abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209409103
twitter

Ik denk niet dat dit een enorm probleem is. De Stormshadow/SCALP kan precies hetzelfde en daarmee is geheel Oekrane binnen bereik. Dus veel meer dan extra raketten is het niet. Van de Stormshadow bestaat er een export versie, van de Taurus niet. Dat zal ook wel meespelen.
pi_209409168
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 14:02 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Ik denk niet dat dit een enorm probleem is. De Stormshadow/SCALP kan precies hetzelfde en daarmee is geheel Oekrane binnen bereik. Dus veel meer dan extra raketten is het niet. Van de Stormshadow bestaat er een export versie, van de Taurus niet. Dat zal ook wel meespelen.
Old habits never die…
zie email 27 oktober
pi_209409266
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 14:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Old habits never die…
Het VK en Frankrijk leveren ook geen raketten met 500km bereik terwijl ze die wel hebben.
pi_209409429
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 12:31 schreef Breekfast het volgende:
Wat denken jullie over die Russische claims over een afgeslagen aanval?

Niet best als het waar zou zijn. Oekrane heeft volgens mij nog niet gereageerd.
Het Oekrainse offensief tegen Kherson was in de eerste dagen ook de kop ingedrukt aldus de Russen. Ik zeg: goed nieuws.

Maar zonder dollen, er gaan natuurlijk Oekrainse soldaten dood. Maar 500 tegelijk geloof ik totaal niet. Oekraine doet niet van die achterlijke human waves zoals de Orcs.
pi_209409435
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 14:02 schreef Ulx het volgende:
Van de Stormshadow bestaat er een export versie, van de Taurus niet. Dat zal ook wel meespelen.
Vraag jezelf eens af hoeveel van die 'export edities' het VK dan zogenaamd op de plank had liggen, en voor wie precies.

Zo laat in de race nog komen met het argument: ja, maar anders kunnen ze diep in rus doelen raken is ook weer zo :')
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  maandag 5 juni 2023 @ 14:33:03 #281
8369 speknek
Another day another slay
pi_209409517
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 13:53 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Leopards, Ik ben benieuwd. Het zou wat zijn.
Meestal claimen de Russen geavanceerde westerse wapens als ze aan het verliezen zijn. Teken ik ook voor.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_209409649
Ik hoop dat we binnenkort wat filmpjes gaan zien van Bradleys en Leopards in actie c_/
pi_209409653
quote:
7s.gif Op maandag 5 juni 2023 14:27 schreef ExTec het volgende:

[..]
Vraag jezelf eens af hoeveel van die 'export edities' het VK dan zogenaamd op de plank had liggen, en voor wie precies.

Zo laat in de race nog komen met het argument: ja, maar anders kunnen ze diep in rus doelen raken is ook weer zo :')
Als het VK de Stormshadow levert met 500km bereik, en we aannemen dat Frankrijk hetzelfde doet met de SCALP: Wat is dan nog de meerwaarde van de Taurus behalve wat extra raketten op voorraad? Die dingen kosten een godsvermogen, budget dat ook aan andere wapens voor Oekrane kan worden uitgegeven.

Daarnaast hebben het VK en Frankrijk met het bestaan van de gelimiteerde exportversies een smoes. Zelfs al leveren ze de volledige versie kunnen ze dat nog steeds ontkennen. Duitsland heeft die optie niet. Hoewel het me niet zou verbazen als er achter de schermen aan een oplossing wordt gewerkt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2023 14:44:02 ]
pi_209409711
quote:
CNN: Oekrane heeft saboteursnetwerk in Rusland dat drone-aanslagen pleegt

Oekrane onderhoudt een netwerk van sympathisanten die Russische doelen kunnen saboteren en vanuit Rusland aanslagen kunnen plegen met drones. Dat meldt CNN op basis van bronnen met kennis van Amerikaanse inlichtingen hierover. De VS zou deze pro-Oekraense saboteurs als verantwoordelijken zien voor de drone-aanval op het Kremlin, begin mei. Andere recente aanvallen of sabotageacties noemt CNN niet.

De Amerikanen weten volgens CNN dat de saboteurscellen bestaan uit pro-Oekraeners die goed getraind zijn om dit soort acties uit te voeren. Ze zouden tot nu toe gebruik hebben gemaakt van drones van Oekraense makelij. Er zouden geen bewijzen zijn dat er ook Amerikaanse drones zijn gebruikt.

Hoe Oekrane de drones in Rusland heeft gekregen, is niet helemaal duidelijk. Er zouden smokkelroutes bestaan, die Oekrane gebruikt om drones of drone-onderdelen over de grens te krijgen. Een Europese inlichtingenbron zegt tegen de Amerikaanse nieuwszender uit dat de grens tussen beide landen enorm is en dat smokkel tussen Rusland en Oekrane al jaren schering en inslag is. "En je moet bedenken dat dit de Russische periferie is. Overleven is hier een probleem voor iedereen, dus met geld krijg je veel gedaan."

Ook is niet bekend onder wiens controle de pro-Oekraense pionnen in Rusland precies staan. De Amerikanen nemen aan dat "elementen binnen de Oekraense inlichtingendiensten" erbij betrokken zijn. Voor zover bekend heeft president Zelensky de diensten een aantal grenzen gesteld waarbinnen ze kunnen opereren. Hij hoeft dus niet voor iedere operatie persoonlijk groen licht te geven.
NOS
pi_209409770
Wagnergroep: Oekraners veroveren plaats ten noorden van Bachmoet
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-69819902

Jevgeni Prigozjin, de leider van de de Wagnergroep, meldt dat Oekraense troepen een deel van de Oost-Oekraense plaats Berkhivka ten noorden van Bachmoet hebben ingenomen. Zijn huurlingenleger had de plaats eind februari ingenomen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_209409853
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 14:42 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als het VK de Stormshadow levert met 500km bereik, en we aannemen dat Frankrijk hetzelfde doet met de SCALP: Wat is dan nog de meerwaarde van de Taurus behalve wat extra raketten op voorraad? Die dingen kosten een godsvermogen, budget dat ook aan andere wapens voor Oekrane kan worden uitgegeven.
Dat ben ik helemaal met je eens. Het is idd niet zo'n issue voor nu ;)

quote:
Daarnaast hebben het VK en Frankrijk met het bestaan van de gelimiteerde exportversies een smoes. Zelfs al leveren ze de volledige versie kunnen ze dat nog steeds ontkennen. Duitsland heeft die optie niet. Hoewel het me niet zou verbazen als er achter de schermen aan een oplossing wordt gewerkt.
Maar laten onze oosterburen nou best behendig zijn in smoezen bedenken O-)

Wat belet ze om ook uit te kramen dat ze een 'export versie met minder bereik' gaan leveren. Niet alsof rus het gaat meten ofzo.

Dat gezegd, mochten andere bronnen opdrogen zie ik DE wel gaan leveren ook.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_209409994
Haha cock surprise. :7

Maar je ziet wel dat de russen nu overal vastgezet worden, zelfs bij plaatsen als Horlivka. Alles in afwachting van het echte offensief. Ik denk dat die melding van Leo's paniek is bij de russen, of dat het een spelletje kiekeboe is van de Oekrainers. Om zoveel mogelijk russen in de toekomstige Zaporizhia/Kherson omsingeling te krijgen.

Hier een overzicht van de frontlinies door ATP Geo Politics:

[ Bericht 17% gewijzigd door oheng op 05-06-2023 15:27:58 ]
pi_209410094
quote:
9s.gif Op maandag 5 juni 2023 14:52 schreef Aether het volgende:
Wagnergroep: Oekraners veroveren plaats ten noorden van Bachmoet
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-69819902

Jevgeni Prigozjin, de leider van de de Wagnergroep, meldt dat Oekraense troepen een deel van de Oost-Oekraense plaats Berkhivka ten noorden van Bachmoet hebben ingenomen. Zijn huurlingenleger had de plaats eind februari ingenomen.
Echt heerlijk hoe Prigozhin deze rol aanneemt. Elke keer de Russen een mes in de rug steken in de media omdat die weet dat Rusland deze oorlog nooit gaat winnen en dus alvast op de Rus via de media inspeelt om vooral goede PR te pakken ten faveure van een positieve publieke opinie.... _O_

Elke tegenslag schreeuwt die nu "Zie je wel! Wij namen het in en de mislukkelingen van het leger verliezen het weer!!", of "als deze verliezen nog een week duren stuur ik Wagner naar dat front om de situatie (voor de Russen) te redden" O+

Lekker leegvreten van binnenuit......alles om straks zelf op de stoel te komen van Poetin. })
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_209410126
quote:
12s.gif Op maandag 5 juni 2023 14:59 schreef ExTec het volgende:

[..]
[..]

Wat belet ze om ook uit te kramen dat ze een 'export versie met minder bereik' gaan leveren. Niet alsof rus het gaat meten ofzo.

Het probleem is dat een gelimiteerde exportversie niet bestaat. Er is ooit een kleinere, lichtere versie gemaakt voor Zuid-Korea, maar dat is duidelijk een andere raket. Veel lichtere lading ook. En als je een lulverhaal ophangt wil je niet meteen door de mand vallen. Want geheid dat dat gaat gebeuren.
pi_209410200
Dat is wel behoorlijk geraffineerd ...

twitter

Overigens neem ik dan een voorschot op dat als oekraine weet dat je orcs daarmee op de kast kunt jagen, de hele redeneertrant "niet rus te duidelijk aanvallen, want anders sluiten de rijen en gaan alle orcs ineens gemotiveerd zich aanmelden om motha rossia te verdedigen!" naar het rijk der fabelen mag.

Het interesseert de orcs allemaal niks, als ze zich s'avonds maar laveloos kunnen zuipen voor de kijkbuis.
pi_209410216
Zou het dan toch morgen gaan gebeuren, op de 6e van juno.
pi_209410271
twitter

:P
  maandag 5 juni 2023 @ 15:52:46 #293
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_209410421
quote:
12s.gif Op maandag 5 juni 2023 14:59 schreef ExTec het volgende:

[..]
[..]

De kerosine tank is wel 200 liter, maar niet voller doen dan 50 liter h ;) Da! :Y
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 5 juni 2023 @ 16:04:53 #294
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209410548
https://www.reddit.com/r/(...)hina_as_mediator_if/
Ukraine ready to accept China as mediator if Beijing forces Russia to withdraw troops - Reznikov

Ukraine is ready to accept China as a mediator in the negotiation process only if Beijing can force Moscow to withdraw its troops from all the Ukrainian territories that it has seized. Ukraine’s Defense Minister Oleksii Reznikov, said this in an interview with The Strait Times, Ukrinform reports.

"The first signal should be the full liberation of Ukrainian territories. Let them show us a gesture of goodwill and withdraw their armed forces from the territory of Ukraine. After that, we will believe that this negotiator (from China - ed.) has influence on Russia. If not, excuse me, for what reason will we sit and waste time?" he said.

According to Reznikov, China has the ability to convince Russia to end this war.

“My perception is that China (has become) the older brother and Russia the younger brother. The older brother can persuade the younger brother to stop this bloody war”, the Minister added. Reznikov added that this is "more hope than faith".

The minister also noted that he wants to see evidence that Russia is ready to live in peaceful coexistence with Ukraine.

As Ukrinform reported earlier, Chinese Defence Minister Li Shangfu said that his country takes an unbiased and neutral position on the "crisis in Ukraine" and promised to continue efforts to form a common vision of the international community on how to resolve it.
pi_209410573
twitter
  maandag 5 juni 2023 @ 16:08:50 #296
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209410576
quote:
7s.gif Op maandag 5 juni 2023 15:33 schreef skysherrif het volgende:
Zou het dan toch morgen gaan gebeuren, op de 6e van juno.
Lijkt me onwaarschijnlijk, een grote aanval moet onverwachts gebeuren na de zoveelste valse start. Aangezien 6 juni een symbolische waarde heeft verwachten de Russen dat er iets gebeurd en daarom doet Ukraine op die dag juist niets. Verder komen er nog steeds elke dag nieuwe militaire voertuigen binnen. Duurt wel even voordat die het front hebben bereikt om gebruikt te worden.

Althans mijn verwachting
  maandag 5 juni 2023 @ 16:10:12 #297
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209410589
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 16:08 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Morgen:
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209410595
Nieuwe maan is rond 18 juni. Daar kan ook nog op worden gewacht.
  maandag 5 juni 2023 @ 16:11:06 #299
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209410596
quote:
84s.gif Op maandag 5 juni 2023 16:10 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Morgen:
[ afbeelding ]
Precies! Juist omdat iedereen verwacht dat er morgen iets gebeurt doen ze het juist niet.
  Moderator maandag 5 juni 2023 @ 16:12:04 #300
236264 crew  capricia
pi_209410606
quote:
84s.gif Op maandag 5 juni 2023 16:10 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Morgen:
[ afbeelding ]
Die Russen worden helemaal gek. _O-
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')