abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 31 mei 2023 @ 00:07:52 #1
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
  woensdag 31 mei 2023 @ 00:36:43 #2
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209345058
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 23:49 schreef oheng het volgende:

[..]
De haat en kwaad bloed jegens rusland is echter wel gestoeld op historische feiten. Zo heeft dat apenland nooit afgerekend met hun extreem bloedige verleden. En wij herinneren nog altijd de andere moordpartijen van de schuimbekkende russische hordes in Grozny, Alleppo, en bijvoorbeeld Georgië.

Het hele russische leger is opgezet om veel burgerslachtoffers te maken.

Oh en het continue gedreig met de vernietiging van de mensheid he.
Ze weten er geeneens van, alles van dit soort geschiedenis word onder de mat geveegd.

Zoals eigenlijk met alles, echt alles hun aandeel in bezetting Polen? 1939 of dat ze wapens munitie tanks vliegtuigen vrachtwagens kreeg van de VS..
Nee hoor dat terug vechten deden ze volledig alleen.

Allemaal van dat soort dingen bloedbaden in andere landen aanrichten? Westerse manipulatie.

Het Russische volk word zoveel voorgelogen decennia lang.
Lijkt Noord-korea een kleuterklasje bij.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_209345087
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 22:27 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat is typisch het luchtige en onverantwoordelijke denken van veel politici tegenwoordig, dat juist voor die sluipende escalatie heeft gezorgd.
De sluipende escalatie is gekomen doordat het Westen jarenlang te laf heeft gereageerd op Rusland.
  woensdag 31 mei 2023 @ 00:51:36 #4
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_209345093
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 00:02 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik geloof dat ze voor 50 miljoen in de boeken staan en van het steunpakket van 72 miljard zijn er nog 4 miljard beschikbaar, dus 100 f16's sturen kan niet zonder een nieuwe steunpakket.
Ik heb begrepen dat het vrij onwaarschijnlijk is dat de VS nog eens een steunpakket van dergelijke omvang aan Oekraine zal goedkeuren. De steun vanuit de VS droogt op, wie is er in staat om de rol van de VS over te nemen? Europa is hard op weg om haar militaire voorraden/reserves uit te hollen en er wordt binnen de EU nog steeds niet serieus vaart gemaakt met het inrichten van nieuwe productiecapaciteit. De rest van de wereld lijkt me niet voldoende belangen te hebben met de uitkomst van deze oorlog om er flink (i.e. tientallen/honderden miljarden) in te investeren. Het lijkt er kortom op dat Oekraine nog één kans heeft en dat is het komende zomeroffensief waarbij zoveel mogelijk terreinwinst geboekt zal moeten moeten, en daarna zal Oekraine waarschijnlijk naar de onderhandelingstafel gedwongen worden door met name de VS. Ik heb her en der gelezen dat Biden een staakt het vuren gerealiseerd wil zien vóór zijn herverkiezing, dat moet één van de stokpaardjes worden van zijn herverkiezingscampagne. Ik zie momenteel niet in hoe Europa of andere bondgenoten een eventueel verlies van de steun van de VS kunnen opvangen.
pi_209345098
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 00:51 schreef Terecht het volgende:

[..]
Ik heb begrepen dat het vrij onwaarschijnlijk is dat de VS nog eens een steunpakket van dergelijke omvang aan Oekraine zal goedkeuren. De steun vanuit de VS droogt op, wie is er in staat om de rol van de VS over te nemen? Europa is hard op weg om haar militaire voorraden/reserves uit te hollen en er wordt binnen de EU nog steeds niet serieus vaart gemaakt met het inrichten van nieuwe productiecapaciteit. De rest van de wereld lijkt me niet voldoende belangen te hebben met de uitkomst van deze oorlog om er flink (i.e. tientallen/honderden miljarden) in te investeren. Het lijkt er kortom op dat Oekraine nog één kans heeft en dat is het komende zomeroffensief waarbij zoveel mogelijk terreinwinst geboekt zal moeten moeten, en daarna zal Oekraine waarschijnlijk naar de onderhandelingstafel gedwongen worden door met name de VS. Ik heb her en der gelezen dat Biden een staakt het vuren gerealiseerd wil zien vóór zijn herverkiezing, dat moet een van stokpaardjes worden van zijn herverkiezingscampagne. Ik zie momenteel niet in hoe Europa of andere bondgenoten een eventueel verlies van de steun van de VS kunnen opvangen.
Volgens mij is dat verhaal over dat Biden een staakt het vuren wil voor de verkiezingen, pure speculatie.

Sowieso speelt buitenlandpolitiek nauwelijks een rol in Amerikaanse verkiezingen.
  woensdag 31 mei 2023 @ 01:01:36 #6
24329 KNAK
ff w88,......
pi_209345115
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 00:54 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Sowieso speelt buitenlandpolitiek nauwelijks een rol in Amerikaanse verkiezingen.
Was even in de US en overal waar je een vraagteken plaatst bij de hoge prijzen voor zo een beetje alles wordt "Oorlog in Ukraine' als antwoord gegeven. Ideaal momentje om zieltjes te winnen; oorlogje voorbij door Biden de Sniffer - Prijsjes omlaag - klootjesvolk blij...
Mai pben rai~!
  woensdag 31 mei 2023 @ 01:02:23 #7
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_209345116
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 00:51 schreef Terecht het volgende:

[..]
Ik heb begrepen dat het vrij onwaarschijnlijk is dat de VS nog eens een steunpakket van dergelijke omvang aan Oekraine zal goedkeuren. De steun vanuit de VS droogt op, wie is er in staat om de rol van de VS over te nemen? Europa is hard op weg om haar militaire voorraden/reserves uit te hollen en er wordt binnen de EU nog steeds niet serieus vaart gemaakt met het inrichten van nieuwe productiecapaciteit. De rest van de wereld lijkt me niet voldoende belangen te hebben met de uitkomst van deze oorlog om er flink (i.e. tientallen/honderden miljarden) in te investeren. Het lijkt er kortom op dat Oekraine nog één kans heeft en dat is het komende zomeroffensief waarbij zoveel mogelijk terreinwinst geboekt zal moeten moeten, en daarna zal Oekraine waarschijnlijk naar de onderhandelingstafel gedwongen worden door met name de VS. Ik heb her en der gelezen dat Biden een staakt het vuren gerealiseerd wil zien vóór zijn herverkiezing, dat moet één van de stokpaardjes worden van zijn herverkiezingscampagne. Ik zie momenteel niet in hoe Europa of andere bondgenoten een eventueel verlies van de steun van de VS kunnen opvangen.
De militaire steun is natuurlijk een deel van het probleem. Binnen het steunpakket van de VS zat er ook 26,4 miljard financiële steun [1]. Als dat opdroogt zal Europe toch ook extra geld over de brug moeten komen om Oekraïne op de been te houden.
Politico had pas een artikel waar werd gesteld dat de EU 1,5 miljard steun per maand geeft en het begrotingstekort van Oekraïne 3,5 miljard is.

1:https://www.cfr.org/artic(...)research%20institute.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 31 mei 2023 @ 01:10:30 #8
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_209345135
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 00:54 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Volgens mij is dat verhaal over dat Biden een staakt het vuren wil voor de verkiezingen, pure speculatie.

Sowieso speelt buitenlandpolitiek nauwelijks een rol in Amerikaanse verkiezingen.
Speculatie is het zeker, maar het lijkt me geen gekke speculatie als je er vanuit gaat dat Biden het op zal nemen tegen Donald Trump. Trump heeft vanaf het begin van dit conflict gezegd dat hij binnen een paar dagen wel een dealtje met Poetin zou kunnen sluiten om deze oorlog te beeindigen, als Biden dat lukt dan neemt hij Trump een hoop wind uit de zeilen.
pi_209345144
Putin meldt op RIA:

quote:
“We didn’t unleash this war in 2014 – the Kiev regime unleashed a war in the Donbass. And we don’t use these means, which are used by Ukrainian bigwigs. Another confirmation of this is the attack on peaceful facilities in Moscow,” the president said.

He stressed that, unlike the Armed Forces of Ukraine , the Russian army inflicts only precision strikes on military infrastructure facilities, including "the military intelligence headquarters of Ukraine , which was hit two or three days ago."
"
"As you know, the Kiev regime chose a different path, the path of attempts to intimidate Russia, intimidate Russian citizens and strike residential buildings. This, of course, is a clear sign of terrorist activity," the head of state said.

He called the work of the Moscow air defense system normal and satisfactory. On the whole, it is clear what is needed to "compact the air defense of the capital," and the authorities will do it, Putin concluded.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 23:55 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Van de andere kant kun je gebaseerd op historische feiten elke partij wel haten. De Oekraïners hebben ook aardig wat etnisch gezuiverd in het verleden bijvoorbeeld.
Ten eerste moet je dan bijna 80 jaar terug in de tijd, en ten tweede is de moord op de Polen in Oekraine gepleegd door een (anti nazi én anti commie) rebellenleger dat na de 2e Wereld Oorlog geen steun had onder de bevolking, en bovendien bijna geheel uitgeroeid was.

Is niet helemaal hetzelfde als een staat die, met steun van de bevolking, 5 minuten geleden nog oorlogmisdaden pleegde. Of zijn alle Irakezen ook verantwoordelijk voor de misdaden van ISIS?
  woensdag 31 mei 2023 @ 01:17:09 #10
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_209345154
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 01:02 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De militaire steun is natuurlijk een deel van het probleem. Binnen het steunpakket van de VS zat er ook 26,4 miljard financiële steun [1]. Als dat opdroogt zal Europe toch ook extra geld over de brug moeten komen om Oekraïne op de been te houden.
Politico had pas een artikel waar werd gesteld dat de EU 1,5 miljard steun per maand geeft en het begrotingstekort van Oekraïne 3,5 miljard is.

1:https://www.cfr.org/artic(...)research%20institute.
Financiele steun lijkt me voor de EU geen probleem. Materiele steun nu juist wel. De EU heeft militair gezien zeer beperkte voorraden en je kunt niet zomaar binnen een paar maanden complete assemblagelijnen voor allerlei wapentuig uit de grond stampen zonder dat je zeer rigoureuze maatregelen neemt (overschakelen op een oorlogseconomie en dus het overnemen van de bedrijfsvoering van commerciele partijen door de staat).
pi_209345166
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 01:10 schreef Terecht het volgende:

[..]
Speculatie is het zeker, maar het lijkt me geen gekke speculatie als je er vanuit gaat dat Biden het op zal nemen tegen Donald Trump. Trump heeft vanaf het begin van dit conflict gezegd dat hij binnen een paar dagen wel een dealtje met Poetin zou kunnen sluiten om deze oorlog te beeindigen, als Biden dat lukt dan neemt hij Trump een hoop wind uit de zeilen.
Dat dealtje met Putin om de oorlog te beëindigen houdt gewoon in dat hij gaat dreigen met het stoppen van alle hulp aan Oekraïne, en waarschijnlijk uit de NAVO gaat stappen. Dat is hoe hij de oorlog in 1 dag wil stoppen, pure chantage.

En ik verwacht niet dat Trump een serieuze kandidaat gaat worden voor de presidentsverkiezingen. Hij verliest steeds meer steun bij de republikeinen, en werkt zich steeds meer in de nesten.
  woensdag 31 mei 2023 @ 01:37:38 #12
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_209345221
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 01:18 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Dat dealtje met Putin om de oorlog te beëindigen houdt gewoon in dat hij gaat dreigen met het stoppen van alle hulp aan Oekraïne, en waarschijnlijk uit de NAVO gaat stappen. Dat is hoe hij de oorlog in 1 dag wil stoppen, pure chantage.

En ik verwacht niet dat Trump een serieuze kandidaat gaat worden voor de presidentsverkiezingen. Hij verliest steeds meer steun bij de republikeinen, en werkt zich steeds meer in de nesten.
Trump gaat net zoals in 2016 al zijn republikeinse tegenkandidaten vermorzelen. Nikki Haley is een onderkruiper en DeSantis is in de interpersoonlijke interactie een kloon van Jeb Bush; een schlemiel. Jeb is op gruwelijke wijze door Trump vernederd en dat zal ook met DeSantis gaan gebeuren naar mijn idee.
pi_209345225
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 00:49 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
De sluipende escalatie is gekomen doordat het Westen jarenlang te laf heeft gereageerd op Rusland.
twitter
pi_209345255
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 00:49 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
De sluipende escalatie is gekomen doordat het Westen jarenlang te laf heeft gereageerd op Rusland.
Sowieso wordt die escalatie langspeelplaat steeds meer humorist als mensen die nog gebruiken. Het enige land wat constant escaleert is Rusland. Het enige wat het westen doet is Oekraïne steunen met wapens en financieel maar we sturen zelf geen troepen wat Oekraïne zelf ook weet. Wat trouwens ook nergens verboden is bij een land in oorlog. Maar van dag 1 is Rusland ons constant aan het bedreigen met aanvallen, nukes en andere ongein enzovoort. Praten en verdragen hebben sowieso geen zin want anders zaten we niet in deze situatie. Dus de enige die escaleert is gewoon Rusland zelf geen enkel ander land. Het enige is dat ze gelukkig steeds meer geïsoleerd raken in de wereld.
  woensdag 31 mei 2023 @ 01:58:19 #15
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_209345268
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 01:14 schreef oheng het volgende:
Putin meldt op RIA:
[..]
[..]
Ten eerste moet je dan bijna 80 jaar terug in de tijd, en ten tweede is de moord op de Polen in Oekraine gepleegd door een (anti nazi én anti commie) rebellenleger dat na de 2e Wereld Oorlog geen steun had onder de bevolking, en bovendien bijna geheel uitgeroeid was.

Is niet helemaal hetzelfde als een staat die, met steun van de bevolking, 5 minuten geleden nog oorlogmisdaden pleegde. Of zijn alle Irakezen ook verantwoordelijk voor de misdaden van ISIS?
Het gaat er meer om dat er op elk land wel wat valt af te dingen.
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 01:14 schreef oheng het volgende:
Putin meldt op RIA:
[..]
[..]
Ten eerste moet je dan bijna 80 jaar terug in de tijd, en ten tweede is de moord op de Polen in Oekraine gepleegd door een (anti nazi én anti commie) rebellenleger dat na de 2e Wereld Oorlog geen steun had onder de bevolking, en bovendien bijna geheel uitgeroeid was.

Is niet helemaal hetzelfde als een staat die, met steun van de bevolking, 5 minuten geleden nog oorlogmisdaden pleegde. Of zijn alle Irakezen ook verantwoordelijk voor de misdaden van ISIS?
Geen steun, dat leger bestond uit de locale bevolking. Het is natuurlijk geen toeval dat het deel van de Oekraïne waar dat leger opereerde nog altijd erg nationalistisch is.

Een inwoner is nooit verantwoordelijk voor de daden van het land. Nederlanders zijn toch ook niet verantwoordelijk voor de toeslagenaffaire.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 31 mei 2023 @ 02:03:10 #16
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_209345275
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 01:17 schreef Terecht het volgende:

[..]
Financiele steun lijkt me voor de EU geen probleem. Materiele steun nu juist wel. De EU heeft militair gezien zeer beperkte voorraden en je kunt niet zomaar binnen een paar maanden complete assemblagelijnen voor allerlei wapentuig uit de grond stampen zonder dat je zeer rigoureuze maatregelen neemt (overschakelen op een oorlogseconomie en dus het overnemen van de bedrijfsvoering van commerciele partijen door de staat).
Nee, in principe is dat geen probleem. Individuele landen als Griekenland en Hongarije kunnen natuurlijk wel dwars gaan liggen.
Misschien zit er nog wat in het verschiet voor Nederland door wellicht landbouwgrond voor Nederlandse boeren in Oekraïne te kunnen bemachtigen.
Zeker met de vele oorlogsdoden moeten er op dat vlak mogelijkheden zijn.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 31 mei 2023 @ 02:10:01 #17
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_209345286
Ik kwam dit nog tegen overigens.
Goede punten met name qua gewichtsverschil tussen soviet en moderne westerse tanks.
Oekraïne krijgt 110 van dit soort tanks.



[ Bericht 5% gewijzigd door BlaZ op 31-05-2023 02:17:36 ]
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 31 mei 2023 @ 02:18:27 #18
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209345307
Eigenlijk een heel treurig filmpje.
Deze Rus zal wel een van de velen zijn die dagenlang niets heeft gegeten en gedronken en is achtergelaten door de anderen. Hij ligt voor pampus op de grond en krijgt dan een dronebom en z'n schedel ligt open.

Ik heb sterk het gevoel dat Ukrainse soldaten hem zonder risico hadden kunnen redden en wellicht had hij daarna een aanwinst kunnen zijn voor het Freedom of Russia legion...

https://www.reddit.com/r/(...)g_hit_by_drone_drop/
Lone russian soldier getting hit by drone drop munition. EXTREMELY NSFW

[ Bericht 0% gewijzigd door slashdotter3 op 31-05-2023 02:30:42 ]
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 31 mei 2023 @ 02:25:30 #19
408813 crew  trein2000
pi_209345312
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 01:02 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De militaire steun is natuurlijk een deel van het probleem. Binnen het steunpakket van de VS zat er ook 26,4 miljard financiële steun [1]. Als dat opdroogt zal Europe toch ook extra geld over de brug moeten komen om Oekraïne op de been te houden.
Politico had pas een artikel waar werd gesteld dat de EU 1,5 miljard steun per maand geeft en het begrotingstekort van Oekraïne 3,5 miljard is.

1:https://www.cfr.org/artic(...)research%20institute.
Geld is oplosbaar, zeker zolang het incidenteel geld is. Dat is echt het probleem niet. Een miljard meer of minder zie je op de rijksbegroting al amper terug, laat staan op de begrotingen van de gezamenlijke Europese landen.

Het probleem zit veel meer in het militaire deel. Wat kunnen we nog leveren als we er op letten dat we zowel een geloofwaardige afschrikking op peil moeten houden (zowel tegen horizontale escalatie als voor andere grapjassen die eventueel van het moment gebruik willen maken, lees China) als niet willen dat bepaalde technologieën in handen van China/Rusland/Iran komen. De oude voorraden zijn een keer op, dan moet je scherpe keuzes maken. Dat begint eigenlijk nu pas, hier voor was het toch vooral of oude meuk of licht spul…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_209345313
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 00:51 schreef Terecht het volgende:
Het lijkt er kortom op dat Oekraine nog één kans heeft en dat is het komende zomeroffensief
Maar er komt toch eerst een lente-offensief van Oekraïnse kant?
Dat wordt steeds gezegd op het NOS-journaal en in de media:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/04/27/analyse/
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 31 mei 2023 @ 02:26:51 #21
408813 crew  trein2000
pi_209345315
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 02:03 schreef BlaZ het volgende:
Misschien zit er nog wat in het verschiet voor Nederland door wellicht landbouwgrond voor Nederlandse boeren in Oekraïne te kunnen bemachtigen.

Wat? Dit meen je toch niet echt hè? Dat zou toch wel ultiem aasgierengedrag zijn. Mag hopen dat we dat niet gaan doen als land.

Wat individuele boeren doen en regelen moeten ze zelf weten, maar als land zou het meer dan onethisch zijn.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 31 mei 2023 @ 02:33:53 #22
408813 crew  trein2000
pi_209345322
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 01:58 schreef BlaZ het volgende:
Een inwoner is nooit verantwoordelijk voor de daden van het land.
Niet mee eens. Om twee redenen. Tussen helemaal niet verantwoordelijk en persoonlijk dader loopt een vloeiende overgang. Dat is niet binair. En ergens op die lijn zit de grens tussen een beetje betrokkenheid en verantwoordelijkheid. Maar een verstokte Poetinstemmer staat natuurlijk ergens anders op die lijn dan Navalny, al staan beide aan de ‘goede’ kant van de streep.

Twee er zit een verschil tussen wat ik dan maar even noem collectieve verantwoordelijkheid en individuele schuld. Dat een groep iets heeft laten gebeuren kun je niet zomaar iedere individu aanrekenen. Maar dat neemt de verantwoordelijkheid van de groep niet weg. ‘De bevolking’ kan ergens verantwoordelijkheid voor dragen zonder dat je vindt dat elk individueel lid daar van naar Den Haag moet bij wijze van spreken
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 31 mei 2023 @ 03:01:20 #23
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_209345335
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 02:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Niet mee eens. Om twee redenen. Tussen helemaal niet verantwoordelijk en persoonlijk dader loopt een vloeiende overgang. Dat is niet binair. En ergens op die lijn zit de grens tussen een beetje betrokkenheid en verantwoordelijkheid. Maar een verstokte Poetinstemmer staat natuurlijk ergens anders op die lijn dan Navalny, al staan beide aan de ‘goede’ kant van de streep.

Twee er zit een verschil tussen wat ik dan maar even noem collectieve verantwoordelijkheid en individuele schuld. Dat een groep iets heeft laten gebeuren kun je niet zomaar iedere individu aanrekenen. Maar dat neemt de verantwoordelijkheid van de groep niet weg. ‘De bevolking’ kan ergens verantwoordelijkheid voor dragen zonder dat je vindt dat elk individueel lid daar van naar Den Haag moet bij wijze van spreken
Natuurlijk is er op een bepaald vlak een collectieve verantwoordelijkheid. Vandaar dat ik ook land gebruikte aangezien de afstand tussen land en individu wel erg groot is. Bij een hypothetisch land van enkele honderden inwoners (wellicht het Vaticaan) ligt dat natuurlijk weer anders.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 31 mei 2023 @ 03:02:34 #24
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_209345336
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 02:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wat? Dit meen je toch niet echt hè? Dat zou toch wel ultiem aasgierengedrag zijn. Mag hopen dat we dat niet gaan doen als land.

Wat individuele boeren doen en regelen moeten ze zelf weten, maar als land zou het meer dan onethisch zijn.
Nee, niet als aasgierengedrag natuurlijk. Het gaat erom dat er land vrijkomt waar dan een nette prijs voor betaalt kan worden, dat komt juist Oekraïne ten goede.
Het is een stuk makkelijker om een nieuw bedrijf te beginnen als er ondersteuning vanuit overheidsniveau is.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 31 mei 2023 @ 06:19:21 #25
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209345528
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 01:10 schreef Terecht het volgende:

[..]
Speculatie is het zeker, maar het lijkt me geen gekke speculatie als je er vanuit gaat dat Biden het op zal nemen tegen Donald Trump. Trump heeft vanaf het begin van dit conflict gezegd dat hij binnen een paar dagen wel een dealtje met Poetin zou kunnen sluiten om deze oorlog te beeindigen, als Biden dat lukt dan neemt hij Trump een hoop wind uit de zeilen.
Goeie humor van Trump.
Maar als hij dat gaat doen gaat dit ten koste van de Oekraïense bevolking.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_209345533
twitter


Ligt het aan mij of ziet hij er niet goed uit. Hij staat te wankelen op zijn benen, heeft een raar kuchje, en een rare uitdrukking op zijn gezicht. Heeft hij per ongeluk van zijn eigen thee gedronken ofzo?
  woensdag 31 mei 2023 @ 06:22:24 #27
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209345536
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 01:47 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Sowieso wordt die escalatie langspeelplaat steeds meer humorist als mensen die nog gebruiken. Het enige land wat constant escaleert is Rusland. Het enige wat het westen doet is Oekraïne steunen met wapens en financieel maar we sturen zelf geen troepen wat Oekraïne zelf ook weet. Wat trouwens ook nergens verboden is bij een land in oorlog. Maar van dag 1 is Rusland ons constant aan het bedreigen met aanvallen, nukes en andere ongein enzovoort. Praten en verdragen hebben sowieso geen zin want anders zaten we niet in deze situatie. Dus de enige die escaleert is gewoon Rusland zelf geen enkel ander land. Het enige is dat ze gelukkig steeds meer geïsoleerd raken in de wereld.
Praten heeft helemaal geen nut met Poetin, die kwam in de maanden voor de inval naar buiten dat hij niet van plan was Oekraïne binnen te vallen, veel westerse leiders gingen er heen om te praten..
En wat deed Poetin.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 31 mei 2023 @ 06:23:11 #28
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209345540
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 06:21 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]

Ligt het aan mij of ziet hij er niet goed uit. Hij staat te wankelen op zijn benen, heeft een raar kuchje, en een rare uitdrukking op zijn gezicht. Heeft hij per ongeluk van zijn eigen thee gedronken ofzo?
Alleen maar in een bunker zitten is niet goed voor je gezondheid.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_209345581
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 06:21 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]

Ligt het aan mij of ziet hij er niet goed uit. Hij staat te wankelen op zijn benen, heeft een raar kuchje, en een rare uitdrukking op zijn gezicht. Heeft hij per ongeluk van zijn eigen thee gedronken ofzo?
Soms denk ik dood putin maar niet, maar neem hem gevangen en stop hem in een cel met overal aan de muren foto's van slachtoffers van de oorlog in Oekraine en laat hem dan nooit meer uit de cel.
Dan zou hij wensen dat hij dood was (of wellicht doet hij het dan zelf wel op den duur).
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 31 mei 2023 @ 06:50:01 #31
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_209345634
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 06:38 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
Lindsey Graham is er maar druk mee.
pi_209345679


Tara Reade, de vrouw die Biden heeft beschuldigd van aanranding, loopt over naar Rusland.

Lol, wie had dat nou verwacht. Ze is zogenaamd bang dat ze in de gevangenis belandt of wordt omgebracht, dus loopt ze over naar Rusland. Iets zegt mij dat het hele verhaal verzonnen was, en dat ze al voor Rusland werkte. Een vroege poging om de verkiezingen te beïnvloeden.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 31 mei 2023 @ 07:09:03 #33
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209345691
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 07:06 schreef Delenlill het volgende:
[ afbeelding ]

Tara Reade, de vrouw die Biden heeft beschuldigd van aanranding, loopt over naar Rusland.

Lol, wie had dat nou verwacht. Ze is zogenaamd bang dat ze in de gevangenis belandt of wordt omgebracht, dus loopt ze over naar Rusland. Iets zegt mij dat het hele verhaal verzonnen was, en dat ze al voor Rusland werkte. Een vroege poging om de verkiezingen te beïnvloeden.
Wat doorzichtig :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 31 mei 2023 @ 07:15:21 #34
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209345729
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 07:06 schreef Delenlill het volgende:
[ afbeelding ]

Tara Reade, de vrouw die Biden heeft beschuldigd van aanranding, loopt over naar Rusland.

Lol, wie had dat nou verwacht. Ze is zogenaamd bang dat ze in de gevangenis belandt of wordt omgebracht, dus loopt ze over naar Rusland. Iets zegt mij dat het hele verhaal verzonnen was, en dat ze al voor Rusland werkte. Een vroege poging om de verkiezingen te beïnvloeden.
Loopt over???
Lopen???
Na tegen de tijd dat ze er is zal ze haar overgewicht wel kwijt zijn hoop ik voor haar.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 31 mei 2023 @ 08:03:38 #35
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_209345971
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 02:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Geld is oplosbaar, zeker zolang het incidenteel geld is. Dat is echt het probleem niet. Een miljard meer of minder zie je op de rijksbegroting al amper terug, laat staan op de begrotingen van de gezamenlijke Europese landen.

Het probleem zit veel meer in het militaire deel. Wat kunnen we nog leveren als we er op letten dat we zowel een geloofwaardige afschrikking op peil moeten houden (zowel tegen horizontale escalatie als voor andere grapjassen die eventueel van het moment gebruik willen maken, lees China) als niet willen dat bepaalde technologieën in handen van China/Rusland/Iran komen. De oude voorraden zijn een keer op, dan moet je scherpe keuzes maken. Dat begint eigenlijk nu pas, hier voor was het toch vooral of oude meuk of licht spul…
Ja, akkoord, dat gaf ik hierboven ook al aan. Het is alleen de vraag of dat vanuit de EU opgelost moet worden of vanuit de individuele lidstaten, aangezien er op EU niveau potentiële dwarsliggers zijn.

Daarnaast is het ook de vraag in hoeverre de productie van militaire voertuigen opgeschroefd kan worden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_209345981
Stel: je hebt als Oekraïner een drone tot je beschikking, weet waar Vlad zit en weet je hem dodelijk zal treffen als je de drone inzet. Zou je hem dan wel of niet inzetten?

POLL
  woensdag 31 mei 2023 @ 08:07:43 #37
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_209345992
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 02:18 schreef slashdotter3 het volgende:
Eigenlijk een heel treurig filmpje.
Deze Rus zal wel een van de velen zijn die dagenlang niets heeft gegeten en gedronken en is achtergelaten door de anderen. Hij ligt voor pampus op de grond en krijgt dan een dronebom en z'n schedel ligt open.

Ik heb sterk het gevoel dat Ukrainse soldaten hem zonder risico hadden kunnen redden en wellicht had hij daarna een aanwinst kunnen zijn voor het Freedom of Russia legion...

https://www.reddit.com/r/(...)g_hit_by_drone_drop/
Lone russian soldier getting hit by drone drop munition. EXTREMELY NSFW
Hij had ook zichzelf kunnen redden door zich over te geven toen het nog kon.

Hij had wel wat beter geraakt mogen worden, dat het gewoon gelijk klaar is.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 31 mei 2023 @ 08:07:51 #38
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209345993
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 08:05 schreef Raw85 het volgende:
Stel: je hebt als Oekraïner een drone tot je beschikking, weet waar Vlad zit en weet je hem dodelijk zal treffen als je de drone inzet. Zou je hem dan wel of niet inzetten?

[poll=5656]
Jah!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209346052
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 07:06 schreef Delenlill het volgende:
[ afbeelding ]

Tara Reade, de vrouw die Biden heeft beschuldigd van aanranding, loopt over naar Rusland.

Lol, wie had dat nou verwacht. Ze is zogenaamd bang dat ze in de gevangenis belandt of wordt omgebracht, dus loopt ze over naar Rusland. Iets zegt mij dat het hele verhaal verzonnen was, en dat ze al voor Rusland werkte. Een vroege poging om de verkiezingen te beïnvloeden.
Nou dit verwacht je echt niet......
pi_209346092
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 08:05 schreef Raw85 het volgende:
Stel: je hebt als Oekraïner een drone tot je beschikking, weet waar Vlad zit en weet je hem dodelijk zal treffen als je de drone inzet. Zou je hem dan wel of niet inzetten?

[poll=5656]
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 07:06 schreef Delenlill het volgende:
[ afbeelding ]

Tara Reade, de vrouw die Biden heeft beschuldigd van aanranding, loopt over naar Rusland.

Lol, wie had dat nou verwacht. Ze is zogenaamd bang dat ze in de gevangenis belandt of wordt omgebracht, dus loopt ze over naar Rusland. Iets zegt mij dat het hele verhaal verzonnen was, en dat ze al voor Rusland werkte. Een vroege poging om de verkiezingen te beïnvloeden.
dit topic is verworden tot wilde fantasietjes _O-
pi_209346116
quote:
14s.gif Op woensdag 31 mei 2023 08:21 schreef aTypisch het volgende:

[..]
[..]
dit topic is verworden tot wilde fantasietjes _O-
Dat ‘fantasietje’ is natuurlijk meer een soort start van een mogelijke discussie of Poetin nou het probleem is of dat hij op dit moment eerder de minst onredelijke tussen de onredelijken is. Ik zou zelf het risico op een nog veel grotere idioot aan het roer wel vrezen als Oekraïner.
pi_209346129
quote:
84s.gif Op woensdag 31 mei 2023 08:07 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Jah!
had jij niet al moeite met avada kadavra in hogwarts legacy?
  woensdag 31 mei 2023 @ 08:36:51 #43
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209346200
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 08:03 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, akkoord, dat gaf ik hierboven ook al aan. Het is alleen de vraag of dat vanuit de EU opgelost moet worden of vanuit de individuele lidstaten, aangezien er op EU niveau potentiële dwarsliggers zijn.

Daarnaast is het ook de vraag in hoeverre de productie van militaire voertuigen opgeschroefd kan worden.
Wat ik me al even afvraag: waarom betaalt Europa de VS niet voor hun wapens? Met name straks de munitie en nieuwe wapens die nog waarde hebben of nog van de band moeten rollen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nebelwerfer op 31-05-2023 08:51:52 ]
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 31 mei 2023 @ 08:49:32 #44
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209346326
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 08:36 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Wat ik me al even afvraag: waarom betaalt Europa de VS niet voor hun wapens? Met name straks de munitie en nieuwe wapens die nog waarde hebben of jog van de band moeten rollen.
Dit vraag ik mij al langer af.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209346360
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 08:03 schreef BlaZ het volgende:
Ja, akkoord, dat gaf ik hierboven ook al aan. Het is alleen de vraag of dat vanuit de EU opgelost moet worden of vanuit de individuele lidstaten, aangezien er op EU niveau potentiële dwarsliggers zijn.

Daarnaast is het ook de vraag in hoeverre de productie van militaire voertuigen opgeschroefd kan worden.
Je hebt toch zo een bondgenootschap van "Vrienden van Oekraine" (Westerse landen voornamelijk, maar niet alleen), en daar zal Hongarije ondanks dat het een EU-lid is niet bij zitten. Deze vrienden komen samen en besluiten tot op details wat wanneer wordt geleverd etc. Dat gaat dus buiten de EU om, Japan maar ook Australie of Canada zit er ook bij.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  woensdag 31 mei 2023 @ 09:02:00 #46
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209346448
twitter


Speculatie, maar zaken als het niet te lijken gedetecteerd te hebben vind ik ook wel het overpeinzen waard.

Maar boven dat hoop ik vooral dat het Oekraïne niet geweest is. Het is hier al goed gepraat, maar het drones op een stad gooien is, wat mij betreft, meer iets wat past bij de Russen. De keren dat het de russen betrof zijn hier dan ook wel bekritiseerd! :wtf:

Nadeel kan wel zijn dat extreme groeperingen een burgeroorlog starten binnen Rusland. Leuk op korte termijn tegen Putin, maar die kan zomaar een jarenlang conflict worden met diverse gevolgen voor de Russische burgers, maar ook de wereld.
pi_209346484
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 09:02 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]

Speculatie, maar zaken als het niet te lijken gedetecteerd te hebben vind ik ook wel het overpeinzen waard.

Maar boven dat hoop ik vooral dat het Oekraïne niet geweest is. Het is hier al goed gepraat, maar het drones op een stad gooien is, wat mij betreft, meer iets wat past bij de Russen. De keren dat het de russen betrof zijn hier dan ook wel bekritiseerd! :wtf:

Nadeel kan wel zijn dat extreme groeperingen een burgeroorlog starten binnen Rusland. Leuk op korte termijn tegen Putin, maar die kan zomaar een jarenlang conflict worden met diverse gevolgen voor de Russische burgers, maar ook de wereld.
Wel terechte speculatie natuurlijk.

Het zijn echt hele luide drones, dus met minstens 550km afstand dat helemaal niemand het door heeft? Dat is niet heel logisch.
En kunnen die drones dat wel aan zo'n afstand? Volgens hem niet, maar denk niet dat dat echt bekend is.

En ja natuurlijk krijgt Rusland kritiek als ze steden bombarderen.
Ukraine nu minder? We weten niet of Ukraine wel echt betrokken was (nou ja altijd gedeelte natuurlijk) of bv levering aan die rebellen.
We weten ook de doelen niet. De Russen bombarderen al sinds het begin van de oorlog burgerdoelen. Dus logisch dat iedereen dan heel fel is. Als Ukraine nu een keertje Moskou aanvalt zou ik dat meer dan logisch vinden, zo lang het geen burgerdoelen zijn (al zou dat vanuit hun standpunt ook wel te begrijpen zijn).
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 31 mei 2023 @ 09:16:36 #48
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209346517
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 09:10 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wel terechte speculatie natuurlijk.

Het zijn echt hele luide drones, dus met minstens 550km afstand dat helemaal niemand het door heeft? Dat is niet heel logisch.
En kunnen die drones dat wel aan zo'n afstand? Volgens hem niet, maar denk niet dat dat echt bekend is.

En ja natuurlijk krijgt Rusland kritiek als ze steden bombarderen.
Ukraine nu minder? We weten niet of Ukraine wel echt betrokken was (nou ja altijd gedeelte natuurlijk) of bv levering aan die rebellen.
We weten ook de doelen niet. De Russen bombarderen al sinds het begin van de oorlog burgerdoelen. Dus logisch dat iedereen dan heel fel is. Als Ukraine nu een keertje Moskou aanvalt zou ik dat meer dan logisch vinden, zo lang het geen burgerdoelen zijn (al zou dat vanuit hun standpunt ook wel te begrijpen zijn).
Bewust burgerdoelen aanvallen moeten ze niet doen. Maar als het per ongeluk een keer misgaat, das dan jammer. Laat de inwoners van Moskou maar bang zijn.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209346531
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 09:02 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]

Speculatie, maar zaken als het niet te lijken gedetecteerd te hebben vind ik ook wel het overpeinzen waard.

Maar boven dat hoop ik vooral dat het Oekraïne niet geweest is. Het is hier al goed gepraat, maar het drones op een stad gooien is, wat mij betreft, meer iets wat past bij de Russen. De keren dat het de russen betrof zijn hier dan ook wel bekritiseerd! :wtf:

Nadeel kan wel zijn dat extreme groeperingen een burgeroorlog starten binnen Rusland. Leuk op korte termijn tegen Putin, maar die kan zomaar een jarenlang conflict worden met diverse gevolgen voor de Russische burgers, maar ook de wereld.
Deze drones hadden niet eens een payload.

Kijk, als Oekraine nou een hele woonwijk in Moskou platgooit, dan kun je wat mij betreft wel zeggen: "wat vreselijk dat het Kremlin speelt met de levens van russiche burgers, het wordt tijd dat ze zich overgeven".
pi_209346537
Is er eigenlijk al bekend welk type drones (merk, model) er precies gebruikt zijn?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')