Ze propageren inderdaad alle drie een boodschap die in strijd is met de visie van de Pride. Dus in die zin is dat prima vergelijkbaar. Het is allemaal zo moeilijk niet. Maar een vaste eigenschap van populistische figuren is dat ze voortdurend van iedereen eisen dat ze maar een podium krijgen.quote:Op zondag 11 juni 2023 11:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, dit is echt een bespottelijke post. Je zet dus nu een radicaal moslimgenootschap en een vereniging van pedofielen (die twee vergelijken is al belachelijk) op gelijke voet met een groep van conservatieve homo's, om het te rechtvaardigen dat deze conservatieve homo's worden geweerd van de nota bene Gay Pride.![]()
Dat snap ik natuurlijk ook. En ik vind het ook helemaal prima. Maar laten we dit met zijn allen onthouden als er weer eens [Sector X] in opspraak is, omdat bij [bedrijven A&B] zo weinig mensen van [Orientatie X] worden aangenomen? Het zijn immers [private] initiatieven die een bepaalde boodschap manifesteren..quote:Op zondag 11 juni 2023 11:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De Pride is niet "ons land" maar gewoon een privaat initiatief en een manifestatie die voor een bepaalde boodschap is. Dus die mogen gewoon eisen stellen aan welke boodschappen de deelnemers uitdragen.
Die van de roze leeuw past er niet in. Net zo goed als de Moslimbroederschap of vereniging Martijn daar ook niet welkom is.
Omdat ze de stellingname van een ander ook expliciet niet accepteren.quote:Op zondag 11 juni 2023 11:49 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom die stellingname ertoe doet op een dag dat ieder zijn eigen oriëntatie wil vieren.
Dan had ik het wel geweten als Roze Leeuw - ik zou niet eens willen komen. Maar zij roepen ws iets als "de pride is gekaapt door de wokisten".quote:Op zondag 11 juni 2023 11:57 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Omdat ze de stellingname van een ander ook expliciet niet accepteren.
Dat begrijp ik dan persoonlijk ook niet, waarom wil je als organisatie bij een Pride zijn waarvan je het meningsverschil over de visie niet accepteert.quote:Op zondag 11 juni 2023 11:58 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dan had ik het wel geweten als Roze Leeuw - ik zou niet eens willen komen.
Bijvoorbeeld. Of mensen die het niet eens zijn daarmee verdacht maken als mogelijke pedofiel. Of bijvoorbeeld de BBB uitmaken voor 'kartelpartij' omdat ze voor een wet hebben gestemd waar ze het niet mee eens zijn. Ik kan me heel goed voorstellen dat de Pride niet zit te wachten op dat gedrag, respect moet van twee kanten komen.quote:Maar zij roepen ws iets als "de pride is gekaapt door de wokisten".
Wat is er inconsequent aan het weren van een organisatie die tegen het Pride gedachtengoed is?quote:Op zondag 11 juni 2023 10:53 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Jij suggereert het - ik vraag alleen of je het zo bedoelt om uit te vogelen of je de consequenties van je eigen redeneren doorziet. Niet dus.
Die hele pride kan me verder werkelijk niks schelen. Ik ben in dit soort topics altijd alleen maar bezig met mensen van radicale signatuur op hun eigen morele en logische inconsequenties te wijzen.
Vind ik leuk. En het is ook nodig. Ze zijn de laatste maanden nogal dominant in het debat en dat komt de sfeer in de samenleving niet ten goede.
Oh, ze mogen best komen en meedoen, alleen niet onder de noemer 'roze leeuw '.quote:Op zondag 11 juni 2023 12:03 schreef -XOR- het volgende:
Aan de ene kant kun je je afvragen wat de burgerlullen/trutten van de Roze Leeuw willen op een progressieve parade waar mensen met hun blote reet op een boot staan te hossen, maar aan de andere kant moeten conservatieve homo's lesbiennes ook hun acte de presence mogen geven op zo'n pride. Ik denk dat het intersectionele karakter van de Pride tegenwoordig er net teveel aan is.
Op de website van de Pride:quote:Op zondag 11 juni 2023 11:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze propageren inderdaad alle drie een boodschap die in strijd is met de visie van de Pride. Dus in die zin is dat prima vergelijkbaar. Het is allemaal zo moeilijk niet. Maar een vaste eigenschap van populistische figuren is dat ze voortdurend van iedereen eisen dat ze maar een podium krijgen.
Dus laat zie in plaats van zielig doen lekker hun eigen manifestatie organiseren met de boodschap "Homo's zijn lief en transgenders en buitenlanders moeten opflikkeren". Dat kan prima.
quote:“Pride Amsterdam is niet zomaar een evenement. Het staat symbool voor de open en tolerante stad die we willen zijn. We vieren de vrijheid jezelf te kunnen zijn. Al twintig jaar is de botenparade onlosmakelijk verbonden met Amsterdam en niet meer weg te denken uit onze binnenstad.”
Dan zou de Roze Leeuw dus gewoon welkom moeten zijn want dit is een vereniging van homo's. Ook zij horen hier gewoon bij. Die groep uitsluiten op basis van hun politieke voorkeur is compleet belachelijk.quote:“Pride in Amsterdam is ongelooflijk en episch en met niets te vergelijken dat ik ooit gezien heb. De hele stad viert dat je mag zijn wie je bent. Trans, Bi, Lesbisch, Homo, samen met hetero en wat je identiteit ook is … iedereen doet mee … iedereen viert de diversiteit. Pride neemt hier werkelijk de hele stad over! De boodschap gaat hier echt over inclusie en je kunt voelen waarom dit het eerste land was dat het huwelijk tussen mensen van hetzelfde geslacht doorvoerde en waarom het vooroploopt op het gebied van mensenrechten!”
En de Pride ook niet, want kennelijk mag je 'formeel' geen homo zijn die transgenders niet pride waardig vindt.quote:Op zondag 11 juni 2023 12:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat is er inconsequent aan het weren van een organisatie die tegen het Pride gedachtengoed is?
In dit geval een groep die zich uitspreekt tegen transgenders.
Dat lijkt mij nogal in botsing met een evenement waarbij transgenders de vrijheid mogen ervaren zichzelf te zijn.
Wat mij in de discussies opvalt is dat personen die niets met de Pride hebben vinden dat Roze Leeuw mee zou moeten doen, en dat het weigeren van deze organisatie hypocriet is, inconsequent, tegen het gedachtegoed van Pride, etc etc.
Pride gaat om dat iedereen zichzelf kan zijn en dat je elkaar daarin respecteert. En dat doet Roze Leeuw niet.
Zou ze dat minder lid maken van de Roze Leeuw? Zouden ze als uiting van hun identiteit een roze leeuw op hun revers mogen dragen?quote:Op zondag 11 juni 2023 12:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh, ze mogen best komen en meedoen, alleen niet onder de noemer 'roze leeuw '.
Tja als ze hun roze leeuw parade organiseren komt er waarschijnlijk anderhalve man en een paardenkop op af. Dus moeten doen "progressieven" (lees iedereen niet niet rechts van de VVD zit) de kooltjes voor hen uit het vuur halen.quote:Op zondag 11 juni 2023 12:03 schreef -XOR- het volgende:
Aan de ene kant kun je je afvragen wat de burgerlullen/trutten van de Roze Leeuw willen op een progressieve parade waar mensen met hun blote reet op een boot staan te hossen, maar aan de andere kant moeten conservatieve homo's lesbiennes ook hun acte de presence mogen geven op zo'n pride. Ik denk dat het intersectionele karakter van de Pride tegenwoordig er net teveel aan is.
Je mag dat niet uitdragen op de Pride, dat is wat anders.quote:Op zondag 11 juni 2023 12:09 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
En de Pride ook niet, want kennelijk mag je 'formeel' geen homo zijn die transgenders niet pride waardig vindt.
Volgens de site van de pride mag je alles zolang je het maar doet in het kader van het vieren van de diversiteit.quote:Op zondag 11 juni 2023 12:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je mag dat niet uitdragen op de Pride, dat is wat anders.
Dat de ene groep stelling neemt tegen een andere groep, dat poets je natuurlijk niet weg op zo'n dag.quote:Op zondag 11 juni 2023 11:49 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom die stellingname ertoe doet op een dag dat ieder zijn eigen oriëntatie wil vieren. Dan zet je ze niet bijelkaar op een boot? Wat kan jou het als trotse transgender schelen dat er drie boten verder een paar gasten je een freak vinden? Ik kan je verklappen dat het gros van het publiek op de kant dat ook vindt. Kan jou het schelen. Daar draait die hele pride toch om?
Bovendien dacht ik dat de pride iets voor gays was, maar ik loop achter kennelijk.
Sexuele/genderdiversiteit neem ik aan.quote:Op zondag 11 juni 2023 12:13 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Volgens de site van de pride mag je alles zolang je het maar doet in het kader van het vieren van de diversiteit.
Ja maar dat is toch de realiteit? Dat hoort toch ook bij diversiteit? Diversiteit is toch niet alleen maar "wij vinden alles ok en elkaar altijd aardig?"quote:Op zondag 11 juni 2023 12:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat de ene groep stelling neemt tegen een andere groep, dat poets je natuurlijk niet weg op zo'n dag.
Die dag is juist bedoeld om jezelf te kunnen zijn zonder dat je dat moet verdedigen.
En dan vaar je met je boot vol transgenders aan achter een bod vol tegenstanders van transgenders....
Dat werkt toch niet?
Dat die voorste boot uitstraalt van "wij komen op voor onze rechten als conservatieve homo's, maar vinden het terecht dat de rechten van de boot achter ons worden afgenomen".
En dan moeten de deelnemers van die tweede boot dat die dag maar even vergeten...
Dat zijn dan meteen weer twee totaal verschillende dingen. Het maakt nogal uit of je het één of het ander viert.quote:
Het hilarische is dat dit ook alleen maar weet te bevestigen dat Pride inderdaad is gekaapt door woke-isten. Het gaat niet meer om de seksuele oriëntatie (zoals voorheen), maar je moet geloven in de genderideologie en politiek gezien op een bepaalde manier georiënteerd zijn. Links van het centrum en zo progressief mogelijk.quote:Op zondag 11 juni 2023 12:09 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
En de Pride ook niet, want kennelijk mag je 'formeel' geen homo zijn die transgenders niet pride waardig vindt.
Het is die inconsistentie in de toepassing principes waar ik op wijs - verder niet. Dat is het vervelende van principes, als je ze niet consequent hanteert zijn het geen principes.
Die hebben in deze context altijd wel vrij nauw met elkaar in verband gestaan.quote:Op zondag 11 juni 2023 12:17 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dat zijn dan meteen weer twee totaal verschillende dingen. Het maakt nogal uit of je het één of het ander viert.
Mag je zijn, maar je mag je niet op Pride manifesteren als een groep die tegen transgenders is.quote:Op zondag 11 juni 2023 12:09 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Nou, als je op een evenement waarbij het gedachtengoed is dat iedereen recht heeft op zijn eigen identiteit en dat gerespecteerd wordt een organisatie toelaat die zegt dat ze vinden dat transgenders geen bestaansrecht hebben, dan ben je juist inconsequent en volg je je eigen principes niet.quote:Het is die inconsistentie in de toepassing principes waar ik op wijs - verder niet. Dat is het vervelende van principes, als je ze niet consequent hanteert zijn het geen principes.
Het probleem is helemaal niet dat er transgenders of homoseksuelen zijn. Het gaat om de transideologie waarbij jongeren verleid worden om ook trans te worden, door ze zo snel mogelijk in transitie te laten gaan, immers van de prepubers zal 80% zich weer comfortabel voelen met hun geboortegeslacht bij adolescentie.quote:Op zondag 11 juni 2023 10:23 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Wat leuk zeg.
We gaan de aanwezigheid van hetero-stelletjes in de openbare ruimte ontkennen om homo's en lesbiennes te vertellen dat zij zich "ook niet" als een stelletje kenbaar hoeven te maken.
Je bent gewoon tegen zichtbare uitingen van homoseksualiteit, punt. Je fixeert je haat eerst op transgenders omdat die het meeste afwijken van de norm, daar win je stemmen mee. Maar de rest volgt later. Alleen degenen die "normaal doen" (= onzichtbaar zijn) hebben niks te vrezen.
Het hilarische is vooral dat sommigen denken dat de Gay Pride niet woke was..quote:Op zondag 11 juni 2023 12:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het hilarische is dat dit ook alleen maar weet te bevestigen dat Pride inderdaad is gekaapt door woke-isten. Het gaat niet meer om de seksuele oriëntatie (zoals voorheen), maar je moet geloven in de genderideologie en politiek gezien op een bepaalde manier georiënteerd zijn. Links van het centrum en zo progressief mogelijk.
En dit benadrukt natuurlijk een bredere trend. Het infantiliseren van minderheden en die gebruikt al instrument voor politiek gewin. En zodra er iemand van zo'n minderheid zich niet gedraagt conform met wat verwacht wordt is het mis. Die moeten meteen in het verdomhoekje worden gezet. Je moet namelijk wel op de juiste manier homo/zwart/migrant/vrouw zijn.
Immers, een vrouw die SGP stemt, een migrant die PVV stemt of een homo die JA21 stemt, daar heb je niets aan.
En jij snapt toch wel dat het uitsluiten van mensen op een pride die nota bene bedoeld is om geen mensen uit te sluiten op zijn zachtst gezegd ironisch is?quote:Op zondag 11 juni 2023 12:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Mag je zijn, maar je mag je niet op Pride manifesteren als een groep die tegen transgenders is.
Je snapt toch wel dat dat botst met het hele idee achter Pride?
Als je ten principale diversiteit wilt vieren kun je dat prima overwegen.quote:Wat is de volgende stap, het toelaten van een boot van de Moslim Broederschap die vindt dat je homo's van flatgebouwen moet af gooien?
Nee hoor. Er staat niet "Je mag hier iedere boodschap uitkramen die er maar is".quote:Op zondag 11 juni 2023 12:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Op de website van de Pride:
[..]
[..]
Dan zou de Roze Leeuw dus gewoon welkom moeten zijn want dit is een vereniging van homo's. Ook zij horen hier gewoon bij. Die groep uitsluiten op basis van hun politieke voorkeur is compleet belachelijk.
Je realiseert je trouwens dat er daar ook homo's aanwezig zullen zijn die stemmen op partijen als de PVV, BBB, JA21 of zelfs SGP en FVD? Moeten die ook maar preventief worden geweerd?
Je lijkt een onjuist beeld te hebben van LHBT'ers, dit is een enorme diverse groep met mensen van allerlei richtringen en overtuigingen binnen onze maatschappij. Ook binnen deze groepen is soms frictie en conflict.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |