Nee. Wat willen ze doen? De kant van Rusland kiezen?quote:Op maandag 5 juni 2023 12:14 schreef aTypisch het volgende:
[..]
zou het wat uitmaken wat belgië vindt of doet?
quote:Op maandag 5 juni 2023 12:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee. Wat willen ze doen? De kant van Rusland kiezen?
De verwachting was/is dat de Oekraïners op heel veel verschillende plekken aanvallen zal uitvoerenquote:Op maandag 5 juni 2023 12:31 schreef Breekfast het volgende:
Wat denken jullie over die Russische claims over een afgeslagen aanval?
Niet best als het waar zou zijn. Oekraïne heeft volgens mij nog niet gereageerd.
Zijn vooral hele lage aantallen. Als het al waar zou zijn dan kan dit bijna niet de hoofdaanval zijn.quote:Op maandag 5 juni 2023 12:31 schreef Breekfast het volgende:
Niet best als het waar zou zijn. Oekraïne heeft volgens mij nog niet gereageerd.
als ze er netjes bij vermelden dat oekraïne het niet heeft bevestigd en dat het russische claims zijn, dan is dat toch juist de bedoeling?quote:Op maandag 5 juni 2023 12:40 schreef Slayage het volgende:
[..]
De verwachting was/is dat de Oekraïners op heel veel verschillende plekken aanvallen zal uitvoeren
Met verschillende doelstellingen. Dus wat waar waarom gebeurt zal niet helemaal duidelijk zijn. Zie het als "the fog of war". Pas achteraf kunnen we de balans opmaken.
Russische claims neem ik sowieso nooit serieus. Verbaasde me dan ook dat de nos/rtl z groots uitpakt met Russische claims over dat "een grote Oekraïense offensief is afgeslagen"
Ik denk dat ze heel erg met Bolgorod in hun maag zitten.quote:Op maandag 5 juni 2023 12:31 schreef Breekfast het volgende:
Ken je die reclame van Chupa-chups nog?quote:Op maandag 5 juni 2023 12:44 schreef aTypisch het volgende:
[..]
als ze er netjes bij vermelden dat oekraïne het niet heeft bevestigd en dat het russische claims zijn, dan is dat toch juist de bedoeling?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
De reden dat ze het zo brengen is omdat het onderwerp de 'langverwachte tegenaanval' betreft en het hoge aantal zogenaamde doden. Met Rusland z'n track record van debiele leugens verpreiden zou je opzich wat terughoudender kunnen zijn in het 'groots' brengen of in ieder geval duidelijk erbij zetten dat Rusland bewezen liegt over dat soort dingen. Anders ben je slechts een doorgeefluik van Russische onzin. Volgens mij stonden er bij de NOS wel wat disclaimers.quote:Op maandag 5 juni 2023 12:40 schreef Slayage het volgende:
[..]
De verwachting was/is dat de Oekraïners op heel veel verschillende plekken aanvallen zal uitvoeren
Met verschillende doelstellingen. Dus wat waar waarom gebeurt zal niet helemaal duidelijk zijn. Zie het als "the fog of war". Pas achteraf kunnen we de balans opmaken.
Russische claims neem ik sowieso nooit serieus. Verbaasde me dan ook dat de nos/rtl z groots uitpakt met Russische claims over dat "een grote Oekraïense offensief is afgeslagen"
Meestal zet je dan in met: rusland zegt.... ipv offensief afgeslagen en dan aan het eind van de alinea maar is niet onafhankelijk bevestigd.quote:Op maandag 5 juni 2023 12:44 schreef aTypisch het volgende:
[..]
als ze er netjes bij vermelden dat oekraïne het niet heeft bevestigd en dat het russische claims zijn, dan is dat toch juist de bedoeling?
Zo gaat het de hele oorlog al. Ook vanuit Oekraïnse zijde.quote:Op maandag 5 juni 2023 13:04 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
De reden dat ze het zo brengen is omdat het onderwerp de 'langverwachte tegenaanval' betreft en het hoge aantal zogenaamde doden. Met Rusland z'n track record van debiele leugens verpreiden zou je opzich wat terughoudender kunnen zijn in het 'groots' brengen of in ieder geval duidelijk erbij zetten dat Rusland bewezen liegt over dat soort dingen. Anders ben je slechts een doorgeefluik van Russische onzin. Volgens mij stonden er bij de NOS wel wat disclaimers.
Het is een oorlog, dit was geen grootschalige aanval 10 voertuigen en pak weg 100 man.quote:Op maandag 5 juni 2023 12:31 schreef Breekfast het volgende:
Waarom zouden ze reageren? Alles wat ze zeggen kan informatie verschaffen aan de Russen. Dus gewoon waffel houden is heel verstandig.quote:Op maandag 5 juni 2023 12:31 schreef Breekfast het volgende:
Guardian doet dat wat duidelijker vind ik:quote:Op maandag 5 juni 2023 13:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Meestal zet je dan in met: rusland zegt.... ipv offensief afgeslagen en dan aan het eind van de alinea maar is niet onafhankelijk bevestigd.
https://www.theguardian.c(...)rgy-facility-on-firequote:The ministry claimed 250 Ukrainian troops had been killed, and 16 tanks, three infantry fighting vehicles and 21 armoured personnel carriers destroyed. It also claimed that Valery Gerasimov, the Russian chief of general staff, had been near the frontlines when the attack was repelled. The Russian defence ministry has consistently made exaggerated claims about the casualties its forces have inflicted.
Vooral voor de Russen.quote:Op maandag 5 juni 2023 13:10 schreef inslagenreuring het volgende:
Dat hele offensief is gewoon veel teveel gehypet. Kan alleen maar tegenvallen.
Later deze maand is het ook bijna 80 jaar geleden dat de Sovjetunie Operatie Bagration lanceerde aan het Oostfront in Europaquote:Op maandag 5 juni 2023 09:56 schreef slashdotter3 het volgende:
Morgen is een belangrijke historische dag:
============================
The D-Day invasion on June 6, 1944 was a massive Allied operation that marked a turning point in World War 2. Some key facts:
• D-Day referred to the day of the invasion, which was codenamed Operation Overlord. The exact timing was secretly planned by Allied commanders.
• Over 150,000 Allied troops crossed the English Channel to invade German-occupied France, including 73,000 Americans, 61,000 British and 21,000 Canadians.
• The amphibious landings occurred along a 50-mile stretch of the Normandy coast of France, code-named Utah, Omaha, Gold, Juno and Sword beaches.
• The Allies had air supremacy due to over 11,000 Allied aircraft that provided air cover and dropped paratroopers behind enemy lines.
• The fighting was bloody and brutal as the Germans had fortified the coast and heavily defended beachheads. Thousands of Allied troops were killed or wounded on D-Day.
• Over 4,000 Allied troops died in the D-Day invasion, with thousands more injured or missing. Nevertheless, the operation was successful in establishing a foothold for the Allies in Normandy.
• D-Day marked the beginning of the end of Nazi control of Western Europe and helped lead to the Allied victory in Europe the following year.
• There have been numerous memorials, museums, cemeteries and commemorations established in the years since D-Day to honor those who participated in Operation Overlord.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Operatie_Bagrationquote:De gevechten leidden tot de grootste Duitse nederlaag in de Tweede Wereldoorlog, want hierbij verloren zij veel meer aan manschappen, materieel en terrein dan in de slag om Stalingrad of in de tegelijkertijd woedende slag om Normandië. De Heeresgruppe Mitte werd nagenoeg volledig vernietigd. De Duitsers verloren 2.000 tanks en 57.000 andere voertuigen. De menselijke verliezen aan de Duitse kant worden geschat op 290.000 doden, 120.000 gewonden en 150.000 gevangenen. Aan Sovjet-zijde waren de verliezen: 178.507 doden en vermisten, 590.848 gewonden en zieken.
4: wat niet naar de partij gaat...quote:Op maandag 5 juni 2023 10:45 schreef aTypisch het volgende:
1. Baudet tweet iets raars
2. Wantie schiet in de stress lachstuip
3. ??
4. ja maar mensen kopen ook nog merchandise
https://www.businessinsid(...)ort-2023-6?r=US&IR=Tquote:Russian President Vladimir Putin has been portrayed as an elite KGB intelligence officer in the 1980s.
But a new report from Der Spiegel suggests he was never the super spy he was thought to be.
His role involved mainly "banal" administrative tasks such as sorting through travel applications.
Ja, links van Vuhledar gaat het niet zo lekker voor de russen, volgens Rybar.quote:Op maandag 5 juni 2023 13:53 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Leopards, Ik ben benieuwd. Het zou wat zijn.
Let op het gedeelte: "In the second half of the night".quote:- To the left of Ugledar, the enemy with limited forces, using up to ten units of armored vehicles, went on the offensive in the direction of the Golden Niva - Novodonetskoye. So far, he has been successful. In the second half of the night, he began to make movements, creating the impression that he would continue the pressure on the site of yesterday's breakthrough near Velikonovoselovka. Aerial reconnaissance recorded the movement of up to thirty units of armored vehicles in the tactical area, but due to limited capabilities, they could not establish the "ascent" point. As a result, the strike group, which is now working out Novodonetskoye, reached the line of attack almost unnoticed. By traditionally crushing communications, the enemy managed to put us in a difficult position. situation in development.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |