Je bedoelt dus vrede door Rusland te laten winnen?quote:Op donderdag 8 juni 2023 16:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een andere mogelijkheid is door als het Westen te stoppen deze oorlog tussen twee Oostbloklanden te spekken, zij het via wapens, zij het via geld.
Ik kan de tweet niet zien, wat is de werkelijke context hiervan?quote:Op donderdag 8 juni 2023 16:55 schreef NeeOfTochJA het volgende:
https://twitter.com/scientificecon/status/1666791852010270722
Germany fines woman ¤900 for saying Russian invasion of Ukraine was 'necessary'
Zulk taalgebruik hou je maar voor het ander subforumquote:
Dat scenario is bekeken maar gebleken is dat de Russen op de plekken waar zij geen weerstand ondervonden alsnog de lokale bevolking vermoordde, verkrachtte en deporteerde dus dat is helaas geen optie gebleken.quote:Op donderdag 8 juni 2023 16:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, dat denk ik wel. Met dit scenario zoals je dat schetst zou je dat bereiken. Maar in hoeverre is het logisch dat een dictator van een kernmacht als Poetin dat gaat doen? Dat lijk mij de belangrijkste vraag.
Een andere mogelijkheid is door als het Westen te stoppen deze oorlog tussen twee Oostbloklanden te spekken, zij het via wapens, zij het via geld. Ik zie namelijk veel vredesduiven met Oekraïne-vlaggetjes op Twitter, die zich heel drukmaken over allerlei onschuldige slachtoffers, maar tegelijkertijd inzetten op meer wapens naar Oekraïne en meer oorlog.
Is daar al eens over nagedacht? Ik stel alleen maar vragen hoor, ik weet het zelf ook niet.
Ik heb het slechts over stoppen deze oorlog te spekken, dat is iets anders dan Rusland laten winnen. Want dat is trouwens ook geen direct logisch gevolg. Ik denk wel het zou leiden tot het sneller plaatsnemen aan de onderhandelingstafel. En dat is goed.quote:Op donderdag 8 juni 2023 16:57 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Je bedoelt dus vrede door Rusland te laten winnen?
Waar heeft hij het eigenlijk over? Als ik Google krijg ik afbeeldingen van een soort monsters te zien of zo?quote:Op donderdag 8 juni 2023 18:31 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Zulk taalgebruik hou je maar voor het ander subforum
Als Oekraïne geen wapens meer krijgt wordt het enorm verzwakt. Het sneller plaatsnemen aan de onderhandelingstafel is dan gedwongen plaatsnemen uit een positie van zwakte. Oekraïne zal dan enorme consessies moeten doen, anders ziet Rusland geen reden om te stoppen. Ergo: Rusland komt hier als winnaar uit.quote:Op donderdag 8 juni 2023 18:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb het slechts over stoppen deze oorlog te spekken, dat is iets anders dan Rusland laten winnen. Want dat is trouwens ook geen direct logisch gevolg. Ik denk wel het zou leiden tot het sneller plaatsnemen aan de onderhandelingstafel. En dat is goed.
[..]
Als eerste zou dat een probleem voor Oekraïne zijn, niet een probleem van het Westen. Oekraïne is oorlog met Rusland, niet het Westen. Het is in principe een oorlog tussen twee Oostbloklanden.quote:Op donderdag 8 juni 2023 18:51 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Als Oekraïne geen wapens meer krijgt wordt het enorm verzwakt. Het sneller plaatsnemen aan de onderhandelingstafel is dan gedwongen plaatsnemen uit een positie van zwakte. Oekraïne zal dan enorme consessies moeten doen, anders ziet Rusland geen reden om te stoppen. Ergo: Rusland komt hier als winnaar uit.
Rusland is een aanvalsoorlog gestart aan de de grens met Europa en zorgt hiermee voor verschikkelijk veel leed bij miljoenen mensen. Het is te makkelijk en zelfs asociaal om te stellen dat dit ons niet zoveel aangaat.quote:Op donderdag 8 juni 2023 18:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als eerste zou dat een probleem voor Oekraïne zijn, niet een probleem van het Westen. Oekraïne is oorlog met Rusland, niet het Westen. Het is in principe een oorlog tussen twee Oostbloklanden.
Nee, daarom moeten ze met geweld teruggedrongen worden en daar zijn wapens voor nodig. En als het ooit onderhandelen wordt, moet Oekraine Rusland naar de onderhandelingstafel drijven en niet andersom.quote:En als de onderhandelingstafel tot een einde van deze oorlog kan leiden is het dat meer waard. Want je verwacht toch niet dat Poetin op een gegeven moment maar op zal geven en alle troepen terugtrekt uit Oekraïne? Dat gaat helaas niet gebeuren.
Hebben ze wel gedaan in Afghanistan.quote:Op donderdag 8 juni 2023 18:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als eerste zou dat een probleem voor Oekraïne zijn, niet een probleem van het Westen. Oekraïne is oorlog met Rusland, niet het Westen. Het is in principe een oorlog tussen twee Oostbloklanden.
En als de onderhandelingstafel tot een einde van deze oorlog kan leiden is het dat meer waard. Want je verwacht toch niet dat Poetin op een gegeven moment maar op zal geven en alle troepen terugtrekt uit Oekraïne? Dat gaat helaas niet gebeuren.
Orken zijn de soldaten van Sauron in the lord of the rings die plunderend en moordend door het land trekken, maar nogal dom en zelfdestructief zijn.quote:Op donderdag 8 juni 2023 18:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb het slechts over stoppen deze oorlog te spekken, dat is iets anders dan Rusland laten winnen. Want dat is trouwens ook geen direct logisch gevolg. Ik denk wel het zou leiden tot het sneller plaatsnemen aan de onderhandelingstafel. En dat is goed.
[..]
Waar heeft hij het eigenlijk over? Als ik Google krijg ik afbeeldingen van een soort monsters te zien of zo?
Nou nee.quote:Op donderdag 8 juni 2023 18:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb het slechts over stoppen deze oorlog te spekken, dat is iets anders dan Rusland laten winnen.
Wat wil je hier nou mee? Uitgekauwd en al dertig keer herhaald nieuws van 2 jaar terug. Het is ook niet iets wat de mainstream wil onderdrukken. Het is nota bene een TIME artikel en de NOS heeft deze maand ook meerdere keren een item over extreem rechtse strijders aan de kant van Oekraïne gemaakt.quote:
Tja, je moet toch wat, nu uit onderschepte Russische communicatie blijkt dat Rusland vlak voor het opblazen opdracht had gegeven tanks en artillerie etc uit het overstromingsgebied te evacueren, en de rest van de Russische troepen heeft laten stikken. Met als gevolg dat veel Russische soldaten zijn overvallen door het wassende water, vast kwamen te zitten, zijn verdronken, etc.quote:Op zondag 11 juni 2023 20:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat wil je hier nou mee? Uitgekauwd en al dertig keer herhaald nieuws van 2 jaar terug. Het is ook niet iets wat de mainstream wil onderdrukken. Het is nota bene een TIME artikel en de NOS heeft deze maand ook meerdere keren een item over extreem rechtse strijders aan de kant van Oekraïne gemaakt.
Ondertussen is het niet Azof dat burgers op straat neerschiet voor de fun, verkrachtend door Rusland trekt, duizenden kinderen ontvoerd, civiele infra aanvalt, overstromingen veroorzaakt, met artillerie schiet op het rode kruis als ze slachtoffers van de overstromingen komen helpen en mikt op evacuatiecentra, ziekenhuizen en duidelijk aangegeven schuilplekken voor kinderen.
Heel veel mensen die met Oekraïense vlaggen lopen te zwaaien weten niet dat ze nazi's steunen. Dus wat bewustzijn creëren kan geen kwaad. Er zijn natuurlijk ook mensen die deze groep bewust steunen.quote:Op zondag 11 juni 2023 20:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat wil je hier nou mee? Uitgekauwd en al dertig keer herhaald nieuws van 2 jaar terug. Het is ook niet iets wat de mainstream wil onderdrukken. Het is nota bene een TIME artikel en de NOS heeft deze maand ook meerdere keren een item over extreem rechtse strijders aan de kant van Oekraïne gemaakt.
Ondertussen is het niet Azof dat burgers op straat neerschiet voor de fun, verkrachtend door Rusland trekt, duizenden kinderen ontvoerd, civiele infra aanvalt, overstromingen veroorzaakt, met artillerie schiet op het rode kruis als ze slachtoffers van de overstromingen komen helpen en mikt op evacuatiecentra, ziekenhuizen en duidelijk aangegeven schuilplekken voor kinderen.
Het narratief, objectief bekeken, is dat ultra-nationalisten en azov heeft huisgehouden in het oosten en genocide op Russen heeft gepleegd. Azov was opgezet oor de zelfde oliegarch die VZ in het zadel heeft geholpen, Russen wreken betekende azov pakken en dus ook Kiev.quote:Op zondag 11 juni 2023 20:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee, dat is niet objectief bekeken het narratief.quote:Op maandag 12 juni 2023 19:17 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Het narratief, objectief bekeken, is dat ultra-nationalisten en azov heeft huisgehouden in het oosten en genocide op Russen heeft gepleegd.
Wreken?quote:Azov was opgezet oor de zelfde oliegarch die VZ in het zadel heeft geholpen, Russen wreken betekende azov pakken en dus ook Kiev.
De hamvraag is dus: kloppen de claims van genocide?
https://www.ohchr.org/en/(...)hts-rampant-impunityquote:Op maandag 12 juni 2023 21:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat is niet objectief bekeken het narratief.
[..]
Wreken?
Wreken is geen goede reden.quote:Op maandag 12 juni 2023 21:42 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
https://www.ohchr.org/en/(...)hts-rampant-impunity
https://en.wikipedia.org/wiki/Accusations_of_genocide_in_Donbas
https://theconversation.c(...)unprecedented-177511
https://www.npr.org/2022/(...)ukraine-is-that-true
https://www.jpost.com/international/article-696703
Wreken, er moet wel een goede reden zijn om een land binnen te vallen.
Jouw claim is dus dat toen TIME in 2021 met deze reportage kwam, waren ze eigenlijk het Kremlin aan het steunen?quote:Op maandag 12 juni 2023 01:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hahaha okee ja je moet wat he om die terrorist in het Kremlin te steunen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |