abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209461675
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 10:20 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Dit is wel bijzonder aangezien de Amerikanen normaal dit soort grote militaire wapenverkopen van Israel blokkeren om hun industrie te beschermen. Ze zouden liever zelf hun overpriced THAAD en Patriots aan Duitsland verkopen dan dat ze zo'n deal aan Israel gunnen.
Amerikanen beseffen dat op dit moment ze zelf niet volledig aan de vraag voor allerlei wapentuig kunnen voldoen, aangezien voor letterlijk alles nu vanwege dit conflict een enorme vraag is in europa. Aangezien het gaat om 2 bevriende landen, en men zelf niet (voldoende) capaciteit hebben om snel te leveren en het geopolitieke klimaat dusdanig is dat een goed bewapend europa ook voor Amerika een enrome steun is (ivm Rusland, maar vooral vanwege China), zorgt er voor dat ze dit soort dingen nu laten gebeuren. Het helpt israel (inkomsten), het helpt duitsland (meer/betere wapensystemen) en het helpt Amerika indirect omdat het beide miliaire partners zijn
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_209461740
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 10:24 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_being_developed_at/
Iran’s ‘suicide drones’ are being developed at British universities

Other UK-based scientists have worked with Iran to research the use of unmanned aerial vehicles (UAVs) as mobile base stations to extend the range of communications systems, on special alloys for military aircraft and coatings to upgrade armour plating.

One of the key pieces of UK-Iran research uncovered by the JC was jointly produced by Ahmad Najjaran Kheirabadi, a researcher at Imperial College, and scientists from Shahrood University of Technology and Ferdowsi University of Mashhad.
Dut gebeurt met China ook maar dan op een schaal 1000x zo groot. En op economisch gebied ook nog.
pi_209461871
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 10:34 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dut gebeurt met China ook maar dan op een schaal 1000x zo groot. En op economisch gebied ook nog.
Het westen graaft zijn eigen graf wanneer het de aanhangers van vijandige regimes (alsof China of Iran regimetegenstanders in het westen zouden laten studeren) blijft opleiden. Het moet maar eens afgelopen zijn met al die Chinezen enz. aan westerse universiteiten.

[ Bericht 0% gewijzigd door spicymchaggis op 10-06-2023 13:28:20 ]
pi_209461897
Er begint me wel wat op te vallen op basis van die ene video

- Alle video's zijn van 1 gefaalde aanval, waarom geen info over alle andere aanvallen?
- Ik zie geen slachtoffers op de grond
- Veel voertuigen missen een track, ziet eruit als mobility kills. Repareerbaar dus.
- Als de russen een tank buitmaken, staat ie binnen een dag naast het Kremlin (vredesprotesten niet toegestaan!)
- Oekraine rukt op, op dit moment, dus verliezen veiligstellen en repareren is makkelijker.
pi_209461906
quote:

[..]
Dit is wel bijzonder aangezien de Amerikanen normaal dit soort grote militaire wapenverkopen van Israel blokkeren om hun industrie te beschermen. Ze zouden liever zelf hun overpriced THAAD en Patriots aan Duitsland verkopen dan dat ze zo'n deal aan Israel gunnen.
Volgens wikipedia was dat eerst ook het geval, in November '22. Blijkbaar van mening veranderd.
  zaterdag 10 juni 2023 @ 10:56:46 #56
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209461984
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 10:07 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
En daar gaan ze zelf geen last van hebben? :')
Dat kon ze ook niets boeien toen ze de dam opbliezen. Maar dit zal inderdaad zijn als ze zich moeten terug trekken. Scorched earth. Als wij dit niet mogen hebben mag niemand het hebben.

Zou me niks verbazen als er in de kernreactor ook explosieven zijn verstopt.
  zaterdag 10 juni 2023 @ 11:12:19 #58
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209462065
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 10:49 schreef oheng het volgende:

- Alle video's zijn van 1 gefaalde aanval, waarom geen info over alle andere aanvallen?
- Veel voertuigen missen een track, ziet eruit als mobility kills. Repareerbaar dus.
- Als de russen een tank buitmaken, staat ie binnen een dag naast het Kremlin (vredesprotesten niet toegestaan!)
- Oekraine rukt op, op dit moment, dus verliezen veiligstellen en repareren is makkelijker.
Zoals ik al eerder zei Oekrane had vlak hiervoor een promo filmpje waarbij je veel mensen aan ziet geven hun kop dicht te houden.

En dat is dus wat nu gebeurt, Oekrane rept amper over het offensief dus de informatie die we nu krijgen komt over het algemeen van unanieme en Russische bronnen.

Ja er zijn een aantal aanvallen niet best gegaan maar op een bepaald stuk hebben ze een front van 16 km en een wig geslagen van 3 km dit is de de eerste front linie.

Natuurlijk niet onverwacht heeft Oekrane daarbij een aantal voertuigen verloren zoals al aangegeven 2 Leopard tanks 2 stuks daadwerkelijk verloren en 2 die beschadigd zijn althans dat haal ik uit willekeurige info.

De Rusland vieren deze verliezen alsof men de oorlog al gewonnen heeft.

Maar zoals ik het nu zie is het een minor obstakel het gaat allemaal nog niet van een leien dakje maar het offensief heeft nu wat momentum.

Op verschillende plekken hebben Russen hun positie verlaten en andere plekken bied men weerstand.

Ik denk dat we pas over paar dagen het daadwerkelijke effect kunnen zien van het offensief.

Voor nu wat duidelijk is, ja het is van start gegaan, maar een enorme doorbraak zoals vorig jaar gaan we niet zien, toen werden de Russen verrast en sloeg men op de vlucht.

Nu hebben ze het front waar dus Oekraene aanvalt kunnen aanvallen door troepen en materieel die aan de oever stonden bij kherson.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_209462140
  zaterdag 10 juni 2023 @ 11:48:17 #60
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209462463
quote:
'CIA informeerde Belgen over vermoedelijke rol Oekrane bij aanslagen op Nord Stream'
https://nos.nl/liveblog/2(...)hten-bijzonder-zwaar

Leuk zo'n clown als Zelensky steunen
  Moderator zaterdag 10 juni 2023 @ 12:07:44 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_209462525
Boeiend, we moeten toch van het gas af :P
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 10 juni 2023 @ 12:08:48 #63
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_209462539
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 12:00 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

Omdat ie mogelijk een te begrijpen actie heeft laten uitvoeren?
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_209462554
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 04:08 schreef Delenlill het volgende:
https://www.newsweek.com/(...)ant-official-1805676

De russen hebben explosieven in een industrile chemische fabriek in de Krim geplaatst. Die ze (mogelijk) van plan zijn om op te blazen mocht Oekrane de Krim binnen vallen. (Of als het counter offensief te succesvol blijkt Rusland kennende).

Dit zou een grotere ramp kunnen zijn dan Tsjernobyl.
Een chemische fabriek opblazen geeft grotere ellende dan een ontplofte kerncentrale? Grote woorden in dat artikel maar niets concreets
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_209462558
quote:

[..]

Als ze al niet kunnen bewijzen wie de dam heeft opgeblazen dan wordt de ns pijpleiding natuurlijk al helemaal een kansloze zaak. Rusland wijst naar Amerika, Amerika naar Oekraine en Oekraine naar Rusland.
pi_209462559
quote:

[..]

Niks mis mee. ^O^
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zaterdag 10 juni 2023 @ 12:15:53 #67
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_209462578
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 12:10 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Een chemische fabriek opblazen geeft grotere ellende dan een ontplofte kerncentrale? Grote woorden in dat artikel maar niets concreets
Ligt een beetje aan wat voor een chemische spul daar fabriceren.

Zie bijvoorbeeld Bhopal
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_209462583
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 12:11 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Als ze al niet kunnen bewijzen wie de dam heeft opgeblazen dan wordt de ns pijpleiding natuurlijk al helemaal een kansloze zaak. Rusland wijst naar Amerika, Amerika naar Oekraine en Oekraine naar Rusland.
Amerika heeft er geen belang bij dat die oorlog stopt. LNG Wapens allemaal Money.
pi_209462664
quote:

[..]

Leuk zo'n moordenaar als Putin steunen.
  zaterdag 10 juni 2023 @ 12:36:51 #70
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_209462724
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 12:16 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Amerika heeft er geen belang bij dat die oorlog stopt. LNG Wapens allemaal Money.
Dan moet Rusland er alles aan doen om de oorlog te stoppen, alleen maar om Amerika dwars te zitten.

Dus als Rusland zich terug trekt uit Ukraine, kunnen ze een lekker lange neus maken naar Amerika en hebben ze dat gevecht gewonnen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 10 juni 2023 @ 12:38:04 #71
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209462734
quote:

[..]

Leuk zo'n clownacteur comedian en president van Oekrane Zelensky steunen
Zo even kleine correctie.

Hele pijplijn gebeuren zal nooit boven water komen, wie er berhaupt verantwoordelijk voor is.

De pijplijn werd toch niet gebruikt en kleine kans dat ie berhaupt zou worden gebruikt in de komende jaren.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zaterdag 10 juni 2023 @ 12:41:10 #72
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209462761
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 12:38 schreef theguyver het volgende:

[..]
Zo even kleine correctie.

Hele pijplijn gebeuren zal nooit boven water komen, wie er berhaupt verantwoordelijk voor is.

De pijplijn werd toch niet gebruikt en kleine kans dat ie berhaupt zou worden gebruikt in de komende jaren.
Evenzogoed mogen we de saboteur bedanken. Het heeft de Duitsers geholpen bij hun Zeitenwende. Anders hingen zenu nog aan een leiding touwtje bij Putin.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 10 juni 2023 @ 12:43:04 #73
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 10 juni 2023 @ 12:51:07 #74
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209462851
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 10:49 schreef oheng het volgende:

Reparen is niet zo eenvoudig als het om een Leopard 2 gaat waar ik in de jaren 80 mijn dienstplicht op vervuld heb. Je hebt voor het onderhoud 3 verschillende teams nodig die allemaal hun eigen specifieke taak hebben. Je hebt monteurs nodig voor de koepel(mechanisch), je hebt de monteurs die zich louter bezighouden met de elektronica. Je hebt monteurs nodig voor de engine. En een apart team voor het onderstel. Dat is dan dacht ik mij te herinneren 3e echelon onderhoud. Dan heb je nog h3t onderhoud dat niet in het veld kan gebeuren maar moet in een fabriek plaatsvinden. Mogelijk is dat nu anders geregeld. Maar bij een bataljon had je een complete staf nodig.

4e echelon onderhoud was voor de crew zelf. Dat wat voornamelijk poetsen en tracks vervangen.

Er komt heel wat bij kijken om een tankbat. draaiende te houden.
  zaterdag 10 juni 2023 @ 12:55:18 #76
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209462897
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 12:16 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Denk dat geld verdienen met wapenverkoop niet op de 1e plaats staat. Hun koude oorlog rivaal permanent uitschakelen staat veel hoger op de lijst met redenen waarom de oorlog moet doorgaan totdat Rusland zo verzwakt dat geen gevaar voor de wereld meer is. Stabiliteit in Europa, in het MiddenOosten, een heleboel landen die naar het Westerse kamp overlopen.
pi_209462940
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 10 juni 2023 @ 13:01:16 #78
pi_209462962
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 12:51 schreef Cherni het volgende:

[..]
Reparen is niet zo eenvoudig als het om een Leopard 2 gaat waar ik in de jaren 80 mijn dienstplicht op vervuld heb. Je hebt voor het onderhoud 3 verschillende teams nodig die allemaal hun eigen specifieke taak hebben. Je hebt monteurs nodig voor de koepel(mechanisch), je hebt de monteurs die zich louter bezighouden met de elektronica. Je hebt monteurs nodig voor de engine. En een apart team voor het onderstel. Dat is dan dacht ik mij te herinneren 3e echelon onderhoud. Dan heb je nog h3t onderhoud dat niet in het veld kan gebeuren maar moet in een fabriek plaatsvinden. Mogelijk is dat nu anders geregeld. Maar bij een bataljon had je een complete staf nodig.

4e echelon onderhoud was voor de crew zelf. Dat wat voornamelijk poetsen en tracks vervangen.

Dat is zo voor ieder volwassen wapensysteem. Mijn herstelpeloton had rups monteurs en aparte geschutsmonteurs voor M109's. En ik was eltromat.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_209462982
quote:

[..]

Diegene die de pijplijn heeft opgeblazen heeft ervoor gezorgd dat Rusland ons niet meer kan chanteren met het dichtdraaien ervan. Aangezien die Russen zichzelf al 16 maanden voortdurend in de voet schieten acht ik de kans groot dat zij het dus zelf waren.
pi_209462992
quote:

[..]
Hebben de Isralische toestemming nodig voor de verkoop van bepaalde systemen?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209462995
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 13:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dat is zo voor ieder volwassen wapensysteem. Mijn herstelpeloton had rups monteurs en aparte geschutsmonteurs voor M109's. En ik was eltromat.
Hoef je niet te vragen met al die diversiteit aan westers materieel waar Oekrane mee aan de slag moet. Een prestatie als dit offensief gaat lukken.
  zaterdag 10 juni 2023 @ 13:06:51 #82
pi_209463002
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 13:03 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Diegene die de pijplijn heeft opgeblazen heeft ervoor gezorgd dat Rusland ons niet meer kan chanteren met het dichtdraaien ervan. Aangezien die Russen zichzelf al 16 maanden voortdurend in de voet schieten acht ik de kans groot dat zij het dus zelf waren.
Ik heb meestal wel een mening over dingen, maar dat met die Nordstream wacht ik echt even af.
pi_209463014
twitter

Beeld van de grond waar we al tig luchtfoto's van gezien hebben.
pi_209463038
quote:

[..]

quote:

[..]

Conclusies trekken op basis van anonieme bronnen die wat vermoedens gehoord hebben van derden.

Grappig dat jij anderen clowns durft te noemen.
pi_209463151
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 12:11 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Correctie, Amerika zegt dat een pro oekraine groep kan zijn geweest.

Technisch gezien kan het een illegale special ops zijn geweest vanuit het Wit-Russische leger, alle bizarre theorieen zijn mogelijk omdat weinig mensen echt baat hebben bij het opblazen
pi_209463202
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 12:51 schreef Cherni het volgende:

[..]

Klopt, maar dat betekent dat repareren gewoon wat langer duurt. Wegslepen. Naar de werkplaats verplaatsen. Etc.
pi_209463220
quote:

[..]

Gelukkig zijn we van die Nordstream leidingen af, dat zijn twee chantagemogelijkheden minder voor de Russen. Prima dat de Oekraners ons maandenlang debatteren en overleggen over "wat te doen met Russisch gas" tussen Europese overheden bespaard hebben door de leiding te saboteren. ^O^
pi_209463236
_O-
quote:
Scholz wil met Poetin bellen
Bondskanselier Scholz wil president Poetin bellen en erop aandringen dat Rusland zich zo snel mogelijk uit Oekrane terugtrekt. "Ik ga dit binnenkort doen", zei hij op een bijeenkomst van de Duitse protestantse kerk in Neurenberg.

https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-69929477
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 10 juni 2023 @ 13:37:30 #89
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 10 juni 2023 @ 13:39:24 #90
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209463268
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 13:36 schreef Aether het volgende:
Scholz wil met Poetin bellen
Bondskanselier Scholz wil president Poetin bellen en erop aandringen dat Rusland zich zo snel mogelijk uit Oekrane terugtrekt. "Ik ga dit binnenkort doen", zei hij op een bijeenkomst van de Duitse protestantse kerk in Neurenberg.
Och... ik begrijp m wel hoor. Hij weet ook wel dat het zinloos is maar hij moet aan het volk laten zien dat hij er van alles aan doet om de oorlog te stoppen dus dan maar dit soort flauwekul om hun rustig te houden. Kan me een filmpje van vorige week herinneren dat hij ge-boo-ed werd omdat hij wapens leverde aan Ukraine.

[ Bericht 5% gewijzigd door slashdotter3 op 10-06-2023 13:47:23 ]
pi_209463354
twitter

Ziet eruit als Command & Conquer.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2023 13:52:27 ]
  zaterdag 10 juni 2023 @ 13:53:06 #92
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209463368
Criminelen als soldaten gebruiken is een vreselijk slecht idee.

https://www.quora.com/Why(...)to-military-soldiers
Why haven't we figured out a way to turn gang members into military soldiers?

Tried. Didn’t work. Made everything worse, in fact.

Firstly, courts around the world used to hand out military service as a sentence. That didn’t work out too well. It’s not like gang members would suddenly forget their past lives and affiliations the moment they got into a uniform. Back in Vietnam, military service was seen as a way to “straighten out” troubled youths. Let’s just say that it wasn’t the US military’s finest hour for many reasons.

Regardless how you put them together, they will be a liability: If you segregate them by their old allegiances, all you’re doing is putting these gangs into uniforms. If you integrate them, they’ll knife each other the second the sergeant’s back is turned.

Secondly, giving criminals weapons and turning them loose doesn’t sound very bright. This is a textbook case on how you get war crimes. They’ll butcher, plunder, and rape civilians and POWs alike and this has been demonstrated too many times from antiquity to this very moment.

I’m willing to bet that a large number of the war crimes in Ukraine was done by these convicts.

Back in the day, the Nazis put theirs in the Dirlewanger Brigade, whose only “specialty” was “anti-partisan warfare”, or as other people put it, “massacring civilians that look a little funny to them”. Their crimes read like when authors tried too hard to write bad guys—except that these were real. Even other Nazis found them to be a bit too much. But when they had to fight regular forces, they basically melted.

The only thing these gang members are useful for is to be cannon fodders or meatshields to absorb casualties for the actually effective troops (and supposedly this is Russia’s tactic in Ukraine). If they want to be good soldiers, it has to come from the individual. They need to abandon their gang and their criminal past behind and repent first before enlisting—if they’re allowed to at all.
pi_209463386
quote:
_O-
[..]

Gelukkig, dan eindigt het gelijk.
Vakman pur sang
  zaterdag 10 juni 2023 @ 14:02:26 #94
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 10 juni 2023 @ 14:03:27 #95
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 10 juni 2023 @ 14:04:24 #96
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209463553
quote:
_O-
[..]

Heeft Rutte nog niet gebeld?
pi_209463564
twitter
  zaterdag 10 juni 2023 @ 14:15:12 #99
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209463586
quote:
Goed kanaal weer :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 10 juni 2023 @ 14:17:29 #100
117098 Hathor
Effe niet
pi_209463611
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')