SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Een lekkere zomer waarbij je ook overdag fijn je dingen kunt doen zonder dat je weg smeltquote:
Onder de 20 en een koude noorden wind is gewoon precies niet chill in de zomerquote:Op woensdag 24 mei 2023 12:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een lekkere zomer waarbij je ook overdag fijn je dingen kunt doen zonder dat je weg smelt
Maar wat ik zei: dat komt er vast niet, het gaat gewoon weer standje oven worden zoals gebruikelijk
Ik hoop het, heb wel een keer zin in wat anders dan een lange broek en lange mouwen.quote:Op woensdag 24 mei 2023 12:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een lekkere zomer waarbij je ook overdag fijn je dingen kunt doen zonder dat je weg smelt
Maar wat ik zei: dat komt er vast niet, het gaat gewoon weer standje oven worden zoals gebruikelijk
De lange mouwen zijn het hele jaar al in de kast gebleven tot nu toe, de korte broeken zijn de afgelopen tijd ook alweer regelmatig uit de kast getrokkenquote:Op woensdag 24 mei 2023 15:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik hoop het, heb wel een keer zin in wat anders dan een lange broek en lange mouwen.
Dan ben je een uitzondering, die het waarschijnlijk van zichzelf al erg warm heeft. Maar de meeste mensen hebben dat dus niet. Zelf heb ik net sinds drie weken of zo mijn winterjas verruild voor een zomerjasje.quote:Op woensdag 24 mei 2023 15:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De lange mouwen zijn het hele jaar al in de kast gebleven tot nu toe, de korte broeken zijn de afgelopen tijd ook alweer regelmatig uit de kast getrokken
Heb ook weer een dunne trui aan vandaag.quote:Op woensdag 24 mei 2023 15:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik hoop het, heb wel een keer zin in wat anders dan een lange broek en lange mouwen.
Deze guy is een soort Wim Hoff. Voelt zich het lekkerst bij -40 tot -45quote:Op woensdag 24 mei 2023 15:14 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dan ben je een uitzondering, die het waarschijnlijk van zichzelf al erg warm heeft. Maar de meeste mensen hebben dat dus niet. Zelf heb ik net sinds drie weken of zo mijn winterjas verruild voor een zomerjasje.
Of heeft een extra stukje BMI.quote:Op woensdag 24 mei 2023 15:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Deze guy is een soort Wim Hoff. Voelt zich het lekkerst bij -40 tot -45
Viel me ook al op, en dit blijft de komende 2 weken ook nog zo. Hoe dan?!quote:Op donderdag 25 mei 2023 07:29 schreef Red_85 het volgende:
Wind
No
Nno
Ono
Nno
Nno
Nno
Nno
Nno
Nno
Wanneer kapt dit eens?
Sinds maart hoofdzakelijk. 2/3 weken lang dit, dan 1-3 dagen westelijk en weer 2/3 weken.quote:Op donderdag 25 mei 2023 10:31 schreef byah het volgende:
[..]
Viel me ook al op, en dit blijft de komende 2 weken ook nog zo. Hoe dan?!
Wat een positief geluid opeens voor dit topic.quote:Op donderdag 25 mei 2023 11:29 schreef Jor_Dii het volgende:
De komende 2 weken 20-25 graden en veel zon en zo te zien 0 regen
Als ze kutweer voorspellen, is het mooi, dus dan zal het andersom ook wel gelden.quote:
Ja sorry maar al dat geklaag. Het is zeker nog af en toe te fris voor eind Mei, maar zo mega slecht ziet het er nu toch ook niet uit?quote:Op donderdag 25 mei 2023 11:37 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wat een positief geluid opeens voor dit topic.
Maar ziet er inderdaad goed uit.
Ben ik het mee eens hoor.quote:Op donderdag 25 mei 2023 11:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja sorry maar al dat geklaag. Het is zeker nog af en toe te fris voor eind Mei, maar zo mega slecht ziet het er nu toch ook niet uit?
De grote droogte gaat beginnen.quote:Op donderdag 25 mei 2023 11:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Jup, dat denk ik ook. We hebben echt veel neerslag gehad, maar het kan zomaar t/m augustus/september kurkdroog gaan worden.quote:
Het grote filterenquote:
Ja. Of zomaar niet.quote:Op donderdag 25 mei 2023 11:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jup, dat denk ik ook. We hebben echt veel neerslag gehad, maar het kan zomaar t/m augustus/september kurkdroog gaan worden.
Ik ben benieuwd. Voorlopig in ieder geval weinig neerslag.quote:Op donderdag 25 mei 2023 11:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jup, dat denk ik ook. We hebben echt veel neerslag gehad, maar het kan zomaar t/m augustus/september kurkdroog gaan worden.
Onze zomers worden steeds droger maar uitzonderingen zul je altijd blijven houden jaquote:
En insectenquote:Op donderdag 25 mei 2023 12:19 schreef aloa het volgende:
Het water wat gevallen is heeft de natuur in ieder geval goed gedaan. Echt in jaren niet zoveel bloemen gezien in de weilanden en langs bermen. Valt echt op.
Helemaal prima welquote:Op donderdag 25 mei 2023 11:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Lekker.quote:Op donderdag 25 mei 2023 11:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Zonder insecten komt de natuur ook niet ver idd.quote:Op donderdag 25 mei 2023 16:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat is juist beter. Gezeik altijd om wat onschuldige beestjes.
Ze zijn voor ons nutteloos en zelfs fucking irritant maar ze zijn wel belangrijk in de gehele keten. Helaas.quote:Op donderdag 25 mei 2023 17:04 schreef aloa het volgende:
[..]
Zonder insecten komt de natuur ook niet ver idd.
Ik bedoel meer die zinloze muggen...
Dat vraag ik me af. Die beesten zijn de grootste moordenaars ter wereldquote:Op donderdag 25 mei 2023 19:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ze zijn voor ons nutteloos en zelfs fucking irritant maar ze zijn wel belangrijk in de gehele keten. Helaas.
Ik weet dat ze belangrijk zijn maar ik heb het niet zo op bijen en wespenquote:
Bijen doen verder niks....wespen zijn wel irritant idd.quote:Op donderdag 25 mei 2023 19:27 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik weet dat ze belangrijk zijn maar ik heb het niet zo op bijen en wespen
net schuin op mn appartement... daarom toch een extra truitje aanquote:Op vrijdag 26 mei 2023 00:31 schreef DemonRage het volgende:
De vooruitzichten laten zo'n steriele noordoosten wind zien waar eigenlijk niets anders uit komt dan zonnig, droog en een temperatuur van amper 20°C.
Helemaal geen kansen op thermische hoogstandjes of een leuk onweer...
Maar wespen grijpen weer die irritante muggen. Het is ook nooit goed hequote:Op donderdag 25 mei 2023 19:28 schreef aloa het volgende:
[..]
Bijen doen verder niks....wespen zijn wel irritant idd.
20 is eigenlijk wel karig. 22-24 is net wat prettiger. Ook omdat die wind maar aanwezig blijft. Goed, het is gelukkig wel eindelijk eens langere tijd stabiel weer met zon en het blijft voorlopig droog.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 00:31 schreef DemonRage het volgende:
De vooruitzichten laten zo'n steriele noordoosten wind zien waar eigenlijk niets anders uit komt dan zonnig, droog en een temperatuur van amper 20°C.
Helemaal geen kansen op thermische hoogstandjes of een leuk onweer...
1e pinksterdag wordt niet heel zonnig, 2e pinksterdag wel.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 08:38 schreef d.k. het volgende:
Pinksteren zonnig aldus de krant. Benieuwd of het echt zo is. Afgelopen dagen is het in de ochtend mooi helder, maar dan komen de wolken en pas rond een uur of zeven in de avond klaart het weer op. In de zon en uit de wind heerlijk, maar daarbuiten best fris.
Geen win. Het was echt niet flink warm, zeker niet met de wind.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 08:34 schreef heywoodu het volgende:
Doe maar weer zo'n dagje als gisteren, flink warm in de zon voor de liefhebber en dan in de loop van de avond een lekker windje om de boel weer wat af te koelen, win-win en compromis enzo
Is dit in Noord Nederland? Maandag geeft hier in het ZO nog 20 graden en met veel zonquote:Op vrijdag 26 mei 2023 10:52 schreef ondeugend het volgende:
De dagen waarvan je wist dat ze langzaam maar zeker de mist in zouden gaan.
[ afbeelding ]
Niet dat het slecht weer is hoor.
Ja Djeezcityquote:Op vrijdag 26 mei 2023 11:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is dit in Noord Nederland? Maandag geeft hier in het ZO nog 20 graden en met veel zon
Gisteren toen het tot 14:00 gewoon donker was buiten door de laaghangende bewolking?quote:Op vrijdag 26 mei 2023 08:34 schreef heywoodu het volgende:
Doe maar weer zo'n dagje als gisteren, flink warm in de zon voor de liefhebber en dan in de loop van de avond een lekker windje om de boel weer wat af te koelen, win-win en compromis enzo
In het midden des lands stonden we allemaal in de volle zon en was het echt warm zatquote:Op vrijdag 26 mei 2023 11:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gisteren toen het tot 14:00 gewoon donker was buiten door de laaghangende bewolking?
En in de avond om 7 uur al tyfuskoud.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 11:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gisteren toen het tot 14:00 gewoon donker was buiten door de laaghangende bewolking?
Gisteren was wel een uitstekende dag om alle warmte mijn huis uit te krijgenquote:
Was ook wel mooi. De hele dag viesgrijs en zodra de zon gaat schijnen is die !@#$ wind weer terug.quote:
Die wind is eigenlijk te hard en te koud. Volgende week pleuris warm?quote:Op vrijdag 26 mei 2023 11:19 schreef Elan het volgende:
Van mij mag het hele jaar wel zo zijn. Lekker veel zon en een NW wind om het aangenaam te houden.
Volgende week pleuriswarm antigenot.
Op zich kom jij er relatief goed vanaf betreft slecht weer. Er gaat nog genoeg regen vallen in Spanjequote:Op vrijdag 26 mei 2023 12:27 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Ziet een beetje uit als een old skool Hollandsche zomerweek hier
Mayoquote:Op vrijdag 26 mei 2023 12:27 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Oeh dat valt wel tegen zeg. Hopelijk heb je genoeg warme truien daar.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 12:27 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk maar vanaf dinsdag loopt het op, woensdag kan het een 25-27 graden wordenquote:Op vrijdag 26 mei 2023 12:19 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Die wind is eigenlijk te hard en te koud. Volgende week pleuris warm?. Waar dan?
Die windrichting...quote:Op vrijdag 26 mei 2023 10:52 schreef ondeugend het volgende:
De dagen waarvan je wist dat ze langzaam maar zeker de mist in zouden gaan.
[ afbeelding ]
Niet dat het slecht weer is hoor.
Ik zie het nog niet veel warmer worden dan 22/23 evt. Verre van pleuris warm. 25-27 is ook niet pleuris warm. 30+is dat pasquote:Op vrijdag 26 mei 2023 12:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Kijk maar vanaf dinsdag loopt het op, woensdag kan het een 25-27 graden worden
Dat is voor iedereen verschillend.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 13:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
25-27 is ook niet pleuris warm. 30+is dat pas
Alles valt of staat met de luchtvochtigheid. Zo lang die niet te hoog is, dan is het vaak wel primaquote:
Het is nu al vrij ernstig. https://hooikoortsradar.nl/quote:Op vrijdag 26 mei 2023 13:55 schreef Sfancta het volgende:
Met angst en beven zie ik de komende dagen tegemoet met al die pollen.
Ik merk het aan mijn ogen (en veel niezen). Bij mij begint de ellende pas echt in juni, ik ben een latertje. Dat duurt tot eind september. In de winter is er voor mij rust met een klein dompertje in februari.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 13:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is nu al vrij ernstig. https://hooikoortsradar.nl/
Ja wind uit het noorden waait al weken. Misschien al wel meer dan een maand. Daarom hebben we die zomerse dagen ook niet. En voorlopig blijft die stroming nog wel even lijkt het.quote:
Tissues zijn hier ook niet aan te slepen..quote:Op vrijdag 26 mei 2023 14:02 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Ik merk het aan mijn ogen (en veel niezen). Bij mij begint de ellende pas echt in juni, ik ben een latertje. Dat duurt tot eind september. In de winter is er voor mij rust met een klein dompertje in februari.
Nu ben ik me aan voorbereiden voor de start in juni. Dus alle medicinale spullen in huis.
Wat wel erg is: Het huis moet dichtblijven in deze periode en dat is helemaal geen pretje in de warme zomer. Ik gooi dan wel eens wat open omdat het niet anders kan. Het is wachten op regenbuien. Dat is voor mij dolle pret. Alle deuren en ramen gaan dan open.
Ik heb een oogspray van Optrex (voor tranende ogen en allergie) en een neusspray van internet gehaald. Die werken wel goed. Volgens de bijsluiter zit er geen maximum aan de dosering. Ik kan het je aanraden.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tissues zijn hier ook niet aan te slepen..
quote:Op vrijdag 26 mei 2023 13:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zie het nog niet veel warmer worden dan 22/23 evt. Verre van pleuris warm. 25-27 is ook niet pleuris warm. 30+is dat pas
Was snel weg op het terras, brrr koude wind.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 15:24 schreef Pisces29 het volgende:
Zonder de wind was het vandaag echt fijn geweest.
Nu alsnog een mooie dag.
Mooie zaagtand pluim. Verre van te heet. Hopelijk wat minder wind en niet zo vochtigquote:Op vrijdag 26 mei 2023 15:30 schreef Elan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is midden voor Zuidoost mag je er nog een paar graden bij plakken.
Windje maakt het perfect.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 15:24 schreef Pisces29 het volgende:
Zonder de wind was het vandaag echt fijn geweest.
Nu alsnog een mooie dag.
Dat je een slecht en/of selectief geheugen hebt, maakt het voorjaar niet minder natquote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:34 schreef Remco het volgende:
Het nieuwe normaal. Ik heb geeneens het idee dat het zo nat is geweest in het voorjaar hier. Nu weer droogte ohne ende.
Voor mij persoonlijk is dit wel fijn, maar ik woon dan ook in een kas die met alle wil van de wereld niet koel te houden is als het buiten warmer is dan 18 gradenquote:Op zaterdag 27 mei 2023 17:03 schreef DemonRage het volgende:
Voor overdag is dit weertype wel aardig, maar omdat bij luchtstromen uit noordelijke richtingen de lucht zo gruwelijk schraal is blijft er niets van de warmte over zodra de zon ondergaat, zeker in het voorjaar en de vroege zomer. Niet geweldig voor buitenactiviteiten in de late avonduren.
-edit-
[ afbeelding ]
Ja, ik klaag, ookal woon ik dan in Eindhoven dat in de zomer toch vaak wel een warmte-eiland is.
Hooikoortsweer voor veel mensen.quote:Op zondag 28 mei 2023 11:57 schreef INViCTuS het volgende:
Zitten we hier eens een keer goed. Nu nog wat warmer en iets minder wind
[ twitter ]
Fijn voor jullie, lekker zonnig!quote:Op zondag 28 mei 2023 11:57 schreef INViCTuS het volgende:
Zitten we hier eens een keer goed. Nu nog wat warmer en iets minder wind
[ twitter ]
Kleinigheidje hou je toch. Jaarlijks terugkerend probleemquote:
Dat heet een mediaan.quote:Op zondag 28 mei 2023 13:47 schreef aloa het volgende:
We gaan richting het gemiddelde, ben benieuwd waar dit gaat eindigen.
[ afbeelding ]
Dat heet zomer. Het wordt pas een probleem als het nu 3 maanden droog blijft. En itt 2018 hebben we nu goed gevulde meren en grondwaterbergingen.quote:Op zondag 28 mei 2023 13:50 schreef aloa het volgende:
[..]
Ja.
En daarna gelijk op met het droge jaar 2018.
Daarom ben ik benieuwd. Ze verwachten wederom veel hogedruk deze zomer.quote:Op zondag 28 mei 2023 13:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat heet zomer. Het wordt pas een probleem als het nu 3 maanden droog blijft. En itt 2018 hebben we nu goed gevulde meren en grondwaterbergingen.
Wel fijn dat het eindelijk eens langer stabiel en droog weer is.quote:Op zondag 28 mei 2023 13:25 schreef cherrycoke het volgende:
Dit gaat weer een langere periode met ongekende droogte worden,
Daar gaan we weer.
Hier is alles intens groen. Afgelopen maandag nog bijna 20 mm gehad, dus voorlopig is het hier nog lang niet droog. laat het maar eens een paar weken stabiel droog en zonnig blijvenquote:Op zondag 28 mei 2023 13:41 schreef Coelho het volgende:
Jaren terug dat mijn gazon zo groen was half mei. Inmiddels komen de gele plekken er alweer door na 16 dagen op een rij droog.
Die moet je idd wegdenken.quote:
En een beetje te noordquote:
16 graden is nog niet heel bijster warm. Laat die wind maar eens naar ZO draaienquote:
Ohhhhhh, daarom slaap ik zo gigantisch beroerd de laatste dagenquote:Op maandag 29 mei 2023 13:39 schreef Jor_Dii het volgende:
Die wind is vooral zeer klote voor alle pollen.. gvd
Zeker, hier staat ie bijna weer aanquote:
noorden windquote:Op maandag 29 mei 2023 21:13 schreef Red_85 het volgende:
Rot
Op
Met
Die
Oosten
Wind
Wanneer rot die nu eens op?
Nnoquote:
quote:
Bron?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 07:19 schreef INViCTuS het volgende:
![]()
![]()
Vanaf zaterdag zomerweer
Vrijdag verandert weinig in het weer, maar vanaf het weekend krijgt het hogedrukgebied bij Schotland versterking van een ander hogedrukgebied, boven de Oostzee. Het gevolg hiervan is dat de wind in het weekend en daarna langer de noordoost- tot oosthoek lijkt te gaan opzoeken. Dat zou, met de eerste zomermaand ook op de kalender, meteen de echte doorbraak van de zomer kunnen zijn. Het lijkt vanaf zaterdag in elk geval langere tijd zonnig weer te zijn met in het binnenland op steeds meer plaatsen zomerse temperaturen van 25 graden of hoger. En die zomerperiode kan meteen ook langere tijd aanhouden.
Stond op weer.nlquote:
Staan vaak wel interessante en goed uitgelegde verhalenquote:
Galaxy Tab van Sony?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 12:53 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Het is verschrikkelijk hooikoortsweer. Net een tweede tablet genomen.
Mooi dat precies vandaag de inmiddels 33 jaar oude ramen worden vervangen danquote:
Als dit maar lang genoeg door gaat, krijgen we vanzelf wel warme lucht uit het noorden dat aan de andere kant van het hoog die kant op geblazen wordtquote:
Ligt er aan waar je zit grote verschillen tussen noord en zuid.quote:
Gelukkig zit ik daar nietquote:Op dinsdag 30 mei 2023 14:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Ligt er aan waar je zit grote verschillen tussen noord en zuid.
Groningen zal waarschijnlijk de 20 nog niet aantikken.
Hier 14 graden. 20 tinten grijs en WIND.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 18:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Vandaag wel warmer dan voorzien. Lekker hoor! Hier was het 22 vanmiddag.
Wat een onzin. Heerlijk rauw waddenweer man, straffe zeewind, letterlijk het zeezout proeven op je huid. Huilende wind s'avonds in bed, prachtig oud hollandsch tafereel.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 18:43 schreef INViCTuS het volgende:
De wadden en deels het noorden treffen het al tijden niet. Nog steeds herfstige temperaturen. 11-14 graden eind mei, bijna juni, is echt gewoon koud. Poh
In oktober of november misschienquote:Op dinsdag 30 mei 2023 19:07 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wat een onzin. Heerlijk rauw waddenweer man, straffe zeewind, letterlijk het zeezout proeven op je huid. Huilende wind s'avonds in bed, prachtig oud hollandsch tafereel.
Ik wil ook wel in dat mooie huis van Jort op Terschelling zitten, beetje zeehonden kijken, beetje Jeep rijden, beetje uitwaaien.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 19:07 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wat een onzin. Heerlijk rauw waddenweer man, straffe zeewind, letterlijk het zeezout proeven op je huid. Huilende wind s'avonds in bed, prachtig oud hollandsch tafereel.
Met of zonder Jort bij de houtkachel?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 19:29 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik wil ook wel in dat mooie huis van Jort op Terschelling zitten, beetje zeehonden kijken, beetje Jeep rijden, beetje uitwaaien.
Met.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 19:34 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Met of zonder Jort bij de houtkachel?
Voor de wadden niet heel abnormaal geloof ik. Ben ooit eens in de zomer op zo'n eiland geweest. Loeiharde wind en 15 graden. In juli.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 18:43 schreef INViCTuS het volgende:
De wadden en deels het noorden treffen het al tijden niet. Nog steeds herfstige temperaturen. 11-14 graden eind mei, bijna juni, is echt gewoon koud. Poh
Zo'n eiland is wel leuk voor een weekend, maar zou er absoluut nooit willen wonenquote:Op dinsdag 30 mei 2023 19:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Voor de wadden niet heel abnormaal geloof ik. Ben ooit eens in de zomer op zo'n eiland geweest. Loeiharde wind en 15 graden. In juli.
Dat maakt de media er vaak wel van. Je hoort meteorologen gelijk als het paar dagen droog is. Ze klagen nooit bij dagenlange regen of wekenlange grijsheid. Ze doen het overkomen alsof ze het liefst om de dag een front met regen willenquote:Op woensdag 31 mei 2023 12:33 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, dus eigenlijk is de conclusie dan dat het praktisch niet boeit hoeveel het regent in de winter en het (vroege) voorjaar, want zodra er een droge periode aanbreekt dan is het hoe dan ook een kutsituatie en ontstaat er binnen no-time droogte.
quote:Op woensdag 31 mei 2023 12:33 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, dus eigenlijk is de conclusie dan dat het praktisch niet boeit hoeveel het regent in de winter en het (vroege) voorjaar, want zodra er een droge periode aanbreekt dan is het hoe dan ook een kutsituatie en ontstaat er binnen no-time droogte.
Cijfers liegen niet. Maar het zal niet lang duren voor daar weer de vaste reacties op gaan komen met 'onzin!'quote:Op woensdag 31 mei 2023 11:51 schreef Perrin het volgende:
Als de droogte nog wat weekjes aanhoudt zitten we zo weer in de 5% droogste jaren.
https://www.knmi.nl/neder(...)erslagtekort_droogte
quote:
quote:
Het is ook onzin. Er zijn zo veel meer factoren die mee wegen dan alleen verdamping. Verdamping is alleen boeiend als je een boerenbedrijf bent begonnen bovenop een zandheuvel. Maar dan vraag je ook gewoon om gezeik.quote:Op woensdag 31 mei 2023 14:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Cijfers liegen niet. Maar het zal niet lang duren voor daar weer de vaste reacties op gaan komen met 'onzin!'
Wat we dus willen is droge zonnige winters met geen neerslag gevolgd door een zeikzomer dat de droogte netjes onder de mediaan houdtquote:Op woensdag 31 mei 2023 12:33 schreef dick_laurent het volgende:
Wat een heerlijk ding ben je tochquote:Op woensdag 31 mei 2023 14:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat we dus willen is droge zonnige winters met geen neerslag gevolgd door een zeikzomer dat de droogte netjes onder de mediaan houdt
Feitelijk gewoon 2021. Je weet wel, dat jaar waar men zei dat er niet genoeg neerslag was gevallen om het grondwater weer op peil te brengen en dat dat gedonder ging geven in de zomer van 2022. Maar ondertussen hadden we zo'n enorm trieste zomer dat ik meteen de vakantie voor het jaar erna had uitgezocht.
2021 was zelfs volgens het knmi zeiknat en triest.quote:
Zelden een zomer gehad die zo snel voorbij ging inderdaadquote:Op woensdag 31 mei 2023 14:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2021 was zelfs volgens het knmi zeiknat en triest.
"Vrijwel de normale temperatuur en hoeveelheid zon, maar wel aan de natte kant."
Belangrijk detail is dat een hele warme juni het gemiddelde gered heeft. Zowel juli als augustus waren koel en sober.
Laten we dat dit jaar niet herhalenquote:Op woensdag 31 mei 2023 14:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zelden een zomer gehad die zo snel voorbij ging inderdaad
Hier slechts het dubbele met 24-25 gradenquote:Op woensdag 31 mei 2023 16:10 schreef INViCTuS het volgende:
Noorden en de wadden treffen het weer niet. 12-14 graden. Sneu
Hier ook 24. Helemaal prima welquote:Op woensdag 31 mei 2023 16:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hier slechts het dubbele met 24-25 graden![]()
Denk de aanvoer over de koude Noordzeequote:Op woensdag 31 mei 2023 17:00 schreef Elan het volgende:
Bizar die verschillen, hoe komt dat toch? Warme uitloper over het zuiden van NL? Mijn zwager is in Oslo daar is het momenteel 23 graden, 10 graden warmer dan hier in het Noorden.
Noorden van Friesland en Groningen is niet veel beter. Al dagenlang koud. Nu ook gewoon 11-13 graden. Boh, dat zijn gewoon herfst temperaturen. Hier een fijne 23 met een lv van ongeveer 45.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:15 schreef dick_laurent het volgende:
Waddeneilanden zijn een soort NLse versie van de Faroėr eilanden. Enkele graden warmer in de zomer maar verder scheelt 't niet veel.
Weertechnisch is dat echt het ergste stukje NL. Geen wonder dat ze in Brabant en Limburg altijd zo vrolijk zijn.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Noorden van Friesland en Groningen is niet veel beter. Al dagenlang koud. Nu ook gewoon 11-13 graden. Boh, dat zijn gewoon herfst temperaturen. Hier een fijne 23 met een lv van ongeveer 45.
Overdrijven is ook watquote:Op woensdag 31 mei 2023 21:26 schreef DemonRage het volgende:
En in de vooruitzichten niets anders dan die steriele wind uit noordelijke richtingen.
Het begint zo steeds meer te lijken op de zomer van 2018, toen het gras overal bruin was en de bomen van ellende bladeren verloren. In sommige bermen zie ik het gras al verkleuren.
Vergeet Assen niet.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Weertechnisch is dat echt het ergste stukje NL. Geen wonder dat ze in Brabant en Limburg altijd zo vrolijk zijn.
Je bedoelt 2018 én afgelopen zomer?quote:Op woensdag 31 mei 2023 21:26 schreef DemonRage het volgende:
En in de vooruitzichten niets anders dan die steriele wind uit noordelijke richtingen.
Het begint zo steeds meer te lijken op de zomer van 2018, toen het gras overal bruin was en de bomen van ellende bladeren verloren. In sommige bermen zie ik het gras al verkleuren.
Je zou het bijna gaan denken ja met dat overdrijven hierquote:Op donderdag 1 juni 2023 09:11 schreef dick_laurent het volgende:
Goeiemorgen! Hoe staat het ervoor in Saoudi Hollandia?
- Iedereen zijn auto al ingeruild voor een kameel?
- Worden er al ontziltingsfabrieken gebouwd om water van de Noordzee drinkbaar te maken?
- Kan je op de eindeloze dorre vlakte van de veluwe al zandstormen waarnemen?
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:11 schreef dick_laurent het volgende:
Goeiemorgen! Hoe staat het ervoor in Saoudi Hollandia?
- Iedereen zijn auto schoonmoeder al ingeruild voor een kameel?
- Worden er al ontziltingsfabrieken gebouwd om water van de Noordzee drinkbaar te maken de gehele Randstad in de Noordzee te duwen?
- Kan je op de eindeloze dorre vlakte van de veluwe al zandstormen waarnemen lekker aan het water zitten?
Er is zo veel mis met dit plaatje dat ik gewoon 20 seconden nodig had om erachter te komen waar ik naar zit te kijken. Klopt echt geen bal van.quote:
Uit het noord-oosten?quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:35 schreef Nattekat het volgende:
Geloof het of niet, dit gaat jullie verrassen:
Het waait weer eens
Ik word echt schijtziek van die windquote:Op donderdag 1 juni 2023 14:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Uit het noord-oosten?
Neeeeeee echt? *Surprised picachu*
Ben ook echt helemaal klaar met die kutwind. Gewoon ook geen zin meer om ook maar iets te doen buiten.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik word echt schijtziek van die wind
Het enige voordeel is dat het lokale hitte-eiland waar ik woon af en toe nog wat koude lucht krijgt nu. Het is bij het knmi station 5km verderop 5 graden kouder dan hier in de schaduw
Door die grafwind.quote:
Gewoon zonnig en 21 graden hier hoorquote:
3 graden kouder dan al de koude 15 graden waar men het gisteren over had.quote:
Hou je mond!quote:
Motregen genot hier.quote:Op donderdag 1 juni 2023 16:12 schreef Haags het volgende:
16 graden en zwaar bewolkt. Lijkt alsof het ieder moment keihard kan gaan regenen hier.
Aan de andere kant heeft dat ook een positieve keerzijde voor andere landen. Landen waar ze echt water nodigquote:
Helpt ook niks voor de water tekorten daar. Spoelt allemaal wegquote:Op donderdag 1 juni 2023 18:41 schreef INViCTuS het volgende:
Echt sneu, hoor. Dat weer in het noorden de laatste weken. Echt gewoon vies koud.
Hogedruk hier is slecht weer elders in Europa
[ twitter ]
De eerste dagen wel ja. Je komt vanzelf een keer op een punt waarop de grond het water weer op wil nemen, lijkt me.quote:Op donderdag 1 juni 2023 19:31 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Helpt ook niks voor de water tekorten daar. Spoelt allemaal weg
Maar als het winter is, dan zien we dit nooitquote:
Ook voor mij wel maf om te lezen want al die buien zitten weliswaar mega dichtbij, maar komen gewoon nauwelijks over de bergen heen. Dus ook vandaag was hier weer praktisch onbewolkt en 24 graden.quote:Op donderdag 1 juni 2023 19:29 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Aan de andere kant heeft dat ook een positieve keerzijde voor andere landen. Landen waar ze echt water nodig
hebben. Het ziet er wel raar uit
[ twitter ]
Nee, dan heb je langdurige minder heftige buien nodig. De grond die nu water op kan nemen spoelt dus iedere keer weer weg, waardoor je weer terug bij af bent. Het enige voordeel is dat de meren en andere waterreserves weer gevuld worden, wat ook wel fijn is.quote:Op donderdag 1 juni 2023 19:40 schreef Kriegel het volgende:
[..]
De eerste dagen wel ja. Je komt vanzelf een keer op een punt waarop de grond het water weer op wil nemen, lijkt me.
Behalve in het noorden van het land, daar wordt het weer niet warm genoeg net als vandaagquote:Op donderdag 1 juni 2023 21:25 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Bij de Middellandse Zee een hoop buien en onweer... boven Nederland trekt weer een enorme stratusdeken het land op, die morgen na zonsopkomst weer van het zuiden uit op zal lossen.
Je hebt groot gelijkquote:Op donderdag 1 juni 2023 15:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ben ook echt helemaal klaar met die kutwind.
Ah ja. Daar heb ik niet aan gedacht.quote:Op donderdag 1 juni 2023 21:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, dan heb je langdurige minder heftige buien nodig. De grond die nu water op kan nemen spoelt dus iedere keer weer weg, waardoor je weer terug bij af bent. Het enige voordeel is dat de meren en andere waterreserves weer gevuld worden, wat ook wel fijn is.
Dat dus. Het wordt tijd dat de mensen in het zonnige zuiden een zonnetaks gaan betalen als compensatie voor de mensen in het Noorden waar de zon nimmer schijnt. Ik heb collega's die voor veel geld zonnepanelen hebben aangeschaft, maar waar er geld bij moet omdat de zon niet schijnt. Hier brandt ook de hele dag de kachel, terwijl ze in het zuiden gratis wonen door de opbrengst van hun zonnepanelenquote:Op donderdag 1 juni 2023 21:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Behalve in het noorden van het land, daar wordt het weer niet warm genoeg net als vandaag
En aan het einde van de dag trekt dat deken weer richting het zuiden. Je kan je klok erop gelijk zetten.
Ja zeker! Ik heb een beschutte tuin en ze staan stevig ingegraven in het grind.quote:Op donderdag 1 juni 2023 21:46 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Staan jouw vogels nog wel goed?@:afcniels
Limburg kouder dan Groningen? Hoax!quote:Op vrijdag 2 juni 2023 07:26 schreef heywoodu het volgende:
Jammer van die 9's en 11's, anders was het zeldzaam mooi egaal geweestHele land binnen 2 graden.
[ afbeelding ]
De regenton is inmiddels leeg dus een buitje zou niet slecht zijn voor de tuin. Komende 5 dagen alleen 0 procent kans op regen...quote:Op donderdag 1 juni 2023 22:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
Net toch maar ff de tuin gesproeid. Een en ander begon toch wat sipjes te kijken.
Vandaag overigens record opbrengst zonnepanelen, mooi die zon, wind en relatief lage temperaturen. Gaat als een tierelier de laatste tijd die paneeltjes.. hebben ook wat goed te maken.
denk de komende 10quote:Op vrijdag 2 juni 2023 09:13 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De regenton is inmiddels leeg dus een buitje zou niet slecht zijn voor de tuin. Komende 5 dagen alleen 0 procent kans op regen...
We zitten in de natste lente sinds 2006, misschien is er iets mis met je geheugen.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik kan me nu al niet meer heugen wanneer het serieus (een hele dag) geregend heeftgrasvelden worden nu al geel hier in de buurt.
Precies dit ook. Alsof het om de 2/3 dagen moet regenen. Afgelopen 8 maanden is het volgens mij niet eens een week droog geweest. Het mag toch wel even een keer 2/3 weken droog zijn. Kom op zegquote:Op vrijdag 2 juni 2023 10:06 schreef Nattekat het volgende:
Wel mooi hoe we allemaal grapjes zaten te maken over "en over een maand gaan ze weer zeuren over droogte", niet eens verwachtend dat het gewoon de waarheid ging worden, en dat nu precies dat gebeurt
Manmanmanman. Ik kan me maar heel weinig lentes heugen waar het niet eens een maand droog is geweest.
Wees blij dat we jullie wat gunnen met al die rijkdom aan zon al. Kunnen jullie nog wat van leren!quote:Op vrijdag 2 juni 2023 10:15 schreef Nattekat het volgende:
De opklaringen komen vandaag uit het noorden, wat is dit nou weer voor onzin?
We hadden afgesproken dat ze daar in het donker zitten.
A. Het is geen lente meerquote:Op vrijdag 2 juni 2023 10:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
We zitten in de natste lente sinds 2006, misschien is er iets mis met je geheugen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 02-06-2023 12:09:12 ]"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Of dikke kortings voor de noordelingen op de gasprijzen aangezien het hier standaard kouder is en het ook nog eens hier vandaan komt!quote:Op donderdag 1 juni 2023 22:04 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat dus. Het wordt tijd dat de mensen in het zonnige zuiden een zonnetaks gaan betalen als compensatie voor de mensen in het Noorden waar de zon nimmer schijnt. Ik heb collega's die voor veel geld zonnepanelen hebben aangeschaft, maar waar er geld bij moet omdat de zon niet schijnt. Hier brandt ook de hele dag de kachel, terwijl ze in het zuiden gratis wonen door de opbrengst van hun zonnepanelen
Dat klopt, maar dan nog gaat het hard nu met de droogte. Het grondwaterpeil zakt 2cm per dag.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 10:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
We zitten in de natste lente sinds 2006, misschien is er iets mis met je geheugen.
De opklaringen uit het zuiden waren er gisteren rond dit tijdstip al. Die deden het veel beter dan jullie.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 10:24 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Wees blij dat we jullie wat gunnen met al die rijkdom aan zon al. Kunnen jullie nog wat van leren!
Het is vooral aan de oppervlakte dat het in de tuin snel droog wordt. Het grote verschil met vorig jaar is dat de ondergrond veel verzadigder is waardoor alle planten die wat dieper wortelen voorlopig voldoende water kunnen vinden. Als dit nog weken aanhoudt, wordt dat op termijn anders.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 10:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Precies dit ook. Alsof het om de 2/3 dagen moet regenen. Afgelopen 8 maanden is het volgens mij niet eens een week droog geweest. Het mag toch wel even een keer 2/3 weken droog zijn. Kom op zeg. Overigens hier vorige week maandag voor het laatst geregend. Vrijwel geen droogte te bekennen hier. Geef alleen de planten in pot water. Die regen gaat deze maand echt wel weer vallen. het is tenslotte Nederland.
Dat is het nu al bijna (2/3 weken) en er lijkt voorlopig ook geen neerslag te komen, kijkend naar de pluim.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:05 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Toplaag droogt altijd wel vrij snel uit met dit soort omstandigheden. Afhankelijk van de ondergrond. Hier nog niks van te zien na de laatste regen van vorige week maandag. Maar bepaalde planten en grassen drogen sneller uit dan andere, he. kleine die niet diep wortelen.
Maar goed, het is echt geen ramp als het eens een keer 2/3 weken droog is. Nu gelijk overal en bijna elke dag die paniek berichten.
Leugens, Gisteren nog geen pisstraaltje zon gezien. Dikke faal kattenat!quote:Op vrijdag 2 juni 2023 10:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De opklaringen uit het zuiden waren er gisteren rond dit tijdstip al. Die deden het veel beter dan jullie.
Dat komt omdat het zuiden jullie noordelingen niks gunden, maar ze gunden het midden wel watquote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:27 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Leugens, Gisteren nog geen pisstraaltje zon gezien. Dikke faal kattenat!
Oh zo... Ja jullie liggen verwend daar in de Randstad maar altijd zeiken.
Het betrekt hier alweer.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat komt omdat het zuiden jullie noordelingen niks gunden, maar ze gunden het midden wel wat
En jullie noordelingen houden nu de opklaringen helemaal voor jullie zelf, want het schiet niet op.
De zuidelingen konden die opklaringen ten minste ene groot deel van de dag in stand houden, weten we ook weer meteen waar we het meest aan hebben in dit land.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:57 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Het betrekt hier alweer.Dikke grijs witte wolken.
quote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De zuidelingen konden die opklaringen ten minste ene groot deel van de dag in stand houden, weten we ook weer meteen waar we het meest aan hebben in dit land.
En om het er nog extra in the wrijven komen er nu opklaringen aan vanuit, jawel, het zuidenquote:
Ik heb net voor het eerst de airco hier aangezet sinds we hier wonen. Niet dat het keihard nodig was maar ik was nieuwsgierigquote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:34 schreef Nattekat het volgende:
Maar ach, ik kan m'n huis koel houden voor de verandering, dat is ook wel wat waard.
Mijn advies met aico's is dat ze het beste werken als je ze even echt goed laat werken. Dus gewoon temperatuur op 17 zetten en laten koelen tot het wel heel koud wordt. Kan een uurtje zijn. Anders stoppen ze met koelen zodra de luchttemperatuur op 22 is, maar daar heb je geen ene neuk aan als alle meubels en muren nog 24 zijn.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik heb net voor het eerst de airco hier aangezet sinds we hier wonen. Niet dat het keihard nodig was maar ik was nieuwsgierig
Binnen temp was 24c dus heb m op 22c gezet. Voelt wel gelijk mega koel in de kamer nu… veel kouder dan 22 graden eigenlijk. Plus dat ding gaat om de zoveel tijd uit en dan weer aan. Snap er niks vanZal wel kloppen I guess. Het moge duidelijk zijn dat ik nog nooit een huis met airco heb gehad hiervoor
Ik heb nu al koude voeten en benen hier haha dus ik denk als ik m op 17 gooi dat ik echt ga zitten te vernikkelen.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mijn advies met aico's is dat ze het beste werken als je ze even echt goed laat werken. Dus gewoon temperatuur op 17 zetten en laten koelen tot het wel heel koud wordt. Kan een uurtje zijn. Anders stoppen ze met koelen zodra de luchttemperatuur op 22 is, maar daar heb je geen ene neuk aan als alle meubels en muren nog 24 zijn.
Ik heb een thermometer gekocht speciaal voor m'n airco die ik gewoon in mijn bureaula leg. Zodra die op mijn gewenste temperatuur is gaat de airco pas uit.
Ja, hier dus nog niet. Net anderhalve week.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:25 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat is het nu al bijna (2/3 weken) en er lijkt voorlopig ook geen neerslag te komen, kijkend naar de pluim.
[ afbeelding ]
Ja, als je echt een goede airco hebt, is het even koudquote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik heb nu al koude voeten en benen hier haha dus ik denk als ik m op 17 gooi dat ik echt ga zitten te vernikkelen.
Maar dat ding doet nu wel een beetje vreemd voor mijn gevoel. Gaat uit, blijft dan echt een minuutje ofzo uit, gaat dan weer aan, blaast op rustig vermogen dan een minuutje of twee a drie en gaat dan weer uit. En repeat.
Zal vast kloppen idd dat ie nu de lucht temp op die manier stabiel op 22 probeert te houden.
Plus het is buiten nu 24 graden dus het is eigenlijk nog helemaal niet nodig, wilde hem even testen zeg maar. Als het straks structureel boven de 30 wordt dan kan ik hem idd wel ff op 17 gooien om de boel echt helemaal koud te krijgen van binnen.
Hebben ze toch hun bejubelde kouquote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:34 schreef INViCTuS het volgende:
Dat noorden. Is gewoon sneu. Hier in het oosten gelukkig ook wel goed
[ twitter ]
Het is echt ijzig koud en het waait keihard. Het lijkt wel herfstquote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hebben ze toch hun bejubelde kou
quote:Op vrijdag 2 juni 2023 13:10 schreef aloa het volgende:
[..]
Het is echt ijzig koud en het waait keihard. Het lijkt wel herfst
Ellende ohne endeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.visbak
het nieuwe klimaat
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
kunnen ze wel gebruikenquote:Op vrijdag 2 juni 2023 14:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Aanhoudend droog en warm dus, echt opvallend hoe veel neerslag zuid Europa krijgt te verwerken.
Die mazzel heb ik dan wel weer. Mijn huis houdt de noordenwind tegen want stadstuin op Zuid. Dus eigenlijk te warm nu.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 13:13 schreef Donna het volgende:
Lekker weer hier in het Noorden, maar jammer dat het vanochtend windstil qas en nu niet meer.
Heb je eindelijk zon, is die kutwind er weer
Dus je zwemt met je jas aan?quote:Op vrijdag 2 juni 2023 15:00 schreef Pisces29 het volgende:
Ik kwam vanochtend met een dikke jas uit het zwembad. Grijs en fris genot.
Daar verbeter ik m’n tijden niet mee.quote:
poar neem'n #vrijmiboquote:Op vrijdag 2 juni 2023 15:19 schreef Djeez het volgende:
Het is inmiddels volle dichtgetrokken. Zat ik in de middagpauze nog gezellig met de collega's van de sociale werkplaats buiten, nu zitten we maar in de kantine
vet bizar ditquote:
Een vierluikje.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 16:17 schreef Haags het volgende:
[..]
[ twitter ]
Sander God @:wereldgozer @:zipportal
Deze zomer wordt bizar @fetXquote:Op vrijdag 2 juni 2023 16:17 schreef Haags het volgende:
[..]
[ twitter ]
Sander God @:wereldgozer @:zipportal
Joaquote:
Als je de huidige temperatuur neemt en je telt er in je hoofd 10 graden bij op, dan krijg je het vanzelf warm en bovendien een zonnig gevoel.quote:
Eerst zien dan geloven.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 19:09 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Kwa temperatuur zijn de vooruitzichten voor het zonnige Eindhoven zo slecht nog niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |