Joh... #erisgeenboek #erkomtgeenboekquote:Op zondag 11 juni 2023 00:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb er eentje gekocht. Puur om deze soap vanaf de eerste rij mee te maken. Nog geen boek ontvangen. Ook geen e-mail overigens.
Het ging over 2A6en.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 23:04 schreef Barbusse het volgende:
[..]
In totaal zijn/worden er 75 Leopards 2 geleverd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is vrij logisch dat eenheden die verder achter de frontline zijn gestationeerd meteen bijspringen waar het nodig is. Dat is hun taak.quote:Op zondag 11 juni 2023 00:14 schreef theguyver het volgende:
https://deepstatemap.live/en#10/47.6640/36.6998
Als je de update van de deepstate map bij pakt en dus chronologie even aanpast van begin van de week naar vandaag zie je enorm veel Russische eenheden naar de 4 plekken getrokken die nu dus aangevallen worden door Oekrane.
Het lijkt er bijna op alsof de Russen alles op alles moeten gooien om de aanval te kunnen afslaan.
Wat voor UA een heel goed resultaat zou zijn is het doorbreken van de landbrug richting Krim. Dat heeft echt strategische impact n vormt een geloofwaardige bedreiging voor de krim en daarmee Poetin.quote:Op zondag 11 juni 2023 00:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is moeilijk een scenario uit te spelen welke echt goed is voor Oekrane.
Bij een toch succesvol offensief wat mag je verwachten? Een deel van de grens heroverd, steden heroverd. Maar nooit alles en met alle materieel over 2 maanden verspeeld. Dat is denk ik het hoogst haalbare.
Voor de EU is er wel een belangrijk succes en dat is de herwaardering van defensie en het op peil brengen van de wapenindustrie.
Ik vermoed maar zo dat dit het speelveld is voor iets veel groters. Een encounter met China.
Holy shit dat zijn een hoop eenheden ineens, na al die maandenquote:Op zondag 11 juni 2023 00:14 schreef theguyver het volgende:
https://deepstatemap.live/en#10/47.6640/36.6998
Als je de update van de deepstate map bij pakt en dus chronologie even aanpast van begin van de week naar vandaag zie je enorm veel Russische eenheden naar de 4 plekken getrokken die nu dus aangevallen worden door Oekrane.
Het lijkt er bijna op alsof de Russen alles op alles moeten gooien om de aanval te kunnen afslaan.
En meteen een block om de oren gekregen zeker...quote:Op zaterdag 10 juni 2023 17:56 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Haha, dit kwam overigens omdat ik hem aansprak op deze tweet en dat het onzin was. Meneer me vervolgens ging uitschelden voor idioot en pannekoek. Ik dit deelde in die discord van defmon3 en defmon besloot er ook wat over te zeggen
Zoveel onzin van dat Guido account.
Ik doelde op het feit dat je nog geen mail danwel boek had ontvangen. Ging er ook wel vanuit dat je niet zo naief was.quote:Op zondag 11 juni 2023 00:14 schreef trein2000 het volgende:
Ik was niet zo naef. Maar ik geniet graag mee voor 20 euro...
Het transport in rusland zelf loopt anders ook niet lekker volgens RIA.quote:Op zondag 11 juni 2023 00:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat voor UA een heel goed resultaat zou zijn is het doorbreken van de landbrug richting Krim. Dat heeft echt strategische impact n vormt een geloofwaardige bedreiging voor de krim en daarmee Poetin.
Haha, hij dreigde er wel meteen mee, maar had het uiteindelijk niet gedaan.quote:Op zondag 11 juni 2023 00:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
En meteen een block om de oren gekregen zeker...
Hoe worden ze dan gebruikt?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 23:57 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Daar zijn tanks niet voor gemaakt.
quote:Op zondag 11 juni 2023 00:26 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Haha, hij dreigde er wel meteen mee, maar had het uiteindelijk niet gedaan.
Ja dat kan. Maar ik denk steeds: en dan? Over een paar maand is het spul en geld weer op en moet er steeds nieuw naar toe. Ergens houdt dat op en helemaal overrompelen is denk ik te veel gevraagd.quote:Op zondag 11 juni 2023 00:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat voor UA een heel goed resultaat zou zijn is het doorbreken van de landbrug richting Krim. Dat heeft echt strategische impact n vormt een geloofwaardige bedreiging voor de krim en daarmee Poetin.
Als Oekrane aan het westen laat zien dat het effectief grondgebied kan bevrijden met het materieel dat het heeft gekregen is dat wel een incentive voor het westen om te blijven leveren.quote:Op zondag 11 juni 2023 00:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dat kan. Maar ik denk steeds: en dan? Over een paar maand is het spul en geld weer op en moet er steeds nieuw naar toe. Ergens houdt dat op en helemaal overrompelen is denk ik te veel gevraagd.
Het merendeel van de Russen heeft weinig strijd gezien de afgelopen maanden. Dat die te voorschijn komen is logisch.quote:Op zondag 11 juni 2023 00:18 schreef oheng het volgende:
[..]
Holy shit dat zijn een hoop eenheden ineens, na al die maanden
Ben je nu bewust quotes aan het verklooien? Ik heb dit nooit gezegd.quote:
Er zijn gedeelten waar men 6 linies door moet.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 21:09 schreef theguyver het volgende:
[..]
De issue voor Oekraene is over het algemeen de eerste linie.
Mijnen en artillerie.
Voor Bradley en leopard is dat de grootste issue.
En dat is wat Rusland juist veel heeft aan het front.
De vraag is weten ze een doorbraak te forceren.
Armchair warlord ropckequote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Die Rpcke was al langer dubieus bezig. Dit zegt wel genoeg.
Als dit echt is, is het echt maximum karmaquote:
Zijn wij de enigen die deze updates steeds bekijken?quote:Op zondag 11 juni 2023 01:15 schreef Nebelwerfer het volgende:
https://www.scribblemaps.com/maps/view/The-War-in-Ukraine/091194
De Finnen hebben ondertussen de linies ingetekend. Tekenend wel.
Die kaartjes vind ik onleesbaar. Mijn Oekraiens is non existent.quote:Op zondag 11 juni 2023 06:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zijn wij de enigen die deze updates steeds bekijken?
Alles wordt toegelicht in het Engels. (De andere taal is Fins want door Finnen gemaakt)quote:Op zondag 11 juni 2023 07:20 schreef AnneX het volgende:
[..]
Die kaartjes vind ik onleesbaar. Mijn Oekraiens is non existent.
Wie heeft bedacht om een blauwe kleur te gebruiken voor grondgebied, snap ik niet.
Dus dat ‘jullie’ kijken en vergelijken en het dan hier toelichten, wordt op prijs gesteld. In ieder geval door mij.
Vrouwen en kaartlezen..quote:Op zondag 11 juni 2023 07:20 schreef AnneX het volgende:
[..]
Die kaartjes vind ik onleesbaar. Mijn Oekraiens is non existent.
Wie heeft bedacht om een blauwe kleur te gebruiken voor grondgebied, snap ik niet.
Dus dat ‘jullie’ kijken en vergelijken en het dan hier toelichten, wordt op prijs gesteld. In ieder geval door mij.
Dit dus. Als dit succesvol is dan kunnen ze het volgend jaar weer proberen. De meeste oorlogen duren jaren en geen maanden. Dat laatste is praktisch alleen bij westerse invallen vanwege het enorme lucht overwicht wat er voor zorgt dat alles wat beweegt een bom ontvangt.quote:Op zondag 11 juni 2023 00:36 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Als Oekrane aan het westen laat zien dat het effectief grondgebied kan bevrijden met het materieel dat het heeft gekregen is dat wel een incentive voor het westen om te blijven leveren.
Dieren (en mensen ook) kunnen hun ontlasting laten lopen uit angst.quote:Op zondag 11 juni 2023 08:15 schreef Mortaxx het volgende:
In dat derde filmpje pist die bever wel mooi over het publiek
Heb je berhaupt een idee hoe een offensief tegen sterke linies zou moet gaan? Of roep je maar wat vanuit een gewenning dat alles instant moet gaan.quote:Op zondag 11 juni 2023 09:56 schreef bianconeri het volgende:
Het is voor UA inderdaad wel te hopen dat het om slijtage en opbranden van RU gaat.
Want het offensief is al een goede week onderweg (voor zo ver bekend, misschien officieel al langer) en er is nog nagenoeg geen enkele vooruitgang gemaakt op een paar boerendorpjes na.
Alles wat bevestigd is qua winst is echt zeer minimaal als je bedenkt dat dit het grote offensief zou moeten zijn.
Is met name of de sterkste linies, maar dan nog.
Blijven afwachten natuurlijk en zien of een wonder toch nog komt.
De eerste fase is ook gewoon aftasten, kijken waar de zwakke Russische plekken zitten en Russische troepen naar andere locaties lokken.quote:Op zondag 11 juni 2023 09:56 schreef bianconeri het volgende:
Het is voor UA inderdaad wel te hopen dat het om slijtage en opbranden van RU gaat.
Want het offensief is al een goede week onderweg (voor zo ver bekend, misschien officieel al langer) en er is nog nagenoeg geen enkele vooruitgang gemaakt op een paar boerendorpjes na.
Alles wat bevestigd is qua winst is echt zeer minimaal als je bedenkt dat dit het grote offensief zou moeten zijn.
UAF krijgen realtime satellietbeelden van de VS vermoed ik, die weten prima hoe en wat.quote:Op zondag 11 juni 2023 09:56 schreef bianconeri het volgende:
Vergeet niet dat Oekrane vrijwel net zo groot is als Frankrijk en dat er nogal wat van die kleine boerendorpjes liggen.quote:Op zondag 11 juni 2023 09:56 schreef bianconeri het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |