abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209472556
NIET MIJN OP

Deze week is het zover: Pride Month. Althans, in Amerika, want daar staat de hele maand juni in het teken van de LHBTIQAPC+-community. In Nederland hebben we Pride, dat we vroeger Gay Pride noemden. Pride Amsterdam is met een volledige week – 1 augustus tot en met 6 augustus 2023, in Rotterdam begint men al op 1 juni.

Pride is a protest
De officiële opening van Rotterdam Pride is op donderdag 1 juni in de Kunsthal. Vanaf 19.00 uur is er een programma met een talk en spoken word. Later op de avond kunnen de voetjes van de vloer tijdens de afterparty. Tegelijkertijd wordt de film ‘Pride from Above’ vertoond in het auditorium.

Op vrijdag 2 juni kun je meelopen met de Pride March 2023. Samen met andere Rotterdammers kom je tijdens de route van 3,5e kilometer in voor gelijke rechten en meer acceptatie van de LGBTIQA+-community. Om mee te gaan met de mars kun je om 19.00 uur verzamelen op het Stationsplein.

Uitgebreide info mbt aanstaande event hier:
https://www.elle.com/nl/lifestyle/g44025992/pride-amsterdam-2023/

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ridemaand-achterhoek

Gisteren kwam ik dit tegen, een non binair hen, voorheen:

Daarna:

Heden:

https://youtube.com/shorts/zwdDSZjsOwU?feature=share

De discussie is ongewenst wellicht, maar gezien we dit vieren, vraag ik me af waarom deze discussie zo ongewenst is.
Gialu, hen op de fotos en videos zegt dat ze hiertoe gekomen is nadat ze influencers had gezien, en begreep dat dit was wat hen ook wilde.

Ik vind het verminking, met een hele rits aan fysieke problemen in het verschiet, niet iets om te vieren.

Gay Pride daar kan ik me alles bij voorstellen, maar dit vieren, ik vraag me af of het wel zo'n goed idee is of we van Gay Pride naar LHBTIQAPC+ pride zijn gegaan.

Het is ook een beetje hypocriet dat juist deze hen zo opzienbarend is, vanwege het beeldschoon zijn voorheen. Op zich ziet hen er heden gelukkig uit. YOP
pi_209472592
Het is lastig. Ik denk dat het transgebeuren sowieso ontzettend veel schade aanricht maar ook het overdreven promoten van LHB zie ik niet als iets heel goeds. Als mensen homoseksueel zijn is dat prima maar loop er niet zo overdreven mee te koop en ga je richten op iets wat nuttig is voor de samenleving.
pi_209472630
Ziek dit.
pi_209472636
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 01:46 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
:D Dat beweren alle radicaalconservatieve zolderkamerterroristen.
Probeer eens tussen dit soort oprispingen door iets inhoudelijks te plaatsen. Al is het maar een simpel antwoord op vragen die aan jou gesteld worden.
pi_209472674
quote:
13s.gif Op zondag 11 juni 2023 07:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Probeer eens tussen dit soort oprispingen door iets inhoudelijks te plaatsen. Al is het maar een simpel antwoord op vragen die aan jou gesteld worden.
Ja, hij is wel een zeldzaam agressief exemplaar he maar ook voor hem is er vast een kleurtje over zodat ook hij er mág zijn.
Go hard or go home
pi_209472678
Maar pride is liefde en verbintenis. *wappert hysterisch
Go hard or go home
pi_209472786
Ik zou haar nog steeds doen
  zondag 11 juni 2023 @ 08:41:05 #8
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209472859
quote:
0s.gif
Op zaterdag 10 juni 2023 18:56 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Extreem links is veel gevaarlijker dan extreem rechts.

:D Dat beweren alle radicaalconservatieve zolderkamerterroristen.
En toch heeft de radicaalrechtse politieke hoek geen partijvoorzitter met een geweldadig verleden in de EK zitten. Ook is het in NL nog wachten op de eerste aanslag van rechterzijde op linkse politieke partijen, terwijl je de voorbeelden van (dodelijk) links geweld op rechtste politici vrij eenvoudig gevonden hebt.

Dus wie is hier nou de zolderkamer autist?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zondag 11 juni 2023 @ 08:54:29 #9
256666 leeell
I know you're lonely
pi_209472931
Ik heb er geen last van
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  zondag 11 juni 2023 @ 08:56:27 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209472940
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 06:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Het is lastig. Ik denk dat het transgebeuren sowieso ontzettend veel schade aanricht maar ook het overdreven promoten van LHB zie ik niet als iets heel goeds. Als mensen homoseksueel zijn is dat prima maar loop er niet zo overdreven mee te koop en ga je richten op iets wat nuttig is voor de samenleving.
Dus homo's zijn oke als ze zich maar wel precies zo gedragen als jij dan wenst? :D
  zondag 11 juni 2023 @ 09:06:24 #11
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_209473005
quote:
2s.gif Op zondag 11 juni 2023 08:54 schreef leeell het volgende:
Ik heb er geen last van
Oke CoolGuy.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_209473049
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 08:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dus homo's zijn oke als ze zich maar wel precies zo gedragen als jij dan wenst? :D
Het klassieke Hexagon-argument. Kom niet aan de vrijheden van mensen ook al is het niet goed voor de samenleving!!!!!
  zondag 11 juni 2023 @ 09:18:24 #13
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_209473107
Pride :r

Ook gelijk een hele maand die regenboogeenhoornkots :r
-XOXO-
pi_209473122
quote:
17s.gif Op zondag 11 juni 2023 07:44 schreef Noek het volgende:
Maar pride is liefde en verbintenis. *wappert hysterisch
Pride is 1 van de deadly sins. De mensheid is altijd in staat geweest om dat wat lelijk is mooi te maken en dat wat mooi is lelijk te maken.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 11 juni 2023 @ 09:26:02 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209473154
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 09:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Het klassieke Hexagon-argument. Kom niet aan de vrijheden van mensen ook al is het niet goed voor de samenleving!!!!!
Wat is er precies niet goed voor de samenleving aan het laten zien van een extravagante subcultuur dan?
pi_209473492
Maak er maar een seizoen van.

twitter
  zondag 11 juni 2023 @ 10:06:28 #17
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209473534
quote:

[..]
Dat is toch ook precies de lijn van de pride organisatie en éxact de reden waarom zoiets als de roze leeuw wordt uitgesloten van de pride?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_209473542
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:03 schreef Nober het volgende:
Maak er maar een seizoen van.

[ twitter ]
"Pride Month is upon us. And much like the facehugger from Alien, it is now inescapable"

_O-
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209473608
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 06:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Dit is wat er gebeurt als je je oren laat hangen naar "realistisch" foutrechts. Eerst liggen de "excessen" onder vuur (transgenders), dan gaat er een streep door alle "perverse" theatraliteit (drag queens) en uiteindelijk is alleen zichtbaar zijn (hand in hand lopen, een kuis kusje op de mond) al genoeg om het predicaat "ermee te koop lopen" te krijgen. Voordat je doorhebt dat het zover is, dwingen de alpha males jou om "gEwOoN tE dOeN" en mag je toch weer lekker de kast in duiken, want wie je bent word je geacht voor een belangrijk deel onzichtbaar voor de anderen te houden ("dat willen we niet zien" en zeker niet "als er kinderen bij zijn").
J’ai faim.
  zondag 11 juni 2023 @ 10:13:28 #20
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209473609
quote:

[..]
Je kunt je ongeacht je seksuele oriëntatie toch normaal gedragen? Dat lijkt mij niet te veel gevraagd.
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 09:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Bij deze user speelt er een onderliggende overtuiging mee, dat is misschien nog veel erger.
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 09:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wat is er precies niet goed voor de samenleving aan het laten zien van een extravagante subcultuur dan?
Welke 'subcultuur' hebben we het hier eigenlijk precies over?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 11 juni 2023 @ 10:15:30 #21
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209473628
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:13 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
Dit is wat er gebeurt als je je oren laat hangen naar "realistisch" foutrechts. Eerst liggen de "excessen" onder vuur (transgenders), dan gaat er een streep door alle "perverse" theatraliteit (drag queens) en uiteindelijk is alleen zichtbaar zijn (hand in hand lopen, een kuis kusje op de mond) al genoeg om het predicaat "ermee te koop lopen" te krijgen. Voordat je doorhebt dat het zover is, dwingen de alpha males jou om "gEwOoN tE dOeN" en mag je toch weer lekker de kast in duiken, want wie je bent word je geacht voor een groot deel onzichtbaar voor de anderen te houden.
Seksuele oriëntatie is per definitie onzichtbaar. Kun jij op straat aanwijzen wie er homo/lesbisch, biseksueel of hetero is?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209473640
quote:
14s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je kunt je ongeacht je seksuele oriëntatie toch normaal gedragen? Dat lijkt mij niet te veel gevraagd.
Dit bedoel ik dus.

Normaal = niet zichtbaar.
J’ai faim.
pi_209473663
quote:
14s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Seksuele oriëntatie is per definitie onzichtbaar. Kun jij op straat aanwijzen wie er homo/lesbisch, biseksueel of hetero is?
Homos pik je er in de meeste gevallen wel zo uit.
  zondag 11 juni 2023 @ 10:22:49 #24
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209473703
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:18 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Homos pik je er in de meeste gevallen wel zo uit.
Hier zit je mis. Bij mij zie je dat bijvoorbeeld absoluut niet en daar zijn er heel veel van. Het stereotype 'relnicht' met overdreven vrouwelijk gedrag (of potige vrouwen met een kort kapsel) wat je geregeld in de media ziet is namelijk echt niet de norm.
pi_209473706
quote:
14s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat leuk zeg.

We gaan de aanwezigheid van hetero-stelletjes in de openbare ruimte ontkennen om homo's en lesbiennes te vertellen dat zij zich "ook niet" als een stelletje kenbaar hoeven te maken.

Je bent gewoon tegen zichtbare uitingen van homoseksualiteit, punt. Je fixeert je haat eerst op transgenders omdat die het meeste afwijken van de norm, daar win je stemmen mee. Maar de rest volgt later. Alleen degenen die "normaal doen" (= onzichtbaar zijn) hebben niks te vrezen.
J’ai faim.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')