Nee hoor, deze drones zijn Made in Ukraine.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 11:25 schreef HowardRoark het volgende:
Een drone-aanval in Moskou vanochtend. Het doet denken aan die drone-aanval die weer eerder zagen gericht op het Kremlin. Amerikaanse inlichtingendiensten hebben op basis daarvan gesteld dat het waarschijnlijk het werk was van Oekrane. Als dit klopt en nu weer zo is zou dat behoorlijk vervelend zijn, men is dan bewust bezig met allerlei Westerse wapens, deze oorlog te laten escaleren. Dat is ook niet zo raar, want Oekrane ziet dat misschien als een manier om te kunnen winnen.
Goh, wat raar dat een land dat wordt aangevallen terug slaat.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 11:25 schreef HowardRoark het volgende:
Een drone-aanval in Moskou vanochtend. Het doet denken aan die drone-aanval die weer eerder zagen gericht op het Kremlin. Amerikaanse inlichtingendiensten hebben op basis daarvan gesteld dat het waarschijnlijk het werk was van Oekrane. Als dit klopt en nu weer zo is zou dat behoorlijk vervelend zijn, men is dan bewust bezig met allerlei Westerse wapens, deze oorlog te laten escaleren. Dat is ook niet zo raar, want Oekrane ziet dat misschien als een manier om te kunnen winnen.
Ach,ik heb al die lieden die zo bang zijn voor escalatie nooit gehoord over dat Iran de oorlog in Oekrane escaleert door drones te leveren aan Rusland.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 11:40 schreef xpompompomx het volgende:
Er was niks westers aan de drones die vandaag in Moskou geleverd zijn.
Waar staat dit in mijn post?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 16:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Goh, wat raar dat een land dat wordt aangevallen terug slaat.
Ik begrijp daar werkelijk niets van. Zo'n land moet toch zichzelf meteen over geven. Want anders escaleert de boel.
Goh, wat raar dat een land dat wordt aangevallen terug slaat.quote:
Nu quote je jezelf, niet mij. Dus mijn vraag blijft staan: waar heb ik gezegd dat Oekrane zich meteen over moet geven?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Goh, wat raar dat een land dat wordt aangevallen terug slaat.
Wat is de andere optie als terugslaan niet mag?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nu quote je jezelf, niet mij. Dus mijn vraag blijft staan: waar heb ik gezegd dat Oekrane zich meteen over moet geven?
Je lijkt me niet dement.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nu quote je jezelf, niet mij. Dus mijn vraag blijft staan: waar heb ik gezegd dat Oekrane zich meteen over moet geven?
In deze discussie wordt voor de optie gekozen om een rookgordijn op te werpen.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat is de andere optie als terugslaan niet mag?
Het eigen grondgebied verdedigen. Dat was ook altijd het uitgangspunt.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat is de andere optie als terugslaan niet mag?
Dat zijn ze ook aan het doen.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het eigen grondgebied verdedigen. Dat was ook altijd het uitgangspunt.
Nee hoor, Moskou is niet het grondgebied van Oekrane. De tegenstander aanvallen op diens grondgebied is niet hetzelfde als jouw eigen grondgebied verdedigen. En dit is vervelend omdat op die manier dit conflict alleen maar verder kan gaan escaleren, en Zelenskyy meermaals heeft gezegd dit niet te gaan doen. Bijvoorbeeld, na de vorige droneaanval:quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat zijn ze ook aan het doen.
Dus waarom heb je daar opeens moeite mee?
quote:EU-chef Borrell vreest escalatie na droneaanval Kremlin
EU-buitenlandchef Borrell waarschuwt Rusland dat het de vermeende droneaanval op het Kremlin niet mag gebruiken als excuus om de oorlog in Oekrane verder te laten escaleren. "We zijn bezorgd dat dit kan worden aangegrepen om het oproepen van meer dienstplichtigen of militairen te rechtvaardigen, of om meer aanvallen uit te voeren op Oekrane", zei hij voorafgaand aan een overleg met ministers uit EU-landen.
Rusland beschuldigde gisteren Oekrane van een droneaanval op het Kremlin, die als doel zou hebben gehad om president Poetin te doden. Vandaag wees de woordvoerder van Poetin naar de Verenigde Staten. Die zouden volgens hem "ongetwijfeld" achter de droneaanval zitten. Hij gaf echter geen bewijs voor die claim.
Zowel Oekrane als de VS ontkent betrokkenheid. "We vechten alleen op ons eigen grondgebied. We verdedigen onze dorpen en steden", zei president Zelensky gisteren. "We weten niet eens precies wat hier is gebeurd, maar ik kan u verzekeren dat de Verenigde Staten er geen enkele rol in hebben gespeeld", zei een woordvoerder van het Witte Huis tegen nieuwszender CNN.
Bron
Doen ze toch? Die paar vliegende voetzoekers zorgen ervoor dat Rusland niet alles naar voren kan schuiven. Oh, en ze ontkennen dat ze het waren.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het eigen grondgebied verdedigen. Dat was ook altijd het uitgangspunt.
Dat is onderdeel van een land verdedigen ja.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, Moskou is niet het grondgebied van Oekrane. De tegenstander aanvallen op diens grondgebied is niet hetzelfde als jouw eigen grondgebied verdedigen. En dit is vervelend omdat op die manier dit conflict alleen maar verder kan gaan escaleren, en Zelenskyy meermaals heeft gezegd dit niet te gaan doen. Bijvoorbeeld, na de vorige droneaanval:
[..]
Kyiv is niet het grondgebied van Rusland.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, Moskou is niet het grondgebied van Oekrane.
Dat is jouw verzinsel.quote:De tegenstander aanvallen op diens grondgebied is niet hetzelfde als jouw eigen grondgebied verdedigen.
Wat, dat Moskou Kyiv gaat aanvallen?quote:En dit is vervelend omdat op die manier dit conflict alleen maar verder kan gaan escaleren,
Welk voordeel heeft Zelensky van het vantevoren aankondigen wat ze gaan doen?quote:en Zelenskyy meermaals heeft gezegd dit niet te gaan doen. Bijvoorbeeld, na de vorige droneaanval:
[..]
Oh, ik snap het wel, Russische burgers mogen natuurlijk geen last hebben van deze oorlog.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 18:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Doen ze toch? Die paar vliegende voetzoekers zorgen ervoor dat Rusland niet alles naar voren kan schuiven. Oh, en ze ontkennen dat ze het waren.
Niemand die dit heeft beweerd. Het werkt voor de discussie het beste als je blijft bij wat users daadwerkelijk zeggen.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 18:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh, ik snap het wel, Russische burgers mogen natuurlijk geen last hebben van deze oorlog.
Vandaar dat er hoogst verontwaardigd wordt gereageerd.
Mooi. Zelenskyy heeft namelijk niet gezegd dat ze Rusland niet zouden aanvallen. Sterker nog, vorige week stelden ze nog dat het front 2300 kilometer lang is. Van de Zee van Azov tot de grens met Wit-Rusland. Dat Rusland niet in staat is die grens of het luchtruim te bewaken lijkt me nou typisch een probleem voor Rusland. Daar hoeft Oekrane geen rekening mee te houden.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 18:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niemand die dit heeft beweerd. Het werkt voor de discussie het beste als je blijft bij wat users daadwerkelijk zeggen.
Dat vind ik eigenlijk wel een goed punt. Rusland faalt in dit opzicht inderdaad behoorlijk. Desalniettemin is het gewoon niet handig om een kernmacht met een behoorlijk gestoorde dictator aan het roer te gaan aanvallen.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 19:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Mooi. Zelenskyy heeft namelijk niet gezegd dat ze Rusland niet zouden aanvallen. Sterker nog, vorige week stelden ze nog dat het front 2300 kilometer lang is. Van de Zee van Azov tot de grens met Wit-Rusland. Dat Rusland niet in staat is die grens of het luchtruim te bewaken lijkt me nou typisch een probleem voor Rusland. Daar hoeft Oekrane geen rekening mee te houden.
Daar zeg je het al, 'komt op mij over'.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 19:01 schreef Ulx het volgende:
Het geneuzel van je (en van heel wat anderen) komt echt op me over als dat van een meeloper van de grootste pestkop van het schoolplein. Zo eentje die na duizend keer klappen uitdelen aan de kleintjes op een dag de verkeerde koter een dreun verkoopt en nu keihard al zijn tanden uit zijn grote bek geslagen ziet worden omdat wat vriendjes van die kleine hem een honkbalknuppel hebben gegeven. En ineens is het janken dat dat heel gemeen is en oneerlijk en huilhuilhuil en ik krijg jullie allemaal wel. Met die meeloper die dan ineens het licht ziet en vindt dat we allemaal vriendjes zouden moeten zijn.
Dat gejammer over gewenste narratieven is anders minstens zo treurig. Je laat gewoon keer op keer merken dat je nauwelijks op de hoogte bent van de feiten, ook in dit topic weer met je ‘aanval met Westerse wapens’ in Moskou.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 19:34 schreef HowardRoark het volgende:
Ik (en velen met mij) bekijken dit conflict gewoon op een hele andere manier dan jij en wat anderen doen. Dat jij daar vervolgens van alles achter zoekt is voor mij niet relevant. Het valt in lijn met wat we hier op FOK! vanaf het begin hebben gezien, elke afwijking van een gewenst narratief rondom deze oorlog en je wordt meteen op een bepaalde manier weggezet.
Nee hoor, dit is duidelijk merkbaar. De ophef die er telkens ontstaat als iemand een ander geluid laat horen is daar blijk van. In dit geval ben ik dat, ik heb er kritiek op dat Oekrane (mocht het inderdaad van hun komen) dit soort acties uithaalt en meteen twee, drie, vier users die er op springen.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 19:44 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dat gejammer over gewenste narratieven is anders minstens zo treurig. Je laat gewoon keer op keer merken dat je nauwelijks op de hoogte bent van de feiten, ook in dit topic weer met je ‘aanval met Westerse wapens’ in Moskou.
Daar op terugkomen? Nee, dat onze vrolijke vriend Howard natuurlijk niet! En dat is niet voor het eerst. Toch buitengewoon opmerkelijk voor een kritische denker
Jij begint duidelijk over die escalatie met Westerse wapens omdat dat binnen juw narratief past. Om daarna te doen alsof het om het even is of het nou wel/niet met Westerse wapens is gedaan is lachwekkend, dat snap je zelf ook wel.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 19:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dit is duidelijk merkbaar. De ophef die er telkens ontstaat als iemand een ander geluid laat horen is daar blijk van. In dit geval ben ik dat, ik heb er kritiek op dat Oekrane (mocht het inderdaad van hun komen) dit soort acties uithaalt en meteen twee, drie, vier users die er op springen.
Als je dit in OOR of NWS doet zijn dat er meteen dubbel dat aantal. Daaruit blijkt dat er een gewenst narratief is, waarbij het veel frustratie en onbegrip losmaakt als iemand hier ook maar enigszins van afwijkt.
En of deze drones nu van het Westen komen of dat men deze zelf heeft gefabriceerd (wellicht met Westers geld) is eigenlijk om het even. Het is gewoon geen handige zet. Je schiet er niets mee op, het lokt een tegenreactie uit, mogelijke escalatie en je jaagt de Russische burgers ook tegen je in het harnas. Die gaan zo denken dat er wellicht daadwerkelijk nog een kern van waarheid zit in de propaganda die ze dagelijks krijgen voorgeschoteld.
Rusland is hier toch echt de aanvallende partij. Dan kan je niet van Ukraine verwachten dat ze zich niet verdedigen.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 19:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat vind ik eigenlijk wel een goed punt. Rusland faalt in dit opzicht inderdaad behoorlijk. Desalniettemin is het gewoon niet handig om een kernmacht met een behoorlijk gestoorde dictator aan het roer te gaan aanvallen.
Tja, zoals verwacht roep je wel van alles over escalatie doordat Oekrane Moskou aanvalt, maar o wee als dat concreet wordt gemaakt. Dan dans je er zoveel mogelijk om heen.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 18:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niemand die dit heeft beweerd. Het werkt voor de discussie het beste als je blijft bij wat users daadwerkelijk zeggen.
Maar over andersom hoor ik vervolgens niets, dat bijvoorbeeld het met raketten bestoken van Kyiv niets oplevert, behalve dat het een tegenreactie uitlokt, de Oekraense bevolking zich tegen de Russen kunnen gaan keren, en dat daardoor de oorlog kan escaleren.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 19:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dit is duidelijk merkbaar. De ophef die er telkens ontstaat als iemand een ander geluid laat horen is daar blijk van. In dit geval ben ik dat, ik heb er kritiek op dat Oekrane (mocht het inderdaad van hun komen) dit soort acties uithaalt en meteen twee, drie, vier users die er op springen.
Als je dit in OOR of NWS doet zijn dat er meteen dubbel dat aantal. Daaruit blijkt dat er een gewenst narratief is, waarbij het veel frustratie en onbegrip losmaakt als iemand hier ook maar enigszins van afwijkt.
En of deze drones nu van het Westen komen of dat men deze zelf heeft gefabriceerd (wellicht met Westers geld) is eigenlijk om het even. Het is gewoon geen handige zet. Je schiet er niets mee op, het lokt een tegenreactie uit, mogelijke escalatie en je jaagt de Russische burgers ook tegen je in het harnas. Die gaan zo denken dat er wellicht daadwerkelijk nog een kern van waarheid zit in de propaganda die ze dagelijks krijgen voorgeschoteld.
Blablabla. Oekrane heeft anderhalf jaar lang enorme klappen gehad van Rusland. Incasseren, incasseren, incasseren. Niets anders.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 19:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat je het niet begrijpt hoe mensen zoals ik tegen deze kwestie aankijken. De opinie van de etnisch Oekraense bevolking is niet relevant omdat zij aangevallen worden. De opinie van de Russische bevolking is wel relevant omdat hoe minder mensen daar achter het regime van Poetin staan, hoe beter.quote:Op woensdag 31 mei 2023 01:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar over andersom hoor ik vervolgens niets, dat bijvoorbeeld het met raketten bestoken van Kyiv niets oplevert, behalve dat het een tegenreactie uitlokt, de Oekraense bevolking zich tegen de Russen kunnen gaan keren, en dat daardoor de oorlog kan escaleren.
Het is altijd van oh jee, maak de Russen vooral niet boos, maar laat ze met rust.
Leuke stropoppen tuig je hier op. Mijn woorden zijn dit namelijk niet.quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nu geven ze Rusland een paar klappen terug en krijgen we gelijk "Gutteguttegut, o mijn hemel, geweld is toch nooooooit goed! Waarom doet Oekrane dit toch? Kunnen ze geen vrienden zijn?" en meer van dat handenwrijvend gejammer.
Heb je hier ook enig bewijs van of betreft dit vooral wat jij denkt dat de burgers van Rusland vinden?quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:47 schreef Ulx het volgende:
Wake up and smell the coffee: De burgers van Rusland staan vierkant achter Poetin's oorlog. Die willen de Oekraners uitgemoord zien.
Ja, fantastisch idee. En hoe wil je dat mensen dit gaan uitvoeren in een dictatuur waar zelfs een oude oma die protesteert voor vrede wordt weggesleept? Tevens bijzonder te lezen dat jij dus vindt dat burgers een legitiem doelwit zijn.quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:47 schreef Ulx het volgende:
En willen ze werkelijk in vrede leven met Oekrane? Dan bestormen ze het Kremlin maar als eerste en flikkeren ze Poetin en zijn hele corrupte kliek uit het raam en maken ze daarna vrede. Zolang ze dat niet doen, zijn ze wat mij betreft gewoon legitiem doelwit.
En weer een mooie stropop. Lastig h, discussiren zonder de anders woorden in de mond te leggen? Ten slotte ben ik ook hartstikke benieuwd hoe je denkt de grootste kernmacht ter wereld 'neer' te kunnen krijgen?quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:47 schreef Ulx het volgende:
Dus pik, even samengevat: Flikker een eind op met je gehuichel, Rusland heeft jarenlang de tijd gehad zich terug te trekken uit geheel Oekrane. Dat weigerden ze. Nu moeten ze neer. Ze moeten blijkbaar kapot anders stoppen ze nooit. Jammer maar helaas. Het zij zo. Dus schopt Zelenskyy om dat te bereiken Poetin in zijn ballen, dan is dat blijkbaar nodig om dat doel te bereiken. Dan kun je gaan huilen dat dat gemeen is en dat Zelenskyy het goede voorbeeld moet geven en meer van dat soort gejeremieer, maar zo werkt het niet.
De VS? Geen idee. Lijkt me niet nodig. Maar je zou het aan Vietnam kunnen vragen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 12:03 schreef HowardRoark het volgende:
Ten slotte ben ik ook hartstikke benieuwd hoe je denkt de grootste kernmacht ter wereld 'neer' te kunnen krijgen?
De VS is gelukkig niet in directe confrontatie met Rusland, Oekrane is dit helaas wel.quote:Op woensdag 31 mei 2023 12:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
De VS? Geen idee. Lijkt me niet nodig. Maar je zou het aan Vietnam kunnen vragen.
Aanvallen? De kernmacht heeft Oekrane aangevallen. Waarom mag Oekrane niet proberen degenen die dat hebben genitieerd aan te pakken?quote:Op woensdag 31 mei 2023 12:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De VS is gelukkig niet in directe confrontatie met Rusland, Oekrane is dit helaas wel.
Maar ik begrijp dat je dus eigenlijk geen idee hebt hoe en wat. Zo zien we hier dus weer dat het makkelijk is om lekker veilig op duizenden kilometers afstand, allerlei gedurfde uitspraken te doen over een kernmacht aanvallen en zelfs compleet verslaan. Maar als er vervolgens vragen komen over hoe je dat allemaal voor je ziet of wat de bredere implicaties van een eventuele escalatie zouden zijn, houdt het al snel op.
Ben je er al wezen kijken?quote:
Misschien kan je ons uitleggen waarom je denkt dat Ukraine hier de aanvallende partij is, want gezien hoe het daar aan toe lijkt te gaan is dat een beetje opmerkelijke gedachte.quote:Op woensdag 31 mei 2023 12:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De VS is gelukkig niet in directe confrontatie met Rusland, Oekrane is dit helaas wel.
Maar ik begrijp dat je dus eigenlijk geen idee hebt hoe en wat. Zo zien we hier dus weer dat het makkelijk is om lekker veilig op duizenden kilometers afstand, allerlei gedurfde uitspraken te doen over een kernmacht aanvallen en zelfs compleet verslaan. Maar als er vervolgens vragen komen over hoe je dat allemaal voor je ziet of wat de bredere implicaties van een eventuele escalatie zouden zijn, houdt het al snel op.
‘kritisch denker’quote:
Tja, ik vind dat onzin.quote:Op woensdag 31 mei 2023 12:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat je het niet begrijpt hoe mensen zoals ik tegen deze kwestie aankijken. De opinie van de etnisch Oekraense bevolking is niet relevant omdat zij aangevallen worden. De opinie van de Russische bevolking is wel relevant omdat hoe minder mensen daar achter het regime van Poetin staan, hoe beter.
Een tegenaanval van Oekrane op Rusland buiten hun eigen grondgebied, waarbij Russische burgers worden getroffen, kan het idee wekken dat zowaar nog een kern van waarheid zit in al die Russische propaganda die men krijgt voorgeschoteld en tevens een draagvlak creren binnen Rusland voor het inzetten van extremer geschut, (chemische wapens of kernwapens).
Een kernmacht heeft door het het bezit van zulke wapens nu eenmaal altijd een overhand. Dit is niet alleen van toepassing op Rusland, maar bijvoorbeeld ook op China. Helaas betreft dit in veel gevallen ook landen zonder echte democratie met een zij het in meer of mindere mate, geschifte leider aan het roer (zie Rusland, China, Noord-Korea, Iran (?), India).
Dat soort landen moet je dus altijd op een andere manier benaderen. Elk weldenkend mens snapt dit. De realiteit is dat niemand baat heeft bij een verdere escalatie bij dit conflict en dat Oekrane inderdaad meer op hun tellen moet letten dan Rusland. En ja dat is niet eerlijk, maar een oorlog is nooit eerlijk. Er is gewoon geen sprake van een evenredig speelveld.
Zitten wel verschillen in...quote:
geholpenquote:Op vrijdag 2 juni 2023 07:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zitten wel verschillen in...
Dictator
Terrorist
Dictator
Gekozen president
De VS heeft Engeland ook flink geholpen tijdens WW2, en geen van de premiers is vermoord door de VS.
quote:Zwitsers parlement blijft tegen wapenleveringen aan Oekrane
De meerderheid van het Zwitserse parlement stemde tegen een wetswijziging die derde landen in staat zou hebben gesteld om in Zwitserland geproduceerde wapens naar Oekrane over te brengen.
De Nationale Raad in Bern stemde met 98 tegen 75 met twee onthoudingen tegen de zogenaamde " Lex Ukraine ". De uitzondering zou beperkt geldig zijn zijn tot eind 2025.
Tegenstanders van het wetsvoorstel zagen het als een aantasting van de neutraliteit van Zwitserland. De weigering van het land om toestemming te geven voor de overdracht van wapens en munitie aan Oekrane heeft herhaaldelijk internationale kritiek opgeleverd. Over deze houding wordt ook in Zwitserland zelf gediscussieerd.
Nee hoor, Zwitserland houdt zich bijna altijd relatief neutraal bij conflicten en oorlogen. En waarom schrijf je het woord 'neutraliteit' zo raar? Is dat weer een resultaat van frustratie en woede over dat de Zwitsers dit besluit hebben genomen?quote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:30 schreef xpompompomx het volgende:
Zwitserland ziet Oekrane liever kapot gaan dus. Met hun nEuTrAlItEiT.
Ik ben erg benieuwd wat jij warmongers/warmongering vindt.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 13:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, Zwitserland houdt zich bijna altijd relatief neutraal bij conflicten en oorlogen. En waarom schrijf je het woord 'neutraliteit' zo raar? Is dat weer een resultaat van frustratie en woede over dat de Zwitsers dit besluit hebben genomen?
Je zou juist blij moeten zijn dat er nog zulke verstandige mensen zijn en dat niet iedereen de hele dag fulminerend allerlei Twitter accounts aan het volgen is rondom deze oorlog, van een stel "experts" zolderkamer Call of Duty warmongers.
Die zitten eigenlijk alleen in het Kremlin zoals je weet.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 13:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, Zwitserland houdt zich bijna altijd relatief neutraal bij conflicten en oorlogen. En waarom schrijf je het woord 'neutraliteit' zo raar? Is dat weer een resultaat van frustratie en woede over dat de Zwitsers dit besluit hebben genomen?
Je zou juist blij moeten zijn dat er nog zulke verstandige mensen zijn en dat niet iedereen de hele dag fulminerend allerlei Twitter accounts aan het volgen is rondom deze oorlog, van een stel "experts" zolderkamer Call of Duty warmongers.
Ja, precies.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:05 schreef HowardRoark het volgende:
Van de FOK frontpage. Het is uitstekend om te zien dat er ook nog weldenkende overheden zijn.
[..]
Je hebt deels gelijk. In het Kremlin zitten inderdaad een aantal walgelijke warmongers, die via geweld en onderdrukking Oekrane binnen de eigen invloedssferen willen houden. In het Westen zitten vervolgens weer mensen die denken dat de enige juiste reactie een oorlog tot het bittere eind is, het liefst met directe betrokkenheid van de NAVO.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 14:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die zitten eigenlijk alleen in het Kremlin zoals je weet.
De rest van de wereld wel gewoon geen oorlog, maar snapt, op een enkeling na, dat de enige weg naar vrede de totale terugtrekking van Rusland uit Oekrane is. Maar wat naeve vredesduiven maar niet schijnen te willen snappen is dat Rusland daar enige hulp bij nodig heeft.
Als jij het verdrijven van Rusland uit Oekrane het bittere eind vindt, dan ja, tot het bittere einde.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 16:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je hebt deels gelijk. In het Kremlin zitten inderdaad een aantal walgelijke warmongers, die via geweld en onderdrukking Oekrane binnen de eigen invloedssferen willen houden. In het Westen zitten vervolgens weer mensen die denken dat de enige juiste reactie een oorlog tot het bittere eind is, het liefst met directe betrokkenheid van de NAVO.
Er zijn genoeg van zulke individuen die deze oorlog via allerlei accounts op Twitter volgen. Hier uren per dag mee bezig zijn en hoe meer wapenleveringen, geweld, en escalatie alleen maar toejuichen. Dit vanuit de volle overtuiging dat niet Oekrane in oorlog is met Rusland, maar ook wij als Westen dat eigenlijk zijn. Voor deze mensen is dit een soort van real-life versie van Call of Duty waarbij men eigenlijk geen besef meer heeft van de ernst van de situatie. Ook dit zijn warmongers.
Of Afghanistan.quote:Op woensdag 31 mei 2023 12:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
De VS? Geen idee. Lijkt me niet nodig. Maar je zou het aan Vietnam kunnen vragen.
De vrijheden die wij vandaag de dag kennen, de landsgrenzen zoals wij die vandaag de dag kennen, daar is in het verleden ontiegelijk veel bloed voor vergoten. Gelukkig worden landsgrenzen door bijna elk machtige entiteit gerespecteerd. Ik een westerse beschaving geld de wet van de sterkste gelukkig niet meer want anders hadden wij nu Duits of Frans of misschien zelfs wel Russisch gepraat.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 16:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je hebt deels gelijk. In het Kremlin zitten inderdaad een aantal walgelijke warmongers, die via geweld en onderdrukking Oekrane binnen de eigen invloedssferen willen houden. In het Westen zitten vervolgens weer mensen die denken dat de enige juiste reactie een oorlog tot het bittere eind is, het liefst met directe betrokkenheid van de NAVO.
Er zijn genoeg van zulke individuen die deze oorlog via allerlei accounts op Twitter volgen. Hier uren per dag mee bezig zijn en hoe meer wapenleveringen, geweld, en escalatie alleen maar toejuichen. Dit vanuit de volle overtuiging dat niet Oekrane in oorlog is met Rusland, maar ook wij als Westen dat eigenlijk zijn. Voor deze mensen is dit een soort van real-life versie van Call of Duty waarbij men eigenlijk geen besef meer heeft van de ernst van de situatie. Ook dit zijn warmongers.
Maar vind jij dat we Oekrane geen wapens moeten geven, zodat ze zich niet kunnen verdedigen en wordt gedwongen om land af te staan aan de agressor?quote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:05 schreef HowardRoark het volgende:
Van de FOK frontpage. Het is uitstekend om te zien dat er ook nog weldenkende overheden zijn.
[..]
Zoals jij het nu benoemd heeft het inderdaad daar in principe weinig mee te maken. Maar je tuigt hier dan ook een ander narratief op dan ik deed in mijn post. Misschien moet je deze nog eens teruglezen, wellicht dat het kwartje dan wel valt.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 18:33 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De vrijheden die wij vandaag de dag kennen, de landsgrenzen zoals wij die vandaag de dag kennen, daar is in het verleden ontiegelijk veel bloed voor vergoten. Gelukkig worden landsgrenzen door bijna elk machtige entiteit gerespecteerd. Ik een westerse beschaving geld de wet van de sterkste gelukkig niet meer want anders hadden wij nu Duits of Frans of misschien zelfs wel Russisch gepraat.
Het (militair) steunen van een mogendheid dat binnen wordt gevallen dat een gek die daar compleet schijt aan heeft is alleen maar toe te juichen. Gelukkig zijn er nog mensen op deze wereld die bereid zijn te sterven voor hun identiteit ipv zich zomaar vrijwillig te onderwerpen aan een regime welke zij niet steunen. Dat heeft weinig met warmonging te maken. Dat jij dat zo wil spinnen zegt meer over jou dan over de door jou benoemde warmongers.
Ik vind zeker dat Oekrane zichzelf moet verdedigen, maar in eerste instantie is dat toch hun eigen verantwoordelijkheid en niet die van ons? Oekrane behoort niet tot het Westen. Tevens is het land geen onderdeel van de EU en ook niet van de NAVO.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 18:41 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Maar vind jij dat we Oekrane geen wapens moeten geven, zodat ze zich niet kunnen verdedigen en wordt gedwongen om land af te staan aan de agressor?
Haha schei toch uit met je schijnheilige geleuter. Je misbruikt die aanvallen op Russisch grondgebied voor je eigen verhaaltje. Die volgens jou zogenaamd met Westerse wapens zouden zijn uitgevoerd. Bullshit is het, sorry. Of kom vooral met voorbeelden waarbij Leopards, Patriots of wat dan ook zijn ingezet om Rusland aan te vallen.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 18:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zoals jij het nu benoemd heeft het inderdaad daar in principe weinig mee te maken. Maar je tuigt hier dan ook een ander narratief op dan ik deed in mijn post. Misschien moet je deze nog eens teruglezen, wellicht dat het kwartje dan wel valt.
Ten slotte is je punt met betrekking tot de landsgrenzen niet echt overtuigend. Kijk eens hoe de wereld is veranderd de afgelopen eeuw. Of zelfs de afgelopen halve eeuw. Landsgrenzen zijn altijd onderhevig geweest aan veranderingen.
[..]
Ik vind zeker dat Oekrane zichzelf moet verdedigen, maar in eerste instantie is dat toch hun eigen verantwoordelijkheid en niet die van ons? Oekrane behoort niet tot het Westen. Tevens is het land geen onderdeel van de EU en ook niet van de NAVO.
Moeten we Oekrane steunen met wapens? Dat ligt er helemaal aan welke wapens en ook wat zij daar allemaal mee gaan doen. Gaan zij hun eigen grondgebied verdedigen? Prima, helemaal voor. Gaan zij een kernmacht aanvallen op diens grondgebied? Nee, doe dat maar niet. Het risico dat dit met zich meebrengt is echt veel te groot.
Ik vind juist dat argument niet overtuigend.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 18:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ten slotte is je punt met betrekking tot de landsgrenzen niet echt overtuigend. Kijk eens hoe de wereld is veranderd de afgelopen eeuw. Of zelfs de afgelopen halve eeuw. Landsgrenzen zijn altijd onderhevig geweest aan veranderingen.
[..]
Wij vechten toch ook niet mee of zo?quote:Ik vind zeker dat Oekrane zichzelf moet verdedigen, maar in eerste instantie is dat toch hun eigen verantwoordelijkheid en niet die van ons?
Het grenst wel aan de EU, waarin andere oud Sovjet landen zitten die ook Russische minderheden hebben waar Rusland misschien ook iets van vindt.quote:Oekrane behoort niet tot het Westen. Tevens is het land geen onderdeel van de EU en ook niet van de NAVO.
Ja.quote:Moeten we Oekrane steunen met wapens?
Dat is dan ook wat Oekrane doet.quote:Dat ligt er helemaal aan welke wapens en ook wat zij daar allemaal mee gaan doen. Gaan zij hun eigen grondgebied verdedigen? Prima, helemaal voor.
Risico voor Oekraene.quote:Gaan zij een kernmacht aanvallen op diens grondgebied? Nee, doe dat maar niet. Het risico dat dit met zich meebrengt is echt veel te groot.
Binnen de invloedssfeer houden? Met geweld er binnen brengen eerder...quote:Op vrijdag 2 juni 2023 16:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je hebt deels gelijk. In het Kremlin zitten inderdaad een aantal walgelijke warmongers, die via geweld en onderdrukking Oekrane binnen de eigen invloedssferen willen houden.
Nee, die willen de oorlog zo snel mogelijk beindigen, en daarvoor zijn middelen nodig.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 16:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ondertussen komen regios in Rusland in opstand tegen de vele graven van Wagner-soldaten die hun kerkhoven overwoekeren...quote:Op zondag 4 juni 2023 16:38 schreef Ulx het volgende:
Het excuus dat het Westen zal "doorvechten tot de laatste Oekraner" komt langzaam aan zijn einde. Dat hoeft binnenkort niet meer. Die Oekraner kan veilig in een bunker zitten, en binnenkort misschien wel veilig in het buitenland, lekker in het zonnetje op Ameland of vanaf een bootje dobberend aan de Cote d'Azur en daarvandaan het land verdedigen. Zonder het risico te sterven.
Och, wat zullen de bezorgde mensen die riepen dat Oekrane zich wegens het grote aantal doden aan hun kant zich maar beter zou kunnen overgeven gerust gesteld zijn door dit nieuws. Slechts de Russen lopen dan nog gevaar. Ik ben gerust dat deze lui dan ook zullen oproepen tot overgave van Rusland, en niet zullen oproepen dat men moet "doorvechten tot de laatste Rus".
[ twitter ]
Definieer eens 'het bittere eind'.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 16:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
"The step remained a last resort"quote:The Washington Post, December 29, 2022
Russian troops patrol in May at the Nova Kakhovka dam, on the Dnieper River in the Kherson region. The dam and two other river crossings were key targets in the offensive. (AP)
The two bridges were targeted with U.S.-supplied M142 High Mobility Artillery Rocket Systems — or HIMARS launchers, which have a range of 50 miles — and were quickly rendered impassable.
“There were moments when we turned off their supply lines completely, and they still managed to build crossings,” Kovalchuk said. “They managed to replenish ammunition. … It was very difficult.”
Kovalchuk considered flooding the river. The Ukrainians, he said, even conducted a test strike with a HIMARS launcher on one of the floodgates at the Nova Kakhovka dam, making three holes in the metal to see if the Dnieper’s water could be raised enough to stymie Russian crossings but not flood nearby villages.
The test was a success, Kovalchuk said, but the step remained a last resort. He held off.
https://www.washingtonpos(...)kiv-kherson-donetsk/
Oei nu gaat Z geen vriendjes meer zijn met Belgie …quote:Historicus Tom Simoens vermoedt dat noch Rusland noch Oekrane achter verwoeste dam zitten: “Mogelijk gewoon ingestort”
Hoewel Oekrane en Rusland elkaar met de vinger wijzen voor de verwoesting van de stuwdam in Nova Kachovka, is een derde scenario volgens Tom Simoens – historicus aan de Koninklijke Militaire School (KMS) in Brussel – minstens even geloofwaardig. “Ik ben er steeds meer van overtuigd dat noch de Oekraners noch de Russen de dam hebben opgeblazen, maar dat hij is ingestort als gevolg van eerdere beschietingen en slijtage”, klinkt het.
https://www.hln.be/buiten(...)-ingestort~a46026a4/
De vergelijking gaat mank omdat de situatie vorig jaar heel anders was. Bovendien is het waterniveau door de Russen extreem verhoogd. En het allerbelangrijkst, Oekrane heeft er precies niets aan om die dam op te blazen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:14 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Oei nu gaat Z geen vriendjes meer zijn met Belgie …![]()
En ingestort na eerdere beschietingen ? Zie Washington Post hierboven wie er eerder al gaten in geschoten had.
Dat de westerse leiders maar op hun woorden letten als ze de schuldige willen veroordelen
Ach het eeuwige schuld-in-de-schoenen proberen schuiven in de hoop NATO, of nee de hele wereld, mee in het zadel tegen Rusland te krijgen, is al een mooie om mee te beginnen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De vergelijking gaat mank omdat de situatie vorig jaar heel anders was. Bovendien is het waterniveau door de Russen extreem verhoogd. En het allerbelangrijkst, Oekrane heeft er precies niets aan om die dam op te blazen.
Waar heb je het in vredesnaam over..quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:38 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ach het eeuwige schuld-in-de-schoenen proberen schuiven in de hoop NATO, of nee de hele wereld, mee in het zadel tegen Rusland te krijgen, is al een mooie om mee te beginnen.
En dat hun o zo lang verkondigd offensief ook niet echt wil lukken doet er ook geen goed aan.
Weer een excuus voor verder uitstellen.
Enz
Gewoon actualiteit …quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Waar heb je het in vredesnaam over..
Je kan dit pas echt BNW maken door te proberen de schuld in de schoenen van de CIA te schuiven.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:38 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ach het eeuwige schuld-in-de-schoenen proberen schuiven in de hoop NATO, of nee de hele wereld, mee in het zadel tegen Rusland te krijgen, is al een mooie om mee te beginnen.
En dat hun o zo lang verkondigd offensief ook niet echt wil lukken doet er ook geen goed aan.
Enz
Hoezo wil het offensief niet echt lukken?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:38 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Enz
Ach die zielige Rusjes. Dit hadden ze nooit gewild! Hoe durft het Westen het vrijelijk moorden, verkrachten en deporteren door Rusland te verstoren. Bwaaaah het is niet eerlijk kameraad!quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:38 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Enz
Ja mss wel … we zien wel.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:03 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hoezo wil het offensief niet echt lukken?Lijkt me een beetje voorbarig om dat nu al te zeggen.
quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ach die zielige Rusjes. Dit hadden ze nooit gewild! Hoe durft het Westen het vrijelijk moorden, verkrachten en deporteren door Rusland te verstoren. Bwaaaah het is niet eerlijk kameraad!
quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Waar heb je het in vredesnaam over..
Uitstekend verwoordquote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ach die zielige Rusjes. Dit hadden ze nooit gewild! Hoe durft het Westen het vrijelijk moorden, verkrachten en deporteren door Rusland te verstoren. Bwaaaah het is niet eerlijk kameraad!
De schuldige staat als een paal boven water.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:14 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En ingestort na eerdere beschietingen ? Zie Washington Post hierboven wie er eerder al gaten in geschoten had.
Dat de westerse leiders maar op hun woorden letten als ze de schuldige willen veroordelen
Het zou natuurlijk kunnen, dat die dam gewoon is ingestort. Helemaal als deze beschadigd was door allerlei gevechten. We zien deze oorlog dat het lastig is sommige dingen te achterhalen. Ik dacht bijvoorbeeld zelf ook dat de 'droneaanval' op het Kremlin door de Russen zelf in scene was gezet, maar vorige maand kwamen Amerikaanse inlichtingendiensten met de theorie dat dit wellicht toch van Oekrane zelf kwam. Een onverwachte wending.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:14 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Tuurlijk kan ie gewoon ingestort zijn. Kaart het es aan bij zelenskiquote:Op dinsdag 6 juni 2023 20:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk kunnen, dat die dam gewoon is ingestort. Helemaal als deze beschadigd was door allerlei gevechten. We zien deze oorlog dat het lastig is sommige dingen te achterhalen. Ik dacht bijvoorbeeld zelf ook dat de 'droneaanval' op het Kremlin door de Russen zelf in scene was gezet, maar vorige maand kwamen Amerikaanse inlichtingendiensten met de theorie dat dit wellicht toch van Oekrane zelf kwam. Een onverwachte wending.
Wel handig dat hij vlak voor het Oekraense tegenoffensief instort.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 20:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk kunnen, dat die dam gewoon is ingestort. Helemaal als deze beschadigd was door allerlei gevechten. We zien deze oorlog dat het lastig is sommige dingen te achterhalen. Ik dacht bijvoorbeeld zelf ook dat de 'droneaanval' op het Kremlin door de Russen zelf in scene was gezet, maar vorige maand kwamen Amerikaanse inlichtingendiensten met de theorie dat dit wellicht toch van Oekrane zelf kwam. Een onverwachte wending.
Kortom, Rusland is ten allen tijden onschuldig...quote:Op dinsdag 6 juni 2023 20:38 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Tuurlijk kan ie gewoon ingestort zijn. Kaart het es aan bij zelenski![]()
En als ie ingestort is door eerdere gevechten weet oekr dondersgoed dat ze er zelf al op geschoten hadden. Ze waren er fier op.
En dan bij alle wereldleiders gaan janken en met vingertje wijzen![]()
En het westen herhaalt zonder nadenken de oekr propaganda minaret. Onderzoek ? Niet nodig.
Zo voorspelbaar allemaal.
Allemaal de mond vol om de planeet te redden van climatechange, maar ondertussen schuimbekkend roepen om meer oorlog.
Je hebt tijdens je afwezigheid wekenlang kunnen nadenken en dan kom je vervolgens met dit?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 20:38 schreef UncleScorp het volgende:
Allemaal de mond vol om de planeet te redden van climatechange, maar ondertussen schuimbekkend roepen om meer oorlog.
quote:Nazi Symbols on Ukraine’s Front Lines Highlight Thorny Issues of History
Troops’ use of patches bearing Nazi emblems risks fueling Russian propaganda and spreading imagery that the West has spent a half-century trying to eliminate.
KYIV, Ukraine — Since Russia began its invasion of Ukraine last year, the Ukrainian government and NATO allies have posted, then quietly deleted, three seemingly innocuous photographs from their social media feeds: a soldier standing in a group, another resting in a trench and an emergency worker posing in front of a truck.
In each photograph, Ukrainians in uniform wore patches featuring symbols that were made notorious by Nazi Germany and have since become part of the iconography of far-right hate groups.
The photographs, and their deletions, highlight the Ukrainian military’s complicated relationship with Nazi imagery, a relationship forged under both Soviet and German occupation during World War II.
That relationship has become especially delicate because President Vladimir V. Putin of Russia has falsely declared Ukraine to be a Nazi state, a claim he has used to justify his illegal invasion.
Ukraine has worked for years through legislation and military restructuring to contain a fringe far-right movement whose members proudly wear symbols steeped in Nazi history and espouse views hostile to leftists, L.G.B.T.Q. movements and ethnic minorities. But some members of these groups have been fighting Russia since the Kremlin illegally annexed part of the Crimea region of Ukraine in 2014 and are now part of the broader military structure. Some are regarded as national heroes, even as the far-right remains marginalized politically.
The iconography of these groups, including a skull-and-crossbones patch worn by concentration camp guards and a symbol known as the Black Sun, now appears with some regularity on the uniforms of soldiers fighting on the front line, including soldiers who say the imagery symbolizes Ukrainian sovereignty and pride, not Nazism.
In the short term, that threatens to reinforce Mr. Putin’s propaganda and give fuel to his false claims that Ukraine must be “de-Nazified” — a position that ignores the fact that Ukraine’s president, Volodymyr Zelensky, is Jewish. More broadly, Ukraine’s ambivalence about these symbols, and sometimes even its acceptance of them, risks giving new, mainstream life to icons that the West has spent more than a half-century trying to eliminate.
“What worries me, in the Ukrainian context, is that people in Ukraine who are in leadership positions, either they don’t or they’re not willing to acknowledge and understand how these symbols are viewed outside of Ukraine,” said Michael Colborne, a researcher at the investigative group Bellingcat who studies the international far right. “I think Ukrainians need to increasingly realize that these images undermine support for the country.”
In a statement, the Ukrainian Defense Ministry said that, as a country that suffered greatly under German occupation, “We emphasize that Ukraine categorically condemns any manifestations of Nazism.”
So far, the imagery has not eroded international support for the war. It has, however, left diplomats, Western journalists and advocacy groups in a difficult position: Calling attention to the iconography risks playing into Russian propaganda. Saying nothing allows it to spread.
Even Jewish groups and anti-hate organizations that have traditionally called out hateful symbols have stayed largely silent. Privately, some leaders have worried about being seen as embracing Russian propaganda talking points.
Questions over how to interpret such symbols are as divisive as they are persistent, and not just in Ukraine. In the American South, some have insisted that today, the Confederate flag symbolizes pride, not its history of racism and secession. The swastika was an important Hindu symbol before it was co-opted by the Nazis.
In April, Ukraine’s Defense Ministry posted a photograph on its Twitter account of a soldier wearing a patch featuring a skull and crossbones known as the Totenkopf, or Death’s Head. The specific symbol in the picture was made notorious by a Nazi unit that committed war crimes and guarded concentration camps during World War II.
The patch in the photograph sets the Totenkopf atop a Ukrainian flag with a small No. 6 below. That patch is the official merchandise of Death in June, a British neo-folk band that the Southern Poverty Law Center has said produces “hate speech” that “exploits themes and images of fascism and Nazism.”
The Anti-Defamation League considers the Totenkopf “a common hate symbol.” But Jake Hyman, a spokesman for the group, said it was impossible to “make an inference about the wearer or the Ukrainian Army” based on the patch.
“The image, while offensive, is that of a musical band,” Mr. Hyman said.
The band now uses the photograph posted by the Ukrainian military to market the Totenkopf patch.
The New York Times asked the Ukrainian Defense Ministry on April 27 about the tweet. Several hours later, the post was deleted. “After studying this case, we came to the conclusion that this logo can be interpreted ambiguously,” the ministry said in a statement.
The soldier in the photograph was part of a volunteer unit called the Da Vinci Wolves, which started as part of the paramilitary wing of Ukraine’s Right Sector, a coalition of right-wing organizations and political parties that militarized after Russia’s illegal annexation of Crimea.
At least five other photographs on the Wolves’ Instagram and Facebook pages feature their soldiers wearing Nazi-style patches, including the Totenkopf.
NATO militaries, an alliance that Ukraine hopes to join, do not tolerate such patches. When such symbols have appeared, groups like the Anti-Defamation League have spoken out, and military leaders have reacted swiftly.
Last month, Ukraine’s state emergency services agency posted on Instagram a photograph of an emergency worker wearing a Black Sun symbol, also known as a Sonnenrad, that appeared in the castle of Heinrich Himmler, the Nazi general and SS director. The Black Sun is popular among neo-Nazis and white supremacists.
In March 2022, NATO’s Twitter account posted a photograph of a Ukrainian soldier wearing a similar patch.
Both photographs were quickly removed.
In November, during a meeting with Times reporters near the front line, a Ukrainian press officer wore a Totenkopf variation made by a company called R3ICH (pronounced “Reich”). He said he did not believe the patch was affiliated with the Nazis. A second press officer present said other journalists had asked soldiers to remove the patch before taking photographs.
Ihor Kozlovskyi, a Ukrainian historian and religious scholar, said that the symbols had meanings that were unique to Ukraine and should be interpreted by how Ukrainians viewed them, not by how they had been used elsewhere.
“The symbol can live in any community or any history independently of how it is used in other parts of Earth,” Mr. Kozlovskyi said.
Russian soldiers in Ukraine have also been seen wearing Nazi-style patches, underscoring how complicated interpreting these symbols can be in a region steeped in Soviet and German history.
The Soviet Union signed a nonaggression pact with Germany in 1939, so it was caught by surprise two years later when the Nazis invaded Ukraine, which was then part of the Soviet Union. Ukraine had suffered greatly under a Soviet government that engineered a famine that killed millions. Many Ukrainians initially viewed the Nazis as liberators.
Factions from the Organization of Ukrainian Nationalists and its insurgent army fought alongside the Nazis in what they viewed as a struggle for Ukrainian sovereignty. Members of those groups also took part in atrocities against Jewish and Polish civilians. Later in the war, though, some of the groups fought against the Nazis.
Some Ukrainians joined Nazi military units like the Waffen-SS Galizien. The emblem of the group, which was led by German officers, was a sky-blue patch showing a lion and three crowns. The unit took part in a massacre of hundreds of Polish civilians in 1944. In December, after a yearslong legal battle, Ukraine’s highest court ruled that a government-funded research institute could continue to list the unit’s insignia as excluded from the Nazi symbols banned under a 2015 law.
Today, as a new generation fights against Russian occupation, many Ukrainians see the war as a continuation of the struggle for independence during and immediately after World War II. Symbols like the flag associated with the Ukrainian Insurgent Army and the Galizien patch have become emblems of anti-Russian resistance and national pride.
That makes it difficult to easily separate, on the basis of icons alone, the Ukrainians enraged by the Russian invasion from those who support the country’s far-right groups.
Units like the Da Vinci Wolves, the better-known Azov regiment and others that began with far-right members have been folded into the Ukrainian military, and have been instrumental in defending Ukraine from Russian troops.
The Azov regiment was celebrated after holding out during the siege of the southern city of Mariupol last year. After the commander of the Da Vinci Wolves was killed in March, he received a hero’s funeral, which Mr. Zelensky attended.
“I think some of these far-right units mix a fair bit of their own mythmaking into the public discourse on them,” said Mr. Colborne, the researcher. “But I think the least that can and should be done everywhere, not just Ukraine, is not allowing the far right’s symbols, rhetoric and ideas to seep into public discourse.”
Ach ja, de nazikaartquote:Op dinsdag 6 juni 2023 21:50 schreef HowardRoark het volgende:
De bizarre spin bij dit artikel is gewoon verbazingwekkend om te lezen. Wauw, tenenkrommend.
[..]
Ik heb geen idee wat je daar precies mee bedoelt. Ik wil namelijk geen kaart spelen, ik deel dit artikel omdat op gnante wijze wordt geprobeerd het gebruik van zulke symbolieken door mensen binnen het Oekraense leger te rechtvaardigen en zelfs te verbergen omdat het misschien Rusland in de kaart kan spelen. Het is gewoon bespottelijk.quote:
Nadenken?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 21:10 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Je hebt tijdens je afwezigheid wekenlang kunnen nadenken en dan kom je vervolgens met dit?
Dat komt wel heel erg woke en willen deugen over vind ik.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 22:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat je daar precies mee bedoelt. Ik wil namelijk geen kaart spelen, ik deel dit artikel omdat op gnante wijze wordt geprobeerd het gebruik van zulke symbolieken door mensen binnen het Oekraense leger te rechtvaardigen en zelfs te verbergen omdat het misschien Rusland in de kaart kan spelen. Het is gewoon bespottelijk.
Je kunt gewoon zeggen dat dit soort symboliek verschrikkelijk is en niemand binnen een nationaal leger met zulke en symbolen zou moeten rondlopen. Dat zou ontoelaatbaar moeten zijn. Maar nee, de NYT probeert op een krampachtige manier de hand boven het hoofd te houden van de Oekraners, want dat is belangrijker dan zulke symbolen afkeuren.
Is inderdaad een lastig woord.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 22:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nadenken?
Ik lees de media en kom tot deze beknopte conclusie idd.
Hangt een Nordstream geurtje aan, en we weten wel een beetje waar dat geurtje vandaan komtquote:Op dinsdag 6 juni 2023 16:16 schreef UncleScorp het volgende:
ik begin de gedachtengang te begrijpen ...
er is iets succesvol opgeblazen in oekraine ... dus dat moet Rusland wel gedaan hebben![]()
En westerse leiders zetten weer direct grote mond op en beschuldigend vingertje... zij weten natuurlijk al dat er toch nooit een deftig onderzoek komt. En het gepeupel is blij dat ze weer iets te roepen hebben.
En de dam opblazen om de oekr's te beletten over te steken ?
Dat proberen ze geregeld maar steeds tevergeefs, worden telkens afgeknald. Sitting ducks on the water ...
En [Z]elensky maar blijven proberen om iedereen in het conflict te betrekken ...![]()
En wat oekr vorig jaar nog overwoog, zou Rusland nu ineens zelf doen ?
uhu
[..]
"The step remained a last resort"
Je moet wat natuurlijk als je GrOoT OfFeNsIeF de mist ingaat![]()
Net zoals pochen dat je een boeren grensdorp binnen rijdt terwijl je de grootste veldslag van deze oorlog verliest.
quote:Op dinsdag 6 juni 2023 16:16 schreef UncleScorp het volgende:
ik begin de gedachtengang te begrijpen ...
er is iets succesvol opgeblazen in oekraine ... dus dat moet Rusland wel gedaan hebben![]()
Nee hoor. Er wordt nog gewoon gevochten. Alleen domineert de dam het nieuws even.quote:Op woensdag 7 juni 2023 17:04 schreef PSVCL het volgende:
Het grote offensief (waarvan we geen beelden hebben gezien, vreemd) is gestaakt omdat er in the middle of nowhere een dam is ingestort?
Net echt allemaal
Hoop bombarie weer. Altijd gezellig. Al die anti-Rus berichtjes overal, je zou het bijna allemaal gaan geloven.quote:Op woensdag 7 juni 2023 17:04 schreef PSVCL het volgende:
Het grote offensief (waarvan we geen beelden hebben gezien, vreemd) is gestaakt omdat er in the middle of nowhere een dam is ingestort?
Net echt allemaal
Klopt, Oekrane bestaat niet, het gebied is een lagune van de Zwarte Zee.quote:Op woensdag 7 juni 2023 17:14 schreef KNAK het volgende:
[..]
Hoop bombarie weer. Altijd gezellig. Al die anti-Rus berichtjes overal, je zou het bijna allemaal gaan geloven.
Het schuurt een beetje als je ziet hoe men alles dat wat via de staatsomroep/MSM kanalen binnen sijpelt als waarheid wordt gezien, terwijl we er zelf niet zijn, niet eens aan de zijlijn staan, sterker nog, we zijn niet eens in de buurt van het speelveld,….
Zoals vaker gebeurt/continue gaande is worden we allemaal flink in de maling genomen.
Denk je niet dat ze het zouden zeggen als ze vals beschuldigd worden?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 16:16 schreef UncleScorp het volgende:
er is iets succesvol opgeblazen in oekraine ... dus dat moet Rusland wel gedaan hebben
Ik heb beelden gezien, een vriend van me heeft er gevochten. Het is toch echt aan het gebeuren.quote:Op woensdag 7 juni 2023 17:04 schreef PSVCL het volgende:
Net echt allemaal
Source: trust me broquote:Op woensdag 7 juni 2023 18:05 schreef illusions het volgende:
[..]
Ik heb beelden gezien, een vriend van me heeft er gevochten. Het is toch echt aan het gebeuren.
Jij gelooft ook echt de raarste dingen h?
Er is zelfs aangeboden om de reis ernaartoe te bekostigen, zodat men voor zichzelf kan zien wat daar gebeurt.quote:
Wanneer de MSM (volgens agenda)hun gecreerde nep narratieve 24/7 erdoorheen wil stampen weet je dat het pure bullsh*t is.quote:Op woensdag 7 juni 2023 17:14 schreef KNAK het volgende:
[..]
Hoop bombarie weer. Altijd gezellig. Al die anti-Rus berichtjes overal, je zou het bijna allemaal gaan geloven.
Het schuurt een beetje als je ziet hoe men alles dat wat via de staatsomroep/MSM kanalen binnen sijpelt als waarheid wordt gezien, terwijl we er zelf niet zijn, niet eens aan de zijlijn staan, sterker nog, we zijn niet eens in de buurt van het speelveld,….
Zoals vaker gebeurt/continue gaande is worden we allemaal flink in de maling genomen.
quote:Op woensdag 7 juni 2023 18:05 schreef illusions het volgende:
[..]
Ik heb beelden gezien, een vriend van me heeft er gevochten. Het is toch echt aan het gebeuren.
Jij gelooft ook echt de raarste dingen h?
Stoere verhalen voor bij het kampvuur. Wil zeker scoren bij de meisjesquote:
Je wordt een wappie genoemd omdat je je ook gewoon draagt als een wappie. Het doodleuk ontkennen van het bestaan van de oorlog is niet alleen ietwat onnozel, het is ronduit schofterig naar de tienduizenden/honderdduizenden slachtoffers. Ja, ook Russen. Je bent gewoon niet helemaal goed wijs als je dat doodleuk ontkent, sorry.quote:Op woensdag 7 juni 2023 19:40 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Wanneer de MSM (volgens agenda)hun gecreerde nep narratieve 24/7 erdoorheen wil stampen weet je dat het pure bullsh*t is.
Zodra je het doorziet en vragen gaat stellen wordt je direct in het wappie kamp gestopt, in dit geval pro Poetin kamp.
We worden vanaf 2020 openlijk in de maling genomen, pure mockery wat er gaande is.
Voorheen deden ze het sneaky, toen verstopte de demonen zich nog een beetje..de laatste jaren hebben ze daar schijt aan.
Lijkt wel alsof we in een South Park seizoen zijn beland af en toe.
Net als die baby's in Irak die op de grond dood gingen. Echt schofterig als dat niet geloofde.quote:Op woensdag 7 juni 2023 19:51 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Je wordt een wappie genoemd omdat je je ook gewoon draagt als een wappie. Het doodleuk ontkennen van het bestaan van de oorlog is niet alleen ietwat onnozel, het is ronduit schofterig naar de tienduizenden/honderdduizenden slachtoffers. Ja, ook Russen. Je bent gewoon niet helemaal goed wijs als je dat doodleuk ontkent, sorry.
Het is stoer om iemand te kennen?quote:Op woensdag 7 juni 2023 19:44 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Stoere verhalen voor bij het kampvuur. Wil zeker scoren bij de meisjes
Ja, dat was wel apart.quote:Op woensdag 7 juni 2023 20:56 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Net als die baby's in Irak die op de grond dood gingen. Echt schofterig als dat niet geloofde.
https://en.wikipedia.org/wiki/Nayirah_testimony
Welk punt probeer je nou precies te maken met deze reactie op mijn post? Dat ontgaat me een beetje.quote:Op woensdag 7 juni 2023 20:56 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Net als die baby's in Irak die op de grond dood gingen. Echt schofterig als dat niet geloofde.
https://en.wikipedia.org/wiki/Nayirah_testimony
Volgens mij is zijn punt dat omdat een bepaald schandaal niet heeft plaatsgevonden, het ook volkomen plausibel is dat de oorlog in Oekraine niet bestaat.quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:16 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Welk punt probeer je nou precies te maken met deze reactie op mijn post? Dat ontgaat me een beetje.
Wat me niet ontgaat is trouwens dat je hier iets aanhaalt dat aan het licht is gebracht door de door jou zo verfoeide MSM. Ik dacht dat die niet te vertrouwen waren? Of geldt die regel alleen als het meneer uitkomt?
Dat denk je dan verkeerd, want dat is precies wat er hier af en toe gebeurt.quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:21 schreef KNAK het volgende:
Ik denk dat er niemand hier het in twijfel trekt dat er een conflict gaande is.
Idd…quote:Op woensdag 7 juni 2023 10:49 schreef KNAK het volgende:
[..]
Hangt een Nordstream geurtje aan, en we weten wel een beetje waar dat geurtje vandaan komt
Net zoals ze eerder al op deze dam geschoten hebben, en deze nu opgeblazen is, hebben ze eerder ook op de ZNPP geschoten.quote:Topadviseur Zelensky: “Volgende stap kan opblazen van kerncentrale zijn”
Rusland kan nu misschien wel de grootste kerncentrale van Europa opblazen. Daarvoor waarschuwt Oekrane, nu de stuwdam in de bezette stad Nova Kachovka ingestort is. “De hele wereld zou zich zorgen moeten maken over de roekeloosheid van Moskou”, stelt Oleksiy Danilov in ‘The Times’. Hij is de belangrijkste veiligheidsadviseur van president Volodymyr Zelensky.
Amerikanen blijven natuurlijk weer overtuigd van hun superioriteitquote:NAVO houdt volgende week grootste luchtoefening ooit
De NAVO gaat volgende week haar grootste luchtoefening ooit uitvoeren. De actie, die de naam 'Air Defender 23' meekreeg, begint maandag en zal een tiental dagen in beslag nemen. In het totaal zullen 220 militaire vliegtuigen uit 25 lidstaten en partnerlanden deelnemen.
En oorlog met China ligt ook al op de tong.quote:De oefening is louter defensief, maar moet ook een boodschap uitsturen naar Rusland, verklaarde de Amerikaanse ambassadrice Amy Gutmann. "Ik zou zeer verbaasd zijn als een wereldleider geen nota zou nemen van de geestdrift en de kracht van deze alliantie. Dat geldt dus ook voor Poetin."
Klopt. Oekrainse soldaten hebben gewoon wekenlang stiekem explosieven op die dam geplaatst als de Russische soldaten sliepen of even naar de plee waren. Echt heel sneaky.quote:Op woensdag 7 juni 2023 10:49 schreef KNAK het volgende:
[..]
Hangt een Nordstream geurtje aan, en we weten wel een beetje waar dat geurtje vandaan komt
Blij dat ze een manier gevonden hebben om nog es wat russen uit te schakelen.quote:Oekraense officier: “We zagen hoe Poetins troepen werden meegesleurd door watermassa na dambreuk”
Toen de dam dinsdagochtend instortte, was “niemand aan Russische zijde in staat om weg te komen”, vertelde Andrei Pidlisnyi. “Alle regimenten die de Russen aan die kant van de dam hadden, werden overstroomd. Alle Russische posities werden weggevaagd.”
https://www.hln.be/buiten(...)a-dambreuk~a0f433e0/
Je hebt in ieder geval een rijke fantasie.quote:Op donderdag 8 juni 2023 06:20 schreef UncleScorp het volgende:
Het opblazen van de dam is gewoon onderdeel van het oekr GrOoT OfFeNsIeF !
[..]
Blij dat ze een manier gevonden hebben om nog es wat russen uit te schakelen.
Dat de eigenlijke start van het GrOoT OfFeNsIeF ! een compleet fiasco was verzwijgen ze natuurlijk in alle stilte.
Rusland slaat succesvol de eerste aanvallen van het GrOoT OfFeNsIeF ! neer, en blaast dan de dam op uit schrik voor het GrOoT OfFeNsIeF !
![]()
Ow en dat ze gewoon, indien nodig, de sluizen konden open zetten, is dan weer iets te moeilijk voor onze westerse leiders en media. En dat ze hun eigen troepen onder water zetten…en het koelwater afsnijden voor de kerncentrale die zij nu in handen hebben….en watertoevoer voor hun Krim in gevaar brengen.
Neenee Rusland heeft schrik voor het GrOoT OfFeNsIeF !
Een term die graag en snel in de mond genomen wordt als er met het vingertje naar Rusland kan gewezen worden.quote:OORLOGSMISDAAD
Toch knap dat een paar Oekranse soldaten wekenland elke nacht - als de Ruskis hun dronken wodkaroes uitsliepen - stiekem bij die dam naar binnen konden snieken om explosieven te plaatsen. Ja, echt heel geloofwaardig.quote:Op donderdag 8 juni 2023 08:39 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Een term die graag en snel in de mond genomen wordt als er met het vingertje naar Rusland kan gewezen worden.
Het is een oorlogsmisdaad om, zelfs in tijd van oorlog, te schieten op civiele infrastructuren zoals een dam of een kerncentrale.
Ondertussen is het al gedocumenteerd (oa The Washington Post) dat oekr vorig jaar al de dam beschoten had.
Tevens was het gerapporteerd dat de ZNPP beschoten werd toen ze in handen van Rusland was (sept 2022).
En oorlogsmisdaden uitgevoerd met westerse wapens
Toch mooi dat we hier een user hebben met een directe hot-line over hoe de situatie daar in elkaar steekt, wie wat in handen heef, wie wat wat doet. We zijn gezegend met zo een bron aan informatie.quote:Op donderdag 8 juni 2023 07:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je hebt in ieder geval een rijke fantasie.
Ben benieuwd naar je uitleg hoe een door Rusland bezette dam kan worden opgeblazen door Oekrane.
Of hoe Oekraene de sluizen van een door Rusland bezette dam kan openzetten...
Ja, er zijn natuurlijk ook totaal geen satelietten die troepenverplaatsingen waar kunnen nemen. En die Russische lokale leiders in Nova Kakhovka waren natuurlijk Oekranse acteurs die deden alsof ze Russische politici waren om de wereld te laten geloven dat Rusland dat gebied had ingenomen. 5D Chess van Zelensky!quote:Op donderdag 8 juni 2023 09:15 schreef KNAK het volgende:
[..]
Toch mooi dat we hier een user hebben met een directe hot-line over hoe de situatie daar in elkaar steekt, wie wat in handen heef, wie wat wat doet. We zijn gezegend met zo een bron aan informatie.
Mss is de dam wel ingestort na de vele oekr beschietingen totnutoequote:Op donderdag 8 juni 2023 09:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Toch knap dat een paar Oekranse soldaten wekenland elke nacht - als de Ruskis hun dronken wodkaroes uitsliepen - stiekem bij die dam naar binnen konden snieken om explosieven te plaatsen. Ja, echt heel geloofwaardig.
Bron?quote:Op donderdag 8 juni 2023 09:18 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Mss is de dam wel ingestort na de vele oekr beschietingen totnutoe
= OORLOGSMISDAAD
Mss is de dam wel ingestort na de vele russ explosieven totnutoequote:Op donderdag 8 juni 2023 09:18 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Mss is de dam wel ingestort na de vele oekr beschietingen totnutoe
= OORLOGSMISDAAD
quote:Op woensdag 7 juni 2023 19:40 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Wanneer de MSM (volgens agenda)hun gecreerde nep narratieve 24/7 erdoorheen wil stampen weet je dat het pure bullsh*t is.
Zodra je het doorziet en vragen gaat stellen wordt je direct in het wappie kamp gestopt, in dit geval pro Poetin kamp.
We worden vanaf 2020 openlijk in de maling genomen, pure mockery wat er gaande is.
Voorheen deden ze het sneaky, toen verstopte de demonen zich nog een beetje..de laatste jaren hebben ze daar schijt aan.
Lijkt wel alsof we in een South Park seizoen zijn beland af en toe.
Okee maar andere crazy batshit drek zoals dit veeg je dan niet? Of gaat het erom dat je er als poster zelf echt in gelooft? Dan mag het blijven staan.quote:
Drek? Er staat louter text waar BNW voor in het leven is geroepen. En je kan hooguit betwisten dat het pas sinds 2020 is. Mogelijk ap jaren eerder.quote:Op donderdag 8 juni 2023 09:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
[..]
Okee maar andere crazy batshit drek zoals dit veeg je dan niet? Of gaat het erom dat je er als poster zelf echt in gelooft? Dan mag het blijven staan.
Ik had ook teksten geplaatst waarvoor BNW in het leven is geroepen maar die zijn weg...quote:Op donderdag 8 juni 2023 10:13 schreef KNAK het volgende:
[..]
Drek? Er staat louter text waar BNW voor in het leven is geroepen. En je kan hooguit betwisten dat het pas sinds 2020 is. Mogelijk ap jaren eerder.
Huilie huilie doen als er in BNW BNW-teksten worden geplaatst.quote:Op donderdag 8 juni 2023 09:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
[..]
Okee maar andere crazy batshit drek zoals dit veeg je dan niet? Of gaat het erom dat je er als poster zelf echt in gelooft? Dan mag het blijven staan.
Een dag niet het narratief van de MSM nablaten is een dag niet geleefdquote:Op donderdag 8 juni 2023 11:43 schreef over_hedge het volgende:
ik zit me vooral te verbazen dat bepaalde user weer terug zijn en het nog geen dag duurt voordat er weer gezeik is in dit topic
edit: Grapje ik kan niet lezen. msM niet Nquote:
Je hebt gelijk. Ik zal voortaan beter "onderzoek" doen op Twitter en Facebook. En dat dan vervolgens nablaten.quote:Op donderdag 8 juni 2023 12:00 schreef KNAK het volgende:
[..]
Een dag niet het narratief van de MSM nablaten is een dag niet geleefd
sja het is blijkbaar nog steeds niet verteerbaar voor sommigen dat anderen een andere mening/visie hebben over het conflictquote:Op donderdag 8 juni 2023 11:43 schreef over_hedge het volgende:
ik zit me vooral te verbazen dat bepaalde user weer terug zijn en het nog geen dag duurt voordat er weer gezeik is in dit topic
quote:Former NATO head raises prospect of “troops on the ground” in Ukraine
The Guardian described his words as a “striking suggestion that some states may regard the stakes as momentous enough to use their own troops” in the conflict.
https://www.wsws.org/en/articles/2023/06/08/mxiy-j08.html
Misschien ligt het aan de manier hoe je je mening overbrengt? Aangezien het de afgelopen weken prima ging.quote:Op donderdag 8 juni 2023 12:05 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
sja het is blijkbaar nog steeds niet verteerbaar voor sommigen dat anderen een andere mening/visie hebben over het conflict
![]()
oh en ik zorg niet voor gezeik in NWSik zit hier op mijn plaats
Nou het postgedrag in NWS doet ook mijn tenen krullen, toch houd ik mij in om daarop te reageren.quote:Op donderdag 8 juni 2023 12:39 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Misschien ligt het aan de manier hoe je je mening overbrengt? Aangezien het de afgelopen weken prima ging.
Jammer. Want als je het op een normale manier doet is er niks mis mee.quote:Op donderdag 8 juni 2023 12:59 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nou het postgedrag in NWS doet ook mijn tenen krullen, toch houd ik mij in om daarop te reageren.
- oekraine beschiet een kerncentralequote:Kovalchuk considered flooding the river. The Ukrainians, he said, even conducted a test strike with a HIMARS launcher on one of the floodgates at the Nova Kakhovka dam, making three holes in the metal to see if the Dnieper’s water could be raised enough to stymie Russian crossings but not flood nearby villages.
The test was a success, Kovalchuk said, but the step remained a last resort. He held off.
https://www.washingtonpos(...)kiv-kherson-donetsk/
Hier beschuldigt oekr Rusland van een aanval op een 2e kerncentrale terwijl ze zelf op ZNPP schietenquote:De kerncentrale van Zaporizja, die momenteel in Russische handen is, is al wekenlang het middelpunt van gevechten en beschietingen.
“Op 19 september 2022, om 2 uur, heeft het Russische leger de industrile zone van de Kerncentrale Zuid-Oekrane gebombardeerd”, meldt Energoatom op Telegram. “Op slechts 300 meter van de reactoren vond een krachtige ontploffing plaats.”
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220919_92531876
- oekr heeft Nordstream vernietigdquote:Oekrane beschuldigt Rusland van aanval op tweede kerncentrale van het land
De aanval op deze kerncentrale komt er na maanden van spanningen rond de centrale van Zaporizja. Die is al maanden in handen van de Russen, maar wordt bestuurd door Oekraens personeel. De voorbije weken werd de centrale verschillende keren beschoten.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/09/19/oekraine-kerncentrale/
Nazi's of niet interesseert me niet eens (die verliezen toch altijdquote:“VS wisten van Oekraense plannen om Nord Stream-pijplijn op te blazen”
De Verenigde Staten hadden drie maanden voor de explosie van de Nord Stream-pijpleiding weet van een gedetailleerd Oekraens plan om de pijplijn aan te vallen. Dat meldt de ‘Washington Post’ dinsdag, verwijzend naar documenten die via het internet werden gelekt.
https://www.hln.be/buiten(...)-te-blazen~ab545dc2/
Achter de facade kijken ?quote:Op donderdag 8 juni 2023 12:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is ook zo'n rare opvatting.
BNW is toch achter de faade kijken wat er werkelijk speelt.
Dat kan inderdaad zijn dat de VS er achter zit, maar er zijn ook andere mogelijkheden.
Maar als een himars raket niet veel meer doet dan wat kleine schade. Want three holes in the metal. Lijkt me nou niet een heel groot probleem.quote:Op donderdag 8 juni 2023 13:02 schreef UncleScorp het volgende:
Nog es samengevat ...
- oekraine schiet op een dam
Maj. Gen. Andriy Kovalchuk, the initial commander of the Ukrainian counteroffensive in the Kherson region heeft zelf het volgende verklaard :
[..]
- oekraine beschiet een kerncentrale
We gaan er natuurlijk wel even van uit dat een leger niet op eigen facilities schiet. Iets wat de media nogal gebruikt om oekr acties te verbloemen
[..]
Hier beschuldigt oekr Rusland van een aanval op een 2e kerncentrale terwijl ze zelf op ZNPP schieten
[..]
- oekr heeft Nordstream vernietigd
Het laatste verhaaltje over de vernietiging van Nord Stream 2 ...
[..]
Nazi's of niet interesseert me niet eens (die verliezen toch altijd)
Maar wel dat wij , het westen, een land steunen dat totaal niet terug deinst voor terroristische acties.
Terroristische acties die milieu rampen tot gevolg kunnen hebben, landen economische schade toebrengen en ons aan de rand van een nieuwe wereldoorlog brengen.
ze schieten er op = oorlogsmisdaadquote:Op donderdag 8 juni 2023 13:17 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Maar als een himars raket niet veel meer doet dan wat kleine schade. Want three holes in the metal. Lijkt me nou niet een heel groot probleem.
quote:Hoe hebben ze dan nu ooit die dam opgeblazen? Het staat in bezet gebied. En het was sowieso geen raket aanval. Anders waren daar beelden van.
Dus is van binnen opgeblazen. Dus moet je toegang hebben tot de dam. Hoe kan Oekrane ooit ongemerkt die dam binnen gegaan zijn. Met genoeg explosieven om de dam op te blazen?
hier moet ik mij nog over inlezenquote:En is het ook niet vreemd dat de russen de dagen voor het gebeurde het waterpeil omhoog hebben laten gaan? Of is dat toeval.
oh en https://khpg.org/en/1608812358
Dit argument hebben we toch ook gehoord met de Nord Stream pijpleidingen? 'Hoe kan Oekrane dat nu hebben gedaan? Zij hebben er de materialen helemaal niet voor!' ... en meer van zulke argumenten op basis van de onderbuik. Vervolgens:quote:Op donderdag 8 juni 2023 13:17 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Maar als een himars raket niet veel meer doet dan wat kleine schade. Want three holes in the metal. Lijkt me nou niet een heel groot probleem.
Hoe hebben ze dan nu ooit die dam opgeblazen? Het staat in bezet gebied. En het was sowieso geen raket aanval. Anders waren daar beelden van.
Dus is van binnen opgeblazen. Dus moet je toegang hebben tot de dam. Hoe kan Oekrane ooit ongemerkt die dam binnen gegaan zijn. Met genoeg explosieven om de dam op te blazen?
En is het ook niet vreemd dat de russen de dagen voor het gebeurde het waterpeil omhoog hebben laten gaan? Of is dat toeval.
oh en https://khpg.org/en/1608812358
quote:Amerikanen wisten al maanden van Oekraense plannen om Nord Stream op te blazen, blijkt uit gelekte documenten
Amerikaanse inlichtingendiensten wisten maanden van tevoren al dat er Oekraense plannen waren om de Nord Stream-pijplijn op te blazen, schrijft de Washington Post. Als ze dat al wilden voorkomen, was dat heel lastig, zegt defensiedeskundige Rob de Wijk.
De Amerikaanse krant baseert het nieuws op online gelekte informatie, afkomstig uit het Pentagon-lek van een paar maanden geleden.
Sabotagedaad
In september 2022 werd de pijpleiding van Nord Stream 1 en 2 op de bodem van de Oostzee beschadigd na verschillende explosies. Het incident wordt op dit moment door meerdere Europese landen onderzocht en er is nog geen schuldige aangewezen. De Verenigde Staten en de NAVO hebben het een 'sabotagedaad' genoemd.
De Amerikaanse inlichtingendienst CIA zou in juni vorig jaar via een Europees spionage-agentschap erachter zijn gekomen dat verschillende Oekraense teams een actie aan het voorbereiden waren. De informatie werd gedeeld met Duitsland en andere Europese landen.
Inlichtingendiensten
Dat Amerika van de sabotageplannen wist, daar is hoogleraar internationale betrekkingen Rob de Wijk niet heel verbaasd over. "Kijk, Amerikaanse inlichtingendiensten werken heel goed. Ze wisten ook al vrij vroeg van tevoren dat de oorlog tussen Rusland en Oekrane zou uitbreken. Ze hebben een goede inlichtingenpositie."
"Maar ze zijn wel een beetje ontevreden over het gebrek aan informatie dat ze vanuit Oekrane krijgen", vervolgt hij. "Dat is ook niet heel gek natuurlijk, want Oekraeners willen ook niet dat er allerlei geheime operaties op straat komen te liggen."
Geen stokje voor steken
Maar als de Amerikanen ervan wisten, wilden ze het dan niet voorkomen? "We weten natuurlijk niet wat er gebeurd is, maar het lijkt me van wel", zegt De Wijk. Maar zoiets voorkomen is alleen lastiger dan gedacht. "Het kan zijn dat het niet helemaal duidelijk is hoe de commando-structuren in Oekrane lopen", legt de hoogleraar uit.
"Dus het kan gedaan zijn door groepen, dat wordt nu ook gesuggereerd, die zich onttrekken aan het commando van president Zelensky. Groepen die niet naar het commando van de generale staf in Oekrane luisteren", zegt De Wijk. Amerika zou er daardoor geen stokje voor hebben kunnen steken via Zelensky.
'Zelensky wist van niks'
Want ja, wie zit er dan achter de explosies? "Uit de uitgelekte stukken blijkt dat Zelensky er waarschijnlijk niks vanaf wist", vertelt De Wijk. "Het gaat om groepen die dus niet luisteren naar reguliere commandostructuren, die zo ongelofelijk anti-Poetin zijn en die vinden dat ook de inkomstenstroom vanuit gas door de pijpleidingen moest worden gestaakt."
Een goed motief om zo'n aanslag op de Nord Stream-pijpleidingen uit te voeren, zegt de defensiedeskundige. Volgens hem kom je ook eigenlijk alleen maar uit bij Oekrane als je nadenkt over wie er baat bij heeft. "De Russen hebben er geen belang bij, omdat ze net zo goed de gaskraan dicht hadden kunnen draaien. De Amerikanen hebben er ook niks aan. Dus dan houd je Oekrane over."
Niet over praten
De Wijk denkt dat dit nieuws de komende tijd nog geen gevolgen zal hebben voor Oekrane. "Iedereen is nu toch meer gefocust op hoe en of Zelensky een einde aan deze oorlog gaat brengen, en op het doorbreken van de stuwdam natuurlijk", zegt hij.
Ondertussen wordt er gezegd dat Europese NAVO-leiders op bijeenkomsten hebben afgesproken om niet over de Nord Stream te praten. "Ik denk wel dat dat zo is", zegt de hoogleraar. "Omwille van de publieke steun voor Zelensky en de oorlog die hij voert, wil je hier verder geen discussie over hebben."
Dat is toch geen antwoord op mijn vraag? Dat is alleen naar iets anders wijzen.quote:Op donderdag 8 juni 2023 13:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit argument hebben we toch ook gehoord met de Nord Stream pijpleidingen? 'Hoe kan Oekrane dat nu hebben gedaan? Zij hebben er de materialen helemaal niet voor!' ... en meer van zulke argumenten op basis van de onderbuik. Vervolgens:
[..]
Nouja ik ben geen expert. Dus wie weet zit ik er totaal naast. Maar als je naar de schade van de dam kijkt. Dan lijkt dit niet instorting te zijn maar een explosie.quote:Op donderdag 8 juni 2023 13:22 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
ze schieten er op = oorlogsmisdaad
Mss is ie uiteindelijk bezweken aan de toen veroorzaakte schade ?
De dam is bezweken over een paar dagen tijd, niet ineens (volgens beelden)
[..]
[..]
hier moet ik mij nog over inlezen
quote:Op donderdag 8 juni 2023 13:37 schreef over_hedge het volgende:
Heb je die beelden trouwens waar je het over hebt? Daar wel benieuwd naar dan.
Timing ? excuus voor verder uitstel offensief wat blijkbaar niet scheen te lukken bij eerste probeersels? Een offensief waar ze eigenlijk n beetje toe gedwongen worden door westerse sponsors.quote:Op donderdag 8 juni 2023 13:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Er spelen wel meer dingen mee. Het laten stijgen van het waterpeil bijvoorbeeld, de timing, de kosten/baten/risico verhoudingen. Daarmee zeg ik niet dat Oekraine het niet gedaan kan hebben. Er zijn alleen heel erg weinig argumenten om te zeggen dat het Oekrane was en wel een heleboel die in het nadeel van Rusland spreken. Dat is bij de nordstream ook zo.
Een harde conclusie is voor nu onmogelijk en misschien blijft het dat ook zo.
Het zal er bij moeten blijven na al die harde woorden van de westerse leiders.quote:Op donderdag 8 juni 2023 13:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Een harde conclusie is voor nu onmogelijk en misschien blijft het dat ook zo.
Zoiets besluit je niet, dat onderzoek je.quote:Op donderdag 8 juni 2023 14:06 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Het zal er bij moeten blijven na al die harde woorden van de westerse leiders.
Ze kunnen nu niet meer gaan besluiten dat oekr het gedaan heeft.
Als dit werkelijk waar blijkt, dan is de dam maar onderdeel van een hele tactiek om met behulp van water het Oekraense leger op te houden, en wijst dit toch wel naar Rusland als waarschijnlijke dader.quote:The Centre for Journalist Investigations [CJI], citing local residents, reported on 7 June that the Russian invaders are either destroying dams on reservoirs or erecting them to ensure that the water overflows and floods roads and fields. It is assumed that the aim is to create bog-like conditions in the hope that this will prevent the advance of Ukraine’s Armed Forces.
Hmm, interessant. Ik vraag mij alleen wel af waarom Rusland een gebied zou laten onderlopen dat ze zelf controleren en waar volgens mij ook etnische Russen wonen? Dat lijkt niet logisch. Ik ben in iedereen geval benieuwd wat er de komende tijd nog naar voren gaat komen. Ook met de Nord Stream pijpleidingen heeft het maanden geduurd alvorens er duidelijkheid was.quote:Op donderdag 8 juni 2023 14:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zoiets besluit je niet, dat onderzoek je.
Overigens:
https://khpg.org/en/1608812358
[..]
Als dit werkelijk waar blijkt, dan is de dam maar onderdeel van een hele tactiek om met behulp van water het Oekraense leger op te houden, en wijst dit toch wel naar Rusland als waarschijnlijke dader.
Zoals nord stream ?quote:Op donderdag 8 juni 2023 14:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zoiets besluit je niet, dat onderzoek je.
Rusland heeft alle aanvallen deze week (offensief of niet, wsl niet want ze zijn mislukt) afgeslagen en terug gedrongen.quote:Als dit werkelijk waar blijkt, dan is de dam maar onderdeel van een hele tactiek om met behulp van water het Oekraense leger op te houden, en wijst dit toch wel naar Rusland als waarschijnlijke dader.
Ow is er al duidelijkheid ?quote:Op donderdag 8 juni 2023 14:33 schreef HowardRoark het volgende:
Ook met de Nord Stream pijpleidingen heeft het maanden geduurd alvorens er duidelijkheid was.
Waarom helpen ze hun eigen volk niet dan? Ze schieten zelfs op de Russische stad Kherson. Kun je dat uitleggen?quote:Op donderdag 8 juni 2023 14:33 schreef HowardRoark het volgende:
waar volgens mij ook etnische Russen wonen?
Tja. Rusland doet al meer dan een jaar van alles wat totaal niet logisch is. Als ze dat wel deden dan was de oorlog een maand of 11 geleden al klaar geweestquote:
Hoe kom je hier bij? Of geloof je ook dat ze al 8 leopard 2 uitgeschakeld hebben?quote:Op donderdag 8 juni 2023 14:38 schreef UncleScorp het volgende:
Rusland heeft alle aanvallen deze week (offensief of niet, wsl niet want ze zijn mislukt) afgeslagen en terug gedrongen.
En dan ineens zijn ze bang en gaan ze dit doen
Omdat niet elke "etnische Rus" zit te wachten op de "hulp" van Rusland. Dat zagen we in het begin al toen de mannen uit de fopstaatjes lpr en dpr gemobiliseerd werden en als kanonnenvoer mochten dienen.quote:Op donderdag 8 juni 2023 14:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom helpen ze hun eigen volk niet dan? Ze schieten zelfs op de Russische stad Kherson. Kun je dat uitleggen?
Nou het is niet omdat oekr niet rapporteert, dat er niets gebeurt he.quote:Op donderdag 8 juni 2023 14:58 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Hoe kom je hier bij? Of geloof je ook dat ze al 8 leopard 2 uitgeschakeld hebben?
Doet me denken aan USA-oekrquote:Op donderdag 8 juni 2023 15:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat niet elke "etnische Rus" zit te wachten op de "hulp" van Rusland. Dat zagen we in het begin al toen de mannen uit de fopstaatjes lpr en dpr gemobiliseerd werden en als kanonnenvoer mochten dienen.
Dat gelul over broeders en broedervolken was al klinkklare onzin voor het allemaal begon en de acties van Rusland hebben dat alleen maar bevestigd
Dat klopt. Het is dan ook een vraag. Maar dat oekraine er niks over zegt klopt. Doen ze ook niet bij aanvallen die wel lukken. De info die er is. Komt van andere media. Oekrane heeft er niks aan om te gaan vertellen wat ze aan het doen zijn.quote:Op donderdag 8 juni 2023 15:02 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nou het is niet omdat oekr niet rapporteert, dat er niets gebeurt he.
Aanvallen die mislukken vallen ntl niet onder het offensief...
En ik zeg nergens iets over leopards?
Ken de geschiedenis van Rusland? Ze hebben er nooit zoveel problemen mee gehad om hun eigen dorpen en steden plat te branden in tijden van oorlog.quote:Op donderdag 8 juni 2023 14:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, interessant. Ik vraag mij alleen wel af waarom Rusland een gebied zou laten onderlopen dat ze zelf controleren en waar volgens mij ook etnische Russen wonen? Dat lijkt niet logisch. Ik ben in iedereen geval benieuwd wat er de komende tijd nog naar voren gaat komen. Ook met de Nord Stream pijpleidingen heeft het maanden geduurd alvorens er duidelijkheid was.
ach zal ook wel weer nooit uitkomen.quote:Op donderdag 8 juni 2023 15:12 schreef over_hedge het volgende:
over wel of geen explosie:
https://twitter.com/dkale(...)f-jes.htmlp209442496
noorse bron. Kan je met google automatisch vertalen als je het interessant vind.
Je bedoelt de bolsjewieken van de Sovjet Unie ?quote:Op donderdag 8 juni 2023 15:09 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ken de geschiedenis van Rusland? Ze hebben er nooit zoveel problemen mee gehad om hun eigen dorpen en steden plat te branden in tijden van oorlog.
Dit is toch een prima bron? Dat is toch hoe je er achter komt. Door bronnen te lezen.quote:Op donderdag 8 juni 2023 15:28 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
ach zal ook wel weer nooit uitkomen.
De "overtuiging" dat Rusland het gedaan heeft is ingeplant. Is voldoende. Goedkeuring voor de toekomstige grote oorlog.
Next ...
Kijk de achtergrond ook op dat account, haha. En dit zijn dan de 'objectieve' verslaggevers die menigeen op Twitter zit te volgen. Je hebt daar een heel ecosysteem aan allerlei vermeende kenners, experts en orakels die het zogenaamd zo goed weten. Veel van dit soort onderbuikjes wisten na de explosies bij de Nord Stream pijpleidingen ook meteen zeker dat het duidelijk werk van de Russen was. En ook de droneaanval op het Kremlin werd direct weggezet als een 'inside job'.quote:Op donderdag 8 juni 2023 15:28 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
ach zal ook wel weer nooit uitkomen.
De "overtuiging" dat Rusland het gedaan heeft is ingeplant. Is voldoende. Goedkeuring voor de toekomstige grote oorlog.
Next ...
En wat zou de winst hier dan precies nu zijn? Ik snap dat het makkelijk is om naar conclusies te vliegen als je je hebt laten meeslepen in een binair narratief vanuit moreel oogpunt, dat er rondom deze oorlog is gecreerd. Maar vanuit strategisch perspectief zie ik het nut niet om deze dambreuk te forceren. Zowel Rusland als Oekrane schieten hier niets mee op.quote:Op donderdag 8 juni 2023 15:09 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ken de geschiedenis van Rusland? Ze hebben er nooit zoveel problemen mee gehad om hun eigen dorpen en steden plat te branden in tijden van oorlog.
Dan maar weer de vroeg hoe die sneaky Oekraners nacht na nacht langs de slapende Russische soldaten zijn geslopen om explosieven te planten op die dam?quote:Op donderdag 8 juni 2023 15:30 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dit is toch een prima bron? Dat is toch hoe je er achter komt. Door bronnen te lezen.
Deze bron laat blijken dat er een explosie geweest is. Zegt niks over wie het gedaan heeft.
Ik weet niet wat er van waar is, maar ik leest berichten over meer damdoorbraken in bezet gebied in het zuiden. Dan zou het een onderdeel kunnen zijn van het verhinderen van een offensief daar, waardoor ze meer troepen kunnen inzetten in de Donetsk en Luhansk regio's.quote:Op donderdag 8 juni 2023 15:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
En wat zou de winst hier dan precies nu zijn? Ik snap dat het makkelijk is om naar conclusies te vliegen als je je hebt laten meeslepen in een binair narratief vanuit moreel oogpunt, dat er rondom deze oorlog is gecreerd. Maar vanuit strategisch perspectief zie ik het nut niet om deze dambreuk te forceren. Zowel Rusland als Oekrane schieten hier niets mee op.
Hoe ze 70 jaar geleden in Korea een andere betonnen dam kapot hebben gemaakt:quote:Op donderdag 8 juni 2023 15:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kijk de achtergrond ook op dat account, haha. En dit zijn dan de 'objectieve' verslaggevers die menigeen op Twitter zit te volgen. Je hebt daar een heel ecosysteem aan allerlei vermeende kenners, experts en orakels die het zogenaamd zo goed weten. Veel van dit soort onderbuikjes wisten na de explosies bij de Nord Stream pijpleidingen ook meteen zeker dat het duidelijk werk van de Russen was. En ook de droneaanval op het Kremlin werd direct weggezet als een 'inside job'.
[..]
En wat zou de winst hier dan precies nu zijn? Ik snap dat het makkelijk is om naar conclusies te vliegen als je je hebt laten meeslepen in een binair narratief vanuit moreel oogpunt, dat er rondom deze oorlog is gecreerd. Maar vanuit strategisch perspectief zie ik het nut niet om deze dambreuk te forceren. Zowel Rusland als Oekrane schieten hier niets mee op.
Als de Oekraners het op deze manier hadden gedaan waren daar echt wel beelden van geweest. Deze dam is van binnenuit opgeblazen. Door de bezetters van de dam. Orcs.quote:After B-29s failed to neutralize the dam, on 30 April, Skyraiders fired Tiny Tim rockets at and dropped a pair of 2,000-pound bombs on the dam, puncturing one spillway gate. On 1 May, Air Group 19 assaulted the dam with eight Skyraiders that were equipped with Mk 13 torpedoes and escorted by twelve Corsairs. Seven of eight torpedoes struck the dam and six exploded. The attack alleviated the dam as a flood threat, destroying one sluice gate and damaging several others. One of the participating U.S. Navy squadrons, VA-195 was renamed from Tigers to Dambusters. This raid constitutes the last time globally that an aerial torpedo was used against a surface target, and was the only time torpedoes were used in the Korean War:
Geen idee. Dat was ook mijn vraag. Maar het enige antwoord er op is een verwijzing naar een ander incident wat hier niks mee te maken heeft.quote:Op donderdag 8 juni 2023 15:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dan maar weer de vroeg hoe die sneaky Oekraners nacht na nacht langs de slapende Russische soldaten zijn geslopen om explosieven te planten op die dam?
Hmm, dat denk ik wel. Met dit scenario zoals je dat schetst zou je dat bereiken. Maar in hoeverre is het logisch dat een dictator van een kernmacht als Poetin dat gaat doen? Dat lijk mij de belangrijkste vraag.quote:Op donderdag 8 juni 2023 16:10 schreef Nielsch het volgende:
Er schoot me ineens iets te binnen mensen... en ik weet niet of dit al een keer geopperd is maar ik ga het hier gewoon droppen als mogelijke oplossing voor dit vreselijke conflict. Oorlog is hel en het moet zo snel als mogelijk stoppen.
Stel nou he... hypothetisch... dat alle Russische troepen vanaf vandaag of morgen de Oekrane verlaten en stoppen met het bombarderen van steden... misschien zal het aantal omgekomen burgers en soldaten dan drastisch naar beneden vliegen??? Snap dat dit een vreemd concept is maar hee dit is BNW dus moet gezegd kunnen worden denk ik dan. Ik las namelijk dat onze oppervredesduiven Thierry Baudet en Joost Niemller zich zo heel erg druk maken om onschuldige slachtoffers, dus dan lijkt dit me nog niet eens zo'n gek idee toch?
Is daar al eens over nagedacht? Ik stel alleen maar vragen hoor, ik weet het zelf ook niet.
Maar verwacht jij dat als Rusland zijn zin krijgt in deze oorlog, dat het dan stopt?quote:Op donderdag 8 juni 2023 16:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, dat denk ik wel. Met dit scenario zoals je dat schetst zou je dat bereiken. Maar in hoeverre is het logisch dat een dictator van een kernmacht als Poetin dat gaat doen? Dat lijk mij de belangrijkste vraag.
Een andere mogelijkheid is door als het Westen te stoppen deze oorlog tussen twee Oostbloklanden te spekken, zij het via wapens, zij het via geld. Ik zie namelijk veel vredesduiven met Oekrane-vlaggetjes op Twitter, die zich heel drukmaken over allerlei onschuldige slachtoffers, maar tegelijkertijd inzetten op meer wapens naar Oekrane en meer oorlog.
Is daar al eens over nagedacht? Ik stel alleen maar vragen hoor, ik weet het zelf ook niet.
Je bedoelt dus vrede door Rusland te laten winnen?quote:Op donderdag 8 juni 2023 16:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een andere mogelijkheid is door als het Westen te stoppen deze oorlog tussen twee Oostbloklanden te spekken, zij het via wapens, zij het via geld.
Ik kan de tweet niet zien, wat is de werkelijke context hiervan?quote:Op donderdag 8 juni 2023 16:55 schreef NeeOfTochJA het volgende:
https://twitter.com/scientificecon/status/1666791852010270722
Germany fines woman 900 for saying Russian invasion of Ukraine was 'necessary'
Zulk taalgebruik hou je maar voor het ander subforumquote:
Dat scenario is bekeken maar gebleken is dat de Russen op de plekken waar zij geen weerstand ondervonden alsnog de lokale bevolking vermoordde, verkrachtte en deporteerde dus dat is helaas geen optie gebleken.quote:Op donderdag 8 juni 2023 16:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, dat denk ik wel. Met dit scenario zoals je dat schetst zou je dat bereiken. Maar in hoeverre is het logisch dat een dictator van een kernmacht als Poetin dat gaat doen? Dat lijk mij de belangrijkste vraag.
Een andere mogelijkheid is door als het Westen te stoppen deze oorlog tussen twee Oostbloklanden te spekken, zij het via wapens, zij het via geld. Ik zie namelijk veel vredesduiven met Oekrane-vlaggetjes op Twitter, die zich heel drukmaken over allerlei onschuldige slachtoffers, maar tegelijkertijd inzetten op meer wapens naar Oekrane en meer oorlog.
Ik heb het slechts over stoppen deze oorlog te spekken, dat is iets anders dan Rusland laten winnen. Want dat is trouwens ook geen direct logisch gevolg. Ik denk wel het zou leiden tot het sneller plaatsnemen aan de onderhandelingstafel. En dat is goed.quote:Op donderdag 8 juni 2023 16:57 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Je bedoelt dus vrede door Rusland te laten winnen?
Waar heeft hij het eigenlijk over? Als ik Google krijg ik afbeeldingen van een soort monsters te zien of zo?quote:Op donderdag 8 juni 2023 18:31 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Zulk taalgebruik hou je maar voor het ander subforum
Als Oekrane geen wapens meer krijgt wordt het enorm verzwakt. Het sneller plaatsnemen aan de onderhandelingstafel is dan gedwongen plaatsnemen uit een positie van zwakte. Oekrane zal dan enorme consessies moeten doen, anders ziet Rusland geen reden om te stoppen. Ergo: Rusland komt hier als winnaar uit.quote:Op donderdag 8 juni 2023 18:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb het slechts over stoppen deze oorlog te spekken, dat is iets anders dan Rusland laten winnen. Want dat is trouwens ook geen direct logisch gevolg. Ik denk wel het zou leiden tot het sneller plaatsnemen aan de onderhandelingstafel. En dat is goed.
[..]
Als eerste zou dat een probleem voor Oekrane zijn, niet een probleem van het Westen. Oekrane is oorlog met Rusland, niet het Westen. Het is in principe een oorlog tussen twee Oostbloklanden.quote:Op donderdag 8 juni 2023 18:51 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Als Oekrane geen wapens meer krijgt wordt het enorm verzwakt. Het sneller plaatsnemen aan de onderhandelingstafel is dan gedwongen plaatsnemen uit een positie van zwakte. Oekrane zal dan enorme consessies moeten doen, anders ziet Rusland geen reden om te stoppen. Ergo: Rusland komt hier als winnaar uit.
Rusland is een aanvalsoorlog gestart aan de de grens met Europa en zorgt hiermee voor verschikkelijk veel leed bij miljoenen mensen. Het is te makkelijk en zelfs asociaal om te stellen dat dit ons niet zoveel aangaat.quote:Op donderdag 8 juni 2023 18:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als eerste zou dat een probleem voor Oekrane zijn, niet een probleem van het Westen. Oekrane is oorlog met Rusland, niet het Westen. Het is in principe een oorlog tussen twee Oostbloklanden.
Nee, daarom moeten ze met geweld teruggedrongen worden en daar zijn wapens voor nodig. En als het ooit onderhandelen wordt, moet Oekraine Rusland naar de onderhandelingstafel drijven en niet andersom.quote:En als de onderhandelingstafel tot een einde van deze oorlog kan leiden is het dat meer waard. Want je verwacht toch niet dat Poetin op een gegeven moment maar op zal geven en alle troepen terugtrekt uit Oekrane? Dat gaat helaas niet gebeuren.
Hebben ze wel gedaan in Afghanistan.quote:Op donderdag 8 juni 2023 18:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als eerste zou dat een probleem voor Oekrane zijn, niet een probleem van het Westen. Oekrane is oorlog met Rusland, niet het Westen. Het is in principe een oorlog tussen twee Oostbloklanden.
En als de onderhandelingstafel tot een einde van deze oorlog kan leiden is het dat meer waard. Want je verwacht toch niet dat Poetin op een gegeven moment maar op zal geven en alle troepen terugtrekt uit Oekrane? Dat gaat helaas niet gebeuren.
Orken zijn de soldaten van Sauron in the lord of the rings die plunderend en moordend door het land trekken, maar nogal dom en zelfdestructief zijn.quote:Op donderdag 8 juni 2023 18:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb het slechts over stoppen deze oorlog te spekken, dat is iets anders dan Rusland laten winnen. Want dat is trouwens ook geen direct logisch gevolg. Ik denk wel het zou leiden tot het sneller plaatsnemen aan de onderhandelingstafel. En dat is goed.
[..]
Waar heeft hij het eigenlijk over? Als ik Google krijg ik afbeeldingen van een soort monsters te zien of zo?
Nou nee.quote:Op donderdag 8 juni 2023 18:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb het slechts over stoppen deze oorlog te spekken, dat is iets anders dan Rusland laten winnen.
Wat wil je hier nou mee? Uitgekauwd en al dertig keer herhaald nieuws van 2 jaar terug. Het is ook niet iets wat de mainstream wil onderdrukken. Het is nota bene een TIME artikel en de NOS heeft deze maand ook meerdere keren een item over extreem rechtse strijders aan de kant van Oekrane gemaakt.quote:
Tja, je moet toch wat, nu uit onderschepte Russische communicatie blijkt dat Rusland vlak voor het opblazen opdracht had gegeven tanks en artillerie etc uit het overstromingsgebied te evacueren, en de rest van de Russische troepen heeft laten stikken. Met als gevolg dat veel Russische soldaten zijn overvallen door het wassende water, vast kwamen te zitten, zijn verdronken, etc.quote:Op zondag 11 juni 2023 20:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat wil je hier nou mee? Uitgekauwd en al dertig keer herhaald nieuws van 2 jaar terug. Het is ook niet iets wat de mainstream wil onderdrukken. Het is nota bene een TIME artikel en de NOS heeft deze maand ook meerdere keren een item over extreem rechtse strijders aan de kant van Oekrane gemaakt.
Ondertussen is het niet Azof dat burgers op straat neerschiet voor de fun, verkrachtend door Rusland trekt, duizenden kinderen ontvoerd, civiele infra aanvalt, overstromingen veroorzaakt, met artillerie schiet op het rode kruis als ze slachtoffers van de overstromingen komen helpen en mikt op evacuatiecentra, ziekenhuizen en duidelijk aangegeven schuilplekken voor kinderen.
Heel veel mensen die met Oekraense vlaggen lopen te zwaaien weten niet dat ze nazi's steunen. Dus wat bewustzijn creren kan geen kwaad. Er zijn natuurlijk ook mensen die deze groep bewust steunen.quote:Op zondag 11 juni 2023 20:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat wil je hier nou mee? Uitgekauwd en al dertig keer herhaald nieuws van 2 jaar terug. Het is ook niet iets wat de mainstream wil onderdrukken. Het is nota bene een TIME artikel en de NOS heeft deze maand ook meerdere keren een item over extreem rechtse strijders aan de kant van Oekrane gemaakt.
Ondertussen is het niet Azof dat burgers op straat neerschiet voor de fun, verkrachtend door Rusland trekt, duizenden kinderen ontvoerd, civiele infra aanvalt, overstromingen veroorzaakt, met artillerie schiet op het rode kruis als ze slachtoffers van de overstromingen komen helpen en mikt op evacuatiecentra, ziekenhuizen en duidelijk aangegeven schuilplekken voor kinderen.
Het narratief, objectief bekeken, is dat ultra-nationalisten en azov heeft huisgehouden in het oosten en genocide op Russen heeft gepleegd. Azov was opgezet oor de zelfde oliegarch die VZ in het zadel heeft geholpen, Russen wreken betekende azov pakken en dus ook Kiev.quote:Op zondag 11 juni 2023 20:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee, dat is niet objectief bekeken het narratief.quote:Op maandag 12 juni 2023 19:17 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Het narratief, objectief bekeken, is dat ultra-nationalisten en azov heeft huisgehouden in het oosten en genocide op Russen heeft gepleegd.
Wreken?quote:Azov was opgezet oor de zelfde oliegarch die VZ in het zadel heeft geholpen, Russen wreken betekende azov pakken en dus ook Kiev.
De hamvraag is dus: kloppen de claims van genocide?
https://www.ohchr.org/en/(...)hts-rampant-impunityquote:Op maandag 12 juni 2023 21:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat is niet objectief bekeken het narratief.
[..]
Wreken?
Wreken is geen goede reden.quote:Op maandag 12 juni 2023 21:42 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
https://www.ohchr.org/en/(...)hts-rampant-impunity
https://en.wikipedia.org/wiki/Accusations_of_genocide_in_Donbas
https://theconversation.c(...)unprecedented-177511
https://www.npr.org/2022/(...)ukraine-is-that-true
https://www.jpost.com/international/article-696703
Wreken, er moet wel een goede reden zijn om een land binnen te vallen.
Jouw claim is dus dat toen TIME in 2021 met deze reportage kwam, waren ze eigenlijk het Kremlin aan het steunen?quote:Op maandag 12 juni 2023 01:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hahaha okee ja je moet wat he om die terrorist in het Kremlin te steunen...
Werkte hij bij Time dan?quote:Op maandag 12 juni 2023 21:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jouw claim is dus dat toen TIME in 2021 met deze reportage kwam, waren ze eigenlijk het Kremlin aan het steunen?
Neen.quote:Op maandag 12 juni 2023 21:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jouw claim is dus dat toen TIME in 2021 met deze reportage kwam, waren ze eigenlijk het Kremlin aan het steunen?
Wat lukt niet? Ze zijn net een paar dagen bezig. De verliezen van Oekrane zijn laag, wat mobilitykills. Wat doden. Het is niet echt Slag bij de Somme of Omaha Beach niveau.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:45 schreef UncleScorp het volgende:
En ? Wordt er al vooruit gekeken naar wat te doen als het offensief niet helemaal succesvol is ? (Wanneer is het eigenlijk succesvol ?)
De vele wapenleveringen, van Javelins tot M777 artillery, van Patriot systems tot Leopards ... ze gingen allen het verder verloop van de oorlog bepalen ... op papier
Binnenkort liggen de Leopards ook achter ons en is het de beurt aan de F-16's (die blijkbaar aangepast worden zodat ze tactical nukes kunnen dragen ...). Zij mogen het gaan opnemen tegen de superieure russische anti-airsystemen.
Ow en de sanctiepaketten niet vergeten ... het 11e al nu ? uhu gaat goed, weet iemand eigenlijk nog wat de bedoeling was ?![]()
En dan ? ... ondertussen gaan er al geruchten rond over eventueel poolse troepen die oekraine binnen zouden gaan. En ook het leveren van tactical nukes aan oekraine ligt al op de tong.
Tevens krijgt oekraine als het ware een vrijgeleide voor het uitvoeren van terroristische acties.
Lavrov heeft de USA ook al verwittigd dat ze niet veilig zullen zijn op hun "eiland". Dus als USA een nucleaire oorlog wil uitlokken in Europa, zullen ze deze keer niet gespaard blijven. Totnutoe konden zij overal ter wereld oorlog voeren zonder iets te ondervinden op eigen bodem.
Mijn vraag , waar gaat dit eindigen ?
Het lukt gewoon niet ...
Ik vraag mij af: Zou jij het eigenlijk vervelend vinden als Oekrane deze oorlog gaat winnen?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:45 schreef UncleScorp het volgende:
En ? Wordt er al vooruit gekeken naar wat te doen als het offensief niet helemaal succesvol is ? (Wanneer is het eigenlijk succesvol ?)
De vele wapenleveringen, van Javelins tot M777 artillery, van Patriot systems tot Leopards ... ze gingen allen het verder verloop van de oorlog bepalen ... op papier
Binnenkort liggen de Leopards ook achter ons en is het de beurt aan de F-16's (die blijkbaar aangepast worden zodat ze tactical nukes kunnen dragen ...). Zij mogen het gaan opnemen tegen de superieure russische anti-airsystemen.
Ow en de sanctiepaketten niet vergeten ... het 11e al nu ? uhu gaat goed, weet iemand eigenlijk nog wat de bedoeling was ?![]()
En dan ? ... ondertussen gaan er al geruchten rond over eventueel poolse troepen die oekraine binnen zouden gaan. En ook het leveren van tactical nukes aan oekraine ligt al op de tong.
Tevens krijgt oekraine als het ware een vrijgeleide voor het uitvoeren van terroristische acties.
Lavrov heeft de USA ook al verwittigd dat ze niet veilig zullen zijn op hun "eiland". Dus als USA een nucleaire oorlog wil uitlokken in Europa, zullen ze deze keer niet gespaard blijven. Totnutoe konden zij overal ter wereld oorlog voeren zonder iets te ondervinden op eigen bodem.
Mijn vraag , waar gaat dit eindigen ?
Het lukt gewoon niet ...
We zijn 1,5 jaar bezig met miljarden aan steun en wapens.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat lukt niet? Ze zijn net een paar dagen bezig. De verliezen van Oekrane zijn laag, wat mobilitykills. Wat doden. Het is niet echt Slag bij de Somme of Omaha Beach niveau.
Vervelend ? Ik ? nah, ze krijgen waar ze voor gekozen hebben. Er was een alternatief.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:53 schreef Zwoerd het volgende:
Ik vraag mij af: Zou jij het eigenlijk vervelend vinden als Oekrane deze oorlog gaat winnen?
Hoe bedoel je terreur? Flatgebouwen en ziekenhuizen beschieten? De stroom uit laten vallen? Dat zou gemeen zijn als dat bij de Russen zou gebeuren? Dat hoort niet?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:55 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
We zijn 1,5 jaar bezig met miljarden aan steun en wapens.
Alsof dit offensief ineens opklaring gaat brengen.
Ik heb de indruk dat er terroristische acties zullen gebeuren op russisch grondgebied ipv deftige militaire acties op oekr grondgebied.
ach ze schieten zelf al jaren op burgersquote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe bedoel je terreur? Flatgebouwen en ziekenhuizen beschieten? De stroom uit laten vallen? Dat zou gemeen zijn als dat bij de Russen zou gebeuren? Dat hoort niet?
quote:De enige winnaar is weeral amerika
Een oorlog kan nooit gewonnen worden, alleen slachtoffers en vernieling, dit geld voor beide partijen, maar in een oorlog nog extra wapens geven is nog dommer.
Het enige wat Zelensky wil is Europa meeslepen in het conflict met als einddoel de Krim te veroveren en zo voor ongekende tijd verzekerd te zijn van zijn presidentschap. Moeten onze jongens dan sneuvelen terwijl hier steeds meer Edelkarrossen rondtoeren met UA kentekenplaten?
De leiders van Oekrane zijn geen haar beter dan die van Rusland en de EU is stekeblind en blijft de oorlog maar sponseren onder het goedkeurend oog van Amerika !
Als ze elke week evenveel terreinwinst boeken, dan zijn ze nog 20 jaar bezig.
Hoe kan je nu optimistisch zijn in een oorlog met honderduizenden doden ? Dat is wat Amerikaanse wapenproducenten zouden kunnen zeggen. Hun aandelen gaan door het dak. Europa zal nog decennia nodig hebben om hiervan te recupereren. En waarom ? Nog eens nooit meer oorlog ? Dat zal enkel de waarheid worden bij een nucleaire escalatie.
na napoleon en hitler zal de eu eventjes rusland omver kegelen ? ondergang verzekerd.
Een 5-tal dorpjes innemen waar nauwelijks huizen staan, wat een succes! Als ik het kaartje van de verdedigingslinies gisteren zag in De Afspraak en gestelt dat het echt is, dan staat Oekrane nog wat te wachten.
...
Wat was het alternatief dan? Overgeven op dag 1?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:58 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Vervelend ? Ik ? nah, ze krijgen waar ze voor gekozen hebben. Er was een alternatief.
Maar dat het westen hoopt op vernietiging en opdeling van Rusland is niet alleen naef maar gewoon stupide.
Nogmaals we zullen hoever de USA dit wil pushen, het is toch hier op ons grondgebied dus go for it
Naar 't schijnt wou oekr wel onderhandelen tot Boris hem kwam overtuigen om het gevecht aan te gaan. Het westen zou hem wel steunen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:10 schreef ATuin-hek het volgende:
Wat was het alternatief dan? Overgeven op dag 1?
Maar nog altijd niet verslagenquote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:15 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Miljoenen oekr gevlucht, 100 duizenden doden, helft van het land kapot geschoten, schuldenberg om nooit te kunnen aflossen, economisch totaal aan de grond... enz enz
Echt geen enkele krant plaatst zo'n slecht geschreven stuk 'in de krant'quote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:09 schreef UncleScorp het volgende:
nounou de publieke opinie in de krant begint ook te veranderen
[..]
Oh nee niet DE KRANT!!!!!!quote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:09 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
quote:
ja jeweetwel ... de media die jullie propaganda spuitquote:
nee gewoon HLN ... jullie ADquote:
Wat? Voor sommige mensen is vrijheid blijkbaar een stuk meer waard dan bij de zogenaamde 'strijders' die we hier zien.quote:
Doe eens een linkje naar die krant van jou dan...quote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:41 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
ja jeweetwel ... de media die jullie propaganda spuit
Er was geen keuze, het was een besluit van Putin getuige het afslaan van gesprekken aan de vooravond van de invasie. Waarmee ook meteen duidelijk werd wat het doel van de "speciale militaire operarie" was. Een ouderwetse veroveringsoorlog gestoeld op imperialisme. Dat kwam ook naar voren in de hallicunante speech van Putin op diezelfde avond.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:58 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Vervelend ? Ik ? nah, ze krijgen waar ze voor gekozen hebben. Er was een alternatief.
Maar dat het westen hoopt op vernietiging en opdeling van Rusland is niet alleen naef maar gewoon stupide.
Nogmaals we zullen hoever de USA dit wil pushen, het is toch hier op ons grondgebied dus go for it
Schiet niet op, het is op deze manier een flowchart met altijd dezelfde uitkomsten.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Doe eens een linkje naar die krant van jou dan...
Ach ja Oekraine moet altijd maar gaan praten, dat Rusland zelf helemaal niet wil praten gaan dit soort vredesduiven altijd geruisloos aan voorbij.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er was geen keuze, het was een besluit van Putin getuige het afslaan van gesprekken aan de vooravond van de invasie. Waarmee ook meteen duidelijk werd wat het doel van de "speciale militaire operarie" was. Een ouderwetse veroveringsoorlog gestoeld op imperialisme. Dat kwam ook naar voren in de hallicunante speech van Putin op diezelfde avond.
Maar de USA is zo machtig dat ze zelfs Putin en Rusland in z'n zak hebben blijkbaar.
Ja het leuke artikel waar ze al goed praten dat oekr gerust meer terroristische acties moet uitvoeren. Mss kunnen ze F16's in flatgebouwen rammenquote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Doe eens een linkje naar die krant van jou dan...
Je hebt gelijk ... dit is veel beter.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ach ja Oekraine moet altijd maar gaan praten,
Die keuze heeft de USA in de voorgaande 8 jaar al aan de kant geschoven.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er was geen keuze, het was een besluit van Putin getuige het afslaan van gesprekken aan de vooravond van de invasie. Waarmee ook meteen duidelijk werd wat het doel van de "speciale militaire operarie" was. Een ouderwetse veroveringsoorlog gestoeld op imperialisme. Dat kwam ook naar voren in de hallicunante speech van Putin op diezelfde avond.
Maar de USA is zo machtig dat ze zelfs Putin en Rusland in z'n zak hebben blijkbaar.
Er is maar een partij die daarmee gedreigd heeft.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:47 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Je hebt gelijk ... dit is veel beter.
Volgende stap lekker nuken in oekr ?
Hoe correspondeert dat met een illegale invasie. Is je argument nu echt "Rusland had geen keus?" want die hadden ze wel.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:49 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Die keuze heeft de USA in de voorgaande 8 jaar al aan de kant geschoven.
Ze zouden gek zijn om de kans te laten liggen om een ander land op te offeren om tegen hun aartsvijand te vechten.
Naar het schijnt van wie? Er is onderhandeld ja aan het begin van de invasie, waar Rusland vrij snel met onacceptabele eisen kwam.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:15 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Naar 't schijnt wou oekr wel onderhandelen tot Boris hem kwam overtuigen om het gevecht aan te gaan. Het westen zou hem wel steunen.
Groot Brittanie kwam ook geruneerd uit WO2. Hadden ze dan ook maar beter op moeten geven aan het begin? Gewoon lekker de Nazi's het land in laten om de boel over te nemen.quote:Ondertussen zijn we 1,5 jaar verder ... was dit het allemaal waard ?
Miljoenen oekr gevlucht, 100 duizenden doden, helft van het land kapot geschoten, schuldenberg om nooit te kunnen aflossen, economisch totaal aan de grond... enz enz
![]()
Ik zou zeggen ... stuur nog wat wapens
Ik doel eerder dat er al gefluisterd wordt om tactical nukes aan oekr te leveren.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er is maar een partij die daarmee gedreigd heeft.
Jep, beiden (of eerder alle 3) hadden een keusquote:Hoe correspondeert dat met een illegale invasie. Is je argument nu echt "Rusland had geen keus?" want die hadden ze wel.
Wie fluistert dat?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik doel eerder dat er al gefluisterd wordt om tactical nukes aan oekr te leveren.
Het is ook altijd wel opvallend dat de vredesduifjes Rusland eigenlijk altijd uit de wind houden. Het is altijd "Oekrane moet dit, het westen moet dat". Nooit hoeft Rusland eens wat te doen. Geeft wel te denken over de denkbeelden van deze vredesduifjes.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ach ja Oekraine moet altijd maar gaan praten, dat Rusland zelf helemaal niet wil praten gaan dit soort vredesduiven altijd geruisloos aan voorbij.
Dit ja. Hetzelfde met (vermeende) oorlogsmisdaden. Zodra Oekrane in de fout gaat is het OORLOGSMISDAAD maar dat Rusland bijna dagelijks oorlogsmisdaden pleegt hoor je de vredesduiven echt nooit over.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is ook altijd wel opvallend dat de vredesduifjes Rusland eigenlijk altijd uit de wind houden. Het is altijd "Oekrane moet dit, het westen moet dat". Nooit hoeft Rusland eens wat te doen. Geeft wel te denken over de denkbeelden van deze vredesduifjes.
aggut een blinde vredesduif heeft een stukkie naar de krant gestuurd en omdat dit is geplaatst is de "publieke opinie" aan het veranderen...quote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:09 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Mwoa, naar de krant gestuurd.... Het schijnt dus gewoon een online reactie te zijn onder een nieuwsbericht. Alsof die er vanaf dag 1 niet al waren. Maar de publikieke opinie is nu aan het veranderen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
aggut een blinde vredesduif heeft een stukkie naar de krant gestuurd en omdat dit is geplaatst is de "publieke opinie" aan het veranderen...
Zijn ze niet gewoon beiden Belg?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 15:11 schreef Raw85 het volgende:
De schrijfstijl (incl fouten) van de auteur van het ‘stuk in de krant’ lijkt ook verdacht veel op die van Scorpie zelf
"Naar 't schijnt" en dan wordt er ook nog eens gefluisterd.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Oh, zijn ze dat de vorige keer wel dan?
De USA heeft natuurlijk al ervaring met de effecten van deze munitie op plaatselijke bevolking.quote:U.S. Set to Approve Depleted-Uranium Tank Rounds for Ukraine
The armor-piercing ammunition has raised concerns over health and environmental effects
https://www.wsj.com/artic(...)for-ukraine-f6d98dcf
Je weet dat Rusland ze ook gebruikt?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 17:36 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
De USA heeft natuurlijk al ervaring met de effecten van deze munitie op plaatselijke bevolking.
Wat een mooi cadeau voor oekr...misvormde baby's en vergiftigde landbouwgronden.
Je bent je er van bewust dat die dingen door ruaf al vanaf het begin gebruikt worden?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 17:36 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
De USA heeft natuurlijk al ervaring met de effecten van deze munitie op plaatselijke bevolking.
Wat een mooi cadeau voor oekr...misvormde baby's en vergiftigde landbouwgronden.
Nee wist ik nietquote:Op dinsdag 13 juni 2023 17:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je bent je er van bewust dat die dingen door ruaf al vanaf het begin gebruikt worden?
quote:Newsweek: 28/3/2023
How Russia Has Used Depleted Uranium Shells
There is currently no concrete evidence of Russia using DU in Ukraine, but it "would be incongruous if they're not using it," de Bretton-Gordon said. DU rounds are a "key part of their armory," he added.
DU munitions are primarily used in tank battles, of which there have been relatively few in Ukraine so far, Hambling said.
https://www.google.com/am(...)rmor-1790756%3famp=1
Of course, the Russians use it [DU] extensively as well," Colonel (Ret'd) Hamish de Bretton-Gordon, who previously commanded U.K. and NATO chemical, biological, radiological and nuclear defense (CBRN) forces, told Newsweek.quote:
Is andere situatie he. Of denk je dat Putin Europa/de wereld wil veroveren? Ik weet dat jullie hem graag vergelijken met Hitler maar de meeste nazis zitten aan de andere kant nuquote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:51 schreef ATuin-hek het volgende:
@:unclescorp Ik ben nog wel benieuwd hoe je GB en WO2 ziet
Dat is wel erg zwartwit he.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:29 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Is andere situatie he. Of denk je dat Putin Europa/de wereld wil veroveren? Ik weet dat jullie hem graag vergelijken met Hitler maar de meeste nazis zitten aan de andere kant nu![]()
Zijn jullie er al uit ondertussen? Moet oekr vechten want anders staan de russen binnenkort aan onze grenzen, of het russisch leger is een lachertje ?
En WO2 is een apart topic.
Volgens de vredesduiven moeten we ons vooral zorgen maken over de nukes van Poetin. Dus wat als Poetin Letland wil innemen en dat doet onder dreiging van kernbommen? Zijn jullie er al uit ondertussen? Moet de NAVO dan vechten om een bondgenoot te beschermen of Poetin zn zin geven want NOEKS!!!?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:29 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Is andere situatie he. Of denk je dat Putin Europa/de wereld wil veroveren? Ik weet dat jullie hem graag vergelijken met Hitler maar de meeste nazis zitten aan de andere kant nu![]()
Zijn jullie er al uit ondertussen? Moet oekr vechten want anders staan de russen binnenkort aan onze grenzen, of het russisch leger is een lachertje ?
Waarom nog een bron? Als wordt aangetoond dat Rusland oorlogsmisdaden pleegt is er ineens geen vredesduif meer te bekennen om daar iets van te vinden.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:06 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nee wist ik niet
Bronnetje mag altijd
Insert meme met rode knoppen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:29 schreef UncleScorp het volgende:
Ik vind het wel grappig dat wordt ontkend dat Rusland grenst aan de EU ...quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:32 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Insert meme met rode knoppen.
[ afbeelding ]
Het heeft genoeg vergelijkingen om de vraag te stellen. Het ging hier ook om het ene land wat het grondgebied van het andere land wilde veroveren. Dan had GB volgens diezelfde redenering ook maar gelijk op moeten geven, gezien al de verloren levens en opgelopen schade.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:29 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dat noemen we nou een false dilemma.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:32 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Insert meme met rode knoppen.
[ afbeelding ]
Wat denk je wat er gebeurd met de burgers en soldaten van Oekrane als ze ineens de wapens neer leggen?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:15 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Naar 't schijnt wou oekr wel onderhandelen tot Boris hem kwam overtuigen om het gevecht aan te gaan. Het westen zou hem wel steunen.
Ondertussen zijn we 1,5 jaar verder ... was dit het allemaal waard ?
![]()
Ik zou zeggen ... stuur nog wat wapens
Waarschijnlijk heb jij wel een of ander fantasierijk verhaal over orcs die mensen verscheuren ?quote:Op woensdag 14 juni 2023 05:39 schreef theguyver het volgende:
[..]
Wat denk je wat er gebeurd met de burgers en soldaten van Oekrane als ze ineens de wapens neer leggen?
Denk je dat Rusland ineens zegt .. zand er over?
Of zal Rusland zich als een beest gedragen tegenover de bevolking?
Nou, we zien berichten over martelingen, verkrachtingen, moord, ontvoeren van kinderen, deportatie uit de bezette gebieden..quote:Op woensdag 14 juni 2023 06:53 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb jij wel een of ander fantasierijk verhaal over orcs die mensen verscheuren ?![]()
Ik zie een kapitulatie van Rusland niet als een bitter einde.quote:En uit je vraagstelling kan ik afleiden dat je vind dat er moet door gegaan worden tot het bittere eind?
Nee, want dit conflict is niet uitgelokt, verder is Rusland niet een of ander hersenloos roofdier dat zijn instincten niet kan helpen.quote:Ahja, Rusland moet vernietigd worden en opgedeeld in kleine staatjes, plannen liggen al klaar. Tiens, wiens natte droom zou dat zijn? Zou dit de bedoeling geweest zijn van dit uitgelokt conflict?
De toekomst zal het uitwijzen.quote:En we mogen nu niet stoppen, Rusland staat zwak, de moraal is laag, de bevolking protesteert, de sancties kelderen Rusland, ze zitten bijna zonder munitie…nog ‘n paar wapens sturen en ze verliezen…Uhu
Wsl zullen de F16’s uiteindelijk de gamechangers worden? Of wordt het poolse troepen sturen? Of tactical nukes leveren aan oekr?
Er moet toch iets zijn waarmee we Rusland kunnen terug dringen?? HELP![]()
Alles heeft zijn winnaars en verliezers.quote:En zand erover? Uiteindelijk wel om de ingelijfde gebieden te weder opbouwen. Een job waar Blackrock eigenlijk ook al voor staat te springen … $$$$$$… oorlog is nou eenmaal de beste financiele investering ooit, zowel voor het militair industrieel complex, als voor de contractors die er achteraan komen voor de heropbouw.
Het is Rusland geweest die er voor zorgde dat de burgeroorlog in Oekrane niet uitdoofde.quote:En sja ingelijfde gebieden…het is idd niet meer van deze tijd…er had over onderhandeld kunnen/moeten worden. En onacceptabele eisen? Als je daar zelf al 8 jaar lang oorlog voert, duizenden onschuldige burgers doodt en klaar stond om met een legertje binnen te vallen … had je dan niet beter een politieke regeling getroffen die zorgde voor consensus en rust in het gebied? Nee, liever je hele land naar de tering helpen om het gebied uiteindelijk helemaal, en nog meer, kwijt te raken.
So be it ….
Dat heeft Rusland 8 jaar lang niet gedaan.quote:Wij kunnen deze ellende een halt toeroepen door onze wapenleveringen te stoppen,
Met Rusland als winnaar.quote:dan is de oorlog en het bloedvergieten binnen enkele dagen voorbij.
Nee, daar kiest Oekrane voor.quote:Toch kiezen we ervoor om tot de laatste oekr door te gaan…
De EU bevat voormalig Soviet grondgebied.quote:;want ja anders valt de rus ook bij ons binnen…1,5 jaar geleden lachte ik daarmee…nu hebben we onszelf op voet van oorlog gezet met Rusland…het is af te wachten wat zij daarmee doen.
En de USA zag dat het goed was.
Het is extreem naief wensdenken om te zeggen dat dit stopt wanneer Oekraine het verzet opgeeft. Dat is al maanden de enorm wankele basis onder je hele betoog maar er is geen enkel spoortje van bewijs dat Rusland dan niet tot het bittere einde door wil gaan. Integendeel zelfs, zonder aanzienlijk verzet heeft Rusland laten zien dat ze met moorden, bombardementen, verkrachting en deportaties alsnog heel Oekraine mee willen pakken.quote:Op woensdag 14 juni 2023 06:53 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb jij wel een of ander fantasierijk verhaal over orcs die mensen verscheuren ?![]()
En uit je vraagstelling kan ik afleiden dat je vind dat er moet door gegaan worden tot het bittere eind?
Ahja, Rusland moet vernietigd worden en opgedeeld in kleine staatjes, plannen liggen al klaar. Tiens, wiens natte droom zou dat zijn? Zou dit de bedoeling geweest zijn van dit uitgelokt conflict?
En we mogen nu niet stoppen, Rusland staat zwak, de moraal is laag, de bevolking protesteert, de sancties kelderen Rusland, ze zitten bijna zonder munitie…nog ‘n paar wapens sturen en ze verliezen…Uhu
Wsl zullen de F16’s uiteindelijk de gamechangers worden? Of wordt het poolse troepen sturen? Of tactical nukes leveren aan oekr?
Er moet toch iets zijn waarmee we Rusland kunnen terug dringen?? HELP![]()
En zand erover? Uiteindelijk wel om de ingelijfde gebieden te weder opbouwen. Een job waar Blackrock eigenlijk ook al voor staat te springen … $$$$$$… oorlog is nou eenmaal de beste financiele investering ooit, zowel voor het militair industrieel complex, als voor de contractors die er achteraan komen voor de heropbouw.
En sja ingelijfde gebieden…het is idd niet meer van deze tijd…er had over onderhandeld kunnen/moeten worden. En onacceptabele eisen? Als je daar zelf al 8 jaar lang oorlog voert, duizenden onschuldige burgers doodt en klaar stond om met een legertje binnen te vallen … had je dan niet beter een politieke regeling getroffen die zorgde voor consensus en rust in het gebied? Nee, liever je hele land naar de tering helpen om het gebied uiteindelijk helemaal, en nog meer, kwijt te raken.
So be it ….
Wij kunnen deze ellende een halt toeroepen door onze wapenleveringen te stoppen, dan is de oorlog en het bloedvergieten binnen enkele dagen voorbij. Toch kiezen we ervoor om tot de laatste oekr door te gaan…want ja anders valt de rus ook bij ons binnen…1,5 jaar geleden lachte ik daarmee…nu hebben we onszelf op voet van oorlog gezet met Rusland…het is af te wachten wat zij daarmee doen.
En de USA zag dat het goed was.
ow deze post had ik nog niet gezienquote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:28 schreef Straatcommando. het volgende:
Niet nodig om elkaar aan te spreken met vredesduifjes etc..
quote:CIA waarschuwde Oekrane 3 maanden vr sabotage Nord Stream om pijpleiding niet op te blazen
https://www.hln.be/buiten(...)-te-blazen~ae344570/
En waarom niet gewoon op Rusland steken ? Iedereen slikt dat toch direct, bewijs of geen bewijs.quote:Nederlandse inlichtingendienst MIVD trok als eerste aan de alarmbel over "Oekraense plannen om Nord Stream op te blazen"
https://www.msn.com/nl-be(...)eb80bd6cbc912c&ei=36
Jij wil meer oorlog. Jij wilt dat Rusland Oekraine inneemt. Dat is oorlog.quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:15 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
ow deze post had ik nog niet gezien![]()
ik maak er alleszins geen probleem van hoor
Ze proberen het denigrerend te gebruiken maar voor mij bevestigt het gewoon wie er hier voor vrede is, en wie voor meer oorlog
Anyway goed gemod
quote:
...quote:Op dinsdag 13 juni 2023 17:45 schreef Straatcommando. het volgende:
Je bent je er van bewust dat die dingen door ruaf al vanaf het begin gebruikt worden?
quote:
quote:
Is niet nodig in bnwquote:
quote:IAEA-chef "zeer bezorgd" over gevechten in de buurt van kerncentrale Zaporizja
De directeur-generaal van het Internationaal Atoomenergieagentschap (IAEA), Rafael Grossi, zei dinsdag voor zijn bezoek aan de Oekraense kerncentrale van Zaporizja "zeer bezorgd" te zijn, omdat dicht in de buurt van de centrale - de grootste van Europa - gevochten wordt.
De kerncentrale van Zaporizja staat al meer dan een jaar onder controle van de Russen. Maar nu de Oekraners een tegenoffensief zijn gestart, laaien de gevechten op. Dat vergroot de wiskundige kans dat ook de kerncentrale getroffen wordt, meent Rossi.
Hij had dinsdag een ontmoeting met de Oekraense president Volodimir Zelenski en reisde daarna af naar Zaporizja. Dat gebeurt met een team van IAEA-experts. Zij zullen de vier collega's aflossen die daar gestationeerd waren om de toestand in de gaten te houden. "We proberen zo zichtbaar en effectief mogelijk ter plaatse te zijn om een nucleair ongeval te voorkomen", aldus de IAEA-topman.
Grossi en zijn team willen onder meer duidelijkheid over de watertoevoer naar het koelsysteem van de kerncentrale, nadat de dam boven de Dnjepr is gebarsten en de reservoirs zijn geslonken. Daarnaast wil men ook een beeld krijgen van de situatie voor de Oekraense werknemers die onder het Russische management moeten werken.
https://www.msn.com/nl-be(...)a4e4064871ecbd&ei=38
Ja, wie niet. De Russen zijn beesten. Zaaien overal dood en verderf. Dat hele land bestaat uit door en door rotte mensen.quote:
Ze hebben pas ook een dam opgeblazen weet je nog. Een 'ongeluk' bij een kerncentrale, daar draaien de Russen hun hand niet voor om.quote:
Dus ze hebben vorig jaar de dam beschoten.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:05 schreef UncleScorp het volgende:
Newsflash
Oekr heeft vorig jaar al op de dam geschoten om te testen of ze ze kapot zouden krijgen
Oekr schiet al langer op de ZNPP
Oekr heeft Nord Stream 2 opgeblazen
Jaja het zijn beiden schurkenstaten.
Alleen wordt en van hen door ons gesteund met massa's wapens en geld
Ik refereer nochtans naar post #142 waar alles gedocumenteerd staat.quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:02 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Geef ons dan ook iets om mee te werken. Je roept wel vaker gekke dingen, zoals weer over de nukes laatst. Ik kan ook niet raden waar dat steeds vandaan komt.
Met een flinke dosis zelf invullen en speculatie ja.quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:09 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik refereer nochtans naar post #142 waar alles gedocumenteerd staat.
Ik toonde je net een voorbeeld.quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:41 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Overloop gerust het topic eens om te zien wie hier inhoudelijk post en wie troept dumpt.
Ja die andere 100 posts is onbegonnen werk, begrijpelijk.quote:
Aah, maar als zij het doen is het voor jou ook ok om te doen!quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:45 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja die andere 100 posts is onbegonnen werk, begrijpelijk.
Dat lijkt mij een slecht idee.quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:53 schreef UncleScorp het volgende:
Nou zeg es...vind jij dat de VS tactical nukes moet geven aan oekr?
Laat het ons hierbij latenquote:Op woensdag 14 juni 2023 16:56 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Daar zit vooral een verschil in perspectief denk ik. Hoeveel zie je bijvoorbeeld in zeg de laatste 50 posts fout gaan?
Waaruit blijkt dat dit echt is?quote:Op woensdag 14 juni 2023 17:28 schreef epicbeardman het volgende:
[ twitter ]
Putin en Biden oorlogscriminelen. Juichen voor maar ook welke van deze 2 is fout. Dan ben je een oorlogsgeile wappie.
Wat is dan het voordeel voor Oekrane?quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:53 schreef UncleScorp het volgende:
Nou zeg es...vind jij dat de VS tactical nukes moet geven aan oekr?
Wat echt is?quote:
Er is geen discussie. BNW bestaat niet meer. Het is een kruising van extreem rechts met Russische propaganda en anti westerse sentimenten.quote:Op woensdag 14 juni 2023 18:19 schreef Jippie het volgende:
Een en ander geveegd en genote. Graag weer op een fatsoenlijke manier met elkaar in discussie.
Het is wel spot on namelijk. Het geeft een goed beeld over dat als Putin wat doet het slecht is, maar als Biden opdracht geeft is het nothing to see here move along.quote:
Nee, het is zwaar overdreven. Het is niet zo dat elke scheet van de VS wordt omarmd, en volgens mij is het het VK die munitie met verarmd uranium stuurt en niet de VS.quote:Op woensdag 14 juni 2023 19:27 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Het is wel spot on namelijk. Het geeft een goed beeld over dat als Putin wat doet het slecht is, maar als Biden opdracht geeft is het nothing to see here move along.
Dus of het echt is of niet is.. tja.. maakt in de huidige context niet uit
De enige die ik tot nu toe heb zien janken over DU penetrators zijn de Russen geweest.quote:Op woensdag 14 juni 2023 19:27 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Het is wel spot on namelijk. Het geeft een goed beeld over dat als Putin wat doet het slecht is, maar als Biden opdracht geeft is het nothing to see here move along.
Dus of het echt is of niet is.. tja.. maakt in de huidige context niet uit
We hoeven het niet met elkaars politieke kleur eens te zijn om een fatsoenlijke discussie met elkaar te hebben.quote:Op woensdag 14 juni 2023 19:24 schreef The_End het volgende:
[..]
Er is geen discussie. BNW bestaat niet meer. Het is een kruising van extreem rechts met Russische propaganda en anti westerse sentimenten.
Het staat stampvol met leugens. Dat zijn geen meningen. Nogmaals; jullie doen hier niets anders dan extreem rechts en Russische propaganda faciliteren. Ik hoop dat jullie er een keer goed mee op je bek gaan.quote:Op woensdag 14 juni 2023 19:49 schreef Jippie het volgende:
[..]
We hoeven het niet met elkaars politieke kleur eens te zijn om een fatsoenlijke discussie met elkaar te hebben.
Ik lees overigens genoeg uiteenlopende meningen, dus het is geen circlejerk topic. Alleen dat gezeik op elkaar moet er uit.
Dude chill outquote:Op woensdag 14 juni 2023 20:04 schreef The_End het volgende:
Ik hoop dat jullie er een keer goed mee op je bek gaan.
Ik hoop vurig dat de betrokkenen een keer strafrechtelijk vervolgd worden.
Beide hebben als doel de oorlog te winnen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 20:22 schreef UncleScorp het volgende:
Leugens zijn normaal gezien makkelijk te weerleggen maar dat doe je niet. Enkel roepen en schelden.
Ik geef bronnen (en geen enkele russische site !) en vraag om bronnen als ik iets niet weet, maar niemand doet de moeite.
En extreem rechts? Moest ik extreem rechts zijn zou ik oekr steunen.
En russische oorlogspropaganda is evenveel waard als westerse oorlogspropaganda. In tijd van oorlog is waarheid het eerste wat sneuvelt.
Of welke ga je actief verspreiden?quote:Op woensdag 14 juni 2023 20:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Beide hebben als doel de oorlog te winnen.
Welke ga je dan steunen?
Heb wsl wat notes gekregen vandaag...ook goed ?quote:Op woensdag 14 juni 2023 20:04 schreef The_End het volgende:
hoop vurig dat de betrokkenen een keer strafrechtelijk vervolgd worden.
Het offensief is nog geen week bezig? En ze hebben net massa Leopards en Bradleys gekregen. Stuur maar snel de F16s, dan hebben we dat ook gehad. Oekr piloten of niet, doet er niet toe.quote:NAVO-baas wil meer militaire steun geven aan Oekraens tegenoffensief
Met oog op de NAVO-top van donderdag, heeft secretaris-generaal Jens Stoltenberg woensdag opgeroepen tot meer militaire steun voor het Oekraense tegenoffensief. “Onze voorraden worden steeds kleiner. We kunnen zo niet doorgaan”, waarschuwde hij.
https://www.hln.be/buiten(...)noffensief~a37ef7f5/
Nou ja massa's.. Dat valt dus tegen. Ik vond het in ieder geval tov hetgeen de leverende landen hebben staan niet zo veel.quote:Op woensdag 14 juni 2023 21:14 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Het offensief is nog geen week bezig? En ze hebben net massa Leopards en Bradleys gekregen. Stuur maar snel de F16s, dan hebben we dat ook gehad. Oekr piloten of niet, doet er niet toe.
Opmerkelijk dat NATO publiekelijk toegeeft dat hun voorraden snel slinken. De race naar een oorlogsproductie economie gaan ze sowieso niet winnen. En er moeten crises opgelost worden. Geld kan beter besteed worden dan aan wapens.
Sommige landen zullen schrik hebben hun materiaal nodig te hebben voor verdediging van eigen grenzen?quote:Op woensdag 14 juni 2023 21:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nou ja massa's.. Dat valt dus tegen. Ik vond het in ieder geval tov hetgeen de leverende landen hebben staan niet zo veel.
Aannames…net zoals die retired NAVO kolonel die zegt dat Rusland wel DU munitie in haar arsenaal heeft, ze het wel gebruikt zullen hebben, maar er totnutoe geen bewijs voor is. Tevens bevestigt hij dat er amper pure tank battles geweest zijn.quote:En om even terug te komen op de DE shells, ik was in de veronderstelling dat dat bevestigd was. Toch kun je er wel vanuit gaan dat ze gebruikt worden.. Zeker tegen westerse tanks. Er zijn alleen niet zo heel veel Russische tanks die ze kunnen afvuren.
Wat maakt het uit als ze DU schieten? Als ze niet met DU schieten, dan schieten ze wel met wolfraam en dat is nog giftiger.quote:Op woensdag 14 juni 2023 21:57 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Sommige landen zullen schrik hebben hun materiaal nodig te hebben voor verdediging van eigen grenzen?
Oekr verliest momenteel redelijk snel pantsers, en ze zijn nog niet eens aan de sterke russische verdedigingslinies.
[..]
Aannames…net zoals die retired NAVO kolonel die zegt dat Rusland wel DU munitie in haar arsenaal heeft, ze het wel gebruikt zullen hebben, maar er totnutoe geen bewijs voor is. Tevens bevestigt hij dat er amper pure tank battles geweest zijn.
Ook aannames dus…
De Leopards worden ook hoofdzakelijk vernietigd door drones en helikopters, niet door andere tanks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |