SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze weten er geeneens van, alles van dit soort geschiedenis word onder de mat geveegd.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 23:49 schreef oheng het volgende:
[..]
De haat en kwaad bloed jegens rusland is echter wel gestoeld op historische feiten. Zo heeft dat apenland nooit afgerekend met hun extreem bloedige verleden. En wij herinneren nog altijd de andere moordpartijen van de schuimbekkende russische hordes in Grozny, Alleppo, en bijvoorbeeld Georgi.
Het hele russische leger is opgezet om veel burgerslachtoffers te maken.
Oh en het continue gedreig met de vernietiging van de mensheid he.
De sluipende escalatie is gekomen doordat het Westen jarenlang te laf heeft gereageerd op Rusland.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 22:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is typisch het luchtige en onverantwoordelijke denken van veel politici tegenwoordig, dat juist voor die sluipende escalatie heeft gezorgd.
Ik heb begrepen dat het vrij onwaarschijnlijk is dat de VS nog eens een steunpakket van dergelijke omvang aan Oekraine zal goedkeuren. De steun vanuit de VS droogt op, wie is er in staat om de rol van de VS over te nemen? Europa is hard op weg om haar militaire voorraden/reserves uit te hollen en er wordt binnen de EU nog steeds niet serieus vaart gemaakt met het inrichten van nieuwe productiecapaciteit. De rest van de wereld lijkt me niet voldoende belangen te hebben met de uitkomst van deze oorlog om er flink (i.e. tientallen/honderden miljarden) in te investeren. Het lijkt er kortom op dat Oekraine nog n kans heeft en dat is het komende zomeroffensief waarbij zoveel mogelijk terreinwinst geboekt zal moeten moeten, en daarna zal Oekraine waarschijnlijk naar de onderhandelingstafel gedwongen worden door met name de VS. Ik heb her en der gelezen dat Biden een staakt het vuren gerealiseerd wil zien vr zijn herverkiezing, dat moet n van de stokpaardjes worden van zijn herverkiezingscampagne. Ik zie momenteel niet in hoe Europa of andere bondgenoten een eventueel verlies van de steun van de VS kunnen opvangen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 00:02 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik geloof dat ze voor 50 miljoen in de boeken staan en van het steunpakket van 72 miljard zijn er nog 4 miljard beschikbaar, dus 100 f16's sturen kan niet zonder een nieuwe steunpakket.
Volgens mij is dat verhaal over dat Biden een staakt het vuren wil voor de verkiezingen, pure speculatie.quote:Op woensdag 31 mei 2023 00:51 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat het vrij onwaarschijnlijk is dat de VS nog eens een steunpakket van dergelijke omvang aan Oekraine zal goedkeuren. De steun vanuit de VS droogt op, wie is er in staat om de rol van de VS over te nemen? Europa is hard op weg om haar militaire voorraden/reserves uit te hollen en er wordt binnen de EU nog steeds niet serieus vaart gemaakt met het inrichten van nieuwe productiecapaciteit. De rest van de wereld lijkt me niet voldoende belangen te hebben met de uitkomst van deze oorlog om er flink (i.e. tientallen/honderden miljarden) in te investeren. Het lijkt er kortom op dat Oekraine nog n kans heeft en dat is het komende zomeroffensief waarbij zoveel mogelijk terreinwinst geboekt zal moeten moeten, en daarna zal Oekraine waarschijnlijk naar de onderhandelingstafel gedwongen worden door met name de VS. Ik heb her en der gelezen dat Biden een staakt het vuren gerealiseerd wil zien vr zijn herverkiezing, dat moet een van stokpaardjes worden van zijn herverkiezingscampagne. Ik zie momenteel niet in hoe Europa of andere bondgenoten een eventueel verlies van de steun van de VS kunnen opvangen.
Was even in de US en overal waar je een vraagteken plaatst bij de hoge prijzen voor zo een beetje alles wordt "Oorlog in Ukraine' als antwoord gegeven. Ideaal momentje om zieltjes te winnen; oorlogje voorbij door Biden de Sniffer - Prijsjes omlaag - klootjesvolk blij...quote:Op woensdag 31 mei 2023 00:54 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Sowieso speelt buitenlandpolitiek nauwelijks een rol in Amerikaanse verkiezingen.
De militaire steun is natuurlijk een deel van het probleem. Binnen het steunpakket van de VS zat er ook 26,4 miljard financile steun [1]. Als dat opdroogt zal Europe toch ook extra geld over de brug moeten komen om Oekrane op de been te houden.quote:Op woensdag 31 mei 2023 00:51 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat het vrij onwaarschijnlijk is dat de VS nog eens een steunpakket van dergelijke omvang aan Oekraine zal goedkeuren. De steun vanuit de VS droogt op, wie is er in staat om de rol van de VS over te nemen? Europa is hard op weg om haar militaire voorraden/reserves uit te hollen en er wordt binnen de EU nog steeds niet serieus vaart gemaakt met het inrichten van nieuwe productiecapaciteit. De rest van de wereld lijkt me niet voldoende belangen te hebben met de uitkomst van deze oorlog om er flink (i.e. tientallen/honderden miljarden) in te investeren. Het lijkt er kortom op dat Oekraine nog n kans heeft en dat is het komende zomeroffensief waarbij zoveel mogelijk terreinwinst geboekt zal moeten moeten, en daarna zal Oekraine waarschijnlijk naar de onderhandelingstafel gedwongen worden door met name de VS. Ik heb her en der gelezen dat Biden een staakt het vuren gerealiseerd wil zien vr zijn herverkiezing, dat moet n van de stokpaardjes worden van zijn herverkiezingscampagne. Ik zie momenteel niet in hoe Europa of andere bondgenoten een eventueel verlies van de steun van de VS kunnen opvangen.
Speculatie is het zeker, maar het lijkt me geen gekke speculatie als je er vanuit gaat dat Biden het op zal nemen tegen Donald Trump. Trump heeft vanaf het begin van dit conflict gezegd dat hij binnen een paar dagen wel een dealtje met Poetin zou kunnen sluiten om deze oorlog te beeindigen, als Biden dat lukt dan neemt hij Trump een hoop wind uit de zeilen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 00:54 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat verhaal over dat Biden een staakt het vuren wil voor de verkiezingen, pure speculatie.
Sowieso speelt buitenlandpolitiek nauwelijks een rol in Amerikaanse verkiezingen.
quote:“We didn’t unleash this war in 2014 – the Kiev regime unleashed a war in the Donbass. And we don’t use these means, which are used by Ukrainian bigwigs. Another confirmation of this is the attack on peaceful facilities in Moscow,” the president said.
He stressed that, unlike the Armed Forces of Ukraine , the Russian army inflicts only precision strikes on military infrastructure facilities, including "the military intelligence headquarters of Ukraine , which was hit two or three days ago."
"
"As you know, the Kiev regime chose a different path, the path of attempts to intimidate Russia, intimidate Russian citizens and strike residential buildings. This, of course, is a clear sign of terrorist activity," the head of state said.
He called the work of the Moscow air defense system normal and satisfactory. On the whole, it is clear what is needed to "compact the air defense of the capital," and the authorities will do it, Putin concluded.
Ten eerste moet je dan bijna 80 jaar terug in de tijd, en ten tweede is de moord op de Polen in Oekraine gepleegd door een (anti nazi n anti commie) rebellenleger dat na de 2e Wereld Oorlog geen steun had onder de bevolking, en bovendien bijna geheel uitgeroeid was.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 23:55 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Van de andere kant kun je gebaseerd op historische feiten elke partij wel haten. De Oekraners hebben ook aardig wat etnisch gezuiverd in het verleden bijvoorbeeld.
Financiele steun lijkt me voor de EU geen probleem. Materiele steun nu juist wel. De EU heeft militair gezien zeer beperkte voorraden en je kunt niet zomaar binnen een paar maanden complete assemblagelijnen voor allerlei wapentuig uit de grond stampen zonder dat je zeer rigoureuze maatregelen neemt (overschakelen op een oorlogseconomie en dus het overnemen van de bedrijfsvoering van commerciele partijen door de staat).quote:Op woensdag 31 mei 2023 01:02 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De militaire steun is natuurlijk een deel van het probleem. Binnen het steunpakket van de VS zat er ook 26,4 miljard financile steun [1]. Als dat opdroogt zal Europe toch ook extra geld over de brug moeten komen om Oekrane op de been te houden.
Politico had pas een artikel waar werd gesteld dat de EU 1,5 miljard steun per maand geeft en het begrotingstekort van Oekrane 3,5 miljard is.
1:https://www.cfr.org/artic(...)research%20institute.
Dat dealtje met Putin om de oorlog te beindigen houdt gewoon in dat hij gaat dreigen met het stoppen van alle hulp aan Oekrane, en waarschijnlijk uit de NAVO gaat stappen. Dat is hoe hij de oorlog in 1 dag wil stoppen, pure chantage.quote:Op woensdag 31 mei 2023 01:10 schreef Terecht het volgende:
[..]
Speculatie is het zeker, maar het lijkt me geen gekke speculatie als je er vanuit gaat dat Biden het op zal nemen tegen Donald Trump. Trump heeft vanaf het begin van dit conflict gezegd dat hij binnen een paar dagen wel een dealtje met Poetin zou kunnen sluiten om deze oorlog te beeindigen, als Biden dat lukt dan neemt hij Trump een hoop wind uit de zeilen.
Trump gaat net zoals in 2016 al zijn republikeinse tegenkandidaten vermorzelen. Nikki Haley is een onderkruiper en DeSantis is in de interpersoonlijke interactie een kloon van Jeb Bush; een schlemiel. Jeb is op gruwelijke wijze door Trump vernederd en dat zal ook met DeSantis gaan gebeuren naar mijn idee.quote:Op woensdag 31 mei 2023 01:18 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Dat dealtje met Putin om de oorlog te beindigen houdt gewoon in dat hij gaat dreigen met het stoppen van alle hulp aan Oekrane, en waarschijnlijk uit de NAVO gaat stappen. Dat is hoe hij de oorlog in 1 dag wil stoppen, pure chantage.
En ik verwacht niet dat Trump een serieuze kandidaat gaat worden voor de presidentsverkiezingen. Hij verliest steeds meer steun bij de republikeinen, en werkt zich steeds meer in de nesten.
quote:Op woensdag 31 mei 2023 00:49 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
De sluipende escalatie is gekomen doordat het Westen jarenlang te laf heeft gereageerd op Rusland.
Sowieso wordt die escalatie langspeelplaat steeds meer humorist als mensen die nog gebruiken. Het enige land wat constant escaleert is Rusland. Het enige wat het westen doet is Oekrane steunen met wapens en financieel maar we sturen zelf geen troepen wat Oekrane zelf ook weet. Wat trouwens ook nergens verboden is bij een land in oorlog. Maar van dag 1 is Rusland ons constant aan het bedreigen met aanvallen, nukes en andere ongein enzovoort. Praten en verdragen hebben sowieso geen zin want anders zaten we niet in deze situatie. Dus de enige die escaleert is gewoon Rusland zelf geen enkel ander land. Het enige is dat ze gelukkig steeds meer gesoleerd raken in de wereld.quote:Op woensdag 31 mei 2023 00:49 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
De sluipende escalatie is gekomen doordat het Westen jarenlang te laf heeft gereageerd op Rusland.
Het gaat er meer om dat er op elk land wel wat valt af te dingen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 01:14 schreef oheng het volgende:
Putin meldt op RIA:
[..]
[..]
Ten eerste moet je dan bijna 80 jaar terug in de tijd, en ten tweede is de moord op de Polen in Oekraine gepleegd door een (anti nazi n anti commie) rebellenleger dat na de 2e Wereld Oorlog geen steun had onder de bevolking, en bovendien bijna geheel uitgeroeid was.
Is niet helemaal hetzelfde als een staat die, met steun van de bevolking, 5 minuten geleden nog oorlogmisdaden pleegde. Of zijn alle Irakezen ook verantwoordelijk voor de misdaden van ISIS?
Geen steun, dat leger bestond uit de locale bevolking. Het is natuurlijk geen toeval dat het deel van de Oekrane waar dat leger opereerde nog altijd erg nationalistisch is.quote:Op woensdag 31 mei 2023 01:14 schreef oheng het volgende:
Putin meldt op RIA:
[..]
[..]
Ten eerste moet je dan bijna 80 jaar terug in de tijd, en ten tweede is de moord op de Polen in Oekraine gepleegd door een (anti nazi n anti commie) rebellenleger dat na de 2e Wereld Oorlog geen steun had onder de bevolking, en bovendien bijna geheel uitgeroeid was.
Is niet helemaal hetzelfde als een staat die, met steun van de bevolking, 5 minuten geleden nog oorlogmisdaden pleegde. Of zijn alle Irakezen ook verantwoordelijk voor de misdaden van ISIS?
Nee, in principe is dat geen probleem. Individuele landen als Griekenland en Hongarije kunnen natuurlijk wel dwars gaan liggen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 01:17 schreef Terecht het volgende:
[..]
Financiele steun lijkt me voor de EU geen probleem. Materiele steun nu juist wel. De EU heeft militair gezien zeer beperkte voorraden en je kunt niet zomaar binnen een paar maanden complete assemblagelijnen voor allerlei wapentuig uit de grond stampen zonder dat je zeer rigoureuze maatregelen neemt (overschakelen op een oorlogseconomie en dus het overnemen van de bedrijfsvoering van commerciele partijen door de staat).
Geld is oplosbaar, zeker zolang het incidenteel geld is. Dat is echt het probleem niet. Een miljard meer of minder zie je op de rijksbegroting al amper terug, laat staan op de begrotingen van de gezamenlijke Europese landen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 01:02 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De militaire steun is natuurlijk een deel van het probleem. Binnen het steunpakket van de VS zat er ook 26,4 miljard financile steun [1]. Als dat opdroogt zal Europe toch ook extra geld over de brug moeten komen om Oekrane op de been te houden.
Politico had pas een artikel waar werd gesteld dat de EU 1,5 miljard steun per maand geeft en het begrotingstekort van Oekrane 3,5 miljard is.
1:https://www.cfr.org/artic(...)research%20institute.
Maar er komt toch eerst een lente-offensief van Oekranse kant?quote:Op woensdag 31 mei 2023 00:51 schreef Terecht het volgende:
Het lijkt er kortom op dat Oekraine nog n kans heeft en dat is het komende zomeroffensief
Wat? Dit meen je toch niet echt h? Dat zou toch wel ultiem aasgierengedrag zijn. Mag hopen dat we dat niet gaan doen als land.quote:Op woensdag 31 mei 2023 02:03 schreef BlaZ het volgende:
Misschien zit er nog wat in het verschiet voor Nederland door wellicht landbouwgrond voor Nederlandse boeren in Oekrane te kunnen bemachtigen.
Niet mee eens. Om twee redenen. Tussen helemaal niet verantwoordelijk en persoonlijk dader loopt een vloeiende overgang. Dat is niet binair. En ergens op die lijn zit de grens tussen een beetje betrokkenheid en verantwoordelijkheid. Maar een verstokte Poetinstemmer staat natuurlijk ergens anders op die lijn dan Navalny, al staan beide aan de ‘goede’ kant van de streep.quote:Op woensdag 31 mei 2023 01:58 schreef BlaZ het volgende:
Een inwoner is nooit verantwoordelijk voor de daden van het land.
Natuurlijk is er op een bepaald vlak een collectieve verantwoordelijkheid. Vandaar dat ik ook land gebruikte aangezien de afstand tussen land en individu wel erg groot is. Bij een hypothetisch land van enkele honderden inwoners (wellicht het Vaticaan) ligt dat natuurlijk weer anders.quote:Op woensdag 31 mei 2023 02:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet mee eens. Om twee redenen. Tussen helemaal niet verantwoordelijk en persoonlijk dader loopt een vloeiende overgang. Dat is niet binair. En ergens op die lijn zit de grens tussen een beetje betrokkenheid en verantwoordelijkheid. Maar een verstokte Poetinstemmer staat natuurlijk ergens anders op die lijn dan Navalny, al staan beide aan de ‘goede’ kant van de streep.
Twee er zit een verschil tussen wat ik dan maar even noem collectieve verantwoordelijkheid en individuele schuld. Dat een groep iets heeft laten gebeuren kun je niet zomaar iedere individu aanrekenen. Maar dat neemt de verantwoordelijkheid van de groep niet weg. ‘De bevolking’ kan ergens verantwoordelijkheid voor dragen zonder dat je vindt dat elk individueel lid daar van naar Den Haag moet bij wijze van spreken
Nee, niet als aasgierengedrag natuurlijk. Het gaat erom dat er land vrijkomt waar dan een nette prijs voor betaalt kan worden, dat komt juist Oekrane ten goede.quote:Op woensdag 31 mei 2023 02:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat? Dit meen je toch niet echt h? Dat zou toch wel ultiem aasgierengedrag zijn. Mag hopen dat we dat niet gaan doen als land.
Wat individuele boeren doen en regelen moeten ze zelf weten, maar als land zou het meer dan onethisch zijn.
Goeie humor van Trump.quote:Op woensdag 31 mei 2023 01:10 schreef Terecht het volgende:
[..]
Speculatie is het zeker, maar het lijkt me geen gekke speculatie als je er vanuit gaat dat Biden het op zal nemen tegen Donald Trump. Trump heeft vanaf het begin van dit conflict gezegd dat hij binnen een paar dagen wel een dealtje met Poetin zou kunnen sluiten om deze oorlog te beeindigen, als Biden dat lukt dan neemt hij Trump een hoop wind uit de zeilen.
Praten heeft helemaal geen nut met Poetin, die kwam in de maanden voor de inval naar buiten dat hij niet van plan was Oekrane binnen te vallen, veel westerse leiders gingen er heen om te praten..quote:Op woensdag 31 mei 2023 01:47 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Sowieso wordt die escalatie langspeelplaat steeds meer humorist als mensen die nog gebruiken. Het enige land wat constant escaleert is Rusland. Het enige wat het westen doet is Oekrane steunen met wapens en financieel maar we sturen zelf geen troepen wat Oekrane zelf ook weet. Wat trouwens ook nergens verboden is bij een land in oorlog. Maar van dag 1 is Rusland ons constant aan het bedreigen met aanvallen, nukes en andere ongein enzovoort. Praten en verdragen hebben sowieso geen zin want anders zaten we niet in deze situatie. Dus de enige die escaleert is gewoon Rusland zelf geen enkel ander land. Het enige is dat ze gelukkig steeds meer gesoleerd raken in de wereld.
Alleen maar in een bunker zitten is niet goed voor je gezondheid.quote:Op woensdag 31 mei 2023 06:21 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Ligt het aan mij of ziet hij er niet goed uit. Hij staat te wankelen op zijn benen, heeft een raar kuchje, en een rare uitdrukking op zijn gezicht. Heeft hij per ongeluk van zijn eigen thee gedronken ofzo?
Soms denk ik dood putin maar niet, maar neem hem gevangen en stop hem in een cel met overal aan de muren foto's van slachtoffers van de oorlog in Oekraine en laat hem dan nooit meer uit de cel.quote:Op woensdag 31 mei 2023 06:21 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Ligt het aan mij of ziet hij er niet goed uit. Hij staat te wankelen op zijn benen, heeft een raar kuchje, en een rare uitdrukking op zijn gezicht. Heeft hij per ongeluk van zijn eigen thee gedronken ofzo?
Wat doorzichtigquote:Op woensdag 31 mei 2023 07:06 schreef Delenlill het volgende:
[ afbeelding ]
Tara Reade, de vrouw die Biden heeft beschuldigd van aanranding, loopt over naar Rusland.
Lol, wie had dat nou verwacht. Ze is zogenaamd bang dat ze in de gevangenis belandt of wordt omgebracht, dus loopt ze over naar Rusland. Iets zegt mij dat het hele verhaal verzonnen was, en dat ze al voor Rusland werkte. Een vroege poging om de verkiezingen te benvloeden.
Loopt over???quote:Op woensdag 31 mei 2023 07:06 schreef Delenlill het volgende:
[ afbeelding ]
Tara Reade, de vrouw die Biden heeft beschuldigd van aanranding, loopt over naar Rusland.
Lol, wie had dat nou verwacht. Ze is zogenaamd bang dat ze in de gevangenis belandt of wordt omgebracht, dus loopt ze over naar Rusland. Iets zegt mij dat het hele verhaal verzonnen was, en dat ze al voor Rusland werkte. Een vroege poging om de verkiezingen te benvloeden.
Ja, akkoord, dat gaf ik hierboven ook al aan. Het is alleen de vraag of dat vanuit de EU opgelost moet worden of vanuit de individuele lidstaten, aangezien er op EU niveau potentile dwarsliggers zijn.quote:Op woensdag 31 mei 2023 02:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Geld is oplosbaar, zeker zolang het incidenteel geld is. Dat is echt het probleem niet. Een miljard meer of minder zie je op de rijksbegroting al amper terug, laat staan op de begrotingen van de gezamenlijke Europese landen.
Het probleem zit veel meer in het militaire deel. Wat kunnen we nog leveren als we er op letten dat we zowel een geloofwaardige afschrikking op peil moeten houden (zowel tegen horizontale escalatie als voor andere grapjassen die eventueel van het moment gebruik willen maken, lees China) als niet willen dat bepaalde technologien in handen van China/Rusland/Iran komen. De oude voorraden zijn een keer op, dan moet je scherpe keuzes maken. Dat begint eigenlijk nu pas, hier voor was het toch vooral of oude meuk of licht spul…
Hij had ook zichzelf kunnen redden door zich over te geven toen het nog kon.quote:Op woensdag 31 mei 2023 02:18 schreef slashdotter3 het volgende:
Eigenlijk een heel treurig filmpje.
Deze Rus zal wel een van de velen zijn die dagenlang niets heeft gegeten en gedronken en is achtergelaten door de anderen. Hij ligt voor pampus op de grond en krijgt dan een dronebom en z'n schedel ligt open.
Ik heb sterk het gevoel dat Ukrainse soldaten hem zonder risico hadden kunnen redden en wellicht had hij daarna een aanwinst kunnen zijn voor het Freedom of Russia legion...
https://www.reddit.com/r/(...)g_hit_by_drone_drop/
Lone russian soldier getting hit by drone drop munition. EXTREMELY NSFW
Jah!quote:Op woensdag 31 mei 2023 08:05 schreef Raw85 het volgende:
Stel: je hebt als Oekraner een drone tot je beschikking, weet waar Vlad zit en weet je hem dodelijk zal treffen als je de drone inzet. Zou je hem dan wel of niet inzetten?
[poll=5656]
Nou dit verwacht je echt niet......quote:Op woensdag 31 mei 2023 07:06 schreef Delenlill het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 31 mei 2023 08:05 schreef Raw85 het volgende:
Stel: je hebt als Oekraner een drone tot je beschikking, weet waar Vlad zit en weet je hem dodelijk zal treffen als je de drone inzet. Zou je hem dan wel of niet inzetten?
[poll=5656]
dit topic is verworden tot wilde fantasietjesquote:Op woensdag 31 mei 2023 07:06 schreef Delenlill het volgende:
[ afbeelding ]
Dat ‘fantasietje’ is natuurlijk meer een soort start van een mogelijke discussie of Poetin nou het probleem is of dat hij op dit moment eerder de minst onredelijke tussen de onredelijken is. Ik zou zelf het risico op een nog veel grotere idioot aan het roer wel vrezen als Oekraner.quote:Op woensdag 31 mei 2023 08:21 schreef aTypisch het volgende:
[..]
[..]
dit topic is verworden tot wilde fantasietjes
Wat ik me al even afvraag: waarom betaalt Europa de VS niet voor hun wapens? Met name straks de munitie en nieuwe wapens die nog waarde hebben of nog van de band moeten rollen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 08:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, akkoord, dat gaf ik hierboven ook al aan. Het is alleen de vraag of dat vanuit de EU opgelost moet worden of vanuit de individuele lidstaten, aangezien er op EU niveau potentile dwarsliggers zijn.
Daarnaast is het ook de vraag in hoeverre de productie van militaire voertuigen opgeschroefd kan worden.
Dit vraag ik mij al langer af.quote:Op woensdag 31 mei 2023 08:36 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wat ik me al even afvraag: waarom betaalt Europa de VS niet voor hun wapens? Met name straks de munitie en nieuwe wapens die nog waarde hebben of jog van de band moeten rollen.
Je hebt toch zo een bondgenootschap van "Vrienden van Oekraine" (Westerse landen voornamelijk, maar niet alleen), en daar zal Hongarije ondanks dat het een EU-lid is niet bij zitten. Deze vrienden komen samen en besluiten tot op details wat wanneer wordt geleverd etc. Dat gaat dus buiten de EU om, Japan maar ook Australie of Canada zit er ook bij.quote:Op woensdag 31 mei 2023 08:03 schreef BlaZ het volgende:
Ja, akkoord, dat gaf ik hierboven ook al aan. Het is alleen de vraag of dat vanuit de EU opgelost moet worden of vanuit de individuele lidstaten, aangezien er op EU niveau potentile dwarsliggers zijn.
Daarnaast is het ook de vraag in hoeverre de productie van militaire voertuigen opgeschroefd kan worden.
Wel terechte speculatie natuurlijk.quote:Op woensdag 31 mei 2023 09:02 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Speculatie, maar zaken als het niet te lijken gedetecteerd te hebben vind ik ook wel het overpeinzen waard.
Maar boven dat hoop ik vooral dat het Oekrane niet geweest is. Het is hier al goed gepraat, maar het drones op een stad gooien is, wat mij betreft, meer iets wat past bij de Russen. De keren dat het de russen betrof zijn hier dan ook wel bekritiseerd!![]()
Nadeel kan wel zijn dat extreme groeperingen een burgeroorlog starten binnen Rusland. Leuk op korte termijn tegen Putin, maar die kan zomaar een jarenlang conflict worden met diverse gevolgen voor de Russische burgers, maar ook de wereld.
Bewust burgerdoelen aanvallen moeten ze niet doen. Maar als het per ongeluk een keer misgaat, das dan jammer. Laat de inwoners van Moskou maar bang zijn.quote:Op woensdag 31 mei 2023 09:10 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wel terechte speculatie natuurlijk.
Het zijn echt hele luide drones, dus met minstens 550km afstand dat helemaal niemand het door heeft? Dat is niet heel logisch.
En kunnen die drones dat wel aan zo'n afstand? Volgens hem niet, maar denk niet dat dat echt bekend is.
En ja natuurlijk krijgt Rusland kritiek als ze steden bombarderen.
Ukraine nu minder? We weten niet of Ukraine wel echt betrokken was (nou ja altijd gedeelte natuurlijk) of bv levering aan die rebellen.
We weten ook de doelen niet. De Russen bombarderen al sinds het begin van de oorlog burgerdoelen. Dus logisch dat iedereen dan heel fel is. Als Ukraine nu een keertje Moskou aanvalt zou ik dat meer dan logisch vinden, zo lang het geen burgerdoelen zijn (al zou dat vanuit hun standpunt ook wel te begrijpen zijn).
Deze drones hadden niet eens een payload.quote:Op woensdag 31 mei 2023 09:02 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Speculatie, maar zaken als het niet te lijken gedetecteerd te hebben vind ik ook wel het overpeinzen waard.
Maar boven dat hoop ik vooral dat het Oekrane niet geweest is. Het is hier al goed gepraat, maar het drones op een stad gooien is, wat mij betreft, meer iets wat past bij de Russen. De keren dat het de russen betrof zijn hier dan ook wel bekritiseerd!![]()
Nadeel kan wel zijn dat extreme groeperingen een burgeroorlog starten binnen Rusland. Leuk op korte termijn tegen Putin, maar die kan zomaar een jarenlang conflict worden met diverse gevolgen voor de Russische burgers, maar ook de wereld.
Volgens mij niet. Komen meerdere in aanmerking, van Oekraine tot aliexpress. Ze lijken allemaal op elkaar.quote:Op woensdag 31 mei 2023 09:19 schreef xpompompomx het volgende:
Is er eigenlijk al bekend welk type drones (merk, model) er precies gebruikt zijn?
Die Moskou bestookten? Beaver drones van Oekraine, had ik begrepen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 09:19 schreef xpompompomx het volgende:
Is er eigenlijk al bekend welk type drones (merk, model) er precies gebruikt zijn?
Meh, vooruit, een keer laten zien wat je kan zodat de Russen bangig worden ok. Maar in het gevolg liever je houden aan militaire doelen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 09:18 schreef oheng het volgende:
[..]
Deze drones hadden niet eens een payload.
Kijk, als Oekraine nou een hele woonwijk in Moskou platgooit, dan kun je wat mij betreft wel zeggen: "wat vreselijk dat het Kremlin speelt met de levens van russiche burgers, het wordt tijd dat ze zich overgeven".
Er zijn ook Aliexpress drones die op de beaver drones lijken. (Of andersomquote:Op woensdag 31 mei 2023 09:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die Moskou bestookten? Beaver drones van Oekraine, had ik begrepen.
Ach, de Britten wilden met Brexit ook asielzoekers en andere niet-Britten buiten de deur houden en kijk nou eens, een Indier als premier!quote:Op dinsdag 30 mei 2023 19:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan is hij zo gek als een deur, de Russen gaan nooit een Tsjestjeen als staatshoofd accepteren.
ik verdenk de vrijgezelle Russen (autocorrect, maar te leuk om niet te gebruiken)quote:Op woensdag 31 mei 2023 09:29 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Er zijn ook Aliexpress drones die op de beaver drones lijken. (Of andersom)
Ondanks dat speculatie is.quote:Op woensdag 31 mei 2023 09:02 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Het is natuurlijk vreemd dat:quote:Op woensdag 31 mei 2023 09:25 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Maar ik denk dat je het meer moet zoeken bij de Russische groeperingen gesteund door Oekrane.
Geen idee nog wat ik daar van vinden moet.
Je bedoeld dat het mogelijk een false flag operatie is?quote:Op woensdag 31 mei 2023 09:57 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ondanks dat speculatie is.
Zijn wel degelijk een aantal goeie punten.
Rusland claimt meerdere drones te hebben neer geschoten boven Moskou.
En ik vind het heel erg knap want aan de andere kant claimt Rusland zelf ook dat Oekrane geen Bayraktar drones meer heeft.
En ik meen dat dit toch echt de enige lange afstand drones waren en die konden zo'n beetje 300km.
Dus verhaaltje stinkt.
Dus het betreft of opstandelingen in Rusland zelf.
Of gewoon Rusland zelf, voor motivatie boost.
Ik zat 15 jaar op bnw.quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:06 schreef cynicus het volgende:
[..]
Je bedoeld dat het mogelijk een false flag operatie is?
Misschien helpt dit:
Hoho, iets is pas BNW-proof als het om antiwesterse USA/EU-BAD!1!! gaat h.quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:28 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik zat 15 jaar op bnw.
En dit ziet er meer uit dan een false flag dan wat er op bnw is gepost de afgelopen 15 jaar.
Hoe kan het nou dat ze f16 simulators in Spanje hebben? Het zelfde verhaal als dat de UK f16 piloten gaat opleiden.quote:
Ja... waarschijnlijk fake? Engeland kan ik me nog wel voorstellen omdat ze sowieso veel training doen, dat andere landen daar hun spullen stallen. Maar Spanje heeft nooit F16s gehad en is volgens mij ook niet een focuspunt van trainingen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:31 schreef Bramito het volgende:
[..]
Hoe kan het nou dat ze f16 simulators in Spanje hebben? Het zelfde verhaal als dat de UK f16 piloten gaat opleiden.
Kan iemand mij uitleggen hoe dat zit?
Bron: ad.nlquote:Verdachte Dmitri (55) ‘vlucht met gezin’ naar Rusland: ‘Hij is met de noorderzon vertrokken’
Hij zou voor 2 miljoen euro aan microchips en andere technologie naar Rusland hebben proberen te smokkelen. Dmitri K. (55) werd daarom vastgezet, maar mocht na tweenhalve maand de cel uit in afwachting van zijn zaak. Vandaag moest hij voorkomen. Maar dt bleek een probleem...
Alleen staat de parasol niet goed. Dude staat volledig in de zon.quote:
dikke Gamelaptops met Combat flight simulator genstalleerd?quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:31 schreef Bramito het volgende:
[..]
Hoe kan het nou dat ze f16 simulators in Spanje hebben? Het zelfde verhaal als dat de UK f16 piloten gaat opleiden.
Mijn godquote:Op woensdag 31 mei 2023 11:12 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Bron: ad.nl
... Echt... Jongens. Hoe naef kan je zijn.
En de euro's heeft ie waarschijnlijk meegenomen.
OPEC beperkt ja maar waren de Saudi niet nijdig op RU omdat ze niet aan beperkt oppompen dedenquote:Op woensdag 31 mei 2023 11:42 schreef Digi2 het volgende:
Urals crude gaat nu voor $55 per vat de markt op. Merkwaardig dat ondanks de productie beperkingen van OPEC en Rusland de aardolieprijzen relatief laag zijn. Brent is 1% gedaald, Urals crude 4% sinds eind vorige week.
Urals-oil
Mag toch hopen dat er een paar 007's achter hem aanzitten.quote:Bron: ad.nlquote:Op woensdag 31 mei 2023 11:12 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hij zou voor 2 miljoen euro aan microchips en andere technologie naar Rusland hebben proberen te smokkelen. Dmitri K. (55) werd daarom vastgezet, maar mocht na tweenhalve maand de cel uit in afwachting van zijn zaak. Vandaag moest hij voorkomen. Maar dt bleek een probleem...
... Echt... Jongens. Hoe naef kan je zijn.
Bron: ad.nlquote:Op woensdag 31 mei 2023 11:12 schreef bleiblei het volgende:
[..]
[/quote]quote:... Echt... Jongens. Hoe naef kan je zijn.
[..]
Vanuit Rusland werd ook veel geraffineerde aardolie zoals kerosine en diesel geimporteerd in de EU maar ook daar zijn nu flinke beperkingen aan opgelegd. Dat betekend dat die aardolie nu elders afgezet moet worden en ook de aanzienlijke raffinage marges verdwijnen voor het russische regime. De meeste landen buiten europa raffineren zelf en steken de raffinage marges liever in eigen zak zoals in China en India.quote:Op woensdag 31 mei 2023 11:47 schreef Sabata het volgende:
[..]
OPEC beperkt ja maar waren de Saudi niet nijdig op RU omdat ze niet aan beperkt oppompen deden
[..]
Maar iedereen maakt ook wel de aanname dat de drones zijn opgestegen in de Oekrane.quote:Op woensdag 31 mei 2023 09:57 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ondanks dat speculatie is.
Zijn wel degelijk een aantal goeie punten.
Rusland claimt meerdere drones te hebben neer geschoten boven Moskou.
En ik vind het heel erg knap want aan de andere kant claimt Rusland zelf ook dat Oekrane geen Bayraktar drones meer heeft.
En ik meen dat dit toch echt de enige lange afstand drones waren en die konden zo'n beetje 300km.
Dus verhaaltje stinkt.
Dus het betreft of opstandelingen in Rusland zelf.
Of gewoon Rusland zelf, voor motivatie boost.
Britain sees record net migration levels, increasing pressure on governmentquote:Op woensdag 31 mei 2023 09:46 schreef cynicus het volgende:
Ach, de Britten wilden met Brexit ook asielzoekers en andere niet-Britten buiten de deur houden en kijk nou eens, een Indier als premier!
Het kan verkeren.
Corruptie? Leg dat eens uit?quote:Op woensdag 31 mei 2023 11:52 schreef Hyperdude het volgende:
Corruptie op zijn Nederlands.quote:[Russische verdachte in afwachting proces vrijgelaten -> gevlucht naar Rusland]
quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoho, iets is pas BNW-proof als het om antiwesterse USA/EU-BAD!1!! gaat h.
Dat zou dus duiden op rebellen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 12:08 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar iedereen maakt ook wel de aanname dat de drones zijn opgestegen in de Oekrane.
Het lijkt me toch niet onmogelijk om die dingen in Rusland zelf te krijgen en daar op te laten stijgen.
De trainingen zijn in de VS, maar ze hebben een postbus in UK of Spanje.quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:31 schreef Bramito het volgende:
[..]
Maar dat is alleen maar omdat velen hier zich hier het lot van oekrainers aantrekken,quote:Op dinsdag 30 mei 2023 23:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jullie bevestigen wat ik zeg wel telkens onmiddellijk en feilloos. Iedereen die niet hysterisch gilt om verdere escalatie is pro-Rusland en zelfs kwaadaardig. Terwijl ik hier zoveel letterlijk kwaadaardige Posts kan lezen waarop in het geheel niet gereageerd wordt.
De haat en kortzichtigheid zit toch echt bij jullie.
In Zaragoza worden/werden wel mensen getraind voor antiair en tanks maar voor vliegtuigen heb ik niks gelezan. Er staan hier sowieso alleen F18s.quote:Op woensdag 31 mei 2023 11:08 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja... waarschijnlijk fake? Engeland kan ik me nog wel voorstellen omdat ze sowieso veel training doen, dat andere landen daar hun spullen stallen. Maar Spanje heeft nooit F16s gehad en is volgens mij ook niet een focuspunt van trainingen.
Gisteren was er een video van een die in een weiland terechtkwam.quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:00 schreef oheng het volgende:
[..]
Het is natuurlijk vreemd dat:
- De drones of half rusland door konden vliegen
- Of dat er tientallen konden opstijgen binnen in rusland
- Het luchtalarm niet afging
- De drones geen payload hadden.
De reactie van het Kremlin is ook zeer relaxed te noemen.
quote:
Als dit waar is, dan is het een briljante actie geweest!quote:Op woensdag 31 mei 2023 13:38 schreef Ulx het volgende:
Dit is natuurlijk wel interessant.
[ twitter ]
Jazeker. En de 'Russische burger die niet aan politiek doet' heeft er ook een mening over.quote:Op woensdag 31 mei 2023 13:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als dit waar is, dan is het een briljante actie geweest!
Jammer dat ze Poetin niet geraakt hebben
Mea, wat wist je gister nog niet dan?quote:Op woensdag 31 mei 2023 13:38 schreef Ulx het volgende:
Dit is natuurlijk wel interessant.
[ twitter ]
Als er zoveel mensen wonen die invloed hebben, dan is het een veel beter doelwit dan het Kremlin inderdaad.quote:Op woensdag 31 mei 2023 13:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Jazeker. En de 'Russische burger die niet aan politiek doet' heeft er ook een mening over.
[ twitter ]
En hij heeft een punt. Het is een beter doelwit dan het Kremlin. De gewone Rus zou het best wel eens kunnen waarderen als de rijke elite op hun donder krijgt en hun dure huizen ziet afbranden. Het is jammer dat het Westen weigert up-to-date kaarten te verstrekken waardoor echt superlaag vliegen en heel nauwkeurig zijn niet mogelijk is, anders kwamen er meer door.
Net zoals in Nederland ziet de burger in Rusland de "elite" ook graag pijn lijden denk ik. Wat Oekrane doet is laten zien dat die kleine kutsmurf en zijn cronies geen onaantastbare alphamannen zijn, maar ook geraakt kunnen worden. En Poetin heerst bij gratie van zijn imago. dus daar wil je hem raken. En dat moet je op een manier doen die niet meer te ontkennen is.quote:Op woensdag 31 mei 2023 13:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Mea, wat wist je gister nog niet dan?
Persoonlijk hou ik meer van exploderend wapentuig.
Dus geen onderhandelingen. Geen verdragen. Wat is de oplossing dan?quote:Op woensdag 31 mei 2023 13:06 schreef ExTec het volgende:
onder de domme noemer "ja, maar het eindigt altijd met onderhandelen",
Onderwijl gewoon 100% niet thuis geven als je er op gewezen wordt dat rus volstrekt onbetrouwbaar is, en dat elk verdrag met rus het papier waar het op staat niet waard is.
Het de Russen zo onaangenaam mogelijk maken dat ze vertrekken uit Oekranequote:Op woensdag 31 mei 2023 14:22 schreef DavidTwente het volgende:
[..]
Dus geen onderhandelingen. Geen verdragen. Wat is de oplossing dan?
Het Russische leger in Oekrane verwijderen. Zoals Oekrane nu doet met Himars en Stormshadows. Gewoon met een paar honderd man tegelijkertijd, zoals in de afgelopen dagen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 14:22 schreef DavidTwente het volgende:
[..]
Dat ligt er aan.quote:Op woensdag 31 mei 2023 14:22 schreef DavidTwente het volgende:
[..]
quote:
Die derde komt niet helemaal fris overvliegen hahahaquote:
Er is geen oorlogsverklaring afgegeven dus Rusland kan gewoon inpakken en opbokken.quote:Op woensdag 31 mei 2023 14:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat ligt er aan.
Dat moskou een kruisje zet onder een papiertje waarop staat: we hebben verloren, en we kappen met vijandelijkheden kun je strikt genomen ook "een verdrag" of "onderhandelen" noemen.
Maar jij lijkt geen regular in deze topic, misschien even jezelf informeren over de zeer lange lijst met verdragen waar rus gewoon z'n reet aan heeft afgeveegd?
Want als je dat op je netvlies hebt, denk je wel 2 keer na voor je met ideeen komt die neerkomen op dat rus niet verslagen is, maar effectief de aangevallen partij wel consessies heeft moeten doen.
En het oppervlakig uitzichtloze, ja, denk dat de meeste dat wel zien.
Maar is de oplossing dan dat oekraine nu maar land wegtekent, zodat rus over 10 jaar opnieuw verder kan gaan?
Wat escalerend zeg.... /squote:
Vre-se-lijk. Waarom Oekrane niet gewoon vrede accepteert door door te gaan met raketten koppen is werkelijk niet te begrijpen.quote:
Zit geen CS go op dus nog geen paniek in Rusland.quote:Op woensdag 31 mei 2023 17:01 schreef Aether het volgende:
Nintendo eShop to effectively shut down in Russia
https://www.gamedeveloper(...)-shut-down-in-russia
Waarvoor?quote:
Zag ook dat Tinder ging sluiten in Ruslandquote:Op woensdag 31 mei 2023 17:01 schreef Aether het volgende:
Nintendo eShop to effectively shut down in Russia
https://www.gamedeveloper(...)-shut-down-in-russia
Dit is het antwoord op de vraag, how is SMO going?quote:
Was me niet eens opgevallen maar de video lijkt ingekleurd alsof of zonder kleur was. Dunno.quote:
Dat is best kak zullen nu vast wel lading dames vrijgezel zijn daar.quote:Op woensdag 31 mei 2023 17:30 schreef Slayage het volgende:
[..]
Zag ook dat Tinder ging sluiten in Rusland
Nevermind.quote:Op woensdag 31 mei 2023 17:34 schreef Slayage het volgende:
[..]
Was me niet eens opgevallen maar de video lijkt ingekleurd alsof of zonder kleur was. Dunno.
Dunnoquote:
Nee, je zag een explosie in een weiland. Niet dat de drone er neer kwam.quote:Op woensdag 31 mei 2023 13:27 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Gisteren was er een video van een die in een weiland terechtkwam.
https://twitter.com/clash(...)585768599553/video/1
Als russiabrides.ru dicht gaat, ga ik ook eisen dat Oekrane moet onderhandelen hoorquote:Op woensdag 31 mei 2023 17:30 schreef Slayage het volgende:
[..]
Zag ook dat Tinder ging sluiten in Rusland
Ukranianbrides.uaquote:Op woensdag 31 mei 2023 17:53 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Als russiabrides.ru dicht gaat, ga ik ook eisen dat Oekrane moet onderhandelen hoor
Ik vermoed een bij effect van de gebruikte explosieven.quote:
Ah heb al is niet alleen een bom maar ook om een doel te markeren.quote:Op woensdag 31 mei 2023 18:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vermoed een bij effect van de gebruikte explosieven.
Hier nog 1:
[ twitter ]
Waar het is, is duidelijk. Alle filmpjes zijn gepersevereerdquote:Op woensdag 31 mei 2023 17:47 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Nee, je zag een explosie in een weiland. Niet dat de drone er neer kwam.
Dus onmogelijk om met zekerheid te zeggen of dat een van de drones was. Kan net zo goed een luchtafweer raket zijn, Of een andere explosie. En ook is er met geen mogelijkheid te zien waar en wanneer deze explosie is.
Oooh inderdaad, handig, bedankt. Maar nog steeds alleen maar de explosie die je ziet. Niet de drone zelf.quote:Op woensdag 31 mei 2023 18:28 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waar het is, is duidelijk. Alle filmpjes zijn gepersevereerd
Zie draadje:
[ twitter ]
En dat is de tweede Europese staat die er geen problemen heeft wanneer de oorlog naar de Russen thuis komt deze zomer. It's coming home...quote:Op woensdag 31 mei 2023 17:17 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Nou, dat is een duidelijk signaal naar Kyiv. En naar Moskou. Die hoeven dus niet te hopen dat de hulp aan Oekrane zal verminderen mochten die een militair doel aanvallen. En het is een signaal richting de VS.
quote:When asked what Russian forces would be facing when the counteroffensive began, he delivered a characteristically blunt assessment.
"A very deadly and heavy defeat awaits them. I can say frankly that this is not the army of the Russian Federation, the occupier today acts like a terrorist who kills the civilian population," General Melnyk said.
"These terrorists have absolutely no feeling for the captured armed forces of Ukraine. They can abuse, kill, cut off heads, and so they should definitely not expect any mercy from us.
"And the hell they will go through, probably those who remain alive, they will envy the dead."
Er is ook wel historische basis natuurlijk.quote:Op woensdag 31 mei 2023 09:46 schreef cynicus het volgende:
[..]
Ach, de Britten wilden met Brexit ook asielzoekers en andere niet-Britten buiten de deur houden en kijk nou eens, een Indier als premier!
Het kan verkeren.
Ik zou liever geen bevelhebber willen die iets roept al "Nou, we gaan het proberen. Maar het zal wel weer een klotezooi worden. Een faliekante mislukking is in de maak en we mogen blij zijn als we niet geslacht worden."quote:Op woensdag 31 mei 2023 18:57 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Grote waffel wel. Ze klinken alsof ze inderdaad na een maand bij de zee staan..
Dit is een bijzonder belangrijk pakket. Het Duitse materieel is van erg goede kwaliteit, in ieder geval stukken beter dan het Amerikaanse en Engelse spul.quote:
Daarom heeft ie dus De Krim aan Oekrane gegeven. De vieze verrader.quote:Op woensdag 31 mei 2023 18:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Er is ook wel historische basis natuurlijk.
Stalin was een Georgir, Khrushchev kwam uit de Russisch-Oekranse etnische transitiezone en Brezhnev was een Oekraner.
Nou, die Leopard1A5's zijn niet zo heel goed gepantserd. Maar volgens mij zien ze een Rus wel eerder dan de Rus hun, en schiet het kanon ook verder, dus daarmee hebben ze weer een voordeel.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is een bijzonder belangrijk pakket. Het Duitse materieel is van erg goede kwaliteit, in ieder geval stukken beter dan het Amerikaanse en Engelse spul.
Gewoon losers is prima.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:14 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Het is dat ik niet met ziektes wil schelden maar anders had ik me hier hardop afgevraagd of wat voor een ongelooflijke kk losers dit toch zijn zeg
Eigenlijk had ik deze tweet moeten posten:quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gewoon losers is prima.
Ik vind het buitengemeen naief om te zeggen tegen Poetin te zijn maar ook tegen het enige wat Poetin tegengaat. Dan begrijp je het niet, volgens mij.
Dat is iig beter te pruimen dan die gare oud-linksche lui die alles wat uit Rusland komt vereren.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:18 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Eigenlijk had ik deze tweet moeten posten:
[ twitter ]
Tja, ik snap de insteek wel maar zoals gezegd, het getuigd van een absurde naiviteit naar mijn mening. Alsof de Oekrainse arbeider ook maar enige baat heeft bij een overname door Poetin van Oekraine. Of de Russische.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:18 schreef Raw85 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Tegen het steunen van Oekrane komt in veel gevallen al vrij snel neer op het steunen van Ruslandquote:Op woensdag 31 mei 2023 19:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat is iig beter te pruimen dan die gare oud-linksche lui die alles wat uit Rusland komt vereren.
Bovendien is bloederige landjepik iets wat iedereen zou moeten veroordelen. Zeker in Europa, na alle lessen van de Tweede Wereldoorlog.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, ik snap de insteek wel maar zoals gezegd, het getuigd van een absurde naiviteit naar mijn mening. Alsof de Oekrainse arbeider ook maar enige baat heeft bij een overname door Poetin van Oekraine. Of de Russische.
Oekraine imperialistisch noemen is ook wel uitermate lachwekkend. De SP kan er trots op zijn.
Dat is in de praktijk dan ook exact wat het doet.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:22 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Tegen het steunen van Oekrane komt in veel gevallen al vrij snel neer op het steunen van Rusland
Ja nog steeds een abject standpunt, maar al beter dan de reflexmatige Russische kontkusserij die je ook wel vaak ziet bij extreem links of extreem rechts.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:22 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Tegen het steunen van Oekrane komt in veel gevallen al vrij snel neer op het steunen van Rusland
Hadden deze lui zich niet afgescheiden van de SP? Tenminste ik kan me nog iets herinneren van ruzie met de jeugdtak. Voor de rest komt het wel over als het account van de Speld.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, ik snap de insteek wel maar zoals gezegd, het getuigd van een absurde naiviteit naar mijn mening. Alsof de Oekrainse arbeider ook maar enige baat heeft bij een overname door Poetin van Oekraine. Of de Russische.
Oekraine imperialistisch noemen is ook wel uitermate lachwekkend. De SP kan er trots op zijn.
Ach, deze jongeren zijn blijven hangen in de communistische heilstaat ideologie van de jaren 50, geloof ik, in die tijd was het prima als de bloederige landjepik gedaan werd met als oogpunt een arbeidersparadijs op communistische basis te stichten.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bovendien is bloederige landjepik iets wat iedereen zou moeten veroordelen. Zeker in Europa, na alle lessen van de Tweede Wereldoorlog.
Is dat officieel? Want online staan ze nog steeds te boek als de jongerenafdeling van de SP.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:24 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Hadden deze lui zich niet afgescheiden van de SP? Tenminste ik kan me nog iets herinneren van ruzie met de jeugdtak. Voor de rest komt het wel over als het account van de Speld.
Het is natuurlijk nog nooit echt goed uitgevoerd...quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach, deze jongeren zijn blijven hangen in de communistische heilstaat ideologie van de jaren 50, geloof ik, in die tijd was het prima als de bloederige landjepik gedaan werd met als oogpunt een arbeidersparadijs op communistische basis te stichten.
Vreemd genoeg heeft het letterlijk nergens ter wereld zo, in de praktijk, gewerkt. Je zou denken dat men er na 100 jaar toch wel achter is gekomen dat het niet werkt.
Ja, precies, net als Brexit en alle andere ideologische luchtkastelen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is natuurlijk nog nooit echt goed uitgevoerd...
100%. Als Oekrane geen steun krijgt valt het gewoon volledig ten prooi aan Rusland. Tegen oorlog zijn valt niet te rijmen met het laten stikken van het slachtoffer en het laten winnen van de oorlogshitser.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:22 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Geen idee of het officieel is staat me alleen iets bij van een ruzie. Voor de rest volg ik de SP niet zo. Heb die partij altijd wel naef gevonden met uit de NAVO enzovoort.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is dat officieel? Want online staan ze nog steeds te boek als de jongerenafdeling van de SP.
Je hebt gelijk, my bad. Het is officieel geen onderdeel van de SP meer.
zE wILlEn GeWoOn VrEdE!quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:18 schreef Raw85 het volgende:
[..]
[ twitter ]
En ze vergeten dat de Oekraense arbeiders zich vrijwillig melden om het leger in te gaan om hun land en arbeid te beschermen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Peace in our time.quote:
Volgens mij is ideologisch standpunt uitdragen voor veel van die lui belangrijker dan de praktische gevolgen daarvan onder ogen zien.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:30 schreef xpompompomx het volgende:
Wel weer grappig dat ook die onder die tweets weer geen antwoord komt op de meermaals gestelde vraag over wat er zou gebeuren als Oekrane geen wapens meer zou krijgen uit het westen.
Het is om te huilen dat daar nog steeds geen enkele vredesduif, die zegt dat Oekrane geen wapens meer zou moeten krijgen, over na heeft gedacht na bijna 1,5 jaar.
Die gasten zijn zo naef dat ze verwachten dat de Russen en de Oekraners samen volgend jaar om de meiboom heen staan te dansen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:30 schreef xpompompomx het volgende:
Wel weer grappig dat ook die onder die tweets weer geen antwoord komt op de meermaals gestelde vraag over wat er zou gebeuren als Oekrane geen wapens meer zou krijgen uit het westen.
Het is om te huilen dat daar nog steeds geen enkele vredesduif, die zegt dat Oekrane geen wapens meer zou moeten krijgen, over na heeft gedacht na bijna 1,5 jaar.
Ja, het zijn tenslotte allebei communistische arbeidersvolkenquote:Op woensdag 31 mei 2023 19:33 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Die gasten zijn zo naef dat ze verwachten dat de Russen en de Oekraners samen volgend jaar om de meiboom heen staan te dansen.
Het blijft wonderlijk ja. Bijzonder is ook dat het niet enkel jongeren zijn die zo denken. Er is ook een hele groep mensen die nog steeds in 1990 leven en denken dat de eeuwige vrede is uitgebroken. Een Henk Westbroek bijvoorbeeld. Heb er zelfs op twitter nog wel eens ruzie met hem over gehad, waarna ik natuurlijk geblokkeerd werd.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:33 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Die gasten zijn zo naef dat ze verwachten dat de Russen en de Oekraners samen volgend jaar om de meiboom heen staan te dansen.
Dankzij deze oorlog en alle bijbehorende kwaadaardige Russische propaganda is de relatie tussen die twee voor generaties verpest.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, het zijn tenslotte allebei communistische arbeidersvolken
Even verbeterdquote:Op woensdag 31 mei 2023 19:34 schreef Starhopper het volgende:
Ik heb/had wel sympathie voor ze maar ze slaan de plank wat dit betreft echt volledig mis.
Ik wil ook dat alle wapens verdwijnen en er wereldvrede is maar zolang er nog dictators mensen zijn is dat naef.
Misschien geloven ze echt in neutraliteit. Maar stoppen van steun aan Oekrane, betekend direct vrijspel en beloning voor poetin.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:22 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het voor een deel van de lui die met die mening te koop lopen wel geldt.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:49 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Misschien geloven ze echt in neutraliteit. Maar stoppen van steun aan Oekrane, betekend direct vrijspel en beloning voor poetin.
Dus iedereen die zegt neutraal te zijn en deze simpele logica niet kan volgen, kan beste zwijgend neutraal zijn (als in bemoei er dan ook niet mee).
Geen idee wat die mensen denken eigenlijk. Maar ik verbaas me er ook om. Vooral als je weet hoe erg de Russen huisgehouden hebben in bezetten gebieden,. Dat is toch breed uitgemeten in de media. Dan is het punt van praten ook wel over. Maar goed hier hebben we ook nog regelmatig mensen in dit topic die denken dat alles Russische sprekende Oekraners pro-Russisch zijn. Dus ja denk dat die mensen gewoon het conflict niet willen begrijpen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het blijft wonderlijk ja. Bijzonder is ook dat het niet enkel jongeren zijn die zo denken. Er is ook een hele groep mensen die nog steeds in 1990 leven en denken dat de eeuwige vrede is uitgebroken. Een Henk Westbroek bijvoorbeeld. Heb er zelfs op twitter nog wel eens ruzie met hem over gehad, waarna ik natuurlijk geblokkeerd werd.
In 2023 nog communist zijn terwijl het alom bekend is hoe misdadig die ideologie is.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:18 schreef Raw85 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Hoezo "nooit echt goed uitgevoerd"? Terreurstaten als de Sovjetunie zijn juist ht voorbeeld van hoe een communistische samenleving er uit ziet. Geen enkel zinnig mens wil ooit in een communistische samenleving leven.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is natuurlijk nog nooit echt goed uitgevoerd...
Is een knipoog naar de standaardreactie van veel communisten gok ikquote:Op woensdag 31 mei 2023 20:01 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Hoezo "nooit echt goed uitgevoerd"? Terreurstaten als de Sovjetunie zijn juist ht voorbeeld van hoe een communistische samenleving er uit ziet. Geen enkel zinnig mens wil ooit in een communistische samenleving leven.
Voor een idealist kan er natuurlijk met het idee niks mis zijn. Dus moet het wel aan de uitvoering liggen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 20:01 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Hoezo "nooit echt goed uitgevoerd"? Terreurstaten als de Sovjetunie zijn juist ht voorbeeld van hoe een communistische samenleving er uit ziet. Geen enkel zinnig mens wil ooit in een communistische samenleving leven.
Zolang de Russen eisen hebben met het toewijzen van Oekraens grondgebied aan Rusland; heeft het geen enkel zin.quote:Op woensdag 31 mei 2023 14:22 schreef DavidTwente het volgende:
[..]
Je schiet duizend raketten af en eentje raakt een significant doel.quote:
Russische poging van het bouwen van menselijke drone mislukt.quote:
De stuitende morele leegheid en lafheid zegquote:Op woensdag 31 mei 2023 19:18 schreef Raw85 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Zou dat gebouw berhaupt nog actief gebruikt worden?quote:Op woensdag 31 mei 2023 20:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je schiet duizend raketten af en eentje raakt een significant doel.
Kapitalisme lijkt ook redelijk achterhaald.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:57 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
In 2023 nog communist zijn terwijl het alom bekend is hoe misdadig die ideologie is.
Als het echt uit de klauwen loopt daar wel. Maar in veel gevallen wordt die ellende richting Rusland geblazen. Het ligt pal aan de rand van Russisch bezet gebied.quote:Op woensdag 31 mei 2023 20:15 schreef RipCity het volgende:
Personeel kerncentrale Zaporizja waarschuwt voor nucleaire catastrofe: ‘Wordt erger dan Tsjernobyl’
Kerncentrale Zaporizja in Oekrane werd vorig jaar maart wereldwijd bekend toen deze bezet werd door de Russen. Zaporizja werd daarmee een van de eerste grote gebieden die sinds het uitbreken van de oorlog werd ingenomen door de troepen van Poetin.
In een exclusief interview met Sky News onthullen medewerkers van de kerncentrale wat er cht achter de gesloten deuren plaatsvindt. Ze waarschuwen onder meer voor een verwoesting die meer schade zal aanrichten dan de rampen in Tsjernobyl en Fukushima .
De getuigen waarschuwen in het interview voor een grote nucleaire catastrofe. ,,Dit zal grote schade aanrichten in Europa, Rusland en de Middellandse zee. Deze radioactieve straling zal duizenden vierkante kilometers land en zee beslaan”, aldus een van de medewerkers.
Gaan we hier last van krijgen?!!
Ja verzin eens wat nieuws.quote:Op woensdag 31 mei 2023 20:19 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Kapitalisme lijkt ook redelijk achterhaald.
Und jetzt?
Gewoon terug naar de sociaaldemocratie zoals we die lang gehad hebben in West-Europa. Met het verruilen van de sociaaldemocratie voor het neoliberalisme heeft Europa zijn eigen doodvonnis getekend.quote:Op woensdag 31 mei 2023 20:19 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Kapitalisme lijkt ook redelijk achterhaald.
Und jetzt?
De SP heeft zich ervan gedistantieerd omdat ROOD is gekaapt door een stel zolderkamercommunisten.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is dat officieel? Want online staan ze nog steeds te boek als de jongerenafdeling van de SP.
Je hebt gelijk, my bad. Het is officieel geen onderdeel van de SP meer.
Macron wil de geschiedenis is als de tweede Chamberlain..quote:Op woensdag 31 mei 2023 20:53 schreef Spablauw214 het volgende:
https://m.nieuwsblad.be/c(...)tm_source=nieuwsblad
De Fransen lijken erop voor te sorteren dat we door moeten met Poetin.
Ik zie niet hoe dat acceptabel is.
Soms wordt je voor voldongen feiten gesteld. Dan moet je wat. Maar in het artikel is het wel erg "ALS dit en ALS dat en ALS zus DAN moeten we misschien....".quote:Op woensdag 31 mei 2023 20:53 schreef Spablauw214 het volgende:
Kan me op zich voorstellen dat het altijd handig is om als Westen, al dan niet geregisseerd, ook ruimte te laten voor zulke ideen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 20:53 schreef Spablauw214 het volgende:
Groot probleem van communisme is dat ze de ‘arbeider’ op een hoop gooien als een idealistisch plaatje van de perfecte mens en vervolgens nooit de arbeider vragen wat die eigenlijk wil en uiteindelijk nooit toelaat in de corridors of power. Verrassend dus, dit statement.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:14 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Het is dat ik niet met ziektes wil schelden maar anders had ik me hier hardop afgevraagd of wat voor een ongelooflijke kk losers dit toch zijn zeg
Ik gok dat ‘de arbeiders’ binnen hun eigen cluppie op n hand te tellen zijnquote:Op woensdag 31 mei 2023 21:13 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Groot probleem van communisme is dat ze de ‘arbeider’ op een hoop gooien als een idealistisch plaatje van de perfecte mens en vervolgens nooit de arbeider vragen wat die eigenlijk wil en uiteindelijk nooit toelaat in de corridors of power. Verrassend dus, dit statement.
Ik ben er bang voor. Ik ben best redelijk links maar de luidruchtigste subgroepering is vooral van dogmatisch geneuzel. En dat is extra irritant omdat links mijns inziens juist naar het individu in de maatschappij zou moeten kijken. Ik kan er met m’n hoofd niet bij hoe je in dit geval gewoon 45 miljoen mensen, die precies in het midden van de discussie thuishoren, niet eens erkent.quote:Op woensdag 31 mei 2023 21:15 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik gok dat ‘de arbeiders’ binnen hun eigen cluppie op n hand te tellen zijn
Een van de dingen die me best wel raakt soms is de gepassioneerde strijd aan de randen van ons continent om Europa en de EU als symbool en idee van hoop en vrijheid. En als je naar ons verleden kijkt niet meer dan logisch: uit de as van wereldoorlogen, imperialisme en constante conflicten is een continent verrezen van rijkdom, mensenrechten en leefbaarheid, dat ondanks de problemen die er echt zijn bijna zonder uitzondering de rest van de wereld ver voorbij is. Het is jammer dat dit in het continent zelf zo ondersneeuwt.quote:
Het verhaal is dikke flauwekul natuurlijk.quote:Op woensdag 31 mei 2023 21:24 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)voor-zijn-veiligheid
![]()
putler werd gister morgenvroeg van zijn bed gelicht blijkbaar, aww hij mag niet eens uitslapen
Leg uitquote:Op woensdag 31 mei 2023 21:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het verhaal is dikke flauwekul natuurlijk.
Iris
Blond, aandacht voor make up, gewoon wel een mooie vrouw.quote:
Nah op een soort van denkniveau misschien - en het is niet slecht om te herkennen dat er in het kapitalisme (inherente) fouten zitten die ten koste gaan van de minst verdienenden in de maatschappij, die hebben daadwerkelijk vaak weinig agency (net zoveel als Rood aan Oekraners geeft). Maar het communisme als theorie heeft m.i. wel een enorm probleem met materialisme: het gaat uit van gelijke (monetaire en macht) uitkomsten als ideaalbeeld en oplossing terwijl dat helemaal niet overeen hoeft te komen en komt met de wens van het individu. Het gevolg is de misstanden die je beschrijft, maar ik kan dat niet los zien van de inherente filosofie van het communisme.quote:Op woensdag 31 mei 2023 21:29 schreef Delenlill het volgende:
Het idee van communisme is natuurlijk geweldig. Alles is van iedereen en iedereen heeft er even veel recht op. Iedereen is gelijk. Maar er is geen land in de wereld, of in de geschiedenis waar het succesvol is geweest. Omdat er altijd een kern is die alle macht en rijkdom naar hun toetrekt. En de gewone burger die arm als een kerkrat achterblijft, waarvan wel verwacht wordt dat ze alles delen.
Een herhaling van onderstaande maar dan met een drone zou ook een mooie waarschuwing zijn.quote:Op woensdag 31 mei 2023 21:30 schreef TLC het volgende:
Wel goed om te horen dat ze steeds dichter bij putin komen, hij kan beter zn testament gaan opmaken
Dergelijk Kumbayapacifisme past eigenlijk ook helemaal niet een socialistische partij. Een groot gedeelte van het verzet tegen de Nazi's in de verschillende Europese landen had bijvoorbeeld ook een sterk socialistisch karakter. Het lijkt er meer op dat men toch moeilijk afstand kan doen van een haast Manicheistisch wereldbeeld waar de Sovjet-Unie gold als het licht dat ooit het Amerikaans-kapitalistische kwaad zou verslaan.quote:Op woensdag 31 mei 2023 20:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De SP heeft zich ervan gedistantieerd omdat ROOD is gekaapt door een stel zolderkamercommunisten.
Het principieel afwijzen van elke vorm van geweld is op zichzelf een nobel streven en niet onsympathiek. Het werpt echter wel meteen de vraag op waarom dit soort gebroken geweertje-idealisten hun verzoek niet gewoon eens bij het Kremlin neerleggen.
Kortgezegd sluit het communisme gewoon niet bijster goed aan op de menselijke natuur.quote:Op woensdag 31 mei 2023 21:40 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Nah op een soort van denkniveau misschien - en het is niet slecht om te herkennen dat er in het kapitalisme (inherente) fouten zitten die ten koste gaan van de minst verdienenden in de maatschappij, die hebben daadwerkelijk vaak weinig agency (net zoveel als Rood aan Oekraners geeft). Maar het communisme als theorie heeft m.i. wel een enorm probleem met materialisme: het gaat uit van gelijke (monetaire en macht) uitkomsten als ideaalbeeld en oplossing terwijl dat helemaal niet overeen hoeft te komen en komt met de wens van het individu. Het gevolg is de misstanden die je beschrijft, maar ik kan dat niet los zien van de inherente filosofie van het communisme.
quote:Op woensdag 31 mei 2023 21:42 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Een herhaling van onderstaande maar dan met een drone zou ook een mooie waarschuwing zijn.
https://anderetijden.nl/a(...)iegt-naar-Rode-Plein
Die Duitser had gewoon geluk dat die nog leefde.quote:In de ochtend van 28 mei vervolgde hij zijn reis vanuit Helsinki. Luchtverkeersleiders probeerden contact te krijgen met hem, maar Rust schakelde alle communicatieapparatuur uit, verdween van de radar en vloog het Sovjet-luchtruim binnen. Het toestel werd daar onderschept door Russische gevechtsvliegtuigen, maar deze kregen geen toestemming de Cessna neer te schieten. Door een reeks van misverstanden en verwarring aan Sovjetzijde slaagde Rust erin de achthonderd kilometer tot aan Moskou af te leggen. Om zeven uur ‘s avonds bereikte hij de hoofdstad. Hij was eigenlijk van plan om te landen in het Kremlin, maar zag daar van af omdat hij verwachtte dat de KGB hem daar binnen de muren zou arresteren en zijn actie zo zonder aandacht gesmoord zou worden. Op het Rode Plein waren teveel voetgangers aanwezig, dus na een rondje landde Rust op de brug bij de Basiliuskathedraal. Hij reed langs de kathedraal, en stopte het toestel zo’n honderd meter van het Rode Plein.
Daarom nu een drone ipv vliegtuig met piloot haha.quote:Op woensdag 31 mei 2023 21:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[..]
Die Duitser had gewoon geluk dat die nog leefde.
De vrouw die hij later neerstak had dat liever anders gezien.quote:Op woensdag 31 mei 2023 21:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[..]
Die Duitser had gewoon geluk dat die nog leefde.
Die drones komen niet uit Oekrane. Die zouden op 100en kilometers van Moskou al onderschept worden.quote:Op woensdag 31 mei 2023 21:47 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Daarom nu een drone ipv vliegtuig met piloot haha.
Deed die dat? Mafkeesquote:Op woensdag 31 mei 2023 21:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De vrouw die hij later neerstak had dat liever anders gezien.
Correct. Maar daarbij bestrijd ik ook dat het communisme te vriendelijk / naef is voor de menselijke natuur, dat is vaak hoe het afgedaan wordt: ‘het is mooi, maar werkt niet’. Ik vind het niet mooi maar inherent materialistisch en zo cynisch en leeg is de mens gewoon niet. Sluit niet aan, omdat de menselijke natuur rijker en veelzijdiger is.quote:Op woensdag 31 mei 2023 21:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Kortgezegd sluit het communisme gewoon niet bijster goed aan op de menselijke natuur.
Heeft een tamelijk dubieus leven geleid na zijn Cessna-avontuur.quote:
Ggz patintquote:Op woensdag 31 mei 2023 21:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Heeft een tamelijk dubieus leven geleid na zijn Cessna-avontuur.
quote:. In 1989 werkte Rust in een Duits ziekenhuis in Hamburg-Rissen, waar hij zijn vervangende dienstplicht vervulde. Terwijl hij hier avances maakte naar een vrouwelijke collega die hem duidelijk maakte niets van hem te moeten hebben, stak hij haar enkele malen met een mes. De vrouw wist zich te redden door zich naar een operatiekamer te slepen. Rust werd hiervoor in 1991 veroordeeld tot tweenhalf jaar gevangenisstraf. Na vijftien maanden werd hij vervroegd vrijgelaten.[2]
Verdere deceptie
Bewerken
Ook hierna haalde hij telkens weer het nieuws, echter meestal op een negatieve manier. Terwijl hij de eerste jaren kon leven van de publiciteit van zijn gewaagde vlucht naar Moskou, raakte hij in 1996 zodanig in financile problemen dat hij zich tegenover een rechtbank in Hamburg moest verantwoorden voor gemaakte schulden. Vijf maanden later raakte hij uit de financile problemen toen hij trouwde met de dochter van een rijke Indiase theehandelaar. Ook bekeerde hij zich toen tot het hindoesme.[8]
In 2001 haalde hij opnieuw het nieuws op een negatieve manier, toen hij in een winkel betrapt werd op het stelen van een kasjmier-trui van rond 180 DM.[8] Ondanks de hoge strafeis van circa 10.000 DM, bleef de boete beperkt tot 600 DM.[9]
In 2002 werkte Rust voor een financieel bedrijf in Luxemburg aan projecten in Zuid-Amerika en de Caraben. Daarnaast startte hij een denktank met de naam Orion & Isis. In een interview vertelde hij dat hij werkte aan vredeszaken en dat hij steun kreeg van 25 mensen, onder wie enkele Nobelprijs-winnaars, van wie hij de namen niet noemde, omdat dat naar zijn mening beter zou werken.[7]
In 2005 werd hij opnieuw veroordeeld vanwege een financieel delict, omdat hij ongedekte cheques had uitgeschreven.[9] Medio jaren nul woonde Rust in Berlijn en was hij getrouwd met zijn tweede vrouw Athena. In deze tijd probeerde hij in zijn onderhoud te voorzien met professioneel pokerspelen[10] en zou hij naar verluidt 750.000 euro hebben gewonnen tijdens een pokerspel in Trinidad.[8]
In 2012 werkte hij als yogaleraar en financieel analist.[1] Voor de kosten voor de yoga-opleiding bleek dat hij een yogaschool in Hamburg had opgelicht.[2]
dit is gewoon liberalisme, kapitalisme en globalisme, met nivilering dmv belasting.quote:Op woensdag 31 mei 2023 20:25 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Gewoon terug naar de sociaaldemocratie zoals we die lang gehad hebben in West-Europa.
Neoliberalisme, is op papier liberalisme met een accent op meer marktwerking over primaire propcessen, zoals drinkwater etc. Dit werk allemaal prima, mits rechten (van iedereen) goed verankerd zijn, Alleen was Neoliberalimse gewoon een conservatief politieke stroming en hun reactie op het succes van het liberalisme, met andere woorden, pogin tot ongelijkheid en de markt zou de natuurlijke orde brengen in de gewenste ongelijkheid (hyrarchie van de maatschappij).quote:Met het verruilen van de sociaaldemocratie voor het neoliberalisme heeft Europa zijn eigen doodvonnis getekend.
Er is niet echt een definitie voor neoliberalisme maar eens met grofweg deze scheiding. M.i. Is het streven naar marktwerking in sommige van de primaire processen wel een vorm van dogmatisch denken die verzandt in patchwork door regulering die uiteindelijk wel voortkomt uit te starre ideologie.quote:Op woensdag 31 mei 2023 22:05 schreef Korenfok het volgende:
[..]
dit is gewoon liberalisme, kapitalisme en globalisme, met nivilering dmv belasting.
Kun je ook oplossen met goede vakbonden, rechten beter vast leggen etc.
[..]
Neoliberalisme, is op papier liberalisme met een accent op meer marktwerking over primaire propcessen, zoals drinkwater etc. Dit werk allemaal prima, mits rechten (van iedereen) goed verankerd zijn, Alleen was Neoliberalimse gewoon een conservatief politieke stroming en hun reactie op het succes van het liberalisme, met andere woorden, pogin tot ongelijkheid en de markt zou de natuurlijke orde brengen in de gewenste ongelijkheid (hyrarchie van de maatschappij).
quote:Bloomberg
OPEC Excludes Bloomberg, Reuters and WSJ Reporters From Meeting
No reason for lack of invites was given by OPEC secretariat
OPEC+ ministers meet this weekend in Vienna to set policy
Het grote voordeel is het gewicht. De infrastructuur is niet aangepast aan de zwaardere moderne tanks aangezien Soviet tanks vaak tot 50% lichter waren.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou, die Leopard1A5's zijn niet zo heel goed gepantserd. Maar volgens mij zien ze een Rus wel eerder dan de Rus hun, en schiet het kanon ook verder, dus daarmee hebben ze weer een voordeel.
Zo werd het gepubliceerd:quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:10 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Daarom heeft ie dus De Krim aan Oekrane gegeven. De vieze verrader.
quote:On April 26, 1954 The decree of the Presidium of the USSR Supreme Soviet transferring the Crimea Oblast from the Russian SFSR to the Ukrainian SSR.
Taking into account the integral character of the economy, the territorial proximity and the close economic and cultural ties between the Crimea Province and the Ukrainian SSR, the Presidium of the USSR Supreme Soviet decrees:
To approve the joint presentation of the Presidium of the Russian SFSR Supreme Soviet and the Presidium of the Ukrainian SSR Supreme Soviet on the transfer of the Crimea Province from the Russian SFSR to the Ukrainian SSR.
Las begin dit jaar een stukje van een expert over de leo1.quote:Op woensdag 31 mei 2023 22:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het grote voordeel is het gewicht. De infrastructuur is niet aangepast aan de zwaardere moderne tanks aangezien Soviet tanks vaak tot 50% lichter waren.
Gisteren heb ik daar nog een uiteenzetting van gepost.
Er zijn vrijwel geen tank vs tank gevechten dus dat is niet zo relevant eigenlijk.quote:Op woensdag 31 mei 2023 23:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Las begin dit jaar een stukje van een expert over de leo1.
Best te gebruiken als een soort sluipschutter (zijn woorden). Op afstand blijven, eerste schot lossen en weer onderweg zijn.
Licht ok, maar kwetsbaar met een kanon die het vooral moet doen tegen oudere tanks en pantservoertuigen.
Kan nuttig zijn. Ikzelf vraag me al even af hoe ze het gaan doen gezien de beschikbare aantallen.
Maar als speerpunt in je offensief kun je toch echt beter de zwaardere jongens hebben me dunkt.
In die wijk zit air defense command gevestigd.quote:
Hij is niet alleen kwetsbaar voor tanks. Gemiddeld antitankwapen vormt al een gevaar.quote:Op woensdag 31 mei 2023 23:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Er zijn vrijwel geen tank vs tank gevechten dus dat is niet zo relevant eigenlijk.
Moet je wel in de buurt komen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 23:24 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hij is niet alleen kwetsbaar voor tanks. Gemiddeld antitankwapen vormt al een gevaar.
Hier heb ik het vandaan. Het is zeker wel interessant, met name de gewichtsklasse en hoe dat operationele inzetbaarheid benvloedt.quote:Op woensdag 31 mei 2023 23:24 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hij is niet alleen kwetsbaar voor tanks. Gemiddeld antitankwapen vormt al een gevaar.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mmmm... het kunnen Russische spionnen zijn maar het kunnen net zo goed gewone burgers zijn die instagram/TikTok social media clout willen krijgen door iets spannends te filmen. Denk dat iedereen makkelijk die fout kan maken.
Kan me herinneren dat een NLer begin van de oorlog de gevolgen van een raketaanval in Odessa filmde en op social media zette. En gelijk het land uit werd gegooid. Hij was geen Russische spion maar realiseerde zich gewoon niet dat het nuttige info voor de Russen was en daarom verkeerd om te doen.
[ Bericht 6% gewijzigd door slashdotter3 op 01-06-2023 00:05:40 ]
Je kan grosso modo wel verwachten dat de leo 1 bestand is tegen alle man portable meuk die er bestond toen ze gemaakt werden.quote:
Zoals het filmpje afsluit: we moeten de Leo1 niet onderschatten.quote:Op woensdag 31 mei 2023 23:43 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hier heb ik het vandaan. Het is zeker wel interessant, met name de gewichtsklasse en hoe dat operationele inzetbaarheid benvloedt.
Zijn we een maand verder, eer die leo 1's er zijn.quote:Op donderdag 1 juni 2023 00:19 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik acht ondertussen de kans wel groot dat, zoals je al zei,men die tanks het liefst beschikbaar heeft tijdens de start van het offensief.
Ik heb geen idee als 'niet-regular' in dit topic. Daarom stel ik ook de vraag: geen onderhandelingen, geen verdrag, dus wat dan?quote:Op woensdag 31 mei 2023 14:43 schreef ExTec het volgende:
En het oppervlakig uitzichtloze, ja, denk dat de meeste dat wel zien.
Maar is de oplossing dan dat oekraine nu maar land wegtekent, zodat rus over 10 jaar opnieuw verder kan gaan?
Dus je bent voorstander van putin belonen met z'n landjepik oorlog?quote:Op donderdag 1 juni 2023 01:01 schreef DavidTwente het volgende:
Als niet-kenner/niet-regular zou ik wel pleiten voor een staakt het vuren, gevolgd door onderhandelingen.
Je kunt niet onderhandelen met een land dat op genocide uit is. De totale vernietiging van Oekrane.quote:Op donderdag 1 juni 2023 01:01 schreef DavidTwente het volgende:
[..]
Als niet-kenner/niet-regular zou ik wel pleiten voor een staakt het vuren, gevolgd door onderhandelingen. Maar goed, dat schijnt een belachelijk idee te zijn volgens jou
Ow, en als de niet regular waarvan je toegeeft dat je die idd bent,quote:Op donderdag 1 juni 2023 01:01 schreef DavidTwente het volgende:
En vinden die kenners dan dat al die doden maar op de koop toe moeten worden genomen?
Die kom ik ook wel eens tegen, dan is de moeder idd vaak gewoon in de buurt.quote:Op donderdag 1 juni 2023 00:17 schreef slashdotter3 het volgende:
Mmm... kan zijn dat de moeder gewoon een paar uur weg was...
[ twitter ]
Nu onderhandelen is bij voorbaat gedoemd te mislukken. Er is op dit moment simpelweg geen uitkomst te bedenken die voor beide partijen acceptabel is.quote:Op donderdag 1 juni 2023 01:01 schreef DavidTwente het volgende:
[..]
Ik heb geen idee als 'niet-regular' in dit topic. Daarom stel ik ook de vraag: geen onderhandelingen, geen verdrag, dus wat dan?
"Het de Russen zo moeilijk mogelijk maken", "De Russen verdrijven uit veroverd gebied" zijn de wensen van de kenners hier. Maar hoe realistisch is dit? En vinden die kenners dan dat al die doden maar op de koop toe moeten worden genomen?
Als niet-kenner/niet-regular zou ik wel pleiten voor een staakt het vuren, gevolgd door onderhandelingen. Maar goed, dat schijnt een belachelijk idee te zijn volgens jou
Nee.quote:Op donderdag 1 juni 2023 01:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus je bent voorstander van putin belonen met z'n landjepik oorlog?
Dus geen onderhandelingen want "zij willen genocide", maar jij wil wel meer oorlogsdoden op je geweten hebben. Die redenering kan ik niet volgen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 01:09 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Je kunt niet onderhandelen met een land dat op genocide uit is. De totale vernietiging van Oekrane.
En Oekrane is lief? Wees toch niet zo naef. Oorlog is smerig. Altijd. Door beide partijen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 01:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, en als de niet regular waarvan je toegeeft dat je die idd bent,
Ben je er van bewust dat er martelkamers zijn, zelfs voor kinderen, in bezette gebieden?
Dus bezet gebied = oekrainse doden?
Dus nu gebied aan putin laten = nog meer doden?
Maar ik geef toe, dan verdwijnt het allemaal naar de achtergrond, dan hoor je er niks meer van....
Maar dan moet je gewoon lekker je kop in het zand steken. Gewoon geen nieuws omtrent deze oorlog tot je nemen. Zelfde effect.
Dus moet er door gevochten worden? Trieste constatering...quote:Op donderdag 1 juni 2023 01:21 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Nu onderhandelen is bij voorbaat gedoemd te mislukken. Er is op dit moment simpelweg geen uitkomst te bedenken die voor beide partijen acceptabel is.
quote:
Ik zit hier niet om aardig gevonden te worden.quote:Waarom doe je zo? Zo onaardig.
En ik denk dat je deze ook niet kon volgen?:quote:Dus geen onderhandelingen want "zij willen genocide", maar jij wil wel meer oorlogsdoden op je geweten hebben. Die redenering kan ik niet volgen.
Dus hou maar gewoon op met doen alsof het je om de doden gaat.quote:Ben je er van bewust dat er martelkamers zijn, zelfs voor kinderen, in bezette gebieden?
Dus bezet gebied = oekrainse doden?
Dus nu gebied aan putin laten = nog meer doden?
We maken onderscheid tussen de partij die begint, en de partij die binnengevallen wordt. De eerste is agressor, de 2de is slachtoffer.quote:En Oekrane is lief? Wees toch niet zo naef. Oorlog is smerig. Altijd. Door beide partijen.
Maar je mocht ophouden met doen alsof het je om de doden ging. Daarbij lijkt het je een beetje te ontgaan dat het aan oekraine is om te bepalen hoe ver, en niet verder. Niet aan anderen.quote:Ten koste van hoeveel meer doden? Hoeveel doden is acceptabel voor jullie?
Er valt niets te onderhandelen want Rusland wil alleen beginnen met onderhandelen als Oekraine al het ingenomen gebied erkent als Russisch. Dat is de boodschap die ze al maanden roepen dus heb je helaas geen keus om maar door te vechten.quote:Op donderdag 1 juni 2023 01:49 schreef DavidTwente het volgende:
[..]
Dus moet er door gevochten worden? Trieste constatering...
Mja het is net zo'n geweldig idee als toen in 1940 om met Adolf Hitler te willen onderhandelen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 01:01 schreef DavidTwente het volgende:
[..]
Ik heb geen idee als 'niet-regular' in dit topic. Daarom stel ik ook de vraag: geen onderhandelingen, geen verdrag, dus wat dan?
"Het de Russen zo moeilijk mogelijk maken", "De Russen verdrijven uit veroverd gebied" zijn de wensen van de kenners hier. Maar hoe realistisch is dit? En vinden die kenners dan dat al die doden maar op de koop toe moeten worden genomen?
Oekrane claimt zelfs land wat op moment van de claim niet eens onder hun controle was en is.quote:Op donderdag 1 juni 2023 02:01 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Er valt niets te onderhandelen want Rusland wil alleen beginnen met onderhandelen als Oekraine al het ingenomen gebied erkent als Russisch. Dat is de boodschap die ze al maanden roepen dus heb je helaas geen keus om maar door te vechten.
Uiteindelijk zal er moeten worden onderhandeld, maar het is duidelijk dat Rusland daar op het moment niet serieus klaar voor is.
Klopt, maar met westerse sensors kun je het verschil in temperatuur tussen de huid van een vijandelijke soldaat en de buitenkant van zijn helm detecteren op 1,5 kilometer afstand. Dus leven die nog als je binnen bereik van een RPG komt?quote:Op woensdag 31 mei 2023 23:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
We spreken over een offensief. Doorgaans tokkel je dan zelf richting die dingen..
En wij hier allemaal maar 'juichen' als we die filmpjes zienquote:
quote:https://tradingeconomics.com/commodity/urals-oil
Urals Crude Oil /barrel (USD/Bbl) 53.59 -1.51 (-2.74%)
Het is even afwachten wat de OPEC+ gaat doen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 07:05 schreef Digi2 het volgende:
Zoals verwacht,
2023 laat tot nu toe een flinke daling aan inkomsten zien uit olie en gas voor het russische regime.
[..]
quote:All that said, Goldman sees a "sizeable 35% subjective probability" that the major OPEC producers announce deeper cuts on Sunday because oil prices are clearly below our $80-85/bbl estimate of the OPEC put. Very low positioning, the Saudi determination not to give speculators free rein, and the decision to meet in person also suggest that deeper cuts will likely be discussed.
Looking further out beyond Sunday’s meeting, Goldman believes that elevated OPEC pricing power should allow the group to deliver additional cuts if oil prices were to remain below $80/bbl in H2.
quote:Op woensdag 31 mei 2023 23:52 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]De gewone burger moet ondertussen wel weten dat het niet de bedoeling is om deze filmpjes te publiceren. Zelfs hier in het topic weten users het en roepen bij bepaalde filmpjes dat het niet zo handig is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mmmm... het kunnen Russische spionnen zijn maar het kunnen net zo goed gewone burgers zijn die instagram/TikTok social media clout willen krijgen door iets spannends te filmen. Denk dat iedereen makkelijk die fout kan maken.
Kan me herinneren dat een NLer begin van de oorlog de gevolgen van een raketaanval in Odessa filmde en op social media zette. En gelijk het land uit werd gegooid. Hij was geen Russische spion maar realiseerde zich gewoon niet dat het nuttige info voor de Russen was en daarom verkeerd om te doen.
Die Nederlander was een journalist, Dulmers. En hij was heel goed op de hoogte van de regels. Daar heeft hij zelfs voor moeten tekenen. Verder heeft hij een relatie gehad met Baudet. In oorlogstijd neem je geen risico en dus is hij het land uit getrapt.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Die gaan net zo lang door met de markt verkrappen totdat de prijzen weer omhoog gaan. Tot nu toe werkt het alleen niet want de olieprijs is al maanden relatief stabiel.quote:Op donderdag 1 juni 2023 07:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is even afwachten wat de OPEC+ gaat doen.
[..]
Tsja, wat betreft die pricing power. Die neemt steeds verder af omdat de oliemarkt steeds verder verschuift naar koopkracht arme landen waar ook de bevolkingsgroei het grootst is. Hoge voedsel inflatie daar leidt al snel tot vraaguitval van aanzienlijke hoeveelheden olie. Daarnaast is de opleving van de chinese economie die werd verwacht uitgebleven. Hogere energieprijzen --> hogere voedselprijzen en dat dillema zal OPEC+ steeds meer in de weg kunnen gaan zitten wat betreft princing power als de grootste markt koopkracht arme landen zijn.quote:Op donderdag 1 juni 2023 07:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is even afwachten wat de OPEC+ gaat doen.
[..]
Niet.quote:Op donderdag 1 juni 2023 07:29 schreef Eightyone het volgende:
[ tweet ]
Dit gaat over Navo-oefeningen. Hoe betrouwbaar?
Het lijstje hoofdonderwerpen op hun site:quote:Op donderdag 1 juni 2023 07:29 schreef Eightyone het volgende:
[ tweet ]
Frontnieuwsquote:Op donderdag 1 juni 2023 07:29 schreef Eightyone het volgende:
[ tweet ]
Er valt niet te onderhandelen, het huidige regime in Rusland is totaal onbetrouwbaar. Elk verdrag zou je meteen de prullenbak in kunnen gooien.quote:Op donderdag 1 juni 2023 01:44 schreef DavidTwente het volgende:
[..]
Nee.
Waarom doe je zo? Zo onaardig.
[..]
Dus geen onderhandelingen want "zij willen genocide", maar jij wil wel meer oorlogsdoden op je geweten hebben. Die redenering kan ik niet volgen.
[..]
En Oekrane is lief? Wees toch niet zo naef. Oorlog is smerig. Altijd. Door beide partijen.
Daarom zo snel mogelijk staakt het vuren en onderhandelen.
De 'regulars' hier willen de gerechtigheid die zij voor ogen hebben: Rusland verslaan. Hoe realistisch is dat nu echt? Ten koste van hoeveel meer doden? Hoeveel doden is acceptabel voor jullie?
En het is nog maar de vraag of die gerechtigheid die jullie voor ogen hebben ooit wel behaald gaat worden. Ik waag het te betwijfelen.
Ik twijfel of je zelf gelooft dat iets van deze site waar kan zijn of niet.quote:Op donderdag 1 juni 2023 07:29 schreef Eightyone het volgende:
[ tweet ]
Wij, westerlingen, hebben helemaal niets te vertellen over wanneer er onderhandeld moet worden. Zowel de Russen als de Oekraners hebben nog geen enkele behoefte aan onderhandelingen. Hoe meer wapens we de Oekraners leveren des te doorslaggevender hun "argumenten" tijdens onderhandelingen gaan zijn en des te groter de Russische consessies zullen gaan zijn.quote:Op donderdag 1 juni 2023 01:01 schreef DavidTwente het volgende:
[..]
Konden de wappies geen betere scenarioschrijver krijgen?quote:Op donderdag 1 juni 2023 07:29 schreef Eightyone het volgende:
[ tweet ]
Er zijn al de nodige reacties geweest op je post maar wat ik nog zou willen toevoegen is dit. Je ziet iets over het hoofd. Namelijk dat er al een akkoord ligt: het Boedapest-memorandum. Oekrane heeft zijn kernwapens opgegeven in ruil voor erkenning van hun soevereiniteit door onder meer Rusland.quote:Op donderdag 1 juni 2023 01:01 schreef DavidTwente het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |