abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209472556
NIET MIJN OP

Deze week is het zover: Pride Month. Althans, in Amerika, want daar staat de hele maand juni in het teken van de LHBTIQAPC+-community. In Nederland hebben we Pride, dat we vroeger Gay Pride noemden. Pride Amsterdam is met een volledige week – 1 augustus tot en met 6 augustus 2023, in Rotterdam begint men al op 1 juni.

Pride is a protest
De officiële opening van Rotterdam Pride is op donderdag 1 juni in de Kunsthal. Vanaf 19.00 uur is er een programma met een talk en spoken word. Later op de avond kunnen de voetjes van de vloer tijdens de afterparty. Tegelijkertijd wordt de film ‘Pride from Above’ vertoond in het auditorium.

Op vrijdag 2 juni kun je meelopen met de Pride March 2023. Samen met andere Rotterdammers kom je tijdens de route van 3,5e kilometer in voor gelijke rechten en meer acceptatie van de LGBTIQA+-community. Om mee te gaan met de mars kun je om 19.00 uur verzamelen op het Stationsplein.

Uitgebreide info mbt aanstaande event hier:
https://www.elle.com/nl/lifestyle/g44025992/pride-amsterdam-2023/

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ridemaand-achterhoek

Gisteren kwam ik dit tegen, een non binair hen, voorheen:

Daarna:

Heden:

https://youtube.com/shorts/zwdDSZjsOwU?feature=share

De discussie is ongewenst wellicht, maar gezien we dit vieren, vraag ik me af waarom deze discussie zo ongewenst is.
Gialu, hen op de fotos en videos zegt dat ze hiertoe gekomen is nadat ze influencers had gezien, en begreep dat dit was wat hen ook wilde.

Ik vind het verminking, met een hele rits aan fysieke problemen in het verschiet, niet iets om te vieren.

Gay Pride daar kan ik me alles bij voorstellen, maar dit vieren, ik vraag me af of het wel zo'n goed idee is of we van Gay Pride naar LHBTIQAPC+ pride zijn gegaan.

Het is ook een beetje hypocriet dat juist deze hen zo opzienbarend is, vanwege het beeldschoon zijn voorheen. Op zich ziet hen er heden gelukkig uit. YOP
pi_209472592
Het is lastig. Ik denk dat het transgebeuren sowieso ontzettend veel schade aanricht maar ook het overdreven promoten van LHB zie ik niet als iets heel goeds. Als mensen homoseksueel zijn is dat prima maar loop er niet zo overdreven mee te koop en ga je richten op iets wat nuttig is voor de samenleving.
pi_209472630
Ziek dit.
pi_209472636
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 01:46 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
:D Dat beweren alle radicaalconservatieve zolderkamerterroristen.
Probeer eens tussen dit soort oprispingen door iets inhoudelijks te plaatsen. Al is het maar een simpel antwoord op vragen die aan jou gesteld worden.
pi_209472674
quote:
13s.gif Op zondag 11 juni 2023 07:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Probeer eens tussen dit soort oprispingen door iets inhoudelijks te plaatsen. Al is het maar een simpel antwoord op vragen die aan jou gesteld worden.
Ja, hij is wel een zeldzaam agressief exemplaar he maar ook voor hem is er vast een kleurtje over zodat ook hij er mág zijn.
Go hard or go home
pi_209472678
Maar pride is liefde en verbintenis. *wappert hysterisch
Go hard or go home
pi_209472786
Ik zou haar nog steeds doen
  zondag 11 juni 2023 @ 08:41:05 #8
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209472859
quote:
0s.gif
Op zaterdag 10 juni 2023 18:56 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Extreem links is veel gevaarlijker dan extreem rechts.

:D Dat beweren alle radicaalconservatieve zolderkamerterroristen.
En toch heeft de radicaalrechtse politieke hoek geen partijvoorzitter met een geweldadig verleden in de EK zitten. Ook is het in NL nog wachten op de eerste aanslag van rechterzijde op linkse politieke partijen, terwijl je de voorbeelden van (dodelijk) links geweld op rechtste politici vrij eenvoudig gevonden hebt.

Dus wie is hier nou de zolderkamer autist?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zondag 11 juni 2023 @ 08:54:29 #9
256666 leeell
I know you're lonely
pi_209472931
Ik heb er geen last van
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  zondag 11 juni 2023 @ 08:56:27 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209472940
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 06:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Het is lastig. Ik denk dat het transgebeuren sowieso ontzettend veel schade aanricht maar ook het overdreven promoten van LHB zie ik niet als iets heel goeds. Als mensen homoseksueel zijn is dat prima maar loop er niet zo overdreven mee te koop en ga je richten op iets wat nuttig is voor de samenleving.
Dus homo's zijn oke als ze zich maar wel precies zo gedragen als jij dan wenst? :D
  zondag 11 juni 2023 @ 09:06:24 #11
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_209473005
quote:
2s.gif Op zondag 11 juni 2023 08:54 schreef leeell het volgende:
Ik heb er geen last van
Oke CoolGuy.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_209473049
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 08:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dus homo's zijn oke als ze zich maar wel precies zo gedragen als jij dan wenst? :D
Het klassieke Hexagon-argument. Kom niet aan de vrijheden van mensen ook al is het niet goed voor de samenleving!!!!!
  zondag 11 juni 2023 @ 09:18:24 #13
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_209473107
Pride :r

Ook gelijk een hele maand die regenboogeenhoornkots :r
-XOXO-
pi_209473122
quote:
17s.gif Op zondag 11 juni 2023 07:44 schreef Noek het volgende:
Maar pride is liefde en verbintenis. *wappert hysterisch
Pride is 1 van de deadly sins. De mensheid is altijd in staat geweest om dat wat lelijk is mooi te maken en dat wat mooi is lelijk te maken.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 11 juni 2023 @ 09:26:02 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209473154
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 09:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Het klassieke Hexagon-argument. Kom niet aan de vrijheden van mensen ook al is het niet goed voor de samenleving!!!!!
Wat is er precies niet goed voor de samenleving aan het laten zien van een extravagante subcultuur dan?
pi_209473492
Maak er maar een seizoen van.

twitter
  zondag 11 juni 2023 @ 10:06:28 #17
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209473534
quote:

[..]
Dat is toch ook precies de lijn van de pride organisatie en éxact de reden waarom zoiets als de roze leeuw wordt uitgesloten van de pride?

pi_209473542
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:03 schreef Nober het volgende:

[ twitter ]
"Pride Month is upon us. And much like the facehugger from Alien, it is now inescapable"

_O-
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209473608
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 06:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Dit is wat er gebeurt als je je oren laat hangen naar "realistisch" foutrechts. Eerst liggen de "excessen" onder vuur (transgenders), dan gaat er een streep door alle "perverse" theatraliteit (drag queens) en uiteindelijk is alleen zichtbaar zijn (hand in hand lopen, een kuis kusje op de mond) al genoeg om het predicaat "ermee te koop lopen" te krijgen. Voordat je doorhebt dat het zover is, dwingen de alpha males jou om "gEwOoN tE dOeN" en mag je toch weer lekker de kast in duiken, want wie je bent word je geacht voor een belangrijk deel onzichtbaar voor de anderen te houden ("dat willen we niet zien" en zeker niet "als er kinderen bij zijn").
J’ai faim.
  zondag 11 juni 2023 @ 10:13:28 #20
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209473609
quote:

[..]
Je kunt je ongeacht je seksuele oriëntatie toch normaal gedragen? Dat lijkt mij niet te veel gevraagd.
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 09:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Bij deze user speelt er een onderliggende overtuiging mee, dat is misschien nog veel erger.
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 09:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wat is er precies niet goed voor de samenleving aan het laten zien van een extravagante subcultuur dan?
Welke 'subcultuur' hebben we het hier eigenlijk precies over?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 11 juni 2023 @ 10:15:30 #21
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209473628
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:13 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
Dit is wat er gebeurt als je je oren laat hangen naar "realistisch" foutrechts. Eerst liggen de "excessen" onder vuur (transgenders), dan gaat er een streep door alle "perverse" theatraliteit (drag queens) en uiteindelijk is alleen zichtbaar zijn (hand in hand lopen, een kuis kusje op de mond) al genoeg om het predicaat "ermee te koop lopen" te krijgen. Voordat je doorhebt dat het zover is, dwingen de alpha males jou om "gEwOoN tE dOeN" en mag je toch weer lekker de kast in duiken, want wie je bent word je geacht voor een groot deel onzichtbaar voor de anderen te houden.
Seksuele oriëntatie is per definitie onzichtbaar. Kun jij op straat aanwijzen wie er homo/lesbisch, biseksueel of hetero is?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209473640
quote:
14s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je kunt je ongeacht je seksuele oriëntatie toch normaal gedragen? Dat lijkt mij niet te veel gevraagd.
Dit bedoel ik dus.

Normaal = niet zichtbaar.
J’ai faim.
pi_209473663
quote:
14s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Seksuele oriëntatie is per definitie onzichtbaar. Kun jij op straat aanwijzen wie er homo/lesbisch, biseksueel of hetero is?
Homos pik je er in de meeste gevallen wel zo uit.
  zondag 11 juni 2023 @ 10:22:49 #24
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209473703
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:18 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Homos pik je er in de meeste gevallen wel zo uit.
Hier zit je mis. Bij mij zie je dat bijvoorbeeld absoluut niet en daar zijn er heel veel van. Het stereotype 'relnicht' met overdreven vrouwelijk gedrag (of potige vrouwen met een kort kapsel) wat je geregeld in de media ziet is namelijk echt niet de norm.
pi_209473706
quote:
14s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat leuk zeg.

We gaan de aanwezigheid van hetero-stelletjes in de openbare ruimte ontkennen om homo's en lesbiennes te vertellen dat zij zich "ook niet" als een stelletje kenbaar hoeven te maken.

Je bent gewoon tegen zichtbare uitingen van homoseksualiteit, punt. Je fixeert je haat eerst op transgenders omdat die het meeste afwijken van de norm, daar win je stemmen mee. Maar de rest volgt later. Alleen degenen die "normaal doen" (= onzichtbaar zijn) hebben niks te vrezen.
J’ai faim.
  zondag 11 juni 2023 @ 10:23:12 #26
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209473707
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 00:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
En terecht.
Hou dan niet de schijn op alsof het om zielige minderheden gaat en hang gewoon een d66 vlag op, hypocriet gebeuren...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_209473746
quote:
16s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:23 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Hou dan niet de schijn op alsof het om zielige minderheden gaat en hang gewoon een d66 vlag op, hypocriet gebeuren...
"Ik heb het recht om met m'n nazivlag mee te lopen. Maar dat mag zeker weer niet! Hypocrietttt!"
J’ai faim.
pi_209473749
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:07 schreef Slayage het volgende:

[..]
"Pride Month is upon us. And much like the facehugger from Alien, it is now inescapable"

_O-
In het dorp waar ik woon heb ik nog geen 1 regenboogvlag gezien. Of progressvlag. Ik weet zeker dat als ik hier aan 10 mensen vraag wat een progressvlag is dat ze het alle 10 niet weten.

Daar durf ik eigenlijk wel 1000 euro op in te zetten.

( en nee, ik ga niet verhuizen)
  zondag 11 juni 2023 @ 10:28:36 #29
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209473751
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:23 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
Wat leuk zeg.

We gaan de aanwezigheid van hetero-stelletjes in de openbare ruimte ontkennen om homo's en lesbiennes te vertellen dat zij zich "ook niet" als een stelletje kenbaar hoeven te maken.

Je bent gewoon tegen zichtbare uitingen van homoseksualiteit, punt. Je fixeert je haat eerst op transgenders omdat die het meeste afwijken van de norm, daar win je stemmen mee. Maar de rest volgt later. Alleen degenen die "normaal doen" (= onzichtbaar zijn) hebben niks te vrezen.
Haha, ja hoor. Goed argument, meid! Als homo bent ik tegen zichtbare uitingen van homoseksualiteit.

🤡🤡🤡

Of ik ben gewoon voor een samenleving waar mensen zich normaal gedragen in publieke ruimtes en seksuele oriëntatie heeft daar verder niets mee te maken. Ik zou er rekening mee houden dat het dit laatste betreft.
  zondag 11 juni 2023 @ 10:34:11 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209473814
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:06 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Dat is toch ook precies de lijn van de pride organisatie en éxact de reden waarom zoiets als de roze leeuw wordt uitgesloten van de pride?
De reden dat de Roze Leeuw er niet bij mag zijn is omdat ze dingen propageren die onverenigbaar zijn met de visie van de organisatie. Dat is dus niet zo raar.
  zondag 11 juni 2023 @ 10:34:20 #31
459912 FlippingCoin
pi_209473815
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:28 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
"Ik heb het recht om met m'n nazivlag mee te lopen. Maar dat mag zeker weer niet! Hypocrietttt!"
Zo vroeg al bezopen, zonde hoor, je had jezelf ook nuttig kunnen maken voor een man had je leven nog invulling gehad.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  zondag 11 juni 2023 @ 10:44:59 #32
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209473898
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De reden dat de Roze Leeuw er niet bij mag zijn is omdat ze dingen propageren die onverenigbaar zijn met de visie van de organisatie. Dat is dus niet zo raar.
Dat is precies hetzelfde zeggen maar dan op een institutioneel geaccepteerde en politiek correcte manier. De boodschap en het resultaat blijven hetzelfde.

Menig PVV'er pleit met dezelfde boodschap tegen moslims in dit land; "Simpelweg onverenigbaar met de visie van de organisatie (van dit land)."

Als je een pride organiseert op basis van de redenering "gaaf om LHB te zijn / wij verdienen een plek / inclusiviteit" moet ten er ten principale ook voor iedere LHB'er plek zijn lijkt me. Anders dan kun je die hele inclusiviteitsboodschap wel weg'flikkeren' en is het een feestje voor "ons soort mensen". Ook prima, maar laat dan als deelnemer / voorvechter het ridderpak maar thuis, want de moraal heb je niet aan je zijde.

[ Bericht 6% gewijzigd door AgLarrr op 11-06-2023 10:52:04 ]

pi_209473917
quote:
16s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:23 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Niks hypocriet aan, het simpele feit dat je homo bent wil niet zeggen dat je mee mag doen aan de parade.
En de boodschap die de Roze Leeuw uitdraagt is onverenigbaar met de boodschap van Pride.

Dat Roze Leeuw kennelijk een zielige minderheid is doet daar niets aan af.
  zondag 11 juni 2023 @ 10:48:55 #34
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209473926
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
Niks hypocriet aan, het simpele feit dat je homo bent wil niet zeggen dat je mee mag doen aan de parade.
En de boodschap die de Roze Leeuw uitdraagt is onverenigbaar met de boodschap van Pride.

Nee - jij ziet wel brood in het uitsluiten van zielige minderheden? Interessant..

Die hele pride maar cancelen dan?

zondag 11 juni 2023 @ 10:49:49 #35
117098 Hathor
Effe niet
pi_209473929
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 09:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou, een hele maand om te laten zien hoe trots je bent op je seksuele geaardheid is nogal buitensporig lijkt me.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_209473939
quote:
10s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Haha, ja hoor. Goed argument, meid! Als homo bent ik tegen zichtbare uitingen van homoseksualiteit.
Dat is wat je zegt, als je beweert dat seksuele geaardheid niet zichtbaar is in het straatbeeld en dat "daarom" homoseksualiteit "ook" niet zichtbaar hoeft te zijn.
Heteroseksualiteit is overal aanwezig in het straatbeeld.
Waarom zou homoseksualiteit niet zichtbaar mogen zijn?
quote:
Of ik ben gewoon voor een samenleving waar mensen zich normaal gedragen in publieke ruimtes en seksuele oriëntatie heeft daar verder niets mee te maken. Ik zou er rekening mee houden dat het dit laatste betreft.
"Normaal" is wel de ergste dooddoener.
Wat is normaal?
Wie bepaalt wat normaal is en wat niet?
Waarom zou je je aan "normaal" moeten houden?
J’ai faim.
pi_209473947
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:48 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Nee - jij ziet wel brood in het uitsluiten van zielige minderheden? Interessant..
Vind jij Roze Leeuw een zielige minderheid?
quote:
Die hele pride maar cancelen dan?
Dat lijkt er inderdaad meer op, de kwestie rond Roze Leeuw gebruiken om een evenement af te lassen omdat je er niets mee hebt en daarom een stok zoekt om mee te slaan....

Gelukkig buigt Pride niet voor dat soort onzin..
pi_209473955
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:50 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
Dat is wat je zegt, als je beweert dat seksuele geaardheid niet zichtbaar is in het straatbeeld en dat "daarom" homoseksualiteit "ook" niet zichtbaar hoeft te zijn.
[..]
Wat is normaal?
Nou, ik begreep in een eerdere discussie dat kledingvoorschriften in de openbare ruimte wel gewenst zijn.
Niemand mag uit de toon vallen.
pi_209473959
quote:

[..]
[..]
Wat is normaal?
Normaal is "de norm".

De norm is dat mensen heteroseksueel zijn. De meeste mensen zijn heteroseksueel. Dat betekent dat heteroseksualiteit de norm en dus normaal is. Dat betekent overigens niet dat homoseksuelen er niet mogen zijn, geen respect verdienen of niet zichtbaar mogen zijn. Maar homoseksualiteit wijkt af van de norm en is die zin dus niet normaal. Er is slechts een minderheid die zichzelf als homoseksueel identificeert.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 11 juni 2023 @ 10:53:51 #40
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209473960
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Vind jij Roze Leeuw een zielige minderheid?
[..]
Dat lijkt er inderdaad meer op, de kwestie rond Roze Leeuw gebruiken om een evenement af te lassen omdat je er niets mee hebt en daarom een stok zoekt om mee te slaan....

Gelukkig buigt Pride niet voor dat soort onzin..
Jij suggereert het - ik vraag alleen of je het zo bedoelt om uit te vogelen of je de consequenties van je eigen redeneren doorziet. Niet dus.

Die hele pride kan me verder werkelijk niks schelen. Ik ben in dit soort topics altijd alleen maar bezig met mensen van radicale signatuur op hun eigen morele en logische inconsequenties te wijzen.

Vind ik leuk. En het is ook nodig. Ze zijn de laatste maanden nogal dominant in het debat en dat komt de sfeer in de samenleving niet ten goede.

pi_209473963
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:49 schreef Hathor het volgende:

[..]
Nou, een hele maand om te laten zien hoe trots je bent op je seksuele geaardheid is nogal buitensporig lijkt me.
Je zou er 24/7 trots op moeten kunnen zijn dat je mag zijn wie je bent zonder dat je daarvoor gestraft wordt, door de wet of door de publieke opinie.

Alsof het een feestmuts is die je op en af kunt zetten.
J’ai faim.
  zondag 11 juni 2023 @ 10:55:23 #42
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_209473970
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:54 schreef rododendronneke het volgende:
Je zou er 24/7 trots op moeten kunnen zijn dat je mag zijn wie je bent zonder dat je daarvoor gestraft wordt, door de wet of door de publieke opinie.
Behalve als je blank bent, of man bent, of cis bent, natuurlijk.
  zondag 11 juni 2023 @ 10:56:36 #43
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209473980
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Normaal is "de norm".

De norm is dat mensen heteroseksueel zijn. De meeste mensen zijn heteroseksueel. Dat betekent dat heteroseksualiteit de norm en dus normaal is. Dat betekent overigens niet dat homoseksuelen er niet mogen zijn, geen respect verdienen of niet zichtbaar mogen zijn. Maar homoseksualiteit wijkt af van de norm en is die zin dus niet normaal. Er is slechts een minderheid die zichzelf als homoseksueel identificeert.
Er zijn ook een heleboel homo's en lesbiennes die niets te maken willen hebben met dat hele carnaval dat er rondom opgetuigd moet worden.
pi_209473982
quote:

[..]

Pride is gekaapt door extreemlinks en zoals gebruikelijk kan extreem links niet goed omgaan met andersdenkenden.

Mensen die hun mond vol hebben van inclusiviteit sluiten het vaakst mensen uit die niet helemaal de correcte mening hebben.

Inclusiviteit is een dekmantel voor linksextremistisch fascisme.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_209473988
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:56 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Er zijn ook een heleboel homo's en lesbiennes die niets te maken willen hebben met dat hele carnaval dat er rondom opgetuigd moet worden.
Begrijpelijk. Ik ben niet homoseksueel maar ik zou me ook niet graag associëren met kontwapperende leernichten op een boot.
  zondag 11 juni 2023 @ 10:57:53 #46
459912 FlippingCoin
pi_209473992
quote:

[..]

Wel hypocriet want je doet het naar de buitenwereld voorkomen alsof het om lhbtq mensen gaat, terwijl het eigenlijk een politiek feestje is. Dat is gewoon over de rug van homo's een doel bereiken.
pi_209474018
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:53 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Jij suggereert het - ik vraag alleen of je het zo bedoelt om uit te vogelen of je de consequenties van je eigen redeneren doorziet. Niet dus.

Die hele pride kan me verder werkelijk niks schelen. Ik ben in dit soort topics altijd alleen maar bezig met mensen van radicale signatuur op hun eigen morele en logische inconsequenties te wijzen.

Vind ik leuk. En het is ook nodig. Ze zijn de laatste maanden nogal dominant in het debat en dat komt de sfeer in de samenleving niet ten goede.
De Roze Leeuw heeft in het verleden een bericht geplaatst waarin werd opgeroepen om in actie te komen tegen het ‘verminken van meisjes’.

“Meisjes die denken dat ze een jongen zijn en hun borsten laten verwijderen”.

Waartegen volgens de stichting met kracht moet worden opgetreden.

Tja, dat botst met Pride.

Dus wil de organisatie niet dat Roze Leeuw een officieel onderdeel van de parade wordt.
  zondag 11 juni 2023 @ 11:01:30 #48
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209474019
quote:

[..]
[..]
Wat is normaal?
Misschien ben je 12 of zo, maar homoseksualiteit mag al jaren in Nederland geuit worden. Sterker nog, Nederland is voorloper en kartrekker geweest in homo-emancipatie en samen met de Scandinavische landen al even zo lang gericht op acceptatie.

Kritiek op de doorgeslagen focus op pride zit in het gegeven dat je vaststaande eigenschappen van mensen zo exotiseert, juist abnormaal maakt, en kenmerken die niet te veranderen zijn verheft tot óf zaken die duiden op inherent slachtofferschap óf juist op iets enorm dappers.

Waar je vandaan haalt dat het hier een soort Oeganda is, is me een raadsel. Of nee, toch niet. Gezien je eerdere wekkeriaanse uitbarstingen moet er vooral een narratief verkocht worden waarin Nederlanders, vooral 'witte heteroseksuele Nederlanders' simpelweg niet deugen, vaten vol haat zijn en thans bezig om Nederland om te vormen tot fascistische heilsstaat.

Maar zoals bij de meeste extreem progressieven, blijft de olifant in de kamer waar het daadwerkelijke aversie tegen homoseksualiteit betreft onbenoemd. Ben je ook zo actief bezig in je regenboogcult m.b.t. de conservatieve islam? Heb je daar uberhaupt kritiek op? Of behoren ook die minderheden automatisch tot slachtoffers van het witte heteropatriarchaat? Of is dat gewoon veiliger, 'witte' Nederlanders beschuldigen van van alles en nog wat?

Wil je echte homohaat zien (en antisemitisme, overigens), werp eens een blik in die hoek. Als je denkt dat deze pride-waanzin daar ook maar 1 iemand gaat overtuigen ben je nog naïever dan ik dacht.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209474023
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:55 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Hysterische onzin, die ruimte heb je hier allang, als witte cis man die toevallig op vrouwen valt. Je bént traditiegetrouw de norm.

En dus zie je ook dat zodra er groepen zijn die zichzelf emanciperen, ook als normaal gezien willen worden, van veel "normdragers" die ruimte niet krijgen, worden teruggeduwd, terug op hun plek worden gezet. "Je mag er zijn maar niet te overdreven".
Zolang die neiging bestaat, is Pride nodig. Elke dag.
J’ai faim.
pi_209474032
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Pride is gekaapt door extreemlinks en zoals gebruikelijk kan extreem links niet goed omgaan met andersdenkenden.

Mensen die hun mond vol hebben van inclusiviteit sluiten het vaakst mensen uit die niet helemaal de correcte mening hebben.

..en van dat eerste is @rododendronneke eigenlijk het beste voorbeeld.
  zondag 11 juni 2023 @ 11:02:41 #51
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209474036
quote:

[..]

Trots zijn op iets wat je gewoon bent...

Waarom?

In dat geval, mag men 'trots' zijn blank te zijn?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209474043
quote:
16s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:57 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Wel hypocriet want je doet het naar de buitenwereld voorkomen alsof het om lhbtq mensen gaat, terwijl het eigenlijk een politiek feestje is. Dat is gewoon over de rug van homo's een doel bereiken.
Nee, Roze Leeuw wordt nu gebruikt door tegenstanders van Pride om mee te kunnen slaan.
En dat zal altijd gebeuren, er zullen altijd tegenstanders zijn die willen dat Pride verdwijnt en altijd zoeken naar de volgende stok om mee te slaan.

En als organisatie moet je dan een sterke rug hebben.
  zondag 11 juni 2023 @ 11:05:26 #53
117098 Hathor
Effe niet
pi_209474062
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:03 schreef Nober het volgende:

[ twitter ]
Waarom in hemelsnaam????
pi_209474069
Mijn tijdlijn deze maand 8)7
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_209474076
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Begrijpelijk. Ik ben niet homoseksueel maar ik zou me ook niet graag associëren met kontwapperende leernichten op een boot.
Zie je, daar heb je het al.
Eerst waren het de transgenders die als zogenaamde seksuele afwijking "niet welkom" waren bij de Pride, want die moet roze blijven, weg met de regenboogcultus.
En nu zijn het alweer de extravagantere vormen van homoseksualiteit waartegen je ageert.

De onderliggende agenda is duidelijk: Houd je koest, want eigenlijk vinden we je vies.
J’ai faim.
  zondag 11 juni 2023 @ 11:07:26 #56
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209474078
Mannen kunnen niet zwanger worden. Punt.

Kun je nog zoveel drammen met je regenboogjes, de biologische realiteit is wat het is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 11 juni 2023 @ 11:08:17 #57
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209474092
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:07 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
Eerst waren het de transgenders die als zogenaamde seksuele afwijking "niet welkom" waren bij de Pride, want die moet roze blijven, weg met de regenboogcultus.
En nu zijn het alweer de extravagantere vormen van homoseksualiteit waartegen je ageert.

De onderliggende agenda is duidelijk: Houd je koest, want eigenlijk vinden we je vies.
Dat is meer hoe jij en je wekkeriaanse vrienden denken over Den Hollandsche Man.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209474104
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Andersdenkenden in de zin van dat aan de ene kant transgender organisaties meedoen aan Pride, en aan de andere kant stichting Roze Leeuw transgenders ziet als verminkte personen die helemaal geen transgender zijn, maar slachtoffer weet van deelname.

quote:

Nee, er is gewoon veel tegenstand tegen Pride. En die pakken alles aan om het evenement in een kwaad daglicht te zetten.

Als dit jaar een organisatie die beweert dat homoseksualiteit een geneesbare ziekte is geweigerd wordt, dan wordt dat ook extreem links fascisme genoemd en moet Pride dus gecancelled worden.

Deze hele discussie laat zien dat acceptatie van inclusiviteit nog een heel lange weg te gaan heeft.
pi_209474129
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Trots zijn op iets wat je gewoon bent...

Waarom?
Er zijn zoveel hetero mannen en vrouwen "trots" op hun partner, op hun kinderen, op hun gezin, op wat ze in het leven hebben bereikt.

Waarom mag een homoseksuele man of vrouw niet trots zijn op zijnhaar partner en de status die ze samen hebben?
Waarom mag zo iemand dat niet openlijk uitdragen?
quote:
In dat geval, mag men 'trots' zijn blank te zijn?
Daar komt de aap uit de mouw. Witte mensen in een wittemensenwereld die hun witheid willen vieren omdat ze wit zijn.
J’ai faim.
  zondag 11 juni 2023 @ 11:12:11 #60
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209474131
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
Andersdenkenden in de zin van dat aan de ene kant transgender organisaties meedoen aan Pride, en aan de andere kant stichting Roze Leeuw transgenders ziet als verminkte personen die helemaal geen transgender zijn, maar slachtoffer weet van deelname.
[..]
Nee, er is gewoon veel tegenstand tegen Pride. En die pakken alles aan om het evenement in een kwaad daglicht te zetten.

Als dit jaar een organisatie die beweert dat homoseksualiteit een geneesbare ziekte is geweigerd wordt, dan wordt dat ook extreem links fascisme genoemd en moet Pride dus gecancelled worden.

Deze hele discussie laat zien dat acceptatie van inclusiviteit nog een heel lange weg te gaan heeft.
Hou toch op man.

Acceptatie en inclusiviteit was in Nederland voor deze wervelstorm van uit de VS overgewaaid woke gekloot prima op orde.

Feit is: woke is een cult, een religie, een hobby. En daar hoort een vijandsbeeld bij. En aangezien we dat in Nederland allemaal niet zo hebben, ook historisch gezien niet, verzinnen jullie wel allerlei vijanden waar tegen gestreden moet worden.

Wil je echte homohaat zien? Neem een kijkje in landen waar er de doodstraf op staat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209474138
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:06 schreef Slayage het volgende:
Mijn tijdlijn deze maand 8)7 [ twitter ]
...en daar heb je dan weer dit antwoord op.

twitter

Dus zo blijf je aan het uitsluiten binnen de diversiteit.

@Wantie
  zondag 11 juni 2023 @ 11:13:25 #62
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_209474152
quote:

[..]

Iedereen mag trots zijn op wie ze zijn.
Maar het is vooral bij de trans gemeenschap dat we mee moeten met hun gedachten.
Zo van , ik ben een man , maar voel me een vrouw , dus heb het recht om me om te kleden in de vrouwen kleedkamer ook al ben ik eigenlijk een man.
Mij boeit het niet als ze in een jurk willen lopen en/of een berg make-up doen , maar ga lekker in volledige transitie als je zo graag je om wilt kleden in vrouwenkleedkamers.

Nog zo een mooi voorbeeld

https://axed.nl/31-jarige(...)-team-knvb-reageert/

Echt , gewoon nee
Ik ben inmiddels overleden
pi_209474156
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hou toch op man.

Acceptatie en inclusiviteit was in Nederland voor deze wervelstorm van uit de VS overgewaaid woke gekloot prima op orde.

Feit is: woke is een cult, een religie, een hobby. En daar hoort een vijandsbeeld bij. En aangezien we dat in Nederland allemaal niet zo hebben, ook historisch gezien niet, verzinnen jullie wel allerlei vijanden waar tegen gestreden moet worden.

Wil je echte homohaat zien? Neem een kijkje in landen waar er de doodstraf op staat.
Misschien moet je het nog eens over woke hebben, dan neem ik je serieus.
J’ai faim.
pi_209474158
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:06 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Die wordt uitgesloten omdat ze bijvoorbeeld transgender zien als een ziekte en dat bijvoorbeeld meisjes verminkt worden door hun borsten te laten amputeren, ipv ze te genezen van deze ziekte.

Als roze leeuw mag meedoen kun je ook groepen toelaten dat homoseksualiteit een geestesziekte is die je moet behandelen, zoals je alle andere geestenziektes behandelt.
Terug naar de tijd van Alan Turing, die de dood in is gejaagd door een gedwongen behandeling om zijn ziekelijke seksuele driften te onderdrukken..

Ik vind het niet vreemd dat Pride dat soort organisaties niet toe laat.

Alleen tegenstanders van Pride kunnen daar voorstander van zijn.
  zondag 11 juni 2023 @ 11:14:15 #65
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209474159
quote:

[..]
[..]
Wat is normaal?
Hoe is heteroseksualiteit precies zichtbaar in het straatbeeld? Het enige dat ik dan kan bedenken is stelletjes of echtparen die rondlopen? En wie zegt dat een lesbisch of homo-koppel dit niet zou mogen? Er is letterlijk geen user hier die zoiets beweerd.
  zondag 11 juni 2023 @ 11:14:30 #66
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209474160
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:12 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
Er zijn zoveel hetero mannen en vrouwen of "trots" op hun partner, op hun kinderen, op hun gezin, op wat ze in het leven hebben bereikt.

Waarom mag een homoseksuele man of vrouw niet trots zijn op zijnhaar partner en de status die ze samen hebben?
Waarom mag zo iemand dat niet openlijk uitdragen?
[..]
Daar komt de aap uit de mouw. Witte mensen in een wittemensenwereld die hun witheid willen vieren omdat ze wit zijn.
De aap uit de mouw?

Lieverd... ik hamer al jaren op de futiliteit van het trots zijn op vaststaande eigenschappen van je identiteit. In lijn met het gedachtegoed van MLK. Waarom zou je trots zijn op iets wat a) aangeboren is en b) niets zegt over je gedrag, talenten, dromen, karakter?

Maar zoals verwacht: de vraag stellen is al genoeg voor rodon om zichzelf bevestigd te zien in haar eigen vooroordelen.

Je houding in deze materie is de definitie van hypocrisie

[ Bericht 1% gewijzigd door EttovanBelgie op 11-06-2023 11:20:45 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 11 juni 2023 @ 11:16:04 #67
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209474171
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:14 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
Hoeft niet meer, dat doe jij prima voor me:

- Onbelezen
- Nul historisch besef
- Geblaat over tolerantie en inclusie en zelf intolerant tot op het bot

Ga zo door
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209474181
quote:

[..]
...en mensen naar beneden trappen om zelf hun punt te mogen maken.

Zij is echt eindbaas woke. Geef die meid een woke-sticker.
pi_209474194
quote:

[..]
[..]
Bij deze user speelt er een onderliggende overtuiging mee, dat is misschien nog veel erger.
[..]
Ik vind het overdreven uiten van heteroseksualiteit (publiekelijk tongen, overdreven klef gedoe) ook niet wenselijk en datzelfde geldt voor homostellen.

Een maand lang overdreven gaan doen omdat je homoseksueel bent lost problemen niet op maar zorgt alleen maar voor meer weerstand in de samenleving. Mijn ervaring is: Hoe normaler mensen doen, hoe sneller er acceptatie is.
  zondag 11 juni 2023 @ 11:19:32 #70
459912 FlippingCoin
pi_209474199
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, Roze Leeuw wordt nu gebruikt door tegenstanders van Pride om mee te kunnen slaan.
En dat zal altijd gebeuren, er zullen altijd tegenstanders zijn die willen dat Pride verdwijnt en altijd zoeken naar de volgende stok om mee te slaan.

En als organisatie moet je dan een sterke rug hebben.
Je zegt nee maar je zegt niet waarom, je begint over tegenstanders maar dat doet niet ter zake.
  zondag 11 juni 2023 @ 11:21:45 #71
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209474221
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die wordt uitgesloten omdat ze bijvoorbeeld transgender zien als een ziekte en dat bijvoorbeeld meisjes verminkt worden door hun borsten te laten amputeren, ipv ze te genezen van deze ziekte.

Als roze leeuw mag meedoen kun je ook groepen toelaten dat homoseksualiteit een geestesziekte is die je moet behandelen, zoals je alle andere geestenziektes behandelt.
Terug naar de tijd van Alan Turing, die de dood in is gejaagd door een gedwongen behandeling om zijn ziekelijke seksuele driften te onderdrukken..

Ik vind het niet vreemd dat Pride dat soort organisaties niet toe laat.

Alleen tegenstanders van Pride kunnen daar voorstander van zijn.
Zoals ik al zei: ik vind het allemaal prima. Ik laat alleen zien dat de organisatie van de Pride zich bedient van dezelfde retoriek als ieder andere politieke partij die om [redenen] bepaalde groepen en meningen niet ziet zitten.

En dan ben ik het met je eens als je zegt dat er nog veel moet gebeuren rondom inclusiviteit; want zelfs de voorvechters ervan zijn niet inclusief. En als zij het niet zijn, wie zijn zij dan anderen er op te veroordelen?

Practice what you preach..

pi_209474227
quote:
14s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hoe is heteroseksualiteit precies zichtbaar in het straatbeeld? Het enige dat ik dan kan bedenken is stelletjes of echtparen die rondlopen?
Dat, en ongeveer elke uiting in reclame/film/kunst/mode waarin er sprake is van twee mensen die een liefdesverbintenis aangaan. Hetero is de norm en alomtegenwoordig.
quote:
En wie zegt dat een lesbisch of homo-koppel dit niet zou mogen? Er is letterlijk geen user hier die zoiets beweerd.
Waarom doe je dan zo moeilijk over mensen die hun (homoseksuele) geaardheid uitdragen? Mag het nou wel of niet? Of maar een klein beetje? Of precies zoveel als jij wenselijk acht?
J’ai faim.
pi_209474232
Bondage gear in book for three-year-olds.
https://www.dailymail.co.(...)sexual-fetishes.html

pi_209474235
quote:

[..]

Ik ageer er niet tegen. Ik wil me er niet mee associëren en dat is mijn goed recht.

Types zoals jij zijn een van de redenen dat ik ver uit de buurt blijf.
  zondag 11 juni 2023 @ 11:24:09 #75
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209474238
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Misschien ben je 12 of zo, maar homoseksualiteit mag al jaren in Nederland geuit worden. Sterker nog, Nederland is voorloper en kartrekker geweest in homo-emancipatie en samen met de Scandinavische landen al even zo lang gericht op acceptatie.

Kritiek op de doorgeslagen focus op pride zit in het gegeven dat je vaststaande eigenschappen van mensen zo exotiseert, juist abnormaal maakt, en kenmerken die niet te veranderen zijn verheft tot óf zaken die duiden op inherent slachtofferschap óf juist op iets enorm dappers.

Waar je vandaan haalt dat het hier een soort Oeganda is, is me een raadsel. Of nee, toch niet. Gezien je eerdere wekkeriaanse uitbarstingen moet er vooral een narratief verkocht worden waarin Nederlanders, vooral 'witte heteroseksuele Nederlanders' simpelweg niet deugen, vaten vol haat zijn en thans bezig om Nederland om te vormen tot fascistische heilsstaat.

Maar zoals bij de meeste extreem progressieven, blijft de olifant in de kamer waar het daadwerkelijke aversie tegen homoseksualiteit betreft onbenoemd. Ben je ook zo actief bezig in je regenboogcult m.b.t. de conservatieve islam? Heb je daar uberhaupt kritiek op? Of behoren ook die minderheden automatisch tot slachtoffers van het witte heteropatriarchaat? Of is dat gewoon veiliger, 'witte' Nederlanders beschuldigen van van alles en nog wat?

Wil je echte homohaat zien (en antisemitisme, overigens), werp eens een blik in die hoek. Als je denkt dat deze pride-waanzin daar ook maar 1 iemand gaat overtuigen ben je nog naïever dan ik dacht.
Hear, hear. Maar deze uitstekende post zal denk ik geen inhoudelijke reactie krijgen.
quote:
Dit is echt compleet geschift. Je geeft kinderen bewust het idee mee dat mannen zwanger kunnen raken. Dat is een leugen.
quote:

[..]

Het is bijzonder dat jij dit gedrag dus intrinsiek linkt aan homoseksualiteit. Jij ziet het dus niet eens als gedrag, maar als een uiting van homoseksualiteit. Ga je schamen.

Er zijn enorm veel homo's die zich zelf ook totaal niet met zulk gedrag willen associeren. Halfnaakt op een boot in de grachten staan dansen is gewoon belachelijk. Of je dan hetero, homo of biseksueel bent. Who cares? Het is gewoon ordinair gedrag.
  zondag 11 juni 2023 @ 11:24:21 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209474240
quote:

[..]
[..]
[..]
Wat is precies je "normaal" gedragen.

De gayscene heeft inderdaad wat subculturen die extravagant zijn. Hoe het allemaal heet weet ik ook noet. Maar het idee is dat dat kan bestaan zonder dat ze bang hoeven zijn voor uitsluiting en geweld.
pi_209474241
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hoeft niet meer, dat doe jij prima voor me:

- Onbelezen
- Nul historisch besef
- Geblaat over tolerantie en inclusie en zelf intolerant tot op het bot

Ga zo door
Sorry dat ik je niet met MLK heb vergeleken, iets in mij zegt me dat hij daar zelf nogal vereerd mee zou zijn.
J’ai faim.
  zondag 11 juni 2023 @ 11:25:06 #78
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209474249
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:22 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
Dat, en ongeveer elke uiting in reclame/film/kunst/mode waarin er sprake is van twee mensen die een liefdesverbintenis aangaan. Hetero is de norm en alomtegenwoordig.
[..]
Waarom doe je dan zo moeilijk over mensen die hun (homoseksuele) geaardheid uitdragen? Mag het nou wel of niet? Of maar een klein beetje? Of precies zoveel als jij wenselijk acht?
Gek zeg... het gros der mensheid is hetero... Heel vreemd dat uitingen in reclame/film/kunst/mode grotendeels hetero georiënteerd zijn.

Maar niet bevreesd, dankzij woke is er een inhaalslag gaande, waarbij juist alles en iedereen kennelijk seksueel divers van geaardheid is. Wat dat betreft werkt je gedram wel: dreig met het wegzetten van lieden als fascistische racistische homo-haters, en huppakee: weer een Disney productie met zes genderfluïde karakters, negen homokoppels en wat panseksuelen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209474254
quote:

[..]
Op het moment dat jij mij serieus gaat nemen ga ik mij ernstig zorgen maken.
  zondag 11 juni 2023 @ 11:26:16 #80
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209474256
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:24 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
Sorry dat ik je niet met MLK heb vergeleken, iets in mij zegt me dat hij daar zelf nogal vereerd mee zou zijn.
De realiteit is dat je nog geen letter van die man zijn werk hebt gelezen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 11 juni 2023 @ 11:26:47 #81
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209474260
quote:

[..]
95% van de wereld is heteroseksueel. Misschien zelfs meer. Logisch dus dat dit de norm is op veel plekken.
quote:
[..]
Ik bekritiseer gedrag, geen seksuele oriëntatie. Jij lijkt juist deze twee compleet door elkaar te hebben gehaald en daardoor allerlei negatieve stereotypen rondom homo's als de norm te zien. Ik zou daar eens over gaan nadenken hoe dat komt.
pi_209474263
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:12 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
...en daar heb je dan weer dit antwoord op.

[ twitter ]

Dus zo blijf je aan het uitsluiten binnen de diversiteit.

@:wantie
In de discussie is al een voorbeeld getoond van dat groomen van jongere kinderen.
Het ging om een kinderboek waarin naast het traditionele gezin ook gezinnen aan bod kwamen met bijvoorbeeld 2 moeders...

Kennelijk is dat een doodzonde.
Daar mag je kinderen niet aan blootstellen...

Hoe dat precies werkt weet ik niet, want je hebt nu eenmaal verschillende vormen van gezinnen, met een vader en moeder, 2 vader, 2 moeders, 1 oudergezinnen, etc. etc.

Waarom moet dat volledig verborgen blijven en het traditionele 5met 1 vader en 1 moeder op een voetstuk worden geplaatst?

Als we enkele decennia terug gaan in de tijd, bijvoorbeeld Sesamstraat en Donald Duck zijn 2 voorbeelden van media voor kinderen waarin geen traditioneel gezin centraal staat. Dat is opzettelijk gedaan om bijvoorbeeld kinderen uit gebroken gezinnen niet uit te sluiten.

Nooit ophef over geweest.

Maar anno 2023 hoor je er niet bij als je niet moord en brand schreeuwt over dit onderwerp.
Er lopen meerdere threads simultaan over LGBTwhatever op Fok. Zoveel zelfs dat er een mislukte poging is gedaan om het in 1 topic te centraliseren.
Een transgender die een blikje cadeau krijgt van een biermerk dat niet te zuipen is en geen enkele Fokker ooit zal drinken is een hot item dat wekenlang door ettert op Fok.
De Pride moet gecancelled worden omdat de witte man zich buitengesloten voelt en anti transgender geluiden niet welkom zijn.
We maken ons vreselijk druk over hoe Canada om gaat met Pride, over kinderboeken in Amerika, etc. etc...

Ondertussen staat de doodstraf op homoseksualiteit in Uganda, maar daar is vrijwel geen ophef over.
pi_209474271
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De realiteit is dat je nog geen letter van die man zijn werk hebt gelezen.
Ik hoop dat hij vanuit de hemel meeleest en ziet dat jij dat wel hebt gedaan!
J’ai faim.
  zondag 11 juni 2023 @ 11:28:35 #84
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209474278
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Gek zeg... het gros der mensheid is hetero... Heel vreemd dat uitingen in reclame/film/kunst/mode grotendeels hetero georiënteerd zijn.

Maar niet bevreesd, dankzij woke is er een inhaalslag gaande, waarbij juist alles en iedereen kennelijk seksueel divers van geaardheid is. Wat dat betreft werkt je gedram wel: dreig met het wegzetten van lieden als fascistische racistische homo-haters, en huppakee: weer een Disney productie met zes genderfluïde karakters, negen homokoppels en wat panseksuelen.
Genderfluide, panseksueel.. ik zou niet eens een definitie kunnen geven als het moest. Maar volgens mij gaat het echt om zulke kleine groepen in cijfers achter de komma dat ik me er ook niet druk om wens te maken.
  zondag 11 juni 2023 @ 11:28:37 #85
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209474279
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
In de discussie is al een voorbeeld getoond van dat groomen van jongere kinderen.
Het ging om een kinderboek waarin naast het traditionele gezin ook gezinnen aan bod kwamen met bijvoorbeeld 2 moeders...

Kennelijk is dat een doodzonde.
Daar mag je kinderen niet aan blootstellen...

Hoe dat precies werkt weet ik niet, want je hebt nu eenmaal verschillende vormen van gezinnen, met een vader en moeder, 2 vader, 2 moeders, 1 oudergezinnen, etc. etc.

Waarom moet dat volledig verborgen blijven en het traditionele 5met 1 vader en 1 moeder op een voetstuk worden geplaatst?

Als we enkele decennia terug gaan in de tijd, bijvoorbeeld Sesamstraat en Donald Duck zijn 2 voorbeelden van media voor kinderen waarin geen traditioneel gezin centraal staat. Dat is opzettelijk gedaan om bijvoorbeeld kinderen uit gebroken gezinnen niet uit te sluiten.

Nooit ophef over geweest.

Maar anno 2023 hoor je er niet bij als je niet moord en brand schreeuwt over dit onderwerp.
Er lopen meerdere threads simultaan over LGBTwhatever op Fok. Zoveel zelfs dat er een mislukte poging is gedaan om het in 1 topic te centraliseren.
Een transgender die een blikje cadeau krijgt van een biermerk dat niet te zuipen is en geen enkele Fokker ooit zal drinken is een hot item dat wekenlang door ettert op Fok.
De Pride moet gecancelled worden omdat de witte man zich buitengesloten voelt en anti transgender geluiden niet welkom zijn.
We maken ons vreselijk druk over hoe Canada om gaat met Pride, over kinderboeken in Amerika, etc. etc...

Ondertussen staat de doodstraf op homoseksualiteit in Uganda, maar daar is vrijwel geen ophef over.

Nog in deze draad benoemd. Beter lezen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 11 juni 2023 @ 11:30:20 #86
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209474298
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:27 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
Ik hoop dat hij vanuit de hemel meeleest en ziet dat jij dat wel hebt gedaan!
Dat is dan ook niet zo moeilijk.

De kern van zijn boodschap is dan ook dat vaststaande eigenschappen van mensen er niet te doen, enkel karakter en gedrag.

Probeer dat eens te zien als levensvisie. Scheelt een hoop a-historisch en hystrisch geneuzel, en scheelt ook weer een hoop verdachtmakingen en het wegzetten van mensen als racisten en homofoben.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 11 juni 2023 @ 11:30:37 #87
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209474303
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:44 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Dat is precies hetzelfde zeggen maar dan op een institutioneel geaccepteerde en politiek correcte manier. De boodschap en het resultaat blijven hetzelfde.

Menig PVV'er pleit met dezelfde boodschap tegen moslims in dit land; "Simpelweg onverenigbaar met de visie van de organisatie (van dit land)."

Als je een pride organiseert op basis van de redenering "gaaf om LHB te zijn / wij verdienen een plek / inclusiviteit" moet ten er ten principale ook voor iedere LHB'er plek zijn lijkt me. Anders dan kun je die hele inclusiviteitsboodschap wel weg'flikkeren' en is het een feestje voor "ons soort mensen". Ook prima, maar laat dan als deelnemer / voorvechter het ridderpak maar thuis, want de moraal heb je niet aan je zijde.

De Pride is niet "ons land" maar gewoon een privaat initiatief en een manifestatie die voor een bepaalde boodschap is. Dus die mogen gewoon eisen stellen aan welke boodschappen de deelnemers uitdragen.

Die van de roze leeuw past er niet in. Net zo goed als de Moslimbroederschap of vereniging Martijn daar ook niet welkom is.
  zondag 11 juni 2023 @ 11:32:23 #88
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209474315
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat is dan ook niet zo moeilijk.

De kern van zijn boodschap is dan ook dat vaststaande eigenschappen van mensen er niet te doen, enkel karakter en gedrag.

Probeer dat eens te zien als levensvisie. Scheelt een hoop a-historisch en hystrisch geneuzel, en scheelt ook weer een hoop verdachtmakingen en het wegzetten van mensen als racisten en homofoben.
Ja, maar dan kun je geen polariserende identiteitspolitiek bedrijven natuurlijk of je onderwentelen in vermeend slachtofferschap en dat gebruiken om alle problemen en obstakels in je leven te verklaren.
pi_209474316
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:21 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Zoals ik al zei: ik vind het allemaal prima. Ik laat alleen zien dat de organisatie van de Pride zich bedient van dezelfde retoriek als ieder andere politieke partij die om [redenen] bepaalde groepen en meningen niet ziet zitten.

En dan ben ik het met je eens als je zegt dat er nog veel moet gebeuren rondom inclusiviteit; want zelfs de voorvechters ervan zijn niet inclusief. En als zij het niet zijn, wie zijn zij dan anderen er op te veroordelen?

Practice what you preach..
Maar je snapt zelf toch wel dat prediken dat transgender een ziekte is en dat er een agenda is die meisjes dwingt tot het verminken van hun lichaam nogal botst naast transgenders die opkomen voor hun recht om zichzelf te kunnen zijn in een optocht?
pi_209474324
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:44 schreef AgLarrr het volgende:

[..

Dat lijkt me ook een prima boodschap wanneer er geen wederzijds respect vanaf komt. Wat bij een deel van de moslims (en de roze leeuw) ook het geval is.

Het probleem met de PVV is overigens dat ze daarbij moslims als een monoliet zien, maar dat is een andere discussie.
Incelfrikandel
  zondag 11 juni 2023 @ 11:33:57 #91
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209474341
Goed nadenkertje van de dag:

Nederlanders worden niet moe van homo's, trans en pride, Nederlanders worden moe van het automatisch, a priori weggezet worden als homofoben en transhaters.

Vooral zo doorgaan, woke. 50 jaar homo-emancipatie bij het grof vuil gezet omdat je zo graag op een Amerikaanse hype meesurft.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209474385
quote:
Wacht eens even, een van de argumenten was toch altijd dat "male" en "female" zouden slaan op (biologisch) geslacht, maar dat "man" en "woman" op gender (op basis van zelfidentificatie) zou slaan?
  zondag 11 juni 2023 @ 11:38:03 #93
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209474392
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De Pride is niet "ons land" maar gewoon een privaat initiatief en een manifestatie die voor een bepaalde boodschap is. Dus die mogen gewoon eisen stellen aan welke boodschappen de deelnemers uitdragen.

Die van de roze leeuw past er niet in. Net zo goed als de Moslimbroederschap of vereniging Martijn daar ook niet welkom is.
Haha, dit is echt een bespottelijke post. Je zet dus nu een radicaal moslimgenootschap en een vereniging van pedofielen (die twee vergelijken is al belachelijk) op gelijke voet met een groep van conservatieve homo's, om het te rechtvaardigen dat deze conservatieve homo's worden geweerd van de nota bene Gay Pride.

:') _O-
  zondag 11 juni 2023 @ 11:39:03 #94
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209474400
quote:
10s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Haha, dit is echt een bespottelijke post. Je zet dus nu een radicaal moslimgenootschap en een vereniging van pedofielen (die twee vergelijken is al belachelijk) op gelijke voet met een groep van conservatieve homo's, om het te rechtvaardigen dat deze conservatieve homo's worden geweerd van de nota bene Gay Pride.

Ach hij noemt iig eens de Moslim Broederschap, is toch iets van vooruitgang
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 11 juni 2023 @ 11:42:45 #95
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_209474441
quote:

[..]

Duidelijke Hexagon post. Conservatief = de duivel.
  zondag 11 juni 2023 @ 11:43:47 #96
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209474455
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:49 schreef Hathor het volgende:

[..]
Het is lang. Maar hun feestje verder. Er is geen deelnameplicht. Dus ze doen maar.
pi_209474465
quote:
16s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:19 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Je zegt nee maar je zegt niet waarom, je begint over tegenstanders maar dat doet niet ter zake.
Waarom is al aan bod gekomen, omdat Roze Leeuw transgenders niet erkent.
Dat ze vinden dat transities van bijvoorbeeld vrouw naar man gestopt moet worden.

Dergelijk gedachtengoed botst met het gedachtegoed van Pride.
Dus besluit de organisatie dat ze niet officieel mee kunnen doen.

En dat lijkt mij vrij logisch.

Welke boodschap stuur je als organisatie naar transgenders als je een groepering toe laat die vindt dat transgenders geestenziek zijn.
  zondag 11 juni 2023 @ 11:45:35 #98
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_209474486
quote:
Als ik tijd kon reizen, zou ik Harambe redden.
pi_209474509
quote:

[..]

Pedo groep Martijn heeft in het verleden ook gepoogd deel te nemen, maar is geweigerd.
Dus zo vergezocht is dit niet.

Roze Leeuw is tegen het Pride gedachtengoed.

Tja, dan heb je geen plaats op Pride.
  zondag 11 juni 2023 @ 11:49:03 #100
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209474516
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar je snapt zelf toch wel dat prediken dat transgender een ziekte is en dat er een agenda is die meisjes dwingt tot het verminken van hun lichaam nogal botst naast transgenders die opkomen voor hun recht om zichzelf te kunnen zijn in een optocht?
Ik snap niet waarom die stellingname ertoe doet op een dag dat ieder zijn eigen oriëntatie wil vieren. Dan zet je ze niet bijelkaar op een boot? Wat kan jou het als trotse transgender schelen dat er drie boten verder een paar gasten je een freak vinden? Ik kan je verklappen dat het gros van het publiek op de kant dat ook vindt. Kan jou het schelen. Daar draait die hele pride toch om?

Bovendien dacht ik dat de pride iets voor gays was, maar ik loop achter kennelijk.

zondag 11 juni 2023 @ 11:51:14 #101
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209474536
quote:

[..]

Ze propageren inderdaad alle drie een boodschap die in strijd is met de visie van de Pride. Dus in die zin is dat prima vergelijkbaar. Het is allemaal zo moeilijk niet. Maar een vaste eigenschap van populistische figuren is dat ze voortdurend van iedereen eisen dat ze maar een podium krijgen.

Dus laat zie in plaats van zielig doen lekker hun eigen manifestatie organiseren met de boodschap "Homo's zijn lief en transgenders en buitenlanders moeten opflikkeren". Dat kan prima.
  zondag 11 juni 2023 @ 11:56:52 #102
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209474600
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat snap ik natuurlijk ook. En ik vind het ook helemaal prima. Maar laten we dit met zijn allen onthouden als er weer eens [Sector X] in opspraak is, omdat bij [bedrijven A&B] zo weinig mensen van [Orientatie X] worden aangenomen? Het zijn immers [private] initiatieven die een bepaalde boodschap manifesteren..

pi_209474605
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:49 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ik snap niet waarom die stellingname ertoe doet op een dag dat ieder zijn eigen oriëntatie wil vieren.
Omdat ze de stellingname van een ander ook expliciet niet accepteren.
Incelfrikandel
  zondag 11 juni 2023 @ 11:58:33 #104
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209474620
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:57 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Omdat ze de stellingname van een ander ook expliciet niet accepteren.
Dan had ik het wel geweten als Roze Leeuw - ik zou niet eens willen komen. Maar zij roepen ws iets als "de pride is gekaapt door de wokisten".

zondag 11 juni 2023 @ 12:03:47 #105
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209474668
Aan de ene kant kun je je afvragen wat de burgerlullen/trutten van de Roze Leeuw willen op een progressieve parade waar mensen met hun blote reet op een boot staan te hossen, maar aan de andere kant moeten conservatieve homo's lesbiennes ook hun acte de presence mogen geven op zo'n pride. Ik denk dat het intersectionele karakter van de Pride tegenwoordig er net teveel aan is.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_209474687
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:58 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Dan had ik het wel geweten als Roze Leeuw - ik zou niet eens willen komen.
Dat begrijp ik dan persoonlijk ook niet, waarom wil je als organisatie bij een Pride zijn waarvan je het meningsverschil over de visie niet accepteert.

quote:
Maar zij roepen ws iets als "de pride is gekaapt door de wokisten".
Bijvoorbeeld. Of mensen die het niet eens zijn daarmee verdacht maken als mogelijke pedofiel. Of bijvoorbeeld de BBB uitmaken voor 'kartelpartij' omdat ze voor een wet hebben gestemd waar ze het niet mee eens zijn. Ik kan me heel goed voorstellen dat de Pride niet zit te wachten op dat gedrag, respect moet van twee kanten komen.
Incelfrikandel
pi_209474688
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:53 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Wat is er inconsequent aan het weren van een organisatie die tegen het Pride gedachtengoed is?

In dit geval een groep die zich uitspreekt tegen transgenders.
Dat lijkt mij nogal in botsing met een evenement waarbij transgenders de vrijheid mogen ervaren zichzelf te zijn.

Wat mij in de discussies opvalt is dat personen die niets met de Pride hebben vinden dat Roze Leeuw mee zou moeten doen, en dat het weigeren van deze organisatie hypocriet is, inconsequent, tegen het gedachtegoed van Pride, etc etc.

Pride gaat om dat iedereen zichzelf kan zijn en dat je elkaar daarin respecteert. En dat doet Roze Leeuw niet.
pi_209474696
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:03 schreef -XOR- het volgende:
Aan de ene kant kun je je afvragen wat de burgerlullen/trutten van de Roze Leeuw willen op een progressieve parade waar mensen met hun blote reet op een boot staan te hossen, maar aan de andere kant moeten conservatieve homo's lesbiennes ook hun acte de presence mogen geven op zo'n pride. Ik denk dat het intersectionele karakter van de Pride tegenwoordig er net teveel aan is.
Oh, ze mogen best komen en meedoen, alleen niet onder de noemer 'roze leeuw '.
  zondag 11 juni 2023 @ 12:07:51 #109
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209474698
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ze propageren inderdaad alle drie een boodschap die in strijd is met de visie van de Pride. Dus in die zin is dat prima vergelijkbaar. Het is allemaal zo moeilijk niet. Maar een vaste eigenschap van populistische figuren is dat ze voortdurend van iedereen eisen dat ze maar een podium krijgen.

Dus laat zie in plaats van zielig doen lekker hun eigen manifestatie organiseren met de boodschap "Homo's zijn lief en transgenders en buitenlanders moeten opflikkeren". Dat kan prima.
Op de website van de Pride:
quote:
“Pride Amsterdam is niet zomaar een evenement. Het staat symbool voor de open en tolerante stad die we willen zijn. We vieren de vrijheid jezelf te kunnen zijn. Al twintig jaar is de botenparade onlosmakelijk verbonden met Amsterdam en niet meer weg te denken uit onze binnenstad.”
quote:
“Pride in Amsterdam is ongelooflijk en episch en met niets te vergelijken dat ik ooit gezien heb. De hele stad viert dat je mag zijn wie je bent. Trans, Bi, Lesbisch, Homo, samen met hetero en wat je identiteit ook is … iedereen doet mee … iedereen viert de diversiteit. Pride neemt hier werkelijk de hele stad over! De boodschap gaat hier echt over inclusie en je kunt voelen waarom dit het eerste land was dat het huwelijk tussen mensen van hetzelfde geslacht doorvoerde en waarom het vooroploopt op het gebied van mensenrechten!”
Dan zou de Roze Leeuw dus gewoon welkom moeten zijn want dit is een vereniging van homo's. Ook zij horen hier gewoon bij. Die groep uitsluiten op basis van hun politieke voorkeur is compleet belachelijk.

Je realiseert je trouwens dat er daar ook homo's aanwezig zullen zijn die stemmen op partijen als de PVV, BBB, JA21 of zelfs SGP en FVD? Moeten die ook maar preventief worden geweerd?

Je lijkt een onjuist beeld te hebben van LHBT'ers, dit is een enorme diverse groep met mensen van allerlei richtringen en overtuigingen binnen onze maatschappij. Ook binnen deze groepen is soms frictie en conflict.
  zondag 11 juni 2023 @ 12:09:04 #110
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209474713
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat is er inconsequent aan het weren van een organisatie die tegen het Pride gedachtengoed is?

In dit geval een groep die zich uitspreekt tegen transgenders.
Dat lijkt mij nogal in botsing met een evenement waarbij transgenders de vrijheid mogen ervaren zichzelf te zijn.

Wat mij in de discussies opvalt is dat personen die niets met de Pride hebben vinden dat Roze Leeuw mee zou moeten doen, en dat het weigeren van deze organisatie hypocriet is, inconsequent, tegen het gedachtegoed van Pride, etc etc.

Pride gaat om dat iedereen zichzelf kan zijn en dat je elkaar daarin respecteert. En dat doet Roze Leeuw niet.
En de Pride ook niet, want kennelijk mag je 'formeel' geen homo zijn die transgenders niet pride waardig vindt.

Het is die inconsistentie in de toepassing principes waar ik op wijs - verder niet. Dat is het vervelende van principes, als je ze niet consequent hanteert zijn het geen principes.

zondag 11 juni 2023 @ 12:10:46 #111
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209474732
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oh, ze mogen best komen en meedoen, alleen niet onder de noemer 'roze leeuw '.
Zou ze dat minder lid maken van de Roze Leeuw? Zouden ze als uiting van hun identiteit een roze leeuw op hun revers mogen dragen?

zondag 11 juni 2023 @ 12:10:49 #112
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209474733
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:03 schreef -XOR- het volgende:
Tja als ze hun roze leeuw parade organiseren komt er waarschijnlijk anderhalve man en een paardenkop op af. Dus moeten doen "progressieven" (lees iedereen niet niet rechts van de VVD zit) de kooltjes voor hen uit het vuur halen.
  zondag 11 juni 2023 @ 12:10:52 #113
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209474734
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:09 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
En de Pride ook niet, want kennelijk mag je 'formeel' geen homo zijn die transgenders niet pride waardig vindt.

Je mag dat niet uitdragen op de Pride, dat is wat anders.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 11 juni 2023 @ 12:13:25 #114
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209474759
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je mag dat niet uitdragen op de Pride, dat is wat anders.
Volgens de site van de pride mag je alles zolang je het maar doet in het kader van het vieren van de diversiteit.

pi_209474769
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:49 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ik snap niet waarom die stellingname ertoe doet op een dag dat ieder zijn eigen oriëntatie wil vieren. Dan zet je ze niet bijelkaar op een boot? Wat kan jou het als trotse transgender schelen dat er drie boten verder een paar gasten je een freak vinden? Ik kan je verklappen dat het gros van het publiek op de kant dat ook vindt. Kan jou het schelen. Daar draait die hele pride toch om?

Bovendien dacht ik dat de pride iets voor gays was, maar ik loop achter kennelijk.
Dat de ene groep stelling neemt tegen een andere groep, dat poets je natuurlijk niet weg op zo'n dag.
Die dag is juist bedoeld om jezelf te kunnen zijn zonder dat je dat moet verdedigen.
En dan vaar je met je boot vol transgenders aan achter een bod vol tegenstanders van transgenders....

Dat werkt toch niet?

Dat die voorste boot uitstraalt van "wij komen op voor onze rechten als conservatieve homo's, maar vinden het terecht dat de rechten van de boot achter ons worden afgenomen".

En dan moeten de deelnemers van die tweede boot dat die dag maar even vergeten...
  zondag 11 juni 2023 @ 12:14:32 #116
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209474770
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:13 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Volgens de site van de pride mag je alles zolang je het maar doet in het kader van het vieren van de diversiteit.
Sexuele/genderdiversiteit neem ik aan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 11 juni 2023 @ 12:16:51 #117
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209474791
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat de ene groep stelling neemt tegen een andere groep, dat poets je natuurlijk niet weg op zo'n dag.
Die dag is juist bedoeld om jezelf te kunnen zijn zonder dat je dat moet verdedigen.
En dan vaar je met je boot vol transgenders aan achter een bod vol tegenstanders van transgenders....

Dat werkt toch niet?

Dat die voorste boot uitstraalt van "wij komen op voor onze rechten als conservatieve homo's, maar vinden het terecht dat de rechten van de boot achter ons worden afgenomen".

En dan moeten de deelnemers van die tweede boot dat die dag maar even vergeten...
Ja maar dat is toch de realiteit? Dat hoort toch ook bij diversiteit? Diversiteit is toch niet alleen maar "wij vinden alles ok en elkaar altijd aardig?"

Is het feest niet nu juist dat dát naast elkaar kan bestaan? Dát zou pas een krachtig signaal zijn. "Wij vinden elkaar niks maar vandaag negeren we dat en vieren we feest". Dan ben je inclusief bezig.

zondag 11 juni 2023 @ 12:17:16 #118
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209474793
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:14 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Sexuele/genderdiversiteit neem ik aan.
Dat zijn dan meteen weer twee totaal verschillende dingen. Het maakt nogal uit of je het één of het ander viert.

zondag 11 juni 2023 @ 12:17:33 #119
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209474797
quote:

[..]

Het is die inconsistentie in de toepassing principes waar ik op wijs - verder niet. Dat is het vervelende van principes, als je ze niet consequent hanteert zijn het geen principes.
Het hilarische is dat dit ook alleen maar weet te bevestigen dat Pride inderdaad is gekaapt door woke-isten. Het gaat niet meer om de seksuele oriëntatie (zoals voorheen), maar je moet geloven in de genderideologie en politiek gezien op een bepaalde manier georiënteerd zijn. Links van het centrum en zo progressief mogelijk.

En dit benadrukt natuurlijk een bredere trend. Het infantiliseren van minderheden en die gebruikt al instrument voor politiek gewin. En zodra er iemand van zo'n minderheid zich niet gedraagt conform met wat verwacht wordt is het mis. Die moeten meteen in het verdomhoekje worden gezet. Je moet namelijk wel op de juiste manier homo/zwart/migrant/vrouw zijn.

Immers, een vrouw die SGP stemt, een migrant die PVV stemt of een homo die JA21 stemt, daar heb je niets aan.
  zondag 11 juni 2023 @ 12:18:45 #120
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209474808
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:17 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Dat zijn dan meteen weer twee totaal verschillende dingen. Het maakt nogal uit of je het één of het ander viert.
Die hebben in deze context altijd wel vrij nauw met elkaar in verband gestaan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_209474810
quote:

[..]
Mag je zijn, maar je mag je niet op Pride manifesteren als een groep die tegen transgenders is.

Je snapt toch wel dat dat botst met het hele idee achter Pride?

quote:
Nou, als je op een evenement waarbij het gedachtengoed is dat iedereen recht heeft op zijn eigen identiteit en dat gerespecteerd wordt een organisatie toelaat die zegt dat ze vinden dat transgenders geen bestaansrecht hebben, dan ben je juist inconsequent en volg je je eigen principes niet.

Wat is de volgende stap, het toelaten van een boot van de Moslim Broederschap die vindt dat je homo's van flatgebouwen moet af gooien?
pi_209474823
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:23 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
Wat leuk zeg.

Het probleem is helemaal niet dat er transgenders of homoseksuelen zijn. Het gaat om de transideologie waarbij jongeren verleid worden om ook trans te worden, door ze zo snel mogelijk in transitie te laten gaan, immers van de prepubers zal 80% zich weer comfortabel voelen met hun geboortegeslacht bij adolescentie.

Ook het eisen dat iedereen meedoet in gekte als de meest idiote pronouns en catgender, weet ik allemaal wat. Met alle respect: wees wie je wil zijn, maar je kan niet afdwingen dat anderen je altijd toe zullen juichen. Als ik morgen ga zwemmen in een Borat badpak moet ik ook niet gaan zeiken dat er mensen in de lach gaan schieten.
pi_209474828
quote:
10s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het hilarische is dat dit ook alleen maar weet te bevestigen dat Pride inderdaad is gekaapt door woke-isten. Het gaat niet meer om de seksuele oriëntatie (zoals voorheen), maar je moet geloven in de genderideologie en politiek gezien op een bepaalde manier georiënteerd zijn. Links van het centrum en zo progressief mogelijk.

En dit benadrukt natuurlijk een bredere trend. Het infantiliseren van minderheden en die gebruikt al instrument voor politiek gewin. En zodra er iemand van zo'n minderheid zich niet gedraagt conform met wat verwacht wordt is het mis. Die moeten meteen in het verdomhoekje worden gezet. Je moet namelijk wel op de juiste manier homo/zwart/migrant/vrouw zijn.

Immers, een vrouw die SGP stemt, een migrant die PVV stemt of een homo die JA21 stemt, daar heb je niets aan.
Het hilarische is vooral dat sommigen denken dat de Gay Pride niet woke was..
  zondag 11 juni 2023 @ 12:21:14 #124
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209474834
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Mag je zijn, maar je mag je niet op Pride manifesteren als een groep die tegen transgenders is.

Je snapt toch wel dat dat botst met het hele idee achter Pride?
En jij snapt toch wel dat het uitsluiten van mensen op een pride die nota bene bedoeld is om geen mensen uit te sluiten op zijn zachtst gezegd ironisch is?

quote:
Wat is de volgende stap, het toelaten van een boot van de Moslim Broederschap die vindt dat je homo's van flatgebouwen moet af gooien?
Als je ten principale diversiteit wilt vieren kun je dat prima overwegen.

zondag 11 juni 2023 @ 12:21:30 #125
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209474838
quote:
14s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Op de website van de Pride:
[..]
[..]
Dan zou de Roze Leeuw dus gewoon welkom moeten zijn want dit is een vereniging van homo's. Ook zij horen hier gewoon bij. Die groep uitsluiten op basis van hun politieke voorkeur is compleet belachelijk.

Je realiseert je trouwens dat er daar ook homo's aanwezig zullen zijn die stemmen op partijen als de PVV, BBB, JA21 of zelfs SGP en FVD? Moeten die ook maar preventief worden geweerd?

Je lijkt een onjuist beeld te hebben van LHBT'ers, dit is een enorme diverse groep met mensen van allerlei richtringen en overtuigingen binnen onze maatschappij. Ook binnen deze groepen is soms frictie en conflict.
Nee hoor. Er staat niet "Je mag hier iedere boodschap uitkramen die er maar is".

Sowieso is de Pride een politieke manifestatie. Dus is het legitiem van de deelnemers te eisen dat ze binnen de politieke overtuiging van de organisatie passen.

Sowieso is het doel van een politieke manifestatie om zoveel mogelijk mensen te overtuigen van hun boodschap. Politieke overtuigingen zijn immers veranderbaar. En is het dus helemaal niet noodzakelijk om allerlei clubs mee te laten doen die die boodschap juist bestrijden zoals de roze leeuw dat doet.
pi_209474847
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:28 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
In het dorp waar ik woon heb ik nog geen 1 regenboogvlag gezien. Of progressvlag. Ik weet zeker dat als ik hier aan 10 mensen vraag wat een progressvlag is dat ze het alle 10 niet weten.

Daar durf ik eigenlijk wel 1000 euro op in te zetten.

( en nee, ik ga niet verhuizen)
Hier ook niet. Terwijl toevallig om mij heen veel homoseksuele stellen wonen. Allemaal volledig geaccepteerd, nobody cares.

Maar die leven gewoon hun leven en zijn niet bezig om de hele wereld te laten zien dat ze trots zijn op iets wat gewoon dood- en doodnormaal is.
  zondag 11 juni 2023 @ 12:23:45 #127
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209474851
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee hoor. Er staat niet "Je mag hier iedere boodschap uitkramen die er maar is".

Sowieso is de Pride een politieke manifestatie. Dus is het legitiem van de deelnemers te eisen dat ze binnen de politieke overtuiging van de organisatie passen.

Sowieso is het doel van een politieke manifestatie om zoveel mogelijk mensen te overtuigen van hun boodschap. Politieke overtuigingen zijn immers veranderbaar. En is het dus helemaal niet noodzakelijk om allerlei clubs mee te laten doen die die boodschap juist bestrijden zoals de roze leeuw dat doet.
Kijk, nu zijn we er. Dát is het precies. En politieke manifestaties zijn helemaal niet inclusief - en hoeven dat ook niet te zijn.

En dan is de Pride net zo inclusief als dat de partijcongressen en - feesten van de PVV vrij zijn; enkel als je denkt zoals zij.

Dus vier in godsnaam die zogenaamde inclusiviteit, gelijk de PVV de zogenaamde vrijheid viert, maar kom niet met je vinger wapperen als anderen er anders over denken. Politiek is nou eenmaal politiek.

zondag 11 juni 2023 @ 12:23:58 #128
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209474852
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:14 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat werkt toch niet?

Onze seksuele oriëntatie stoelt op het idee dat het menselijke geslacht objectief en binair is. Het is gewoon een gotspe dat we nu zitten met een ideologie die stelt dat dit allemaal subjectief zou zijn. Dan is onze seksualiteit er dus eigenlijk ook niet meer. En zeg nu eens eerlijk, zou jij een vrouw daten die zegt dat ze een man is?
pi_209474855
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het probleem is helemaal niet dat er transgenders of homoseksuelen zijn. Het gaat om de transideologie waarbij jongeren verleid worden om ook trans te worden, door ze zo snel mogelijk in transitie te laten gaan, immers van de prepubers zal 80% zich weer comfortabel voelen met hun geboortegeslacht bij adolescentie.

Ook het eisen dat iedereen meedoet in gekte als de meest idiote pronouns en catgender, weet ik allemaal wat. Met alle respect: wees wie je wil zijn, maar je kan niet afdwingen dat anderen je altijd toe zullen juichen. Als ik morgen ga zwemmen in een Borat badpak moet ik ook niet gaan zeiken dat er mensen in de lach gaan schieten.
Maar hoe kun je iemand verleiden om Trans te worden.

Jaren geleden werd de gay community verweten dat ze jongeren aan het verleiden waren om ook Homo te worden
Inmiddels zijn de meesten in het westen, op een uitzondering na zoals Hongarije, er wel van overtuigd dat dat niet kan.

En nu herhaalt dat zich mbt transgenders.
  zondag 11 juni 2023 @ 12:24:32 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209474858
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:13 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ja, en dat is dus geen boodschappen propageren die er mee in strijd zijn zoals de genoemde organisaties doen.
pi_209474871
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jaren geleden werd de gay community verweten dat ze jongeren aan het verleiden waren om ook Homo te worden
Bron? want dit is de eerste keer dat ik dit hoor.
  zondag 11 juni 2023 @ 12:28:12 #132
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209474891
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Haha, en daar komt de aap uit de mouw .. het draait om politiek.

En als Pride een politieke manifestatie is, waarom maak jij dan geregeld het argument dat mensen die er kritiek op uiten ofwel 'onzeker' ofwel 'homofoob' zijn. Dit heeft er dan toch niets meer mee te maken? Jij als heteroseksuele en uitgesproken progressieve man zou er dan nog meer op je plek zijn dan ik als homoseksuele en conservatieve man.
  zondag 11 juni 2023 @ 12:28:22 #133
459912 FlippingCoin
pi_209474893
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Waarom is al aan bod gekomen, omdat Roze Leeuw transgenders niet erkent.
Dat ze vinden dat transities van bijvoorbeeld vrouw naar man gestopt moet worden.

Dergelijk gedachtengoed botst met het gedachtegoed van Pride.
Dus besluit de organisatie dat ze niet officieel mee kunnen doen.

En dat lijkt mij vrij logisch.

Welke boodschap stuur je als organisatie naar transgenders als je een groepering toe laat die vindt dat transgenders geestenziek zijn.
Ja en dat onderschrijft precies wat ik al schreef en dan zeg jij nee. :?
pi_209474906
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:16 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Is het feest niet nu juist dat dát naast elkaar kan bestaan? Dát zou pas een krachtig signaal zijn. "Wij vinden elkaar niks maar vandaag negeren we dat en vieren we feest". Dan ben je inclusief bezig.
Het probleem met de Roze Leeuw is dan ook dat ze expliciet vinden dat dat niet naast elkaar kan bestaan, zij accepteren andere visies niet.
Incelfrikandel
  zondag 11 juni 2023 @ 12:31:40 #135
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209474925
quote:
10s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Haha, en daar komt de aap uit de mouw .. het draait om politiek.

En als Pride een politieke manifestatie is, waarom maak jij dan geregeld het argument dat mensen die er kritiek op uiten ofwel 'onzeker' ofwel 'homofoob' zijn. Dit heeft er dan toch niets meer mee te maken? Jij als heteroseksuele en uitgesproken progressieve man zou er dan nog meer op je plek zijn dan ik als homoseksuele en conservatieve man.
Uiteraard is het politiek. Ander zou je het ook een dans en zuipfeest voor Jan en alleman kunnen noemen.

En die vijandige overtuiging tegenover homo's komt ergens vandaan. Niet van problemen die ook maar ergens bestaan. Het is vooral uit onzekerheid.
  zondag 11 juni 2023 @ 12:31:53 #136
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209474932
Mensen die homo's echt haten ga je toch niet overtuigen.
  zondag 11 juni 2023 @ 12:34:43 #137
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209474956
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:23 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Kijk, nu zijn we er. Dát is het precies. En politieke manifestaties zijn helemaal niet inclusief - en hoeven dat ook niet te zijn.

En dan is de Pride net zo inclusief als dat de partijcongressen en - feesten van de PVV vrij zijn; enkel als je denkt zoals zij.

Dus vier in godsnaam die zogenaamde inclusiviteit, gelijk de PVV de zogenaamde vrijheid viert, maar kom niet met je vinger wapperen als anderen er anders over denken. Politiek is nou eenmaal politiek.
Waarom zou inclusief betekenen dat je ieder gedachtegoed maar tolereert? Dan zouden ze vereniging Martijn en de Moslimbroederschap ook moeten tolereren.
  zondag 11 juni 2023 @ 12:35:29 #138
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209474968
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom zou inclusief betekenen dat je ieder gedachtegoed maar tolereert? Dan zouden ze vereniging Martijn en de Moslimbroederschap ook moeten tolereren.
Dat moeten ze ook. Als ze in een vrije en democratische samenleving willen leven tenminste. Dat is toch precies wat inclusief betekent?

Maar goed, niet op hun feestje. Dat dan weer niet.

pi_209474991
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
De Roze Leeuw heeft in het verleden een bericht geplaatst waarin werd opgeroepen om in actie te komen tegen het ‘verminken van meisjes’.

“Meisjes die denken dat ze een jongen zijn en hun borsten laten verwijderen”.

Waartegen volgens de stichting met kracht moet worden opgetreden.

Tja, dat botst met Pride.

Dus wil de organisatie niet dat Roze Leeuw een officieel onderdeel van de parade wordt.
Ben jij een voorstander van de mogelijkheid om kinderen operatief in transitie te laten gaan? En zo ja: ben je bekend met dat er medisch geen enkele onderbouwing voor is en het derhalve medisch gezien een onnodige medische ingreep is met negatieve gezondheidseffecten?

(Dat geldt overigens ook voor de religieuze besnijdenis, maar dat mag van mij ook verboden worden bij jongens, net zoals nu al bij meisjes)
  zondag 11 juni 2023 @ 12:39:39 #140
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209474997
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Uiteraard is het politiek. Ander zou je het ook een dans en zuipfeest voor Jan en alleman kunnen noemen.

En die vijandige overtuiging tegenover homo's komt ergens vandaan. Niet van problemen die ook maar ergens bestaan. Het is vooral uit onzekerheid.
Haha, ja maar dit gaat nu niet meer op.

Je kunt niet zeggen dat het om politiek draait maar kritiek ineens wegzetten als homofobie of onzekerheid. Er worden nota bene homo's geweerd van het event. Als je het eigenlijk allemaal om politiek draait is de kritiek dat ook.
pi_209475010
quote:
14s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Onze seksuele oriëntatie stoelt op het idee dat het menselijke geslacht objectief en binair is. Het is gewoon een gotspe dat we nu zitten met een ideologie die stelt dat dit allemaal subjectief zou zijn. Dan is onze seksualiteit er dus eigenlijk ook niet meer. En zeg nu eens eerlijk, zou jij een vrouw daten die zegt dat ze een man is?
Zoals dit?

Dat geslacht objectief is, als seksualiteit subjectief is doet dat er niet echt toe.
Ik val zelf uitsluitend op mannen. Maar dat wil niet zeggen dat ik op elke man val. Daar heb ik wel mijn voorkeur in.
Een transman kun je daarin zien als een bepaald type man waarop je wel of niet valt..
En persoonlijk sluit ik een transman niet bij voorbaat uit.
Het is maar net wat voor uiterlijke en innerlijke kenmerken iemand heeft, en of die mix past onder de categorie mannen waarop ik val.
pi_209475024
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:25 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Bron? want dit is de eerste keer dat ik dit hoor.
https://rationalwiki.org/wiki/Homosexual_agenda
Incelfrikandel
  zondag 11 juni 2023 @ 12:43:33 #143
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209475026
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:35 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Dat moeten ze ook. Als ze in een vrije en democratische samenleving willen leven tenminste. Dat is toch precies wat inclusief betekent?

Maar goed, niet op hun feestje. Dat dan weer niet.
Dat is het dus niet. Dat zou ook een onmogelijke paradox zijn als je alleen een politieke manifestatie zou organiseren als die per se
ook nog allerlei boodschappen moet gaan uitdragen die er strijdig mee. Zijn. Dat gaan verlangen is volstrekt onredelijk te noemen.

Sowieso is een politieke overtuiging aanpasbaar en is het doel van een manifestatie dat te bereiken. Niet om het tegenovergestelde te gaan faciliteren.
pi_209475030
quote:
10s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Je kunt niet zeggen dat het om politiek draait maar kritiek ineens wegzetten als homofobie of onzekerheid. Er worden nota bene homo's geweerd van het event. Als je het eigenlijk allemaal om politiek draait is de kritiek dat ook.
Nou, er worden transfoben geweerd.
Dat ze Homo zijn is geen excuus om transfobie toe te laten op een evenement dat ook om de inclusiviteit van transgenders draait.
pi_209475039
quote:

[..]

Kijk jij nog steeds uitzendingen uit de jaren 50 op een zwart/wit tv?
  zondag 11 juni 2023 @ 12:45:22 #146
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209475041
quote:

[..]

Er worden boodschappen uitgesloten.

En een anti homo boodschap is ook politiek als die uit onzekerheid voortkomt.
  zondag 11 juni 2023 @ 12:48:57 #147
459912 FlippingCoin
pi_209475072
quote:

[..]

Ja maar iemand homofoob noemen is zo makkelijk waarom gun je ze niet gewoon politiek te bedrijven met de homofoob kaart in de hand. :'(
pi_209475087
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ben jij een voorstander van de mogelijkheid om kinderen operatief in transitie te laten gaan? En zo ja: ben je bekend met dat er medisch geen enkele onderbouwing voor is en het derhalve medisch gezien een onnodige medische ingreep is met negatieve gezondheidseffecten?

(Dat geldt overigens ook voor de religieuze besnijdenis, maar dat mag van mij ook verboden worden bij jongens, net zoals nu al bij meisjes)
Zonder verdere achtergrond informatie kan ik daar geen antwoord op geven.

Dit onderwerp is eerder besproken op Fok, en daaruit bleek dat het een stuk genuanceerder is dan je hier stelt.
  zondag 11 juni 2023 @ 12:51:10 #149
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209475101
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik denk eerder religie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209475105
quote:
16s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:48 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja maar iemand homofoob noemen is zo makkelijk waarom gun je ze niet gewoon politiek te bedrijven met de homofoob kaart in de hand. :'(
Het zijn mensen die niets met Pride hebben die vinden dat Roze Leeuw moet kunnen meedoen omdat ze homo zijn.

Dat is ook wel opvallend.
  zondag 11 juni 2023 @ 12:56:59 #151
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209475170
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Er worden boodschappen uitgesloten.

En een anti homo boodschap is ook politiek als die uit onzekerheid voortkomt.
Ach ja, de Hex boodschap... "onzekerheid"...

Laat me raden: "Onzekerheid over de eigen seksuele geaardheid", Hex?

Zoek het liever in religie. Ergens blijft dat taboe, kennelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 11 juni 2023 @ 12:57:35 #152
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209475174
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zoals dit?

[ afbeelding ]

Dat geslacht objectief is, als seksualiteit subjectief is doet dat er niet echt toe.
Ik val zelf uitsluitend op mannen. Maar dat wil niet zeggen dat ik op elke man val. Daar heb ik wel mijn voorkeur in.
Een transman kun je daarin zien als een bepaald type man waarop je wel of niet valt..
En persoonlijk sluit ik een transman niet bij voorbaat uit.
Het is maar net wat voor uiterlijke en innerlijke kenmerken iemand heeft, en of die mix past onder de categorie mannen waarop ik val.
Dit betreft inderdaad een biologische man, dat klopt. De transitie van dit persoon is daarentegen wel goed gelukt, dat valt moeilijk te ontkennen, maar het daadwerkelijke geslacht is simpelweg onveranderlijk.

En met betrekking tot dat laatste merk ik toch enige terughoudendheid. Opvallend hoor, want je wist toch zo zeker dat het allemaal subjectief is? Dus waarom doen uiterlijke kenmerken er dan toe? Een vrouw die zegt dat ze een man is, is eigenlijk ook een man, toch? Of weet je diep van binnen ook wel dat dit voor ons als homo's een spagaat creëert? Ik denk het wel.

Óf je gelooft in seksuele oriëntatie, waarbij je de menselijke biologische en binaire realiteit accepteert, óf je gaat voor de genderidelogie, waarmee je dan tevens zult moeten accepteren dat alles dan een subjectieve beleving wordt en concepten als 'man', 'vrouw', 'homo' en 'hetero' dan ook hun waarde verliezen.
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, er worden transfoben geweerd.
Dat ze Homo zijn is geen excuus om transfobie toe te laten op een evenement dat ook om de inclusiviteit van transgenders draait.
Dat is jouw mening. Ik denk daar heel anders over. Dit ging in principe helemaal niet om transgenders. Ik vind de LHB en de T iets compleet anders en onverenigbaar. En er zijn heel veel homo's en lesbiennes die daar zo over denken.
pi_209475198
quote:
16s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:57 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Uiteraard is Pride een politiek feestje.
Uiteraard wil men daarmee een doel bereiken.
Ik had toch op zijn minst verwacht dat dat wel bekend was

Het is van oorsprong een protestmars. En in veel landen die nog niet zo ver zijn als Nederland is het dat nog steeds.
In Nederland is de acceptatie gelukkig al ver gevorderd, alhoewel je op Fok soms anders zou gaan denken.
Gevolg is dat het allemaal een stuk minder radicaal is, veel commerciëler (met ing, Hunkemöller en Rituals in de Canal Parade), maar in de kern blijft het een politieke beweging.
pi_209475217
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Stop dan ook met het woord inclusief te gebruiken als het juist exclusief voor linkse stemmers gaat.
pi_209475304
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar hoe kun je iemand verleiden om Trans te worden.

Inmiddels zijn de meesten in het westen, op een uitzondering na zoals Hongarije, er wel van overtuigd dat dat niet kan.

En nu herhaalt dat zich mbt transgenders.
Als kinderen in de puberteit geraken zijn ze zoekende. Als je dan een andere geaardheid hebt, of door andere oorzaken wat minder makkelijk sociaal meekomt, dan kan het heel verleidelijk zijn om te horen dat je na transitie helemaal happy gaat zijn.

Immers, je merkt dan al dat je op hetzelfde geslacht valt. Het is makkelijker om als jongen een meisje te versieren dan wanneer je een meisje bent.

Plus, je wordt meteen lid van de community!

Dus: zo.
pi_209475416
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zonder verdere achtergrond informatie kan ik daar geen antwoord op geven.

Dit onderwerp is eerder besproken op Fok, en daaruit bleek dat het een stuk genuanceerder is dan je hier stelt.
Ik hou het opzettelijk juist bij de feiten.

En het gaat nu even om de theorie. Niet om de vraag of mijn vraag klopt. Dus als hypothese: wat vind je?
pi_209475420
quote:
14s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit betreft inderdaad een biologische man, dat klopt. De transitie van dit persoon is daarentegen wel goed gelukt, dat valt moeilijk te ontkennen, maar het daadwerkelijke geslacht is simpelweg onveranderlijk.
Ja, de situatie is precies andersom, een cis man die een relatie aan gaat met een transvrouw.

En blijkbaar heeft die jongen rechts er geen moeite mee dat het meisje links transgender is, en daardoor in jouw ogen ook een jongen.

Dus ja, dat kan dus.
Seksualiteit is subjectief.

quote:
En met betrekking tot dat laatste merk ik toch enige terughoudendheid. Opvallend hoor, want je wist toch zo zeker dat het allemaal subjectief is? Dus waarom doen uiterlijke kenmerken er dan toe?
Omdat dat juist subjectief is, op welke uiterlijke kenmerken je valt.

Uitgaande dat jij een man bent die uitsluitend op andere mannen valt, dat wil toch niet zeggen dat je op elke man valt?
Dat er geen uiterlijke kenmerken of karakter eigenschappen zijn waar je op afknapt?

quote:
Een vrouw die zegt dat ze een man is, is eigenlijk ook een man, toch? Of weet je diep van binnen ook wel dat dit voor ons als homo's een spagaat creëert? Ik denk het wel.
Nee, dat zie ik niet.
Je valt toch voor een bepaald persoon. En als je niet valt op een kerel met tieten, prima toch?
En dan maakt het volgens mij niet uit of het een cis man betreft met tieten of niet.
Althans voor mij niet.
Een man met lang blond 5vak ik ook niet op. Een volledig kale man knap ik ook op af .

Stel, je treft een knappe gozer in een bar, en die blijkt een vagina te hebben, dan snap ik dat je daar op af knapt.
Is hij een cis man met een stompie van 3 cm, dan knappen de meeste mannen daar ook op af.

quote:
Óf je gelooft in seksuele oriëntatie, waarbij je de menselijke biologische en binaire realiteit accepteert, óf je gaat voor de genderidelogie, waarmee je dan tevens zult moeten accepteren dat alles dan een subjectieve beleving wordt en concepten als 'man', 'vrouw', 'homo' en 'hetero' dan ook hun waarde verliezen.
[..]
Tja, jij legt daar een onderscheid in, ik niet.

Het is niet zo dat je binair op een man of een vrouw valt.

Je valt op een bepaald type man of vrouw.
Dat kan heel breed zijn, of juist heel smal.
En een transman is daar een type in.

Stel dat je daar absoluut niet op valt, dat begrijp ik en daar is absoluut niets mis mee.

Maar dat geneuzel over het concept van man of vrouw en dat dat in waarde verliest...

Zo dacht men vroeger ook over homoseksualiteit. Dan was je ook geen echte man als je op andere mannen viel.

Nu kijken we daar anders tegenaan.

quote:
Dat is jouw mening. Ik denk daar heel anders over. Dit ging in principe helemaal niet om transgenders. Ik vind de LHB en de T iets compleet anders en onverenigbaar. En er zijn heel veel homo's en lesbiennes die daar zo over denken.
Ik vind het niet onverenigbaar, de meeste transgenders die ik ken, ken ik uit de gay scene, omdat ze daar zichzelf kunnen zijn zonder oordeel.
Dat die groep nu opgenomen is in Pride vind ik een logische gevolg.

Verder vind ik het wel ironisch dat de groep die transgenders wil uitsluiten van Pride klaagt dat ze nu zelf worden uitgesloten.
pi_209475433
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 13:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik hou het opzettelijk juist bij de feiten.

En het gaat nu even om de theorie. Niet om de vraag of mijn vraag klopt. Dus als hypothese: wat vind je?
Ik vind dat de stelling te nauw is om daar een antwoord op te geven.
pi_209475520
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 13:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik vind dat de stelling te nauw is om daar een antwoord op te geven.
Nou ben je aan het duiken.

Maar zelfs als je geen antwoord hebt: waarom verwijt je dan de Roze Leeuw dat ze hier een probleem mee hebben?

Zo gek is dat niet. Het is eigenlijk veel gekker dat het toegestaan is in bepaalde landen en staten. Er zijn voorbeelden van 12 jarige meisjes die hun borsten al laten afzetten. 12 jaar! In de VS moet je vaak anderhalf keer zo oud zijn om te mogen beslissen om seks te hebben met je vriendje!
pi_209475601
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hou toch op man.

Tja, als ik 30 jaar terug ga in mijn eigen verleden: uitgejouwd worden op straat, gepest, in elkaar geslagen worden, als je naar een Cafe wilde, goed op je hoede zijn dat er niemand in de buurt was als je aanbelde, door een klein luikje werd aanschouwd dat je geen bedreiging vormde, en daarna werd je binnengelaten in een potdichte kroeg met gelijkgestemden.

Dat jij de illusie hebt dat dat niet voorkwam in Nederland, of dat dat geheel vanzelf is weggegaan, ik bewonder je naïviteit.
Maar de realiteit is anders.

En dan benoem ik nog maar 2 dingen.

Dan heb het niet eens over uit huis getrapt worden na je coming out, al je vrienden kwijtraken, je baan verliezen of geen promotie meer maken, etc.

Dat we nu in relatieve vrijheid leven doet misschien vergeten dat het niet altijd zo was.
Maar op zich is het nog niet eens zo heel lang geleden dat homoseksualiteit verboden was, als een ziekte werd beschouwd of dat de maatschappij je uit kotste.
pi_209475668
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:56 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik kan me voorstellen dat je, ongeacht wat je geaardheid is, niks met dat hele pridecircus op hebt wanneer je wat introverter bent of gewoon redelijk nuchter in het leven staat. Waarom zou je ook zo exorbitant te koop moeten lopen met iets volstrekt onbelangrijks en oninteressants als je seksuele geaardheid?
pi_209475707
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 13:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nou ben je aan het duiken.

Maar zelfs als je geen antwoord hebt: waarom verwijt je dan de Roze Leeuw dat ze hier een probleem mee hebben?
Oh, die mogen daar best een probleem mee hebben.

Maar niet tijdens Pride, als ze samen met transgenders in een mars lopen.

quote:
Zo gek is dat niet. Het is eigenlijk veel gekker dat het toegestaan is in bepaalde landen en staten. Er zijn voorbeelden van 12 jarige meisjes die hun borsten al laten afzetten. 12 jaar! In de VS moet je vaak anderhalf keer zo oud zijn om te mogen beslissen om seks te hebben met je vriendje!
Prima dat Roze Leeuw daar in duikt, maar zoek dan een eigen podium op daarvoor, ipv naast transgenders te gaan staan op het podium van Pride.
pi_209475734
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 13:37 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ik kan me voorstellen dat je, ongeacht wat je geaardheid is, niks met dat hele pridecircus op hebt wanneer je wat introverter bent of gewoon redelijk nuchter in het leven staat. Waarom zou je ook zo exorbitant te koop moeten lopen met iets volstrekt onbelangrijks en oninteressants als je seksuele geaardheid?
Nou, als je er niks mee hebt, dan ga je die week toch wat anders doen?
Pride is inderdaad feest, een parade, maar ook workshops, lezingen, voorstellingen, bijeenkomsten, etc. In totaal duurt Pride 2 weken, de Canal Parade is de afsluiting.
  zondag 11 juni 2023 @ 13:44:14 #164
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209475743
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:21 schreef AgLarrr het volgende:
En jij snapt toch wel dat het uitsluiten van mensen op een pride die nota bene bedoeld is om geen mensen uit te sluiten op zijn zachtst gezegd ironisch is?

Dit is overigens niet de bedoeling van de Pride. De Pride had van origine een progressief-links ipv een liberaal karakter.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_209475757
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nog in deze draad benoemd. Beter lezen.
En, ging de draad daarna lange tijd verder daarover?

Het doet bijna niets in de thread.
Maar op fok wel ellenlange draadjes over een transgender die een bierblikje krijgt en een transgender met piemel die naar een vrouwensauna wil...
pi_209475761
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 13:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, als ik 30 jaar terug ga in mijn eigen verleden: uitgejouwd worden op straat, gepest, in elkaar geslagen worden, als je naar een Cafe wilde, goed op je hoede zijn dat er niemand in de buurt was als je aanbelde, door een klein luikje werd aanschouwd dat je geen bedreiging vormde, en daarna werd je binnengelaten in een potdichte kroeg met gelijkgestemden.

Dat jij de illusie hebt dat dat niet voorkwam in Nederland, of dat dat geheel vanzelf is weggegaan, ik bewonder je naïviteit.

Dan heb het niet eens over uit huis getrapt worden na je coming out, al je vrienden kwijtraken, je baan verliezen of geen promotie meer maken, etc.

Dat we nu in relatieve vrijheid leven doet misschien vergeten dat het niet altijd zo was.
Maar op zich is het nog niet eens zo heel lang geleden dat homoseksualiteit verboden was, als een ziekte werd beschouwd of dat de maatschappij je uit kotste.
Vanuit jouw perspectief snap ik dan best jouw gedachtengang. Maar de woke mind virus wordt wel aan de man gebracht met zeer overdreven verhalen over slachtofferschap, waardoor mensen ook dingen gaan geloven die echt niet waar zijn.

Je wil niet weten hoeveel mensen denken dat de politie in de VS alleen maar ongewapende Zwarte mannen doodschiet. Terwijl het in de praktijk veel vaker voorkomt dat het om een Blanke man gaat. Wel is het zo dat als zoiets in het nieuws komt in 80% van de gevallen het gaat om een Zwarte man.

Ook tav homofobie en transfobie worden het aantal incidenten zwaar overdreven. Nog even afgezien van het feit dat ook van hate crimes blijkt dat 80% een hoax is. Vaak door een activist om aandacht te vragen voor ‘het probleem’.

De basisgedachte die uitgedragen wordt steun ik volledig. Maar de basisgedachte is window dressing. Dat is denk ik wel duidelijk voor iedereen die het wil zien.

Woke hive mind virus is er niet om gezellig samen te leven, maar vergroot bewust de verschillen en zet groepen tegen elkaar op.
pi_209475768
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:10 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Zou ze dat minder lid maken van de Roze Leeuw? Zouden ze als uiting van hun identiteit een roze leeuw op hun revers mogen dragen?
Lidmaatschap is niet verboden toch?
pi_209475775
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:16 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ja maar dat is toch de realiteit? Dat hoort toch ook bij diversiteit? Diversiteit is toch niet alleen maar "wij vinden alles ok en elkaar altijd aardig?"

Dus bijvoorbeeld een homo en zijn potenrammer hand in hand op een boot?
Want dat is diversiteit?
pi_209475819
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 13:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oh, die mogen daar best een probleem mee hebben.

Maar niet tijdens Pride, als ze samen met transgenders in een mars lopen.
[..]
Prima dat Roze Leeuw daar in duikt, maar zoek dan een eigen podium op daarvoor, ipv naast transgenders te gaan staan op het podium van Pride.
Maar het is helemaal niet anti transgender. Het is ter bescherming van kinderen die op dat moment nog niet in staat zijn om zo’n extreem lastig besluit te maken en die kinderen kunnen trans zijn (max 20%), wat niet eens betekent dat dan voor hen medische transitie de juiste behandeling is (dat is per persoon anders), homoseksueel (ongeveer 60%), of geen van beiden.

Het is dus ter bescherming (!) van deze kwetsbare kinderen.
  zondag 11 juni 2023 @ 13:56:19 #170
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209475856
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 13:33 schreef Wantie het volgende:

[..]

Niet dat het niet voorkwam en komt in Nederland, ik stel dat Nederland geen homohatend gedrocht a la Oeganda/Saudi Arabie is waar heel de bevolking op diversiteitscursus moet omdat 'de Nederlander' inderdaad al decennia bekend staat als uitermate homofoob. De zwaarste echte homohaat zit in NL verder vooral aan de religieuze kant, waar ik jullie progressieven dan weer nooit over hoor, tenzij het een SGP'er betreft (3 zetels!), dan gaan alle remmen los.

DAAR gaat het mij om. Zeker nu je zelf hebt aangegeven dat heel deze beweging inderdaad een politieke boodschap heeft.

Naïef? Denken dat dit land een verderfelijk haatvergeven oord is omdat Amerikaans woke en Gloria Wekker een hobby hebben gevonden is pas naïef. En een affront jegens Nederland, ook.

En ipv jullie pijlen te richten op waar het echte probleem zit - een groeiende, aartsconservatieve variant van de islam - gaan jullie Jan Burgerlul een beetje van alles lopen beschuldigen. Misschien wel zo veilig.

[ Bericht 3% gewijzigd door EttovanBelgie op 11-06-2023 14:01:53 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209475860
Gister hier ook in de metro, allemaal van die tieners met blauw en roze haar en allemaal hysterisch met zo'n regenboogvlaggetje zwaaien :')
  zondag 11 juni 2023 @ 13:56:48 #172
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209475862
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 13:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
Want dat is diversiteit?
Het gaat dan ook niet om diversiteit, dat is een liberaal frame.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 11 juni 2023 @ 13:57:15 #173
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209475868
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 13:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
En, ging de draad daarna lange tijd verder daarover?

Het doet bijna niets in de thread.
Maar op fok wel ellenlange draadjes over een transgender die een bierblikje krijgt en een transgender met piemel die naar een vrouwensauna wil...
Op fok is er gewoon een topic aan besteed.

En heel misschien komt het verder omdat men in Nederland al enige tijd de doodstraf op seksuele geaardheid zetten als absurd, debiel en volkomen achterlijk beschouwt?

Ik zou je snappen als uit peilingen zou blijken dat Nederland in meerderheid achter dit soort waanzin staat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209475875
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 13:44 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dit is overigens niet de bedoeling van de Pride. De Pride had van origine een progressief-links ipv een liberaal karakter.
In de VS noemen ze zichzelf liberals… Je probeert nu Amerikaanse politiek te duiden vanuit Nederlands perspectief.
pi_209475885
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 13:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
Want dat is diversiteit?
Het is geen goed idee om potenrammers mee te laten doen met een feest.
pi_209475893
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 13:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als kinderen in de puberteit geraken zijn ze zoekende. Als je dan een andere geaardheid hebt, of door andere oorzaken wat minder makkelijk sociaal meekomt, dan kan het heel verleidelijk zijn om te horen dat je na transitie helemaal happy gaat zijn.

Immers, je merkt dan al dat je op hetzelfde geslacht valt. Het is makkelijker om als jongen een meisje te versieren dan wanneer je een meisje bent.

Nee, dat zie ik niet gebeuren.
Ik ken wel homo's die als homo zijn begonnen en zich later hebben laten ombouwen.

Maar dat is niet omdat ze dachten dat ze als meisjes gemakkelijker aan een man zouden komen.

Dat er mensen bestaan die op die manier jonge homo's lokken en verleiden van geslacht te veranderen, voor mij klinkt dat als het verwijt dat homo's vroeger kregen, dat ze onzekere jongeren wisten te bekeren tot homoseksualiteit.

Maar genderidentiteit en seksualiteit is iets dat zo diep in een mens gebakken zit, dat krijg je er niet uit.
Dat blijkt wel uit de vele homo's die gedwongen een heterobestaan hebben opgebouwd, maar uiteindelijk zichzelf toch bevrijden en voor hun werkelijke seksuele voorkeur kiezen.

Het is ook niet zo dat het ziekenhuis gewoon 'oke' zegt als je als 12 jarig tienermeisje naar de kliniek gaat met de vraag om haar borsten te amputeren omdat ze liever een jongetje is, zodat ze eenvoudig een vriendin kan krijgen.
Even los van de illusie dat een transman een normaal ogende of functionele penis krijgt.

Dat is zeker in Nederland niet het geval.

En als dat wel normaal is in Amerika, wat wil je daar als klein groepje homoseksuelen in Nederland aan doen
pi_209475949
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:29 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Het probleem met de Roze Leeuw is dan ook dat ze expliciet vinden dat dat niet naast elkaar kan bestaan, zij accepteren andere visies niet.
Accepteren ze andere visies daadwerkelijk niet? Ze vinden bijvoorbeeld dat mannen die zichzelf een vrouw voelen niet per se toegang moeten hebben tot ruimtes die uitsluitend voor vrouwen bedoeld zijn. Ik heb ze niets zien zeggen over transgenders uitsluiten voor bijvoorbeeld feestjes die gewoon bedoeld zijn voor alle geslachten.

Een groot probleem is dat mensen al snel doen alsof je zegt dat mensen niet mogen bestaan, als je zegt dat je het niet eens bent met hun ideologie. Hier op FOK! ook. Ik denk bijvoorbeeld dat een man een man is en een vrouw een vrouw en als ik dat kenbaar maak zeggen er altijd wel weer een paar dat transgenders volgens mij niet zichzelf mogen zijn. Terwijl ik het juist toejuich als een man een jurk wil dragen als hij er zich prettig bij voelt. Ik geloof alleen niet dat het dan een vrouw is.

Lekker doen waar je zin in hebt, probeer alleen anderen niet te dwingen mee te gaan in wat ik als waanideeën zie. Ik vind dat zelf meer open minded dan veel van die pride figuren.
  zondag 11 juni 2023 @ 14:06:29 #178
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209475964
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 13:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
In de VS noemen ze zichzelf liberals… Je probeert nu Amerikaanse politiek te duiden vanuit Nederlands perspectief.
Nee, daarvoor ben ik politiek-theoretisch te zeer onderlegd. Liberalisme is een stroming die weliswaar deels overlapt met meer links-emancipatoire theorieën , maar daarmee niet geheel samenvalt of deze in zijn geheel zou omvatten. Liberalisme in politieke zin is sociale laisser-faire onder de paraplu van een tolerante overheid die ruimte en mogelijkheden biedt tot emancipatie. Linksere stromingen bezien de democratische samenleving als een hegeliaans proces van zich invechtende achtergestelde groepen en hun strijd om voor hun burgerrechten die zij a priori bezitten, vandaar het In-your-face-karakter van de Pride.

Daar past dat Roze Leeuwvolk en hun conservatieve opvattingen an sich al niet tussen, zij het dat je je kunt afvragen of de Pride (en de samenleving/staat) ondertussen niet geevolueerd is en volwassen is geworden en kritieken als die van RL daarom gewoon zouden moeten kunnen.

[ Bericht 3% gewijzigd door -XOR- op 11-06-2023 14:14:05 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_209475971
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 13:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar het is helemaal niet anti transgender. Het is ter bescherming van kinderen die op dat moment nog niet in staat zijn om zo’n extreem lastig besluit te maken en die kinderen kunnen trans zijn (max 20%), wat niet eens betekent dat dan voor hen medische transitie de juiste behandeling is (dat is per persoon anders), homoseksueel (ongeveer 60%), of geen van beiden.

Het is dus ter bescherming (!) van deze kwetsbare kinderen.
Tja, ik weet niet of dat bin Roze Leeuw dat echt zo genuanceerd is.
Ik weet wel dat transgenders aanstoot nemen aan de opvattingen van roze leeuw over transgenders.

En dat is nu juist wat je bij Pride niet wilt, dat de opvatting van de ene deelnemer aanstootgevend is voor de andere.
Dus is besloten dat Roze Leeuw niet mee mag met de Pride Walk, waarna Roze Leeuw besluit om dan helemaal niet op de Pride aanwezig te zijn.

Vervolgens lees je op Fok dat er homo's worden geweerd op de Pride.
pi_209475989
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 13:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Niet dat het niet voorkwam en komt in Nederland, ik stel dat Nederland geen homohatend gedrocht a la Oeganda/Saudi Arabie is waar heel de bevolking op diversiteitscursus moet omdat 'de Nederlander' inderdaad al decennia bekend staat als uitermate homofoob. De zwaarste echte homohaat zit in NL verder vooral aan de religieuze kant, waar ik jullie progressieven dan weer nooit over hoor, tenzij het een SGP'er betreft (3 zetels!), dan gaan alle remmen los.

DAAR gaat het mij om. Zeker nu je zelf hebt aangegeven dat heel deze beweging inderdaad een politieke boodschap heeft.

Naïef? Denken dat dit land een verderfelijk haatvergeven oord is omdat Amerikaans woke en Gloria Wekker een hobby hebben gevonden is pas naïef. En een affront jegens Nederland, ook.

En ipv jullie pijlen te richten op waar het echte probleem zit - een groeiende, aartsconservatieve variant van de islam - gaan jullie Jan Burgerlul een beetje van alles lopen beschuldigen. Misschien wel zo veilig.
Dan heb je de Pride van vorig jaar niet meegemaakt, daarin was veel aandacht voor de onderdrukking van LGBTwhatever in andere landen.
Er deden ook veel vluchtelingen mee uit landen waar dit vervolgd wordt
pi_209476014
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dan heb je de Pride van vorig jaar niet meegemaakt, daarin was veel aandacht voor de onderdrukking van LGBTwhatever in andere landen.
Er deden ook veel vluchtelingen mee uit landen waar dit vervolgd wordt
Sow hey, er liepen wat vluchtelingen mee. Wat een aandacht _O_
pi_209476020
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 13:58 schreef torentje het volgende:

[..]
Het is geen goed idee om potenrammers mee te laten doen met een feest.
Tja, mensen die kritiek hebben over je bestaansrecht ook niet.
pi_209476025
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 13:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, dat zie ik niet gebeuren.
Ik ken wel homo's die als homo zijn begonnen en zich later hebben laten ombouwen.

Maar dat is niet omdat ze dachten dat ze als meisjes gemakkelijker aan een man zouden komen.

Dat er mensen bestaan die op die manier jonge homo's lokken en verleiden van geslacht te veranderen, voor mij klinkt dat als het verwijt dat homo's vroeger kregen, dat ze onzekere jongeren wisten te bekeren tot homoseksualiteit.

Maar genderidentiteit en seksualiteit is iets dat zo diep in een mens gebakken zit, dat krijg je er niet uit.
Dat blijkt wel uit de vele homo's die gedwongen een heterobestaan hebben opgebouwd, maar uiteindelijk zichzelf toch bevrijden en voor hun werkelijke seksuele voorkeur kiezen.

Het is ook niet zo dat het ziekenhuis gewoon 'oke' zegt als je als 12 jarig tienermeisje naar de kliniek gaat met de vraag om haar borsten te amputeren omdat ze liever een jongetje is, zodat ze eenvoudig een vriendin kan krijgen.
Even los van de illusie dat een transman een normaal ogende of functionele penis krijgt.

Dat is zeker in Nederland niet het geval.

En als dat wel normaal is in Amerika, wat wil je daar als klein groepje homoseksuelen in Nederland aan doen
Je gaat de mist in omdat je denkt dat genderidentiteit (ik neem aan dat je daarmee doelt op gender dysforie) vaststaat, net zoals geaardheid vaststaat.

Echter, dat is niet zo. En zeker niet bij jongeren. Ik herhaal het maar: in 80% van de gevallen ‘geneest’ gender dysforie vanzelf bij het bereiken van adolescentie.

De vergelijking met homoseksualiteit gaat dus volledig mank.

Wat daar ook van moge zijn: wetende dat 80% vanzelf gelukkig wordt met het geboortegeslacht, dat er geen enkel bewijs is dat transitie de ervaren problemen verlicht en dat zelfs alleen maar puberteitsremmers nemen ernstige bijwerkingen heeft zoals onvruchtbaarheid, definitief verlies van libido, botten die zich niet goed ontwikkelen, enz. is het werkelijk te zot voor woorden dat deze behandeling is toegestaan.

Bij Ivermectine was men veel doortastender terwijl de risico’s in vergelijking vele malen kleiner waren.

Kon je je licentie kosten als arts, puur omdat bewijs ontbrak dat het hielp…

Maar hier is het (bij kinderen!!!) geen enkel probleem.
pi_209476026
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik weet wel dat transgenders aanstoot nemen aan de opvattingen van roze leeuw over transgenders.

En dat is nu juist wat je bij Pride niet wilt, dat de opvatting van de ene deelnemer aanstootgevend is voor de andere.
Dus is besloten dat Roze Leeuw niet mee mag met de Pride Walk, waarna Roze Leeuw besluit om dan helemaal niet op de Pride aanwezig te zijn.

Vervolgens lees je op Fok dat er homo's worden geweerd op de Pride.
Lekker man, kijken welke club nog extremistischere gedachten heeft dan de ander en elkaar dan lekker cancellen _O_
pi_209476032
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 13:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik vind het vergelijkbaar met stellen dat jongeren die voor IS gerecruteerd zijn diep van binnen in hun aard gewoon IS'ers waren en ze niet gehersenspoeld zijn. Iemand heeft alleen geholpen hun ware aard naar buiten te laten komen.

Natuurlijk gaat iemand dit verdraaien en beweren dat ik zeg dat transgenders eigenlijk terroristen zijn, maar dat is absoluut niet wat ik wil zeggen. Als kinderen met psychische problemen ervan overtuigd kunnen worden dat hun leven veel beter is als ze gaan strijden tegen ongelovigen, waarom zou het dan onmogelijk zijn dat kinderen met psychische problemen ervan overtuigd kunnen worden dat hun leven beter is na een transitie?
pi_209476042
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Sow hey, er liepen wat vluchtelingen mee. Wat een aandacht _O_
Meerdere boten hadden dat thema.
Dat is best wat aandacht.
pi_209476050
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee, daarvoor ben ik politiek-theoretisch te zeer onderlegd. Liberalisme is een stroming die weliswaar deels overlapt met meer links-emancipatoire theorieën , maar niet geheel samenvalt. Liberalisme in politieke zin is sociale laisser-faire onder de paraplu van een tolerante overheid die ruimte en mogelijkheden biedt tot emancipatie. Linksere stromingen bezien de democratische samenleving als een hegeliaans proces van zich invechtende achtergestelde groepen en hun strijd om voor hun burgerrechten die zij a priori bezitten, vandaar het In-your-face-karakter van de Pride.

Daar past dat Roze Leeuwvolk en hun conservatieve opvattingen an sich al niet tussen, zij het dat je je kunt afvragen of de Pride (en de samenleving/staat) ondertussen niet geevolueerd is en volwassen is geworden en kritieken als die van RL daarom gewoon zouden moeten kunnen.
Dat liberals en liberalen niet hetzelfde zijn is mij bekend. Maar dat punt maakte ik dan ook niet.
  zondag 11 juni 2023 @ 14:15:06 #188
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209476069
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat liberals en liberalen niet hetzelfde zijn is mij bekend. Maar dat punt maakte ik dan ook niet.
En ik probeerde geen "Amerikaanse politiek te duiden vanuit een Nederlands perspectief" maar de liberale misvatting dat de Pride zou zijn ontstaan vanuit een soort "leven en laten leven" gedachte te ontkrachten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_209476072
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Lekker man, kijken welke club nog extremistischere gedachten heeft dan de ander en elkaar dan lekker cancellen _O_
Dus een transgender is extremistisch?

Dit bekrachtigt wel mijn stelling dat alleen mensen die niets met Pride hebben hier een probleem van maken.
pi_209476139
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:15 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dit bekrachtigt wel mijn stelling dat alleen mensen die niets met Pride hebben hier een probleem van maken.
Een transgender hoeft net extremistisch te zijn. Maar als je stelt dat man of vrouw zijn niets met biologie te maken heeft en slechts een gevoel is, vind ik dat behoorlijk extreem.
pi_209476173
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:12 schreef Viezig het volgende:

[..]
Ik vind het vergelijkbaar met stellen dat jongeren die voor IS gerecruteerd zijn diep van binnen in hun aard gewoon IS'ers waren en ze niet gehersenspoeld zijn. Iemand heeft alleen geholpen hun ware aard naar buiten te laten komen.

Natuurlijk gaat iemand dit verdraaien en beweren dat ik zeg dat transgenders eigenlijk terroristen zijn, maar dat is absoluut niet wat ik wil zeggen. Als kinderen met psychische problemen ervan overtuigd kunnen worden dat hun leven veel beter is als ze gaan strijden tegen ongelovigen, waarom zou het dan onmogelijk zijn dat kinderen met psychische problemen ervan overtuigd kunnen worden dat hun leven beter is na een transitie?
Maar waarom zou in Nederland een team van artsen en specialisten een onzekere tiener ervan willen overtuigen dat een geslachtsverandering daarbij gaat helpen?

Zo'n team hoort juist alle nadelen te benadrukken.
En dat zijn er nogal wat..

Vem geeft aan dat 80% uiteindelijk toch weer bij het eigen geslacht uit komt.
Dan is het juist van belang dat je die 20% weet te onderscheiden van de 80%.

Kijk, die terroristen opereren niet in het belang van de gerecruteerde jongeren.
Maar artsen en specialisten horen dat wel te doen.
pi_209476178
Het enige wat ik merk van de pride maand zijn dit soort topics en hele boze mensen aan beide kanten op het internet. Ik heb niet het idee dat ik wat mis.
pi_209476181
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Meerdere boten hadden dat thema.
Dat is best wat aandacht.
Nou, ONTZETTEND.
pi_209476194
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:19 schreef Viezig het volgende:

[..]
Een transgender hoeft net extremistisch te zijn. Maar als je stelt dat man of vrouw zijn niets met biologie te maken heeft en slechts een gevoel is, vind ik dat behoorlijk extreem.
Dat kun je ook vinden van bijvoorbeeld een man die op een andere man valt.
En dat werd vroeger dan ook als extreem ervaren, met alle gevolgen van dien.
  zondag 11 juni 2023 @ 14:24:39 #195
117098 Hathor
Effe niet
pi_209476201
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:15 schreef Wantie het volgende:

[..]

Geen extremist in de letterlijke zin van het woord, maar het is wel een extreem ingrijpende en onomkeerbare handeling als je je van geslacht laat veranderen.
pi_209476224
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nou, ONTZETTEND.
Tja, ik weet niet wat je punt nu is
Pride is 2 weken lang diverse activiteiten rond LGBTwhatever, en het vervolgen van LGBTwhatever is daarbij meerdere malen aan bod gekomen.
Als je nog meer aandacht wilt zien kun je dat zelf opzetten en aanmelden bij Pride.
  zondag 11 juni 2023 @ 14:26:37 #197
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_209476231
Vind het allemaal maar een overdreven gedoe hoor
pi_209476237
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar waarom zou in Nederland een team van artsen en specialisten een onzekere tiener ervan willen overtuigen dat een geslachtsverandering daarbij gaat helpen?

Zo'n team hoort juist alle nadelen te benadrukken.
En dat zijn er nogal wat..

Vem geeft aan dat 80% uiteindelijk toch weer bij het eigen geslacht uit komt.
Dan is het juist van belang dat je die 20% weet te onderscheiden van de 80%.

Kijk, die terroristen opereren niet in het belang van de gerecruteerde jongeren.
Maar artsen en specialisten horen dat wel te doen.
Maar ik heb het niet over artsen en specialisten, maar over gekken op bijvoorbeeld social media die kinderen proberen te groomen. Het is heel naïef om te denken dat dat niet gebeurt.
pi_209476255
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat kun je ook vinden van bijvoorbeeld een man die op een andere man valt.
En dat werd vroeger dan ook als extreem ervaren, met alle gevolgen van dien.
Nee, want op een man vallen is geen mening. Net als dat genderdysforie hebben geen mening is, maar denken dat een man die een vrouw wil zijn, ook daadwerkelijk een man is, wel een mening is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2023 14:29:59 ]
pi_209476348
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:27 schreef Viezig het volgende:

[..]
Maar ik heb het niet over artsen en specialisten, maar over gekken op bijvoorbeeld social media die kinderen proberen te groomen. Het is heel naïef om te denken dat dat niet gebeurt.
Nou, influencers heb ik sowieso een broertje dood aan. Die hebben een slechte invloed op de jeugd.

Maar stel dat een jonge meid die lesbische gevoelens heeft via TikTok wordt verleid om van geslacht te veranderen, zo'n meid komt vervolgens in een traject van artsen en specialisten, psychologen, etc die gaan screenen of er werkelijk sprake is van transgender, en ook duidelijk uitlegt wat dat betekent..
Dat je bijvoorbeeld geen normale penis krijgt, pijnlijke operaties krijgt, en dat je levenslang transgender bent.
pi_209476397
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:07 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat eerste weet ik ook niet.

Ten aanzien van het tweede: transactivisten nemen er aanstoot aan omdat het tegen hun politieke opvattingen ingaat.

Maar ik geef je op een briefje, over 50 jaar wordt er bepaald niet positief teruggekeken op wat we kinderen hebben aangedaan omdat de politiek en de medische wereld te laf was om te zeggen ‘tot hier en niet verder’.
pi_209476413
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:12 schreef Viezig het volgende:

[..]

Dat kinderen heel vatbaar zijn voor de meest idiote verzinsels kun je het beste in december uitleggen. Hier begin december, in de VS eind december, maar toch… ;)
pi_209476420
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat kinderen heel vatbaar zijn voor de meest idiote verzinsels kun je het beste in december uitleggen. Hier begin december, in de VS eind december, maar toch… ;)
Dat is toch totaal niet te vergelijken...
pi_209476423
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:15 schreef -XOR- het volgende:

[..]
En ik probeerde geen "Amerikaanse politiek te duiden vanuit een Nederlands perspectief" maar de liberale misvatting dat de Pride zou zijn ontstaan vanuit een soort "leven en laten leven" gedachte te ontkrachten.

Het was feitelijk een lesbische en homoseksuele organisatie die protesteerden tegen discriminatie van homoseksuelen. Dat is het begin.
pi_209476438
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:24 schreef Hathor het volgende:

[..]
Geen extremist in de letterlijke zin van het woord, maar het is wel een extreem ingrijpende en onomkeerbare handeling als je je van geslacht laat veranderen.
Dat is het ook, en daarom is het raar dat men denkt dat jongeren daar heel lichtvaardig mee om gaan en ouders, artsen en specialisten zich hier niet van bewust zijn.
  zondag 11 juni 2023 @ 14:44:09 #206
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209476444
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het was feitelijk een lesbische en homoseksuele organisatie die protesteerden tegen discriminatie van homoseksuelen. Dat is het begin.
Nee, het was een opkomen voor rechten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_209476454
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:44 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Waarom dat onderscheid?
pi_209476458
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, influencers heb ik sowieso een broertje dood aan. Die hebben een slechte invloed op de jeugd.

Maar stel dat een jonge meid die lesbische gevoelens heeft via TikTok wordt verleid om van geslacht te veranderen, zo'n meid komt vervolgens in een traject van artsen en specialisten, psychologen, etc die gaan screenen of er werkelijk sprake is van transgender, en ook duidelijk uitlegt wat dat betekent..
Dat je bijvoorbeeld geen normale penis krijgt, pijnlijke operaties krijgt, en dat je levenslang transgender bent.
Het is toch vrij aardig gedocumenteerd dat er aan de voorlichting heel wat schort. Ja, in Nederland valt dat mee. Maar wat er nu aan de andere kant van de oceaan gebeurt is waar de transactivisten naartoe willen.
  zondag 11 juni 2023 @ 14:47:04 #209
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209476482
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:28 schreef Viezig het volgende:

[..]
Nee, want op een man vallen is geen mening. Net als dat genderdysforie hebben geen mening is, maar denken dat een man die een vrouw wil zijn, ook daadwerkelijk een man is, wel een mening is.
Er valt prima te beargumenteren dat de concepten "man" en "vrouw" zoals wij deze gebruiken zowel een biologische, psychologische en sociologische definitie kennen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_209476487
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is toch totaal niet te vergelijken...
Het was (letterlijk en figuurlijk) met een knipoog.

Maar dat kinderen heel gemakkelijk te overtuigen zijn is iets wat een gegeven is. Dat is ook logisch. Naar mate je ouder wordt, verdwijnt die kneedbaarheid.
  zondag 11 juni 2023 @ 14:48:01 #211
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209476489
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Waarom dat onderscheid?
Om te begrijpen waar de Pride historisch gezien vandaan komt en waarom dat redelijk onverenigbaar is met conservatisme.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_209476492
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:44 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Van homoseksuelen. Same difference, maar wat jij wil verder.

Het was zeker geen links extremistische stroming.
pi_209476503
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Er valt prima te beargumenteren dat de concepten "man" en "vrouw" zoals wij deze gebruiken zowel een biologische, psychologische en sociologische definitie kennen.
Als je niet al teveel geeft om feiten, dan wel. ;)
  zondag 11 juni 2023 @ 14:49:19 #214
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_209476506
Leuk voor ze.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 11 juni 2023 @ 14:51:06 #215
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209476527
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Van homoseksuelen. Same difference, maar wat jij wil verder.

Het was zeker geen links extremistische stroming.
Ik heb nergens geschrevend dat de stroming waaruit de Pride is voortgekomen links-extremistisch zou zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_209476586
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik heb nergens geschrevend dat de stroming waaruit de Pride is voortgekomen links-extremistisch zou zijn.
Klopt.

Maar nu is het: de stroming was onverenigbaar met conservatisme, dus mogen homoseksuele conservatieven niet meedoen.

Ok.

Maar dan moet je ook zien dat links-extremistische groeperingen onverenigbaar zijn met de stroming.

Ik constateer derhalve twee heel verschillende meetlatten.
pi_209476621
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Tegenwoordig wel ja, voor sommige mensen. Dat maakt het juist alleen maar zo lastig. Want wat wordt er nu bedoeld als er gezegd wordt dat een sauna alleen voor vrouwen is?

Probleem is dat dat vroeger heel duidelijk was, maar dat die twee woorden tegenwoordig opeens ook iets anders kunnen betekenen. Dan krijg je gevallen dat "vrouwen met een penis" stennis gaan schoppen als ze niet in een sauna voor vrouwen mogen.

Kunnen we niet gewoon afspreken dat mensen die een sauna willen starten waar ook "vrouwen met een penis" toegestaan zijn het dan een (trans)vrouwensauna noemen i.p.v. een vrouwensauna? De makkelijkste oplossing, waarbij mensen niet te veel hoeven na te denken over welke betekenis van het woord "vrouw" nu weer van toepassing is.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2023 14:58:47 ]
  zondag 11 juni 2023 @ 15:11:22 #218
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209476788
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Klopt.

Maar nu is het: de stroming was onverenigbaar met conservatisme, dus mogen homoseksuele conservatieven niet meedoen.

Ok.

Maar dan moet je ook zien dat links-extremistische groeperingen onverenigbaar zijn met de stroming.

De Roze Leeuw is als organisatie niet welkom omdat zij tegen transgenderactivisme zijn, niet omdat de homoemancipatiebeweging en het conservatisme niet verenigbaar zijn. Het zou ook vreemd zijn als er een conservatieve transgendervereniging zou willen meedoen die de mening toegedaan zou zijn dat je wel van geslacht mag veranderen maar niet met iemand van hetzelfde geslacht sex zou mogen hebben.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_209476868
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:57 schreef Viezig het volgende:

[..]
Tegenwoordig wel ja, voor sommige mensen. Dat maakt het juist alleen maar zo lastig. Want wat wordt er nu bedoeld als er gezegd wordt dat een sauna alleen voor vrouwen is?

Probleem is dat dat vroeger heel duidelijk was, maar dat die twee woorden tegenwoordig opeens ook iets anders kunnen betekenen. Dan krijg je gevallen dat "vrouwen met een penis" stennis gaan schoppen als ze niet in een sauna voor vrouwen mogen.

Kunnen we niet gewoon afspreken dat mensen die een sauna willen starten waar ook "vrouwen met een penis" toegestaan zijn het dan een (trans)vrouwensauna noemen i.p.v. een vrouwensauna? De makkelijkste oplossing, waarbij mensen niet te veel hoeven na te denken over welke betekenis van het woord "vrouw" nu weer van toepassing is.
Op een gegeven moment denk ik van, wat betekent het in feite nou nog om man of vrouw te zijn als jan en alleman zich kan identificeren als weet ik veel wat, zonder aan een zekere definitie te hoeven voldoen. Dat worden toch inhoudsloze begrippen.
I'll give you something to do
  zondag 11 juni 2023 @ 15:22:41 #220
117098 Hathor
Effe niet
pi_209476929
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is het ook, en daarom is het raar dat men denkt dat jongeren daar heel lichtvaardig mee om gaan en ouders, artsen en specialisten zich hier niet van bewust zijn.
Nou, er zijn inmiddels toch ook aan aantal spijtoptanten, dus dan neem ik aan dat die indertijd geen weldoordachte keuze hebben gemaakt. Impulsief zal het ook niet zijn geweest, maar ik denk dat ze zich niet helemaal juist hebben laten informeren.
  zondag 11 juni 2023 @ 15:25:48 #221
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209476977
Viel me gisteren op de de winkels vol liggen met regenboog shizzle.
En dat veel mensen er ook hard langsheen lopen.
Ook een kraampje op de markt met allerlei pride spul die het ontzettend druk had en rond 14:00 al weer veel spul aan het inpakken waren.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_209477046
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 15:18 schreef galantis het volgende:

[..]
Op een gegeven moment denk ik van, wat betekent het in feite nou nog om man of vrouw te zijn als jan en alleman zich kan identificeren als weet ik veel wat, zonder aan een zekere definitie te hoeven voldoen. Dat worden toch inhoudsloze begrippen.
Ook beetje vaag, dat je daardoor zelf in een identiteit crisis komt.
pi_209477059
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:57 schreef Viezig het volgende:

[..]

Dat hele saunagedoe was in de VS.
pi_209477079
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, mensen die kritiek hebben over je bestaansrecht ook niet.
Als mensen kritiek leveren over iemands bestaansrecht en dat doen zonder te schelden en te demoniseren is er toch geen probleem?
Vergeet niet dat potenrammers veel erger zijn, als er geen grotere poten aanwezig zijn die de potenrammer fysiek aankunnen.
pi_209477102
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Klopt.

Ok.

Nee, de opvatting van Roze Leeuw is dat transgenders niet welkom zijn
Kijk op hun Twitter, daar knippen ze demonstratief de transvlag uit de pridevlag.

Tja, ze mogen best tegenstander zijn van de Pride, maar ga dan ook niet meelopen met de Pride Walk.

En nu zijn ze ook tegenstander van gesubsidieerde Prides zag ik, dus ze willen nu helemaal niet meer meedoen.

Dan is de kwestie nu ook afgedaan.
pi_209477120
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 15:35 schreef torentje het volgende:

[..]
Als mensen kritiek leveren over iemands bestaansrecht en dat doen zonder te schelden en te demoniseren is er toch geen probleem?
Vergeet niet dat potenrammers veel erger zijn, als er geen grotere poten aanwezig zijn die de potenrammer fysiek aankunnen.
Ik zie weinig verschil tussen iemand die lief fluistert dat ik geen bestaansrecht heb, of iemand die dat er probeert in te rammen.
Bestaansrecht is het meest fundamentele van iemand.
pi_209477152
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 15:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ook hier speelt dat. Alleen al te zien aan hoeveel mensen hier oo het forum bijvoorbeeld vinden dat die sauna zich niet moet aanstellen en gewoon "vrouwen met een penis" moet binnenlaten.
pi_209477165
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:04 schreef Viezig het volgende:

[..]
Accepteren ze andere visies daadwerkelijk niet? Ze vinden bijvoorbeeld dat mannen die zichzelf een vrouw voelen niet per se toegang moeten hebben tot ruimtes die uitsluitend voor vrouwen bedoeld zijn. Ik heb ze niets zien zeggen over transgenders uitsluiten voor bijvoorbeeld feestjes die gewoon bedoeld zijn voor alle geslachten.
Als je daar dus een andere mening over hebt accepteert de Roze Leeuw dat dus niet. Als je van mening bent dat transgenders wel naar dat toilet mogen uiten ze verdachtmakingen zoals dat je bewust goedkeuring zou geven aan viezerikken, of dat je er zelf een bent. Zo ook bijvoorbeeld wanneer je voorlezende dragqueens wel prima vindt, dan linken ze dat direct aan pedofilie.

Dergelijke discussietechnieken zijn vooral bedoeld om iemand de mond te snoeren, dus ik begrijp heel goed dat Pride dat gedrag niet wil zien.

quote:
Een groot probleem is dat mensen al snel doen alsof je zegt dat mensen niet mogen bestaan, als je zegt dat je het niet eens bent met hun ideologie. Hier op FOK! ook. Ik denk bijvoorbeeld dat een man een man is en een vrouw een vrouw en als ik dat kenbaar maak zeggen er altijd wel weer een paar dat transgenders volgens mij niet zichzelf mogen zijn. Terwijl ik het juist toejuich als een man een jurk wil dragen als hij er zich prettig bij voelt. Ik geloof alleen niet dat het dan een vrouw is.

Lekker doen waar je zin in hebt, probeer alleen anderen niet te dwingen mee te gaan in wat ik als waanideeën zie. Ik vind dat zelf meer open minded dan veel van die pride figuren.
Maar accepteer je het ook als mensen daar andere ideeën over hebben? Want de Roze Leeuw doet dat dus niet.
Incelfrikandel
pi_209477209
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 15:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik denk niet dat hij een identiteitscrisis heeft hoor. De meeste mensen snappen heel goed dat of ze man of vrouw zijn bepaald is door hun chromosomen. Dat mensen uit ideologie de termen man en vrouw proberen te kapen, wat deels lukt en waardoor die termen zelf minder betekenisvol worden, betekent niet dat die mensen die dat doorzien opeens aan hun geslacht twijfelen of zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2023 15:47:32 ]
pi_209477289
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 15:41 schreef Viezig het volgende:

[..]
Ook hier speelt dat. Alleen al te zien aan hoeveel mensen hier oo het forum bijvoorbeeld vinden dat die sauna zich niet moet aanstellen en gewoon "vrouwen met een penis" moet binnenlaten.
Wie dan?
Ik zag vooral tegenstand, daarnaast moet je dit forum niet zien als graadmeter voor Nederland.
pi_209477309
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 15:46 schreef Viezig het volgende:

[..]
Ik denk niet dat hij een identiteitscrisis heeft hoor. De meeste mensen snappen heel goed dat of ze man of vrouw zijn bepaald is door hun chromosomen. Dat mensen uit ideologie de termen man en vrouw proberen te kapen, wat deels lukt en waardoor die termen zelf minder betekenisvol worden, betekent niet dat die mensen die dat doorzien opeens aan hun geslacht twijfelen of zo.
Tja, ik snap niet dat iemand in de problemen komt met zijn man zijn, als een transman zichzelf ook een echte kerel voelt.

Hoe de een zich voelt of identificeert heeft toch niets met de rest te maken?
pi_209477372
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 15:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, ik snap niet dat iemand in de problemen komt met zijn man zijn, als een transman zichzelf ook een echte kerel voelt.
Gebeurt dat dan? Volgens mij is dat een frame van "voorstanders", en zeggen "tegenstanders" niet dat ze zich bedreigd voelen in hun man zijn.

Wel zeggen sommige vrouwen dat ze zich bedreigd voelen door mensen met een penis in ruimten die bedoeld zijn door vrouwen, maar dat is natuurlijk heel iets anders.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2023 15:59:39 ]
pi_209477377
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 15:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Verre van, heel bijzonder trouwens dat je dit ervan weet te brouwen. Voor de duidelijkheid, dit is vooral niet iets wat ik mezelf afvraag maar een vraag die in mij opkomt aan hen die biologisch geslacht en gender door elkaar beginnen te mixen.
I'll give you something to do
pi_209477394
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 15:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wie dan?
Ik zag vooral tegenstand, daarnaast moet je dit forum niet zien als graadmeter voor Nederland.
Vooral tegenstand maar ook mensen die zeggen dat je mensen met een penis maar gewoon in vrouwenruimtes moet accepteren. Ik zeg dat het ook hier speelt, niet dat de meerderheid in Nederland die mening heeft. Gelukkig niet zeg.
pi_209477405
https://speld.nl/2023/06/(...)pjZgetyfRd4PvzpC7yv8

Arie voelt zich buitengesloten nu hij weet waar de B in LGBTwhatever staat
pi_209477420
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 15:58 schreef Viezig het volgende:

[..]
Vooral tegenstand maar ook mensen die zeggen dat je mensen met een penis maar gewoon in vrouwenruimtes moet accepteren. Ik zeg dat het ook hier speelt, niet dat de meerderheid in Nederland die mening heeft. Gelukkig niet zeg.
Iedereen heeft recht op een eigen mening toch?
Maar dat wil niet zeggen dat het in Nederland speelt, dat vrouwensauna's in Nederland met deze kwestie worstelen.
pi_209477501
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 16:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Iedereen heeft recht op een eigen mening toch?
Ja, dat is mijn hele punt juist.
quote:
Maar dat wil niet zeggen dat het in Nederland speelt, dat vrouwensauna's in Nederland met deze kwestie worstelen.
Nee, wat speelt is dat er genoeg mensen in Nederland zijn die van mening zijn dat een eigenaar van een ruimte niet zelf mag bepalen of hij mensen met een penis die zeggen dat ze een vrouw zijn weigert in ruimtes die speciaal voor vrouwen gecreëerd zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2023 16:05:25 ]
  zondag 11 juni 2023 @ 16:09:14 #238
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209477563
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 15:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Als je daar dus een andere mening over hebt accepteert de Roze Leeuw dat dus niet. Als je van mening bent dat transgenders wel naar dat toilet mogen uiten ze verdachtmakingen zoals dat je bewust goedkeuring zou geven aan viezerikken, of dat je er zelf een bent. Zo ook bijvoorbeeld wanneer je voorlezende dragqueens wel prima vindt, dan linken ze dat direct aan pedofilie.

Dergelijke discussietechnieken zijn vooral bedoeld om iemand de mond te snoeren, dus ik begrijp heel goed dat Pride dat gedrag niet wil zien.
Waaruit blijkt dit nu precies uit?
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 15:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Maar accepteer je het ook als mensen daar andere ideeën over hebben? Want de Roze Leeuw doet dat dus niet.
Ook hier: waar blijkt dit uit? Ook dit claim je constant zonder enig bewijs. Sterker nog, we zien juist het tegenovergestelde. Voor de Pride dien je heel specifiek politiek gedachtegoed te omarmen anders ben je niet welkom. Dit overduidelijke gebrek aan tolerantie voor andere perspectieven projecteer jij vervolgens op De Roze Leeuw. Het is een hele rare draai.
pi_209478780
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 15:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik zie weinig verschil tussen iemand die lief fluistert dat ik geen bestaansrecht heb, of iemand die dat er probeert in te rammen.
De potenrammers bezorgen de poten lichamelijke schade, de anderen niet. Dat is het verschil.
pi_209478956
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 17:50 schreef torentje het volgende:

[..]
De potenrammers bezorgen de poten lichamelijke schade, de anderen niet. Dat is het verschil.
Hear, hear
-Rabia Al-Basri
pi_209479122
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 15:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus je bent een transactivist?
pi_209479181
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 15:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
In Nederland hebben we de sportschool.
pi_209479511
quote:

[..]
Nou, je weet wat het betekent als iemand geen bestaansrecht heeft?
pi_209479519
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 18:24 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Dus je bent een transactivist?
:R
pi_209479532
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 18:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
In Nederland hebben we de sportschool.
Naakt sporten?
pi_209480587
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 19:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Naakt sporten?
Afhankelijk van de sport… Met skiën lijkt het mij niet prettig.

Maar het ging om de kleedkamer en douches delen. Onder de douche sta je naakt (tenminste, een normaal mens).
  zondag 11 juni 2023 @ 20:08:26 #247
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209480662
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ach ja, de Hex boodschap... "onzekerheid"...

Laat me raden: "Onzekerheid over de eigen seksuele geaardheid", Hex?

Zoek het liever in religie. Ergens blijft dat taboe, kennelijk.
Nee ook genoeg niet religieuzen die zich vijandig naar hem gedragen.
pi_209480668
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 20:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Afhankelijk van de sport… Met skiën lijkt het mij niet prettig.

Maar het ging om de kleedkamer en douches delen. Onder de douche sta je naakt (tenminste, een normaal mens).
Och, heb nu een fitnessruimte aan huis, maar daarvoor deed ik omkleden en douchen thuis.

Wat naakt douchen betreft, douchen millennials nog steeds met de onderbroek aan?
  zondag 11 juni 2023 @ 20:09:38 #249
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209480692
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 13:01 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Stop dan ook met het woord inclusief te gebruiken als het juist exclusief voor linkse stemmers gaat.
Nee hoor de VVD heeft er ook een bootje. Dus rechtse stemmers zijn ook welkom.

Maar ze eisen echter wel dat deelnemers het gedachtegoed van de Pride onderschrijven. Dat doet roze leeuw niet dus dan houdt het op.
  zondag 11 juni 2023 @ 20:25:26 #250
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209480939
quote:
14s.gif Op zondag 11 juni 2023 16:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Ook hier: waar blijkt dit uit? Ook dit claim je constant zonder enig bewijs. Sterker nog, we zien juist het tegenovergestelde. Voor de Pride dien je heel specifiek politiek gedachtegoed te omarmen anders ben je niet welkom. Dit overduidelijke gebrek aan tolerantie voor andere perspectieven projecteer jij vervolgens op De Roze Leeuw. Het is een hele rare draai.
Ja wat raar zeg, een politieke manifestatie waarbij de organisatie een bepaald politiek gedachtegoed wil promoten. En dus wenst dat deelnemers daarvan dat gedachtegoed ook onderschrijven.

Het is geen concert van de Snollebollekes ofzo.
pi_209481058

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_209481084
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 19:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik weet alleen dat men pas een leven heeft als men heel krachtig geboren is en dat dan het recht om er te zijn niet wordt betwist.
pi_209481137
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 20:36 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik weet alleen dat men pas een leven heeft als men heel krachtig geboren is en dat dan het recht om er te zijn niet wordt betwist.
Oh, dan ken je de geschiedenis erg slecht.
pi_209481145
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 20:34 schreef Ali_boo het volgende:
[ afbeelding ]

[ twitter ]
Lef _O_ ^O^
  zondag 11 juni 2023 @ 20:42:12 #255
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209481149
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 15:35 schreef torentje het volgende:

[..]
Mensen die anderen niet eens hun bestaansrecht gunnen zijn bijzonder eng.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209481764
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 20:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Och, heb nu een fitnessruimte aan huis, maar daarvoor deed ik omkleden en douchen thuis.

Wat naakt douchen betreft, douchen millennials nog steeds met de onderbroek aan?

Ik heb geen idee. Ik heb ook een fitnessruimte thuis (eerlijk is eerlijk: mijn vrouw is er dagelijks in te vinden, ik niet zo…). En bij de sauna heb ik het nog nooit gezien. ;)
pi_209481783
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 20:25 schreef Hexagon het volgende:

Het is geen concert van de Snollebollekes ofzo.
Dan zou het ook Shame heten ipv Pride. ;)
pi_209483161
twitter

NSFW, maar kinderen zijn uiteraard welkom bij de pride Parade in Washington

https://twitter.com/fromkalen/status/1667719970195742720

[ Bericht 30% gewijzigd door Slayage op 11-06-2023 23:38:35 ]
-Rabia Al-Basri
pi_209485492
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 23:33 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]

NSFW, maar kinderen zijn uiteraard welkom bij de pride Parade in Washington

https://twitter.com/fromkalen/status/1667719970195742720
Vrolijke boel daar *O*
pi_209486020
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 20:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oh, dan ken je de geschiedenis erg slecht.
Volgens mij bedoel jij met geen bestaansrecht gunnen iets geheel anders dan ik.
pi_209486270
pi_209486320
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mensen die anderen niet eens hun bestaansrecht gunnen zijn bijzonder eng.
En zijn gevaarlijk doordat ze andersdenkenden lichamelijke schade bezorgen. Beter kan men met een grote boog om hen heen cirkelen.
  maandag 12 juni 2023 @ 12:31:49 #263
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_209486850
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 15:57 schreef Viezig het volgende:

[..]
Gebeurt dat dan? Volgens mij is dat een frame van "voorstanders", en zeggen "tegenstanders" niet dat ze zich bedreigd voelen in hun man zijn.

Wel zeggen sommige vrouwen dat ze zich bedreigd voelen door mensen met een penis in ruimten die bedoeld zijn door vrouwen, maar dat is natuurlijk heel iets anders.
Dat is natuurlijk exact hetzelfde, als je dat als iets anders ziet, dan heb je denk ik een impliciete opvatting van vrouwen als het zwakkere geslacht.

(Maakt mij niet uit trouwens, die opvatting heb ik ook wel wat)
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 12 juni 2023 @ 12:36:23 #264
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209486896
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 10:25 schreef Wantie het volgende:

[..]
Vrolijke boel daar *O*
Als je deze beelden ziet zijn mesjogge, schrikbarend en pervers betere omschrijvingen. Dat mensen hier ook echt hun kind mee naartoe nemen, dan heb je een paar flinke klappen van de molen gehad.
pi_209486965
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 12:31 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk exact hetzelfde, als je dat als iets anders ziet, dan heb je denk ik een impliciete opvatting van vrouwen als het zwakkere geslacht.

(Maakt mij niet uit trouwens, die opvatting heb ik ook wel wat)
Nee. Ze voelen zich als vrouw bedreigd door mannen die hun ruimten binnendringen.
Ze voelen zich niet bedreigd in hun vrouw-zijn. Dat laatste zou namelijk betekenen dat ze zich minder vrouw voelen omdat er mannen zijn die zeggen dat ze een vrouw zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2023 12:41:19 ]
pi_209487082
quote:
13s.gif Op maandag 12 juni 2023 12:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als je deze beelden ziet zijn mesjogge, schrikbarend en pervers betere omschrijvingen. Dat mensen hier ook echt hun kind mee naartoe nemen, dan heb je een paar flinke klappen van de molen gehad.
Als je deze beelden al schokkend vind dan ben je niet heel erg geschikt voor de maatschappij (en dat ook nooit geweest in de afgelopen paar millennia) .

Het is natuurlijk ook wel lastig als je tot de zeer marginale groep overjarige homo's in een veel te jong lichaam waar de wereld veel te snel voor gaat behoort.

De wereld mag dan gelukkig wel steeds inclusiever worden maar groepen waar jij dan weer toe behoort zijn wat lastiger te bedienen. Wellicht dat nog een kleur specifiek voor jouw groep aan deze mooie vlag toegevoegd kan worden, de eerste kleur die mij zo te binnen schiet is bruin. Keep fighting the good fight
  maandag 12 juni 2023 @ 12:56:18 #267
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_209487186
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 12:39 schreef Viezig het volgende:

[..]
Nee. Ze voelen zich als vrouw bedreigd door mannen die hun ruimten binnendringen.
Ze voelen zich niet bedreigd in hun vrouw-zijn. Dat laatste zou namelijk betekenen dat ze zich minder vrouw voelen omdat er mannen zijn die zeggen dat ze een vrouw zijn.

Dan snapte ik je eerste post niet goed. Hier ben ik het volkomen mee eens ^O^
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_209487220
quote:
13s.gif Op maandag 12 juni 2023 12:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is weinig anders dan het carnaval in Brazilië (ok, de kwaliteit van de lijven zijn daar wel wat beter, maar wat verwacht je ander in de VS).

Ik denk niet dat hier kinderen ook maar enige schade van ondervinden. Mensen die gek doen met weinig kleren aan.
pi_209487250
https://www.dailymail.co.(...)tification&ci=558609

The Pride community is vast haske trots op deze prestatie. De vrouwen kunnen maar beter kappen met trainen want kansloos. Echt zo waardeloos dit.
Maar wat wel heerlijk was dat na een jaar waar een transgender een powerlift wedstrijd won dat een coach met een dikke baard maar zich zgn wel een vrouw voelde het jaar erop won. Dat deed hij door een punt te willen maken.
En toen vond de transgender dit onterecht en onsportief.
Go hard or go home
pi_209488602
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 12:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is weinig anders dan het carnaval in Brazilië (ok, de kwaliteit van de lijven zijn daar wel wat beter, maar wat verwacht je ander in de VS).

Ik denk niet dat hier kinderen ook maar enige schade van ondervinden. Mensen die gek doen met weinig kleren aan.
Kinderen krijgen zo wel het idee dat iedere inwoner van ons land gek is.
pi_209488867
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 11:10 schreef torentje het volgende:

[..]
Volgens mij bedoel jij met geen bestaansrecht gunnen iets geheel anders dan ik.
Heeft dat dan verschillende betekenissen?
pi_209489089
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 15:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Heeft dat dan verschillende betekenissen?
Jij schreef dat ik de geschiedenis niet kende, daardoor dacht ik dat jij met bestaansrecht iets anders bedoelde. Vandaar ook de vraag om dat uit te leggen.
pi_209489312
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:55 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Of de verkeerde politieke opvattingen hebt.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  maandag 12 juni 2023 @ 16:57:07 #274
16715 Mylene
*schatje*
pi_209489890
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 13:02 schreef Noek het volgende:
https://www.dailymail.co.(...)tification&ci=558609

The Pride community is vast haske trots op deze prestatie. De vrouwen kunnen maar beter kappen met trainen want kansloos. Echt zo waardeloos dit.
Maar wat wel heerlijk was dat na een jaar waar een transgender een powerlift wedstrijd won dat een coach met een dikke baard maar zich zgn wel een vrouw voelde het jaar erop won. Dat deed hij door een punt te willen maken.
En toen vond de transgender dit onterecht en onsportief.
Zo, dat mag wel vaker gebeuren, zo’n punt maken.

Ik weet niet of je deze docu al hebt gezien, erg goed:
twitter

[ Bericht 21% gewijzigd door Mylene op 12-06-2023 17:06:34 ]
pi_209490069
Thou shalt be gay
Je hebt niets te willen

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_209490185
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 15:56 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij schreef dat ik de geschiedenis niet kende, daardoor dacht ik dat jij met bestaansrecht iets anders bedoelde. Vandaar ook de vraag om dat uit te leggen.
De geschiedenis staat vol met gevolgen voor mensen die volgens anderen geen bestaansrecht hebben.
pi_209490252
quote:
16s.gif Op maandag 12 juni 2023 17:10 schreef Ali_boo het volgende:
Thou shalt be gay
Je hebt niets te willen

[ twitter ]
Je titel is wel zwaar overdreven.
Verder zie ik het probleem niet, leerlingen bepalen toch niet welke lesstof ze krijgen?
pi_209490255
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 17:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
De geschiedenis staat vol met gevolgen voor mensen die volgens anderen geen bestaansrecht hebben.
Welke geschiedenis?
pi_209490280
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 16:13 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Of de verkeerde politieke opvattingen hebt.
Ja, als je alle homo's wilt vervolgen bijvoorbeeld, dan heb je niet de juiste politieke opvatting.

Het lijkt mij nogal logisch dat niet elke opvatting officieel kan deelnemen aan Pride..
pi_209490282
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 17:30 schreef torentje het volgende:

[..]
Welke geschiedenis?
Van de mens.
pi_209490370
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 17:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Van de mens.
Dat antwoord maakt het niet duidelijker.
  maandag 12 juni 2023 @ 17:43:22 #282
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209490408
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 17:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, als je alle homo's wilt vervolgen bijvoorbeeld, dan heb je niet de juiste politieke opvatting.

Het lijkt mij nogal logisch dat niet elke opvatting officieel kan deelnemen aan Pride..
Sommige mensen lijken er nu pas achter te komen da de Pride een politieke manifestatie is en geen openbare kermis.
  maandag 12 juni 2023 @ 17:55:03 #283
117098 Hathor
Effe niet
pi_209490529
quote:
Thou shalt be gay
Je hebt niets te willen

[ twitter ]
Die lerares mag gelijk met het grof vuil mee.
  maandag 12 juni 2023 @ 17:55:59 #284
117098 Hathor
Effe niet
pi_209490539
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 17:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Verder zie ik het probleem niet, leerlingen bepalen toch niet welke lesstof ze krijgen?
Wat heeft die rotzooi met wiskunde te maken? Het was tenslotte een wiskundeles.
pi_209490562
quote:
Thou shalt be gay
Je hebt niets te willen

[ twitter ]
Wat zullen die kinderen getraumatiseerd zijn zeg. Jeetje de peetje.
  maandag 12 juni 2023 @ 18:29:21 #286
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209490841
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 17:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik weet niet of je het onderhand doorhebt, maar een hoop mensen beginnen vooral afkerig te worden van het opdringerige.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209491013
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 18:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik weet niet of je het onderhand doorhebt, maar een hoop mensen beginnen vooral afkerig te worden van het opdringerige.
"het opdringerige" :')

"je mag er best zijn maar ik wil je niet zien"
J’ai faim.
  maandag 12 juni 2023 @ 18:48:28 #288
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209491088
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 18:43 schreef rododendronneke het volgende:

[..]

Ik denk dat er meer homo's zijn die het niet nodig achten dat overal op straat en in leslokalen met een regenboogvlag gezwaaid wordt om het gevoel te hebben 'er te mogen zijn'. Qua uiterlijk zou je het doorgaans ook niet eens zien, of iemand homo is. Maar goed: homoseksualiteit moet dan ook natuurlijk juist geëxotiseerd worden, het is namelijk het summum van wie iemand is, dat ene aspect van z'n identiteit.

Maar zoals altijd werp je je als wekker wokie vooral weer op homofobie, natuurlijk.

Misschien kun je ons nog verlichten: wat heeft pride precies met wiskundeles te maken?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209491393
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 18:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik denk dat er meer homo's zijn die het niet nodig achten dat overal op straat en in leslokalen met een regenboogvlag gezwaaid wordt om het gevoel te hebben 'er te mogen zijn'.
Ja precies, maar de extraverten willen aandacht voor hun zaak.
pi_209491589
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 17:55 schreef Hathor het volgende:

[..]
Wat heeft die rotzooi met wiskunde te maken? Het was tenslotte een wiskundeles.
Bepalen de leerlingen de inhoud van de les of de leraar?
pi_209491599
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 18:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik denk dat er meer homo's zijn die het niet nodig achten dat overal op straat en in leslokalen met een regenboogvlag gezwaaid wordt om het gevoel te hebben 'er te mogen zijn'. Qua uiterlijk zou je het doorgaans ook niet eens zien, of iemand homo is. Maar goed: homoseksualiteit moet dan ook natuurlijk juist geëxotiseerd worden, het is namelijk het summum van wie iemand is, dat ene aspect van z'n identiteit.

Maar zoals altijd werp je je als wekker wokie vooral weer op homofobie, natuurlijk.

Misschien kun je ons nog verlichten: wat heeft pride precies met wiskundeles te maken?
Ga je je nu echt druk maken over een les op een school?
pi_209491610
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 18:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, maar die zitten ook vooraan om alles over dat onderwerp op te zuigen.
  maandag 12 juni 2023 @ 19:33:22 #293
117098 Hathor
Effe niet
pi_209491619
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 19:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Bepalen de leerlingen de inhoud van de les of de leraar?
Als de leraar wiskunde doceert, dan moet hij gewoon wiskunde doceren, en geen gay promotion filmpjes.
  maandag 12 juni 2023 @ 19:33:39 #294
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209491621
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 19:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ga je je nu echt druk maken over een les op een school?
Nee, over de exotisering van mensen. En over het a priori denken te weten wat andere mensen uberhaupt denken en vinden van homoseksualiteit.

Dat valt me namelijk ook op: hoe er per definitie wordt uitgegaan van intolerantie bij de ander. Er wordt niets gevraagd, niets voorgelegd, welnee, er wordt een regenboogvlag in je smoel gedouwd en een les wiskunde wordt even onderbroken voor wat pride-materiaal, want die ander is vast een enorme homofoob die 'bewust gemaakt moet worden'. Op straat, op het werk, op school, via internet en andere media.

Daar gaat het om. Het opdringerige, én de onuitstaanbare pretentie te weten wat mensen allemaal wel niet denken voordat je ze het uberhaupt vraagt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209491740
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 15:13 schreef torentje het volgende:

[..]
Kinderen krijgen zo wel het idee dat iedere inwoner van ons land gek is.
Door wat er in de VS gebeurt?

Verder lijkt mij dat kinderen best mogen weten dat heel veel volwassenen compleet koekoek zijn. ;)
pi_209491872
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 18:43 schreef rododendronneke het volgende:

[..]

Kijk naar mij want ik hou van harige kontneuken, sexy vrouwenkleren dragen, mijn geslachtsdeel is een knutselwarkje en jij betaalt mijn eeuwige medecijnen om nog enigzins te kunnen plassen omdat ik depressief was en nog steeds ben, kijk dan, want ik ben heel bijzonder. Ja, dat opdringerig ja.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_209492087
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 19:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Kijk naar mij want ik hou van harige kontneuken, sexy vrouwenkleren dragen, mijn geslachtsdeel is een knutselwarkje en jij betaalt mijn eeuwige medecijnen om nog enigzins te kunnen plassen omdat ik depressief was en nog steeds ben, kijk dan, want ik ben heel bijzonder. Ja, dat opdringerig ja.
Zoveel frustratie, zoveel haat, zoveel eenzaamheid.
J’ai faim.
pi_209492343
Tegenwoordig is alles mogelijk, ja toch :P

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_209492423
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 19:33 schreef Hathor het volgende:

[..]
Als de leraar wiskunde doceert, dan moet hij gewoon wiskunde doceren, en geen gay promotion filmpjes.
En daar maak jij je druk over..hoe een wiskundeleraar zijn les indeelt.
  maandag 12 juni 2023 @ 20:44:52 #300
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209492504
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 20:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat heeft identiteitspolitiek met wiskunde te maken? Engels? Aardrijkskunde?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209492505
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 20:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik moet toch heel eerlijk bekennen dat het mij ook ontgaat hoe je wiskunde kan onderwijzen met kijken naar pride…

Bij maatschappijleer kan ik mij er iets bij voorstellen. Geschiedenis ook nog. Maar wiskunde?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')