Amerikanen beseffen dat op dit moment ze zelf niet volledig aan de vraag voor allerlei wapentuig kunnen voldoen, aangezien voor letterlijk alles nu vanwege dit conflict een enorme vraag is in europa. Aangezien het gaat om 2 bevriende landen, en men zelf niet (voldoende) capaciteit hebben om snel te leveren en het geopolitieke klimaat dusdanig is dat een goed bewapend europa ook voor Amerika een enrome steun is (ivm Rusland, maar vooral vanwege China), zorgt er voor dat ze dit soort dingen nu laten gebeuren. Het helpt israel (inkomsten), het helpt duitsland (meer/betere wapensystemen) en het helpt Amerika indirect omdat het beide miliaire partners zijnquote:Op zaterdag 10 juni 2023 10:20 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dit is wel bijzonder aangezien de Amerikanen normaal dit soort grote militaire wapenverkopen van Israel blokkeren om hun industrie te beschermen. Ze zouden liever zelf hun overpriced THAAD en Patriots aan Duitsland verkopen dan dat ze zo'n deal aan Israel gunnen.
Dut gebeurt met China ook maar dan op een schaal 1000x zo groot. En op economisch gebied ook nog.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 10:24 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_being_developed_at/
Iran’s ‘suicide drones’ are being developed at British universities
Other UK-based scientists have worked with Iran to research the use of unmanned aerial vehicles (UAVs) as mobile base stations to extend the range of communications systems, on special alloys for military aircraft and coatings to upgrade armour plating.
One of the key pieces of UK-Iran research uncovered by the JC was jointly produced by Ahmad Najjaran Kheirabadi, a researcher at Imperial College, and scientists from Shahrood University of Technology and Ferdowsi University of Mashhad.
Het westen graaft zijn eigen graf wanneer het de aanhangers van vijandige regimes (alsof China of Iran regimetegenstanders in het westen zouden laten studeren) blijft opleiden. Het moet maar eens afgelopen zijn met al die Chinezen enz. aan westerse universiteiten.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 10:34 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dut gebeurt met China ook maar dan op een schaal 1000x zo groot. En op economisch gebied ook nog.
Volgens wikipedia was dat eerst ook het geval, in November '22. Blijkbaar van mening veranderd.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 10:20 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dit is wel bijzonder aangezien de Amerikanen normaal dit soort grote militaire wapenverkopen van Israel blokkeren om hun industrie te beschermen. Ze zouden liever zelf hun overpriced THAAD en Patriots aan Duitsland verkopen dan dat ze zo'n deal aan Israel gunnen.
Dat kon ze ook niets boeien toen ze de dam opbliezen. Maar dit zal inderdaad zijn als ze zich moeten terug trekken. Scorched earth. Als wij dit niet mogen hebben mag niemand het hebben.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 10:07 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
En daar gaan ze zelf geen last van hebben?
Zoals ik al eerder zei Oekrane had vlak hiervoor een promo filmpje waarbij je veel mensen aan ziet geven hun kop dicht te houden.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 10:49 schreef oheng het volgende:
Er begint me wel wat op te vallen op basis van die ene video
- Alle video's zijn van 1 gefaalde aanval, waarom geen info over alle andere aanvallen?
- Ik zie geen slachtoffers op de grond
- Veel voertuigen missen een track, ziet eruit als mobility kills. Repareerbaar dus.
- Als de russen een tank buitmaken, staat ie binnen een dag naast het Kremlin (vredesprotesten niet toegestaan!)
- Oekraine rukt op, op dit moment, dus verliezen veiligstellen en repareren is makkelijker.
https://nos.nl/liveblog/2(...)hten-bijzonder-zwaarquote:'CIA informeerde Belgen over vermoedelijke rol Oekrane bij aanslagen op Nord Stream'
Omdat ie mogelijk een te begrijpen actie heeft laten uitvoeren?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:00 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)hten-bijzonder-zwaar
Leuk zo'n clown als Zelensky steunen
Een chemische fabriek opblazen geeft grotere ellende dan een ontplofte kerncentrale? Grote woorden in dat artikel maar niets concreetsquote:Op zaterdag 10 juni 2023 04:08 schreef Delenlill het volgende:
https://www.newsweek.com/(...)ant-official-1805676
De russen hebben explosieven in een industrile chemische fabriek in de Krim geplaatst. Die ze (mogelijk) van plan zijn om op te blazen mocht Oekrane de Krim binnen vallen. (Of als het counter offensief te succesvol blijkt Rusland kennende).
Dit zou een grotere ramp kunnen zijn dan Tsjernobyl.
Als ze al niet kunnen bewijzen wie de dam heeft opgeblazen dan wordt de ns pijpleiding natuurlijk al helemaal een kansloze zaak. Rusland wijst naar Amerika, Amerika naar Oekraine en Oekraine naar Rusland.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:00 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Niks mis mee.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:00 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan wat voor een chemische spul daar fabriceren.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:10 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Een chemische fabriek opblazen geeft grotere ellende dan een ontplofte kerncentrale? Grote woorden in dat artikel maar niets concreets
Amerika heeft er geen belang bij dat die oorlog stopt. LNG Wapens allemaal Money.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:11 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als ze al niet kunnen bewijzen wie de dam heeft opgeblazen dan wordt de ns pijpleiding natuurlijk al helemaal een kansloze zaak. Rusland wijst naar Amerika, Amerika naar Oekraine en Oekraine naar Rusland.
Leuk zo'n moordenaar als Putin steunen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:00 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Dan moet Rusland er alles aan doen om de oorlog te stoppen, alleen maar om Amerika dwars te zitten.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:16 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Amerika heeft er geen belang bij dat die oorlog stopt. LNG Wapens allemaal Money.
Zo even kleine correctie.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:00 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Leuk zo'n clownacteur comedian en president van Oekrane Zelensky steunen
Evenzogoed mogen we de saboteur bedanken. Het heeft de Duitsers geholpen bij hun Zeitenwende. Anders hingen zenu nog aan een leiding touwtje bij Putin.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:38 schreef theguyver het volgende:
[..]
Zo even kleine correctie.
Hele pijplijn gebeuren zal nooit boven water komen, wie er berhaupt verantwoordelijk voor is.
De pijplijn werd toch niet gebruikt en kleine kans dat ie berhaupt zou worden gebruikt in de komende jaren.
Reparen is niet zo eenvoudig als het om een Leopard 2 gaat waar ik in de jaren 80 mijn dienstplicht op vervuld heb. Je hebt voor het onderhoud 3 verschillende teams nodig die allemaal hun eigen specifieke taak hebben. Je hebt monteurs nodig voor de koepel(mechanisch), je hebt de monteurs die zich louter bezighouden met de elektronica. Je hebt monteurs nodig voor de engine. En een apart team voor het onderstel. Dat is dan dacht ik mij te herinneren 3e echelon onderhoud. Dan heb je nog h3t onderhoud dat niet in het veld kan gebeuren maar moet in een fabriek plaatsvinden. Mogelijk is dat nu anders geregeld. Maar bij een bataljon had je een complete staf nodig.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 10:49 schreef oheng het volgende:
Er begint me wel wat op te vallen op basis van die ene video
- Alle video's zijn van 1 gefaalde aanval, waarom geen info over alle andere aanvallen?
- Ik zie geen slachtoffers op de grond
- Veel voertuigen missen een track, ziet eruit als mobility kills. Repareerbaar dus.
- Als de russen een tank buitmaken, staat ie binnen een dag naast het Kremlin (vredesprotesten niet toegestaan!)
- Oekraine rukt op, op dit moment, dus verliezen veiligstellen en repareren is makkelijker.
Denk dat geld verdienen met wapenverkoop niet op de 1e plaats staat. Hun koude oorlog rivaal permanent uitschakelen staat veel hoger op de lijst met redenen waarom de oorlog moet doorgaan totdat Rusland zo verzwakt dat geen gevaar voor de wereld meer is. Stabiliteit in Europa, in het MiddenOosten, een heleboel landen die naar het Westerse kamp overlopen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:16 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Amerika heeft er geen belang bij dat die oorlog stopt. LNG Wapens allemaal Money.
Dat is zo voor ieder volwassen wapensysteem. Mijn herstelpeloton had rups monteurs en aparte geschutsmonteurs voor M109's. En ik was eltromat.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:51 schreef Cherni het volgende:
[..]
Reparen is niet zo eenvoudig als het om een Leopard 2 gaat waar ik in de jaren 80 mijn dienstplicht op vervuld heb. Je hebt voor het onderhoud 3 verschillende teams nodig die allemaal hun eigen specifieke taak hebben. Je hebt monteurs nodig voor de koepel(mechanisch), je hebt de monteurs die zich louter bezighouden met de elektronica. Je hebt monteurs nodig voor de engine. En een apart team voor het onderstel. Dat is dan dacht ik mij te herinneren 3e echelon onderhoud. Dan heb je nog h3t onderhoud dat niet in het veld kan gebeuren maar moet in een fabriek plaatsvinden. Mogelijk is dat nu anders geregeld. Maar bij een bataljon had je een complete staf nodig.
4e echelon onderhoud was voor de crew zelf. Dat wat voornamelijk poetsen en tracks vervangen.
Er komt heel wat bij kijken om een tankbat. draaiende te houden.
Diegene die de pijplijn heeft opgeblazen heeft ervoor gezorgd dat Rusland ons niet meer kan chanteren met het dichtdraaien ervan. Aangezien die Russen zichzelf al 16 maanden voortdurend in de voet schieten acht ik de kans groot dat zij het dus zelf waren.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:00 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Hebben de Isralische toestemming nodig voor de verkoop van bepaalde systemen?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 10:20 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Hoef je niet te vragen met al die diversiteit aan westers materieel waar Oekrane mee aan de slag moet. Een prestatie als dit offensief gaat lukken.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 13:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is zo voor ieder volwassen wapensysteem. Mijn herstelpeloton had rups monteurs en aparte geschutsmonteurs voor M109's. En ik was eltromat.
Ik heb meestal wel een mening over dingen, maar dat met die Nordstream wacht ik echt even af.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 13:03 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Diegene die de pijplijn heeft opgeblazen heeft ervoor gezorgd dat Rusland ons niet meer kan chanteren met het dichtdraaien ervan. Aangezien die Russen zichzelf al 16 maanden voortdurend in de voet schieten acht ik de kans groot dat zij het dus zelf waren.
quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:00 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Conclusies trekken op basis van anonieme bronnen die wat vermoedens gehoord hebben van derden.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:00 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Correctie, Amerika zegt dat een pro oekraine groep kan zijn geweest.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:11 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als ze al niet kunnen bewijzen wie de dam heeft opgeblazen dan wordt de ns pijpleiding natuurlijk al helemaal een kansloze zaak. Rusland wijst naar Amerika, Amerika naar Oekraine en Oekraine naar Rusland.
Klopt, maar dat betekent dat repareren gewoon wat langer duurt. Wegslepen. Naar de werkplaats verplaatsen. Etc.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:51 schreef Cherni het volgende:
[..]
Reparen is niet zo eenvoudig als het om een Leopard 2 gaat waar ik in de jaren 80 mijn dienstplicht op vervuld heb. Je hebt voor het onderhoud 3 verschillende teams nodig die allemaal hun eigen specifieke taak hebben. Je hebt monteurs nodig voor de koepel(mechanisch), je hebt de monteurs die zich louter bezighouden met de elektronica. Je hebt monteurs nodig voor de engine. En een apart team voor het onderstel. Dat is dan dacht ik mij te herinneren 3e echelon onderhoud. Dan heb je nog h3t onderhoud dat niet in het veld kan gebeuren maar moet in een fabriek plaatsvinden. Mogelijk is dat nu anders geregeld. Maar bij een bataljon had je een complete staf nodig.
4e echelon onderhoud was voor de crew zelf. Dat wat voornamelijk poetsen en tracks vervangen.
Er komt heel wat bij kijken om een tankbat. draaiende te houden.
Gelukkig zijn we van die Nordstream leidingen af, dat zijn twee chantagemogelijkheden minder voor de Russen. Prima dat de Oekraners ons maandenlang debatteren en overleggen over "wat te doen met Russisch gas" tussen Europese overheden bespaard hebben door de leiding te saboteren.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:00 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
quote:Scholz wil met Poetin bellen
Bondskanselier Scholz wil president Poetin bellen en erop aandringen dat Rusland zich zo snel mogelijk uit Oekrane terugtrekt. "Ik ga dit binnenkort doen", zei hij op een bijeenkomst van de Duitse protestantse kerk in Neurenberg.
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-69929477
Och... ik begrijp m wel hoor. Hij weet ook wel dat het zinloos is maar hij moet aan het volk laten zien dat hij er van alles aan doet om de oorlog te stoppen dus dan maar dit soort flauwekul om hun rustig te houden. Kan me een filmpje van vorige week herinneren dat hij ge-boo-ed werd omdat hij wapens leverde aan Ukraine.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 13:36 schreef Aether het volgende:
Scholz wil met Poetin bellen
Bondskanselier Scholz wil president Poetin bellen en erop aandringen dat Rusland zich zo snel mogelijk uit Oekrane terugtrekt. "Ik ga dit binnenkort doen", zei hij op een bijeenkomst van de Duitse protestantse kerk in Neurenberg.
Goed kanaal weerquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |