abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209407887
quote:
14s.gif Op maandag 5 juni 2023 12:14 schreef aTypisch het volgende:

[..]
zou het wat uitmaken wat belgië vindt of doet?
Nee. Wat willen ze doen? De kant van Rusland kiezen?
pi_209407895
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 12:21 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee. Wat willen ze doen? De kant van Rusland kiezen?
:)
  maandag 5 juni 2023 @ 12:31:22 #253
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_209407998
Wat denken jullie over die Russische claims over een afgeslagen aanval?

Niet best als het waar zou zijn. Oekraïne heeft volgens mij nog niet gereageerd.
pi_209408026
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209408081
Zaten van die 250 zogenaamd gedode Oekrainse soldaten niet 200 in een Leopard 2 en 50 in een F-16?
pi_209408090
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 12:31 schreef Breekfast het volgende:

Niet best als het waar zou zijn. Oekraïne heeft volgens mij nog niet gereageerd.
De verwachting was/is dat de Oekraïners op heel veel verschillende plekken aanvallen zal uitvoeren
Met verschillende doelstellingen. Dus wat waar waarom gebeurt zal niet helemaal duidelijk zijn. Zie het als "the fog of war". Pas achteraf kunnen we de balans opmaken.

Russische claims neem ik sowieso nooit serieus. Verbaasde me dan ook dat de nos/rtl z groots uitpakt met Russische claims over dat "een grote Oekraïense offensief is afgeslagen"
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209408103
quote:

Zijn vooral hele lage aantallen. Als het al waar zou zijn dan kan dit bijna niet de hoofdaanval zijn.
pi_209408129
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 12:40 schreef Slayage het volgende:

[..]
De verwachting was/is dat de Oekraïners op heel veel verschillende plekken aanvallen zal uitvoeren
Met verschillende doelstellingen. Dus wat waar waarom gebeurt zal niet helemaal duidelijk zijn. Zie het als "the fog of war". Pas achteraf kunnen we de balans opmaken.

Russische claims neem ik sowieso nooit serieus. Verbaasde me dan ook dat de nos/rtl z groots uitpakt met Russische claims over dat "een grote Oekraïense offensief is afgeslagen"
als ze er netjes bij vermelden dat oekraïne het niet heeft bevestigd en dat het russische claims zijn, dan is dat toch juist de bedoeling?
  maandag 5 juni 2023 @ 12:59:58 #259
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_209408287
quote:

Ik denk dat ze heel erg met Bolgorod in hun maag zitten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 5 juni 2023 @ 13:01:10 #260
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_209408306
quote:
14s.gif Op maandag 5 juni 2023 12:44 schreef aTypisch het volgende:

[..]
als ze er netjes bij vermelden dat oekraïne het niet heeft bevestigd en dat het russische claims zijn, dan is dat toch juist de bedoeling?
Ken je die reclame van Chupa-chups nog?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_209408345
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 12:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

De reden dat ze het zo brengen is omdat het onderwerp de 'langverwachte tegenaanval' betreft en het hoge aantal zogenaamde doden. Met Rusland z'n track record van debiele leugens verpreiden zou je opzich wat terughoudender kunnen zijn in het 'groots' brengen of in ieder geval duidelijk erbij zetten dat Rusland bewezen liegt over dat soort dingen. Anders ben je slechts een doorgeefluik van Russische onzin. Volgens mij stonden er bij de NOS wel wat disclaimers.
  maandag 5 juni 2023 @ 13:08:11 #262
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209408398

Because it is a SMO, not a war, so far as Russia is concerned.
Why, I couldn't say.
They could overwhelm Ukraine quite easily, but it would probably cost a few tens of thousands of lives, there would be major changes to the Russian economy etc.
I think that Russia is happy to win with minimal losses and disruption of civilian life, even if that means a longer war and slower advances.
If this is the right decision or not, who can say? Certainly Russia has been avoiding escalations and spreading if the war, the opposite policy of Ukraine and NATO. My personal opinion is that, despite some reverses and setbacks, the situation on the ground is showing theirs to be the better choice.

I take it you have zero military experience?
Sending 100,000 troops against prepared positions can result in a quick 'win', but may well result in 20,000 dead soldiers.
Staying static, using air power or artillery to reduce the enemy positions place by place, using good troops to seize small plots afterwards, may take six months, and 100 deaths (on your side).
The latter has been the Russian tactic, more or less. Less dramatic, no big arrows on a board, but lower casualties, longer operations.
The former has been the Ukrainian system, which is why they have lost ten men for each Russian, quite possibly more, and are rapidly running out of troops. But, look at the maps over the last year. They have certainly overwhelmed the Russians several times, launched attacks in overwhelming numbers, won quick victories, advanced rapidly. But only a fool, or a BBC reporter, would call these 'victories' and they certainly haven't come with 'lower casualties'.
For full disclosure, back in the 1980's (yes, I am old) I severed a few years in Artillery Intelligence in the British Army.

Plaat voor de kop! :D
what a year!, and its only Januari!
pi_209408399
quote:
14s.gif Op maandag 5 juni 2023 12:44 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Meestal zet je dan in met: rusland zegt.... ipv offensief afgeslagen en dan aan het eind van de alinea maar is niet onafhankelijk bevestigd.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  maandag 5 juni 2023 @ 13:10:42 #264
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_209408420
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 13:04 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
De reden dat ze het zo brengen is omdat het onderwerp de 'langverwachte tegenaanval' betreft en het hoge aantal zogenaamde doden. Met Rusland z'n track record van debiele leugens verpreiden zou je opzich wat terughoudender kunnen zijn in het 'groots' brengen of in ieder geval duidelijk erbij zetten dat Rusland bewezen liegt over dat soort dingen. Anders ben je slechts een doorgeefluik van Russische onzin. Volgens mij stonden er bij de NOS wel wat disclaimers.
Zo gaat het de hele oorlog al. Ook vanuit Oekraïnse zijde.

Dat hele offensief is gewoon veel teveel gehypet. Kan alleen maar tegenvallen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 5 juni 2023 @ 13:10:42 #265
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209408421
quote:

Het is een oorlog, dit was geen grootschalige aanval 10 voertuigen en pak weg 100 man.
Die een mijnenveld in reden.
what a year!, and its only Januari!
pi_209408518
quote:

Waarom zouden ze reageren? Alles wat ze zeggen kan informatie verschaffen aan de Russen. Dus gewoon waffel houden is heel verstandig.

En als er geen Challengers/Leopards/Bradleys/Marders/CV90's bij betrokken waren denk ik niet dat het meer was dan gewoon een beetje kijken wat de Russen voor eenheden in die buurt hebben staan. .
  maandag 5 juni 2023 @ 13:19:17 #267
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_209408522
quote:
7s.gif Op maandag 5 juni 2023 13:08 schreef ExTec het volgende:

[..]
Meestal zet je dan in met: rusland zegt.... ipv offensief afgeslagen en dan aan het eind van de alinea maar is niet onafhankelijk bevestigd.
Guardian doet dat wat duidelijker vind ik:
quote:
The ministry claimed 250 Ukrainian troops had been killed, and 16 tanks, three infantry fighting vehicles and 21 armoured personnel carriers destroyed. It also claimed that Valery Gerasimov, the Russian chief of general staff, had been near the frontlines when the attack was repelled. The Russian defence ministry has consistently made exaggerated claims about the casualties its forces have inflicted.
https://www.theguardian.c(...)rgy-facility-on-fire
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_209408545
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 13:10 schreef inslagenreuring het volgende:

Dat hele offensief is gewoon veel teveel gehypet. Kan alleen maar tegenvallen.
Vooral voor de Russen.
  maandag 5 juni 2023 @ 13:40:04 #269
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_209408773
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 09:56 schreef slashdotter3 het volgende:
Morgen is een belangrijke historische dag:

============================
The D-Day invasion on June 6, 1944 was a massive Allied operation that marked a turning point in World War 2. Some key facts:

• D-Day referred to the day of the invasion, which was codenamed Operation Overlord. The exact timing was secretly planned by Allied commanders.

• Over 150,000 Allied troops crossed the English Channel to invade German-occupied France, including 73,000 Americans, 61,000 British and 21,000 Canadians.

• The amphibious landings occurred along a 50-mile stretch of the Normandy coast of France, code-named Utah, Omaha, Gold, Juno and Sword beaches.

• The Allies had air supremacy due to over 11,000 Allied aircraft that provided air cover and dropped paratroopers behind enemy lines.

• The fighting was bloody and brutal as the Germans had fortified the coast and heavily defended beachheads. Thousands of Allied troops were killed or wounded on D-Day.

• Over 4,000 Allied troops died in the D-Day invasion, with thousands more injured or missing. Nevertheless, the operation was successful in establishing a foothold for the Allies in Normandy.

• D-Day marked the beginning of the end of Nazi control of Western Europe and helped lead to the Allied victory in Europe the following year.

• There have been numerous memorials, museums, cemeteries and commemorations established in the years since D-Day to honor those who participated in Operation Overlord.
Later deze maand is het ook bijna 80 jaar geleden dat de Sovjetunie Operatie Bagration lanceerde aan het Oostfront in Europa
quote:
De gevechten leidden tot de grootste Duitse nederlaag in de Tweede Wereldoorlog, want hierbij verloren zij veel meer aan manschappen, materieel en terrein dan in de slag om Stalingrad of in de tegelijkertijd woedende slag om Normandië. De Heeresgruppe Mitte werd nagenoeg volledig vernietigd. De Duitsers verloren 2.000 tanks en 57.000 andere voertuigen. De menselijke verliezen aan de Duitse kant worden geschat op 290.000 doden, 120.000 gewonden en 150.000 gevangenen. Aan Sovjet-zijde waren de verliezen: 178.507 doden en vermisten, 590.848 gewonden en zieken.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Operatie_Bagration
pi_209408864
quote:
14s.gif Op maandag 5 juni 2023 10:45 schreef aTypisch het volgende:
1. Baudet tweet iets raars
2. Wantie schiet in de stress lachstuip
3. ??
4. ja maar mensen kopen ook nog merchandise :(
4: wat niet naar de partij gaat...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  maandag 5 juni 2023 @ 13:46:41 #271
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_209408871
Denk dat de Russische staf de doorbraak pas doorkrijgt wanneer de Oekraïners al 5 km achter de linies zijn.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_209408884
putin de pen pusher.

quote:
Russian President Vladimir Putin has been portrayed as an elite KGB intelligence officer in the 1980s.
But a new report from Der Spiegel suggests he was never the super spy he was thought to be.
His role involved mainly "banal" administrative tasks such as sorting through travel applications.
https://www.businessinsid(...)ort-2023-6?r=US&IR=T
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  maandag 5 juni 2023 @ 13:47:25 #273
8369 speknek
Another day another slay
pi_209408885
twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_209408983
twitter

Leopards, Ik ben benieuwd. Het zou wat zijn.
pi_209409053
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 13:53 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Leopards, Ik ben benieuwd. Het zou wat zijn.
Ja, links van Vuhledar gaat het niet zo lekker voor de russen, volgens Rybar.

quote:
- To the left of Ugledar, the enemy with limited forces, using up to ten units of armored vehicles, went on the offensive in the direction of the Golden Niva - Novodonetskoye. So far, he has been successful. In the second half of the night, he began to make movements, creating the impression that he would continue the pressure on the site of yesterday's breakthrough near Velikonovoselovka. Aerial reconnaissance recorded the movement of up to thirty units of armored vehicles in the tactical area, but due to limited capabilities, they could not establish the "ascent" point. As a result, the strike group, which is now working out Novodonetskoye, reached the line of attack almost unnoticed. By traditionally crushing communications, the enemy managed to put us in a difficult position. situation in development.
Let op het gedeelte: "In the second half of the night".

Hmmm nou meldt Rusich Army ook al Leopards.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')