het volgende:
[..]
Sowieso is een Russofoob zijn niets anders dan normaal en fatsoenlijk. Iemand in 1944 verwijten dat ie van de nazi's walgte zou ook nergens op slaan.
Volgens dat bericht begrijpt de Hongaarse overheid ook niet precies wat er aan de hand is? Bericht roept meer vragen dan antwoorden opquote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:52 schreef xpompompomx het volgende:
(Voor wat het waard is)
Dit zou wel bizar zijn, indien waar. Volgens dit berichtje worden Oekraners vastgehouden in Hongarije:
[ twitter ]
Meer hierover:
https://www.reuters.com/w(...)informed-2023-06-09/
Dat mag je toch hopenquote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Volgens dat bericht begrijpt de Hongaarse overheid ook niet precies wat er aan de hand is? Bericht roept meer vragen dan antwoorden op
Bij rtl z hadden ze erover dat dit met name komt doordat er in Noorwegen onderhoud is op gasvelden en dat he onderhoud langer gaat duren dan verwacht.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 07:35 schreef Aether het volgende:
Gasprijs bijna verdubbeld sinds 1 juni
https://nos.nl/artikel/24(...)tracten-weer-duurder
[ afbeelding ]
Zie de laatste dagen gelukkig ook weer tweets voorbij komen van neergeschoten Ka-52's, dat was ook weer even geleden. Dus kennelijk zijn ze inderdaad weer in gebruik.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:24 schreef Slayage het volgende:
Ziet.wr naar uit dat met het oekrinse offensief de Russen gaatjes in de luchtverdediging hebben gevonden en dat nu uitbuiten oa met ka-52
"Seemingly, the lack of forward-deployed Ukrainian mobile SHORAD has left a ‘dead zone’ in which the Ka-52 can operate with a greater degree of safety than in the past. This appears to be at the outer reaches of their weapons engagement and sensor capability and possibly mainly at night. Generally, this is around nine miles or less. This is giving them enough standoff distance to be effective against armor in the open, but not fall into the SHORAD envelope, or exploit the lack of SHORAD presence. Operating at a very low level and masking themselves using the terrain where possible, as well as working at night, limits their vulnerability to SHORAD and especially shoulder-fired surface-to-air missiles, also known as man-portable air defense systems (MANPADS)."
[ twitter ]
In deze context klinkt RTL Z opeens als een heel foute naamquote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:25 schreef Slayage het volgende:
[..]
Bij rtl z hadden ze erover dat dit met name komt doordat er in Noorwegen onderhoud is op gasvelden en dat he onderhoud langer gaat duren dan verwacht.
Inderdaadquote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zie de laatste dagen gelukkig ook weer tweets voorbij komen van neergeschoten Ka-52's, dat was ook weer even geleden. Dus kennelijk zijn ze inderdaad weer in gebruik.
quote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:30 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
In deze context klinkt RTL Z opeens als een heel foute naam
Misschien kunnen Afrikaanse leiders eerst eens gaan zorgen voor vrede in - ik noem maar een zijstraat - Afrika.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 07:37 schreef Aether het volgende:
Afrikaanse vredesmissie naar Oekrane en Rusland
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-70056512
Vandaag beginnen Afrikaanse leiders aan wat zij zelf een vredesmissie noemen naar Oekrane en Rusland. De Zuid-Afrikaanse president Ramaphosa voert de delegatie van zes landen aan. De voorstellen om een eind aan de oorlog te maken zouden onder meer gaan over een terugtrekking van Russische troepen en het opheffen van sancties tegen Rusland. Ramaphosa heeft warme banden met Rusland, reden waarom Oekrane sceptisch is over het initiatief.
Volgens mij is Afrika vrij rustig op het moment?quote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Misschien kunnen Afrikaanse leiders eerst eens gaan zorgen voor vrede in - ik noem maar een zijstraat - Afrika.
De oorlog in Oekrane kent inderdaad de meeste individuele slachtoffers op dit moment, maar ook in Afrika zijn er nog genoeg dodelijke conflicten te vinden:quote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Volgens mij is Afrika vrij rustig op het moment?
Heeft @BlaZ zomaar enorm gelijk dat het tekort aan luchtverdediging problemen gaat geven met een offensief.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:24 schreef Slayage het volgende:
Ziet.wr naar uit dat met het oekrinse offensief de Russen gaatjes in de luchtverdediging hebben gevonden en dat nu uitbuiten oa met ka-52
"Seemingly, the lack of forward-deployed Ukrainian mobile SHORAD has left a ‘dead zone’ in which the Ka-52 can operate with a greater degree of safety than in the past. This appears to be at the outer reaches of their weapons engagement and sensor capability and possibly mainly at night. Generally, this is around nine miles or less. This is giving them enough standoff distance to be effective against armor in the open, but not fall into the SHORAD envelope, or exploit the lack of SHORAD presence. Operating at a very low level and masking themselves using the terrain where possible, as well as working at night, limits their vulnerability to SHORAD and especially shoulder-fired surface-to-air missiles, also known as man-portable air defense systems (MANPADS)."
[ twitter ]
Dat stond er ook bij, dat het in veel gevallen gaat om mensen die gewoon een hekel aan een bepaald persoon hebben en hem dan rapporteren bij de FSB of de politie dat hij kritisch is over de oorlog. Maar ook lui in het openbaar vervoer die luistervink zitten te spelen en alles en iedereen die ook maar enigszins kritisch is op de overheid meteen te rapporteren. Fijn man, zo'n samenleving waar je helemaal niemand kunt vertrouwen.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:42 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dat gebeurde indertijd in de DDR ook; in geval van een burenruzie gaf je je buren gewoon bij de Stasi aan omdat je had gemerkt dat ze naar west-Duitse televisiezenders keken ofzo.
quote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Car, Mali en Sudan rommelt het wel flink, en dan is er natuurlijk altijd nog Somalie waar het eigenlijk nooit echt vrede is.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan is het nog steeds rustig in het grootste deel van Afrika dus. Afrika is ook nogal een flink groot continent verderquote:Op vrijdag 16 juni 2023 11:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De oorlog in Oekrane kent inderdaad de meeste individuele slachtoffers op dit moment, maar ook in Afrika zijn er nog genoeg dodelijke conflicten te vinden:
Burgeroorlog in Ethiopi, burgeroorlog in Somali, diverse conflicten in de Congo, islamitische opstandelingen in de Maghreb, Boko Haram in Nigeria en Kameroen, diverse conflicten in Soedan, nog steeds oorlog in Mali etc...
Die gast kwam klaarquote:Op vrijdag 16 juni 2023 11:23 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Premium oplossing voor die mijnen.
En als je dan een loopgraafje mee pakt is dat ook prima natuurlijk. Je komt vast niet dichtbij genoeg, maar valt me mee hoe ver men zo’n ding kan lanceren.
quote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Volgens dat bericht begrijpt de Hongaarse overheid ook niet precies wat er aan de hand is? Bericht roept meer vragen dan antwoorden op
https://www.thedrive.com/(...)soviet-sams-runs-dryquote:Op vrijdag 16 juni 2023 11:04 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Heeft @:BlaZ zomaar enorm gelijk dat het tekort aan luchtverdediging problemen gaat geven met een offensief.
Een bijkomend probleem is dat een flink deel van deze basis is vernietigd of beschadigd door lancets. Ik kon zo snel 25 video's terugvinden.quote:As we reported at the beginning of the war, Ukraine started the conflict with an estimated 250 launchers of different types for its S-300P (SA-10 Grumble) long-range surface-to-air missile (SAM) systems, as well as a far smaller number of the related S-300V1 (SA-12 Gladiator/Giant) system.
Kan er niet een manier verzonnen worden om de macht van Orban in te perken, want Hongarije uit de Europese Unie zetten kan nogal eens vervelende gevolgen hebben voor de bevolking van Hongarije. We moeten van Orban af, niet van Hongarije af.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 12:02 schreef StateOfMind het volgende:
Hongarije mogen ze wat mij betreft per direct uit de Navo en de EU gooien.
Klop maar lekker bij Rusland aan.
Lijkt wel een sketch zoquote:Op vrijdag 16 juni 2023 12:09 schreef Nielsch het volgende:
De Afrikaanse vredesdelegatie moest bij aankomst in Kiev gelijk de schuilkelder in vanwege bombardementen.
Zullen de Russen ook meer gaan uitkeren dan dat er fysiek zijn in Oekrane?quote:Op vrijdag 16 juni 2023 12:28 schreef Aether het volgende:
Russische bonus voor vernietigen Leopard-tank
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-70060082
Russische militairen die erin slagen een Leopard-tank of een Bradley-pantservoertuig te vernietigen kunnen een bonus tegemoetzien. Dat heeft het Russische ministerie van Defensie laten weten. Het buiten gevecht stellen van een Bradley levert 550 euro op en een Leopard 1100 euro.
Die doet z'n naam eer aanquote:
Dit blijft gewoon een enorm vaag verhaal...quote:
Lijkt me geen goede pr voor de Russen maarja...quote:Op vrijdag 16 juni 2023 12:09 schreef Nielsch het volgende:
De Afrikaanse vredesdelegatie moest bij aankomst in Kiev gelijk de schuilkelder in vanwege bombardementen.
Putin: 'Je bent toch geen mietje?!' Afrikaanse leider: 'Uiteraard niet'. Klaar.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 12:58 schreef Slayage het volgende:
[..]
Lijkt me geen goede pr voor de Russen maarja...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou het?quote:
Sterker nog: in Congo zaten we decennia geleden al op 5 miljoen doden. Nul HIMARs geleverd tot nu.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 11:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De oorlog in Oekrane kent inderdaad de meeste individuele slachtoffers op dit moment, maar ook in Afrika zijn er nog genoeg dodelijke conflicten te vinden:
Burgeroorlog in Ethiopi, burgeroorlog in Somali, diverse conflicten in de Congo, islamitische opstandelingen in de Maghreb, Boko Haram in Nigeria en Kameroen, diverse conflicten in Soedan, nog steeds oorlog in Mali etc...
Om bij steden als Odessa neer te zetten of ook die dichtbij het front ingezet kunnen worden?quote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:03 schreef oheng het volgende:
Toevoeging over het AA verhaal hierboven:
[ twitter ]
Nou zijn die oorlogen in Congo, alleen al wat betreft de deelnemers, wel *iets* gecompliceerder dan de oorlog in Oekrane. Dus aan wie je nou wel of niet HIMARS moet leveren wordt een nogal lastige vraag.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:07 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Sterker nog: in Congo zaten we decennia geleden al op 5 miljoen doden. Nul HIMARs geleverd tot nu.
Kun je nagaan hoe ontzettend para die Putler wel niet moet zijn.quote:
Dat klopt. Het punt was meer dat het niemand ene reet interesseert. Wanneer de Russen tienduizenden Oekraense vrouwen zouden verkrachten en met afgesneden lippen terugstuurden naar hun dorpen dan zouden we niet weten hoe snel we in moesten grijpen bij dat soort helse taferelen. De Congolese dames eindigen met een klein artikeltje op pagina 17.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nou zijn die oorlogen in Congo, alleen al wat betreft de deelnemers, wel *iets* gecompliceerder dan de oorlog in Oekrane. Dus aan wie je nou wel of niet HIMARS moet leveren wordt een nogal lastige vraag.
Putin is dan ook een hele kritische denker.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:16 schreef Panthera. het volgende:
Wel grappig dat Covid ontkenners vaak in zijn kamp zitten.
Klopt ja. Het is ook aan nogal wat mensen voorbij gegaan dat daar eind jaren 90/ begin 2000 bijna een complete (Afrikaanse) wereldoorlog woedde.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat klopt. Het punt was meer dat het niemand ene reet interesseert. Wanneer de Russen tienduizenden Oekraense vrouwen zouden verkrachten en met afgesneden lippen terugstuurden naar hun dorpen dan zouden we niet weten hoe snel we in moesten grijpen bij dat soort helse taferelen. De Congolese dames eindigen met een klein artikeltje op pagina 17.
Tja Oekraine is Europees en (relatief) dichtbij.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat klopt. Het punt was meer dat het niemand ene reet interesseert. Wanneer de Russen tienduizenden Oekraense vrouwen zouden verkrachten en met afgesneden lippen terugstuurden naar hun dorpen dan zouden we niet weten hoe snel we in moesten grijpen bij dat soort helse taferelen. De Congolese dames eindigen met een klein artikeltje op pagina 17.
H, een IJzeren Gordijn.quote:
Dwarsdenken is een kunst!quote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:16 schreef Panthera. het volgende:
In Afrika boeit het ze voor zover het invloed op ze heeft, dus bijvoorbeeld graan export boeit ze wel heel erg, de massamoorden in Bucha waarschijnlijk wat minder. Uitermate begrijpelijk.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:22 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Tja Oekraine is Europees en (relatief) dichtbij.
In Afrika boeit het ze ook niet wat hier gebeurd. In Azie ook niet.
Zitten ook allemaal in de FvD hoek, dat is echt een bonte verzamelingen complot theorie wappen bij elkaar.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:16 schreef Panthera. het volgende:
Waarom denk je dat Putler zulke grote tafels gebruikt?quote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe ontzettend para die Putler wel niet moet zijn.
Maar in propagandafilmpjes wel gewoon handen gaan schudden dicht bij de frontlinie.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat Putler zulke grote tafels gebruikt?
Altijd al gedacht dat dat een dubbelganger wasquote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar in propagandafilmpjes wel gewoon handen gaan schudden dicht bij de frontlinie.
Je bent toch niet nog in de veronderstelling dat dat de echte Putler is?quote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar in propagandafilmpjes wel gewoon handen gaan schudden dicht bij de frontlinie.
Nee doh.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Je bent toch niet nog in de veronderstelling dat dat de echte Putler is?
Het gaat hier om korte en middel lange afstands. Waarvan een deel in het offensief ingezet zal worden. Quote:quote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:07 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Om bij steden als Odessa neer te zetten of ook die dichtbij het front ingezet kunnen worden?
Natuurlijk wel. Dan weten ze dat massa Poetin een grote baasman is en Zelenskyy een bangerik. Of zo.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 12:58 schreef Slayage het volgende:
[..]
Lijkt me geen goede pr voor de Russen maarja...
Die waren de final episode van Schitts Creek aan het kijken.quote:
Dat is niet helemaal waar. In Afrikaanse landen is er dagelijks wel een artikel over de situatie in Oekrane en dan echt wel iets groter dan wat hier opgeschreven wordt over conflicten in die regio.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:22 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Tja Oekraine is Europees en (relatief) dichtbij.
In Afrika boeit het ze ook niet wat hier gebeurd. In Azie ook niet.
lol, Rusland toch de deur op een kier gezet voor lgbtq+ ? Lijken me 3 sterke gay bar beertjes.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |