Dat klopt. Echter, het is uiteraard koffiedik kijken, acht ik die kans op 0%quote:Op zondag 4 juni 2023 21:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar als die mensen in zo'n oblast het idee hebben echt te worden bevrijd dan heeft Rusland een groot probleem.
Zelfs als ze dat, ondanks hun typisch Russische apathie, echt zouden denken zullen ze dat niet uiten. Dat zou hen nl. op een enkeltje Oekranse vleesmolen of Siberische goelag komen te staan.quote:Op zondag 4 juni 2023 21:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar als die mensen in zo'n oblast het idee hebben echt te worden bevrijd dan heeft Rusland een groot probleem.
Alsof Rusland iets om imagoschade geeft.quote:Op zondag 4 juni 2023 20:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Mwah, dat vrijwilligersleger heeft misschien duizend man, en de oblast heeft 1.5 miljoen inwoners, Rusland weet ook wel dat ze misschien net een provinciedorpje bezet kunnen houden en niet heel veel meer, dus het blijft een afleiding. Rusland is waarschijnlijk nu aan het afwegen wat minder imagoschade oplevert, of wat ze beter onder de duim kunnen houden. Dorpen in Oekrane verliezen of in Rusland.
Probleem is dat ze Rustig hun gang kunnen gaan dicht bij de grens. En die is lang.quote:Op zondag 4 juni 2023 21:16 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Omdat je met 1000 man en een paar tanks niet honderden kilometers Rusland in kan. Je hebt geen bevoorrading, luchtverdediging en artilleriesteun.
Zodra ze de zone verlaten waar se nog steun van Oekrane hebben worden ze gewoon omsingeld en door 10k slecht getrainde mobiks opgeruimd. Daar hoeft Rusland geen hele bergen troepen voor te verplaatsen vanuit Oekrane.
Je kunt ook elders aan de grens gaat etteren. Terugtrekken Oekrane in, hergroeperen en munitie aanvullen en dan honderdvijftig kilometer verderop weer zo'n geintje flikken. Die grens is iets van 1200 kilometer lang dacht ik.quote:Op zondag 4 juni 2023 21:16 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Omdat je met 1000 man en een paar tanks niet honderden kilometers Rusland in kan. Je hebt geen bevoorrading, luchtverdediging en artilleriesteun.
Zodra ze de zone verlaten waar se nog steun van Oekrane hebben worden ze gewoon omsingeld en door 10k slecht getrainde mobiks opgeruimd. Daar hoeft Rusland geen hele bergen troepen voor te verplaatsen vanuit Oekrane.
Beetje deze richting op:quote:Op zondag 4 juni 2023 22:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je kunt ook elders aan de grens gaat etteren. Terugtrekken Oekrane in, hergroeperen en munitie aanvullen en dan honderdvijftig kilometer verderop weer zo'n geintje flikken. Die grens is iets van 1200 kilometer lang dacht ik.
Nouja ik verwacht niet dat ze over vier dagen in Moskou staan, maar een grens die zo poreus blijkt gaat er inderdaad natuurlijk wel toe leiden dat de komende tijd heel veel meer spoorlijnen onklaar gemaakt worden in Rusland.quote:Op zondag 4 juni 2023 20:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Klopt, maar de lokale politie/FSB/grenstroepen kunnen er niets tegen doen. Die werden gewoon verslagen. Met een politiepistool begin je weinig tegen T-72. Vandaar dat Rusland nu hun beproefde bevrijdingstactiek gebruikt: Artillerie erbij halen en alles in puin schieten. Maar het zijn wel dorpen in Rusland die kapot worden geschoten. En of Russen geloven dat Oekrane gaat schieten op vriendschappelijke troepen? Daar twijfel ik aan. Dus deze methode kan ook niet al te lang worden volgehouden. Er moeten tanks en infanterie komen. Anders staan die 1000 man over vier dagen in Moskou. Maar troepen verplaatsen van het front maakt ze ook zichtbaar voor HIMARS.
Het is een prachtig dilemma wat Oekrane hier heeft veroorzaakt voor het Kremlin. Er is gewoon geen goede oplossing. Er zijn alleen maar slechte opties. Elke uitkomst gewoon kut voor Poetin.
En je gaat steeds meer medestanders vinden.quote:Op zondag 4 juni 2023 22:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je kunt ook elders aan de grens gaat etteren. Terugtrekken Oekrane in, hergroeperen en munitie aanvullen en dan honderdvijftig kilometer verderop weer zo'n geintje flikken. Die grens is iets van 1200 kilometer lang dacht ik.
Ja dat kan maar zoals ik eerder aangaf. Misschien boeit dat Rusland gewoon niet zoveel, als ze slim zijn.quote:Op zondag 4 juni 2023 22:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Castro begon met minder mensen aan zijn opstand.quote:Op zondag 4 juni 2023 22:15 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
En je gaat steeds meer medestanders vinden.
Voor Rusland hangt er een hoop onzekerheid omheen.
Het gaat niet om de reputatie van Rusland. Het gaat om het imago van Poetin als sterke leider. Het imago van de man die de situatie onder controle heeft. Dat imago gaat volledig naar de knoppen als overal dorpen worden ingenomen en het leger niets anders kan doen dan die plaatsen platbranden.quote:Op zondag 4 juni 2023 22:20 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja dat kan maar zoals ik eerder aangaf. Misschien boeit dat Rusland gewoon niet zoveel, als ze slim zijn.
Zolang Rusland niet hapt door het sturen van veel troepen uit Oekrane zijn dit leuke filmpjes en is het niet echt goed voor de reputatie van Rusland maar heeft Oekrane er feitelijk gezien niet heel veel aan.
Het is sowieso een verlies voor Rusland deze situatie maar als ze troepen sturen dan is het verlies veel groter dan die lui gewoon hun gang laten gaan.
Dat kan ons energienet helemaal niet aan. Die overgang zul je geleidelijk moeten maken. Met een benzineprijs van 5 euro komen heel wat mensen en bedrijven in de problemen.quote:Op zondag 4 juni 2023 20:31 schreef Digi2 het volgende:
[..]
We moeten zo snel mogelijk van de aardolie af en de benzineprijs in rap tempo verhogen naar 5 euro per liter om de vraag te doen stagneren en de overstap naar EV's te versnellen.
Yeah. Ondertussen lees ik berichten over studenten in Belgorod die last hebben van de dronken bewoners gevacueerd uit de grensregio’s.quote:Op zondag 4 juni 2023 22:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Castro begon met minder mensen aan zijn opstand.
Hier een andere lezing:quote:
Dat moet ook dan want komen er mensen vrij om het energienet sneller uit te breiden, het wemelt van de bullshitsjobs en daar moet de bijl in.quote:Op zondag 4 juni 2023 22:31 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat kan ons energienet helemaal niet aan. Die overgang zul je geleidelijk moeten maken. Met een benzineprijs van 5 euro komen heel wat mensen en bedrijven in de problemen.
Een baan is een baan. Dan gewoon klooien met stroom aantrekkelijker maken.quote:Op zondag 4 juni 2023 23:27 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat moet ook dan want komen er mensen vrij om het energienet sneller uit te breiden, het wemelt van de bullshitsjobs en daar moet de bijl in.
Omscholen na een bullshitbaan te verliezen zal nodig zijn aangezien hele volkstammen vastzitten aan een torenhoge hypotheek.quote:Op zondag 4 juni 2023 23:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een baan is een baan. Dan gewoon klooien met stroom aantrekkelijker maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |