abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209474847
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:28 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
In het dorp waar ik woon heb ik nog geen 1 regenboogvlag gezien. Of progressvlag. Ik weet zeker dat als ik hier aan 10 mensen vraag wat een progressvlag is dat ze het alle 10 niet weten.

Daar durf ik eigenlijk wel 1000 euro op in te zetten.

( en nee, ik ga niet verhuizen)
Hier ook niet. Terwijl toevallig om mij heen veel homoseksuele stellen wonen. Allemaal volledig geaccepteerd, nobody cares.

Maar die leven gewoon hun leven en zijn niet bezig om de hele wereld te laten zien dat ze trots zijn op iets wat gewoon dood- en doodnormaal is.
  zondag 11 juni 2023 @ 12:23:45 #127
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209474851
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee hoor. Er staat niet "Je mag hier iedere boodschap uitkramen die er maar is".

Sowieso is de Pride een politieke manifestatie. Dus is het legitiem van de deelnemers te eisen dat ze binnen de politieke overtuiging van de organisatie passen.

Sowieso is het doel van een politieke manifestatie om zoveel mogelijk mensen te overtuigen van hun boodschap. Politieke overtuigingen zijn immers veranderbaar. En is het dus helemaal niet noodzakelijk om allerlei clubs mee te laten doen die die boodschap juist bestrijden zoals de roze leeuw dat doet.
Kijk, nu zijn we er. Dát is het precies. En politieke manifestaties zijn helemaal niet inclusief - en hoeven dat ook niet te zijn.

En dan is de Pride net zo inclusief als dat de partijcongressen en - feesten van de PVV vrij zijn; enkel als je denkt zoals zij.

Dus vier in godsnaam die zogenaamde inclusiviteit, gelijk de PVV de zogenaamde vrijheid viert, maar kom niet met je vinger wapperen als anderen er anders over denken. Politiek is nou eenmaal politiek.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zondag 11 juni 2023 @ 12:23:58 #128
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209474852
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat de ene groep stelling neemt tegen een andere groep, dat poets je natuurlijk niet weg op zo'n dag.
Die dag is juist bedoeld om jezelf te kunnen zijn zonder dat je dat moet verdedigen.
En dan vaar je met je boot vol transgenders aan achter een bod vol tegenstanders van transgenders....

Dat werkt toch niet?

Dat die voorste boot uitstraalt van "wij komen op voor onze rechten als conservatieve homo's, maar vinden het terecht dat de rechten van de boot achter ons worden afgenomen".

En dan moeten de deelnemers van die tweede boot dat die dag maar even vergeten...
Onze seksuele oriëntatie stoelt op het idee dat het menselijke geslacht objectief en binair is. Het is gewoon een gotspe dat we nu zitten met een ideologie die stelt dat dit allemaal subjectief zou zijn. Dan is onze seksualiteit er dus eigenlijk ook niet meer. En zeg nu eens eerlijk, zou jij een vrouw daten die zegt dat ze een man is?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209474855
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het probleem is helemaal niet dat er transgenders of homoseksuelen zijn. Het gaat om de transideologie waarbij jongeren verleid worden om ook trans te worden, door ze zo snel mogelijk in transitie te laten gaan, immers van de prepubers zal 80% zich weer comfortabel voelen met hun geboortegeslacht bij adolescentie.

Ook het eisen dat iedereen meedoet in gekte als de meest idiote pronouns en catgender, weet ik allemaal wat. Met alle respect: wees wie je wil zijn, maar je kan niet afdwingen dat anderen je altijd toe zullen juichen. Als ik morgen ga zwemmen in een Borat badpak moet ik ook niet gaan zeiken dat er mensen in de lach gaan schieten.
Maar hoe kun je iemand verleiden om Trans te worden.

Jaren geleden werd de gay community verweten dat ze jongeren aan het verleiden waren om ook Homo te worden
Inmiddels zijn de meesten in het westen, op een uitzondering na zoals Hongarije, er wel van overtuigd dat dat niet kan.

En nu herhaalt dat zich mbt transgenders.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zondag 11 juni 2023 @ 12:24:32 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209474858
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:13 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Volgens de site van de pride mag je alles zolang je het maar doet in het kader van het vieren van de diversiteit.
Ja, en dat is dus geen boodschappen propageren die er mee in strijd zijn zoals de genoemde organisaties doen.
pi_209474871
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jaren geleden werd de gay community verweten dat ze jongeren aan het verleiden waren om ook Homo te worden
Bron? want dit is de eerste keer dat ik dit hoor.
  zondag 11 juni 2023 @ 12:28:12 #132
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209474891
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee hoor. Er staat niet "Je mag hier iedere boodschap uitkramen die er maar is".

Sowieso is de Pride een politieke manifestatie. Dus is het legitiem van de deelnemers te eisen dat ze binnen de politieke overtuiging van de organisatie passen.

Sowieso is het doel van een politieke manifestatie om zoveel mogelijk mensen te overtuigen van hun boodschap. Politieke overtuigingen zijn immers veranderbaar. En is het dus helemaal niet noodzakelijk om allerlei clubs mee te laten doen die die boodschap juist bestrijden zoals de roze leeuw dat doet.
Haha, en daar komt de aap uit de mouw .. het draait om politiek.

En als Pride een politieke manifestatie is, waarom maak jij dan geregeld het argument dat mensen die er kritiek op uiten ofwel 'onzeker' ofwel 'homofoob' zijn. Dit heeft er dan toch niets meer mee te maken? Jij als heteroseksuele en uitgesproken progressieve man zou er dan nog meer op je plek zijn dan ik als homoseksuele en conservatieve man.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 11 juni 2023 @ 12:28:22 #133
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209474893
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Waarom is al aan bod gekomen, omdat Roze Leeuw transgenders niet erkent.
Dat ze vinden dat transities van bijvoorbeeld vrouw naar man gestopt moet worden.

Dergelijk gedachtengoed botst met het gedachtegoed van Pride.
Dus besluit de organisatie dat ze niet officieel mee kunnen doen.

En dat lijkt mij vrij logisch.

Welke boodschap stuur je als organisatie naar transgenders als je een groepering toe laat die vindt dat transgenders geestenziek zijn.
Ja en dat onderschrijft precies wat ik al schreef en dan zeg jij nee. :?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_209474906
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:16 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Is het feest niet nu juist dat dát naast elkaar kan bestaan? Dát zou pas een krachtig signaal zijn. "Wij vinden elkaar niks maar vandaag negeren we dat en vieren we feest". Dan ben je inclusief bezig.
Het probleem met de Roze Leeuw is dan ook dat ze expliciet vinden dat dat niet naast elkaar kan bestaan, zij accepteren andere visies niet.
Incelfrikandel
  zondag 11 juni 2023 @ 12:31:40 #135
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209474925
quote:
10s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Haha, en daar komt de aap uit de mouw .. het draait om politiek.

En als Pride een politieke manifestatie is, waarom maak jij dan geregeld het argument dat mensen die er kritiek op uiten ofwel 'onzeker' ofwel 'homofoob' zijn. Dit heeft er dan toch niets meer mee te maken? Jij als heteroseksuele en uitgesproken progressieve man zou er dan nog meer op je plek zijn dan ik als homoseksuele en conservatieve man.
Uiteraard is het politiek. Ander zou je het ook een dans en zuipfeest voor Jan en alleman kunnen noemen.

En die vijandige overtuiging tegenover homo's komt ergens vandaan. Niet van problemen die ook maar ergens bestaan. Het is vooral uit onzekerheid.
  zondag 11 juni 2023 @ 12:31:53 #136
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209474932
Mensen die homo's echt haten ga je toch niet overtuigen.
  zondag 11 juni 2023 @ 12:34:43 #137
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209474956
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:23 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Kijk, nu zijn we er. Dát is het precies. En politieke manifestaties zijn helemaal niet inclusief - en hoeven dat ook niet te zijn.

En dan is de Pride net zo inclusief als dat de partijcongressen en - feesten van de PVV vrij zijn; enkel als je denkt zoals zij.

Dus vier in godsnaam die zogenaamde inclusiviteit, gelijk de PVV de zogenaamde vrijheid viert, maar kom niet met je vinger wapperen als anderen er anders over denken. Politiek is nou eenmaal politiek.
Waarom zou inclusief betekenen dat je ieder gedachtegoed maar tolereert? Dan zouden ze vereniging Martijn en de Moslimbroederschap ook moeten tolereren.
  zondag 11 juni 2023 @ 12:35:29 #138
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209474968
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom zou inclusief betekenen dat je ieder gedachtegoed maar tolereert? Dan zouden ze vereniging Martijn en de Moslimbroederschap ook moeten tolereren.
Dat moeten ze ook. Als ze in een vrije en democratische samenleving willen leven tenminste. Dat is toch precies wat inclusief betekent?

Maar goed, niet op hun feestje. Dat dan weer niet.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_209474991
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
De Roze Leeuw heeft in het verleden een bericht geplaatst waarin werd opgeroepen om in actie te komen tegen het ‘verminken van meisjes’.

“Meisjes die denken dat ze een jongen zijn en hun borsten laten verwijderen”.

Waartegen volgens de stichting met kracht moet worden opgetreden.

Tja, dat botst met Pride.

Dus wil de organisatie niet dat Roze Leeuw een officieel onderdeel van de parade wordt.
Ben jij een voorstander van de mogelijkheid om kinderen operatief in transitie te laten gaan? En zo ja: ben je bekend met dat er medisch geen enkele onderbouwing voor is en het derhalve medisch gezien een onnodige medische ingreep is met negatieve gezondheidseffecten?

(Dat geldt overigens ook voor de religieuze besnijdenis, maar dat mag van mij ook verboden worden bij jongens, net zoals nu al bij meisjes)
  zondag 11 juni 2023 @ 12:39:39 #140
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209474997
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Uiteraard is het politiek. Ander zou je het ook een dans en zuipfeest voor Jan en alleman kunnen noemen.

En die vijandige overtuiging tegenover homo's komt ergens vandaan. Niet van problemen die ook maar ergens bestaan. Het is vooral uit onzekerheid.
Haha, ja maar dit gaat nu niet meer op.

Je kunt niet zeggen dat het om politiek draait maar kritiek ineens wegzetten als homofobie of onzekerheid. Er worden nota bene homo's geweerd van het event. Als je het eigenlijk allemaal om politiek draait is de kritiek dat ook.
pi_209475010
quote:
14s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Onze seksuele oriëntatie stoelt op het idee dat het menselijke geslacht objectief en binair is. Het is gewoon een gotspe dat we nu zitten met een ideologie die stelt dat dit allemaal subjectief zou zijn. Dan is onze seksualiteit er dus eigenlijk ook niet meer. En zeg nu eens eerlijk, zou jij een vrouw daten die zegt dat ze een man is?
Zoals dit?

Dat geslacht objectief is, als seksualiteit subjectief is doet dat er niet echt toe.
Ik val zelf uitsluitend op mannen. Maar dat wil niet zeggen dat ik op elke man val. Daar heb ik wel mijn voorkeur in.
Een transman kun je daarin zien als een bepaald type man waarop je wel of niet valt..
En persoonlijk sluit ik een transman niet bij voorbaat uit.
Het is maar net wat voor uiterlijke en innerlijke kenmerken iemand heeft, en of die mix past onder de categorie mannen waarop ik val.
pi_209475024
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:25 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Bron? want dit is de eerste keer dat ik dit hoor.
https://rationalwiki.org/wiki/Homosexual_agenda
Incelfrikandel
  zondag 11 juni 2023 @ 12:43:33 #143
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209475026
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:35 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Dat moeten ze ook. Als ze in een vrije en democratische samenleving willen leven tenminste. Dat is toch precies wat inclusief betekent?

Maar goed, niet op hun feestje. Dat dan weer niet.
Dat is het dus niet. Dat zou ook een onmogelijke paradox zijn als je alleen een politieke manifestatie zou organiseren als die per se
ook nog allerlei boodschappen moet gaan uitdragen die er strijdig mee. Zijn. Dat gaan verlangen is volstrekt onredelijk te noemen.

Sowieso is een politieke overtuiging aanpasbaar en is het doel van een manifestatie dat te bereiken. Niet om het tegenovergestelde te gaan faciliteren.
pi_209475030
quote:
10s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Je kunt niet zeggen dat het om politiek draait maar kritiek ineens wegzetten als homofobie of onzekerheid. Er worden nota bene homo's geweerd van het event. Als je het eigenlijk allemaal om politiek draait is de kritiek dat ook.
Nou, er worden transfoben geweerd.
Dat ze Homo zijn is geen excuus om transfobie toe te laten op een evenement dat ook om de inclusiviteit van transgenders draait.
pi_209475039
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:22 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
Dat, en ongeveer elke uiting in reclame/film/kunst/mode waarin er sprake is van twee mensen die een liefdesverbintenis aangaan. Hetero is de norm en alomtegenwoordig.

Kijk jij nog steeds uitzendingen uit de jaren 50 op een zwart/wit tv?
  zondag 11 juni 2023 @ 12:45:22 #146
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209475041
quote:

[..]

Er worden boodschappen uitgesloten.

En een anti homo boodschap is ook politiek als die uit onzekerheid voortkomt.
  zondag 11 juni 2023 @ 12:48:57 #147
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209475072
quote:

[..]

Ja maar iemand homofoob noemen is zo makkelijk waarom gun je ze niet gewoon politiek te bedrijven met de homofoob kaart in de hand. :'(
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_209475087
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ben jij een voorstander van de mogelijkheid om kinderen operatief in transitie te laten gaan? En zo ja: ben je bekend met dat er medisch geen enkele onderbouwing voor is en het derhalve medisch gezien een onnodige medische ingreep is met negatieve gezondheidseffecten?

(Dat geldt overigens ook voor de religieuze besnijdenis, maar dat mag van mij ook verboden worden bij jongens, net zoals nu al bij meisjes)
Zonder verdere achtergrond informatie kan ik daar geen antwoord op geven.

Dit onderwerp is eerder besproken op Fok, en daaruit bleek dat het een stuk genuanceerder is dan je hier stelt.
  zondag 11 juni 2023 @ 12:51:10 #149
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209475101
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik denk eerder religie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209475105
quote:
16s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:48 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja maar iemand homofoob noemen is zo makkelijk waarom gun je ze niet gewoon politiek te bedrijven met de homofoob kaart in de hand. :'(
Het zijn mensen die niets met Pride hebben die vinden dat Roze Leeuw moet kunnen meedoen omdat ze homo zijn.

Dat is ook wel opvallend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')