Overdrijven is ook watquote:Op woensdag 31 mei 2023 21:26 schreef DemonRage het volgende:
En in de vooruitzichten niets anders dan die steriele wind uit noordelijke richtingen.
Het begint zo steeds meer te lijken op de zomer van 2018, toen het gras overal bruin was en de bomen van ellende bladeren verloren. In sommige bermen zie ik het gras al verkleuren.
Vergeet Assen niet.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Weertechnisch is dat echt het ergste stukje NL. Geen wonder dat ze in Brabant en Limburg altijd zo vrolijk zijn.
Je bedoelt 2018 én afgelopen zomer?quote:Op woensdag 31 mei 2023 21:26 schreef DemonRage het volgende:
En in de vooruitzichten niets anders dan die steriele wind uit noordelijke richtingen.
Het begint zo steeds meer te lijken op de zomer van 2018, toen het gras overal bruin was en de bomen van ellende bladeren verloren. In sommige bermen zie ik het gras al verkleuren.
Je zou het bijna gaan denken ja met dat overdrijven hierquote:Op donderdag 1 juni 2023 09:11 schreef dick_laurent het volgende:
Goeiemorgen! Hoe staat het ervoor in Saoudi Hollandia?
- Iedereen zijn auto al ingeruild voor een kameel?
- Worden er al ontziltingsfabrieken gebouwd om water van de Noordzee drinkbaar te maken?
- Kan je op de eindeloze dorre vlakte van de veluwe al zandstormen waarnemen?
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:11 schreef dick_laurent het volgende:
Goeiemorgen! Hoe staat het ervoor in Saoudi Hollandia?
- Iedereen zijn auto schoonmoeder al ingeruild voor een kameel?
- Worden er al ontziltingsfabrieken gebouwd om water van de Noordzee drinkbaar te maken de gehele Randstad in de Noordzee te duwen?
- Kan je op de eindeloze dorre vlakte van de veluwe al zandstormen waarnemen lekker aan het water zitten?
Er is zo veel mis met dit plaatje dat ik gewoon 20 seconden nodig had om erachter te komen waar ik naar zit te kijken. Klopt echt geen bal van.quote:
Uit het noord-oosten?quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:35 schreef Nattekat het volgende:
Geloof het of niet, dit gaat jullie verrassen:
Het waait weer eens
Ik word echt schijtziek van die windquote:Op donderdag 1 juni 2023 14:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Uit het noord-oosten?
Neeeeeee echt? *Surprised picachu*
Ben ook echt helemaal klaar met die kutwind. Gewoon ook geen zin meer om ook maar iets te doen buiten.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik word echt schijtziek van die wind
Het enige voordeel is dat het lokale hitte-eiland waar ik woon af en toe nog wat koude lucht krijgt nu. Het is bij het knmi station 5km verderop 5 graden kouder dan hier in de schaduw
Door die grafwind.quote:
Gewoon zonnig en 21 graden hier hoorquote:
3 graden kouder dan al de koude 15 graden waar men het gisteren over had.quote:
Hou je mond!quote:
Motregen genot hier.quote:Op donderdag 1 juni 2023 16:12 schreef Haags het volgende:
16 graden en zwaar bewolkt. Lijkt alsof het ieder moment keihard kan gaan regenen hier.
Aan de andere kant heeft dat ook een positieve keerzijde voor andere landen. Landen waar ze echt water nodigquote:
Helpt ook niks voor de water tekorten daar. Spoelt allemaal wegquote:Op donderdag 1 juni 2023 18:41 schreef INViCTuS het volgende:
Echt sneu, hoor. Dat weer in het noorden de laatste weken. Echt gewoon vies koud.
Hogedruk hier is slecht weer elders in Europa
[ twitter ]
De eerste dagen wel ja. Je komt vanzelf een keer op een punt waarop de grond het water weer op wil nemen, lijkt me.quote:Op donderdag 1 juni 2023 19:31 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Helpt ook niks voor de water tekorten daar. Spoelt allemaal weg
Maar als het winter is, dan zien we dit nooitquote:
Ook voor mij wel maf om te lezen want al die buien zitten weliswaar mega dichtbij, maar komen gewoon nauwelijks over de bergen heen. Dus ook vandaag was hier weer praktisch onbewolkt en 24 graden.quote:Op donderdag 1 juni 2023 19:29 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Aan de andere kant heeft dat ook een positieve keerzijde voor andere landen. Landen waar ze echt water nodig
hebben. Het ziet er wel raar uit
[ twitter ]
Nee, dan heb je langdurige minder heftige buien nodig. De grond die nu water op kan nemen spoelt dus iedere keer weer weg, waardoor je weer terug bij af bent. Het enige voordeel is dat de meren en andere waterreserves weer gevuld worden, wat ook wel fijn is.quote:Op donderdag 1 juni 2023 19:40 schreef Kriegel het volgende:
[..]
De eerste dagen wel ja. Je komt vanzelf een keer op een punt waarop de grond het water weer op wil nemen, lijkt me.
Behalve in het noorden van het land, daar wordt het weer niet warm genoeg net als vandaagquote:Op donderdag 1 juni 2023 21:25 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Bij de Middellandse Zee een hoop buien en onweer... boven Nederland trekt weer een enorme stratusdeken het land op, die morgen na zonsopkomst weer van het zuiden uit op zal lossen.
Je hebt groot gelijkquote:Op donderdag 1 juni 2023 15:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ben ook echt helemaal klaar met die kutwind.
Ah ja. Daar heb ik niet aan gedacht.quote:Op donderdag 1 juni 2023 21:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, dan heb je langdurige minder heftige buien nodig. De grond die nu water op kan nemen spoelt dus iedere keer weer weg, waardoor je weer terug bij af bent. Het enige voordeel is dat de meren en andere waterreserves weer gevuld worden, wat ook wel fijn is.
Dat dus. Het wordt tijd dat de mensen in het zonnige zuiden een zonnetaks gaan betalen als compensatie voor de mensen in het Noorden waar de zon nimmer schijnt. Ik heb collega's die voor veel geld zonnepanelen hebben aangeschaft, maar waar er geld bij moet omdat de zon niet schijnt. Hier brandt ook de hele dag de kachel, terwijl ze in het zuiden gratis wonen door de opbrengst van hun zonnepanelenquote:Op donderdag 1 juni 2023 21:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Behalve in het noorden van het land, daar wordt het weer niet warm genoeg net als vandaag
En aan het einde van de dag trekt dat deken weer richting het zuiden. Je kan je klok erop gelijk zetten.
Ja zeker! Ik heb een beschutte tuin en ze staan stevig ingegraven in het grind.quote:Op donderdag 1 juni 2023 21:46 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Staan jouw vogels nog wel goed?@:afcniels
Limburg kouder dan Groningen? Hoax!quote:Op vrijdag 2 juni 2023 07:26 schreef heywoodu het volgende:
Jammer van die 9's en 11's, anders was het zeldzaam mooi egaal geweestHele land binnen 2 graden.
[ afbeelding ]
De regenton is inmiddels leeg dus een buitje zou niet slecht zijn voor de tuin. Komende 5 dagen alleen 0 procent kans op regen...quote:Op donderdag 1 juni 2023 22:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
Net toch maar ff de tuin gesproeid. Een en ander begon toch wat sipjes te kijken.
Vandaag overigens record opbrengst zonnepanelen, mooi die zon, wind en relatief lage temperaturen. Gaat als een tierelier de laatste tijd die paneeltjes.. hebben ook wat goed te maken.
denk de komende 10quote:Op vrijdag 2 juni 2023 09:13 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De regenton is inmiddels leeg dus een buitje zou niet slecht zijn voor de tuin. Komende 5 dagen alleen 0 procent kans op regen...
We zitten in de natste lente sinds 2006, misschien is er iets mis met je geheugen.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik kan me nu al niet meer heugen wanneer het serieus (een hele dag) geregend heeftgrasvelden worden nu al geel hier in de buurt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |