Ondertussen gaan de leveringen gewoon door.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:13 schreef Slayage het volgende:
[..]
"Doesn’t mother nature know that there are 🇺🇦 counteroffensives that need to take place?"
Misschien is het inderdaad beter dat het laat zomer is straks. En dan hopen straks ook een droge herfst en een late winterquote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ondertussen gaan de leveringen gewoon door.
Ik gok deze, omdat meerdere zoekpogingen me hier doen eindigen. Paywall, ook, en can't be *rsed om em ff door z'n toch lees site heen te halen.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:15 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Heb je ook een link naar het originele artikel?
De Russen hebben er minstens net zo hard last van.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:20 schreef Slayage het volgende:
[..]
Misschien is het inderdaad beter dat het laat zomer is straks. En dan hopen straks ook een droge herfst en een late winter
Zou hij op dit moment niet gewoon een onafhankelijk Tsjetsjeni uit kunnen roepen? Of leven die verlangens daar momenteel niet meer? Lijkt mij het ideale moment.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:22 schreef Starhopper het volgende:
Kadyrov wil dat ze de staat van beleg afkondigen
Dat lijkt mij ook. Maar zijn ambitie ligt in Moskouquote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:28 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Zou hij op dit moment niet gewoon een onafhankelijk Tsjetsjeni uit kunnen roepen? Of leven die verlangens daar momenteel niet meer? Lijkt mij het ideale moment.
"The stakes are high,” said Mark Kimmitt, a retired U.S. Army brigadier general who commanded artillery units. “With little battlefield progress and declining attention worldwide, the Ukrainians must break out of the current stalemate or face increased calls for a cease-fire and negotiations.”quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik gok deze, omdat meerdere zoekpogingen me hier doen eindigen. Paywall, ook, en can't be *rsed om em ff door z'n toch lees site heen te halen.
https://www.wsj.com/artic(...)-it-can-win-89c43105
En de titel is anders, maar zag al meerdere keren deze samenvatting langskomen, dus vermoed dat het er wel ergens in staat.
Ik denk wel minder omdat de Russen straks aan het verdedigen zijn. Modder hindert de aanvallende partij meer dan de verdedigende partij.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
De Russen hebben er minstens net zo hard last van.
Stond die doorzeefde ambulance er ook bij?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 13:46 schreef Spablauw214 het volgende:
Net bij de tank wezen kijken op het Leidseplein. Deed me toch meer dan ik vooraf verwachtte.
Ranzige kutoorlog
Onafhankelijkheid zou kadirov verzwakken. Hij is nu koning in chechenie en untouchable in Rusland. Gaat daarom niet gebeuren.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:28 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Zou hij op dit moment niet gewoon een onafhankelijk Tsjetsjeni uit kunnen roepen? Of leven die verlangens daar momenteel niet meer? Lijkt mij het ideale moment.
quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:37 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)tayyip_erdogan_in_a/
Sweden is soon adopting a new law that makes it illegal to join or support a terrorist organisation, such as the PKK.
Erdogan will say that Sweden did this "in respect of Turkish concerns" and then approve the Swedish NATO application. He will then also be allowed to buy F16.
========================
Yeah this is just international diplomacy in action
Sweden pass a law that doesn’t really change anything but shows them making a concession to Turkey
Erdogan gets a concession to “show” how he’s a strong leader who can stand at the table with the US and EU and negotiate and get something for Turkey
Sweden get into NATO, Turkey get F-16s, everyone’s mostly happy and gets to spin things in a positive way for themselves
Wat voor vliegtuigen heeft Turkije nu dan eigenlijk?quote:
F16'squote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wat voor vliegtuigen heeft Turkije nu dan eigenlijk?
Overwegend de f16. Ze zijn wel bezig met hun eigen systemen ontwikkelen maar dat zit echt nog in de kinderschoenen. Er werd gespeculeerd dat als de oppositie zou winnen Turkije misschien weer mee zou gaan doen met de f35 als ze de s400 zouden lozen, maar dat is natuurlijk ook van de baan nu.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wat voor vliegtuigen heeft Turkije nu dan eigenlijk?
Die geldt al. Wel in verschillende vormen. Je kan beleggen wat je wilt, maar Rusland is al een totalitaire staat waarin het militair gezag al alles kan maken.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:22 schreef Starhopper het volgende:
Kadyrov wil dat ze de staat van beleg afkondigen
Ah.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
Overwegend de f16. Ze zijn wel bezig met hun eigen systemen ontwikkelen maar dat zit echt nog in de kinderschoenen. Er werd gespeculeerd dat als de oppositie zou winnen Turkije misschien weer mee zou gaan doen met de f35 als ze de s400 zouden lozen, maar dat is natuurlijk ook van de baan nu.
Haha. Nee er wordt het nieuwste model bedoeld. Ze zijn die dingen al decennialang aan het upgraden.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ah.
Omdat er stond dat ze dan F16's zouden krijgen, vatte ik dat op als dat ze die nog niet zouden hebben
Dan zal eerst de air defense op orde moeten zijn zodat er geen raket meer doorheen komt, pas dan kan er veilig een kantoor/fabriek worden geopend.quote:
Ik heb hem gevonden.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik gok deze, omdat meerdere zoekpogingen me hier doen eindigen. Paywall, ook, en can't be *rsed om em ff door z'n toch lees site heen te halen.
https://www.wsj.com/artic(...)-it-can-win-89c43105
En de titel is anders, maar zag al meerdere keren deze samenvatting langskomen, dus vermoed dat het er wel ergens in staat.
Dank u!quote:Op dinsdag 30 mei 2023 18:30 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik heb hem gevonden.
Hier is de titel:
Russia Hits a Dead End in Bakhmut
Moscow’s forces will struggle to capitalize on their first major victory in months after a battle that depleted them
Koning in Tsjetsjenie onder zijn eigen aanhang ja, er zijn genoeg Tsjetsjenen die zijn bloed wel kunnen drinken en de Russen het liefst allemaal de keel zouden doorsnijden. Kadirov is niet meer dan een puppet van Moskou.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:39 schreef Slayage het volgende:
[..]
Onafhankelijkheid zou kadirov verzwakken. Hij is nu koning in chechenie en untouchable in Rusland. Gaat daarom niet gebeuren.
Ja, dat interview ging nergens over. De Kruijf leek stukken slechter genformeerd dan de gemiddelde bezoeker van dit topic.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 18:33 schreef 3rr0r het volgende:
In 1Vandaag lult Martin de Kruijf mooi mee met de presentator over het hoe en wat dat Oekraine met drones nu burgerdoelen heeft aangevallen. Maar hoe weten ze nou of het gericht was op burgerdoelen als alles zo'n beetje is neergehaald en hetgeen wel (deels?) iets geraak heeft net net een bovenste stukje flatgebouw was? 5 neergeschoten en 3 door verstoring van route laten veranderen zei Rusland zelf meen ik.
Vreemde redactie bij 1Vandaag en voor een belangrijke ex-militair. Ja misschien was het wel gericht op de 'gewone rus/rus in luxere wijk' om te laten voelen jullie zijn ook niet veilig en wat onrust veroorzaken, maar zij doen alsof je die conclusie al kan trekken op basis van wat we gezien hebben. Vind ik niet.
Ehm ik woon niet eens in de buurt van fucking ruslandquote:Op dinsdag 30 mei 2023 16:30 schreef cleanfreak het volgende:
[..]
Dat betekent dat ook jouw omgeving niet meer zal bestaan.
Ik kon me ook al niet voorstellen dat Turkije dan alleen maar oude (Sovjet) meuk zou hebbenquote:Op dinsdag 30 mei 2023 18:09 schreef Slayage het volgende:
[..]
Haha. Nee er wordt het nieuwste model bedoeld. Ze zijn die dingen al decennialang aan het upgraden.
op dit moment zou ik mijn geld nog op Liechtenstein zettenquote:Op dinsdag 30 mei 2023 18:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik kon me ook al niet voorstellen dat Turkije dan alleen maar oude (Sovjet) meuk zou hebben
Volgens mij ook een vrij moderne krijgsmacht.
En op n tegen Rusland zou ik mijn geld op de Turken zetten.
2x de helft.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 18:53 schreef Lospedrosa het volgende:
Hoeveel tijd zou realistisch nodig zijn bij een volledig geslaagd tegenoffensief?
Dan is hij zo gek als een deur, de Russen gaan nooit een Tsjestjeen als staatshoofd accepteren.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook. Maar zijn ambitie ligt in Moskou
Ha ja. Best kwalijk als je zo'n sturende berichtgeving doet. Dan ga je mee in het 'terroristische aanval op burgerdoelen' zoals Rusland het noemt. En dan zeggen 'Daar moet Zelensky toch geweten van hebben als je op burgerdoelen gaat schieten'.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 18:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, dat interview ging nergens over. De Kruijf leek er minder stukken slechter genformeerd dan de gemiddelde bezoeker van dit topic.
Daar hebben jullie hier zelf al antwoord op gegeven.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 19:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
2x de helft.
Weet je al waarom Lukashenko precies een slachtoffer is en waarvan?
Dit dus.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 15:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Loekasjenko is een klootzak maar tenminste wel hn klootzak waarvan ze niet beter weten dan dat hij al heel hun leven aan de macht is. Een nieuw mannetje van buiten is een heel ander verhaal.
[..]
Dat valt in de praktijk vies tegen want het leger weigert gewoon mee te doen met deze oorlog tot nu toe. Waarom met een nieuw mannetje aan het roer ineens wel? Welke stok heeft Rusland om mee te slaan?
En dan ook weer dat gezever over 'westerse wapens', terwijl iedere internetter vanmorgen al had gezien dat dat het juist niet waren.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 19:04 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ha ja. Best kwalijk als je zo'n sturende berichtgeving doet. Dan ga je mee in het 'terroristische aanval op burgerdoelen' zoals Rusland het noemt. En dan zeggen 'Daar moet Zelensky toch geweten van hebben als je op burgerdoelen gaat schieten'.
Misschien waren ze op weg naar militaire doelen en is slechts 1 afzwaaier door electronische verstoring door de Russen in dat flatgebouw gekomen (nogal weinig schade als dat een direct hit was overigens) Die drones vlogen ook over die luxere wijk en niet zozeer in een huis daar.
Dit is overigens wel de beste manier om de Rusjes snel op te laten tyfen.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 18:33 schreef 3rr0r het volgende:
Ja misschien was het wel gericht op de 'gewone rus/rus in luxere wijk' om te laten voelen jullie zijn ook niet veilig en wat onrust veroorzaken, maar zij doen alsof je die conclusie al kan trekken op basis van wat we gezien hebben. Vind ik niet.
Hangt ervan af wat de doelen zijn.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 18:53 schreef Lospedrosa het volgende:
Hoeveel tijd zou realistisch nodig zijn bij een volledig geslaagd tegenoffensief?
Wat heeft verdedigen te maken met flatgebouwen raken waar burgers wonen? Het is gewoon terreur net zoals Rusland wat ze hier deden. 'Koekje van eigen deeg', maar in dit voorbeeld geen haar beter natuurlijk. Die luchtmachtbasissen zoals Engels zijn weer wel het goede voorbeeld.quote:
Lukashenko een slachtoffer?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 19:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
2x de helft.
Weet je al waarom Lukashenko precies een slachtoffer is en waarvan?
Maar jij weet het zelf niet?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 19:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daar hebben jullie hier zelf al antwoord op gegeven.
Rusland uit Oekrane en de Krim.quote:
Volgens Poetin wel. Hij verdedigt de onderdrukte minderheid in de Donbas toch ook zo?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 19:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat heeft verdedigen te maken met flatgebouwen raken waar burgers wonen?
Volgens mij kun je hem geen slachtoffer noemen maar jij je ding.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 19:15 schreef Malavita het volgende:
[..]
Maar jij weet het zelf niet?
Hij een slachtoffer![]()
Daarvoor gaat vrijwel zeker een tweede offensief nodig zijn. Maar eind van de zomer komen er weer meer zware tanks.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 19:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Rusland uit Oekrane en de Krim.
Snap hoe langer ze wachten hoe meer en betere wapens. Met betere wapens een sneller offensief.
Aan de andere kant staan we alweer voor de zomer.
Zo’n grote linie terugpakken duurt toch nog maanden. Wellicht gaan ze voor een tactische overwinning bv mariopol en de Krim ofzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |