Ach ja, de Hex boodschap... "onzekerheid"...quote:Op zondag 11 juni 2023 12:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er worden boodschappen uitgesloten.
En een anti homo boodschap is ook politiek als die uit onzekerheid voortkomt.
Dit betreft inderdaad een biologische man, dat klopt. De transitie van dit persoon is daarentegen wel goed gelukt, dat valt moeilijk te ontkennen, maar het daadwerkelijke geslacht is simpelweg onveranderlijk.quote:Op zondag 11 juni 2023 12:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zoals dit?
[ afbeelding ]
Dat geslacht objectief is, als seksualiteit subjectief is doet dat er niet echt toe.
Ik val zelf uitsluitend op mannen. Maar dat wil niet zeggen dat ik op elke man val. Daar heb ik wel mijn voorkeur in.
Een transman kun je daarin zien als een bepaald type man waarop je wel of niet valt..
En persoonlijk sluit ik een transman niet bij voorbaat uit.
Het is maar net wat voor uiterlijke en innerlijke kenmerken iemand heeft, en of die mix past onder de categorie mannen waarop ik val.
Dat is jouw mening. Ik denk daar heel anders over. Dit ging in principe helemaal niet om transgenders. Ik vind de LHB en de T iets compleet anders en onverenigbaar. En er zijn heel veel homo's en lesbiennes die daar zo over denken.quote:Op zondag 11 juni 2023 12:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, er worden transfoben geweerd.
Dat ze Homo zijn is geen excuus om transfobie toe te laten op een evenement dat ook om de inclusiviteit van transgenders draait.
Uiteraard is Pride een politiek feestje.quote:Op zondag 11 juni 2023 10:57 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wel hypocriet want je doet het naar de buitenwereld voorkomen alsof het om lhbtq mensen gaat, terwijl het eigenlijk een politiek feestje is. Dat is gewoon over de rug van homo's een doel bereiken.
Stop dan ook met het woord inclusief te gebruiken als het juist exclusief voor linkse stemmers gaat.quote:Op zondag 11 juni 2023 12:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom zou inclusief betekenen dat je ieder gedachtegoed maar tolereert? Dan zouden ze vereniging Martijn en de Moslimbroederschap ook moeten tolereren.
Als kinderen in de puberteit geraken zijn ze zoekende. Als je dan een andere geaardheid hebt, of door andere oorzaken wat minder makkelijk sociaal meekomt, dan kan het heel verleidelijk zijn om te horen dat je na transitie helemaal happy gaat zijn.quote:Op zondag 11 juni 2023 12:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar hoe kun je iemand verleiden om Trans te worden.
Jaren geleden werd de gay community verweten dat ze jongeren aan het verleiden waren om ook Homo te worden
Inmiddels zijn de meesten in het westen, op een uitzondering na zoals Hongarije, er wel van overtuigd dat dat niet kan.
En nu herhaalt dat zich mbt transgenders.
Ik hou het opzettelijk juist bij de feiten.quote:Op zondag 11 juni 2023 12:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zonder verdere achtergrond informatie kan ik daar geen antwoord op geven.
Dit onderwerp is eerder besproken op Fok, en daaruit bleek dat het een stuk genuanceerder is dan je hier stelt.
Ja, de situatie is precies andersom, een cis man die een relatie aan gaat met een transvrouw.quote:Op zondag 11 juni 2023 12:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit betreft inderdaad een biologische man, dat klopt. De transitie van dit persoon is daarentegen wel goed gelukt, dat valt moeilijk te ontkennen, maar het daadwerkelijke geslacht is simpelweg onveranderlijk.
Omdat dat juist subjectief is, op welke uiterlijke kenmerken je valt.quote:En met betrekking tot dat laatste merk ik toch enige terughoudendheid. Opvallend hoor, want je wist toch zo zeker dat het allemaal subjectief is? Dus waarom doen uiterlijke kenmerken er dan toe?
Nee, dat zie ik niet.quote:Een vrouw die zegt dat ze een man is, is eigenlijk ook een man, toch? Of weet je diep van binnen ook wel dat dit voor ons als homo's een spagaat creëert? Ik denk het wel.
Tja, jij legt daar een onderscheid in, ik niet.quote:Óf je gelooft in seksuele oriëntatie, waarbij je de menselijke biologische en binaire realiteit accepteert, óf je gaat voor de genderidelogie, waarmee je dan tevens zult moeten accepteren dat alles dan een subjectieve beleving wordt en concepten als 'man', 'vrouw', 'homo' en 'hetero' dan ook hun waarde verliezen.
[..]
Ik vind het niet onverenigbaar, de meeste transgenders die ik ken, ken ik uit de gay scene, omdat ze daar zichzelf kunnen zijn zonder oordeel.quote:Dat is jouw mening. Ik denk daar heel anders over. Dit ging in principe helemaal niet om transgenders. Ik vind de LHB en de T iets compleet anders en onverenigbaar. En er zijn heel veel homo's en lesbiennes die daar zo over denken.
Ik vind dat de stelling te nauw is om daar een antwoord op te geven.quote:Op zondag 11 juni 2023 13:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik hou het opzettelijk juist bij de feiten.
En het gaat nu even om de theorie. Niet om de vraag of mijn vraag klopt. Dus als hypothese: wat vind je?
Nou ben je aan het duiken.quote:Op zondag 11 juni 2023 13:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind dat de stelling te nauw is om daar een antwoord op te geven.
Tja, als ik 30 jaar terug ga in mijn eigen verleden: uitgejouwd worden op straat, gepest, in elkaar geslagen worden, als je naar een Cafe wilde, goed op je hoede zijn dat er niemand in de buurt was als je aanbelde, door een klein luikje werd aanschouwd dat je geen bedreiging vormde, en daarna werd je binnengelaten in een potdichte kroeg met gelijkgestemden.quote:Op zondag 11 juni 2023 11:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hou toch op man.
Acceptatie en inclusiviteit was in Nederland voor deze wervelstorm van uit de VS overgewaaid woke gekloot prima op orde.
Feit is: woke is een cult, een religie, een hobby. En daar hoort een vijandsbeeld bij. En aangezien we dat in Nederland allemaal niet zo hebben, ook historisch gezien niet, verzinnen jullie wel allerlei vijanden waar tegen gestreden moet worden.
Wil je echte homohaat zien? Neem een kijkje in landen waar er de doodstraf op staat.
Ik kan me voorstellen dat je, ongeacht wat je geaardheid is, niks met dat hele pridecircus op hebt wanneer je wat introverter bent of gewoon redelijk nuchter in het leven staat. Waarom zou je ook zo exorbitant te koop moeten lopen met iets volstrekt onbelangrijks en oninteressants als je seksuele geaardheid?quote:Op zondag 11 juni 2023 10:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er zijn ook een heleboel homo's en lesbiennes die niets te maken willen hebben met dat hele carnaval dat er rondom opgetuigd moet worden.
Oh, die mogen daar best een probleem mee hebben.quote:Op zondag 11 juni 2023 13:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou ben je aan het duiken.
Maar zelfs als je geen antwoord hebt: waarom verwijt je dan de Roze Leeuw dat ze hier een probleem mee hebben?
Prima dat Roze Leeuw daar in duikt, maar zoek dan een eigen podium op daarvoor, ipv naast transgenders te gaan staan op het podium van Pride.quote:Zo gek is dat niet. Het is eigenlijk veel gekker dat het toegestaan is in bepaalde landen en staten. Er zijn voorbeelden van 12 jarige meisjes die hun borsten al laten afzetten. 12 jaar! In de VS moet je vaak anderhalf keer zo oud zijn om te mogen beslissen om seks te hebben met je vriendje!
Nou, als je er niks mee hebt, dan ga je die week toch wat anders doen?quote:Op zondag 11 juni 2023 13:37 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je, ongeacht wat je geaardheid is, niks met dat hele pridecircus op hebt wanneer je wat introverter bent of gewoon redelijk nuchter in het leven staat. Waarom zou je ook zo exorbitant te koop moeten lopen met iets volstrekt onbelangrijks en oninteressants als je seksuele geaardheid?
Dit is overigens niet de bedoeling van de Pride. De Pride had van origine een progressief-links ipv een liberaal karakter.quote:Op zondag 11 juni 2023 12:21 schreef AgLarrr het volgende:
En jij snapt toch wel dat het uitsluiten van mensen op een pride die nota bene bedoeld is om geen mensen uit te sluiten op zijn zachtst gezegd ironisch is?
En, ging de draad daarna lange tijd verder daarover?quote:Op zondag 11 juni 2023 11:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nog in deze draad benoemd. Beter lezen.
Vanuit jouw perspectief snap ik dan best jouw gedachtengang. Maar de woke mind virus wordt wel aan de man gebracht met zeer overdreven verhalen over slachtofferschap, waardoor mensen ook dingen gaan geloven die echt niet waar zijn.quote:Op zondag 11 juni 2023 13:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, als ik 30 jaar terug ga in mijn eigen verleden: uitgejouwd worden op straat, gepest, in elkaar geslagen worden, als je naar een Cafe wilde, goed op je hoede zijn dat er niemand in de buurt was als je aanbelde, door een klein luikje werd aanschouwd dat je geen bedreiging vormde, en daarna werd je binnengelaten in een potdichte kroeg met gelijkgestemden.
Dat jij de illusie hebt dat dat niet voorkwam in Nederland, of dat dat geheel vanzelf is weggegaan, ik bewonder je naïviteit.
Maar de realiteit is anders.
En dan benoem ik nog maar 2 dingen.
Dan heb het niet eens over uit huis getrapt worden na je coming out, al je vrienden kwijtraken, je baan verliezen of geen promotie meer maken, etc.
Dat we nu in relatieve vrijheid leven doet misschien vergeten dat het niet altijd zo was.
Maar op zich is het nog niet eens zo heel lang geleden dat homoseksualiteit verboden was, als een ziekte werd beschouwd of dat de maatschappij je uit kotste.
Lidmaatschap is niet verboden toch?quote:Op zondag 11 juni 2023 12:10 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Zou ze dat minder lid maken van de Roze Leeuw? Zouden ze als uiting van hun identiteit een roze leeuw op hun revers mogen dragen?
Dus bijvoorbeeld een homo en zijn potenrammer hand in hand op een boot?quote:Op zondag 11 juni 2023 12:16 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ja maar dat is toch de realiteit? Dat hoort toch ook bij diversiteit? Diversiteit is toch niet alleen maar "wij vinden alles ok en elkaar altijd aardig?"
Is het feest niet nu juist dat dát naast elkaar kan bestaan? Dát zou pas een krachtig signaal zijn. "Wij vinden elkaar niks maar vandaag negeren we dat en vieren we feest". Dan ben je inclusief bezig.
Maar het is helemaal niet anti transgender. Het is ter bescherming van kinderen die op dat moment nog niet in staat zijn om zo’n extreem lastig besluit te maken en die kinderen kunnen trans zijn (max 20%), wat niet eens betekent dat dan voor hen medische transitie de juiste behandeling is (dat is per persoon anders), homoseksueel (ongeveer 60%), of geen van beiden.quote:Op zondag 11 juni 2023 13:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh, die mogen daar best een probleem mee hebben.
Maar niet tijdens Pride, als ze samen met transgenders in een mars lopen.
[..]
Prima dat Roze Leeuw daar in duikt, maar zoek dan een eigen podium op daarvoor, ipv naast transgenders te gaan staan op het podium van Pride.
Niet dat het niet voorkwam en komt in Nederland, ik stel dat Nederland geen homohatend gedrocht a la Oeganda/Saudi Arabie is waar heel de bevolking op diversiteitscursus moet omdat 'de Nederlander' inderdaad al decennia bekend staat als uitermate homofoob. De zwaarste echte homohaat zit in NL verder vooral aan de religieuze kant, waar ik jullie progressieven dan weer nooit over hoor, tenzij het een SGP'er betreft (3 zetels!), dan gaan alle remmen los.quote:Op zondag 11 juni 2023 13:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, als ik 30 jaar terug ga in mijn eigen verleden: uitgejouwd worden op straat, gepest, in elkaar geslagen worden, als je naar een Cafe wilde, goed op je hoede zijn dat er niemand in de buurt was als je aanbelde, door een klein luikje werd aanschouwd dat je geen bedreiging vormde, en daarna werd je binnengelaten in een potdichte kroeg met gelijkgestemden.
Dat jij de illusie hebt dat dat niet voorkwam in Nederland, of dat dat geheel vanzelf is weggegaan, ik bewonder je naïviteit.
Maar de realiteit is anders.
En dan benoem ik nog maar 2 dingen.
Dan heb het niet eens over uit huis getrapt worden na je coming out, al je vrienden kwijtraken, je baan verliezen of geen promotie meer maken, etc.
Dat we nu in relatieve vrijheid leven doet misschien vergeten dat het niet altijd zo was.
Maar op zich is het nog niet eens zo heel lang geleden dat homoseksualiteit verboden was, als een ziekte werd beschouwd of dat de maatschappij je uit kotste.
Het gaat dan ook niet om diversiteit, dat is een liberaal frame.quote:Op zondag 11 juni 2023 13:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus bijvoorbeeld een homo en zijn potenrammer hand in hand op een boot?
Want dat is diversiteit?
Op fok is er gewoon een topic aan besteed.quote:Op zondag 11 juni 2023 13:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
En, ging de draad daarna lange tijd verder daarover?
Het doet bijna niets in de thread.
Maar op fok wel ellenlange draadjes over een transgender die een bierblikje krijgt en een transgender met piemel die naar een vrouwensauna wil...
In de VS noemen ze zichzelf liberals… Je probeert nu Amerikaanse politiek te duiden vanuit Nederlands perspectief.quote:Op zondag 11 juni 2023 13:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit is overigens niet de bedoeling van de Pride. De Pride had van origine een progressief-links ipv een liberaal karakter.
Het is geen goed idee om potenrammers mee te laten doen met een feest.quote:Op zondag 11 juni 2023 13:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus bijvoorbeeld een homo en zijn potenrammer hand in hand op een boot?
Want dat is diversiteit?
Nee, dat zie ik niet gebeuren.quote:Op zondag 11 juni 2023 13:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als kinderen in de puberteit geraken zijn ze zoekende. Als je dan een andere geaardheid hebt, of door andere oorzaken wat minder makkelijk sociaal meekomt, dan kan het heel verleidelijk zijn om te horen dat je na transitie helemaal happy gaat zijn.
Immers, je merkt dan al dat je op hetzelfde geslacht valt. Het is makkelijker om als jongen een meisje te versieren dan wanneer je een meisje bent.
Plus, je wordt meteen lid van de community!
Dus: zo.
Accepteren ze andere visies daadwerkelijk niet? Ze vinden bijvoorbeeld dat mannen die zichzelf een vrouw voelen niet per se toegang moeten hebben tot ruimtes die uitsluitend voor vrouwen bedoeld zijn. Ik heb ze niets zien zeggen over transgenders uitsluiten voor bijvoorbeeld feestjes die gewoon bedoeld zijn voor alle geslachten.quote:Op zondag 11 juni 2023 12:29 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Het probleem met de Roze Leeuw is dan ook dat ze expliciet vinden dat dat niet naast elkaar kan bestaan, zij accepteren andere visies niet.
Nee, daarvoor ben ik politiek-theoretisch te zeer onderlegd. Liberalisme is een stroming die weliswaar deels overlapt met meer links-emancipatoire theorieën , maar daarmee niet geheel samenvalt of deze in zijn geheel zou omvatten. Liberalisme in politieke zin is sociale laisser-faire onder de paraplu van een tolerante overheid die ruimte en mogelijkheden biedt tot emancipatie. Linksere stromingen bezien de democratische samenleving als een hegeliaans proces van zich invechtende achtergestelde groepen en hun strijd om voor hun burgerrechten die zij a priori bezitten, vandaar het In-your-face-karakter van de Pride.quote:Op zondag 11 juni 2023 13:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In de VS noemen ze zichzelf liberals… Je probeert nu Amerikaanse politiek te duiden vanuit Nederlands perspectief.
Tja, ik weet niet of dat bin Roze Leeuw dat echt zo genuanceerd is.quote:Op zondag 11 juni 2023 13:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar het is helemaal niet anti transgender. Het is ter bescherming van kinderen die op dat moment nog niet in staat zijn om zo’n extreem lastig besluit te maken en die kinderen kunnen trans zijn (max 20%), wat niet eens betekent dat dan voor hen medische transitie de juiste behandeling is (dat is per persoon anders), homoseksueel (ongeveer 60%), of geen van beiden.
Het is dus ter bescherming (!) van deze kwetsbare kinderen.
Dan heb je de Pride van vorig jaar niet meegemaakt, daarin was veel aandacht voor de onderdrukking van LGBTwhatever in andere landen.quote:Op zondag 11 juni 2023 13:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet dat het niet voorkwam en komt in Nederland, ik stel dat Nederland geen homohatend gedrocht a la Oeganda/Saudi Arabie is waar heel de bevolking op diversiteitscursus moet omdat 'de Nederlander' inderdaad al decennia bekend staat als uitermate homofoob. De zwaarste echte homohaat zit in NL verder vooral aan de religieuze kant, waar ik jullie progressieven dan weer nooit over hoor, tenzij het een SGP'er betreft (3 zetels!), dan gaan alle remmen los.
DAAR gaat het mij om. Zeker nu je zelf hebt aangegeven dat heel deze beweging inderdaad een politieke boodschap heeft.
Naïef? Denken dat dit land een verderfelijk haatvergeven oord is omdat Amerikaans woke en Gloria Wekker een hobby hebben gevonden is pas naïef. En een affront jegens Nederland, ook.
En ipv jullie pijlen te richten op waar het echte probleem zit - een groeiende, aartsconservatieve variant van de islam - gaan jullie Jan Burgerlul een beetje van alles lopen beschuldigen. Misschien wel zo veilig.
Sow hey, er liepen wat vluchtelingen mee. Wat een aandachtquote:Op zondag 11 juni 2023 14:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan heb je de Pride van vorig jaar niet meegemaakt, daarin was veel aandacht voor de onderdrukking van LGBTwhatever in andere landen.
Er deden ook veel vluchtelingen mee uit landen waar dit vervolgd wordt
Tja, mensen die kritiek hebben over je bestaansrecht ook niet.quote:Op zondag 11 juni 2023 13:58 schreef torentje het volgende:
[..]
Het is geen goed idee om potenrammers mee te laten doen met een feest.
Je gaat de mist in omdat je denkt dat genderidentiteit (ik neem aan dat je daarmee doelt op gender dysforie) vaststaat, net zoals geaardheid vaststaat.quote:Op zondag 11 juni 2023 13:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat zie ik niet gebeuren.
Ik ken wel homo's die als homo zijn begonnen en zich later hebben laten ombouwen.
Maar dat is niet omdat ze dachten dat ze als meisjes gemakkelijker aan een man zouden komen.
Dat er mensen bestaan die op die manier jonge homo's lokken en verleiden van geslacht te veranderen, voor mij klinkt dat als het verwijt dat homo's vroeger kregen, dat ze onzekere jongeren wisten te bekeren tot homoseksualiteit.
Maar genderidentiteit en seksualiteit is iets dat zo diep in een mens gebakken zit, dat krijg je er niet uit.
Dat blijkt wel uit de vele homo's die gedwongen een heterobestaan hebben opgebouwd, maar uiteindelijk zichzelf toch bevrijden en voor hun werkelijke seksuele voorkeur kiezen.
Het is ook niet zo dat het ziekenhuis gewoon 'oke' zegt als je als 12 jarig tienermeisje naar de kliniek gaat met de vraag om haar borsten te amputeren omdat ze liever een jongetje is, zodat ze eenvoudig een vriendin kan krijgen.
Even los van de illusie dat een transman een normaal ogende of functionele penis krijgt.
Dat is zeker in Nederland niet het geval.
En als dat wel normaal is in Amerika, wat wil je daar als klein groepje homoseksuelen in Nederland aan doen
Lekker man, kijken welke club nog extremistischere gedachten heeft dan de ander en elkaar dan lekker cancellenquote:Op zondag 11 juni 2023 14:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, ik weet niet of dat bin Roze Leeuw dat echt zo genuanceerd is.
Ik weet wel dat transgenders aanstoot nemen aan de opvattingen van roze leeuw over transgenders.
En dat is nu juist wat je bij Pride niet wilt, dat de opvatting van de ene deelnemer aanstootgevend is voor de andere.
Dus is besloten dat Roze Leeuw niet mee mag met de Pride Walk, waarna Roze Leeuw besluit om dan helemaal niet op de Pride aanwezig te zijn.
Vervolgens lees je op Fok dat er homo's worden geweerd op de Pride.
Ik vind het vergelijkbaar met stellen dat jongeren die voor IS gerecruteerd zijn diep van binnen in hun aard gewoon IS'ers waren en ze niet gehersenspoeld zijn. Iemand heeft alleen geholpen hun ware aard naar buiten te laten komen.quote:Op zondag 11 juni 2023 13:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als kinderen in de puberteit geraken zijn ze zoekende. Als je dan een andere geaardheid hebt, of door andere oorzaken wat minder makkelijk sociaal meekomt, dan kan het heel verleidelijk zijn om te horen dat je na transitie helemaal happy gaat zijn.
Immers, je merkt dan al dat je op hetzelfde geslacht valt. Het is makkelijker om als jongen een meisje te versieren dan wanneer je een meisje bent.
Plus, je wordt meteen lid van de community!
Dus: zo.
Meerdere boten hadden dat thema.quote:Op zondag 11 juni 2023 14:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sow hey, er liepen wat vluchtelingen mee. Wat een aandacht
Dat liberals en liberalen niet hetzelfde zijn is mij bekend. Maar dat punt maakte ik dan ook niet.quote:Op zondag 11 juni 2023 14:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, daarvoor ben ik politiek-theoretisch te zeer onderlegd. Liberalisme is een stroming die weliswaar deels overlapt met meer links-emancipatoire theorieën , maar niet geheel samenvalt. Liberalisme in politieke zin is sociale laisser-faire onder de paraplu van een tolerante overheid die ruimte en mogelijkheden biedt tot emancipatie. Linksere stromingen bezien de democratische samenleving als een hegeliaans proces van zich invechtende achtergestelde groepen en hun strijd om voor hun burgerrechten die zij a priori bezitten, vandaar het In-your-face-karakter van de Pride.
Daar past dat Roze Leeuwvolk en hun conservatieve opvattingen an sich al niet tussen, zij het dat je je kunt afvragen of de Pride (en de samenleving/staat) ondertussen niet geevolueerd is en volwassen is geworden en kritieken als die van RL daarom gewoon zouden moeten kunnen.
En ik probeerde geen "Amerikaanse politiek te duiden vanuit een Nederlands perspectief" maar de liberale misvatting dat de Pride zou zijn ontstaan vanuit een soort "leven en laten leven" gedachte te ontkrachten.quote:Op zondag 11 juni 2023 14:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat liberals en liberalen niet hetzelfde zijn is mij bekend. Maar dat punt maakte ik dan ook niet.
Dus een transgender is extremistisch?quote:Op zondag 11 juni 2023 14:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Lekker man, kijken welke club nog extremistischere gedachten heeft dan de ander en elkaar dan lekker cancellen
Een transgender hoeft net extremistisch te zijn. Maar als je stelt dat man of vrouw zijn niets met biologie te maken heeft en slechts een gevoel is, vind ik dat behoorlijk extreem.quote:Op zondag 11 juni 2023 14:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus een transgender is extremistisch?
Dit bekrachtigt wel mijn stelling dat alleen mensen die niets met Pride hebben hier een probleem van maken.
Maar waarom zou in Nederland een team van artsen en specialisten een onzekere tiener ervan willen overtuigen dat een geslachtsverandering daarbij gaat helpen?quote:Op zondag 11 juni 2023 14:12 schreef Viezig het volgende:
[..]
Ik vind het vergelijkbaar met stellen dat jongeren die voor IS gerecruteerd zijn diep van binnen in hun aard gewoon IS'ers waren en ze niet gehersenspoeld zijn. Iemand heeft alleen geholpen hun ware aard naar buiten te laten komen.
Natuurlijk gaat iemand dit verdraaien en beweren dat ik zeg dat transgenders eigenlijk terroristen zijn, maar dat is absoluut niet wat ik wil zeggen. Als kinderen met psychische problemen ervan overtuigd kunnen worden dat hun leven veel beter is als ze gaan strijden tegen ongelovigen, waarom zou het dan onmogelijk zijn dat kinderen met psychische problemen ervan overtuigd kunnen worden dat hun leven beter is na een transitie?
Nou, ONTZETTEND.quote:Op zondag 11 juni 2023 14:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Meerdere boten hadden dat thema.
Dat is best wat aandacht.
Dat kun je ook vinden van bijvoorbeeld een man die op een andere man valt.quote:Op zondag 11 juni 2023 14:19 schreef Viezig het volgende:
[..]
Een transgender hoeft net extremistisch te zijn. Maar als je stelt dat man of vrouw zijn niets met biologie te maken heeft en slechts een gevoel is, vind ik dat behoorlijk extreem.
Geen extremist in de letterlijke zin van het woord, maar het is wel een extreem ingrijpende en onomkeerbare handeling als je je van geslacht laat veranderen.quote:Op zondag 11 juni 2023 14:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus een transgender is extremistisch?
Dit bekrachtigt wel mijn stelling dat alleen mensen die niets met Pride hebben hier een probleem van maken.
Tja, ik weet niet wat je punt nu isquote:
Maar ik heb het niet over artsen en specialisten, maar over gekken op bijvoorbeeld social media die kinderen proberen te groomen. Het is heel naïef om te denken dat dat niet gebeurt.quote:Op zondag 11 juni 2023 14:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar waarom zou in Nederland een team van artsen en specialisten een onzekere tiener ervan willen overtuigen dat een geslachtsverandering daarbij gaat helpen?
Zo'n team hoort juist alle nadelen te benadrukken.
En dat zijn er nogal wat..
Vem geeft aan dat 80% uiteindelijk toch weer bij het eigen geslacht uit komt.
Dan is het juist van belang dat je die 20% weet te onderscheiden van de 80%.
Kijk, die terroristen opereren niet in het belang van de gerecruteerde jongeren.
Maar artsen en specialisten horen dat wel te doen.
Nee, want op een man vallen is geen mening. Net als dat genderdysforie hebben geen mening is, maar denken dat een man die een vrouw wil zijn, ook daadwerkelijk een man is, wel een mening is.quote:Op zondag 11 juni 2023 14:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat kun je ook vinden van bijvoorbeeld een man die op een andere man valt.
En dat werd vroeger dan ook als extreem ervaren, met alle gevolgen van dien.
Nou, influencers heb ik sowieso een broertje dood aan. Die hebben een slechte invloed op de jeugd.quote:Op zondag 11 juni 2023 14:27 schreef Viezig het volgende:
[..]
Maar ik heb het niet over artsen en specialisten, maar over gekken op bijvoorbeeld social media die kinderen proberen te groomen. Het is heel naïef om te denken dat dat niet gebeurt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |