Of dominees dit doen in Estland staat niet in het artikel.quote:Op woensdag 3 januari 2024 12:29 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat is mogelijk, maar ik weet niet welk voordeel hetero's krijgen door een kerkelijk huwelijk wel of niet ingezegend.
Een zodanig voordeel dat koppels van hetzelfde geslacht ook dringend nodig zouden hebben.
Dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Mijn vraag is wat voor een voordeel hebben hetero's bij een kerkelijk huwelijk? Een voordeel dat koppels van hetzelfde geslacht dus niet zouden hebben als ze niet getrouwd zijn?quote:Op woensdag 3 januari 2024 12:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Of dominees dit doen in Estland staat niet in het artikel.
Ik denk dat je dat beter aan een kerkelijk persoon kunt vragen. Als zij er geen voordeel in zouden zien, dan zou het niet bestaan.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:39 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Mijn vraag is wat voor een voordeel hebben hetero's bij een kerkelijk huwelijk?
Nou nee, de voorvechters voor heterorechten van koppels van hetzelfde geslacht zeggen dat laatstgenoemden benadeeld werden omdat zij geen kerkelijk huwelijk mochten aangaan.quote:Op woensdag 3 januari 2024 14:55 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat beter aan een kerkelijk persoon kunt vragen. Als zij er geen voordeel in zouden zien, dan zou het niet bestaan.
Deze logica ontgaat me. Blijkbaar zijn er homokoppels die graag een kerkelijk huwelijk willen en blijkbaar mag dat niet. Maar andere mensen die voor gelijke rechten zijn moeten eerst aantonen wat de meerwaarde van een kerkelijk huwelijk is?quote:Op woensdag 3 januari 2024 15:14 schreef torentje het volgende:
[..]
Nou nee, de voorvechters voor heterorechten van koppels van hetzelfde geslacht zeggen dat laatstgenoemden benadeeld werden omdat zij geen kerkelijk huwelijk mochten aangaan.
Dan mogen die voorvechters ook weleens de meerwaarde van een kerkelijk huwelijk aantonen. Of niet soms?
Geen idee, ik ben niet kerkelijk en geen hetero.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:39 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Mijn vraag is wat voor een voordeel hebben hetero's bij een kerkelijk huwelijk?
Bij gelijke rechten gaat het er om dat je gelijke keuzes kunt maken.quote:Een voordeel dat koppels van hetzelfde geslacht dus niet zouden hebben als ze niet getrouwd zijn?
Ik spreek niet graag met lieden die losse handjes hebben. Ik heb namelijk een teer gestel plus ik heb niemand die de personen waarmee ik moet spreken onder schot wil houden.quote:Op woensdag 3 januari 2024 15:55 schreef Wantie het volgende:
Dat kun je dan beter vragen aan een heteroseksuele kerkganger.
Estland vindt zichzelf toch ook meer bij de Nordic countries horen toch? Dan kon dit niet uitblijven.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 13:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vanmorgen werden we wakker met dit fantastische nieuws dat het homo huwelijk in Estland erkend wordt vanaf 1 januari dit jaar.
Ik vind dit een enorme stap voorwaarts, vooral omdat Oost Europa nog grotendeels anti LGBTQ is.
https://www.nu.nl/goed-ni(...)it-jaar-trouwen.html
Dat is persoonlijk natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 13:43 schreef torentje het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de meerwaarde van een door priesters ingezegend huwelijk?
Dat is verder jouw probleem.quote:Op woensdag 3 januari 2024 16:39 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik spreek niet graag met lieden die losse handjes hebben. Ik heb namelijk een teer gestel plus ik heb niemand die de personen waarmee ik moet spreken onder schot wil houden.
Naja er zijn wel een paar vrij algemene redenen, zoals bescherming van boven en hulp in slechte tijden. En ik de bevindelijke kring voor de man enige zekerheid dat vrouwlief niet zomaar wil scheiden.quote:
Kan/mag scheiden. Maar idd het werkelijke geloof in iets. Dan kan een priesterlijke inzegening van belang zijn. Net als bij dood.quote:Op woensdag 3 januari 2024 18:51 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Naja er zijn wel een paar vrij algemene redenen, zoals bescherming van boven en hulp in slechte tijden. En ik de bevindelijke kring voor de man enige zekerheid dat vrouwlief niet zomaar wil scheiden.
Nee, ik vind dat je je gigantisch aanstelt, en dat je het topic naar jezelf trekt.quote:Op woensdag 3 januari 2024 20:20 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij hebt het dus niet zo met tere zieltjes?
Jij kunt beter bij elk bericht dat jij plaatst erbij zetten dat jij geen antwoord wil.quote:Op woensdag 3 januari 2024 20:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat je je gigantisch aanstelt, en dat je het topic naar jezelf trekt.
Je geeft sowieso geen antwoorden.quote:Op woensdag 3 januari 2024 21:33 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij kunt beter bij elk bericht dat jij plaatst erbij zetten dat jij geen antwoord wil.
Ik kan ook geen antwoorden geven, omdat ikzelf geen antwoorden krijg op mijn inhoudelijke vragen.quote:
Wat heeft het een met het andere te maken.quote:Op woensdag 3 januari 2024 21:56 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik kan ook geen antwoorden geven, omdat ikzelf geen antwoorden krijg op mijn inhoudelijke vragen.
Verkeerde topic denk ik?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:00 schreef HSG het volgende:
Russische drone bombardeert Oekrainers in een bootje.
Klopt. Sorryquote:
Het is een Indonesische nieuwszender. Het schijnt dat 73% van de bevolking pro-Russisch is.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, Russische propaganda hoort hier niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |