Kapitalisme lijkt ook redelijk achterhaald.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:57 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
In 2023 nog communist zijn terwijl het alom bekend is hoe misdadig die ideologie is.
Als het echt uit de klauwen loopt daar wel. Maar in veel gevallen wordt die ellende richting Rusland geblazen. Het ligt pal aan de rand van Russisch bezet gebied.quote:Op woensdag 31 mei 2023 20:15 schreef RipCity het volgende:
Personeel kerncentrale Zaporizja waarschuwt voor nucleaire catastrofe: ‘Wordt erger dan Tsjernobyl’
Kerncentrale Zaporizja in Oekraïne werd vorig jaar maart wereldwijd bekend toen deze bezet werd door de Russen. Zaporizja werd daarmee een van de eerste grote gebieden die sinds het uitbreken van de oorlog werd ingenomen door de troepen van Poetin.
In een exclusief interview met Sky News onthullen medewerkers van de kerncentrale wat er écht achter de gesloten deuren plaatsvindt. Ze waarschuwen onder meer voor een verwoesting die meer schade zal aanrichten dan de rampen in Tsjernobyl en Fukushima .
De getuigen waarschuwen in het interview voor een grote nucleaire catastrofe. ,,Dit zal grote schade aanrichten in Europa, Rusland en de Middellandse zee. Deze radioactieve straling zal duizenden vierkante kilometers land en zee beslaan”, aldus een van de medewerkers.
Gaan we hier last van krijgen?!!
Ja verzin eens wat nieuws.quote:Op woensdag 31 mei 2023 20:19 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Kapitalisme lijkt ook redelijk achterhaald.
Und jetzt?
Gewoon terug naar de sociaaldemocratie zoals we die lang gehad hebben in West-Europa. Met het verruilen van de sociaaldemocratie voor het neoliberalisme heeft Europa zijn eigen doodvonnis getekend.quote:Op woensdag 31 mei 2023 20:19 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Kapitalisme lijkt ook redelijk achterhaald.
Und jetzt?
De SP heeft zich ervan gedistantieerd omdat ROOD is gekaapt door een stel zolderkamercommunisten.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is dat officieel? Want online staan ze nog steeds te boek als de jongerenafdeling van de SP.
Je hebt gelijk, my bad. Het is officieel geen onderdeel van de SP meer.
Macron wil de geschiedenis is als de tweede Chamberlain..quote:Op woensdag 31 mei 2023 20:53 schreef Spablauw214 het volgende:
https://m.nieuwsblad.be/c(...)tm_source=nieuwsblad
De Fransen lijken erop voor te sorteren dat we door moeten met Poetin.
Ik zie niet hoe dat acceptabel is.
Soms wordt je voor voldongen feiten gesteld. Dan moet je wat. Maar in het artikel is het wel erg "ALS dit en ALS dat en ALS zus DAN moeten we misschien....".quote:Op woensdag 31 mei 2023 20:53 schreef Spablauw214 het volgende:
Kan me op zich voorstellen dat het altijd handig is om als Westen, al dan niet geregisseerd, ook ruimte te laten voor zulke ideeën.quote:Op woensdag 31 mei 2023 20:53 schreef Spablauw214 het volgende:
Groot probleem van communisme is dat ze de ‘arbeider’ op een hoop gooien als een idealistisch plaatje van de perfecte mens en vervolgens nooit de arbeider vragen wat die eigenlijk wil en uiteindelijk nooit toelaat in de corridors of power. Verrassend dus, dit statement.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:14 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Het is dat ik niet met ziektes wil schelden maar anders had ik me hier hardop afgevraagd of wat voor een ongelooflijke kk losers dit toch zijn zeg
Ik gok dat ‘de arbeiders’ binnen hun eigen cluppie op één hand te tellen zijnquote:Op woensdag 31 mei 2023 21:13 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Groot probleem van communisme is dat ze de ‘arbeider’ op een hoop gooien als een idealistisch plaatje van de perfecte mens en vervolgens nooit de arbeider vragen wat die eigenlijk wil en uiteindelijk nooit toelaat in de corridors of power. Verrassend dus, dit statement.
Ik ben er bang voor. Ik ben best redelijk links maar de luidruchtigste subgroepering is vooral van dogmatisch geneuzel. En dat is extra irritant omdat links mijns inziens juist naar het individu in de maatschappij zou moeten kijken. Ik kan er met m’n hoofd niet bij hoe je in dit geval gewoon 45 miljoen mensen, die precies in het midden van de discussie thuishoren, niet eens erkent.quote:Op woensdag 31 mei 2023 21:15 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik gok dat ‘de arbeiders’ binnen hun eigen cluppie op één hand te tellen zijn
Een van de dingen die me best wel raakt soms is de gepassioneerde strijd aan de randen van ons continent om Europa en de EU als symbool en idee van hoop en vrijheid. En als je naar ons verleden kijkt niet meer dan logisch: uit de as van wereldoorlogen, imperialisme en constante conflicten is een continent verrezen van rijkdom, mensenrechten en leefbaarheid, dat ondanks de problemen die er echt zijn bijna zonder uitzondering de rest van de wereld ver voorbij is. Het is jammer dat dit in het continent zelf zo ondersneeuwt.quote:
Het verhaal is dikke flauwekul natuurlijk.quote:Op woensdag 31 mei 2023 21:24 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)voor-zijn-veiligheid
![]()
putler werd gister morgenvroeg van zijn bed gelicht blijkbaar, aww hij mag niet eens uitslapen
Leg uitquote:Op woensdag 31 mei 2023 21:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het verhaal is dikke flauwekul natuurlijk.
Iris
Blond, aandacht voor make up, gewoon wel een mooie vrouw.quote:
Nah op een soort van denkniveau misschien - en het is niet slecht om te herkennen dat er in het kapitalisme (inherente) fouten zitten die ten koste gaan van de minst verdienenden in de maatschappij, die hebben daadwerkelijk vaak weinig agency (net zoveel als Rood aan Oekraïners geeft). Maar het communisme als theorie heeft m.i. wel een enorm probleem met materialisme: het gaat uit van gelijke (monetaire en macht) uitkomsten als ideaalbeeld en oplossing terwijl dat helemaal niet overeen hoeft te komen en komt met de wens van het individu. Het gevolg is de misstanden die je beschrijft, maar ik kan dat niet los zien van de inherente filosofie van het communisme.quote:Op woensdag 31 mei 2023 21:29 schreef Delenlill het volgende:
Het idee van communisme is natuurlijk geweldig. Alles is van iedereen en iedereen heeft er even veel recht op. Iedereen is gelijk. Maar er is geen land in de wereld, of in de geschiedenis waar het succesvol is geweest. Omdat er altijd een kern is die alle macht en rijkdom naar hun toetrekt. En de gewone burger die arm als een kerkrat achterblijft, waarvan wel verwacht wordt dat ze alles delen.
Een herhaling van onderstaande maar dan met een drone zou ook een mooie waarschuwing zijn.quote:Op woensdag 31 mei 2023 21:30 schreef TLC het volgende:
Wel goed om te horen dat ze steeds dichter bij putin komen, hij kan beter zn testament gaan opmaken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |