abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209339508
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:13 schreef Slayage het volgende:

[..]
"Doesn’t mother nature know that there are 🇺🇦 counteroffensives that need to take place?"
Ondertussen gaan de leveringen gewoon door.
pi_209339529
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:17 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ondertussen gaan de leveringen gewoon door.
Misschien is het inderdaad beter dat het laat zomer is straks. En dan hopen straks ook een droge herfst en een late winter :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 30 mei 2023 @ 17:21:23 #153
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_209339535
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:15 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Heb je ook een link naar het originele artikel?
Ik gok deze, omdat meerdere zoekpogingen me hier doen eindigen. Paywall, ook, en can't be *rsed om em ff door z'n toch lees site heen te halen.

https://www.wsj.com/artic(...)-it-can-win-89c43105

En de titel is anders, maar zag al meerdere keren deze samenvatting langskomen, dus vermoed dat het er wel ergens in staat.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 17:22:20 #154
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209339547
Kadyrov wil dat ze de staat van beleg afkondigen :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209339561
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:20 schreef Slayage het volgende:

[..]
Misschien is het inderdaad beter dat het laat zomer is straks. En dan hopen straks ook een droge herfst en een late winter :P
De Russen hebben er minstens net zo hard last van.
pi_209339579
twitter
pi_209339591
quote:
84s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:22 schreef Starhopper het volgende:
Zou hij op dit moment niet gewoon een onafhankelijk Tsjetsjeni uit kunnen roepen? Of leven die verlangens daar momenteel niet meer? Lijkt mij het ideale moment.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 17:32:19 #158
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209339624
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:28 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Zou hij op dit moment niet gewoon een onafhankelijk Tsjetsjeni uit kunnen roepen? Of leven die verlangens daar momenteel niet meer? Lijkt mij het ideale moment.
Dat lijkt mij ook. Maar zijn ambitie ligt in Moskou :')
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209339642
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:21 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik gok deze, omdat meerdere zoekpogingen me hier doen eindigen. Paywall, ook, en can't be *rsed om em ff door z'n toch lees site heen te halen.

En de titel is anders, maar zag al meerdere keren deze samenvatting langskomen, dus vermoed dat het er wel ergens in staat.
"The stakes are high,” said Mark Kimmitt, a retired U.S. Army brigadier general who commanded artillery units. “With little battlefield progress and declining attention worldwide, the Ukrainians must break out of the current stalemate or face increased calls for a cease-fire and negotiations.”

Het artikel is van 23 april, en dus voor de nieuwe situatie rondom Bakhmut. Het woord stalemate komt 1 malig voor, alleen in de bovenstaande quote.

natuurlijk is een stalemate knap, als underdog. Maar de tegenpartij heeft geen greintje fatsoen.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 17:37:21 #160
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209339672
https://www.reddit.com/r/(...)tayyip_erdogan_in_a/

Sweden is soon adopting a new law that makes it illegal to join or support a terrorist organisation, such as the PKK.
Erdogan will say that Sweden did this "in respect of Turkish concerns" and then approve the Swedish NATO application. He will then also be allowed to buy F16.

========================
Yeah this is just international diplomacy in action
Sweden pass a law that doesn’t really change anything but shows them making a concession to Turkey
Erdogan gets a concession to “show” how he’s a strong leader who can stand at the table with the US and EU and negotiate and get something for Turkey
Sweden get into NATO, Turkey get F-16s, everyone’s mostly happy and gets to spin things in a positive way for themselves
pi_209339673
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:24 schreef Ulx het volgende:

[..]
De Russen hebben er minstens net zo hard last van.
Ik denk wel minder omdat de Russen straks aan het verdedigen zijn. Modder hindert de aanvallende partij meer dan de verdedigende partij.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 30 mei 2023 @ 17:37:52 #162
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209339679
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 13:46 schreef Spablauw214 het volgende:
Net bij de tank wezen kijken op het Leidseplein. Deed me toch meer dan ik vooraf verwachtte.

Ranzige kutoorlog :r
Stond die doorzeefde ambulance er ook bij?
In Groesbeek iig wel.

Die maakte eigenlijk ng meer indruk.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_209339693
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:28 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Onafhankelijkheid zou kadirov verzwakken. Hij is nu koning in chechenie en untouchable in Rusland. Gaat daarom niet gebeuren.
-Rabia Al-Basri
pi_209339705
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:37 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)tayyip_erdogan_in_a/

Sweden is soon adopting a new law that makes it illegal to join or support a terrorist organisation, such as the PKK.
Erdogan will say that Sweden did this "in respect of Turkish concerns" and then approve the Swedish NATO application. He will then also be allowed to buy F16.

========================
Yeah this is just international diplomacy in action
Sweden pass a law that doesn’t really change anything but shows them making a concession to Turkey
Erdogan gets a concession to “show” how he’s a strong leader who can stand at the table with the US and EU and negotiate and get something for Turkey
Sweden get into NATO, Turkey get F-16s, everyone’s mostly happy and gets to spin things in a positive way for themselves
^O^
-Rabia Al-Basri
pi_209339711
Wat me opviel aan de aanval op Moskou was het complete gebrek aan luchtalarm.

En Locoshanker loopt nog gewoon rond hoor, zoals gewoonlijk zijn dit soort berichten wishfull thinking, en verspillen we veel teveel tijd hieraan. Hier bijvoorbeeld de Belarus oppositie over hem:
  dinsdag 30 mei 2023 @ 17:42:02 #166
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209339718
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:40 schreef Slayage het volgende:

[..]
^O^
Wat voor vliegtuigen heeft Turkije nu dan eigenlijk?
A murky, forgotten land.
pi_209339735
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:42 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
F16's
pi_209339742
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:42 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Overwegend de f16. Ze zijn wel bezig met hun eigen systemen ontwikkelen maar dat zit echt nog in de kinderschoenen. Er werd gespeculeerd dat als de oppositie zou winnen Turkije misschien weer mee zou gaan doen met de f35 als ze de s400 zouden lozen, maar dat is natuurlijk ook van de baan nu.
-Rabia Al-Basri
pi_209339796
twitter
pi_209339811
quote:
84s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:22 schreef Starhopper het volgende:
Die geldt al. Wel in verschillende vormen. Je kan beleggen wat je wilt, maar Rusland is al een totalitaire staat waarin het militair gezag al alles kan maken.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 17:53:41 #171
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209339820
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:44 schreef Slayage het volgende:

[..]
Overwegend de f16. Ze zijn wel bezig met hun eigen systemen ontwikkelen maar dat zit echt nog in de kinderschoenen. Er werd gespeculeerd dat als de oppositie zou winnen Turkije misschien weer mee zou gaan doen met de f35 als ze de s400 zouden lozen, maar dat is natuurlijk ook van de baan nu.
Ah.
Omdat er stond dat ze dan F16's zouden krijgen, vatte ik dat op als dat ze die nog niet zouden hebben :)
A murky, forgotten land.
pi_209339854
twitter

Ah.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 18:08:35 #173
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209339992
Mooi draadje :)
twitter
pi_209340008
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:53 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ah.
Omdat er stond dat ze dan F16's zouden krijgen, vatte ik dat op als dat ze die nog niet zouden hebben :)
Haha. Nee er wordt het nieuwste model bedoeld. Ze zijn die dingen al decennialang aan het upgraden.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 30 mei 2023 @ 18:17:33 #175
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209340100
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:57 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Ah.
Dan zal eerst de air defense op orde moeten zijn zodat er geen raket meer doorheen komt, pas dan kan er veilig een kantoor/fabriek worden geopend.
pi_209340262
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:21 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik heb hem gevonden.

Hier is de titel:

Russia Hits a Dead End in Bakhmut
Moscow’s forces will struggle to capitalize on their first major victory in months after a battle that depleted them
pi_209340298
In 1Vandaag lult Martin de Kruijf mooi mee met de presentator over het hoe en wat dat Oekraine met drones nu burgerdoelen heeft aangevallen. Maar hoe weten ze nou of het gericht was op burgerdoelen als alles zo'n beetje is neergehaald en hetgeen wel (deels?) iets geraak heeft net net een bovenste stukje flatgebouw was? 5 neergeschoten en 3 door verstoring van route laten veranderen zei Rusland zelf meen ik.

Vreemde redactie bij 1Vandaag en voor een belangrijke ex-militair. Ja misschien was het wel gericht op de 'gewone rus/rus in luxere wijk' om te laten voelen jullie zijn ook niet veilig en wat onrust veroorzaken, maar zij doen alsof je die conclusie al kan trekken op basis van wat we gezien hebben. Vind ik niet.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 18:44:54 #178
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_209340419
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 18:47:06 #179
117098 Hathor
Effe niet
pi_209340441
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:39 schreef Slayage het volgende:

[..]
Onafhankelijkheid zou kadirov verzwakken. Hij is nu koning in chechenie en untouchable in Rusland. Gaat daarom niet gebeuren.
Koning in Tsjetsjenie onder zijn eigen aanhang ja, er zijn genoeg Tsjetsjenen die zijn bloed wel kunnen drinken en de Russen het liefst allemaal de keel zouden doorsnijden. Kadirov is niet meer dan een puppet van Moskou.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_209340476
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 18:33 schreef 3rr0r het volgende:
In 1Vandaag lult Martin de Kruijf mooi mee met de presentator over het hoe en wat dat Oekraine met drones nu burgerdoelen heeft aangevallen. Maar hoe weten ze nou of het gericht was op burgerdoelen als alles zo'n beetje is neergehaald en hetgeen wel (deels?) iets geraak heeft net net een bovenste stukje flatgebouw was? 5 neergeschoten en 3 door verstoring van route laten veranderen zei Rusland zelf meen ik.

Vreemde redactie bij 1Vandaag en voor een belangrijke ex-militair. Ja misschien was het wel gericht op de 'gewone rus/rus in luxere wijk' om te laten voelen jullie zijn ook niet veilig en wat onrust veroorzaken, maar zij doen alsof je die conclusie al kan trekken op basis van wat we gezien hebben. Vind ik niet.
Ja, dat interview ging nergens over. De Kruijf leek stukken slechter genformeerd dan de gemiddelde bezoeker van dit topic.

[ Bericht 1% gewijzigd door xpompompomx op 30-05-2023 19:06:54 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_209340535
Hoeveel tijd zou realistisch nodig zijn bij een volledig geslaagd tegenoffensief?
Vakman pur sang
pi_209340563
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 16:30 schreef cleanfreak het volgende:

[..]
Dat betekent dat ook jouw omgeving niet meer zal bestaan.
Ehm ik woon niet eens in de buurt van fucking rusland
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 30 mei 2023 @ 18:59:15 #183
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209340624
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 18:09 schreef Slayage het volgende:

[..]
Haha. Nee er wordt het nieuwste model bedoeld. Ze zijn die dingen al decennialang aan het upgraden.
Ik kon me ook al niet voorstellen dat Turkije dan alleen maar oude (Sovjet) meuk zou hebben :D

Volgens mij ook een vrij moderne krijgsmacht.

En op n tegen Rusland zou ik mijn geld op de Turken zetten.
A murky, forgotten land.
  FOK!fotograaf dinsdag 30 mei 2023 @ 19:00:22 #184
364681 over_hedge
pi_209340635
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 18:59 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik kon me ook al niet voorstellen dat Turkije dan alleen maar oude (Sovjet) meuk zou hebben :D

Volgens mij ook een vrij moderne krijgsmacht.

En op n tegen Rusland zou ik mijn geld op de Turken zetten.
op dit moment zou ik mijn geld nog op Liechtenstein zetten
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 19:01:13 #185
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209340646
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 18:53 schreef Lospedrosa het volgende:
Hoeveel tijd zou realistisch nodig zijn bij een volledig geslaagd tegenoffensief?
2x de helft.

Weet je al waarom Lukashenko precies een slachtoffer is en waarvan?
pi_209340666
quote:
84s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:32 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat lijkt mij ook. Maar zijn ambitie ligt in Moskou :')
Dan is hij zo gek als een deur, de Russen gaan nooit een Tsjestjeen als staatshoofd accepteren.
pi_209340690
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 18:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja, dat interview ging nergens over. De Kruijf leek er minder stukken slechter genformeerd dan de gemiddelde bezoeker van dit topic.
Ha ja. Best kwalijk als je zo'n sturende berichtgeving doet. Dan ga je mee in het 'terroristische aanval op burgerdoelen' zoals Rusland het noemt. En dan zeggen 'Daar moet Zelensky toch geweten van hebben als je op burgerdoelen gaat schieten'.

Misschien waren ze op weg naar militaire doelen en is slechts 1 afzwaaier door electronische verstoring door de Russen in dat flatgebouw gekomen (nogal weinig schade als dat een direct hit was overigens) Die drones vlogen ook over die luxere wijk en niet zozeer in een huis daar.
pi_209340720
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
2x de helft.

Daar hebben jullie hier zelf al antwoord op gegeven.
Vakman pur sang
pi_209340733
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 15:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Loekasjenko is een klootzak maar tenminste wel hn klootzak waarvan ze niet beter weten dan dat hij al heel hun leven aan de macht is. Een nieuw mannetje van buiten is een heel ander verhaal.
[..]
Dat valt in de praktijk vies tegen want het leger weigert gewoon mee te doen met deze oorlog tot nu toe. Waarom met een nieuw mannetje aan het roer ineens wel? Welke stok heeft Rusland om mee te slaan?
Dit dus.
Vakman pur sang
pi_209340754
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:04 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Ha ja. Best kwalijk als je zo'n sturende berichtgeving doet. Dan ga je mee in het 'terroristische aanval op burgerdoelen' zoals Rusland het noemt. En dan zeggen 'Daar moet Zelensky toch geweten van hebben als je op burgerdoelen gaat schieten'.

Misschien waren ze op weg naar militaire doelen en is slechts 1 afzwaaier door electronische verstoring door de Russen in dat flatgebouw gekomen (nogal weinig schade als dat een direct hit was overigens) Die drones vlogen ook over die luxere wijk en niet zozeer in een huis daar.
En dan ook weer dat gezever over 'westerse wapens', terwijl iedere internetter vanmorgen al had gezien dat dat het juist niet waren. :')
  dinsdag 30 mei 2023 @ 19:08:51 #192
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209340761
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 18:33 schreef 3rr0r het volgende:
Ja misschien was het wel gericht op de 'gewone rus/rus in luxere wijk' om te laten voelen jullie zijn ook niet veilig en wat onrust veroorzaken, maar zij doen alsof je die conclusie al kan trekken op basis van wat we gezien hebben. Vind ik niet.
Dit is overigens wel de beste manier om de Rusjes snel op te laten tyfen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_209340778
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 18:53 schreef Lospedrosa het volgende:
Hangt ervan af wat de doelen zijn.
pi_209340791
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:26 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Wat heeft verdedigen te maken met flatgebouwen raken waar burgers wonen? Het is gewoon terreur net zoals Rusland wat ze hier deden. 'Koekje van eigen deeg', maar in dit voorbeeld geen haar beter natuurlijk. Die luchtmachtbasissen zoals Engels zijn weer wel het goede voorbeeld.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_209340803
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
2x de helft.

Lukashenko een slachtoffer?
Slachtoffers zijn de onschuldige mensen die Lukashenko gevangen heeft gezet vanwege protesten.
Die dagelijks gemarteld worden. Lukashenko is net zo slecht als Putin.
Het is de schoothond van Putin die de bescherming van Putin heeft omdat zijn eigen volk hem niet moet. Nu zijn er kernwapens in Belarus gezet.
Ik heb sterk het idee dat een kernaanval op het westen vanuit Belarus gedaan zou kunnen worden zodat Rusland/Putin zijn handen schoon zal houden.
En ik denk dat Lukashenko nu heel erg bang is voor Putin en zich oa daardoor ziek voordoet, of hij is idd echt ziek.
Er klopt iets niet en er is wat gaande.
Ook nou ook met die zogenaamde aanvallen van Oekrane op Moskou.
pi_209340815
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Daar hebben jullie hier zelf al antwoord op gegeven.
Maar jij weet het zelf niet?

Hij een slachtoffer :D _O-
pi_209340831
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:10 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hangt ervan af wat de doelen zijn.
Rusland uit Oekrane en de Krim.
Snap hoe langer ze wachten hoe meer en betere wapens. Met betere wapens een sneller offensief.
Aan de andere kant staan we alweer voor de zomer.
Zo’n grote linie terugpakken duurt toch nog maanden. Wellicht gaan ze voor een tactische overwinning bv mariopol en de Krim ofzo?
Vakman pur sang
pi_209340839
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:11 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wat heeft verdedigen te maken met flatgebouwen raken waar burgers wonen?
Volgens Poetin wel. Hij verdedigt de onderdrukte minderheid in de Donbas toch ook zo?
pi_209340843
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:15 schreef Malavita het volgende:

[..]
Maar jij weet het zelf niet?

Hij een slachtoffer :D _O-
Volgens mij kun je hem geen slachtoffer noemen maar jij je ding.
Vakman pur sang
pi_209340853
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:17 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Rusland uit Oekrane en de Krim.
Snap hoe langer ze wachten hoe meer en betere wapens. Met betere wapens een sneller offensief.
Aan de andere kant staan we alweer voor de zomer.
Zo’n grote linie terugpakken duurt toch nog maanden. Wellicht gaan ze voor een tactische overwinning bv mariopol en de Krim ofzo?
Daarvoor gaat vrijwel zeker een tweede offensief nodig zijn. Maar eind van de zomer komen er weer meer zware tanks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')