abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator maandag 29 mei 2023 @ 18:26:51 #1
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_209329644
In dit topic kunnen allerlei meningen worden gedeeld, maar onthoud dat er in dit topic geen 'onderling oorlogvoeren' wordt toegestaan. Respecteer een andere mening.


Let's go!


Situatie 24 januari 2023

b626802ef920b6764964edc2b702df2d51f49ce1.jpg?1674580973

Actuele interactieve kaart van Oekraïne - Institute of War Studies

Actuele oorlogs map.
Deze map is samengesteld uit zowel Russische als Oekraïnse bronnen.

https://deepstatemap.live/en#8/49.424/37.776
Lach met een schone bips
  dinsdag 30 mei 2023 @ 11:25:51 #2
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209336221
Een drone-aanval in Moskou vanochtend. Het doet denken aan die drone-aanval die weer eerder zagen gericht op het Kremlin. Amerikaanse inlichtingendiensten hebben op basis daarvan gesteld dat het waarschijnlijk het werk was van Oekraïne. Als dit klopt en nu weer zo is zou dat behoorlijk vervelend zijn, men is dan bewust bezig met allerlei Westerse wapens, deze oorlog te laten escaleren. Dat is ook niet zo raar, want Oekraïne ziet dat misschien als een manier om te kunnen winnen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Overall beste user 2022 dinsdag 30 mei 2023 @ 11:33:32 #3
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209336287
quote:
13s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 11:25 schreef HowardRoark het volgende:
Een drone-aanval in Moskou vanochtend. Het doet denken aan die drone-aanval die weer eerder zagen gericht op het Kremlin. Amerikaanse inlichtingendiensten hebben op basis daarvan gesteld dat het waarschijnlijk het werk was van Oekraïne. Als dit klopt en nu weer zo is zou dat behoorlijk vervelend zijn, men is dan bewust bezig met allerlei Westerse wapens, deze oorlog te laten escaleren. Dat is ook niet zo raar, want Oekraïne ziet dat misschien als een manier om te kunnen winnen.
Nee hoor, deze drones zijn Made in Ukraine.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_209336356
Er was niks westers aan de drones die vandaag in Moskou geleverd zijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_209338934
quote:
13s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 11:25 schreef HowardRoark het volgende:
Een drone-aanval in Moskou vanochtend. Het doet denken aan die drone-aanval die weer eerder zagen gericht op het Kremlin. Amerikaanse inlichtingendiensten hebben op basis daarvan gesteld dat het waarschijnlijk het werk was van Oekraïne. Als dit klopt en nu weer zo is zou dat behoorlijk vervelend zijn, men is dan bewust bezig met allerlei Westerse wapens, deze oorlog te laten escaleren. Dat is ook niet zo raar, want Oekraïne ziet dat misschien als een manier om te kunnen winnen.
Goh, wat raar dat een land dat wordt aangevallen terug slaat.
Ik begrijp daar werkelijk niets van. Zo'n land moet toch zichzelf meteen over geven. Want anders escaleert de boel.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_209338948
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 11:40 schreef xpompompomx het volgende:
Er was niks westers aan de drones die vandaag in Moskou geleverd zijn.
Ach,ik heb al die lieden die zo bang zijn voor escalatie nooit gehoord over dat Iran de oorlog in Oekraïne escaleert door drones te leveren aan Rusland.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 30 mei 2023 @ 17:03:08 #7
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209339380
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 16:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Goh, wat raar dat een land dat wordt aangevallen terug slaat.
Ik begrijp daar werkelijk niets van. Zo'n land moet toch zichzelf meteen over geven. Want anders escaleert de boel.
Waar staat dit in mijn post?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209339456
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waar staat dit in mijn post?
Goh, wat raar dat een land dat wordt aangevallen terug slaat.

Moskou stuurt drones af op Kyiv, maar o wee als Oekraïne drones op Moskou af stuurt.

Dan opeens is het uitlokken van escalatie.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 30 mei 2023 @ 17:22:11 #9
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209339543
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Goh, wat raar dat een land dat wordt aangevallen terug slaat.
Nu quote je jezelf, niet mij. Dus mijn vraag blijft staan: waar heb ik gezegd dat Oekraïne zich meteen over moet geven?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Overall beste user 2022 dinsdag 30 mei 2023 @ 17:23:15 #10
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209339554
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nu quote je jezelf, niet mij. Dus mijn vraag blijft staan: waar heb ik gezegd dat Oekraïne zich meteen over moet geven?
Wat is de andere optie als terugslaan niet mag?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_209339580
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nu quote je jezelf, niet mij. Dus mijn vraag blijft staan: waar heb ik gezegd dat Oekraïne zich meteen over moet geven?
Je lijkt me niet dement.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_209339590
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:23 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat is de andere optie als terugslaan niet mag?
In deze discussie wordt voor de optie gekozen om een rookgordijn op te werpen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 30 mei 2023 @ 17:47:10 #13
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209339757
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:23 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat is de andere optie als terugslaan niet mag?
Het eigen grondgebied verdedigen. Dat was ook altijd het uitgangspunt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209339802
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het eigen grondgebied verdedigen. Dat was ook altijd het uitgangspunt.
Dat zijn ze ook aan het doen.

Dus waarom heb je daar opeens moeite mee?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 30 mei 2023 @ 17:55:22 #15
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209339829
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat zijn ze ook aan het doen.

Dus waarom heb je daar opeens moeite mee?
Nee hoor, Moskou is niet het grondgebied van Oekraïne. De tegenstander aanvallen op diens grondgebied is niet hetzelfde als jouw eigen grondgebied verdedigen. En dit is vervelend omdat op die manier dit conflict alleen maar verder kan gaan escaleren, en Zelenskyy meermaals heeft gezegd dit niet te gaan doen. Bijvoorbeeld, na de vorige droneaanval:
quote:
EU-chef Borrell vreest escalatie na droneaanval Kremlin

EU-buitenlandchef Borrell waarschuwt Rusland dat het de vermeende droneaanval op het Kremlin niet mag gebruiken als excuus om de oorlog in Oekraïne verder te laten escaleren. "We zijn bezorgd dat dit kan worden aangegrepen om het oproepen van meer dienstplichtigen of militairen te rechtvaardigen, of om meer aanvallen uit te voeren op Oekraïne", zei hij voorafgaand aan een overleg met ministers uit EU-landen.

Rusland beschuldigde gisteren Oekraïne van een droneaanval op het Kremlin, die als doel zou hebben gehad om president Poetin te doden. Vandaag wees de woordvoerder van Poetin naar de Verenigde Staten. Die zouden volgens hem "ongetwijfeld" achter de droneaanval zitten. Hij gaf echter geen bewijs voor die claim.

Zowel Oekraïne als de VS ontkent betrokkenheid. "We vechten alleen op ons eigen grondgebied. We verdedigen onze dorpen en steden", zei president Zelensky gisteren. "We weten niet eens precies wat hier is gebeurd, maar ik kan u verzekeren dat de Verenigde Staten er geen enkele rol in hebben gespeeld", zei een woordvoerder van het Witte Huis tegen nieuwszender CNN.

Bron
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Overall beste user 2022 dinsdag 30 mei 2023 @ 18:02:58 #16
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209339916
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het eigen grondgebied verdedigen. Dat was ook altijd het uitgangspunt.
Doen ze toch? Die paar vliegende voetzoekers zorgen ervoor dat Rusland niet alles naar voren kan schuiven. Oh, en ze ontkennen dat ze het waren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 18:04:48 #17
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_209339942
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, Moskou is niet het grondgebied van Oekraïne. De tegenstander aanvallen op diens grondgebied is niet hetzelfde als jouw eigen grondgebied verdedigen. En dit is vervelend omdat op die manier dit conflict alleen maar verder kan gaan escaleren, en Zelenskyy meermaals heeft gezegd dit niet te gaan doen. Bijvoorbeeld, na de vorige droneaanval:
[..]

Dat is onderdeel van een land verdedigen ja.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Overall beste user 2022 dinsdag 30 mei 2023 @ 18:06:02 #18
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209339961
Bovendien heeft Zelenskyy alleen maar gezegd dat ze westerse wapens niet zullen gebruiken tegen Rusland. Over zelf geproduceerde drones en raketten heeft hij zoiets nooit gezegd.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_209340235
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, Moskou is niet het grondgebied van Oekraïne.
Kyiv is niet het grondgebied van Rusland.
quote:
De tegenstander aanvallen op diens grondgebied is niet hetzelfde als jouw eigen grondgebied verdedigen.
Dat is jouw verzinsel.


quote:
En dit is vervelend omdat op die manier dit conflict alleen maar verder kan gaan escaleren,
Wat, dat Moskou Kyiv gaat aanvallen?

Ik heb nieuws voor je, dat doen ze al.


quote:
en Zelenskyy meermaals heeft gezegd dit niet te gaan doen. Bijvoorbeeld, na de vorige droneaanval:
[..]

Welk voordeel heeft Zelensky van het vantevoren aankondigen wat ze gaan doen?

Dit is geen volleybal wedstrijd of zo.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_209340259
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 18:02 schreef Ulx het volgende:

[..]
Doen ze toch? Die paar vliegende voetzoekers zorgen ervoor dat Rusland niet alles naar voren kan schuiven. Oh, en ze ontkennen dat ze het waren.
Oh, ik snap het wel, Russische burgers mogen natuurlijk geen last hebben van deze oorlog.
Vandaar dat er hoogst verontwaardigd wordt gereageerd.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 30 mei 2023 @ 18:38:49 #21
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209340353
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 18:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oh, ik snap het wel, Russische burgers mogen natuurlijk geen last hebben van deze oorlog.
Vandaar dat er hoogst verontwaardigd wordt gereageerd.
Niemand die dit heeft beweerd. Het werkt voor de discussie het beste als je blijft bij wat users daadwerkelijk zeggen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Overall beste user 2022 dinsdag 30 mei 2023 @ 19:01:37 #22
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209340651
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 18:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Niemand die dit heeft beweerd. Het werkt voor de discussie het beste als je blijft bij wat users daadwerkelijk zeggen.
Mooi. Zelenskyy heeft namelijk niet gezegd dat ze Rusland niet zouden aanvallen. Sterker nog, vorige week stelden ze nog dat het front 2300 kilometer lang is. Van de Zee van Azov tot de grens met Wit-Rusland. Dat Rusland niet in staat is die grens of het luchtruim te bewaken lijkt me nou typisch een probleem voor Rusland. Daar hoeft Oekraïne geen rekening mee te houden.

Het geneuzel van je (en van heel wat anderen) komt echt op me over als dat van een meeloper van de grootste pestkop van het schoolplein. Zo eentje die na duizend keer klappen uitdelen aan de kleintjes op een dag de verkeerde koter een dreun verkoopt en nu keihard al zijn tanden uit zijn grote bek geslagen ziet worden omdat wat vriendjes van die kleine hem een honkbalknuppel hebben gegeven. En ineens is het janken dat dat heel gemeen is en oneerlijk en huilhuilhuil en ik krijg jullie allemaal wel. Met die meeloper die dan ineens het licht ziet en vindt dat we allemaal vriendjes zouden moeten zijn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 19:34:12 #23
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209341064
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
Mooi. Zelenskyy heeft namelijk niet gezegd dat ze Rusland niet zouden aanvallen. Sterker nog, vorige week stelden ze nog dat het front 2300 kilometer lang is. Van de Zee van Azov tot de grens met Wit-Rusland. Dat Rusland niet in staat is die grens of het luchtruim te bewaken lijkt me nou typisch een probleem voor Rusland. Daar hoeft Oekraïne geen rekening mee te houden.
Dat vind ik eigenlijk wel een goed punt. Rusland faalt in dit opzicht inderdaad behoorlijk. Desalniettemin is het gewoon niet handig om een kernmacht met een behoorlijk gestoorde dictator aan het roer te gaan aanvallen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:01 schreef Ulx het volgende:
Het geneuzel van je (en van heel wat anderen) komt echt op me over als dat van een meeloper van de grootste pestkop van het schoolplein. Zo eentje die na duizend keer klappen uitdelen aan de kleintjes op een dag de verkeerde koter een dreun verkoopt en nu keihard al zijn tanden uit zijn grote bek geslagen ziet worden omdat wat vriendjes van die kleine hem een honkbalknuppel hebben gegeven. En ineens is het janken dat dat heel gemeen is en oneerlijk en huilhuilhuil en ik krijg jullie allemaal wel. Met die meeloper die dan ineens het licht ziet en vindt dat we allemaal vriendjes zouden moeten zijn.
Daar zeg je het al, 'komt op mij over'.

Ik (en velen met mij) bekijken dit conflict gewoon op een hele andere manier dan jij en wat anderen doen. Dat jij daar vervolgens van alles achter zoekt is voor mij niet relevant. Het valt in lijn met wat we hier op FOK! vanaf het begin hebben gezien, elke afwijking van een gewenst narratief rondom deze oorlog en je wordt meteen op een bepaalde manier weggezet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209341274
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:34 schreef HowardRoark het volgende:
Ik (en velen met mij) bekijken dit conflict gewoon op een hele andere manier dan jij en wat anderen doen. Dat jij daar vervolgens van alles achter zoekt is voor mij niet relevant. Het valt in lijn met wat we hier op FOK! vanaf het begin hebben gezien, elke afwijking van een gewenst narratief rondom deze oorlog en je wordt meteen op een bepaalde manier weggezet.
Dat gejammer over gewenste narratieven is anders minstens zo treurig. Je laat gewoon keer op keer merken dat je nauwelijks op de hoogte bent van de feiten, ook in dit topic weer met je ‘aanval met Westerse wapens’ in Moskou.

Daar op terugkomen? Nee, dat onze vrolijke vriend Howard natuurlijk niet! En dat is niet voor het eerst. Toch buitengewoon opmerkelijk voor een kritische denker
  dinsdag 30 mei 2023 @ 19:55:05 #25
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209341457
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:44 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Dat gejammer over gewenste narratieven is anders minstens zo treurig. Je laat gewoon keer op keer merken dat je nauwelijks op de hoogte bent van de feiten, ook in dit topic weer met je ‘aanval met Westerse wapens’ in Moskou.

Daar op terugkomen? Nee, dat onze vrolijke vriend Howard natuurlijk niet! En dat is niet voor het eerst. Toch buitengewoon opmerkelijk voor een kritische denker
Nee hoor, dit is duidelijk merkbaar. De ophef die er telkens ontstaat als iemand een ander geluid laat horen is daar blijk van. In dit geval ben ik dat, ik heb er kritiek op dat Oekraïne (mocht het inderdaad van hun komen) dit soort acties uithaalt en meteen twee, drie, vier users die er op springen.

Als je dit in OOR of NWS doet zijn dat er meteen dubbel dat aantal. Daaruit blijkt dat er een gewenst narratief is, waarbij het veel frustratie en onbegrip losmaakt als iemand hier ook maar enigszins van afwijkt.

En of deze drones nu van het Westen komen of dat men deze zelf heeft gefabriceerd (wellicht met Westers geld) is eigenlijk om het even. Het is gewoon geen handige zet. Je schiet er niets mee op, het lokt een tegenreactie uit, mogelijke escalatie en je jaagt de Russische burgers ook tegen je in het harnas. Die gaan zo denken dat er wellicht daadwerkelijk nog een kern van waarheid zit in de propaganda die ze dagelijks krijgen voorgeschoteld.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209341598
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, dit is duidelijk merkbaar. De ophef die er telkens ontstaat als iemand een ander geluid laat horen is daar blijk van. In dit geval ben ik dat, ik heb er kritiek op dat Oekraïne (mocht het inderdaad van hun komen) dit soort acties uithaalt en meteen twee, drie, vier users die er op springen.

Als je dit in OOR of NWS doet zijn dat er meteen dubbel dat aantal. Daaruit blijkt dat er een gewenst narratief is, waarbij het veel frustratie en onbegrip losmaakt als iemand hier ook maar enigszins van afwijkt.

En of deze drones nu van het Westen komen of dat men deze zelf heeft gefabriceerd (wellicht met Westers geld) is eigenlijk om het even. Het is gewoon geen handige zet. Je schiet er niets mee op, het lokt een tegenreactie uit, mogelijke escalatie en je jaagt de Russische burgers ook tegen je in het harnas. Die gaan zo denken dat er wellicht daadwerkelijk nog een kern van waarheid zit in de propaganda die ze dagelijks krijgen voorgeschoteld.
Jij begint duidelijk over die escalatie met Westerse wapens omdat dat binnen jóuw narratief past. Om daarna te doen alsof het om het even is of het nou wel/niet met Westerse wapens is gedaan is lachwekkend, dat snap je zelf ook wel.

Bovendien kun je inderdaad best afvragen of het handig is om drones op Moskou af te sturen. Die vraag stellen is echt geen taboe hoor. Dat zal in onze ‘propaganda’/media de komende dagen wel hardop afgevraagd worden.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 22:05:42 #27
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_209343259
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat vind ik eigenlijk wel een goed punt. Rusland faalt in dit opzicht inderdaad behoorlijk. Desalniettemin is het gewoon niet handig om een kernmacht met een behoorlijk gestoorde dictator aan het roer te gaan aanvallen.
Rusland is hier toch echt de aanvallende partij. Dan kan je niet van Ukraine verwachten dat ze zich niet verdedigen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_209345231
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 18:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Niemand die dit heeft beweerd. Het werkt voor de discussie het beste als je blijft bij wat users daadwerkelijk zeggen.
Tja, zoals verwacht roep je wel van alles over escalatie doordat Oekraïne Moskou aanvalt, maar o wee als dat concreet wordt gemaakt. Dan dans je er zoveel mogelijk om heen.
En dat maakt dat het niets meer dan gebakken lucht is.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_209345247
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, dit is duidelijk merkbaar. De ophef die er telkens ontstaat als iemand een ander geluid laat horen is daar blijk van. In dit geval ben ik dat, ik heb er kritiek op dat Oekraïne (mocht het inderdaad van hun komen) dit soort acties uithaalt en meteen twee, drie, vier users die er op springen.

Als je dit in OOR of NWS doet zijn dat er meteen dubbel dat aantal. Daaruit blijkt dat er een gewenst narratief is, waarbij het veel frustratie en onbegrip losmaakt als iemand hier ook maar enigszins van afwijkt.

En of deze drones nu van het Westen komen of dat men deze zelf heeft gefabriceerd (wellicht met Westers geld) is eigenlijk om het even. Het is gewoon geen handige zet. Je schiet er niets mee op, het lokt een tegenreactie uit, mogelijke escalatie en je jaagt de Russische burgers ook tegen je in het harnas. Die gaan zo denken dat er wellicht daadwerkelijk nog een kern van waarheid zit in de propaganda die ze dagelijks krijgen voorgeschoteld.
Maar over andersom hoor ik vervolgens niets, dat bijvoorbeeld het met raketten bestoken van Kyiv niets oplevert, behalve dat het een tegenreactie uitlokt, de Oekraïense bevolking zich tegen de Russen kunnen gaan keren, en dat daardoor de oorlog kan escaleren.

Het is altijd van oh jee, maak de Russen vooral niet boos, maar laat ze met rust.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Overall beste user 2022 woensdag 31 mei 2023 @ 10:47:51 #30
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209347206
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, dit is duidelijk merkbaar. De ophef die er telkens ontstaat als iemand een ander geluid laat horen is daar blijk van. In dit geval ben ik dat, ik heb er kritiek op dat Oekraïne (mocht het inderdaad van hun komen) dit soort acties uithaalt en meteen twee, drie, vier users die er op springen.

Blablabla. Oekraïne heeft anderhalf jaar lang enorme klappen gehad van Rusland. Incasseren, incasseren, incasseren. Niets anders.

Nu geven ze Rusland een paar klappen terug en krijgen we gelijk "Gutteguttegut, o mijn hemel, geweld is toch nooooooit goed! Waarom doet Oekraïne dit toch? Kunnen ze geen vrienden zijn?" en meer van dat handenwrijvend gejammer. Wake up and smell the coffee: De burgers van Rusland staan vierkant achter Poetin's oorlog. Die willen de Oekraïners uitgemoord zien. En willen ze werkelijk in vrede leven met Oekraïne? Dan bestormen ze het Kremlin maar als eerste en flikkeren ze Poetin en zijn hele corrupte kliek uit het raam en maken ze daarna vrede. Zolang ze dat niet doen, zijn ze wat mij betreft gewoon legitiem doelwit.

Dus pik, even samengevat: Flikker een eind op met je gehuichel, Rusland heeft jarenlang de tijd gehad zich terug te trekken uit geheel Oekraïne. Dat weigerden ze. Nu moeten ze neer. Ze moeten blijkbaar kapot anders stoppen ze nooit. Jammer maar helaas. Het zij zo. Dus schopt Zelenskyy om dat te bereiken Poetin in zijn ballen, dan is dat blijkbaar nodig om dat doel te bereiken. Dan kun je gaan huilen dat dat gemeen is en dat Zelenskyy het goede voorbeeld moet geven en meer van dat soort gejeremieer, maar zo werkt het niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 31 mei 2023 @ 12:03:12 #31
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209347924
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 01:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar over andersom hoor ik vervolgens niets, dat bijvoorbeeld het met raketten bestoken van Kyiv niets oplevert, behalve dat het een tegenreactie uitlokt, de Oekraïense bevolking zich tegen de Russen kunnen gaan keren, en dat daardoor de oorlog kan escaleren.

Het is altijd van oh jee, maak de Russen vooral niet boos, maar laat ze met rust.
Het lijkt erop dat je het niet begrijpt hoe mensen zoals ik tegen deze kwestie aankijken. De opinie van de etnisch Oekraïense bevolking is niet relevant omdat zij aangevallen worden. De opinie van de Russische bevolking is wel relevant omdat hoe minder mensen daar achter het regime van Poetin staan, hoe beter.

Een tegenaanval van Oekraïne op Rusland buiten hun eigen grondgebied, waarbij Russische burgers worden getroffen, kan het idee wekken dat zowaar nog een kern van waarheid zit in al die Russische propaganda die men krijgt voorgeschoteld en tevens een draagvlak creëren binnen Rusland voor het inzetten van extremer geschut, (chemische wapens of kernwapens).

Een kernmacht heeft door het het bezit van zulke wapens nu eenmaal altijd een overhand. Dit is niet alleen van toepassing op Rusland, maar bijvoorbeeld ook op China. Helaas betreft dit in veel gevallen ook landen zonder echte democratie met een zij het in meer of mindere mate, geschifte leider aan het roer (zie Rusland, China, Noord-Korea, Iran (?), India).

Dat soort landen moet je dus altijd op een andere manier benaderen. Elk weldenkend mens snapt dit. De realiteit is dat niemand baat heeft bij een verdere escalatie bij dit conflict en dat Oekraïne inderdaad meer op hun tellen moet letten dan Rusland. En ja dat is niet eerlijk, maar een oorlog is nooit eerlijk. Er is gewoon geen sprake van een evenredig speelveld.
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 10:47 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nu geven ze Rusland een paar klappen terug en krijgen we gelijk "Gutteguttegut, o mijn hemel, geweld is toch nooooooit goed! Waarom doet Oekraïne dit toch? Kunnen ze geen vrienden zijn?" en meer van dat handenwrijvend gejammer.
Leuke stropoppen tuig je hier op. Mijn woorden zijn dit namelijk niet.
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 10:47 schreef Ulx het volgende:
Wake up and smell the coffee: De burgers van Rusland staan vierkant achter Poetin's oorlog. Die willen de Oekraïners uitgemoord zien.
Heb je hier ook enig bewijs van of betreft dit vooral wat jij denkt dat de burgers van Rusland vinden?
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 10:47 schreef Ulx het volgende:
En willen ze werkelijk in vrede leven met Oekraïne? Dan bestormen ze het Kremlin maar als eerste en flikkeren ze Poetin en zijn hele corrupte kliek uit het raam en maken ze daarna vrede. Zolang ze dat niet doen, zijn ze wat mij betreft gewoon legitiem doelwit.
Ja, fantastisch idee. En hoe wil je dat mensen dit gaan uitvoeren in een dictatuur waar zelfs een oude oma die protesteert voor vrede wordt weggesleept? Tevens bijzonder te lezen dat jij dus vindt dat burgers een legitiem doelwit zijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 10:47 schreef Ulx het volgende:
Dus pik, even samengevat: Flikker een eind op met je gehuichel, Rusland heeft jarenlang de tijd gehad zich terug te trekken uit geheel Oekraïne. Dat weigerden ze. Nu moeten ze neer. Ze moeten blijkbaar kapot anders stoppen ze nooit. Jammer maar helaas. Het zij zo. Dus schopt Zelenskyy om dat te bereiken Poetin in zijn ballen, dan is dat blijkbaar nodig om dat doel te bereiken. Dan kun je gaan huilen dat dat gemeen is en dat Zelenskyy het goede voorbeeld moet geven en meer van dat soort gejeremieer, maar zo werkt het niet.
En weer een mooie stropop. Lastig hè, discussiëren zonder de anders woorden in de mond te leggen? Ten slotte ben ik ook hartstikke benieuwd hoe je denkt de grootste kernmacht ter wereld 'neer' te kunnen krijgen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Overall beste user 2022 woensdag 31 mei 2023 @ 12:09:19 #32
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209347974
quote:
14s.gif Op woensdag 31 mei 2023 12:03 schreef HowardRoark het volgende:

Ten slotte ben ik ook hartstikke benieuwd hoe je denkt de grootste kernmacht ter wereld 'neer' te kunnen krijgen?
De VS? Geen idee. Lijkt me niet nodig. Maar je zou het aan Vietnam kunnen vragen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 31 mei 2023 @ 12:57:11 #33
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209348357
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 12:09 schreef Ulx het volgende:

[..]
De VS? Geen idee. Lijkt me niet nodig. Maar je zou het aan Vietnam kunnen vragen.
De VS is gelukkig niet in directe confrontatie met Rusland, Oekraïne is dit helaas wel.

Maar ik begrijp dat je dus eigenlijk geen idee hebt hoe en wat. Zo zien we hier dus weer dat het makkelijk is om lekker veilig op duizenden kilometers afstand, allerlei gedurfde uitspraken te doen over een kernmacht aanvallen en zelfs compleet verslaan. Maar als er vervolgens vragen komen over hoe je dat allemaal voor je ziet of wat de bredere implicaties van een eventuele escalatie zouden zijn, houdt het al snel op.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Overall beste user 2022 woensdag 31 mei 2023 @ 13:44:17 #34
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209348964
quote:
14s.gif Op woensdag 31 mei 2023 12:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De VS is gelukkig niet in directe confrontatie met Rusland, Oekraïne is dit helaas wel.

Maar ik begrijp dat je dus eigenlijk geen idee hebt hoe en wat. Zo zien we hier dus weer dat het makkelijk is om lekker veilig op duizenden kilometers afstand, allerlei gedurfde uitspraken te doen over een kernmacht aanvallen en zelfs compleet verslaan. Maar als er vervolgens vragen komen over hoe je dat allemaal voor je ziet of wat de bredere implicaties van een eventuele escalatie zouden zijn, houdt het al snel op.
Aanvallen? De kernmacht heeft Oekraïne aangevallen. Waarom mag Oekraïne niet proberen degenen die dat hebben geïnitieerd aan te pakken?

twitter


Dus "onschuldige Russen die er niets met polletiek zijn geïnteresseerd " waren niet het doel. Het was de bedoeling huizen van Poetin, Shoigu en de rest van die kliek plat te branden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_209349352
social media ¨oorlog¨
  woensdag 31 mei 2023 @ 15:24:01 #36
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_209349983
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 14:20 schreef PSVCL het volgende:
social media ¨oorlog¨
Ben je er al wezen kijken?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 31 mei 2023 @ 15:25:23 #37
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_209350001
quote:
14s.gif Op woensdag 31 mei 2023 12:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De VS is gelukkig niet in directe confrontatie met Rusland, Oekraïne is dit helaas wel.

Maar ik begrijp dat je dus eigenlijk geen idee hebt hoe en wat. Zo zien we hier dus weer dat het makkelijk is om lekker veilig op duizenden kilometers afstand, allerlei gedurfde uitspraken te doen over een kernmacht aanvallen en zelfs compleet verslaan. Maar als er vervolgens vragen komen over hoe je dat allemaal voor je ziet of wat de bredere implicaties van een eventuele escalatie zouden zijn, houdt het al snel op.
Misschien kan je ons uitleggen waarom je denkt dat Ukraine hier de aanvallende partij is, want gezien hoe het daar aan toe lijkt te gaan is dat een beetje opmerkelijke gedachte.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_209351304
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 14:20 schreef PSVCL het volgende:
social media ¨oorlog¨
‘kritisch denker’

Vraag het desnoods aan Zinchenko, iemand jij net als ik als PSV-supporter ongetwijfeld een warm hart zal toedragen.

‘social media oorlog’
pi_209351975
quote:
14s.gif Op woensdag 31 mei 2023 12:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het lijkt erop dat je het niet begrijpt hoe mensen zoals ik tegen deze kwestie aankijken. De opinie van de etnisch Oekraïense bevolking is niet relevant omdat zij aangevallen worden. De opinie van de Russische bevolking is wel relevant omdat hoe minder mensen daar achter het regime van Poetin staan, hoe beter.

Een tegenaanval van Oekraïne op Rusland buiten hun eigen grondgebied, waarbij Russische burgers worden getroffen, kan het idee wekken dat zowaar nog een kern van waarheid zit in al die Russische propaganda die men krijgt voorgeschoteld en tevens een draagvlak creëren binnen Rusland voor het inzetten van extremer geschut, (chemische wapens of kernwapens).

Een kernmacht heeft door het het bezit van zulke wapens nu eenmaal altijd een overhand. Dit is niet alleen van toepassing op Rusland, maar bijvoorbeeld ook op China. Helaas betreft dit in veel gevallen ook landen zonder echte democratie met een zij het in meer of mindere mate, geschifte leider aan het roer (zie Rusland, China, Noord-Korea, Iran (?), India).

Dat soort landen moet je dus altijd op een andere manier benaderen. Elk weldenkend mens snapt dit. De realiteit is dat niemand baat heeft bij een verdere escalatie bij dit conflict en dat Oekraïne inderdaad meer op hun tellen moet letten dan Rusland. En ja dat is niet eerlijk, maar een oorlog is nooit eerlijk. Er is gewoon geen sprake van een evenredig speelveld.
Tja, ik vind dat onzin.
Wat je in feite zegt is dat een kernmacht gewoon kan doen en laten wat hij wil, en dat de rest van de wereld met een zijden handschoen de situatie moet benaderen, want o wee.

Dat de Russische opinie hierdoor draait geloof ik niet, die is al tegen Oekraïne gericht.
Verder zie je aan de baas van Wagner dat dit soort acties juist ervoor zorgt dat het Poetin regime het moeilijk krijgt.

Rusland gaat verder heus geen kernwapens inzetten tegen Oekraïne.
Rusland gaat dan meer verliezen dan Oekraïne.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Overall beste user 2022 woensdag 31 mei 2023 @ 18:53:31 #40
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209352090
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Ulx op 31-05-2023 18:53:47 ]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_209370539
pi_209371465
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 01:00 schreef koosbasterd het volgende:
[ link | afbeelding ]
Zitten wel verschillen in...

Dictator
Terrorist
Dictator
Gekozen president

De VS heeft Engeland ook flink geholpen tijdens WW2, en geen van de premiers is vermoord door de VS.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_209371991
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 07:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zitten wel verschillen in...

Dictator
Terrorist
Dictator
Gekozen president

De VS heeft Engeland ook flink geholpen tijdens WW2, en geen van de premiers is vermoord door de VS.
geholpen :')
  vrijdag 2 juni 2023 @ 11:05:22 #44
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209373439
Van de FOK frontpage. Het is uitstekend om te zien dat er ook nog weldenkende overheden zijn.
quote:
Zwitsers parlement blijft tegen wapenleveringen aan Oekraïne

De meerderheid van het Zwitserse parlement stemde tegen een wetswijziging die derde landen in staat zou hebben gesteld om in Zwitserland geproduceerde wapens naar Oekraïne over te brengen.

De Nationale Raad in Bern stemde met 98 tegen 75 met twee onthoudingen tegen de zogenaamde " Lex Ukraine ". De uitzondering zou beperkt geldig zijn zijn tot eind 2025.

Tegenstanders van het wetsvoorstel zagen het als een aantasting van de neutraliteit van Zwitserland. De weigering van het land om toestemming te geven voor de overdracht van wapens en munitie aan Oekraïne heeft herhaaldelijk internationale kritiek opgeleverd. Over deze houding wordt ook in Zwitserland zelf gediscussieerd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209373676
Zwitserland ziet Oekraïne liever kapot gaan dus. Met hun nEuTrAlItEiT. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 2 juni 2023 @ 13:46:48 #46
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209375187
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 11:30 schreef xpompompomx het volgende:
Zwitserland ziet Oekraïne liever kapot gaan dus. Met hun nEuTrAlItEiT. :')
Nee hoor, Zwitserland houdt zich bijna altijd relatief neutraal bij conflicten en oorlogen. En waarom schrijf je het woord 'neutraliteit' zo raar? Is dat weer een resultaat van frustratie en woede over dat de Zwitsers dit besluit hebben genomen?

Je zou juist blij moeten zijn dat er nog zulke verstandige mensen zijn en dat niet iedereen de hele dag fulminerend allerlei Twitter accounts aan het volgen is rondom deze oorlog, van een stel "experts" zolderkamer Call of Duty warmongers.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 2 juni 2023 @ 14:03:20 #47
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209375408
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 13:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, Zwitserland houdt zich bijna altijd relatief neutraal bij conflicten en oorlogen. En waarom schrijf je het woord 'neutraliteit' zo raar? Is dat weer een resultaat van frustratie en woede over dat de Zwitsers dit besluit hebben genomen?

Je zou juist blij moeten zijn dat er nog zulke verstandige mensen zijn en dat niet iedereen de hele dag fulminerend allerlei Twitter accounts aan het volgen is rondom deze oorlog, van een stel "experts" zolderkamer Call of Duty warmongers.
Ik ben erg benieuwd wat jij warmongers/warmongering vindt.

Van de Zwitsers had je dit overigens nog wel kunnen verwachten. De timing is wel een beetje zuur maar ik zie daar geen opzet in ofzo.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_209375438
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 13:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, Zwitserland houdt zich bijna altijd relatief neutraal bij conflicten en oorlogen. En waarom schrijf je het woord 'neutraliteit' zo raar? Is dat weer een resultaat van frustratie en woede over dat de Zwitsers dit besluit hebben genomen?

Je zou juist blij moeten zijn dat er nog zulke verstandige mensen zijn en dat niet iedereen de hele dag fulminerend allerlei Twitter accounts aan het volgen is rondom deze oorlog, van een stel "experts" zolderkamer Call of Duty warmongers.
Die zitten eigenlijk alleen in het Kremlin zoals je weet.
De rest van de wereld wel gewoon geen oorlog, maar snapt, op een enkeling na, dat de enige weg naar vrede de totale terugtrekking van Rusland uit Oekraïne is. Maar wat naïeve vredesduiven maar niet schijnen te willen snappen is dat Rusland daar enige hulp bij nodig heeft.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_209375630
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 11:05 schreef HowardRoark het volgende:
Van de FOK frontpage. Het is uitstekend om te zien dat er ook nog weldenkende overheden zijn.
[..]

Ja, precies.
Oekraïne heeft helemaal geen recht om zichzelf te verdedigen ^O^
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 2 juni 2023 @ 16:11:59 #50
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209377060
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 14:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Die zitten eigenlijk alleen in het Kremlin zoals je weet.
De rest van de wereld wel gewoon geen oorlog, maar snapt, op een enkeling na, dat de enige weg naar vrede de totale terugtrekking van Rusland uit Oekraïne is. Maar wat naïeve vredesduiven maar niet schijnen te willen snappen is dat Rusland daar enige hulp bij nodig heeft.
Je hebt deels gelijk. In het Kremlin zitten inderdaad een aantal walgelijke warmongers, die via geweld en onderdrukking Oekraïne binnen de eigen invloedssferen willen houden. In het Westen zitten vervolgens weer mensen die denken dat de enige juiste reactie een oorlog tot het bittere eind is, het liefst met directe betrokkenheid van de NAVO.

Er zijn genoeg van zulke individuen die deze oorlog via allerlei accounts op Twitter volgen. Hier uren per dag mee bezig zijn en hoe meer wapenleveringen, geweld, en escalatie alleen maar toejuichen. Dit vanuit de volle overtuiging dat niet Oekraïne in oorlog is met Rusland, maar ook wij als Westen dat eigenlijk zijn. Voor deze mensen is dit een soort van real-life versie van Call of Duty waarbij men eigenlijk geen besef meer heeft van de ernst van de situatie. Ook dit zijn warmongers.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')