SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Het enige wat iedere keer verschilt is de webcarewappie van dienst die het bandje terugspoelt en vervolgens op "play" drukt.quote:Op zondag 4 juni 2023 09:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Grappig hoe er naar ieder bombardement wel een kritische, onafhankelijk nadenkende geest is die deze fantasie op het dwangmatige af moet komen verkondigen.
quote:Onderzoek: meeste Nederlanders willen Oekraïne blijven steunen tot alle bezette gebieden zijn heroverd
Ruim de helft van de Nederlanders (58 procent) vindt dat Oekraïne weer de baas moet zijn in alle gebieden die nu nog zijn bezet door het Russische leger en pro-Russische separatisten, inclusief de Krim. Dat blijkt uit een Brits onderzoek in vijf westerse landen in opdracht van de Oekraïense denktank New Europe Center.
quote:21 procent van de ondervraagden in Nederland vindt dat de hulp moet stoppen wanneer de Oekraïners weer baas zijn in de gebieden die sinds vorig jaar door Rusland zijn bezet. Een vijfde vindt dat de steun aan Oekraïne nu meteen moet stoppen.
Ik zie AI drones voor me die geen last hebben van gps jamming en precies weten waar ze zo'n S400 launcher moeten raken voor maximale schade.quote:Op zondag 4 juni 2023 12:22 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Yes--this war has opened up the question of the future of drones. They will undoubtedly become faster, smaller, more accurate, more powerful etc. We think we see what UAVs are, but really we are looking at what aircraft can do in 1916 and have only a vague idea of what's coming.
Elektronische oorlogsvoering doet niet zoveel onder water. Wat de beste twitteraar waarschijnlijk bedoelde is actieve sonar waardoor ze doof worden.quote:
En dan nog zijn het agressieve beesten.quote:Op zondag 4 juni 2023 12:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Elektronische oorlogsvoering doet niet zoveel onder water. Wat de beste twitteraar waarschijnlijk bedoelde is actieve sonar waardoor ze doof worden.
quote:
Ze willen meer Patriots.quote:Op zondag 4 juni 2023 00:36 schreef slashdotter3 het volgende:
Hij bevestigt in feite dat het grote offensief met Westerse tanks nog even gaat duren om de kans van slagen te vergroten en minder levens te verliezen. Geen maanden maar dus wel nog een paar weken.
https://www.businessinsid(...)many-will-die-2023-6
• President Volodymyr Zelenskyy told the WSJ that Ukraine is ready for its counteroffensive.
• But he warned that Russian air superiority would exact a heavy toll on Ukrainian soldiers.
• Zelenskyy said he would like to wait for more support from allies but isn't willing to wait "for months."
Kan me indenken dat veel van die dingen gebruikt worden als opslag of zoiets dergelijks. Alles openbreken is misschien niet nodig, maar je zou kunnen investeren in zichtbaar maken van de routes naar de dichtstbijzijnde (open) kelder.quote:Op zondag 4 juni 2023 12:32 schreef slashdotter3 het volgende:
Gewoon alles wat locked is openbreken dan maar? En waarom komen ze er pas na meer dan een jaar erachter?
https://www.reddit.com/r/(...)nd_nearly_a_quarter/
KYIV, Ukraine - Concerns around civilian safety spiked in Ukraine on Saturday, as officials announced that an inspection had found nearly a quarter of the country's air-raid shelters locked or unusable, just days after a woman in Kyiv allegedly died waiting outside a shuttered shelter during a Russian missile barrage.
The Ukrainian interior ministry said through its press service Saturday that of the "Over 4,800" shelters it had inspected, 252 were locked and a further 893 "Unfit for use."
The interior ministry said that over 5,300 volunteers, including emergency workers, police officers and local officials, would continue to inspect shelters across Ukraine.
NOSquote:Tweejarig meisje omgekomen bij aanval Dnipro
Bij de Russische aanval op een voorstad van de Oekraïense stad Dnipro is een tweejarig meisje omgekomen, meldt de regionale gouverneur Serhi Lysak op Telegram. Ook zouden 22 mensen gewond zijn geraakt, onder wie vijf kinderen.
Bij de aanval werden volgens de gouverneur twee gebouwen van twee verdiepingen gedeeltelijk verwoest. Tussen deze verdiepingen zou een Russische raket zijn ingeslagen. De raket beschadigde ook tien huizen, een auto, een winkel en gasleidingen, meldt Lysak.
Het lichaam van het meisje werd volgens de gouverneur vannacht gevonden onder het puin. Zeventien mensen zouden in het ziekenhuis zijn behandeld. Persbureau Reuters kon het verslag van Lysak niet verifiëren. Rusland heeft nog niet gereageerd.
Wel vreemd inderdaad, als er zoveel dicht zijn dat je er pas nu achterkomt. Het is niet alsof het een plekje was waar nog nooit gebombardeerd/luchtalarm is geweest tochquote:Op zondag 4 juni 2023 12:32 schreef slashdotter3 het volgende:
Gewoon alles wat locked is openbreken dan maar? En waarom komen ze er pas na meer dan een jaar erachter?
https://www.reddit.com/r/(...)nd_nearly_a_quarter/
KYIV, Ukraine - Concerns around civilian safety spiked in Ukraine on Saturday, as officials announced that an inspection had found nearly a quarter of the country's air-raid shelters locked or unusable, just days after a woman in Kyiv allegedly died waiting outside a shuttered shelter during a Russian missile barrage.
The Ukrainian interior ministry said through its press service Saturday that of the "Over 4,800" shelters it had inspected, 252 were locked and a further 893 "Unfit for use."
The interior ministry said that over 5,300 volunteers, including emergency workers, police officers and local officials, would continue to inspect shelters across Ukraine.
Nou, dan gaan tankies zoals jij rap een cursus russisch doen.quote:Op zondag 4 juni 2023 09:37 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat Kiev vroeg of laat plat gaat door een Nuke, en hoe staat de wereld dan in de oorlog? Leg mij dat maar eens uit.
Niets toont de welvaart en voorspoed van een land zo goed als voedsel rellen.quote:Op zondag 4 juni 2023 12:17 schreef slashdotter3 het volgende:
St. Petersburg, the second capital of Russia, is a wave of labor migrants for discarded food.
In St. Petersburg, near the construction of the Lakhta Center, there was a riot the day before - the cause was an illegal market, where police officers raided.
As a result of the raid, the sellers were forced to leave the food they were selling to the migrants unattended, which local workers took advantage of
[ twitter ]
Nergens voor nodig dit!quote:Op zondag 4 juni 2023 13:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou, dan gaan tankies zoals jij rap een cursus russisch doen.
Want blijkbaar moeten we maar snel diep buigen op het moment dat de mongolen in het kremlin weer met nukes gaan dreigen.
En als dat werkt bij oekraine, waarom zouden die agressors dan daar ophouden? Ze zeggen gewoon: nu is NL aan de beurt - en figuren zoals jij gaan dan heel rap buigen.
Dus: hoe gaat de cursus russisch, tovaritsj?
Die stad leek me dan ook niet echt verdedigd.quote:Op zondag 4 juni 2023 13:23 schreef oheng het volgende:
Toch knap dat rusland het 15 maanden en tienduizenden gesneuvelden kost om een stad in te nemen, terwijl Oekraine met een paar compagniën in een paar dagen een russische stad inneemt.
Het is inderdaad niet bepaald geciviliseerd of ontwikkeld volk, maar om Russen nou meteen "beesten" te noemen...quote:Op zondag 4 juni 2023 12:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En dan nog zijn het agressieve beesten.
En wie o wie zou dat dan op zijn geweten hebben?quote:Op zondag 4 juni 2023 09:37 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat Kiev vroeg of laat plat gaat door een Nuke, en hoe staat de wereld dan in de oorlog? Leg mij dat maar eens uit.
Ik houd het bij orcs!quote:Op zondag 4 juni 2023 13:57 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet bepaald geciviliseerd of ontwikkeld volk, maar om Russen nou meteen "beesten" te noemen...
Is dat nodig, om zo op de man te spelen?quote:Op zondag 4 juni 2023 13:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou, dan gaan tankies zoals jij rap een cursus russisch doen.
Want blijkbaar moeten we maar snel diep buigen op het moment dat de mongolen in het kremlin weer met nukes gaan dreigen.
En als dat werkt bij oekraine, waarom zouden die agressors dan daar ophouden? Ze zeggen gewoon: nu is NL aan de beurt - en figuren zoals jij gaan dan heel rap buigen.
Dus: hoe gaat de cursus russisch, tovaritsj?
klik.quote:
Dan is het einde Poetin. China en India hebben Rusland herhaaldelijk laten weten geen kernwapens te gebruiken. Als ze dat dan toch doen dan wordt land totaal geïsoleerd op wellicht Noord Korea na.quote:Op zondag 4 juni 2023 09:37 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Het zijn menselijke dieren, maar voor de rest ontberen ze alle eigenschappen die voor de rest de mensheid definieren.quote:Op zondag 4 juni 2023 13:57 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet bepaald geciviliseerd of ontwikkeld volk, maar om Russen nou meteen "beesten" te noemen...
Lage moraal onder de slecht uitgeruste, hongerige en ongemotiveerde troepen, een bevolking die ontberingen lijdt of zijn echtgenoten, zonen en vaders als minderwaardig wegwerpvlees ingezet ziet worden door het dictatoriale regime, krankzinnige propaganda van Solovyev en Co. die met de dag krankzinniger wordt enz. De paralellen met het Russische verleden zijn onmiskenbaar.quote:Op zondag 4 juni 2023 13:26 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Niets toont de welvaart en voorspoed van een land zo goed als voedsel rellen.
Zolang dat soort volk hier de absolute scheitlaarzen uithangt, en natuurlijk wegduiken voor de inhoudelijke kant van de discussie/ de consequenties die voortvloeien uit hun "keuzes", wmb wel.quote:Op zondag 4 juni 2023 14:03 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Is dat nodig, om zo op de man te spelen?
Hoe is dat eigenlijk ooit ontstaan, die Orc aanduiding?quote:Op zondag 4 juni 2023 14:01 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik houd het bij orcs!
Aangezien wat er nog niet voor de draft gevlucht is over overgegeven heeft hersenloze commando opvolgers zijn met niks anders dan gaat in hun ogen aangewakkerd door een leider.
Onderhandelingen. Dat is wat Rusland graag wil. Om te voorkomen dat er meer onschuldige Russen sterven kan die gouverneur het beste concessies doen.quote:
Je kunt wel denken die je het Alpha mannetje bent hier, maar voorlopig verkondig je hier al maanden alleen maar bullshit. "Expert"quote:Op zondag 4 juni 2023 14:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
klik.
Zou maar rap beginnen als ik jou was, want voor je het weet vliegen de nukes je anders om de oren.
Je moet niet zo op de man spelen joh.quote:Op zondag 4 juni 2023 14:45 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Je kunt wel denken die je het Alpha mannetje bent hier, maar voorlopig verkondig je hier al maanden alleen maar bullshit. "Expert"
zal wel komen door een comment op social media dat viral is gegaanquote:Op zondag 4 juni 2023 14:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hoe is dat eigenlijk ooit ontstaan, die Orc aanduiding?
Dat is beter als meer troepen sturen, dan hou je het alleen maar in stand.quote:Op zondag 4 juni 2023 14:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Onderhandelingen. Dat is wat Rusland graag wil. Om te voorkomen dat er meer onschuldige Russen sterven kan die gouverneur het beste concessies doen.
Er zijn wel meer verwijzingen naar Lord of the Rings.quote:Op zondag 4 juni 2023 14:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Simpel.quote:Op zondag 4 juni 2023 14:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Men dacht dat je dat je Rusland niet zo eventjes binnenloopt. Dus werd het Mordor genoemd.quote:Op zondag 4 juni 2023 14:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
quote:
Belgorod heeft 10 miljard roebels gespendeerd aan de verdediging van de regio.quote:Op zondag 4 juni 2023 13:50 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Die stad leek me dan ook niet echt verdedigd.
Lekker voorspelbaar weer nadat de russen eergisteren 5 FAB-500's gooiden op het zuiden.quote:
Loopgraven zijn alleen effectief als er ook soldaten in zitten.quote:Op zondag 4 juni 2023 15:18 schreef oheng het volgende:
[..]
Belgorod heeft 10 miljard roebels gespendeerd aan de verdediging van de regio.
En straks Oekraïne er bij.quote:
Lijkt me echt nutteloos dit. Superstatisch, supervoorspelbaar, afhankelijk van stroom, al van verre afstand zichtbaar door de Russen terwijl omgekeerd je geen ene ruk ziet op dat Steam Deck schermpjequote:Op zondag 4 juni 2023 16:21 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Lviv IT developers have developed a machine-gun turret remotely controlled with the Steam Deck game controller
Het is natuurlijk zeer simpel te monteren op een onbemand voertuig.quote:Op zondag 4 juni 2023 16:32 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Lijkt me echt nutteloos dit. Superstatisch, supervoorspelbaar, afhankelijk van stroom, al van verre afstand zichtbaar door de Russen terwijl omgekeerd je geen ene ruk ziet op dat Steam Deck schermpje
Dan kan het niet lang meer durenquote:Op zondag 4 juni 2023 15:54 schreef oheng het volgende:
De 9 brigades van de "Offensive Guard" (=backup voor de 12 mech brigades voor het offensief) zijn trouwens sinds vandaag gereed meldt Oekraine.
En met hulp van AI later goed tegen drones.quote:Op zondag 4 juni 2023 16:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is natuurlijk zeer simpel te monteren op een onbemand voertuig.
Hoho ! 4 touchdowns? 1 wedstrijd? MVP?quote:Op zondag 4 juni 2023 17:01 schreef StateOfMind het volgende:
Van alle markten thuis, die Al, die kan echt van alles.
Al Bundy kwam niet verder dan schoenen verkopen.
Over ai gesproken.quote:Op zondag 4 juni 2023 16:59 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
En met hulp van AI later goed tegen drones.
quote:“The system started realising that while they did identify the threat, at times the human operator would tell it not to kill that threat, but it got its points by killing that threat,” said Hamilton, the chief of AI test and operations with the US air force, during the Future Combat Air and Space Capabilities Summit in London in May.
“So what did it do? It killed the operator. It killed the operator because that person was keeping it from accomplishing its objective,” he said, according to a blogpost.
https://www.theguardian.c(...)rator-simulated-test
Ik las hem ja. Ik denk dat de trekker voorlopig beter door mensen moet worden ingedrukt.quote:Op zondag 4 juni 2023 17:07 schreef Slayage het volgende:
[..]
Over ai gesproken.
Een recentelijke test van de Amerikanen
[..]
Circa 100 miljoen euro. Daar kan je ook niet veel van verwachtenquote:Op zondag 4 juni 2023 15:18 schreef oheng het volgende:
[..]
Heb je net een instap magajacht voor.quote:Op zondag 4 juni 2023 17:22 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Circa 100 miljoen euro. Daar kan je ook niet veel van verwachten
Nope,quote:Op zondag 4 juni 2023 15:52 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Loopgraven zijn alleen effectief als er ook soldaten in zitten.
quote:Op zondag 4 juni 2023 17:35 schreef Slayage het volgende:
Veel buz momenteel op Twitter. Is het zover? [ twitter ]
Dat is wel 1 hele euro.quote:Op zondag 4 juni 2023 15:18 schreef oheng het volgende:
[..]
Vraag me af welke wapens we het dan over hebben?quote:Op zondag 4 juni 2023 17:58 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Wat willen ze gaan doen? Nog minder helpen?
Dat zijn dan vooral wat de Russen noemen 'Russische staatsburgers die bevrijd moesten worden' die daar wonen en dus het slachtoffer worden...quote:Op zondag 4 juni 2023 16:49 schreef Slayage het volgende:
No, that doesn't sound genocidal at all.
[ twitter ]
Vragen of ze ook Toyota's willen.quote:Op zondag 4 juni 2023 17:58 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Wat willen ze gaan doen? Nog minder helpen?
quote:Op zondag 4 juni 2023 19:06 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Meesterlijk. Episch. Sommige mensen zullen alvast een koffertje klaarzetten denk ik.
Oorlogfilmpjes maken die het niveau van een bioscoop trailer hebben, wat een tijdperk leven we inquote:Op zondag 4 juni 2023 19:06 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Meesterlijk. Episch. Sommige mensen zullen alvast een koffertje klaarzetten denk ik.
En al het materieel dat je ziet is westers. En de laatste scene is helemaal briljant. Dat is natuurlijk echt eventjes een mindfuck doen.quote:Op zondag 4 juni 2023 19:14 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Oorlogfilmpjes maken die het niveau van een bioscoop trailer hebben, wat een tijdperk leven we in
Niet alleen op de Krim ook in bezette gebieden en regionale Russische tv.quote:Op zondag 4 juni 2023 19:06 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Dat zullen ze waarderen.quote:Op zondag 4 juni 2023 19:42 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)stered_for_military/
Men in Russia to be registered for military service without appearing in military registration and enlistment office
Maw we registreren nu elke man tussen de 16 en 80 jaar in één klap als soldaat..quote:Op zondag 4 juni 2023 19:42 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)stered_for_military/
Men in Russia to be registered for military service without appearing in military registration and enlistment office
Mooi dat het regime zelf meer en meer de voorwaarden schept om muiterij en desertie onder de tegen hun zin gemobiliseerden te veroorzaken. Hoe meer burgers als wegwerpvlees door het regime opgeofferd worden des te bloederiger en gewelddadiger de totale instorting van de Russische federatie uiteindelijk zal verlopen.quote:
We moeten zo snel mogelijk van de aardolie af en de benzineprijs in rap tempo verhogen naar 5 euro per liter om de vraag te doen stagneren en de overstap naar EV's te versnellen.quote:Reuters
VIENNA, June 4 (Reuters) - Saudi Arabia will make deep production cuts in July as part of a broader output-limiting OPEC+ deal as the group faces flagging oil prices and a looming supply glut.
Da's geen afleidingsmanoeuvre meer te noemen, da's gewoon een heel nieuw front. Dit kost Rusland gewoon de oorlog.quote:
Misschien dat ik compleet achterlijk ben maar waarom laten ze dat luik open. Ik neem aan dat de bemanning erin zat. En als de Oekraieners een simpele drone kunnen maken waarom komt er in het Russische leger dan niemand op het idee om een netje te spannen over het luik.quote:
Nee, de tank is verlaten en de brandstof was waarschijnlijk op. Ik sta me meer af te vragen waarom Ukraine niet die tank heel heeft gelaten en het later heeft opgehaald voor eigen gebruik, zou toch veel nuttiger zijn?quote:Op zondag 4 juni 2023 20:35 schreef vipergts het volgende:
[..]
Misschien dat ik compleet achterlijk ben maar waarom laten ze dat luik open. Ik neem aan dat de bemanning erin zat. En als de Oekraieners een simpele drone kunnen maken waarom komt er in het Russische leger dan niemand op het idee om een netje te spannen over het luik.
Mwah, dat vrijwilligersleger heeft misschien duizend man, en de oblast heeft 1.5 miljoen inwoners, Rusland weet ook wel dat ze misschien net een provinciedorpje bezet kunnen houden en niet heel veel meer, dus het blijft een afleiding. Rusland is waarschijnlijk nu aan het afwegen wat minder imagoschade oplevert, of wat ze beter onder de duim kunnen houden. Dorpen in Oekraïne verliezen of in Rusland.quote:Op zondag 4 juni 2023 20:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Da's geen afleidingsmanoeuvre meer te noemen, da's gewoon een heel nieuw front. Dit kost Rusland gewoon de oorlog.
Of te ver weg.quote:Op zondag 4 juni 2023 20:40 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Nee, de tank is verlaten en de brandstof was waarschijnlijk op. Ik sta me meer af te vragen waarom Ukraine niet die tank heel heeft gelaten en het later heeft opgehaald voor eigen gebruik, zou toch veel nuttiger zijn?
Maar waarschijnlijk is het zo'n waardeloze T55 tank van WW2 waar ze niets mee kunnen dus hebben ze het maar opgeblazen want wat moet je er anders mee?
ik neem aan dat ze een paar handen zand in de tank gedaan hebbenquote:Op zondag 4 juni 2023 20:40 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Nee, de tank is verlaten en de brandstof was waarschijnlijk op. Ik sta me meer af te vragen waarom Ukraine niet die tank heel heeft gelaten en het later heeft opgehaald voor eigen gebruik, zou toch veel nuttiger zijn?
Maar waarschijnlijk is het zo'n waardeloze T55 tank van WW2 waar ze niets mee kunnen dus hebben ze het maar opgeblazen want wat moet je er anders mee?
Klopt, maar de lokale politie/FSB/grenstroepen kunnen er niets tegen doen. Die werden gewoon verslagen. Met een politiepistool begin je weinig tegen T-72. Vandaar dat Rusland nu hun beproefde bevrijdingstactiek gebruikt: Artillerie erbij halen en alles in puin schieten. Maar het zijn wel dorpen in Rusland die kapot worden geschoten. En of Russen geloven dat Oekraïne gaat schieten op vriendschappelijke troepen? Daar twijfel ik aan. Dus deze methode kan ook niet al te lang worden volgehouden. Er moeten tanks en infanterie komen. Anders staan die 1000 man over vier dagen in Moskou. Maar troepen verplaatsen van het front maakt ze ook zichtbaar voor HIMARS.quote:Op zondag 4 juni 2023 20:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Mwah, dat vrijwilligersleger heeft misschien duizend man, en de oblast heeft 1.5 miljoen inwoners, Rusland weet ook wel dat ze misschien net een provinciedorpje bezet kunnen houden en niet heel veel meer, dus het blijft een afleiding. Rusland is waarschijnlijk nu aan het afwegen wat minder imagoschade oplevert, of wat ze beter onder de duim kunnen houden. Dorpen in Oekraïne verliezen of in Rusland.
Idd. Oekraïne wil natuurlijk day Rusland hapt door er een hoop troepen heen te sturen. Misschien is Rusland wel zo slim om dat niet te doen en laten ze die paar dorpjes gewoon voor wat het is. Rusland is groot genoeg immers.quote:Op zondag 4 juni 2023 20:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Mwah, dat vrijwilligersleger heeft misschien duizend man, en de oblast heeft 1.5 miljoen inwoners, Rusland weet ook wel dat ze misschien net een provinciedorpje bezet kunnen houden en niet heel veel meer, dus het blijft een afleiding. Rusland is waarschijnlijk nu aan het afwegen wat minder imagoschade oplevert, of wat ze beter onder de duim kunnen houden. Dorpen in Oekraïne verliezen of in Rusland.
Maar hoezo zouden die rebellen daar dan blijven zitten? Die pakken dan natuurlijk wat andere dorpen. Dus niks doen is geen optie. En Rusland kan moeilijk elk dorp in die oblast in puin gaan schieten.quote:Op zondag 4 juni 2023 21:03 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Idd. Oekraïne wil natuurlijk day Rusland hapt door er een hoop troepen heen te sturen. Misschien is Rusland wel zo slim om dat niet te doen en laten ze die paar dorpjes gewoon voor wat het is. Rusland is groot genoeg immers.
Maar als die mensen in zo'n oblast het idee hebben echt te worden bevrijd dan heeft Rusland een groot probleem.quote:Op zondag 4 juni 2023 20:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Omdat je met 1000 man en een paar tanks niet honderden kilometers Rusland in kan. Je hebt geen bevoorrading, luchtverdediging en artilleriesteun.quote:Op zondag 4 juni 2023 21:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar hoezo zouden die rebellen daar dan blijven zitten? Die pakken dan natuurlijk wat andere dorpen. Dus niks doen is geen optie. En Rusland kan moeilijk elk dorp in die oblast in puin gaan schieten.
Dat klopt. Echter, het is uiteraard koffiedik kijken, acht ik die kans op 0%quote:Op zondag 4 juni 2023 21:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar als die mensen in zo'n oblast het idee hebben echt te worden bevrijd dan heeft Rusland een groot probleem.
Zelfs als ze dat, ondanks hun typisch Russische apathie, echt zouden denken zullen ze dat niet uiten. Dat zou hen nl. op een enkeltje Oekraïnse vleesmolen of Siberische goelag komen te staan.quote:Op zondag 4 juni 2023 21:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar als die mensen in zo'n oblast het idee hebben echt te worden bevrijd dan heeft Rusland een groot probleem.
Alsof Rusland iets om imagoschade geeft.quote:Op zondag 4 juni 2023 20:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Probleem is dat ze Rustig hun gang kunnen gaan dicht bij de grens. En die is lang.quote:Op zondag 4 juni 2023 21:16 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Omdat je met 1000 man en een paar tanks niet honderden kilometers Rusland in kan. Je hebt geen bevoorrading, luchtverdediging en artilleriesteun.
Zodra ze de zone verlaten waar se nog steun van Oekraïne hebben worden ze gewoon omsingeld en door 10k slecht getrainde mobiks opgeruimd. Daar hoeft Rusland geen hele bergen troepen voor te verplaatsen vanuit Oekraïne.
Je kunt ook elders aan de grens gaat etteren. Terugtrekken Oekraïne in, hergroeperen en munitie aanvullen en dan honderdvijftig kilometer verderop weer zo'n geintje flikken. Die grens is iets van 1200 kilometer lang dacht ik.quote:Op zondag 4 juni 2023 21:16 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Omdat je met 1000 man en een paar tanks niet honderden kilometers Rusland in kan. Je hebt geen bevoorrading, luchtverdediging en artilleriesteun.
Zodra ze de zone verlaten waar se nog steun van Oekraïne hebben worden ze gewoon omsingeld en door 10k slecht getrainde mobiks opgeruimd. Daar hoeft Rusland geen hele bergen troepen voor te verplaatsen vanuit Oekraïne.
Beetje deze richting op:quote:Op zondag 4 juni 2023 22:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je kunt ook elders aan de grens gaat etteren. Terugtrekken Oekraïne in, hergroeperen en munitie aanvullen en dan honderdvijftig kilometer verderop weer zo'n geintje flikken. Die grens is iets van 1200 kilometer lang dacht ik.
Nouja ik verwacht niet dat ze over vier dagen in Moskou staan, maar een grens die zo poreus blijkt gaat er inderdaad natuurlijk wel toe leiden dat de komende tijd heel veel meer spoorlijnen onklaar gemaakt worden in Rusland.quote:Op zondag 4 juni 2023 20:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Klopt, maar de lokale politie/FSB/grenstroepen kunnen er niets tegen doen. Die werden gewoon verslagen. Met een politiepistool begin je weinig tegen T-72. Vandaar dat Rusland nu hun beproefde bevrijdingstactiek gebruikt: Artillerie erbij halen en alles in puin schieten. Maar het zijn wel dorpen in Rusland die kapot worden geschoten. En of Russen geloven dat Oekraïne gaat schieten op vriendschappelijke troepen? Daar twijfel ik aan. Dus deze methode kan ook niet al te lang worden volgehouden. Er moeten tanks en infanterie komen. Anders staan die 1000 man over vier dagen in Moskou. Maar troepen verplaatsen van het front maakt ze ook zichtbaar voor HIMARS.
Het is een prachtig dilemma wat Oekraïne hier heeft veroorzaakt voor het Kremlin. Er is gewoon geen goede oplossing. Er zijn alleen maar slechte opties. Elke uitkomst gewoon kut voor Poetin.
En je gaat steeds meer medestanders vinden.quote:Op zondag 4 juni 2023 22:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je kunt ook elders aan de grens gaat etteren. Terugtrekken Oekraïne in, hergroeperen en munitie aanvullen en dan honderdvijftig kilometer verderop weer zo'n geintje flikken. Die grens is iets van 1200 kilometer lang dacht ik.
Ja dat kan maar zoals ik eerder aangaf. Misschien boeit dat Rusland gewoon niet zoveel, als ze slim zijn.quote:Op zondag 4 juni 2023 22:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Castro begon met minder mensen aan zijn opstand.quote:Op zondag 4 juni 2023 22:15 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
En je gaat steeds meer medestanders vinden.
Voor Rusland hangt er een hoop onzekerheid omheen.
Het gaat niet om de reputatie van Rusland. Het gaat om het imago van Poetin als sterke leider. Het imago van de man die de situatie onder controle heeft. Dat imago gaat volledig naar de knoppen als overal dorpen worden ingenomen en het leger niets anders kan doen dan die plaatsen platbranden.quote:Op zondag 4 juni 2023 22:20 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja dat kan maar zoals ik eerder aangaf. Misschien boeit dat Rusland gewoon niet zoveel, als ze slim zijn.
Zolang Rusland niet hapt door het sturen van veel troepen uit Oekraïne zijn dit leuke filmpjes en is het niet echt goed voor de reputatie van Rusland maar heeft Oekraïne er feitelijk gezien niet heel veel aan.
Het is sowieso een verlies voor Rusland deze situatie maar als ze troepen sturen dan is het verlies veel groter dan die lui gewoon hun gang laten gaan.
Dat kan ons energienet helemaal niet aan. Die overgang zul je geleidelijk moeten maken. Met een benzineprijs van 5 euro komen heel wat mensen en bedrijven in de problemen.quote:Op zondag 4 juni 2023 20:31 schreef Digi2 het volgende:
[..]
We moeten zo snel mogelijk van de aardolie af en de benzineprijs in rap tempo verhogen naar 5 euro per liter om de vraag te doen stagneren en de overstap naar EV's te versnellen.
Yeah. Ondertussen lees ik berichten over studenten in Belgorod die last hebben van de dronken bewoners geëvacueerd uit de grensregio’s.quote:Op zondag 4 juni 2023 22:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Castro begon met minder mensen aan zijn opstand.
Hier een andere lezing:quote:
Dat moet ook dan want komen er mensen vrij om het energienet sneller uit te breiden, het wemelt van de bullshitsjobs en daar moet de bijl in.quote:Op zondag 4 juni 2023 22:31 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat kan ons energienet helemaal niet aan. Die overgang zul je geleidelijk moeten maken. Met een benzineprijs van 5 euro komen heel wat mensen en bedrijven in de problemen.
Een baan is een baan. Dan gewoon klooien met stroom aantrekkelijker maken.quote:Op zondag 4 juni 2023 23:27 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat moet ook dan want komen er mensen vrij om het energienet sneller uit te breiden, het wemelt van de bullshitsjobs en daar moet de bijl in.
Omscholen na een bullshitbaan te verliezen zal nodig zijn aangezien hele volkstammen vastzitten aan een torenhoge hypotheek.quote:Op zondag 4 juni 2023 23:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een baan is een baan. Dan gewoon klooien met stroom aantrekkelijker maken.
Gemobiliseerde militairen die mishandeld en gemarteld worden door hun eigen geheime dienst, die zullen vast heel erg gemotiveerd zijn om hun leven te geven voor hun dictatoriale regime.quote:
Zeg dat tegen Prorail Amsterdamquote:
Nog beter. Dit is gewoon muiterij en verraad door Wagner.quote:Op zondag 4 juni 2023 23:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Hier een andere lezing:
[ twitter ]
Het gaat goed met de SMO.![]()
Zolang ze elkaar in de haren vliegen, is het popcorn Time 🍿quote:Op zondag 4 juni 2023 23:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nog beter. Dit is gewoon muiterij en verraad door Wagner.
Daar heb ik geen last van, gesprekken over energie komen nogal hard aan bij mij gezien de zonnepaneelmogelijkheden thuis.quote:Op zondag 4 juni 2023 23:41 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Zeg dat tegen Prorail Amsterdam
vanavond-geen-treinverkeer-meer-mogelijk-rondom-amsterdam-wegens-storing
Jammer genoeg is er een stevige invloed van de energieprijzen op de oorlog in Oekraine. Hoge prijzen vooral voor aardolie levert het russische regime geld op om de oorlog te blijven financieren. Juist nu de afgelopen maanden de prijs relatief laag is verdampen de russische financiele reserves in rap tempo. Dit volhouden en eind dit jaar zijn die reserves o,o.quote:Op zondag 4 juni 2023 23:47 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Daar heb ik geen last van, gesprekken over energie komen nogal hard aan bij mij gezien de zonnepaneelmogelijkheden thuis.
Ik zie het nog wel gebeuren dat Oekraïne niet eens meer iedere meter van zijn grondgebied hóeft te bevrijden omdat de Russische krijgsmacht net als in 1917 in muiterij, desertie, paniek en totale chaos vervalt na het eventuele doorbreken van één of twee frontlijnen door de Oekraïners.quote:Op zondag 4 juni 2023 23:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Zolang ze elkaar in de haren vliegen, is het popcorn Time 🍿
Hierna werd de colonel verkracht, zoals gebruikelijk is in het russische leger.quote:Op zondag 4 juni 2023 23:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Hier een andere lezing:
[ twitter ]
Het gaat goed met de SMO.![]()
quote:Op zondag 4 juni 2023 23:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Zolang ze elkaar in de haren vliegen, is het popcorn Time 🍿
Ja, maar binnenkort gaat de échte Russische aanval van start.quote:Op maandag 5 juni 2023 00:14 schreef oheng het volgende:
Echt, wat een ongedisciplineerd apenleger. Allemaal mini legertjes, Commandanten vallen elkaar publiekelijk aan. Soldaten worden zelfs verkocht alsof het vee is. Hele divisies bestaande uit gevangenen. Stompzinnige human waves. Doden en gewonden worden niet eens meer afgevoerd. En wat er hier op Fok langskomt is slechts het topje van de verrotte ijsberg.
ja vast wel met wodka flessenquote:Op maandag 5 juni 2023 00:28 schreef Aether het volgende:
[..]
Ja, maar binnenkort gaat de échte Russische aanval van start.
RT claimt weer iets.quote:
Hier het RIA bericht. Vooral de eerste comment is hilarisch:quote:Op maandag 5 juni 2023 00:37 schreef theguyver het volgende:
Ukraine begins ‘large-scale offensive’ – Russian MOD
Published: 4 Jun 2023 | 22:26 GMT
Kiev’s troops have unsuccessfully tried to breach the positions in Donbass, the Russian Defense Ministry has said
Bron: RT
quote:Skochkov Alexey, 0:37
If you wish, the Russian Volunteer Corps is recruiting volunteers to overthrow the criminal regime, you can join on the territory of the Belgorod, Bryansk, Kursk regions during raids. Look for more information in telegram. Russia will be free!
Precies. Dit is nog maar de 3 daagse speciale operatie.quote:Op maandag 5 juni 2023 00:28 schreef Aether het volgende:
[..]
Ja, maar binnenkort gaat de échte Russische aanval van start.
Ze kunnen overal toeslaan. Zelfs bij Kherson. De BV-10 en BV-206 kunnen helpen bij het moerasland daar.quote:Op maandag 5 juni 2023 00:47 schreef Delenlill het volgende:
Gewoon weer een propaganda stukje dus. De primaire counter offensief wordt echt niet zo gemakkelijk gestopt door de Russen.
En zal waarschijnlijk beginnen met verschillende schijnaanvallen zoals ze nu al aan het doen zijn in onder andere Rusland. Om verwarring te zaaien en paniek te veroorzaken.
En het zou me ook niets verbazen als hij gaat plaatsvinden op een onverwachte plek.
En je dacht niet even eraan om het plaatje bij dit bericht te plaatsen? Nu zijn wij ook wel benieuwd natuurlijk. Zou niet de eerste keer zijn dat Rusland iets in scene zet om er goed uit te zien tegenover de bevolking.quote:Op maandag 5 juni 2023 00:40 schreef theguyver het volgende:
[..]
RT claimt weer iets.
Ik zag op een telegram groepje dat er wat tanks en wat vrachtwagens stil stonden onder een bomenrij op de plek waar dit zogenaamde offensief zou zijn.
Volgens Russische bronnen waren deze verlaten en kapotgeschoten.
Maar er waren geen impact kraters of überhaupt sporen van een gevecht te zien.
Ik zat al te kijken maar in dat groepje jammert men de hele dag over de VS , hoe Biden viel, lgbqt en over dat Rusland nog maar 15% van hun mankracht heeft ingezet dat dit soort berichten snel ondersneeuwen.quote:Op maandag 5 juni 2023 01:01 schreef Delenlill het volgende:
[..]
En je dacht niet even eraan om het plaatje bij dit bericht te plaatsen? Nu zijn wij ook wel benieuwd natuurlijk. Zou niet de eerste keer zijn dat Rusland iets in scene zet om er goed uit te zien tegenover de bevolking.
quote:Op maandag 5 juni 2023 05:34 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik zat al te kijken maar in dat groepje jammert men de hele dag over de VS , hoe Biden viel, lgbqt en over dat Rusland nog maar 15% van hun mankracht heeft ingezet dat dit soort berichten snel ondersneeuwen.
Dus sorry.
Zal nog even voor je zoeken maar het betreft een drone camera wat langs een bomenrij gaat zonder dat je iets speciaals ziet.
Maar wel met loze claim erbij.
Je weet toch dat de groepen bij Belgorod ook allang door Rusland verslagen zijn maar je blijft er steeds nieuwe berichten over lezen en zien.
As a result of the actions of the Eastern Group of the Russian Armed Forces, the Armed Forces of Ukraine lost more than 250 people, 16 tanks, three infantry fighting vehicles, 21 armored vehicles, the Russian Defense Ministry said.quote:Op maandag 5 juni 2023 00:49 schreef capricia het volgende:
Gerasimov deed mee aan het front.![]()
In elk geval zijn de Russen flink bang voor dat offensief.
[ twitter ]
Ja, ik zag een korter filmpje hiervan.quote:Op maandag 5 juni 2023 06:00 schreef Delenlill het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
Dit is wat ik heb kunnen vinden van de counter aanval van Oekraïne die afgeslagen is volgens de Russen.
#oddlyspecificquote:Op maandag 5 juni 2023 06:01 schreef theguyver het volgende:
[..]
As a result of the actions of the Eastern Group of the Russian Armed Forces, the Armed Forces of Ukraine lost more than 250 people, 16 tanks, three infantry fighting vehicles, 21 armored vehicles, the Russian Defense Ministry said.
Join our chat. Your opinion matters. Share the news further.
https://t.me/+PUg0rQrZdiw4YWFh
#source
@:Slavyangrad
Join SLG 🔺 Intelligence Briefings, Strategy and Analysis, Expert Community
-edit-.
Bij Rybar:quote:Op maandag 5 juni 2023 06:01 schreef theguyver het volgende:
[..]
As a result of the actions of the Eastern Group of the Russian Armed Forces, the Armed Forces of Ukraine lost more than 250 people, 16 tanks, three infantry fighting vehicles, 21 armored vehicles, the Russian Defense Ministry said.
Join our chat. Your opinion matters. Share the news further.
https://t.me/+PUg0rQrZdiw4YWFh
#source
@:Slavyangrad
Join SLG 🔺 Intelligence Briefings, Strategy and Analysis, Expert Community
-edit-.
De beelden zijn inderdaad erg vaag zoals altijd bij Orlan drones.quote:▪️To the west, in Vremivka salient, the AFU assault groups were able to occupy several fortified areas at the cost of high losses.
As a result of retaliatory artillery and air strikes, the enemy lost at least eight armored vehicles.
Ik hoop dat mama zelf heeft moeten betalen voor de schade en zelf de lichaamssappen van haar zoon heeft moeten opruimen.quote:
Dit klinkt een stuk geloofwaardiger dan wat de Russen zeggen.quote:Op maandag 5 juni 2023 07:41 schreef Delenlill het volgende:
Geeft een goed beeld van wat er gister allemaal gebeurd is.
Oke hehquote:Op zondag 4 juni 2023 23:27 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat moet ook dan want komen er mensen vrij om het energienet sneller uit te breiden, het wemelt van de bullshitsjobs en daar moet de bijl in.
https://www.telegraaf.nl/(...)n-donetsk-afgeslagenquote:Rusland: Oekraïens offensief in Donetsk afgeslagen
Rusland heeft naar eigen zeggen een "groot offensief" door Oekraïne in de zuidelijke Oekraïense regio Donetsk afgeslagen, meldt het ministerie van Defensie in Moskou. Daarbij zou het naar eigen zeggen 250 strijders hebben gedood.
Bij het offensief waren volgens Rusland zes bataljons pantserinfanterie en twee tankbataljons betrokken, meldt het Russische leger in een verklaring. Het bericht kan tot dusver nog niet onafhankelijk worden geverifieerd. Het is onduidelijk of deze Oekraïense actie de start is van het langverwachte tegenoffensief waarmee Oekraïne gebied wil terugwinnen dat door Rusland is geannexeerd sinds de invasie in februari van vorig jaar.
Oekraïne heeft tot dusver niets bevestigd. Op 25 mei zei Kyiv dat het langverwachte tegenoffensief al verschillende dagen bezig was. Oekraïne heeft er geen geheim van gemaakt dat het voorbereidingen trof voor een offensief, maar heeft tot dusver weinig losgelaten over hoe en waar de aanval zou worden ingezet. De verwachtingen zijn internationaal hooggespannen.
"Het doel van de vijand was om onze verdediging te doorbreken in wat hij als meest kwetsbare deel van het front ziet", aldus het ministerie van Defensie. "Daarin is de vijand niet geslaagd." Moskou heeft naar eigen zeggen 250 troepen gedood en 16 tanks en 21 gepantserde voertuigen vernield.
Eerder meldde Rusland dat het zondag negen Oekraïense drones onderschepte boven de Krim en één boven een plaats in de regio Koersk dicht bij de grens met Oekraïne. Ook vonden zondag gevechten plaats in het Russische gebied Belgorod. Daarbij nam de pro-Oekraïense groep Russische rebellen meerdere Russische soldaten gevangen.
Dat toont aan hoe geavanceerd het Russische leger isquote:Op maandag 5 juni 2023 08:16 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)n-donetsk-afgeslagen
Raar verhaal want ze waren nog niet eens met het offensief begonnen.
Time Soldiers?quote:Op maandag 5 juni 2023 08:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat toont aan hoe geavanceerd het Russische leger is
Ze slagen er in toekomstige offensieven in het heden af te slaan.
Ja, precies.quote:
quote:Op maandag 5 juni 2023 08:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, precies.
Daarom zien wij ze nu met oude meuk vechten.
Dat zijn gewoon soldaten die tot 50 jaar in de toekomst aan het vechten zijn
We zitten dus gewoon in een time loop van miljoenen jaren. Putin is de enige die zich er van bewust isquote:
Waarom moeten die koppen altijd zo cringe zijn?quote:Op maandag 5 juni 2023 07:41 schreef Delenlill het volgende:
Geeft een goed beeld van wat er gister allemaal gebeurd is.
quote:
Op dezelfde voet doorgaanquote:The vote came just days after Le Pen was grilled by members of the investigation, swearing under oath that she had no ties to the Kremlin while also reiterating her support for Moscow’s takeover of Crimea – which she referred to as a “reattachment”.
Je kunt ook zelf het tg kanaal volgen.quote:Op maandag 5 juni 2023 01:01 schreef Delenlill het volgende:
[..]
En je dacht niet even eraan om het plaatje bij dit bericht te plaatsen? Nu zijn wij ook wel benieuwd natuurlijk. Zou niet de eerste keer zijn dat Rusland iets in scene zet om er goed uit te zien tegenover de bevolking.
Een goeie politicus, houdt de rug recht en blijft staan waarvoor ze staat.quote:Op maandag 5 juni 2023 09:08 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
[..]
Op dezelfde voet doorgaan
Staat ze ervoor of doet ze het om haar geldschieters niet boos te maken?quote:Op maandag 5 juni 2023 09:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een goeie politicus, houdt de rug recht en blijft staan waarvoor ze staat.
Nu nog een goeie kiezer die vanwege haar standpunten niet op haar stemt.
quote:Op maandag 5 juni 2023 09:47 schreef StateOfMind het volgende:
Maar is het tegenoffensief nou echt begonnen of niet?
Beter wacht men tot morgen, 6 juni
Schijnt ook een brigade met Poolse vrijwilligers mee te doen daar.quote:Op maandag 5 juni 2023 09:58 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Anti Kremlin Russen nog steeds bezig.
quote:Op maandag 5 juni 2023 09:58 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Anti Kremlin Russen nog steeds bezig.
Waarom hebben die drones slechtere camera's dan mijn SE k700i uit 2004?quote:Op maandag 5 juni 2023 07:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Bij Rybar:
[..]
De beelden zijn inderdaad erg vaag zoals altijd bij Orlan drones.
Het is jammer dat BNW enkel tegen Amerika is gericht, anders was dit een mooi onderwerp van dat subforum.quote:Op maandag 5 juni 2023 09:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Staat ze ervoor of doet ze het om haar geldschieters niet boos te maken?
Wat zijn ze bezorgd. Hoe tonen ze hier toch weer dat ze het beste voorhebben met de arme Oekraïners.quote:
quote:Op maandag 5 juni 2023 10:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is jammer dat BNW enkel tegen Amerika is gericht, anders was dit een mooi onderwerp van dat subforum.
Anyway, dat is inderdaad ook mogelijk.
Best wel opvallend hoe rechts in de jaren 50 en zestig zo anti Russisch was dat er zelfs klopjachten waren tegen mogelijke pro Russen in de VS, en anno 2023 de extreem rechtse partijen juist gefinancierd lijken te worden door Rusland. Zelfs in Nederland.
wie de schoen pastquote:Op maandag 5 juni 2023 10:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat zijn ze bezorgd. Hoe tonen ze hier toch weer dat ze het beste voorhebben met de arme Oekraïners.
BNW is op een aantal topix na, amper BNW te noemen. Veelal is het gewoon een mix van NWS en vooral POL voor mensen met anti-westerse ideeën.quote:Op maandag 5 juni 2023 10:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is jammer dat BNW enkel tegen Amerika is gericht, anders was dit een mooi onderwerp van dat subforum.
Kunnen die idioten niet gewoon opflikkeren naar Rusland?quote:
Beter dan dat ze hier zittenquote:Op maandag 5 juni 2023 10:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
BNW is op een aantal topix na, amper BNW te noemen. Veelal is het gewoon een mix van NWS en vooral POL voor mensen met anti-westerse ideeën.
De Russen wilden dit nietquote:Op maandag 5 juni 2023 10:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat zijn ze bezorgd. Hoe tonen ze hier toch weer dat ze het beste voorhebben met de arme Oekraïners.
Wonderlijke opvatting voor een TK-lid.quote:
quote:Op maandag 5 juni 2023 10:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
BNW is op een aantal topix na, amper BNW te noemen. Veelal is het gewoon een mix van NWS en vooral POL voor mensen met anti-westerse ideeën.
waar is volgens jullie dit gedeelte van FOK! voor?quote:
jeetje, misdadigquote:Op maandag 5 juni 2023 10:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
De Russen wilden dit niet
Echt....
En hun achterban gelooft het en slikt het als zoete koek.
En koopt FvD merchandise waarvan de winst rechtstreeks naar Baudet gaat.
Voor degelijk onderbouwd nieuws.quote:Op maandag 5 juni 2023 10:41 schreef aTypisch het volgende:
[..]
[..]
waar is volgens jullie dit gedeelte van FOK! voor?
ik vind niet zoveel mis met een publiek figuur die merchandise verkoopt van zijn merkjes neequote:
Een politieke partij een 'merkje' van Baudet noemenquote:Op maandag 5 juni 2023 10:44 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ik vind niet zoveel mis met een publiek figuur die merchandise verkoopt van zijn merkjes nee
is ook geen evil masterplan of bedenksel van baudet, bestaat al een tijdje geloof ik zo'n concept
Probleem is meer dat zijn achterban in zijn onzin geloofd. En zij de genen zijn die hem geld geven. En moet hij dus onzin blijven roepen omdat het een manier van inkomen is. Dus zelfs al zou die er zelf niks van geloven. Hij zal er niet mee stoppen want dan verdiend die geen geld meer.quote:Op maandag 5 juni 2023 10:44 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ik vind niet zoveel mis met een publiek figuur die merchandise verkoopt van zijn merkjes nee
is ook geen evil masterplan of bedenksel van baudet, bestaat al een tijdje geloof ik zo'n concept
arjen lubachquote:Op maandag 5 juni 2023 10:46 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Probleem is meer dat zijn achterban in zijn onzin geloofd. En zij de genen zijn die hem geld geven. En moet hij dus onzin blijven roepen omdat het een manier van inkomen is. Dus zelfs al zou die er zelf niks van geloven. Hij zal er niet mee stoppen want dan verdiend die geen geld meer.
Staat van de rest beetje los van de oorlog
wat toelichting waar wantie het over heeft:
Oke laat maar. Ipv inhoudelijk er iets over te zeggen ga je de presentator bashen. Nee met jou in gesprek gaan heeft veel zinquote:
maar FvD is gewoon een (politiek)front om ander spul te verkopen, op te zetten en het merk Baudet te vergrotenquote:Op maandag 5 juni 2023 10:49 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Oke laat maar. Ipv inhoudelijk er iets over te zeggen ga je de presentator bashen. Nee met jou in gesprek gaan heeft veel zin
Iedereen neemt aan dat het Oekrainers zijn, maar ik zie nergens een embleem? In de reacties lees ik ook dat ze Oekraiens praten, lijkt mij niet (hoor het sowieso slecht) want ze communiceren gewoon probleemloos. Een Rus verstaat geen Oekraiens en andersom vaak wel.quote:
Ik vind voortschrijdend inzicht een positieve eigenschap, een eigenschap die Le Pen schijnbaar niet heeft.quote:Op maandag 5 juni 2023 09:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een goeie politicus, houdt de rug recht en blijft staan waarvoor ze staat.
Nu nog een goeie kiezer die vanwege haar standpunten niet op haar stemt.
Er is dan ook werkelijk geen enkele reden te verzinnen om Rusland te steunen, zelf economisch heb je er niks aanquote:Op maandag 5 juni 2023 10:52 schreef aTypisch het volgende:
het is wel relevant voor de oorlog (voor de politiek in NL) omdat FvD een van de weinige is die dit op deze manier roepen
lijkt alleen weinig voet aan de grond te krijgen, zie andere grotere partijen de pro-rusland of neutralere standpunten niet snel overnemen
Of zouden ze het geld wellicht zelfs rechtstreeks naar hun puppetmasters in het Kremlin overmaken om de oorlog te financieren? #durfkritischevragentestellenquote:Op maandag 5 juni 2023 10:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
De Russen wilden dit niet
Echt....
En hun achterban gelooft het en slikt het als zoete koek.
En koopt FvD merchandise waarvan de winst rechtstreeks naar Baudet gaat.
Zie je wel NATO doet ook mee en valt Russische grond gebied binnen.quote:Op maandag 5 juni 2023 10:03 schreef StateOfMind het volgende:
Daarom
[..]
Schijnt ook een brigade met Poolse vrijwilligers mee te doen daar.
De rest gooien ze dicht of pleuren ze naar onzin.quote:Op maandag 5 juni 2023 10:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Welk gedeelte?quote:Op maandag 5 juni 2023 10:41 schreef aTypisch het volgende:
[..]
[..]
waar is volgens jullie dit gedeelte van FOK! voor?
Nee, Oekraine is nog druk bezig de frontlinie uit te rekken, en de russische logistiek te verstoren.quote:Op maandag 5 juni 2023 09:47 schreef StateOfMind het volgende:
quote:Op maandag 5 juni 2023 11:55 schreef Raw85 het volgende:
Helemaal stuk aan het gaan om de reacties van @:Atypisch, ongelooflijk leuk/scherp allemaal zeg
zou het wat uitmaken wat belgië vindt of doet?quote:
Killer!quote:
Volgens mij niet. Het is gewoon wat recon-in-force wat ze op de grond doen. Beetje kijken of een aanval nou niet toevallig tegen een sterk stuk van de Russen gaat plaatsvinden.quote:Op maandag 5 juni 2023 09:47 schreef StateOfMind het volgende:
Nee. Wat willen ze doen? De kant van Rusland kiezen?quote:Op maandag 5 juni 2023 12:14 schreef aTypisch het volgende:
[..]
zou het wat uitmaken wat belgië vindt of doet?
quote:Op maandag 5 juni 2023 12:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee. Wat willen ze doen? De kant van Rusland kiezen?
De verwachting was/is dat de Oekraïners op heel veel verschillende plekken aanvallen zal uitvoerenquote:Op maandag 5 juni 2023 12:31 schreef Breekfast het volgende:
Wat denken jullie over die Russische claims over een afgeslagen aanval?
Niet best als het waar zou zijn. Oekraïne heeft volgens mij nog niet gereageerd.
Zijn vooral hele lage aantallen. Als het al waar zou zijn dan kan dit bijna niet de hoofdaanval zijn.quote:Op maandag 5 juni 2023 12:31 schreef Breekfast het volgende:
Niet best als het waar zou zijn. Oekraïne heeft volgens mij nog niet gereageerd.
als ze er netjes bij vermelden dat oekraïne het niet heeft bevestigd en dat het russische claims zijn, dan is dat toch juist de bedoeling?quote:Op maandag 5 juni 2023 12:40 schreef Slayage het volgende:
[..]
De verwachting was/is dat de Oekraïners op heel veel verschillende plekken aanvallen zal uitvoeren
Met verschillende doelstellingen. Dus wat waar waarom gebeurt zal niet helemaal duidelijk zijn. Zie het als "the fog of war". Pas achteraf kunnen we de balans opmaken.
Russische claims neem ik sowieso nooit serieus. Verbaasde me dan ook dat de nos/rtl z groots uitpakt met Russische claims over dat "een grote Oekraïense offensief is afgeslagen"
Ik denk dat ze heel erg met Bolgorod in hun maag zitten.quote:Op maandag 5 juni 2023 12:31 schreef Breekfast het volgende:
Ken je die reclame van Chupa-chups nog?quote:Op maandag 5 juni 2023 12:44 schreef aTypisch het volgende:
[..]
als ze er netjes bij vermelden dat oekraïne het niet heeft bevestigd en dat het russische claims zijn, dan is dat toch juist de bedoeling?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
De reden dat ze het zo brengen is omdat het onderwerp de 'langverwachte tegenaanval' betreft en het hoge aantal zogenaamde doden. Met Rusland z'n track record van debiele leugens verpreiden zou je opzich wat terughoudender kunnen zijn in het 'groots' brengen of in ieder geval duidelijk erbij zetten dat Rusland bewezen liegt over dat soort dingen. Anders ben je slechts een doorgeefluik van Russische onzin. Volgens mij stonden er bij de NOS wel wat disclaimers.quote:Op maandag 5 juni 2023 12:40 schreef Slayage het volgende:
[..]
De verwachting was/is dat de Oekraïners op heel veel verschillende plekken aanvallen zal uitvoeren
Met verschillende doelstellingen. Dus wat waar waarom gebeurt zal niet helemaal duidelijk zijn. Zie het als "the fog of war". Pas achteraf kunnen we de balans opmaken.
Russische claims neem ik sowieso nooit serieus. Verbaasde me dan ook dat de nos/rtl z groots uitpakt met Russische claims over dat "een grote Oekraïense offensief is afgeslagen"
Meestal zet je dan in met: rusland zegt.... ipv offensief afgeslagen en dan aan het eind van de alinea maar is niet onafhankelijk bevestigd.quote:Op maandag 5 juni 2023 12:44 schreef aTypisch het volgende:
[..]
als ze er netjes bij vermelden dat oekraïne het niet heeft bevestigd en dat het russische claims zijn, dan is dat toch juist de bedoeling?
Zo gaat het de hele oorlog al. Ook vanuit Oekraïnse zijde.quote:Op maandag 5 juni 2023 13:04 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
De reden dat ze het zo brengen is omdat het onderwerp de 'langverwachte tegenaanval' betreft en het hoge aantal zogenaamde doden. Met Rusland z'n track record van debiele leugens verpreiden zou je opzich wat terughoudender kunnen zijn in het 'groots' brengen of in ieder geval duidelijk erbij zetten dat Rusland bewezen liegt over dat soort dingen. Anders ben je slechts een doorgeefluik van Russische onzin. Volgens mij stonden er bij de NOS wel wat disclaimers.
Het is een oorlog, dit was geen grootschalige aanval 10 voertuigen en pak weg 100 man.quote:Op maandag 5 juni 2023 12:31 schreef Breekfast het volgende:
Waarom zouden ze reageren? Alles wat ze zeggen kan informatie verschaffen aan de Russen. Dus gewoon waffel houden is heel verstandig.quote:Op maandag 5 juni 2023 12:31 schreef Breekfast het volgende:
Guardian doet dat wat duidelijker vind ik:quote:Op maandag 5 juni 2023 13:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Meestal zet je dan in met: rusland zegt.... ipv offensief afgeslagen en dan aan het eind van de alinea maar is niet onafhankelijk bevestigd.
https://www.theguardian.c(...)rgy-facility-on-firequote:The ministry claimed 250 Ukrainian troops had been killed, and 16 tanks, three infantry fighting vehicles and 21 armoured personnel carriers destroyed. It also claimed that Valery Gerasimov, the Russian chief of general staff, had been near the frontlines when the attack was repelled. The Russian defence ministry has consistently made exaggerated claims about the casualties its forces have inflicted.
Vooral voor de Russen.quote:Op maandag 5 juni 2023 13:10 schreef inslagenreuring het volgende:
Dat hele offensief is gewoon veel teveel gehypet. Kan alleen maar tegenvallen.
Later deze maand is het ook bijna 80 jaar geleden dat de Sovjetunie Operatie Bagration lanceerde aan het Oostfront in Europaquote:Op maandag 5 juni 2023 09:56 schreef slashdotter3 het volgende:
Morgen is een belangrijke historische dag:
============================
The D-Day invasion on June 6, 1944 was a massive Allied operation that marked a turning point in World War 2. Some key facts:
• D-Day referred to the day of the invasion, which was codenamed Operation Overlord. The exact timing was secretly planned by Allied commanders.
• Over 150,000 Allied troops crossed the English Channel to invade German-occupied France, including 73,000 Americans, 61,000 British and 21,000 Canadians.
• The amphibious landings occurred along a 50-mile stretch of the Normandy coast of France, code-named Utah, Omaha, Gold, Juno and Sword beaches.
• The Allies had air supremacy due to over 11,000 Allied aircraft that provided air cover and dropped paratroopers behind enemy lines.
• The fighting was bloody and brutal as the Germans had fortified the coast and heavily defended beachheads. Thousands of Allied troops were killed or wounded on D-Day.
• Over 4,000 Allied troops died in the D-Day invasion, with thousands more injured or missing. Nevertheless, the operation was successful in establishing a foothold for the Allies in Normandy.
• D-Day marked the beginning of the end of Nazi control of Western Europe and helped lead to the Allied victory in Europe the following year.
• There have been numerous memorials, museums, cemeteries and commemorations established in the years since D-Day to honor those who participated in Operation Overlord.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Operatie_Bagrationquote:De gevechten leidden tot de grootste Duitse nederlaag in de Tweede Wereldoorlog, want hierbij verloren zij veel meer aan manschappen, materieel en terrein dan in de slag om Stalingrad of in de tegelijkertijd woedende slag om Normandië. De Heeresgruppe Mitte werd nagenoeg volledig vernietigd. De Duitsers verloren 2.000 tanks en 57.000 andere voertuigen. De menselijke verliezen aan de Duitse kant worden geschat op 290.000 doden, 120.000 gewonden en 150.000 gevangenen. Aan Sovjet-zijde waren de verliezen: 178.507 doden en vermisten, 590.848 gewonden en zieken.
4: wat niet naar de partij gaat...quote:Op maandag 5 juni 2023 10:45 schreef aTypisch het volgende:
1. Baudet tweet iets raars
2. Wantie schiet in de stress lachstuip
3. ??
4. ja maar mensen kopen ook nog merchandise
https://www.businessinsid(...)ort-2023-6?r=US&IR=Tquote:Russian President Vladimir Putin has been portrayed as an elite KGB intelligence officer in the 1980s.
But a new report from Der Spiegel suggests he was never the super spy he was thought to be.
His role involved mainly "banal" administrative tasks such as sorting through travel applications.
Ja, links van Vuhledar gaat het niet zo lekker voor de russen, volgens Rybar.quote:Op maandag 5 juni 2023 13:53 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Leopards, Ik ben benieuwd. Het zou wat zijn.
Let op het gedeelte: "In the second half of the night".quote:- To the left of Ugledar, the enemy with limited forces, using up to ten units of armored vehicles, went on the offensive in the direction of the Golden Niva - Novodonetskoye. So far, he has been successful. In the second half of the night, he began to make movements, creating the impression that he would continue the pressure on the site of yesterday's breakthrough near Velikonovoselovka. Aerial reconnaissance recorded the movement of up to thirty units of armored vehicles in the tactical area, but due to limited capabilities, they could not establish the "ascent" point. As a result, the strike group, which is now working out Novodonetskoye, reached the line of attack almost unnoticed. By traditionally crushing communications, the enemy managed to put us in a difficult position. situation in development.
Old habits never die…quote:Op maandag 5 juni 2023 14:02 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Ik denk niet dat dit een enorm probleem is. De Stormshadow/SCALP kan precies hetzelfde en daarmee is geheel Oekraïne binnen bereik. Dus veel meer dan extra raketten is het niet. Van de Stormshadow bestaat er een export versie, van de Taurus niet. Dat zal ook wel meespelen.
Het VK en Frankrijk leveren ook geen raketten met 500km bereik terwijl ze die wel hebben.quote:
Het Oekrainse offensief tegen Kherson was in de eerste dagen ook de kop ingedrukt aldus de Russen. Ik zeg: goed nieuws.quote:Op maandag 5 juni 2023 12:31 schreef Breekfast het volgende:
Vraag jezelf eens af hoeveel van die 'export edities' het VK dan zogenaamd op de plank had liggen, en voor wie precies.quote:Op maandag 5 juni 2023 14:02 schreef Ulx het volgende:
Van de Stormshadow bestaat er een export versie, van de Taurus niet. Dat zal ook wel meespelen.
Meestal claimen de Russen geavanceerde westerse wapens als ze aan het verliezen zijn. Teken ik ook voor.quote:Op maandag 5 juni 2023 13:53 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Leopards, Ik ben benieuwd. Het zou wat zijn.
Als het VK de Stormshadow levert met 500km bereik, en we aannemen dat Frankrijk hetzelfde doet met de SCALP: Wat is dan nog de meerwaarde van de Taurus behalve wat extra raketten op voorraad? Die dingen kosten een godsvermogen, budget dat ook aan andere wapens voor Oekraïne kan worden uitgegeven.quote:Op maandag 5 juni 2023 14:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vraag jezelf eens af hoeveel van die 'export edities' het VK dan zogenaamd op de plank had liggen, en voor wie precies.
Zo laat in de race nog komen met het argument: ja, maar anders kunnen ze diep in rus doelen raken is ook weer zo
NOSquote:CNN: Oekraïne heeft saboteursnetwerk in Rusland dat drone-aanslagen pleegt
Oekraïne onderhoudt een netwerk van sympathisanten die Russische doelen kunnen saboteren en vanuit Rusland aanslagen kunnen plegen met drones. Dat meldt CNN op basis van bronnen met kennis van Amerikaanse inlichtingen hierover. De VS zou deze pro-Oekraïense saboteurs als verantwoordelijken zien voor de drone-aanval op het Kremlin, begin mei. Andere recente aanvallen of sabotageacties noemt CNN niet.
De Amerikanen weten volgens CNN dat de saboteurscellen bestaan uit pro-Oekraïeners die goed getraind zijn om dit soort acties uit te voeren. Ze zouden tot nu toe gebruik hebben gemaakt van drones van Oekraïense makelij. Er zouden geen bewijzen zijn dat er ook Amerikaanse drones zijn gebruikt.
Hoe Oekraïne de drones in Rusland heeft gekregen, is niet helemaal duidelijk. Er zouden smokkelroutes bestaan, die Oekraïne gebruikt om drones of drone-onderdelen over de grens te krijgen. Een Europese inlichtingenbron zegt tegen de Amerikaanse nieuwszender uit dat de grens tussen beide landen enorm is en dat smokkel tussen Rusland en Oekraïne al jaren schering en inslag is. "En je moet bedenken dat dit de Russische periferie is. Overleven is hier een probleem voor iedereen, dus met geld krijg je veel gedaan."
Ook is niet bekend onder wiens controle de pro-Oekraïense pionnen in Rusland precies staan. De Amerikanen nemen aan dat "elementen binnen de Oekraïense inlichtingendiensten" erbij betrokken zijn. Voor zover bekend heeft president Zelensky de diensten een aantal grenzen gesteld waarbinnen ze kunnen opereren. Hij hoeft dus niet voor iedere operatie persoonlijk groen licht te geven.
Dat ben ik helemaal met je eens. Het is idd niet zo'n issue voor nuquote:Op maandag 5 juni 2023 14:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als het VK de Stormshadow levert met 500km bereik, en we aannemen dat Frankrijk hetzelfde doet met de SCALP: Wat is dan nog de meerwaarde van de Taurus behalve wat extra raketten op voorraad? Die dingen kosten een godsvermogen, budget dat ook aan andere wapens voor Oekraïne kan worden uitgegeven.
Maar laten onze oosterburen nou best behendig zijn in smoezen bedenkenquote:Daarnaast hebben het VK en Frankrijk met het bestaan van de gelimiteerde exportversies een smoes. Zelfs al leveren ze de volledige versie kunnen ze dat nog steeds ontkennen. Duitsland heeft die optie niet. Hoewel het me niet zou verbazen als er achter de schermen aan een oplossing wordt gewerkt.
Echt heerlijk hoe Prigozhin deze rol aanneemt. Elke keer de Russen een mes in de rug steken in de media omdat die weet dat Rusland deze oorlog nooit gaat winnen en dus alvast op de Rus via de media inspeelt om vooral goede PR te pakken ten faveure van een positieve publieke opinie....quote:Op maandag 5 juni 2023 14:52 schreef Aether het volgende:
Wagnergroep: Oekraïners veroveren plaats ten noorden van Bachmoet
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-69819902
Jevgeni Prigozjin, de leider van de de Wagnergroep, meldt dat Oekraïense troepen een deel van de Oost-Oekraïense plaats Berkhivka ten noorden van Bachmoet hebben ingenomen. Zijn huurlingenleger had de plaats eind februari ingenomen.
Het probleem is dat een gelimiteerde exportversie niet bestaat. Er is ooit een kleinere, lichtere versie gemaakt voor Zuid-Korea, maar dat is duidelijk een andere raket. Veel lichtere lading ook. En als je een lulverhaal ophangt wil je niet meteen door de mand vallen. Want geheid dat dat gaat gebeuren.quote:Op maandag 5 juni 2023 14:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens. Het is idd niet zo'n issue voor nu
[..]
Maar laten onze oosterburen nou best behendig zijn in smoezen bedenken![]()
Wat belet ze om ook uit te kramen dat ze een 'export versie met minder bereik' gaan leveren. Niet alsof rus het gaat meten ofzo.
Dat gezegd, mochten andere bronnen opdrogen zie ik DE wel gaan leveren ook.
De kerosine tank is wel 200 liter, maar niet voller doen dan 50 liter hèquote:Op maandag 5 juni 2023 14:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens. Het is idd niet zo'n issue voor nu
[..]
Maar laten onze oosterburen nou best behendig zijn in smoezen bedenken![]()
Wat belet ze om ook uit te kramen dat ze een 'export versie met minder bereik' gaan leveren. Niet alsof rus het gaat meten ofzo.
Dat gezegd, mochten andere bronnen opdrogen zie ik DE wel gaan leveren ook.
Lijkt me onwaarschijnlijk, een grote aanval moet onverwachts gebeuren na de zoveelste valse start. Aangezien 6 juni een symbolische waarde heeft verwachten de Russen dat er iets gebeurd en daarom doet Ukraine op die dag juist niets. Verder komen er nog steeds elke dag nieuwe militaire voertuigen binnen. Duurt wel even voordat die het front hebben bereikt om gebruikt te worden.quote:Op maandag 5 juni 2023 15:33 schreef skysherrif het volgende:
Zou het dan toch morgen gaan gebeuren, op de 6e van juno.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |