abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 4 juni 2023 @ 11:48:54 #2
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209396679
quote:
10s.gif Op zondag 4 juni 2023 09:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Grappig hoe er naar ieder bombardement wel een kritische, onafhankelijk nadenkende geest is die deze fantasie op het dwangmatige af moet komen verkondigen. :')
Het enige wat iedere keer verschilt is de webcarewappie van dienst die het bandje terugspoelt en vervolgens op "play" drukt.
pi_209396767
quote:
Onderzoek: meeste Nederlanders willen Oekrane blijven steunen tot alle bezette gebieden zijn heroverd

Ruim de helft van de Nederlanders (58 procent) vindt dat Oekrane weer de baas moet zijn in alle gebieden die nu nog zijn bezet door het Russische leger en pro-Russische separatisten, inclusief de Krim. Dat blijkt uit een Brits onderzoek in vijf westerse landen in opdracht van de Oekraense denktank New Europe Center.
quote:
21 procent van de ondervraagden in Nederland vindt dat de hulp moet stoppen wanneer de Oekraners weer baas zijn in de gebieden die sinds vorig jaar door Rusland zijn bezet. Een vijfde vindt dat de steun aan Oekrane nu meteen moet stoppen.
Incelfrikandel
  zondag 4 juni 2023 @ 12:17:27 #5
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209396769
St. Petersburg, the second capital of Russia, is a wave of labor migrants for discarded food.

In St. Petersburg, near the construction of the Lakhta Center, there was a riot the day before - the cause was an illegal market, where police officers raided.

As a result of the raid, the sellers were forced to leave the food they were selling to the migrants unattended, which local workers took advantage of
twitter
  zondag 4 juni 2023 @ 12:18:54 #6
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 4 juni 2023 @ 12:20:48 #7
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209396817
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 4 juni 2023 @ 12:27:07 #9
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209396871
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 12:22 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Yes--this war has opened up the question of the future of drones. They will undoubtedly become faster, smaller, more accurate, more powerful etc. We think we see what UAVs are, but really we are looking at what aircraft can do in 1916 and have only a vague idea of what's coming.
Ik zie AI drones voor me die geen last hebben van gps jamming en precies weten waar ze zo'n S400 launcher moeten raken voor maximale schade.
pi_209396874
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 12:20 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Elektronische oorlogsvoering doet niet zoveel onder water. Wat de beste twitteraar waarschijnlijk bedoelde is actieve sonar waardoor ze doof worden.
  zondag 4 juni 2023 @ 12:31:14 #11
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_209396913
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 12:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Elektronische oorlogsvoering doet niet zoveel onder water. Wat de beste twitteraar waarschijnlijk bedoelde is actieve sonar waardoor ze doof worden.
En dan nog zijn het agressieve beesten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 4 juni 2023 @ 12:32:11 #12
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209396920
Gewoon alles wat locked is openbreken dan maar? En waarom komen ze er pas na meer dan een jaar erachter?

https://www.reddit.com/r/(...)nd_nearly_a_quarter/
KYIV, Ukraine - Concerns around civilian safety spiked in Ukraine on Saturday, as officials announced that an inspection had found nearly a quarter of the country's air-raid shelters locked or unusable, just days after a woman in Kyiv allegedly died waiting outside a shuttered shelter during a Russian missile barrage.

The Ukrainian interior ministry said through its press service Saturday that of the "Over 4,800" shelters it had inspected, 252 were locked and a further 893 "Unfit for use."

The interior ministry said that over 5,300 volunteers, including emergency workers, police officers and local officials, would continue to inspect shelters across Ukraine.
  zondag 4 juni 2023 @ 12:33:13 #13
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 4 juni 2023 @ 12:36:10 #14
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 4 juni 2023 @ 12:38:27 #15
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209396956
Putin is afraid. We know that. He is gradually losing the war, losing control over the internal situation in Russia. Putin needs a truce so he can patch up losses and then start a new round of the bloodbath.

The Kremlin is throwing even more resources into the information war.
For the past several weeks, a massive, well coordinated and well-paid Russian informational/propaganda campaign is in action. It is directed at the West - from calls to stop supplying weapons to Ukraine to making Ukraine stop the upcoming counteroffensive to accusing Ukrainians of Nazism. There is no point in talking to trolls and Putinists, however well they conceal themselves.

I am addressing the people who still think that diplomacy without weapons will work with Russia. It won't! Cutting weapon supplies to Ukraine - appeasement of the aggressor - will lead to thousands more of civilian victims in Ukraine.

Russia only understands force. Traditional diplomacy doesn't work with maniacs and terrorists.

twitter
  zondag 4 juni 2023 @ 12:39:11 #16
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 4 juni 2023 @ 12:40:00 #17
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209396994
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 12:39 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
*O*

Willen me meer of minder Volunteer Corps *O*

Blijft mooi dat Ruzland hier (nog steeds) geen passende reactie op kan geven _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_209397024
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 00:36 schreef slashdotter3 het volgende:
Hij bevestigt in feite dat het grote offensief met Westerse tanks nog even gaat duren om de kans van slagen te vergroten en minder levens te verliezen. Geen maanden maar dus wel nog een paar weken.

https://www.businessinsid(...)many-will-die-2023-6
• President Volodymyr Zelenskyy told the WSJ that Ukraine is ready for its counteroffensive.
• But he warned that Russian air superiority would exact a heavy toll on Ukrainian soldiers.
• Zelenskyy said he would like to wait for more support from allies but isn't willing to wait "for months."
Ze willen meer Patriots.
  zondag 4 juni 2023 @ 12:52:59 #20
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209397042
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 12:32 schreef slashdotter3 het volgende:
Gewoon alles wat locked is openbreken dan maar? En waarom komen ze er pas na meer dan een jaar erachter?

https://www.reddit.com/r/(...)nd_nearly_a_quarter/
KYIV, Ukraine - Concerns around civilian safety spiked in Ukraine on Saturday, as officials announced that an inspection had found nearly a quarter of the country's air-raid shelters locked or unusable, just days after a woman in Kyiv allegedly died waiting outside a shuttered shelter during a Russian missile barrage.

The Ukrainian interior ministry said through its press service Saturday that of the "Over 4,800" shelters it had inspected, 252 were locked and a further 893 "Unfit for use."

The interior ministry said that over 5,300 volunteers, including emergency workers, police officers and local officials, would continue to inspect shelters across Ukraine.
Kan me indenken dat veel van die dingen gebruikt worden als opslag of zoiets dergelijks. Alles openbreken is misschien niet nodig, maar je zou kunnen investeren in zichtbaar maken van de routes naar de dichtstbijzijnde (open) kelder.
pi_209397075
quote:
Tweejarig meisje omgekomen bij aanval Dnipro

Bij de Russische aanval op een voorstad van de Oekraense stad Dnipro is een tweejarig meisje omgekomen, meldt de regionale gouverneur Serhi Lysak op Telegram. Ook zouden 22 mensen gewond zijn geraakt, onder wie vijf kinderen.

Bij de aanval werden volgens de gouverneur twee gebouwen van twee verdiepingen gedeeltelijk verwoest. Tussen deze verdiepingen zou een Russische raket zijn ingeslagen. De raket beschadigde ook tien huizen, een auto, een winkel en gasleidingen, meldt Lysak.

Het lichaam van het meisje werd volgens de gouverneur vannacht gevonden onder het puin. Zeventien mensen zouden in het ziekenhuis zijn behandeld. Persbureau Reuters kon het verslag van Lysak niet verifiren. Rusland heeft nog niet gereageerd.
NOS
pi_209397137
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 12:32 schreef slashdotter3 het volgende:
Gewoon alles wat locked is openbreken dan maar? En waarom komen ze er pas na meer dan een jaar erachter?

https://www.reddit.com/r/(...)nd_nearly_a_quarter/
KYIV, Ukraine - Concerns around civilian safety spiked in Ukraine on Saturday, as officials announced that an inspection had found nearly a quarter of the country's air-raid shelters locked or unusable, just days after a woman in Kyiv allegedly died waiting outside a shuttered shelter during a Russian missile barrage.

The Ukrainian interior ministry said through its press service Saturday that of the "Over 4,800" shelters it had inspected, 252 were locked and a further 893 "Unfit for use."

The interior ministry said that over 5,300 volunteers, including emergency workers, police officers and local officials, would continue to inspect shelters across Ukraine.
Wel vreemd inderdaad, als er zoveel dicht zijn dat je er pas nu achterkomt. Het is niet alsof het een plekje was waar nog nooit gebombardeerd/luchtalarm is geweest toch
  zondag 4 juni 2023 @ 13:19:15 #23
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209397197
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2023 09:37 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Ik ben er van overtuigd dat Kiev vroeg of laat plat gaat door een Nuke, en hoe staat de wereld dan in de oorlog? Leg mij dat maar eens uit.
Nou, dan gaan tankies zoals jij rap een cursus russisch doen.

Want blijkbaar moeten we maar snel diep buigen op het moment dat de mongolen in het kremlin weer met nukes gaan dreigen.

En als dat werkt bij oekraine, waarom zouden die agressors dan daar ophouden? Ze zeggen gewoon: nu is NL aan de beurt - en figuren zoals jij gaan dan heel rap buigen.

Dus: hoe gaat de cursus russisch, tovaritsj?
&lt;signature here&gt;.
pi_209397222
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2023 12:17 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
[..]

De eenvijfde colonne.
pi_209397236
Toch knap dat rusland het 15 maanden en tienduizenden gesneuvelden kost om een stad in te nemen, terwijl Oekraine met een paar compagnin in een paar dagen een russische stad inneemt.
pi_209397253
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 12:17 schreef slashdotter3 het volgende:
St. Petersburg, the second capital of Russia, is a wave of labor migrants for discarded food.

In St. Petersburg, near the construction of the Lakhta Center, there was a riot the day before - the cause was an illegal market, where police officers raided.

As a result of the raid, the sellers were forced to leave the food they were selling to the migrants unattended, which local workers took advantage of
[ twitter ]
Niets toont de welvaart en voorspoed van een land zo goed als voedsel rellen.
  zondag 4 juni 2023 @ 13:41:07 #27
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209397397
twitter
pi_209397480
quote:
7s.gif Op zondag 4 juni 2023 13:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nou, dan gaan tankies zoals jij rap een cursus russisch doen.

Want blijkbaar moeten we maar snel diep buigen op het moment dat de mongolen in het kremlin weer met nukes gaan dreigen.

En als dat werkt bij oekraine, waarom zouden die agressors dan daar ophouden? Ze zeggen gewoon: nu is NL aan de beurt - en figuren zoals jij gaan dan heel rap buigen.

Dus: hoe gaat de cursus russisch, tovaritsj?
Nergens voor nodig dit!
"Expert" _O-
pi_209397482
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 13:23 schreef oheng het volgende:
Toch knap dat rusland het 15 maanden en tienduizenden gesneuvelden kost om een stad in te nemen, terwijl Oekraine met een paar compagnin in een paar dagen een russische stad inneemt.
Die stad leek me dan ook niet echt verdedigd.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_209397554
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 12:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
En dan nog zijn het agressieve beesten.
Het is inderdaad niet bepaald geciviliseerd of ontwikkeld volk, maar om Russen nou meteen "beesten" te noemen... :+
  zondag 4 juni 2023 @ 13:59:43 #31
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209397569
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2023 09:37 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Ik ben er van overtuigd dat Kiev vroeg of laat plat gaat door een Nuke, en hoe staat de wereld dan in de oorlog? Leg mij dat maar eens uit.
En wie o wie zou dat dan op zijn geweten hebben?

Dreigen prima men doet niks anders, daadwerkelijk de bom gooien omdat je een oorlog verliest die jezelf bent gestart..

Is nou niet bepaald goeie PR.

Plus het land zelf word dan van de kaart geveegd door in feite iedereen.

Dus ondanks dat dit een mogelijkheid is, heeft het alsnog geen nut om een oorlog te winnen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zondag 4 juni 2023 @ 14:01:30 #32
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209397580
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2023 13:57 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Het is inderdaad niet bepaald geciviliseerd of ontwikkeld volk, maar om Russen nou meteen "beesten" te noemen... :+
Ik houd het bij orcs!

Aangezien wat er nog niet voor de draft gevlucht is over overgegeven heeft hersenloze commando opvolgers zijn met niks anders dan gaat in hun ogen aangewakkerd door een leider.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_209397597
quote:
7s.gif Op zondag 4 juni 2023 13:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nou, dan gaan tankies zoals jij rap een cursus russisch doen.

Want blijkbaar moeten we maar snel diep buigen op het moment dat de mongolen in het kremlin weer met nukes gaan dreigen.

En als dat werkt bij oekraine, waarom zouden die agressors dan daar ophouden? Ze zeggen gewoon: nu is NL aan de beurt - en figuren zoals jij gaan dan heel rap buigen.

Dus: hoe gaat de cursus russisch, tovaritsj?
Is dat nodig, om zo op de man te spelen?
  zondag 4 juni 2023 @ 14:15:14 #34
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209397689
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2023 13:49 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Nergens voor nodig dit!
"Expert" _O-
klik.

Zou maar rap beginnen als ik jou was, want voor je het weet vliegen de nukes je anders om de oren.
&lt;signature here&gt;.
pi_209397709
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2023 09:37 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Ik ben er van overtuigd dat Kiev vroeg of laat plat gaat door een Nuke, en hoe staat de wereld dan in de oorlog? Leg mij dat maar eens uit.
Dan is het einde Poetin. China en India hebben Rusland herhaaldelijk laten weten geen kernwapens te gebruiken. Als ze dat dan toch doen dan wordt land totaal gesoleerd op wellicht Noord Korea na.
  zondag 4 juni 2023 @ 14:17:55 #36
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209397711
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2023 13:57 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Het is inderdaad niet bepaald geciviliseerd of ontwikkeld volk, maar om Russen nou meteen "beesten" te noemen... :+
Het zijn menselijke dieren, maar voor de rest ontberen ze alle eigenschappen die voor de rest de mensheid definieren.
&lt;signature here&gt;.
pi_209397714
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 13:26 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Niets toont de welvaart en voorspoed van een land zo goed als voedsel rellen.
Lage moraal onder de slecht uitgeruste, hongerige en ongemotiveerde troepen, een bevolking die ontberingen lijdt of zijn echtgenoten, zonen en vaders als minderwaardig wegwerpvlees ingezet ziet worden door het dictatoriale regime, krankzinnige propaganda van Solovyev en Co. die met de dag krankzinniger wordt enz. De paralellen met het Russische verleden zijn onmiskenbaar.

Ik vraag me inmiddels meer en meer af wat we gaan zien gebeuren wanneer de Oekraners n of twee Russische linies zouden weten te doorbreken. Het zou me niets verbazen wanneer de Russen, net als iedere andere krijgsmacht van dictatoriale derde wereldlanden die met een echte tegenstander geconfronteerd wordt ipv ongewapende burgers of een groepje guerillastrijders, in paniek vervallen en gaan deserteren en muiten. Het handjevol overgebleven VDV-ers en Kadyrov-tiktokkers achter de linies gaat een herhaling van 1917 in dat geval echt niet weten te voorkomen.

Massaal muitende en het slagveld ontvluchtende Russische troepen die een grootschalig bloedbad onder hun eigen "brothers in arms" en officieren aanrichten zou echt een droomscenario voor zowel Oekrane als het westen zijn.
  zondag 4 juni 2023 @ 14:20:14 #38
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209397728
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2023 14:03 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Is dat nodig, om zo op de man te spelen?
Zolang dat soort volk hier de absolute scheitlaarzen uithangt, en natuurlijk wegduiken voor de inhoudelijke kant van de discussie/ de consequenties die voortvloeien uit hun "keuzes", wmb wel.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 4 juni 2023 @ 14:33:01 #39
117098 Hathor
Effe niet
pi_209397818
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 14:01 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ik houd het bij orcs!

Aangezien wat er nog niet voor de draft gevlucht is over overgegeven heeft hersenloze commando opvolgers zijn met niks anders dan gaat in hun ogen aangewakkerd door een leider.
Hoe is dat eigenlijk ooit ontstaan, die Orc aanduiding?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Overall beste user 2022 zondag 4 juni 2023 @ 14:41:54 #40
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209397885
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 13:41 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Onderhandelingen. Dat is wat Rusland graag wil. Om te voorkomen dat er meer onschuldige Russen sterven kan die gouverneur het beste concessies doen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_209397919
quote:
7s.gif Op zondag 4 juni 2023 14:15 schreef ExTec het volgende:

[..]
klik.

Zou maar rap beginnen als ik jou was, want voor je het weet vliegen de nukes je anders om de oren.
Je kunt wel denken die je het Alpha mannetje bent hier, maar voorlopig verkondig je hier al maanden alleen maar bullshit. "Expert" _O-
  zondag 4 juni 2023 @ 14:46:57 #42
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209397927
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2023 14:45 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Je kunt wel denken die je het Alpha mannetje bent hier, maar voorlopig verkondig je hier al maanden alleen maar bullshit. "Expert" _O-
Je moet niet zo op de man spelen joh. :)
&lt;signature here&gt;.
pi_209397939
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 14:33 schreef Hathor het volgende:

[..]
Hoe is dat eigenlijk ooit ontstaan, die Orc aanduiding?
zal wel komen door een comment op social media dat viral is gegaan

https://rusi.org/explore-(...)s-tactical-narrative
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 4 juni 2023 @ 14:52:23 #44
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_209397983
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 14:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
Onderhandelingen. Dat is wat Rusland graag wil. Om te voorkomen dat er meer onschuldige Russen sterven kan die gouverneur het beste concessies doen.
Dat is beter als meer troepen sturen, dan hou je het alleen maar in stand.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_209397997
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 13:22 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
De eenvijfde colonne.
14% die gewoon vindt dat Oekrane zich moet overgeven :')_!
Incelfrikandel
  zondag 4 juni 2023 @ 14:53:31 #46
6484 ExTec
<subtitle here>
  zondag 4 juni 2023 @ 14:54:51 #47
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_209398014
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 14:33 schreef Hathor het volgende:

[..]
Hoe is dat eigenlijk ooit ontstaan, die Orc aanduiding?
Er zijn wel meer verwijzingen naar Lord of the Rings.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_209398025
twitter
  zondag 4 juni 2023 @ 14:59:28 #49
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209398067
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 14:33 schreef Hathor het volgende:

[..]
Hoe is dat eigenlijk ooit ontstaan, die Orc aanduiding?
Simpel.
Lord of the rings, de map die Tolkien heeft gemaakt van middle earth is een copie van Europa.

Daarom word het mensen ras ook men of the west aangeduid en de orcs zitten in het oosten.

Plus het gedrag van orcs is ook behoorlijk afgeleid op het gedrag van de Russen tijdens de tweede wereldoorlog.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Overall beste user 2022 zondag 4 juni 2023 @ 15:03:24 #50
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209398113
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 14:33 schreef Hathor het volgende:

[..]
Hoe is dat eigenlijk ooit ontstaan, die Orc aanduiding?
Men dacht dat je dat je Rusland niet zo eventjes binnenloopt. Dus werd het Mordor genoemd.

Bleek niet helemaal te kloppen overigens.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')