Bron: ad.nlquote:Op woensdag 31 mei 2023 11:12 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hij zou voor 2 miljoen euro aan microchips en andere technologie naar Rusland hebben proberen te smokkelen. Dmitri K. (55) werd daarom vastgezet, maar mocht na tweeënhalve maand de cel uit in afwachting van zijn zaak. Vandaag moest hij voorkomen. Maar dát bleek een probleem...
[/quote]quote:... Echt... Jongens. Hoe naïef kan je zijn.
En de euro's heeft ie waarschijnlijk meegenomen.
[..]
Hij zou voor 2 miljoen euro aan microchips en andere technologie naar Rusland hebben proberen te smokkelen. Dmitri K. (55) werd daarom vastgezet, maar mocht na tweeënhalve maand de cel uit in afwachting van zijn zaak. Vandaag moest hij voorkomen. Maar dát bleek een probleem...
Vanuit Rusland werd ook veel geraffineerde aardolie zoals kerosine en diesel geimporteerd in de EU maar ook daar zijn nu flinke beperkingen aan opgelegd. Dat betekend dat die aardolie nu elders afgezet moet worden en ook de aanzienlijke raffinage marges verdwijnen voor het russische regime. De meeste landen buiten europa raffineren zelf en steken de raffinage marges liever in eigen zak zoals in China en India.quote:Op woensdag 31 mei 2023 11:47 schreef Sabata het volgende:
[..]
OPEC beperkt ja maar waren de Saudi niet nijdig op RU omdat ze niet aan beperkt oppompen deden
[..]
Maar iedereen maakt ook wel de aanname dat de drones zijn opgestegen in de Oekraïne.quote:Op woensdag 31 mei 2023 09:57 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ondanks dat speculatie is.
Zijn wel degelijk een aantal goeie punten.
Rusland claimt meerdere drones te hebben neer geschoten boven Moskou.
En ik vind het heel erg knap want aan de andere kant claimt Rusland zelf ook dat Oekraïne geen Bayraktar drones meer heeft.
En ik meen dat dit toch echt de enige lange afstand drones waren en die konden zo'n beetje 300km.
Dus verhaaltje stinkt.
Dus het betreft of opstandelingen in Rusland zelf.
Of gewoon Rusland zelf, voor motivatie boost.
Britain sees record net migration levels, increasing pressure on governmentquote:Op woensdag 31 mei 2023 09:46 schreef cynicus het volgende:
Ach, de Britten wilden met Brexit ook asielzoekers en andere niet-Britten buiten de deur houden en kijk nou eens, een Indier als premier!
Het kan verkeren.
Corruptie? Leg dat eens uit?quote:Op woensdag 31 mei 2023 11:52 schreef Hyperdude het volgende:
Corruptie op zijn Nederlands.quote:[Russische verdachte in afwachting proces vrijgelaten -> gevlucht naar Rusland]
quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoho, iets is pas BNW-proof als het om antiwesterse USA/EU-BAD!1!! gaat hè.
Dat zou dus duiden op rebellen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 12:08 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar iedereen maakt ook wel de aanname dat de drones zijn opgestegen in de Oekraïne.
Het lijkt me toch niet onmogelijk om die dingen in Rusland zelf te krijgen en daar op te laten stijgen.
De trainingen zijn in de VS, maar ze hebben een postbus in UK of Spanje.quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:31 schreef Bramito het volgende:
[..]
Hoe kan het nou dat ze f16 simulators in Spanje hebben? Het zelfde verhaal als dat de UK f16 piloten gaat opleiden.
Kan iemand mij uitleggen hoe dat zit?
Maar dat is alleen maar omdat velen hier zich hier het lot van oekrainers aantrekken,quote:Op dinsdag 30 mei 2023 23:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jullie bevestigen wat ik zeg wel telkens onmiddellijk en feilloos. Iedereen die niet hysterisch gilt om verdere escalatie is pro-Rusland en zelfs kwaadaardig. Terwijl ik hier zoveel letterlijk kwaadaardige Posts kan lezen waarop in het geheel niet gereageerd wordt.
De haat en kortzichtigheid zit toch echt bij jullie.
In Zaragoza worden/werden wel mensen getraind voor antiair en tanks maar voor vliegtuigen heb ik niks gelezan. Er staan hier sowieso alleen F18s.quote:Op woensdag 31 mei 2023 11:08 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja... waarschijnlijk fake? Engeland kan ik me nog wel voorstellen omdat ze sowieso veel training doen, dat andere landen daar hun spullen stallen. Maar Spanje heeft nooit F16s gehad en is volgens mij ook niet een focuspunt van trainingen.
Gisteren was er een video van een die in een weiland terechtkwam.quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:00 schreef oheng het volgende:
[..]
Het is natuurlijk vreemd dat:
- De drones of half rusland door konden vliegen
- Of dat er tientallen konden opstijgen binnen in rusland
- Het luchtalarm niet afging
- De drones geen payload hadden.
De reactie van het Kremlin is ook zeer relaxed te noemen.
quote:
Als dit waar is, dan is het een briljante actie geweest!quote:Op woensdag 31 mei 2023 13:38 schreef Ulx het volgende:
Dit is natuurlijk wel interessant.
[ twitter ]
Jazeker. En de 'Russische burger die niet aan politiek doet' heeft er ook een mening over.quote:Op woensdag 31 mei 2023 13:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als dit waar is, dan is het een briljante actie geweest!
Jammer dat ze Poetin niet geraakt hebben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |