Denk dat geld verdienen met wapenverkoop niet op de 1e plaats staat. Hun koude oorlog rivaal permanent uitschakelen staat veel hoger op de lijst met redenen waarom de oorlog moet doorgaan totdat Rusland zo verzwakt dat geen gevaar voor de wereld meer is. Stabiliteit in Europa, in het MiddenOosten, een heleboel landen die naar het Westerse kamp overlopen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:16 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Amerika heeft er geen belang bij dat die oorlog stopt. LNG Wapens allemaal Money.
Dat is zo voor ieder volwassen wapensysteem. Mijn herstelpeloton had rups monteurs en aparte geschutsmonteurs voor M109's. En ik was eltromat.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:51 schreef Cherni het volgende:
[..]
Reparen is niet zo eenvoudig als het om een Leopard 2 gaat waar ik in de jaren 80 mijn dienstplicht op vervuld heb. Je hebt voor het onderhoud 3 verschillende teams nodig die allemaal hun eigen specifieke taak hebben. Je hebt monteurs nodig voor de koepel(mechanisch), je hebt de monteurs die zich louter bezighouden met de elektronica. Je hebt monteurs nodig voor de engine. En een apart team voor het onderstel. Dat is dan dacht ik mij te herinneren 3e echelon onderhoud. Dan heb je nog h3t onderhoud dat niet in het veld kan gebeuren maar moet in een fabriek plaatsvinden. Mogelijk is dat nu anders geregeld. Maar bij een bataljon had je een complete staf nodig.
4e echelon onderhoud was voor de crew zelf. Dat wat voornamelijk poetsen en tracks vervangen.
Er komt heel wat bij kijken om een tankbat. draaiende te houden.
Diegene die de pijplijn heeft opgeblazen heeft ervoor gezorgd dat Rusland ons niet meer kan chanteren met het dichtdraaien ervan. Aangezien die Russen zichzelf al 16 maanden voortdurend in de voet schieten acht ik de kans groot dat zij het dus zelf waren.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:00 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)hten-bijzonder-zwaar
Leuk zo'n clown als Zelensky steunen
Hebben de Isralische toestemming nodig voor de verkoop van bepaalde systemen?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 10:20 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dit is wel bijzonder aangezien de Amerikanen normaal dit soort grote militaire wapenverkopen van Israel blokkeren om hun industrie te beschermen. Ze zouden liever zelf hun overpriced THAAD en Patriots aan Duitsland verkopen dan dat ze zo'n deal aan Israel gunnen.
Hoef je niet te vragen met al die diversiteit aan westers materieel waar Oekrane mee aan de slag moet. Een prestatie als dit offensief gaat lukken.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 13:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is zo voor ieder volwassen wapensysteem. Mijn herstelpeloton had rups monteurs en aparte geschutsmonteurs voor M109's. En ik was eltromat.
Ik heb meestal wel een mening over dingen, maar dat met die Nordstream wacht ik echt even af.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 13:03 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Diegene die de pijplijn heeft opgeblazen heeft ervoor gezorgd dat Rusland ons niet meer kan chanteren met het dichtdraaien ervan. Aangezien die Russen zichzelf al 16 maanden voortdurend in de voet schieten acht ik de kans groot dat zij het dus zelf waren.
quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:00 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Conclusies trekken op basis van anonieme bronnen die wat vermoedens gehoord hebben van derden.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:00 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Correctie, Amerika zegt dat een pro oekraine groep kan zijn geweest.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:11 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als ze al niet kunnen bewijzen wie de dam heeft opgeblazen dan wordt de ns pijpleiding natuurlijk al helemaal een kansloze zaak. Rusland wijst naar Amerika, Amerika naar Oekraine en Oekraine naar Rusland.
Klopt, maar dat betekent dat repareren gewoon wat langer duurt. Wegslepen. Naar de werkplaats verplaatsen. Etc.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:51 schreef Cherni het volgende:
[..]
Reparen is niet zo eenvoudig als het om een Leopard 2 gaat waar ik in de jaren 80 mijn dienstplicht op vervuld heb. Je hebt voor het onderhoud 3 verschillende teams nodig die allemaal hun eigen specifieke taak hebben. Je hebt monteurs nodig voor de koepel(mechanisch), je hebt de monteurs die zich louter bezighouden met de elektronica. Je hebt monteurs nodig voor de engine. En een apart team voor het onderstel. Dat is dan dacht ik mij te herinneren 3e echelon onderhoud. Dan heb je nog h3t onderhoud dat niet in het veld kan gebeuren maar moet in een fabriek plaatsvinden. Mogelijk is dat nu anders geregeld. Maar bij een bataljon had je een complete staf nodig.
4e echelon onderhoud was voor de crew zelf. Dat wat voornamelijk poetsen en tracks vervangen.
Er komt heel wat bij kijken om een tankbat. draaiende te houden.
Gelukkig zijn we van die Nordstream leidingen af, dat zijn twee chantagemogelijkheden minder voor de Russen. Prima dat de Oekraners ons maandenlang debatteren en overleggen over "wat te doen met Russisch gas" tussen Europese overheden bespaard hebben door de leiding te saboteren.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:00 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
quote:Scholz wil met Poetin bellen
Bondskanselier Scholz wil president Poetin bellen en erop aandringen dat Rusland zich zo snel mogelijk uit Oekrane terugtrekt. "Ik ga dit binnenkort doen", zei hij op een bijeenkomst van de Duitse protestantse kerk in Neurenberg.
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-69929477
Och... ik begrijp m wel hoor. Hij weet ook wel dat het zinloos is maar hij moet aan het volk laten zien dat hij er van alles aan doet om de oorlog te stoppen dus dan maar dit soort flauwekul om hun rustig te houden. Kan me een filmpje van vorige week herinneren dat hij ge-boo-ed werd omdat hij wapens leverde aan Ukraine.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 13:36 schreef Aether het volgende:
Scholz wil met Poetin bellen
Bondskanselier Scholz wil president Poetin bellen en erop aandringen dat Rusland zich zo snel mogelijk uit Oekrane terugtrekt. "Ik ga dit binnenkort doen", zei hij op een bijeenkomst van de Duitse protestantse kerk in Neurenberg.
Goed kanaal weerquote:
Alweer zo'n vaag pro Rusland kanaal.quote:
Dat er nog maar veel mogen volgen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:30 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Wordt je niet gedood door het Oekraense leger dan wel door de onkunde van je eigen leger.
Stormfront is waarschijnlijk voor Rusland.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:49 schreef Peppert het volgende:
Wat een bloeddorstigheid in dit topic. Het is gewoon een stormfront light.
Goed verhaal. Wat is je punt nou precies?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:49 schreef Peppert het volgende:
Wat een bloeddorstigheid in dit topic. Het is gewoon een stormfront light. Het is niks nieuws mensen. Europeanen vochten elkaar eeuwenlang de tent uit voor 1950. De andere partij was altijd een duivelsachtige vijand die gretig werd afgesmeerd als het kwaad zelve in atrocity propaganda hoewel dat pas op zeer grote schaal effectief werd toen de massa media opkwam in de 19de eeuw. De Italiaanse dandy en Oostenrijkse snor waren alleen maar de meest recente figuren. Een oorlog hier of daar op het Europese continent is normaal.
https://en.wikipedia.org/wiki/Atrocity_propaganda
Dus eigenlijk is het wel een soort van oke wat de Russen doen of hoe moet ik deze post interpreteren.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:49 schreef Peppert het volgende:
Wat een bloeddorstigheid in dit topic. Het is gewoon een stormfront light. Het is niks nieuws mensen. Europeanen vochten elkaar eeuwenlang de tent uit voor 1950. De andere partij was altijd een duivelsachtige vijand die gretig werd afgesmeerd als het kwaad zelve in atrocity propaganda hoewel dat pas op zeer grote schaal effectief werd toen de massa media opkwam in de 19de eeuw. De Italiaanse dandy en Oostenrijkse snor waren alleen maar de meest recente figuren. Een oorlog hier of daar op het Europese continent is normaal.
Volgens mij weet hij dat zelf niet eens.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:54 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is het wel een soort van oke wat de Russen doen of hoe moet ik deze post interpreteren.
Rusland is de aggressor en wil Oekrane en Oekraeners van de kaart vegen. Dat is pas bloeddorstigquote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:49 schreef Peppert het volgende:
En nu... ?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:49 schreef Peppert het volgende:
Ik denk dat er verschillende dorpen zijn met dezelfde naam. Er is er ook een vlakbij Donetsk. De retweet is volgens mij inmiddels verwijderd, helaas.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:25 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Als ik op Maps kijk ligt blahodatne aan de Oekraense kant van de Dnjepr
Ik snap wat je bedoelt, maar de overkant van de Dnjepr is ook de Oekraense kant.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:25 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Deze tweet staat er nog wel en zou hier zijn.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:25 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Nee hoor. Men is hier heel erg voor een snel einde van de oorlog. Maar onderhand wel goedschiks of kwaadschiks.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:49 schreef Peppert het volgende:
Terecht puntquote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:28 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, maar de overkant van de Dnjepr is ook de Oekraense kant.
quote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:49 schreef Peppert het volgende:
Ha! Een bloeddorstige ramptoerist!quote:
NOSquote:Trudeau kondigt nieuwe hulp en maatregelen aan
Canada heeft nieuwe steun en maatregelen aangekondigd voor Oekrane. Op een persconferentie in Kyiv zei premier Trudeau, met president Zelensky aan zijn zijde, dat Canada een Russisch Antonov-vrachtvliegtuig in beslag heeft genomen en het zal overdragen aan Oekrane.
Ook gaat Canada deelnemen aan het internationale trainingsprogramma van F-16-piloten, waarvan Nederland een van de initiatiefnemers is. Daarbij komt er een half miljard Canadese dollar extra voor militaire goederen aan Oekrane.
Irritant wel.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 17:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Op twitter circuleren echt alleen maar dezelfde beelden rond. Die radiostilte werkt goed.
Op zich niet. De Russen wisten niet hoe snel die beelden noesten worden vrijgegeven. "Kijk, die supertanks zijn niet bestand tegen het superieure Russische leger!"quote:
Meer dan iets. Heel veel.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 17:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Op zich niet. De Russen wisten niet hoe snel die beelden noesten worden vrijgegeven. "Kijk, die supertanks zijn niet bestand tegen het superieure Russische leger!"
Dus als je dan drie-vier dagen later nog steeds die beelden aan het herkauwen bent omdat er geen nieuwe zijn, zegt dat ook iets..
Artikel is al 3 maanden oudquote:Op zaterdag 10 juni 2023 17:44 schreef Ulx het volgende:
Rheinmetall lsst Skyranger in Ukraine testen
Als ik dit soort beelden zie slaat de vlam echt bij mij in de pan. Schiet al die Russen naar de tering, snel graag.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 17:17 schreef Hyperdude het volgende:
Beetje sentimenteel "voor dierenliefhebbers" misschien, maar je krijgt wel een idee hoe Kherson er nu bij ligt. Niet best.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |