abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211902529
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 12:29 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat is mogelijk, maar ik weet niet welk voordeel hetero's krijgen door een kerkelijk huwelijk wel of niet ingezegend.
Een zodanig voordeel dat koppels van hetzelfde geslacht ook dringend nodig zouden hebben.
Of dominees dit doen in Estland staat niet in het artikel.
pi_211903062
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2024 12:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Of dominees dit doen in Estland staat niet in het artikel.
Dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Mijn vraag is wat voor een voordeel hebben hetero's bij een kerkelijk huwelijk? Een voordeel dat koppels van hetzelfde geslacht dus niet zouden hebben als ze niet getrouwd zijn?
pi_211904174
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 13:39 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Mijn vraag is wat voor een voordeel hebben hetero's bij een kerkelijk huwelijk?
Ik denk dat je dat beter aan een kerkelijk persoon kunt vragen. Als zij er geen voordeel in zouden zien, dan zou het niet bestaan.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_211904348
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 14:55 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ik denk dat je dat beter aan een kerkelijk persoon kunt vragen. Als zij er geen voordeel in zouden zien, dan zou het niet bestaan.
Nou nee, de voorvechters voor heterorechten van koppels van hetzelfde geslacht zeggen dat laatstgenoemden benadeeld werden omdat zij geen kerkelijk huwelijk mochten aangaan.
Dan mogen die voorvechters ook weleens de meerwaarde van een kerkelijk huwelijk aantonen. Of niet soms?
pi_211904395
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 15:14 schreef torentje het volgende:

[..]
Nou nee, de voorvechters voor heterorechten van koppels van hetzelfde geslacht zeggen dat laatstgenoemden benadeeld werden omdat zij geen kerkelijk huwelijk mochten aangaan.
Dan mogen die voorvechters ook weleens de meerwaarde van een kerkelijk huwelijk aantonen. Of niet soms?
Deze logica ontgaat me. Blijkbaar zijn er homokoppels die graag een kerkelijk huwelijk willen en blijkbaar mag dat niet. Maar andere mensen die voor gelijke rechten zijn moeten eerst aantonen wat de meerwaarde van een kerkelijk huwelijk is?

Waarom?
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_211904686
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 13:39 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Mijn vraag is wat voor een voordeel hebben hetero's bij een kerkelijk huwelijk?
Geen idee, ik ben niet kerkelijk en geen hetero.
Dat kun je dan beter vragen aan een heteroseksuele kerkganger.
quote:
Een voordeel dat koppels van hetzelfde geslacht dus niet zouden hebben als ze niet getrouwd zijn?
Bij gelijke rechten gaat het er om dat je gelijke keuzes kunt maken.
Als een hetero kan kiezen voor een kerkelijk huwelijk en een homo niet, dan is er geen sprake van gelijke rechten.

Wat een voordeel is van die keuze staat daar los van.
  woensdag 3 januari 2024 @ 16:10:22 #207
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211904840
Ze durven wel in Estland, dat is leuk om te zien. Over het algemeen kan homoseksualiteit in die regio natuurlijk best nog wel een probleem vormen. Dit was uit een onderzoek van vijf jaar geleden door Pew Research:

'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211905173
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2024 15:55 schreef Wantie het volgende:
Dat kun je dan beter vragen aan een heteroseksuele kerkganger.
Ik spreek niet graag met lieden die losse handjes hebben. Ik heb namelijk een teer gestel plus ik heb niemand die de personen waarmee ik moet spreken onder schot wil houden.
pi_211905433
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vanmorgen werden we wakker met dit fantastische nieuws dat het homo huwelijk in Estland erkend wordt vanaf 1 januari dit jaar.

Ik vind dit een enorme stap voorwaarts, vooral omdat Oost Europa nog grotendeels anti LGBTQ is.

https://www.nu.nl/goed-ni(...)it-jaar-trouwen.html
Estland vindt zichzelf toch ook meer bij de Nordic countries horen toch? Dan kon dit niet uitblijven.
pi_211905624
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:43 schreef torentje het volgende:

[..]
Wat is eigenlijk de meerwaarde van een door priesters ingezegend huwelijk?
Dat is persoonlijk natuurlijk.
pi_211906188
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 16:39 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik spreek niet graag met lieden die losse handjes hebben. Ik heb namelijk een teer gestel plus ik heb niemand die de personen waarmee ik moet spreken onder schot wil houden.
Dat is verder jouw probleem.
pi_211906575
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 17:28 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dat is persoonlijk natuurlijk.
Naja er zijn wel een paar vrij algemene redenen, zoals bescherming van boven en hulp in slechte tijden. En ik de bevindelijke kring voor de man enige zekerheid dat vrouwlief niet zomaar wil scheiden.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_211906621
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 18:51 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Naja er zijn wel een paar vrij algemene redenen, zoals bescherming van boven en hulp in slechte tijden. En ik de bevindelijke kring voor de man enige zekerheid dat vrouwlief niet zomaar wil scheiden.
Kan/mag scheiden. Maar idd het werkelijke geloof in iets. Dan kan een priesterlijke inzegening van belang zijn. Net als bij dood.
pi_211907711
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2024 18:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is verder jouw probleem.
Jij hebt het dus niet zo met tere zieltjes?
pi_211907963
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 20:20 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij hebt het dus niet zo met tere zieltjes?
Nee, ik vind dat je je gigantisch aanstelt, en dat je het topic naar jezelf trekt.
pi_211908917
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2024 20:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, ik vind dat je je gigantisch aanstelt, en dat je het topic naar jezelf trekt.
Jij kunt beter bij elk bericht dat jij plaatst erbij zetten dat jij geen antwoord wil.
pi_211908986
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 21:33 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij kunt beter bij elk bericht dat jij plaatst erbij zetten dat jij geen antwoord wil.
Je geeft sowieso geen antwoorden.
pi_211909323
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2024 21:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je geeft sowieso geen antwoorden.
Ik kan ook geen antwoorden geven, omdat ikzelf geen antwoorden krijg op mijn inhoudelijke vragen.
pi_211912230
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 21:56 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik kan ook geen antwoorden geven, omdat ikzelf geen antwoorden krijg op mijn inhoudelijke vragen.
Wat heeft het een met het andere te maken.
pi_211971856
Edit: verkeerde topic.

[ Bericht 95% gewijzigd door HSG op 09-01-2024 22:20:26 ]
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_211973600
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 12:00 schreef HSG het volgende:
Russische drone bombardeert Oekrainers in een bootje.

Verkeerde topic denk ik?
pi_211973920
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 15:10 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Verkeerde topic denk ik?
Klopt, Russische propaganda hoort hier niet.
pi_211978551
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 15:10 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Verkeerde topic denk ik?
Klopt. Sorry :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 15:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, Russische propaganda hoort hier niet.
Het is een Indonesische nieuwszender. Het schijnt dat 73% van de bevolking pro-Russisch is.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_215995943
Ooh, bijna een jaar geleden de laatste post! Er was volgens mij een ander LGBTQ topic hier, maar ik kan 'm nergens vinden.

Anyway, pas geleden deze film met mijn oudste in de bios gezien en aanradertje wel. IMDb score van 8.3.

Vlaams/Nederlandse film over Elias die voor de eerste keer verliefd wordt op zijn nieuwe buurjongen Alexander. Simpel onderwerp, erg mooi in beeld gebracht. De 2 kids zijn echte acteer talentjes :)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')