Ik zie weinig verschil tussen iemand die lief fluistert dat ik geen bestaansrecht heb, of iemand die dat er probeert in te rammen.quote:Op zondag 11 juni 2023 15:35 schreef torentje het volgende:
[..]
Als mensen kritiek leveren over iemands bestaansrecht en dat doen zonder te schelden en te demoniseren is er toch geen probleem?
Vergeet niet dat potenrammers veel erger zijn, als er geen grotere poten aanwezig zijn die de potenrammer fysiek aankunnen.
Ook hier speelt dat. Alleen al te zien aan hoeveel mensen hier oo het forum bijvoorbeeld vinden dat die sauna zich niet moet aanstellen en gewoon "vrouwen met een penis" moet binnenlaten.quote:
Als je daar dus een andere mening over hebt accepteert de Roze Leeuw dat dus niet. Als je van mening bent dat transgenders wel naar dat toilet mogen uiten ze verdachtmakingen zoals dat je bewust goedkeuring zou geven aan viezerikken, of dat je er zelf een bent. Zo ook bijvoorbeeld wanneer je voorlezende dragqueens wel prima vindt, dan linken ze dat direct aan pedofilie.quote:Op zondag 11 juni 2023 14:04 schreef Viezig het volgende:
[..]
Accepteren ze andere visies daadwerkelijk niet? Ze vinden bijvoorbeeld dat mannen die zichzelf een vrouw voelen niet per se toegang moeten hebben tot ruimtes die uitsluitend voor vrouwen bedoeld zijn. Ik heb ze niets zien zeggen over transgenders uitsluiten voor bijvoorbeeld feestjes die gewoon bedoeld zijn voor alle geslachten.
Maar accepteer je het ook als mensen daar andere ideeën over hebben? Want de Roze Leeuw doet dat dus niet.quote:Een groot probleem is dat mensen al snel doen alsof je zegt dat mensen niet mogen bestaan, als je zegt dat je het niet eens bent met hun ideologie. Hier op FOK! ook. Ik denk bijvoorbeeld dat een man een man is en een vrouw een vrouw en als ik dat kenbaar maak zeggen er altijd wel weer een paar dat transgenders volgens mij niet zichzelf mogen zijn. Terwijl ik het juist toejuich als een man een jurk wil dragen als hij er zich prettig bij voelt. Ik geloof alleen niet dat het dan een vrouw is.
Lekker doen waar je zin in hebt, probeer alleen anderen niet te dwingen mee te gaan in wat ik als waanideeën zie. Ik vind dat zelf meer open minded dan veel van die pride figuren.
Ik denk niet dat hij een identiteitscrisis heeft hoor. De meeste mensen snappen heel goed dat of ze man of vrouw zijn bepaald is door hun chromosomen. Dat mensen uit ideologie de termen man en vrouw proberen te kapen, wat deels lukt en waardoor die termen zelf minder betekenisvol worden, betekent niet dat die mensen die dat doorzien opeens aan hun geslacht twijfelen of zo.quote:Op zondag 11 juni 2023 15:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ook beetje vaag, dat je daardoor zelf in een identiteit crisis komt.
Wie dan?quote:Op zondag 11 juni 2023 15:41 schreef Viezig het volgende:
[..]
Ook hier speelt dat. Alleen al te zien aan hoeveel mensen hier oo het forum bijvoorbeeld vinden dat die sauna zich niet moet aanstellen en gewoon "vrouwen met een penis" moet binnenlaten.
Tja, ik snap niet dat iemand in de problemen komt met zijn man zijn, als een transman zichzelf ook een echte kerel voelt.quote:Op zondag 11 juni 2023 15:46 schreef Viezig het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij een identiteitscrisis heeft hoor. De meeste mensen snappen heel goed dat of ze man of vrouw zijn bepaald is door hun chromosomen. Dat mensen uit ideologie de termen man en vrouw proberen te kapen, wat deels lukt en waardoor die termen zelf minder betekenisvol worden, betekent niet dat die mensen die dat doorzien opeens aan hun geslacht twijfelen of zo.
Gebeurt dat dan? Volgens mij is dat een frame van "voorstanders", en zeggen "tegenstanders" niet dat ze zich bedreigd voelen in hun man zijn.quote:Op zondag 11 juni 2023 15:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, ik snap niet dat iemand in de problemen komt met zijn man zijn, als een transman zichzelf ook een echte kerel voelt.
Verre van, heel bijzonder trouwens dat je dit ervan weet te brouwen. Voor de duidelijkheid, dit is vooral niet iets wat ik mezelf afvraag maar een vraag die in mij opkomt aan hen die biologisch geslacht en gender door elkaar beginnen te mixen.quote:Op zondag 11 juni 2023 15:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ook beetje vaag, dat je daardoor zelf in een identiteit crisis komt.
Vooral tegenstand maar ook mensen die zeggen dat je mensen met een penis maar gewoon in vrouwenruimtes moet accepteren. Ik zeg dat het ook hier speelt, niet dat de meerderheid in Nederland die mening heeft. Gelukkig niet zeg.quote:Op zondag 11 juni 2023 15:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wie dan?
Ik zag vooral tegenstand, daarnaast moet je dit forum niet zien als graadmeter voor Nederland.
Iedereen heeft recht op een eigen mening toch?quote:Op zondag 11 juni 2023 15:58 schreef Viezig het volgende:
[..]
Vooral tegenstand maar ook mensen die zeggen dat je mensen met een penis maar gewoon in vrouwenruimtes moet accepteren. Ik zeg dat het ook hier speelt, niet dat de meerderheid in Nederland die mening heeft. Gelukkig niet zeg.
Ja, dat is mijn hele punt juist.quote:Op zondag 11 juni 2023 16:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Iedereen heeft recht op een eigen mening toch?
Nee, wat speelt is dat er genoeg mensen in Nederland zijn die van mening zijn dat een eigenaar van een ruimte niet zelf mag bepalen of hij mensen met een penis die zeggen dat ze een vrouw zijn weigert in ruimtes die speciaal voor vrouwen gecreëerd zijn.quote:Maar dat wil niet zeggen dat het in Nederland speelt, dat vrouwensauna's in Nederland met deze kwestie worstelen.
Waaruit blijkt dit nu precies uit?quote:Op zondag 11 juni 2023 15:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Als je daar dus een andere mening over hebt accepteert de Roze Leeuw dat dus niet. Als je van mening bent dat transgenders wel naar dat toilet mogen uiten ze verdachtmakingen zoals dat je bewust goedkeuring zou geven aan viezerikken, of dat je er zelf een bent. Zo ook bijvoorbeeld wanneer je voorlezende dragqueens wel prima vindt, dan linken ze dat direct aan pedofilie.
Dergelijke discussietechnieken zijn vooral bedoeld om iemand de mond te snoeren, dus ik begrijp heel goed dat Pride dat gedrag niet wil zien.
Ook hier: waar blijkt dit uit? Ook dit claim je constant zonder enig bewijs. Sterker nog, we zien juist het tegenovergestelde. Voor de Pride dien je heel specifiek politiek gedachtegoed te omarmen anders ben je niet welkom. Dit overduidelijke gebrek aan tolerantie voor andere perspectieven projecteer jij vervolgens op De Roze Leeuw. Het is een hele rare draai.quote:Op zondag 11 juni 2023 15:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Maar accepteer je het ook als mensen daar andere ideeën over hebben? Want de Roze Leeuw doet dat dus niet.
De potenrammers bezorgen de poten lichamelijke schade, de anderen niet. Dat is het verschil.quote:Op zondag 11 juni 2023 15:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zie weinig verschil tussen iemand die lief fluistert dat ik geen bestaansrecht heb, of iemand die dat er probeert in te rammen.
Bestaansrecht is het meest fundamentele van iemand.
Hear, hearquote:Op zondag 11 juni 2023 17:50 schreef torentje het volgende:
[..]
De potenrammers bezorgen de poten lichamelijke schade, de anderen niet. Dat is het verschil.
Dus je bent een transactivist?quote:Op zondag 11 juni 2023 15:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zie weinig verschil tussen iemand die lief fluistert dat ik geen bestaansrecht heb, of iemand die dat er probeert in te rammen.
Bestaansrecht is het meest fundamentele van iemand.
Nou, je weet wat het betekent als iemand geen bestaansrecht heeft?quote:Op zondag 11 juni 2023 17:50 schreef torentje het volgende:
[..]
De potenrammers bezorgen de poten lichamelijke schade, de anderen niet. Dat is het verschil.
Nou, je weet wat het betekent als iemand geen bestaansrecht heeft?quote:Op zondag 11 juni 2023 17:50 schreef torentje het volgende:
[..]
quote:
Naakt sporten?quote:Op zondag 11 juni 2023 18:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In Nederland hebben we de sportschool.
Afhankelijk van de sport… Met skiën lijkt het mij niet prettig.quote:
Nee ook genoeg niet religieuzen die zich vijandig naar hem gedragen.quote:Op zondag 11 juni 2023 12:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ach ja, de Hex boodschap... "onzekerheid"...
Laat me raden: "Onzekerheid over de eigen seksuele geaardheid", Hex?
Zoek het liever in religie. Ergens blijft dat taboe, kennelijk.
Och, heb nu een fitnessruimte aan huis, maar daarvoor deed ik omkleden en douchen thuis.quote:Op zondag 11 juni 2023 20:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Afhankelijk van de sport… Met skiën lijkt het mij niet prettig.
Maar het ging om de kleedkamer en douches delen. Onder de douche sta je naakt (tenminste, een normaal mens).
Nee hoor de VVD heeft er ook een bootje. Dus rechtse stemmers zijn ook welkom.quote:Op zondag 11 juni 2023 13:01 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Stop dan ook met het woord inclusief te gebruiken als het juist exclusief voor linkse stemmers gaat.
Ja wat raar zeg, een politieke manifestatie waarbij de organisatie een bepaald politiek gedachtegoed wil promoten. En dus wenst dat deelnemers daarvan dat gedachtegoed ook onderschrijven.quote:Op zondag 11 juni 2023 16:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ook hier: waar blijkt dit uit? Ook dit claim je constant zonder enig bewijs. Sterker nog, we zien juist het tegenovergestelde. Voor de Pride dien je heel specifiek politiek gedachtegoed te omarmen anders ben je niet welkom. Dit overduidelijke gebrek aan tolerantie voor andere perspectieven projecteer jij vervolgens op De Roze Leeuw. Het is een hele rare draai.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |