SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Nou... zo grappig is dat niet. Ik raad je aan om er eens heen te gaan, die regio. Enorm indrukwekkend en heftig wat daar plaats heeft gevonden en doet zelfs nu nog wat met je als je op bepaalde plekken in Normandie komt. Het zet je wel aan het denken over waar die mannen en vrouwen nu doorheen moeten in Oekrane.quote:
Dit nooit meer zeiden we in Europa. Des te treurig is deze oorlog.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 23:23 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nou... zo grappig is dat niet. Ik raad je aan om er eens heen te gaan, die regio. Enorm indrukwekkend en heftig wat daar plaats heeft gevonden en doet zelfs nu nog wat met je als je op bepaalde plekken in Normandie komt. Het zet je wel aan het denken over waar die mannen en vrouwen nu doorheen moeten in Oekrane.
Je snapt de grap niet.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 23:23 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nou... zo grappig is dat niet. Ik raad je aan om er eens heen te gaan, die regio. Enorm indrukwekkend en heftig wat daar plaats heeft gevonden en doet zelfs nu nog wat met je als je op bepaalde plekken in Normandie komt. Het zet je wel aan het denken over waar die mannen en vrouwen nu doorheen moeten in Oekrane.
Een belangrijk offensief? Het duurde zes weken voordat ze door de linies braken.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 23:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Je snapt de grap niet.
Oh en hetzelfde is nu aan het gebeuren in Oekraine. En we stonden erbij en keken ernaar.....
Dat zijn er wel een hoop. Toch somme taferelen .quote:Op zaterdag 10 juni 2023 00:04 schreef slashdotter3 het volgende:
15k man dood/gewond/weggerend?
[ twitter ]
En de Russen maar juichen om 1 a 2 kapotte leopardsquote:Op zaterdag 10 juni 2023 00:04 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Nederland en Denemarken hebben er net toch 14 extra geregeld?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 00:09 schreef Simmertje het volgende:
[..]
En de Russen maar juichen om 1 a 2 kapotte leopards![]()
Kunnen we niet gewoon om het moraal nog lager te krijgen een paar extra leopards sturen?
Ik moet er toch wel veel om lachen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 00:08 schreef ExTec het volgende:
Ze hebben een nieuwe collega.
[ afbeelding ]
Djeesus.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 00:04 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Zou geweldig zijn qua begin aangezien de Oekraners dit offensief in de breedte langzaam opbouwen volgens mij.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 00:04 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Dat weet die vent helemaal niet.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 00:04 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
quote:Op zaterdag 10 juni 2023 00:08 schreef ExTec het volgende:
[ afbeelding ]
Die mannetjes worden sowieso veel gebruikt in meme's.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 00:08 schreef ExTec het volgende:
[ afbeelding ]
15k gesneuveld, weggerend, vermist, gewond of gevangen genomen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 00:04 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Als ik het goed heb komt deze info van het Russische kamp zelf want Oekrane houd de kaken stijf op elkaar.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 08:44 schreef HSG het volgende:
[..]
15k gesneuveld, weggerend, vermist, gewond of gevangen genomen.
Je vraagt je af of het wel waar is want beide kanten overdrijven vaak nogal.
Zijn armen beginnen meer en meer ongecontroleerd te bewegen heb ik het idee...quote:Op zaterdag 10 juni 2023 01:04 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Die gelooft er zelf niet meer zo in volgens mij.
Dat is nu toch wel een beetje het probleem.quote:
En daar gaan ze zelf geen last van hebben?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 04:08 schreef Delenlill het volgende:
https://www.newsweek.com/(...)ant-official-1805676
De russen hebben explosieven in een industrile chemische fabriek in de Krim geplaatst. Die ze (mogelijk) van plan zijn om op te blazen mocht Oekrane de Krim binnen vallen. (Of als het counter offensief te succesvol blijkt Rusland kennende).
Dit zou een grotere ramp kunnen zijn dan Tsjernobyl.
Niet als ze het gebied opgeven.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 10:07 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
En daar gaan ze zelf geen last van hebben?
Dit is wel bijzonder aangezien de Amerikanen normaal dit soort grote militaire wapenverkopen van Israel blokkeren om hun industrie te beschermen. Ze zouden liever zelf hun overpriced THAAD en Patriots aan Duitsland verkopen dan dat ze zo'n deal aan Israel gunnen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:24 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
A historic achievement for Israel! Germany plans to buy Israel's Arrow-3 missile defense system for almost 4 billion euros ($4.30 billion) in total and will ask lawmakers to release advance payments of up to 560 million euros next week.
De Mitsubishi's beginnen te werkenquote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:18 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zijn armen beginnen meer en meer ongecontroleerd te bewegen heb ik het idee...
Amerikanen beseffen dat op dit moment ze zelf niet volledig aan de vraag voor allerlei wapentuig kunnen voldoen, aangezien voor letterlijk alles nu vanwege dit conflict een enorme vraag is in europa. Aangezien het gaat om 2 bevriende landen, en men zelf niet (voldoende) capaciteit hebben om snel te leveren en het geopolitieke klimaat dusdanig is dat een goed bewapend europa ook voor Amerika een enrome steun is (ivm Rusland, maar vooral vanwege China), zorgt er voor dat ze dit soort dingen nu laten gebeuren. Het helpt israel (inkomsten), het helpt duitsland (meer/betere wapensystemen) en het helpt Amerika indirect omdat het beide miliaire partners zijnquote:Op zaterdag 10 juni 2023 10:20 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dit is wel bijzonder aangezien de Amerikanen normaal dit soort grote militaire wapenverkopen van Israel blokkeren om hun industrie te beschermen. Ze zouden liever zelf hun overpriced THAAD en Patriots aan Duitsland verkopen dan dat ze zo'n deal aan Israel gunnen.
Dut gebeurt met China ook maar dan op een schaal 1000x zo groot. En op economisch gebied ook nog.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 10:24 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_being_developed_at/
Iran’s ‘suicide drones’ are being developed at British universities
Other UK-based scientists have worked with Iran to research the use of unmanned aerial vehicles (UAVs) as mobile base stations to extend the range of communications systems, on special alloys for military aircraft and coatings to upgrade armour plating.
One of the key pieces of UK-Iran research uncovered by the JC was jointly produced by Ahmad Najjaran Kheirabadi, a researcher at Imperial College, and scientists from Shahrood University of Technology and Ferdowsi University of Mashhad.
Het westen graaft zijn eigen graf wanneer het de aanhangers van vijandige regimes (alsof China of Iran regimetegenstanders in het westen zouden laten studeren) blijft opleiden. Het moet maar eens afgelopen zijn met al die Chinezen enz. aan westerse universiteiten.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 10:34 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dut gebeurt met China ook maar dan op een schaal 1000x zo groot. En op economisch gebied ook nog.
Volgens wikipedia was dat eerst ook het geval, in November '22. Blijkbaar van mening veranderd.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 10:20 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dit is wel bijzonder aangezien de Amerikanen normaal dit soort grote militaire wapenverkopen van Israel blokkeren om hun industrie te beschermen. Ze zouden liever zelf hun overpriced THAAD en Patriots aan Duitsland verkopen dan dat ze zo'n deal aan Israel gunnen.
Dat kon ze ook niets boeien toen ze de dam opbliezen. Maar dit zal inderdaad zijn als ze zich moeten terug trekken. Scorched earth. Als wij dit niet mogen hebben mag niemand het hebben.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 10:07 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
En daar gaan ze zelf geen last van hebben?
Zoals ik al eerder zei Oekrane had vlak hiervoor een promo filmpje waarbij je veel mensen aan ziet geven hun kop dicht te houden.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 10:49 schreef oheng het volgende:
Er begint me wel wat op te vallen op basis van die ene video
- Alle video's zijn van 1 gefaalde aanval, waarom geen info over alle andere aanvallen?
- Ik zie geen slachtoffers op de grond
- Veel voertuigen missen een track, ziet eruit als mobility kills. Repareerbaar dus.
- Als de russen een tank buitmaken, staat ie binnen een dag naast het Kremlin (vredesprotesten niet toegestaan!)
- Oekraine rukt op, op dit moment, dus verliezen veiligstellen en repareren is makkelijker.
https://nos.nl/liveblog/2(...)hten-bijzonder-zwaarquote:'CIA informeerde Belgen over vermoedelijke rol Oekrane bij aanslagen op Nord Stream'
Omdat ie mogelijk een te begrijpen actie heeft laten uitvoeren?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:00 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)hten-bijzonder-zwaar
Leuk zo'n clown als Zelensky steunen
Een chemische fabriek opblazen geeft grotere ellende dan een ontplofte kerncentrale? Grote woorden in dat artikel maar niets concreetsquote:Op zaterdag 10 juni 2023 04:08 schreef Delenlill het volgende:
https://www.newsweek.com/(...)ant-official-1805676
De russen hebben explosieven in een industrile chemische fabriek in de Krim geplaatst. Die ze (mogelijk) van plan zijn om op te blazen mocht Oekrane de Krim binnen vallen. (Of als het counter offensief te succesvol blijkt Rusland kennende).
Dit zou een grotere ramp kunnen zijn dan Tsjernobyl.
Als ze al niet kunnen bewijzen wie de dam heeft opgeblazen dan wordt de ns pijpleiding natuurlijk al helemaal een kansloze zaak. Rusland wijst naar Amerika, Amerika naar Oekraine en Oekraine naar Rusland.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:00 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Niks mis mee.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:00 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan wat voor een chemische spul daar fabriceren.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:10 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Een chemische fabriek opblazen geeft grotere ellende dan een ontplofte kerncentrale? Grote woorden in dat artikel maar niets concreets
Amerika heeft er geen belang bij dat die oorlog stopt. LNG Wapens allemaal Money.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:11 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als ze al niet kunnen bewijzen wie de dam heeft opgeblazen dan wordt de ns pijpleiding natuurlijk al helemaal een kansloze zaak. Rusland wijst naar Amerika, Amerika naar Oekraine en Oekraine naar Rusland.
Leuk zo'n moordenaar als Putin steunen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:00 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Dan moet Rusland er alles aan doen om de oorlog te stoppen, alleen maar om Amerika dwars te zitten.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:16 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Amerika heeft er geen belang bij dat die oorlog stopt. LNG Wapens allemaal Money.
Zo even kleine correctie.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:00 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Leuk zo'n clownacteur comedian en president van Oekrane Zelensky steunen
Evenzogoed mogen we de saboteur bedanken. Het heeft de Duitsers geholpen bij hun Zeitenwende. Anders hingen zenu nog aan een leiding touwtje bij Putin.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:38 schreef theguyver het volgende:
[..]
Zo even kleine correctie.
Hele pijplijn gebeuren zal nooit boven water komen, wie er berhaupt verantwoordelijk voor is.
De pijplijn werd toch niet gebruikt en kleine kans dat ie berhaupt zou worden gebruikt in de komende jaren.
Reparen is niet zo eenvoudig als het om een Leopard 2 gaat waar ik in de jaren 80 mijn dienstplicht op vervuld heb. Je hebt voor het onderhoud 3 verschillende teams nodig die allemaal hun eigen specifieke taak hebben. Je hebt monteurs nodig voor de koepel(mechanisch), je hebt de monteurs die zich louter bezighouden met de elektronica. Je hebt monteurs nodig voor de engine. En een apart team voor het onderstel. Dat is dan dacht ik mij te herinneren 3e echelon onderhoud. Dan heb je nog h3t onderhoud dat niet in het veld kan gebeuren maar moet in een fabriek plaatsvinden. Mogelijk is dat nu anders geregeld. Maar bij een bataljon had je een complete staf nodig.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 10:49 schreef oheng het volgende:
Er begint me wel wat op te vallen op basis van die ene video
- Alle video's zijn van 1 gefaalde aanval, waarom geen info over alle andere aanvallen?
- Ik zie geen slachtoffers op de grond
- Veel voertuigen missen een track, ziet eruit als mobility kills. Repareerbaar dus.
- Als de russen een tank buitmaken, staat ie binnen een dag naast het Kremlin (vredesprotesten niet toegestaan!)
- Oekraine rukt op, op dit moment, dus verliezen veiligstellen en repareren is makkelijker.
Denk dat geld verdienen met wapenverkoop niet op de 1e plaats staat. Hun koude oorlog rivaal permanent uitschakelen staat veel hoger op de lijst met redenen waarom de oorlog moet doorgaan totdat Rusland zo verzwakt dat geen gevaar voor de wereld meer is. Stabiliteit in Europa, in het MiddenOosten, een heleboel landen die naar het Westerse kamp overlopen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:16 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Amerika heeft er geen belang bij dat die oorlog stopt. LNG Wapens allemaal Money.
Dat is zo voor ieder volwassen wapensysteem. Mijn herstelpeloton had rups monteurs en aparte geschutsmonteurs voor M109's. En ik was eltromat.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:51 schreef Cherni het volgende:
[..]
Reparen is niet zo eenvoudig als het om een Leopard 2 gaat waar ik in de jaren 80 mijn dienstplicht op vervuld heb. Je hebt voor het onderhoud 3 verschillende teams nodig die allemaal hun eigen specifieke taak hebben. Je hebt monteurs nodig voor de koepel(mechanisch), je hebt de monteurs die zich louter bezighouden met de elektronica. Je hebt monteurs nodig voor de engine. En een apart team voor het onderstel. Dat is dan dacht ik mij te herinneren 3e echelon onderhoud. Dan heb je nog h3t onderhoud dat niet in het veld kan gebeuren maar moet in een fabriek plaatsvinden. Mogelijk is dat nu anders geregeld. Maar bij een bataljon had je een complete staf nodig.
4e echelon onderhoud was voor de crew zelf. Dat wat voornamelijk poetsen en tracks vervangen.
Er komt heel wat bij kijken om een tankbat. draaiende te houden.
Diegene die de pijplijn heeft opgeblazen heeft ervoor gezorgd dat Rusland ons niet meer kan chanteren met het dichtdraaien ervan. Aangezien die Russen zichzelf al 16 maanden voortdurend in de voet schieten acht ik de kans groot dat zij het dus zelf waren.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:00 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Hebben de Isralische toestemming nodig voor de verkoop van bepaalde systemen?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 10:20 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Hoef je niet te vragen met al die diversiteit aan westers materieel waar Oekrane mee aan de slag moet. Een prestatie als dit offensief gaat lukken.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 13:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is zo voor ieder volwassen wapensysteem. Mijn herstelpeloton had rups monteurs en aparte geschutsmonteurs voor M109's. En ik was eltromat.
Ik heb meestal wel een mening over dingen, maar dat met die Nordstream wacht ik echt even af.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 13:03 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Diegene die de pijplijn heeft opgeblazen heeft ervoor gezorgd dat Rusland ons niet meer kan chanteren met het dichtdraaien ervan. Aangezien die Russen zichzelf al 16 maanden voortdurend in de voet schieten acht ik de kans groot dat zij het dus zelf waren.
quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:00 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Conclusies trekken op basis van anonieme bronnen die wat vermoedens gehoord hebben van derden.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:00 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Correctie, Amerika zegt dat een pro oekraine groep kan zijn geweest.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:11 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als ze al niet kunnen bewijzen wie de dam heeft opgeblazen dan wordt de ns pijpleiding natuurlijk al helemaal een kansloze zaak. Rusland wijst naar Amerika, Amerika naar Oekraine en Oekraine naar Rusland.
Klopt, maar dat betekent dat repareren gewoon wat langer duurt. Wegslepen. Naar de werkplaats verplaatsen. Etc.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:51 schreef Cherni het volgende:
[..]
Reparen is niet zo eenvoudig als het om een Leopard 2 gaat waar ik in de jaren 80 mijn dienstplicht op vervuld heb. Je hebt voor het onderhoud 3 verschillende teams nodig die allemaal hun eigen specifieke taak hebben. Je hebt monteurs nodig voor de koepel(mechanisch), je hebt de monteurs die zich louter bezighouden met de elektronica. Je hebt monteurs nodig voor de engine. En een apart team voor het onderstel. Dat is dan dacht ik mij te herinneren 3e echelon onderhoud. Dan heb je nog h3t onderhoud dat niet in het veld kan gebeuren maar moet in een fabriek plaatsvinden. Mogelijk is dat nu anders geregeld. Maar bij een bataljon had je een complete staf nodig.
4e echelon onderhoud was voor de crew zelf. Dat wat voornamelijk poetsen en tracks vervangen.
Er komt heel wat bij kijken om een tankbat. draaiende te houden.
Gelukkig zijn we van die Nordstream leidingen af, dat zijn twee chantagemogelijkheden minder voor de Russen. Prima dat de Oekraners ons maandenlang debatteren en overleggen over "wat te doen met Russisch gas" tussen Europese overheden bespaard hebben door de leiding te saboteren.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:00 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
quote:Scholz wil met Poetin bellen
Bondskanselier Scholz wil president Poetin bellen en erop aandringen dat Rusland zich zo snel mogelijk uit Oekrane terugtrekt. "Ik ga dit binnenkort doen", zei hij op een bijeenkomst van de Duitse protestantse kerk in Neurenberg.
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-69929477
Och... ik begrijp m wel hoor. Hij weet ook wel dat het zinloos is maar hij moet aan het volk laten zien dat hij er van alles aan doet om de oorlog te stoppen dus dan maar dit soort flauwekul om hun rustig te houden. Kan me een filmpje van vorige week herinneren dat hij ge-boo-ed werd omdat hij wapens leverde aan Ukraine.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 13:36 schreef Aether het volgende:
Scholz wil met Poetin bellen
Bondskanselier Scholz wil president Poetin bellen en erop aandringen dat Rusland zich zo snel mogelijk uit Oekrane terugtrekt. "Ik ga dit binnenkort doen", zei hij op een bijeenkomst van de Duitse protestantse kerk in Neurenberg.
Goed kanaal weerquote:
Alweer zo'n vaag pro Rusland kanaal.quote:
Dat er nog maar veel mogen volgen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:30 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Wordt je niet gedood door het Oekraense leger dan wel door de onkunde van je eigen leger.
Stormfront is waarschijnlijk voor Rusland.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:49 schreef Peppert het volgende:
Wat een bloeddorstigheid in dit topic. Het is gewoon een stormfront light.
Goed verhaal. Wat is je punt nou precies?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:49 schreef Peppert het volgende:
Wat een bloeddorstigheid in dit topic. Het is gewoon een stormfront light. Het is niks nieuws mensen. Europeanen vochten elkaar eeuwenlang de tent uit voor 1950. De andere partij was altijd een duivelsachtige vijand die gretig werd afgesmeerd als het kwaad zelve in atrocity propaganda hoewel dat pas op zeer grote schaal effectief werd toen de massa media opkwam in de 19de eeuw. De Italiaanse dandy en Oostenrijkse snor waren alleen maar de meest recente figuren. Een oorlog hier of daar op het Europese continent is normaal.
https://en.wikipedia.org/wiki/Atrocity_propaganda
Dus eigenlijk is het wel een soort van oke wat de Russen doen of hoe moet ik deze post interpreteren.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:49 schreef Peppert het volgende:
Wat een bloeddorstigheid in dit topic. Het is gewoon een stormfront light. Het is niks nieuws mensen. Europeanen vochten elkaar eeuwenlang de tent uit voor 1950. De andere partij was altijd een duivelsachtige vijand die gretig werd afgesmeerd als het kwaad zelve in atrocity propaganda hoewel dat pas op zeer grote schaal effectief werd toen de massa media opkwam in de 19de eeuw. De Italiaanse dandy en Oostenrijkse snor waren alleen maar de meest recente figuren. Een oorlog hier of daar op het Europese continent is normaal.
Volgens mij weet hij dat zelf niet eens.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:54 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is het wel een soort van oke wat de Russen doen of hoe moet ik deze post interpreteren.
Rusland is de aggressor en wil Oekrane en Oekraeners van de kaart vegen. Dat is pas bloeddorstigquote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:49 schreef Peppert het volgende:
En nu... ?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:49 schreef Peppert het volgende:
Ik denk dat er verschillende dorpen zijn met dezelfde naam. Er is er ook een vlakbij Donetsk. De retweet is volgens mij inmiddels verwijderd, helaas.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:25 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Als ik op Maps kijk ligt blahodatne aan de Oekraense kant van de Dnjepr
Ik snap wat je bedoelt, maar de overkant van de Dnjepr is ook de Oekraense kant.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:25 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Deze tweet staat er nog wel en zou hier zijn.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:25 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Nee hoor. Men is hier heel erg voor een snel einde van de oorlog. Maar onderhand wel goedschiks of kwaadschiks.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:49 schreef Peppert het volgende:
Terecht puntquote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:28 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, maar de overkant van de Dnjepr is ook de Oekraense kant.
quote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:49 schreef Peppert het volgende:
Ha! Een bloeddorstige ramptoerist!quote:
NOSquote:Trudeau kondigt nieuwe hulp en maatregelen aan
Canada heeft nieuwe steun en maatregelen aangekondigd voor Oekrane. Op een persconferentie in Kyiv zei premier Trudeau, met president Zelensky aan zijn zijde, dat Canada een Russisch Antonov-vrachtvliegtuig in beslag heeft genomen en het zal overdragen aan Oekrane.
Ook gaat Canada deelnemen aan het internationale trainingsprogramma van F-16-piloten, waarvan Nederland een van de initiatiefnemers is. Daarbij komt er een half miljard Canadese dollar extra voor militaire goederen aan Oekrane.
Irritant wel.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 17:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Op twitter circuleren echt alleen maar dezelfde beelden rond. Die radiostilte werkt goed.
Op zich niet. De Russen wisten niet hoe snel die beelden noesten worden vrijgegeven. "Kijk, die supertanks zijn niet bestand tegen het superieure Russische leger!"quote:
Meer dan iets. Heel veel.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 17:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Op zich niet. De Russen wisten niet hoe snel die beelden noesten worden vrijgegeven. "Kijk, die supertanks zijn niet bestand tegen het superieure Russische leger!"
Dus als je dan drie-vier dagen later nog steeds die beelden aan het herkauwen bent omdat er geen nieuwe zijn, zegt dat ook iets..
Artikel is al 3 maanden oudquote:Op zaterdag 10 juni 2023 17:44 schreef Ulx het volgende:
Rheinmetall lsst Skyranger in Ukraine testen
Als ik dit soort beelden zie slaat de vlam echt bij mij in de pan. Schiet al die Russen naar de tering, snel graag.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 17:17 schreef Hyperdude het volgende:
Beetje sentimenteel "voor dierenliefhebbers" misschien, maar je krijgt wel een idee hoe Kherson er nu bij ligt. Niet best.
Haha, dit kwam overigens omdat ik hem aansprak op deze tweet en dat het onzin was. Meneer me vervolgens ging uitschelden voor idioot en pannekoek. Ik dit deelde in die discord van defmon3 en defmon besloot er ook wat over te zeggenquote:Op zaterdag 10 juni 2023 17:54 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Onze mafklapper Guido heeft zelfs internationale bekendheid.
Dit denk ik ook. Zodra de reserves richting het Westen gaan gaan de Oekrainers richting Mariupol. Als ze dat eenmaal hebben kunnen ze ook veel veiliger vanuit dje kant aanvallen naar Melitopolquote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:54 schreef oheng het volgende:
En toch denk ik dat dit een afleiding is, en de echte aanval richting Mariupol zal gaan.
Het gebrek aan informatie is wel treffend. En zelfs de russische kant komt dit keer niet verder dan roepen dat het Oekrainsche offensief mislukt is (zonder bewijs te leveren).
Tokmak is wel verleidelijk. Daarmee sluit je de spoorlijn.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:54 schreef oheng het volgende:
En toch denk ik dat dit een afleiding is, en de echte aanval richting Mariupol zal gaan.
Het gebrek aan informatie is wel treffend. En zelfs de russische kant komt dit keer niet verder dan roepen dat het Oekrainsche offensief mislukt is (zonder bewijs te leveren).
Als die binnen bereik is van artillerie toch ook?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 19:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tokmak is wel verleidelijk. Daarmee sluit je de spoorlijn.
Genocide2quote:Op zaterdag 10 juni 2023 17:38 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)rson_in_the_morning/
I'm not writing this post to evoke sympathy or ask for help. I am writing to let you know that the russians killed thousands of Ukrainians by blowing up the Kakhovka reservoir. Thousands of corpses of innocent people who were killed because they were Ukrainians are now floating on the streets of cities and villages in the Kherson region. The russians continue shelling to prevent rescuers from reaching the survivors. Now the rescuers are turning off their engines to prevent the dead bodies floating out of the water. Just imagine that the elderly and disabled, pets and wild animals did not even have a chance. I just want you to tell the world about thair crime and everyone remember that russians are disgusting murderers and concentrated evil.
Dat is die toch al?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 19:01 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Als die binnen bereik is van artillerie toch ook?
Hoewel ik het geestig vind dat de cirkel hiermee rond is, een mede user op FOK veroorzaakt immers op Twitter een commentaar dat ik eerder op FOK las, bewijst het tegelijkertijd dat je idioten op sociale media geen aandacht moet geven. Het genereert uiteindelijk alleen maar meer aandacht, likes en clicks voor de betreffende idioot.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 17:56 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Haha, dit kwam overigens omdat ik hem aansprak op deze tweet en dat het onzin was. Meneer me vervolgens ging uitschelden voor idioot en pannekoek. Ik dit deelde in die discord van defmon3 en defmon besloot er ook wat over te zeggen
Zoveel onzin van dat Guido account.
Ben jij Guido?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 19:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Oh mijn God. Dat is al de vierde keer deze week dat de Russen een groep Bradleys en Leopards weten te vernietigen. Minstens de vierde keer. Het gaat echt heel slecht met dat offensief.quote:
Mee eens. Maar tegelijkertijd, de strategie van UA is telkens geweest om datgene wat voor de hand ligt niet te doen en vanuit de verrassing te werken.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 19:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat kan ook. Ik hou Bakhmut daarom in de gaten.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 19:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mee eens. Maar tegelijkertijd, de strategie van UA is telkens geweest om datgene wat voor de hand ligt niet te doen en vanuit de verrassing te werken.
Gruwelijk hoe die Russen huishouden in Oekrane. Echt schandalig. Hopelijk worden verantwoordelijken berecht.quote:
Zeker schandalig. Ze komen al jaren weg met allerlei walgelijkheden, en nu krijgen ze ook lang niet genoeg op hun lazer.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:04 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Gruwelijk hoe die Russen huishouden in Oekrane. Echt schandalig. Hopelijk worden verantwoordelijken berecht.
En weer laten we het gebeuren....quote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:11 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Zeker schandalig. Ze komen al jaren weg met allerlei walgelijkheden, en nu krijgen ze ook lang niet genoeg op hun lazer.
Kende dit nederlandse account gek genoeg nog niet echt. Volgde het een weekje zag deze tweet voorbij komen van iemand die zogezegd ex aivd is met 12k volgers. Dus dacht wat een onzin is dit???quote:Op zaterdag 10 juni 2023 19:08 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Hoewel ik het geestig vind dat de cirkel hiermee rond is, een mede user op FOK veroorzaakt immers op Twitter een commentaar dat ik eerder op FOK las, bewijst het tegelijkertijd dat je idioten op sociale media geen aandacht moet geven. Het genereert uiteindelijk alleen maar meer aandacht, likes en clicks voor de betreffende idioot.
Stuur maar een mailtje naar shoigu@kremlin.ruquote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:39 schreef inslagenreuring het volgende:
Even zonder gekheid. Hoeveel Bradleys en Leopards zijn nu bevestigd gesneuveld?
1 bradley echt stukquote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:39 schreef inslagenreuring het volgende:
Even zonder gekheid. Hoeveel Bradleys en Leopards zijn nu bevestigd gesneuveld?
En dan is mijn vraag: hoeveel hebben ze er? Hoeveel Leo's hoeveel Bradley's?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:56 schreef skysherrif het volgende:
[..]
1 bradley echt stuk
10 beschadigd en mogelijk achtergelaten
2 leopards stuk
1 beschadigd en mogelijk achtergelaten
genoeg dat dit 'verlies' ingecalculeerd zal zijn. Het zijn wapens, geen sierpaarden.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:57 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan is mijn vraag: hoeveel hebben ze er? Hoeveel Leo's hoeveel Bradley's?
Ik geloof 110 bradleys en 210 leopards (nog niet alle leopards zijn geleverd geloof/vermoed ik overigens).quote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:57 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan is mijn vraag: hoeveel hebben ze er? Hoeveel Leo's hoeveel Bradley's?
Antwoord: honderdmiljoenmiljard. Russia stronk.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:52 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Stuur maar een mailtje naar shoigu@kremlin.ru
Thanks.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:59 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik geloof 110 bradleys en 210 leopards (nog niet alle leopards zijn geleverd geloof/vermoed ik overigens).
De 90 strykers hebben we nog niet gezien (en de paar challengers ook nog niet)_
Kan zijn, maar ben je over een maand 50% kwijt gaat dat lastig aan worden gevuld.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:59 schreef Bensel het volgende:
[..]
genoeg dat dit 'verlies' ingecalculeerd zal zijn. Het zijn wapens, geen sierpaarden.
De issue voor Oekraene is over het algemeen de eerste linie.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 21:01 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Kan zijn, maar ben je over een maand 50% kwijt gaat dat lastig aan worden gevuld.
Misschien kun je het lijden als je genoeg doelen hebt gehaald, maar spannend is het wel.
"Kijk, Rusland had niets met het opblazen bezwijken van de dam te maken."quote:
Echt heel nice! Terwijl je de frontlinie aanvalt ook nog even de belangrijkste commandodoelen in de achterhoede aanvallen!quote:Op zaterdag 10 juni 2023 19:54 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
HQ van het opperbevel van het zuidwestelijke front opgeblazen. Dit gaat de Russen pijn doen. Als dit inderdaad zo is - en dat hoop ik- dan is dat leger daar gewoon onthoofd. Snel even een blik generaals en kolonels opentrekken gaat hem niet worden. Dat gaat zeker in een hirarchie zoals die in het Russische leger heerst enorme problemen opleveren.
18 2A6enquote:
vraag me wel Af of dit echt is.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 21:11 schreef Aether het volgende:
[..]
"Kijk, Rusland had niets met het opblazen bezwijken van de dam te maken."
Waar komt deze info vandaan?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 21:34 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
18 2A6en
3 al weg (voor ze de frontlinie bereikten)
Vind 15% niet meevallen. En 10% van de (naar verluid) geleverde M2s ook niet.
Maargoed, we wachten op je foto's van het strand van Yevpatoria.
Ja, het valt me vreselijk tegen. Mooipraters zijn het die wereldleiders, maar kloten hebben ze niet. Dat weten die vieze Russen ook, en dan krijg je dit. Schandalig is het, slappe hap. Schijterig gedoe.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:31 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
En weer laten we het gebeuren....
https://nos.nl/artikel/24(...)hoe-staat-het-ervoorquote:Het Oekraense tegenoffensief is begonnen, hoe staat het ervoor?
Inundatie is een militair middel. 100en jaren heeft onze defensie erop geleunt. Vervelend voor burgers.quote:
Correct.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:31 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
En weer laten we het gebeuren....
Vertel eens, hoeveel 2A6en heeft Duitsland geleverd?quote:
Het is langzaam afgebrand, daar zullen dus niet veel slachtoffers bij gevallen zijn.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 19:54 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
HQ van het opperbevel van het zuidwestelijke front opgeblazen. Dit gaat de Russen pijn doen. Als dit inderdaad zo is - en dat hoop ik- dan is dat leger daar gewoon onthoofd. Snel even een blik generaals en kolonels opentrekken gaat hem niet worden. Dat gaat zeker in een hirarchie zoals die in het Russische leger heerst enorme problemen opleveren.
Zijn dat Russen?quote:
Een paar mm regen per dag zorgt niet gelijk voor 1 modderbende hoorquote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:11 schreef slashdotter3 het volgende:
Komende 3 dagen regen en dus modder
[ twitter ]
18 lijkt me wel wat veel. Er worden wel aardig wat panzervoertuigen vernietigd maar het merendeel zijn APC's. Lancets lijken momenteel ook ingezet te worden om vrachtauto's te vernietigen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 21:34 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
18 2A6en
Jij denkt dat Duitsland minder dan 18 in de Duitse pers als "high-tech" variant 2A6en heeft geleverd?quote:
Ah, ik dacht 14, maar dat is opgehoogd naar 18 inderdaad. Er is nog een losse video van een achtergelaten 2A6 (schijnbaar).quote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:30 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Jij denkt dat Duitsland minder dan 18 in de Duitse pers als "high-tech" variant 2A6en heeft geleverd?
2* waarvan 1 beschadigd en 21 geleverd. Even mierenneuken :pquote:Op zaterdag 10 juni 2023 21:34 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
18 2A6en
Lastig de pijplijn zat diepquote:Op zaterdag 10 juni 2023 13:26 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Correctie, Amerika zegt dat een pro oekraine groep kan zijn geweest.
Technisch gezien kan het een illegale special ops zijn geweest vanuit het Wit-Russische leger, alle bizarre theorieen zijn mogelijk omdat weinig mensen echt baat hebben bij het opblazen
https://www.pbs.org/newsh(...)ian-occupied-ukrainequote:"For days, the Ukrainian teenager has waited in the attic, just down the street from the cemetery of her flooded town, marking time with her 83-year-old grandfather and two other elderly people and hoping for help to escape the deluge of a catastrophic dam collapse.
But help is slow in coming to Oleshky, a Russian-occupied town across the Dnieper River from the city of Kherson with a prewar population of 24,000, according to those stranded and their desperate Ukrainian rescuers. Russian forces are taking rescuers’ boats, they say. Some say the soldiers will only help people with Russian passports.
“Russian soldiers are standing at the checkpoints, preventing (rescuers) from approaching the most-affected areas and taking away the boats,” said one volunteer, Yaroslav Vasiliev. “They are afraid of saboteurs, they suspect everyone.”
So 19-year-old Yektarina But and the three elderly people with her simply wait, along with thousands of others believed to be trapped by floodwaters spread across 600 square kilometers (230 square miles) of the Kherson region. About two-thirds of the flooded areas are in territory occupied by Russia, officials said.
The group in the attic have no electricity, no running water, no food. The battery on But’s cellphone is dying.
“We are afraid that no one will know about our deaths,” she said in a brief cellphone interview, her voice trembling.
“Everything around us is flooded,” she said. “There is still no help.” Her grandfather, who had suffered a stroke, was running out of medicine, she said. One woman with her, a neighbor’s grandmother, could not move on her own.
Others have been turned away from rescue."
En we hebben er al zo weinig, hoe moeten we ons nu verdedigen tegen Spanje? Met gegrillde sardientjes?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:38 schreef skysherrif het volgende:
https://www.portugalresid(...)l-arrive-in-ukraine/
portugal heeft er ook 3 geleverd
https://t.me/romanov_92/39188quote:Vasilievsky district, Zaporozhye region, Russia.
From the field reports:
Lobkove - under the control of the Ukrainian Armed Forces.
On 07.06.2023, there was only one branch of the Russian Armed Forces in the village. The enemy came in with forces up to a company from three directions and ours withdrew.
Until January the settlement was in the gray zone, then it was occupied by BARS. The settlement itself is in a lowland area. For the last two months, the enemy has been "mocking" the settlement from heights with small arms.
Pyatihitaki is under the control of the Russian Armed Forces.
Enemy attacks on the settlement are repelled, but the situation is tense - neighboring settlements are occupied by the enemy. Our artillery is constantly working on the enemy.
Dat lijkt me inderdaad ammunitie.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 23:10 schreef zalkc het volgende:
Er gaat ook nog steeds Russisch spul de lucht in
[ twitter ]
Komt van een 'Combat Medic' die op dit moment aan het front is in Zapo. Betrouwbare bronquote:Guys, holy shit, one of the most successful days in the whole war, so many good news. My guys had the most successful assault in their whole life. Fucked the whole windbreak, killed many, got trophies, and had only 3 lightly wounded. Cybors, cunts were fleeing. Guys got equipment and guns. Damn.
Just know that they [guys] were shocked, couldn't imagine something like that. They were just fleeing, were afraid to fight. Maybe it's that unit or maybe they're all like that.
Zou mooi zijn als ze dit kunnen overlayen over de loopgraven van de Russen, dan kan je mogelijk meer exact zien hoeveel lijnen ze hebben doorbroken.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 23:53 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
Moet eerlijk zeggen dat itt wat Tendar zegt, de russen nog niet heb zien zeggen dat Novodonetske bevrijd is. Alleen aangevallen vandaag. Mocht he twaar zijn, zijn wss dus drie dorpen bevrijd.
Neskuchne, Novodonietske en Lobkove.
Daar zijn tanks niet voor gemaakt.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 23:56 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe knal je met een tank de frontlinie door als alles bezaaid ligt met anti-tankmijnen? Die dingen zijn erg kwetsbaar, denk dat er daarom ook al wat gesneuveld zijn.
Hier is deel 1 van de aanval op dit russische konvooi.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 23:10 schreef zalkc het volgende:
Er gaat ook nog steeds Russisch spul de lucht in
[ twitter ]
Zag het al voorbijkomen... Het is ook nog steeds wachten op zijn boek...quote:Op zaterdag 10 juni 2023 19:33 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
@:Achja het wordt steeds genanter met die vent.
Zijn te goed gecamoufleerd.quote:
Ik heb er eentje gekocht. Puur om deze soap vanaf de eerste rij mee te maken. Nog geen boek ontvangen. Ook geen e-mail overigens.quote:Op zondag 11 juni 2023 00:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zag het al voorbijkomen... Het is ook nog steeds wachten op zijn boek...
Joh... #erisgeenboek #erkomtgeenboekquote:Op zondag 11 juni 2023 00:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb er eentje gekocht. Puur om deze soap vanaf de eerste rij mee te maken. Nog geen boek ontvangen. Ook geen e-mail overigens.
Het ging over 2A6en.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 23:04 schreef Barbusse het volgende:
[..]
In totaal zijn/worden er 75 Leopards 2 geleverd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is vrij logisch dat eenheden die verder achter de frontline zijn gestationeerd meteen bijspringen waar het nodig is. Dat is hun taak.quote:Op zondag 11 juni 2023 00:14 schreef theguyver het volgende:
https://deepstatemap.live/en#10/47.6640/36.6998
Als je de update van de deepstate map bij pakt en dus chronologie even aanpast van begin van de week naar vandaag zie je enorm veel Russische eenheden naar de 4 plekken getrokken die nu dus aangevallen worden door Oekrane.
Het lijkt er bijna op alsof de Russen alles op alles moeten gooien om de aanval te kunnen afslaan.
Wat voor UA een heel goed resultaat zou zijn is het doorbreken van de landbrug richting Krim. Dat heeft echt strategische impact n vormt een geloofwaardige bedreiging voor de krim en daarmee Poetin.quote:Op zondag 11 juni 2023 00:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is moeilijk een scenario uit te spelen welke echt goed is voor Oekrane.
Bij een toch succesvol offensief wat mag je verwachten? Een deel van de grens heroverd, steden heroverd. Maar nooit alles en met alle materieel over 2 maanden verspeeld. Dat is denk ik het hoogst haalbare.
Voor de EU is er wel een belangrijk succes en dat is de herwaardering van defensie en het op peil brengen van de wapenindustrie.
Ik vermoed maar zo dat dit het speelveld is voor iets veel groters. Een encounter met China.
Holy shit dat zijn een hoop eenheden ineens, na al die maandenquote:Op zondag 11 juni 2023 00:14 schreef theguyver het volgende:
https://deepstatemap.live/en#10/47.6640/36.6998
Als je de update van de deepstate map bij pakt en dus chronologie even aanpast van begin van de week naar vandaag zie je enorm veel Russische eenheden naar de 4 plekken getrokken die nu dus aangevallen worden door Oekrane.
Het lijkt er bijna op alsof de Russen alles op alles moeten gooien om de aanval te kunnen afslaan.
En meteen een block om de oren gekregen zeker...quote:Op zaterdag 10 juni 2023 17:56 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Haha, dit kwam overigens omdat ik hem aansprak op deze tweet en dat het onzin was. Meneer me vervolgens ging uitschelden voor idioot en pannekoek. Ik dit deelde in die discord van defmon3 en defmon besloot er ook wat over te zeggen
Zoveel onzin van dat Guido account.
Ik doelde op het feit dat je nog geen mail danwel boek had ontvangen. Ging er ook wel vanuit dat je niet zo naief was.quote:Op zondag 11 juni 2023 00:14 schreef trein2000 het volgende:
Ik was niet zo naef. Maar ik geniet graag mee voor 20 euro...
Het transport in rusland zelf loopt anders ook niet lekker volgens RIA.quote:Op zondag 11 juni 2023 00:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat voor UA een heel goed resultaat zou zijn is het doorbreken van de landbrug richting Krim. Dat heeft echt strategische impact n vormt een geloofwaardige bedreiging voor de krim en daarmee Poetin.
Haha, hij dreigde er wel meteen mee, maar had het uiteindelijk niet gedaan.quote:Op zondag 11 juni 2023 00:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
En meteen een block om de oren gekregen zeker...
Hoe worden ze dan gebruikt?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 23:57 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Daar zijn tanks niet voor gemaakt.
quote:Op zondag 11 juni 2023 00:26 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Haha, hij dreigde er wel meteen mee, maar had het uiteindelijk niet gedaan.
Ja dat kan. Maar ik denk steeds: en dan? Over een paar maand is het spul en geld weer op en moet er steeds nieuw naar toe. Ergens houdt dat op en helemaal overrompelen is denk ik te veel gevraagd.quote:Op zondag 11 juni 2023 00:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat voor UA een heel goed resultaat zou zijn is het doorbreken van de landbrug richting Krim. Dat heeft echt strategische impact n vormt een geloofwaardige bedreiging voor de krim en daarmee Poetin.
Als Oekrane aan het westen laat zien dat het effectief grondgebied kan bevrijden met het materieel dat het heeft gekregen is dat wel een incentive voor het westen om te blijven leveren.quote:Op zondag 11 juni 2023 00:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dat kan. Maar ik denk steeds: en dan? Over een paar maand is het spul en geld weer op en moet er steeds nieuw naar toe. Ergens houdt dat op en helemaal overrompelen is denk ik te veel gevraagd.
Het merendeel van de Russen heeft weinig strijd gezien de afgelopen maanden. Dat die te voorschijn komen is logisch.quote:Op zondag 11 juni 2023 00:18 schreef oheng het volgende:
[..]
Holy shit dat zijn een hoop eenheden ineens, na al die maanden
Ben je nu bewust quotes aan het verklooien? Ik heb dit nooit gezegd.quote:
Er zijn gedeelten waar men 6 linies door moet.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 21:09 schreef theguyver het volgende:
[..]
De issue voor Oekraene is over het algemeen de eerste linie.
Mijnen en artillerie.
Voor Bradley en leopard is dat de grootste issue.
En dat is wat Rusland juist veel heeft aan het front.
De vraag is weten ze een doorbraak te forceren.
Armchair warlord ropckequote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Die Rpcke was al langer dubieus bezig. Dit zegt wel genoeg.
Als dit echt is, is het echt maximum karmaquote:
Zijn wij de enigen die deze updates steeds bekijken?quote:Op zondag 11 juni 2023 01:15 schreef Nebelwerfer het volgende:
https://www.scribblemaps.com/maps/view/The-War-in-Ukraine/091194
De Finnen hebben ondertussen de linies ingetekend. Tekenend wel.
Die kaartjes vind ik onleesbaar. Mijn Oekraiens is non existent.quote:Op zondag 11 juni 2023 06:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zijn wij de enigen die deze updates steeds bekijken?
Alles wordt toegelicht in het Engels. (De andere taal is Fins want door Finnen gemaakt)quote:Op zondag 11 juni 2023 07:20 schreef AnneX het volgende:
[..]
Die kaartjes vind ik onleesbaar. Mijn Oekraiens is non existent.
Wie heeft bedacht om een blauwe kleur te gebruiken voor grondgebied, snap ik niet.
Dus dat ‘jullie’ kijken en vergelijken en het dan hier toelichten, wordt op prijs gesteld. In ieder geval door mij.
Vrouwen en kaartlezen..quote:Op zondag 11 juni 2023 07:20 schreef AnneX het volgende:
[..]
Die kaartjes vind ik onleesbaar. Mijn Oekraiens is non existent.
Wie heeft bedacht om een blauwe kleur te gebruiken voor grondgebied, snap ik niet.
Dus dat ‘jullie’ kijken en vergelijken en het dan hier toelichten, wordt op prijs gesteld. In ieder geval door mij.
Dit dus. Als dit succesvol is dan kunnen ze het volgend jaar weer proberen. De meeste oorlogen duren jaren en geen maanden. Dat laatste is praktisch alleen bij westerse invallen vanwege het enorme lucht overwicht wat er voor zorgt dat alles wat beweegt een bom ontvangt.quote:Op zondag 11 juni 2023 00:36 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Als Oekrane aan het westen laat zien dat het effectief grondgebied kan bevrijden met het materieel dat het heeft gekregen is dat wel een incentive voor het westen om te blijven leveren.
Dieren (en mensen ook) kunnen hun ontlasting laten lopen uit angst.quote:Op zondag 11 juni 2023 08:15 schreef Mortaxx het volgende:
In dat derde filmpje pist die bever wel mooi over het publiek
Heb je berhaupt een idee hoe een offensief tegen sterke linies zou moet gaan? Of roep je maar wat vanuit een gewenning dat alles instant moet gaan.quote:Op zondag 11 juni 2023 09:56 schreef bianconeri het volgende:
Het is voor UA inderdaad wel te hopen dat het om slijtage en opbranden van RU gaat.
Want het offensief is al een goede week onderweg (voor zo ver bekend, misschien officieel al langer) en er is nog nagenoeg geen enkele vooruitgang gemaakt op een paar boerendorpjes na.
Alles wat bevestigd is qua winst is echt zeer minimaal als je bedenkt dat dit het grote offensief zou moeten zijn.
Is met name of de sterkste linies, maar dan nog.
Blijven afwachten natuurlijk en zien of een wonder toch nog komt.
De eerste fase is ook gewoon aftasten, kijken waar de zwakke Russische plekken zitten en Russische troepen naar andere locaties lokken.quote:Op zondag 11 juni 2023 09:56 schreef bianconeri het volgende:
Het is voor UA inderdaad wel te hopen dat het om slijtage en opbranden van RU gaat.
Want het offensief is al een goede week onderweg (voor zo ver bekend, misschien officieel al langer) en er is nog nagenoeg geen enkele vooruitgang gemaakt op een paar boerendorpjes na.
Alles wat bevestigd is qua winst is echt zeer minimaal als je bedenkt dat dit het grote offensief zou moeten zijn.
UAF krijgen realtime satellietbeelden van de VS vermoed ik, die weten prima hoe en wat.quote:Op zondag 11 juni 2023 09:56 schreef bianconeri het volgende:
Vergeet niet dat Oekrane vrijwel net zo groot is als Frankrijk en dat er nogal wat van die kleine boerendorpjes liggen.quote:Op zondag 11 juni 2023 09:56 schreef bianconeri het volgende:
Blijkbaar hebben sommigen het rare idee dat een succesvol offensief een walk in the park is, en zo niet dan is het mislukt.quote:Op zondag 11 juni 2023 10:03 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Heb je berhaupt een idee hoe een offensief tegen sterke linies zou moet gaan? Of roep je maar wat vanuit een gewenning dat alles instant moet gaan.
Linies doorbreken is geduld geduld en nog eens geduld. Kijk naar Normandie, Slag om Kursk, El Alamein, Hack zelfs Guadulcanal duurde een half jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |