abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209401814
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 19:42 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)stered_for_military/
Men in Russia to be registered for military service without appearing in military registration and enlistment office
Dat zullen ze waarderen.
  zondag 4 juni 2023 @ 19:48:21 #102
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_209401859
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 19:42 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)stered_for_military/
Men in Russia to be registered for military service without appearing in military registration and enlistment office
Maw we registreren nu elke man tussen de 16 en 80 jaar in één klap als soldaat..

Nog even naar kantoor komen voor je medische test die je nog laat slagen als je met zware astma oid kampt.
The name is Putler, Vladimir Putler
  zondag 4 juni 2023 @ 19:54:14 #103
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_209401963
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209402030
twitter
pi_209402240
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209402263
twitter

Iemand maakt tomatensoep op afstand.
pi_209402285
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 19:45 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat zullen ze waarderen.
Mooi dat het regime zelf meer en meer de voorwaarden schept om muiterij en desertie onder de tegen hun zin gemobiliseerden te veroorzaken. Hoe meer burgers als wegwerpvlees door het regime opgeofferd worden des te bloederiger en gewelddadiger de totale instorting van de Russische federatie uiteindelijk zal verlopen. ^O^
pi_209402476
twitter

En daar gaan nog meer voorraden en Russen de lucht in. De Russen slaan hun spullen te dicht bij het front op. Ook troepenconcentraties kunnen beter op 3-400 kilometer afstand blijven.
  zondag 4 juni 2023 @ 20:30:25 #110
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209402530
twitter
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_209402548
quote:
Reuters

VIENNA, June 4 (Reuters) - Saudi Arabia will make deep production cuts in July as part of a broader output-limiting OPEC+ deal as the group faces flagging oil prices and a looming supply glut.
We moeten zo snel mogelijk van de aardolie af en de benzineprijs in rap tempo verhogen naar 5 euro per liter om de vraag te doen stagneren en de overstap naar EV's te versnellen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_209402588
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2023 19:57 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Da's geen afleidingsmanoeuvre meer te noemen, da's gewoon een heel nieuw front. Dit kost Rusland gewoon de oorlog.
pi_209402613
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 12:36 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Misschien dat ik compleet achterlijk ben maar waarom laten ze dat luik open. Ik neem aan dat de bemanning erin zat. En als de Oekraieners een simpele drone kunnen maken waarom komt er in het Russische leger dan niemand op het idee om een netje te spannen over het luik.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zondag 4 juni 2023 @ 20:40:38 #114
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209402705
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 20:35 schreef vipergts het volgende:

[..]
Misschien dat ik compleet achterlijk ben maar waarom laten ze dat luik open. Ik neem aan dat de bemanning erin zat. En als de Oekraieners een simpele drone kunnen maken waarom komt er in het Russische leger dan niemand op het idee om een netje te spannen over het luik.
Nee, de tank is verlaten en de brandstof was waarschijnlijk op. Ik sta me meer af te vragen waarom Ukraine niet die tank heel heeft gelaten en het later heeft opgehaald voor eigen gebruik, zou toch veel nuttiger zijn?

Maar waarschijnlijk is het zo'n waardeloze T55 tank van WW2 waar ze niets mee kunnen dus hebben ze het maar opgeblazen want wat moet je er anders mee?
  zondag 4 juni 2023 @ 20:44:43 #115
8369 speknek
Another day another slay
pi_209402763
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 20:34 schreef Ulx het volgende:

[..]
Da's geen afleidingsmanoeuvre meer te noemen, da's gewoon een heel nieuw front. Dit kost Rusland gewoon de oorlog.
Mwah, dat vrijwilligersleger heeft misschien duizend man, en de oblast heeft 1.5 miljoen inwoners, Rusland weet ook wel dat ze misschien net een provinciedorpje bezet kunnen houden en niet heel veel meer, dus het blijft een afleiding. Rusland is waarschijnlijk nu aan het afwegen wat minder imagoschade oplevert, of wat ze beter onder de duim kunnen houden. Dorpen in Oekraïne verliezen of in Rusland.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_209402782
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 20:40 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Nee, de tank is verlaten en de brandstof was waarschijnlijk op. Ik sta me meer af te vragen waarom Ukraine niet die tank heel heeft gelaten en het later heeft opgehaald voor eigen gebruik, zou toch veel nuttiger zijn?

Maar waarschijnlijk is het zo'n waardeloze T55 tank van WW2 waar ze niets mee kunnen dus hebben ze het maar opgeblazen want wat moet je er anders mee?
Of te ver weg.
  zondag 4 juni 2023 @ 20:48:26 #117
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_209402835
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 20:40 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

ik neem aan dat ze een paar handen zand in de tank gedaan hebben
met eeen briefke erop
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209403029
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209403032
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2023 20:44 schreef speknek het volgende:

[..]
Mwah, dat vrijwilligersleger heeft misschien duizend man, en de oblast heeft 1.5 miljoen inwoners, Rusland weet ook wel dat ze misschien net een provinciedorpje bezet kunnen houden en niet heel veel meer, dus het blijft een afleiding. Rusland is waarschijnlijk nu aan het afwegen wat minder imagoschade oplevert, of wat ze beter onder de duim kunnen houden. Dorpen in Oekraïne verliezen of in Rusland.
Klopt, maar de lokale politie/FSB/grenstroepen kunnen er niets tegen doen. Die werden gewoon verslagen. Met een politiepistool begin je weinig tegen T-72. Vandaar dat Rusland nu hun beproefde bevrijdingstactiek gebruikt: Artillerie erbij halen en alles in puin schieten. Maar het zijn wel dorpen in Rusland die kapot worden geschoten. En of Russen geloven dat Oekraïne gaat schieten op vriendschappelijke troepen? Daar twijfel ik aan. Dus deze methode kan ook niet al te lang worden volgehouden. Er moeten tanks en infanterie komen. Anders staan die 1000 man over vier dagen in Moskou. Maar troepen verplaatsen van het front maakt ze ook zichtbaar voor HIMARS.

Het is een prachtig dilemma wat Oekraïne hier heeft veroorzaakt voor het Kremlin. Er is gewoon geen goede oplossing. Er zijn alleen maar slechte opties. Elke uitkomst gewoon kut voor Poetin.
pi_209403058
quote:
89s.gif Op zondag 4 juni 2023 20:30 schreef Hyperdude het volgende:
[ twitter ]
:r
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_209403085
quote:

[..]
Idd. Oekraïne wil natuurlijk day Rusland hapt door er een hoop troepen heen te sturen. Misschien is Rusland wel zo slim om dat niet te doen en laten ze die paar dorpjes gewoon voor wat het is. Rusland is groot genoeg immers.
pi_209403141
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 21:03 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Idd. Oekraïne wil natuurlijk day Rusland hapt door er een hoop troepen heen te sturen. Misschien is Rusland wel zo slim om dat niet te doen en laten ze die paar dorpjes gewoon voor wat het is. Rusland is groot genoeg immers.
Maar hoezo zouden die rebellen daar dan blijven zitten? Die pakken dan natuurlijk wat andere dorpen. Dus niks doen is geen optie. En Rusland kan moeilijk elk dorp in die oblast in puin gaan schieten.
pi_209403169
quote:

[..]
Maar als die mensen in zo'n oblast het idee hebben echt te worden bevrijd dan heeft Rusland een groot probleem.
pi_209403190
Met 1000 man kun je amper zo veel bezetten. Hooguit rotzooi trappen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_209403225
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 21:08 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar hoezo zouden die rebellen daar dan blijven zitten? Die pakken dan natuurlijk wat andere dorpen. Dus niks doen is geen optie. En Rusland kan moeilijk elk dorp in die oblast in puin gaan schieten.
Omdat je met 1000 man en een paar tanks niet honderden kilometers Rusland in kan. Je hebt geen bevoorrading, luchtverdediging en artilleriesteun.

Zodra ze de zone verlaten waar se nog steun van Oekraïne hebben worden ze gewoon omsingeld en door 10k slecht getrainde mobiks opgeruimd. Daar hoeft Rusland geen hele bergen troepen voor te verplaatsen vanuit Oekraïne.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')