abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209524293
Het gaat lekker aan het front. Door ze op meerdere plekken aan te vallen moeten de Russen van hot naar gaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2023 18:28:43 ]
pi_209524333
quote:
7s.gif Op donderdag 15 juni 2023 17:29 schreef skysherrif het volgende:
Of bulgarije misschien zelfs we gaan het zien.

Niet te vroeg juichen maar het lijkt er op dat oekraine honderden T-72s gaat krijgen
Van wie?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_209524358
quote:
11s.gif Op donderdag 15 juni 2023 18:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Van wie?
Hij noemt 6 landen. Kies maar.
pi_209524366
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 18:22 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Denk dat de CIA maar al te graag met Prigozjin in contact wil komen.
Ja, want dat zal de CIA echt niet kunnen, ze hebben immers geen telefoonboek uit moskou.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
  donderdag 15 juni 2023 @ 18:43:00 #130
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209524429
Marokko, Cyprus, Slovenia, Baltische Staten, Spanje

Okay, who's willing to join me in the betting pool on Cyprus being the recipient country?

- 82 T-80 tanks which they've noted willingness to deliver to ukraine if given replacements
- US financial support in purchase signals small/poorer country
- rivalry with Turkey which is shared with Israel
- proximity to Israel increases ease of maintenance and spare parts supply

https://www.reddit.com/r/(...)of_flagship_merkava/

https://www.jpost.com/israel-news/defense-news/article-746428

twitter

twitter

[ Bericht 7% gewijzigd door slashdotter3 op 15-06-2023 19:38:27 ]
pi_209524459
quote:
Zat eigenlijk meer te wachten op deze:

I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_209524510
quote:
7s.gif Op donderdag 15 juni 2023 18:46 schreef ExTec het volgende:

[..]
Zat eigenlijk meer te wachten op deze:

[ afbeelding ]
_O-
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 15 juni 2023 @ 18:53:14 #133
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_209524525
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 18:22 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Denk dat de CIA maar al te graag met Prigozjin in contact wil komen.
quote:
7s.gif Op donderdag 15 juni 2023 18:36 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, want dat zal de CIA echt niet kunnen, ze hebben immers geen telefoonboek uit moskou.
De CIA kan toch een tocht organiseren met een boodschapper via Alaska ?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 15 juni 2023 @ 18:57:36 #134
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209524555
Zijn hier anderen die telegram groepjes volgen?

Er valt me iets heel specifieks op wanneer er weer een Russische claim komt van een vernietigend voertuig.

- men filmt heel snel
- men filmt over het algemeen de onderkant van het voertuig.
- of men filmt van een afstand.

Op deze manier kan je dus niet herkennen om wat voor tank/voertuig het gaat en/of het überhaupt een Oekraïense tank betreft.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_209524792
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 09:45 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Heeft de hond van buurvrouw Miep van nichtje van oom van lerares van je betovergrootmoeder dat gestuurd?
Als je dit bericht doorstuurt aan 10 personen komt je wens uit
  donderdag 15 juni 2023 @ 19:32:52 #136
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209524873
twitter

Op RTL nieuws zo
pi_209524905
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_209524922
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 19:32 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Op RTL nieuws zo
twitter
pi_209524936
quote:
Rusland is goed voorbereid, zegt een van de piloten. Dat kunnen ze zien in de opnames die ze maken. "In het begin van de oorlog dachten we dat ze zwak waren. Maar ze worden sterker. Ze hebben nu veel meer Chinese drones", zegt hij. Voor hem bestaat er geen twijfel over: de komende maanden gaan heel belangrijk worden.

Van artikeltje op NOS. Wisten we dat al lang en breed, dat China veel drones stuurt? Ik heb er maar weinig over gelezen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 15 juni 2023 @ 19:52:27 #140
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Moderator donderdag 15 juni 2023 @ 19:54:24 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_209525106
quote:
klinkt weinig efficient eigenlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 15 juni 2023 @ 19:58:28 #142
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_209525146
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 19:38 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Van artikeltje op NOS. Wisten we dat al lang en breed, dat China veel drones stuurt? Ik heb er maar weinig over gelezen.
Dit is niet nieuw, China lijkt steeds meer te gaan leveren aan Rusland.
https://eurasiantimes.com(...)t-ukrainian-western/
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_209525162
quote:
Extreem felle' gevechten terwijl Russische troepen zich verzetten tegen Oekraïens tegenoffensief
Kiev en westerse bronnen geven een sombere beoordeling terwijl Moskou de aanvoerlijnen in Odessa aanvalt met een dodelijke kruisraketaanval
Oorlog tussen Rusland en Oekraïne - laatste nieuwsupdates
Daniel Boffey in Kiev
wo 14 juni 2023 18.01 BST
Kiev heeft gezegd dat zijn troepen strijden onder Russische "lucht- en artilleriesuperioriteit", aangezien kruisraketten gericht op de aanvoerlijnen van het Oekraïense tegenoffensief drie mensen hebben gedood die een nachtploeg werkten in een magazijn in de zuidelijke stad Odessa.

De plaatsvervangend minister van Defensie van het land, Hanna Maliar, zei dat ze slechts gedeeltelijk succes kon melden in de afgelopen 24 uur, waarin de voortgang van de Oekraïense strijdkrachten slechts in honderden meters was gemeten terwijl ze probeerden op te rukken in het oosten en het zuiden.

Westerse functionarissen droegen bij aan de sombere toon toen ze informeerden dat Oekraïne aanzienlijke verliezen leed en langzaam vooruitgang boekte in de richting van de belangrijkste verdedigingslinie van Rusland, in een van de eerste beoordelingen van het westen van het Oekraïense tegenoffensief dat op 4 juni werd gelanceerd.

De mislukte aanval van Mala Tokmachka in Oekraïne legt uitdagingen voor het tegenoffensief bloot
Lees verder
"De Russische manoeuvre- en verdedigingsaanpak blijkt een uitdaging voor Oekraïne en kostbaar voor aanvallende troepen, vandaar dat de opmars op dit moment traag is", zei een functionaris. Ze voegden eraan toe dat "slijtage, kostbare oorlogvoering" waarschijnlijk nog vele maanden zou duren.

"Dit is ongelooflijk moeilijk", zei de ambtenaar. "Ze gaan in tegen een goed voorbereide lijn die de Russen maanden hebben gehad om voor te bereiden."

De sombere beoordelingen kwamen toen wat werd beschreven als extreem hevige gevechten weer oversloeg naar de stedelijke centra van Oekraïne. Kalibr-raketten troffen Odessa woensdag om 02.40 uur en zetten een magazijn, een zakencentrum, een onderwijsinstelling, restaurants en winkels in brand.

Het was een van de vele aanslagen in het hele land op woensdag waarbij 13 burgers om het leven kwamen en 24 gewond raakten. Het dodental van een staking in een pakhuis en flatgebouw in Kryvyi Rih werd ook verhoogd tot 12 na de dood van een 67-jarige man die 's nachts in het ziekenhuis lag.

Natalia Humeniuk, een woordvoerder van de zuidelijke strijdkrachten van Oekraïne, zei dat er een patroon zat in de recente aanvallen.

"De raketaanval op de regio van Odessa was blijkbaar gericht op de objecten die de vijand zocht op het gebied van logistieke ondersteuning van de strijdkrachten", zei ze. “Ze zijn al begonnen met actieve operaties aan het front. Dezelfde aanval vond eerder plaats in Kryvyi Rih.

“Dit is een gebied dat de Russen interpreteren als een gebied met middelen voor de strijdkrachten. Ze vielen ook Odessa aan. Ze vielen een pakhuis aan met water en consumptiegoederen. Ook raakten ze een zakencentrum aan. De Russen zeggen: 'We raken beslissingscentra', dus blijkbaar is het voor hen een zakelijk beslissingscentrum.'

Andriy Yermak, het hoofd van het kantoor van het Oekraïense presidentschap, zei dat Moskou's liberale gebruik van kruisraketten de noodzaak aantoonde van een verscherping van de economische sancties tegen Rusland.

Pro-Russische troepen besturen tanks in de buurt van Marioepol in april
Brits onderzoek 'om vast te stellen of Britse componenten in Russische wapens worden gebruikt'
Lees verder
“De Russen beschoten de stad met Kalibr-kruisraketten. Burgers stierven. Elk van deze raketten heeft minstens 40 buitenlandse componenten”, zei hij. “Zonder micro-elektronica kan Rusland ze niet produceren. De sancties moeten worden aangescherpt, met name tegen degenen die het terroristische land helpen aan onderdelen voor wapens te komen.”

Rusland is erin geslaagd de westerse sancties op belangrijke wapencomponenten te omzeilen door gebruik te maken van derde landen.

De in het VK gevestigde Conflict Armament Research-organisatie identificeerde vorig jaar 144 Europese, Aziatische en Amerikaanse fabrikanten waarvan de componenten terechtkwamen in geavanceerde wapens zoals Kalibr-kruisraketten.

Opruimen van een beschadigde kerk
Een man verwijdert woensdag puin bij een beschadigde kerk na een raketaanval in Odessa, Zuid-Oekraïne. Foto: Igor Tkachenko/EPA
Kiev heeft gesuggereerd dat er de afgelopen dagen vooruitgang is geboekt in zijn langverwachte tegenoffensief , waarbij naar verluidt de afgelopen dagen 100 vierkante kilometer is bevrijd. Vladimir Poetin heeft echter gezegd dat zijn troepen het Oekraïense leger "catastrofale" verliezen hebben toegebracht .

In een bericht op Telegram zei Maliar dat Oekraïense troepen woensdag 200 tot 500 meter waren opgeschoven in de regio rond Bakhmut en 300 tot 350 meter zuidoostelijk in de oblast Zaporizja.

"Onze troepen bewegen zich in de omstandigheden van extreem felle veldslagen, luchtvaart- en artilleriesuperioriteit van de vijand", zei ze, eraan toevoegend dat Rusland ook zware materiële verliezen leed. Bronnen suggereerden dat slechts 10% van de Oekraïense reserve die was vergaard voor het hernieuwde offensief nog in het spel was.

Rafael Grossi, de directeur-generaal van het Internationaal Atoomenergieagentschap, die dinsdag de president van Oekraïne, Volodymyr Zelenskiy, ontmoette, werd gedwongen een gepland bezoek aan de Zaporizhzhia-kerncentrale op woensdag uit te stellen als gevolg van de hevige gevechten in de oblast.

Grossi had eerder gezegd "zeer bezorgd" te zijn dat de kerncentrale verwikkeld zou kunnen raken in het tegenoffensief, met bijzondere bezorgdheid vanwege de recente schade aan de Kakhovka-dam , die heeft geleid tot een verlaging van het waterpeil van een reservoir dat werd gebruikt om koel de faciliteit.

In Odessa vertelde een man, alleen Volodymyr genoemd, aan lokale media dat hij bij zijn vrouw en drie weken oude dochter was geweest toen een Kalibr-raket insloeg in de buurt van hun appartement in de vroege uren van woensdag.

"We sliepen in onze slaapkamer toen we een explosie hoorden, alle ramen werden verbrijzeld en we hoorden een luid gierend geluid uit het hele gebouw", zei hij. “Toen grepen we de baby en renden naar de badkamer om achter twee muren te zijn. Pas daarna realiseerden we ons dat er geen ramen waren, geen deuren, geen idee wat er aan de hand was.”

De Wit-Russische president, Alexander Loekasjenko, zei dat zijn land was begonnen met het in ontvangst nemen van Russische tactische kernwapens, waarvan hij opschepte dat sommige drie keer krachtiger waren dan de atoombommen die de VS in 1945 op Japan lieten vallen.

Loekasjenko, die zei dat hij zou coördineren met Poetin als het nodig zou zijn om kernwapens te gebruiken, zei dat de kernkoppen "binnen enkele dagen" op Wit-Russisch grondgebied zouden zijn, hoewel er geen onafhankelijke verificatie van zijn opmerkingen is geweest.

Hij zei: “We zijn altijd een doelwit geweest. Ze [het westen] willen ons sinds 2020 aan stukken scheuren. Niemand heeft tot nu toe gevochten tegen een nucleair land, een land dat kernwapens heeft.”
https://www.theguardian.c(...)in-warehouse-ukraine
Vakman pur sang
pi_209525175
De laatste tijd zie je inderdaad van die enorme explosies bij de Russische voertuigen
twitter

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 15 juni 2023 @ 20:04:09 #145
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209525198
Hotel Nassau in Bergen aan Zee in beeld als opvanglocatie voor Oekraïense vluchtelingen

Een hele mooie plek voor de vluchtelingen, fijn aan het strand O+
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 15 juni 2023 @ 20:11:19 #146
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209525315
pikachu.jpg

Zorgen bij VN over beschuldigingen tegen Russen over martelen
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-70049489
  donderdag 15 juni 2023 @ 20:28:02 #148
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_209525425
quote:
17s.gif Op donderdag 15 juni 2023 20:04 schreef Starhopper het volgende:
Hotel Nassau in Bergen aan Zee in beeld als opvanglocatie voor Oekraïense vluchtelingen

Een hele mooie plek voor de vluchtelingen, fijn aan het strand O+
kunnen ook TATA slopen en daar mensen opvangen
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 22:03 schreef Scjvb het volgende:
> Greenpeace werkt aan kunstmatige intelligentie om giftige uitstoot bij Tata Steel te herkennen

Beste volgers,

Het wordt steeds gekker met de hysterie bij deze bewegingen.

Er hangen immers al camera's die wettelijk toegestaan zijn omdat TATA het geding om de privacy van medewerkers te waarborgen had verloren.
Zij doet daar ook niet moeilijk over. *) Verder had én heeft het bedrijf vooralsnog niets te verbergen, en nu wil Greenpeace nog eens op de proppen komen met dubieuze 'kunstmatige ontwikkelingen' om het bedrijf te kunnen spotten. :?

Verder zal het bedrijf niet buiten de lijntjes gaan van reeds bestaande vergunningen, is mij bekend. Als hooguit een enkele keer zo'n wolk vrijkomt 8},
een enkele wolk , _O- _O-
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 15 juni 2023 @ 20:32:27 #149
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_209525478
twitter

Ik herken het gevoel ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_209525751
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 20:01 schreef Slayage het volgende:
De laatste tijd zie je inderdaad van die enorme explosies bij de Russische voertuigen
[ twitter ]
[ twitter ]
Aan de chauffeur valt niet veel meer te cremeren of begraven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')